Si cand tot imi bat gura de pomana voi va luati de mine, imi spuneti ca sunt frustrat si ca-mi e ciuda ca eu nu am bmw.
Sper ca acu v-ati convins de ce am eu boala pe bemveisti.
Nou
Mishu
Poate era Captain Obvious: „A ta e Renault, asta e BMW, frate. My work here is done!”
@AndyM: Normal ca esti frustrat… tie nu ti-o zis „a ta ii Hyundai, asta e BMW, frate!” Tie ti-o zis doar „Băeăeăeăe!” 😀 (nu am stiut sa fac ă din e cum o pronuntat ala din clipu’ tau)
@eek Sa fie primita (replica) … cu zambetul pe buze 🙂 Cuvintele de la sfarsit ale dnei/drei spun destule despre unii dintre cei cu care ajungem sa impartim drumurile 🙂
+
Nou
Mituc
Asa-mi mai plac mie astia mindri de cotetul lor cind ramin in urma uitindu-se cum nu le mai creste suficient de repede acul pe turometru… Probabil cocletele din clip n-a intilnit inca renaultul care trebuie 😉
@AndyM: Eu sunt sigur ca nu… ca nu stie sa pronunte 😆
Nou
GBA
=)))))))))) Cat de tantalau trebuie sa fii sa te faci de ras in halul ala? Auzi, „asta e BMW” . Zici ca avea vreun M4, nu un banal seria 3 vechi de 10 ani, pe care il gasesti si la 2000 de euro in Germania 😀
@bogdanb: intr-adevar, prea multa greutate si s-ar putea sa bubuie cauciucurile luate la mana a paispea, cu 0.1mm profil ramas.
Poate-s rau, dar nu-s departe de adevar.
Nou
johnchr
ce cocalaurus rex. da, sunt multi d’astia cu bemveu, dar nu e de generalizat. cred ca eu si toti cei pe care-i stiu ce conduc bmw sunt sanatosi la bila 😛 si n-au sindromul asta aparte. + pentru captura cocalaurului. :))))
Nou
bogdanb
@amatoru’
zeii pinguinilor, astia sunt.
Cred ca ma repet. era mult mai sanatos ITP la 6 luni pentru toata lumea, in loc de timbrul de mediu. Eh, da’ ne-a placut Tariceanu (nu o sa-l uit niciodata pt Dl Radio Contact, cand a dat legea Citroen, suna bine daca nu gandeai cele spuse – cosul de gunoi al europei de vest… mda, mandrii ca suntem romani!)
Nou
georgyc
@bogdanb Merge ITP si la 2 ani cum e acum, dar sa nu fie facuta cu spaga. Ca altfel poti s-o pui si la luna sa fie facuta, daca cu 50 lei o treci si fara sa-ti vada masina.
Nou
bogdanb
@georgyc – in 2 ani, poti mucifica lejer o masina, cat despre spaga… 🙁
ma intreb cat de mult coboara astia la ITP – pana la crima?
Nou
Mituc
La ITP nu prea fac teste de amortizoare. Adica nu-s obligatorii, chiar daca standul lor permite asta. Pe ei ii intereseaza sa tina frina si sa nu aiba joc la articulatii, in conditiile in care comportamentul unei masini la viteze medii/mari gen drumuri nationale/europene este influentat de geometrie, amortizoare si pneuri, presupunind ca frinele tin. Cu atitea cotete premium nemtesti vechi de 15+ ani luate la mina a 70-a cu 2-3k EUR vom ajunge sa vedem pe strazi ce vedem acuma pe la rusi, cum o LADA pisca frina sau trage putin de volan cum se intoarce invers (sau cu roatele in sus) pe drum.
Nou
bogdanb
@Mituc, asa e nu fac teste de amotrizoare, desi influenteaza franarea foarte mult!
despre masini… bre’ a mea e veche, da’ frane, directie brici! amortizoarele cu eficienta 89% dupa un an de la montaj (incearca sa vezi daca amortizoarele de frabrica scot atat) farurile bat bine, becurile merg toate.
Acum a ajuns fix la 3-4k, dar cotet nu e, ca a primit infuzie in ultimii 3 ani de aproape 9k euro. Poate ca nu am facut cea mai buna alegere cand am luat-o, dar nu imi bat joc de ea, sau de mine.
Mi se pare absurd sa ma obligi sa-mi iau masina noua! Poate ca eu vreau o masina mai veche chiar din pura pasiune. Pot in schimb sa fiu obligat sa mentin la un standard starea tehnica.
Poti sa ma taxezi anual in functie de cat polueaza masina mea, sau in functie de cat consuma (simplu x5 din pretul combustibilului – daca merg 1000KM/am o sa poluez mult mai putin decat o masina euro 15 care face 100.000 km/an)
@bogdanb: permite-mi sa presupun ca @Mituc se referea strict la cotetele de 15+ ani, nu spunea ca toate masinile de 15+ ani sunt cotete. 🙂
Nou
bogdanb
@RebounD11
chiar sustineam intr-un fel ce spunea @Mituc, doar ca vroiam sa nuantez ca abordarea statului roman, care forteaza catre masin noi, pe care cu greu ni le-am putea permite, este neproductiva si incorectă.
ITP-ul la 6 luni, sau macar anual, mi s-ar parea de bun simt, o masura care ar mari macar putin siguranta in trafic.
Nou
razvantrc
da, tu ai „Renau” cu 100.000 km, el are bemveu cu 500.000 km
Nou
Mituc
bogdanb, problema nu e faptul ca o masina e veche sau noua. Problema este intretinerea, pentru ca mentalitatea generala este ca daca ai dat 3k EUR pe o masina trebuie sa fii timpit sa bagi 750EUR in suspensie, vreo 500 in frine, si in functie de dimensiuni inca vreo 500-800 in pneuri. Si asta e total gresit si periculos. De obicei la noi se merge pe ideea ca inlocuim cind curge, cind se rupe, cind se sparge, cind ajunge fier pe fier, si cind se inlocuieste se iau din dezmembrari pentru ca „asa arata la mine acum un an, deci macar un an mai tine si asta”.
Si practic la intretinere se reduce totul daca orice altceva nu e distrus. De asta 90% din dieselurile de pe strada put a hoit pentru ca desi sint exploatate inmediu urban schimburile de ulei se fac la 20k “pentru ca asa scrie in carte”. Daca pneurile sint peste martorii de alarma “mai merg”. Daca frinele opresc masina de la 30Kmph cu siguranta o vor opri si de la 100. Iar suspensiile, ce suspensii?!, lasa sa fie amortizoarele mai distruse si masina mai barcoasa, ca e mai comfortabila, si ce daca nu mai ia virajul nici macar cind parcam cu spatele?!
Si in nici un caz nu ma refer la cineva de pe forum (desi cei care aveti dieseluri si mergeti cu ele in oras sinteti pe lista mea neagra), ci in general, la mentalitatea omului de rind, fie el roman, rus, ungur, austriac sau neamt (desi acolo le zvirle masina la dezmembrari imediat daca nu corespunde ceva TUV).
Uite, nu BMW, dar mierciedies. Daca i s-a oprit aiurea in drum, ce zici, cam ce uzura au placutele de frina si cam cit % eficienta scot amortizoarele? Eu zic un 90%/30%.
Si uite-asa, in loc sa fi luat din afara un merc de 10k EUR si sa-l inmatriculeze la puligari, lua din tara un logan nou si nici nu raminea in drum, nici nu punea pe altii in pericol, ii si frina, si lua si curbele (ma rog, cum poate lua un logan curbele, insa nu e chiar oribil). Insa daca facea asta n-ar mai fi stirnit invidia si “respectul” vecinilor…
@Mituc: ce legatura are tot ce ai zis tu cu dieselu’? Iti zic eu: nici una. Are cu faptul ca nu si le intretin proprietarii corespunzator. Si aia poate fi si in cazul motorizarilor diesel si in cazul celor pe benzina.
Adaugiri: ca sa nu zic ca e de un jeg extrem ce ai facut in clipu’ ala de ai pus link. Adica cineva are probleme cu masina si il lasa in drum si tu il injuri si claxonezi? Vai si-amar… si tu vorbesti de mentalitate.
Nou
GBA
@verdenpom: da, m-am uitat atent si e prima versiune (nu facelift) de BMW 320 e46, fabricata incepand cu ’98. Dar e BMW, frate! 😀
@Mituc – Nu generaliza cu intretinerea de „dizal” si „benzen”. Am vazut motoare cu aprindere prin scanteie care erau varza la 50-60 000 si am vazut dizel care la 230 000 era varza (fosta masina).
Motoarele post anii 90 duc mult si bine daca sunt intretinute si piesele importante sunt schimbate la timp si cu piese noi/sh (nu forjate).
Pana una alta il injuri pe om ca x si y, tin sa iti precizez ca ni s-a stricat ecu la masina si am ramas cu ea in pana aici http://goo.gl/maps/pNSko . Se umflase niste tranzistori in ecu de la motorina si nu pornea daca era motorul cald… deci data viitoare mai lasa generalizarile, poate in viitorul apropiat (sa speram ca nu) vei pati si tu o chestie asemanatoare si iti vei lua „porumbul” in toate partile.
PS: la fel ca si Mituc cei mai multi soferi au trecut nepasatori… aveam nevoie ca masina sa fie tractata vreo 2-3 km pana la electrician (care a taxat din start 10 bulioane, dar a lucrat si noaptea…) si din toti cimpanzeii care claxonau sau faceau ochi mari o fatuca cu un vw polo s-a oprit sa dea o sufa de ajutor dar degeaba, nu avea ochi din acela de se infinge in armatura.
Nou
AragazCuBuleDeAer
„cioare de giulesti”.
Nou
Mituc
Rebound11, ar fi fost jeg extrem daca scoteam capul pe geam la el sa-i tin prelegerea. E o diferenta intre a injura pe cineva si a vorbi singur in masina fara sa-i provoci celui vizat vreo neplacere.
Altfel, mi se pare de un jeg extrem sa aduca cineva rebuturi poluante in tara, sa plateasca taxele in bulgaria pentru ca la noi ar fi prea mari, si chiar si asa sa nu aiba bani de intretinere corespunzatoare.
Si are legatura cu dieselul pentru ca romanul, in intelepciunea lui, a spus ca-si aduce „din afara” o rabla diesel ca sa consume si putin, ca nu e suficient ca are motor de camion si ar fi ridicol de scumpe asigurarea, inmatricularea si impozitele. Nu conteaza ca, de exemplu, rablele alea SH dupa care-i curg ochii vor avea nevoie de o noua turbina (de exemplu) in curind, fapt ce va face varza economia de bani de la ceva echivalent cu motor de masina, in loc de utilaj agricol.
verdenpom, nu generalizez ci dau date cit se poate de bine ancorate in realitate 🙂 Si ai dreptate cu intretinerea, orice motor intretinut corect o duce mult (ma rog, excluzindu-le pe cele cu bube de design la diverse componente/subansamble, cum se pare ca ti s-a intimplat tie).
Acum dupa ce s-a racit tot orasul pute a diesel. Francezii au incasat-o epic vara asta cind s-au sufocat zile in sir in funingine de diesel pentru ca nu a prea batut vintul. Probabil vor urma si altii daca se continua vinzarea de dieseluri in acelasi ritm.
verdenpom, si ce voiai sa fac eu, sa-l tractez cu trotineta mea care e jumate cit chestia aia a lui? Are telefon, se gasesc firme de tractari, pe roti masina merge usor si poate fi impinsa chiar si de o singura persoana, nu era ranit sa aiba nevoie de ajutor imediat, deci sa se descurce, si sa stie data viitoare sa-si intretina masina corect sa nu-i mai moara pe banda 3 pe un bulevard aglomerat.
@Mituc – Eu sunt student, deocamdata am un salariu acceptabil ca stau cu parintii si mi-as lua pentru mine un harb de 500 de euro (strang la pusculita 90% din salariu si in 6 luni o am) dar ghici ce, 500 de euro masina si inmatriculatul/transcrierea e inca atata daca nu si mai scumpa… apoi sa fim seriosi, daca as fi in bucuresti sau as avea rude in maghiarland nu mi-as inmatricula masina pe romania.
Chestia aia a lui nu cantareste nici 2 tone :D, e relativ „usoara”, iar daca tot someaza omul acolo nu ar strica macar sa cobori sa vezi ce are. Poate masina nu ii era defecta, poate a facut un mini infarct si s-a pintecarit in gaci, sunt multe variante dar din nefericire asa suntem noi romanii, sa ne mearga bine azi si maine mai vedem cu accent pe propria persoana si atat.
@Mituc: sa scoti capu’ pe geam sa il injuri era jeg maxim.
Nu are rost sa-mi mai bat capu’ cu tine. Esti ingust si limitat in pareri dupa cum se vede in ultimul comentariu… si esti si un pic ipocrit (nu generalizez si romanul, in intelepciunea lui, a spus ca-si aduce “din afara” o rabla diesel ca exemplu rapid se cam bat cap in cap, romanule) … cat despre ce puteai sa faci in loc de claxon si injuraturi sunt destule exemple pe site si daca o sa mai am vreodata timp sa si postez promit sa iti dedic tie postarile comportamentale, si aici ma refer la cele care nu implica tractare, ca din alea cu tractare am si eu vreo 2 si surpriza, in ambele cazuri cei tractati erau cu masini pe benzina.
P.S.: Sunt aproape convins ca tu crezi ca eu mi-am cumparat masina in stilul descris de tine si sunt pe „lista ta neagra” ca merg cu diesel in oras, nu ma intereseaza, amintesc ca fapt divers si ca sa te contrazic… chiar daca nu ma crezi.
Nou
bogdanb
@Mituc
daca au am dat 6,5k pe o masina, care a inceput sa imbatraneasca si cu care am facut multi km (avea si ea ceva cand am luat-o) dar legea nu imi ma permite sa o vand, bag 3000k/an, fiindca vreau sa fie brici.
o vindeam in pierdere si aveam si cui sa i-o vand (unui baiat de la repezentanta) si ar fi fost un real upgrade pentru el. masina ar cumpara-o oricine de la reprezentanta de la mine daca nu ar fi taxa 2,4k.
In fond si la urma urmei, e treaba mea ce masina vreau sa conduc, atata timp cand o intretin.
Daca eu nu mi-am permis mai mult la achizitie, nu am vurt credit, pot sa platesc banii astia de reparatii si nu imi place Loganul de ce sa folosesc rationamentul tau?
Imi place f. mult Sandero, dar e prea mica, am avut de mai multe ori nevoie de potrbagajul masinii mele kombi pt lucruri usoare dar voluminoase. Inclusiv pentru vacantele cu cortul la mare. Am vrut 4×4, si ma bucur de el. In fiecare iarna am ajutat multa lume, si am mers sa fotografiez pin toate noroaiele fara probleme.
rezumat: nu poti dicta ce masini sa isi cumpere populatia. poti doar sa impui norme minime trebuie sa le indeplineasca masinile.
trebuie neaparat sa fiu in retromobil sa am o masina veche si sa nu imi faci tu morala?
@RebounD11 – Lasa nene ca dizelurile astea ne mananca noua viata, cat cacatel lasa in urma un benzinar cu bujii prajite si cat lasa un dizel in stare mai proasta? Eu zic ca dizelul e mai curat, acum ca lasa funingine sunt doar povesti de adormit „coptii”.
PS: pentru a fabrica o masina hibrid/electrica se foloseste mai multa energie decat pentru constructia unui dizel… deci daca ar fi sa ne legam de poluare (nu zicem nimic de stocarea bateriilor li-ion) un prius sau tesla polueaza mai mult decat un dizel
PSS: in paris nu doar din cauza dizelurilor s-a ajuns la „inec” la fel cum si in amurica vacile sunt mai poluante decat masinile, da besina vacilor polueaza mai mult decat masinile.
Nou
bogdanb
p.p.p.s.: durata de viata mai scurta a masinilor genereaza poluare!
nicio fotografie nu e manipulata, cautati burtynsky
Rebound11 si bogdanb, o luati personal stimabililor. Sau, va stiti ca aveti dieseluri si nu va tineti de intretinere, si mai faceti si drumuri de 2-3km cu ele prin oras?
verdenpom, la un benzinar cu bujiile uzate (presupunind ca orice altceva e inca in parametri) mai ai ceva catalizatoare. Se ocupa alea sa arda resturile.
Un diesel ori cu uleiul praf, ori exploatat la rece, ori cu turbina care nu mai e in parametri (observi ca am pus „ori”, daca pui „si” iese cam nasol), scoate funingine foarte nocive. In plus la dieselurile cu injectie directa funinginile au particula foarte mica si trece prin cam toate filtrele de polen/habitaclu mai ieftine.
Singura chestie la care-s mai curate dieselurile este la productia de dioxid de carbon, pe care-l maninca plantele.
Deci care sint biciclisti pot face un experiment foarte simplu. In coloana in trafic alege o masina care stii ca e diesel euro5/6 si se vede sa nu scoate fum (deci nu are vreo problema vizibila). Deplaseaza-te in coloana in spatele ei si cronometreaza timpul cit suporti.
Repeta experimentul cu o masina cu motor pe benzina euro 4/5 (da, mai jos o clasa de poluare) aleasa pe aceleasi criterii.
Masinile sint niste obiecte de lux. Fara fabulatii. Cu banii pe care-i dai pe o masina, fie ea si SH, mergi cu taxiul si transportul in comun si trenul de nu mai poti, ani intregi. Bine, nu cu alceasi comfort, nu cind vrei si cu cine vrei, etc, dar fix rezolvarea acestor neajunsuri intra in definitia luxului.
Ce spun eu aici e realitatea de pe strada, pe alocuri masurata. Nu fabulez chestii prin care sa sustin metodele de impozitare de catre guverne care au doar interesul sa-si traga o bucata cit mai mare din banii cheltuiti de cetatean pe lux.
Ca improsc cu chestii in cei cu dieseluri… poate si nedrept, 75% din prietenii si membrii familiei mele au imputitanii, insa cind pleci dimineata la drum si vezi ca unele dieseluri reci put mai naspa decit autobuzul care circula pe strada de la ora 5 e cam frustrant, mai ales cind incep sa se abureasca geamurile de la atita recirculare.
P.S.: cred ca ar trebui sa ne mutam pe forum cu discutia asta pentru ca pe linga faptul ca nu duce nicaieri, mai si polueaza articolul initial mai ceva ca un diesel cu injectoarele blocate pe deschis si turbina distrusa 🙂
La secunda 14 ai avut timp sa dai semnal cand ai schimbat banda asa agresiv ?
Incearca sa nu mai arati cu degetul eek pentru ca faci aceleasi greseli …
@Mituc – Si dizelul are catalizator + un filtru de particule 😉 asta ca zici de funingine.
Nou
Mituc
verdenpom, alea cu filtru de particule (fie el cu ardere cu motorina sau uree) in general emit funinginile cele mai naspa pentru ca de filtru scapa doar particulele mai mici.
Producatorilor de filtre de habitaclu li s-a cerut sa caute noi materiale si combinatii care sa retina asa ceva insa… e nevoie de mai mult timp.
JaLeTe, aia e schimbare agresiva de banda? Serios…
Nou
godless
Să vedem. Cocalar? Bifat. Seria 3 vechi de ~10 ani, nespălat de când a fost adus din Germania? Bifat. Mai lipseau doar numerele de Bulgaria și era tacâmul complet 😀
@Mituc – Exact asta este, se aduna jegul in acel filtru iar apoi la carbonizeaza cat sa iasa funingine minuscula ca de benzinar 😉 .
Oricum sa facem comparatie: cat polueaza o termo-centrala ce arde cauciuc si cat polueaza un dizel? Iti zic eu ca centrala din oradea face mai mult fum si funingine decat ar face un dizel intr-un an cat face ala in 24 de ore. Ia uite un link despre stire http://www.digi24.ro/Stiri/Regional/Digi24+Oradea/Stiri/Un+cartier+din+Oradea++poluat+de+CET . Se putea trece incalzirea orasului pe geotermala dar nu, inca mai sunt cativa care au contracte grase cu statul.
Nou
cartofus
@Mituc – cumpara-ti o masina noua si vorbim dupa. E usor sa dai din clont cand cumperi rebuturile (BENZINARE, NU DIESEL – CA ALEA-S DE KAPPAKAPPAT) altora.
PS: dieselu’ meu polueaza mai putin decat tine (si se plimba si prin oras)
Nou
Ma3x®
Adevaraciune :)). Fieru’ de pe bmw e mai atarna mai greu la atitudine…
Nou
Adrian M
Bine ca are bani de BMW dar amortizoarele spate le-a vandut si a bagat carburant… 😂😂😂
48 comentarii
LOL, trebuia sa-i vedem si moaca de BQ$$.
Cred ca in locul tau ma prapadeam de ras=))
Si cand tot imi bat gura de pomana voi va luati de mine, imi spuneti ca sunt frustrat si ca-mi e ciuda ca eu nu am bmw.
Sper ca acu v-ati convins de ce am eu boala pe bemveisti.
Poate era Captain Obvious: „A ta e Renault, asta e BMW, frate. My work here is done!”
@Mishu: 😆
@AndyM: Normal ca esti frustrat… tie nu ti-o zis „a ta ii Hyundai, asta e BMW, frate!” Tie ti-o zis doar „Băeăeăeăe!” 😀 (nu am stiut sa fac ă din e cum o pronuntat ala din clipu’ tau)
@eek Sa fie primita (replica) … cu zambetul pe buze 🙂 Cuvintele de la sfarsit ale dnei/drei spun destule despre unii dintre cei cu care ajungem sa impartim drumurile 🙂
+
Asa-mi mai plac mie astia mindri de cotetul lor cind ramin in urma uitindu-se cum nu le mai creste suficient de repede acul pe turometru… Probabil cocletele din clip n-a intilnit inca renaultul care trebuie 😉
http://youtu.be/TAOM9jfzSwg?t=11s
Se potrivesc de minune.
@RebounD11
Cred ca a dat si replica cu BMW-ul, insa nu s-a auzit ca si-a luat avant, m-a lasat mult in spate. :))
@AndyM: Eu sunt sigur ca nu… ca nu stie sa pronunte 😆
=)))))))))) Cat de tantalau trebuie sa fii sa te faci de ras in halul ala? Auzi, „asta e BMW” . Zici ca avea vreun M4, nu un banal seria 3 vechi de 10 ani, pe care il gasesti si la 2000 de euro in Germania 😀
@GBA – Daca avea 10 ani mai era masina, dar din nefericire bmw-ul cela are peste 14 ani daca nu il confund eu 😀 , adica o epava la 1000 de euro.
avea rost o replica : da ma, dar eu sunt sofer, iar tu esti un carnat care se freaca de mustaru’ de pe volan ?
O fi BMW, dar amortizoarele de pe spate sunt de Dacie care a carat cartofi 100.000 km -> praf!
EL: -Ăsta e BMW, frate!
-Da, da’ vechi, prietene! ITP are? că asta are.
Cel mai probabil iti iei 2 bemveuri de-alea de banii de pe reno-ul tau. Da’ lasa-l sa fie si el fericit.
@Dan: de unde vrei si bani de amortizoare. S-au dus toti pe bemveu si pe cei 5 litri de benzina din rezervor.
@amatoru’
ei tin rezervorul gol sa nu ingreuneze masina, doar asa isi arata adevaratul potential.
: ))))))))
@bogdanb: intr-adevar, prea multa greutate si s-ar putea sa bubuie cauciucurile luate la mana a paispea, cu 0.1mm profil ramas.
Poate-s rau, dar nu-s departe de adevar.
ce cocalaurus rex. da, sunt multi d’astia cu bemveu, dar nu e de generalizat. cred ca eu si toti cei pe care-i stiu ce conduc bmw sunt sanatosi la bila 😛 si n-au sindromul asta aparte. + pentru captura cocalaurului. :))))
@amatoru’
zeii pinguinilor, astia sunt.
Cred ca ma repet. era mult mai sanatos ITP la 6 luni pentru toata lumea, in loc de timbrul de mediu. Eh, da’ ne-a placut Tariceanu (nu o sa-l uit niciodata pt Dl Radio Contact, cand a dat legea Citroen, suna bine daca nu gandeai cele spuse – cosul de gunoi al europei de vest… mda, mandrii ca suntem romani!)
@bogdanb Merge ITP si la 2 ani cum e acum, dar sa nu fie facuta cu spaga. Ca altfel poti s-o pui si la luna sa fie facuta, daca cu 50 lei o treci si fara sa-ti vada masina.
@georgyc – in 2 ani, poti mucifica lejer o masina, cat despre spaga… 🙁
ma intreb cat de mult coboara astia la ITP – pana la crima?
La ITP nu prea fac teste de amortizoare. Adica nu-s obligatorii, chiar daca standul lor permite asta. Pe ei ii intereseaza sa tina frina si sa nu aiba joc la articulatii, in conditiile in care comportamentul unei masini la viteze medii/mari gen drumuri nationale/europene este influentat de geometrie, amortizoare si pneuri, presupunind ca frinele tin. Cu atitea cotete premium nemtesti vechi de 15+ ani luate la mina a 70-a cu 2-3k EUR vom ajunge sa vedem pe strazi ce vedem acuma pe la rusi, cum o LADA pisca frina sau trage putin de volan cum se intoarce invers (sau cu roatele in sus) pe drum.
@Mituc, asa e nu fac teste de amotrizoare, desi influenteaza franarea foarte mult!
despre masini… bre’ a mea e veche, da’ frane, directie brici! amortizoarele cu eficienta 89% dupa un an de la montaj (incearca sa vezi daca amortizoarele de frabrica scot atat) farurile bat bine, becurile merg toate.
Acum a ajuns fix la 3-4k, dar cotet nu e, ca a primit infuzie in ultimii 3 ani de aproape 9k euro. Poate ca nu am facut cea mai buna alegere cand am luat-o, dar nu imi bat joc de ea, sau de mine.
Mi se pare absurd sa ma obligi sa-mi iau masina noua! Poate ca eu vreau o masina mai veche chiar din pura pasiune. Pot in schimb sa fiu obligat sa mentin la un standard starea tehnica.
Poti sa ma taxezi anual in functie de cat polueaza masina mea, sau in functie de cat consuma (simplu x5 din pretul combustibilului – daca merg 1000KM/am o sa poluez mult mai putin decat o masina euro 15 care face 100.000 km/an)
@bogdanb: permite-mi sa presupun ca @Mituc se referea strict la cotetele de 15+ ani, nu spunea ca toate masinile de 15+ ani sunt cotete. 🙂
@RebounD11
chiar sustineam intr-un fel ce spunea @Mituc, doar ca vroiam sa nuantez ca abordarea statului roman, care forteaza catre masin noi, pe care cu greu ni le-am putea permite, este neproductiva si incorectă.
ITP-ul la 6 luni, sau macar anual, mi s-ar parea de bun simt, o masura care ar mari macar putin siguranta in trafic.
da, tu ai „Renau” cu 100.000 km, el are bemveu cu 500.000 km
bogdanb, problema nu e faptul ca o masina e veche sau noua. Problema este intretinerea, pentru ca mentalitatea generala este ca daca ai dat 3k EUR pe o masina trebuie sa fii timpit sa bagi 750EUR in suspensie, vreo 500 in frine, si in functie de dimensiuni inca vreo 500-800 in pneuri. Si asta e total gresit si periculos. De obicei la noi se merge pe ideea ca inlocuim cind curge, cind se rupe, cind se sparge, cind ajunge fier pe fier, si cind se inlocuieste se iau din dezmembrari pentru ca „asa arata la mine acum un an, deci macar un an mai tine si asta”.
Si practic la intretinere se reduce totul daca orice altceva nu e distrus. De asta 90% din dieselurile de pe strada put a hoit pentru ca desi sint exploatate inmediu urban schimburile de ulei se fac la 20k “pentru ca asa scrie in carte”. Daca pneurile sint peste martorii de alarma “mai merg”. Daca frinele opresc masina de la 30Kmph cu siguranta o vor opri si de la 100. Iar suspensiile, ce suspensii?!, lasa sa fie amortizoarele mai distruse si masina mai barcoasa, ca e mai comfortabila, si ce daca nu mai ia virajul nici macar cind parcam cu spatele?!
Si in nici un caz nu ma refer la cineva de pe forum (desi cei care aveti dieseluri si mergeti cu ele in oras sinteti pe lista mea neagra), ci in general, la mentalitatea omului de rind, fie el roman, rus, ungur, austriac sau neamt (desi acolo le zvirle masina la dezmembrari imediat daca nu corespunde ceva TUV).
Uite, nu BMW, dar mierciedies. Daca i s-a oprit aiurea in drum, ce zici, cam ce uzura au placutele de frina si cam cit % eficienta scot amortizoarele? Eu zic un 90%/30%.
Si uite-asa, in loc sa fi luat din afara un merc de 10k EUR si sa-l inmatriculeze la puligari, lua din tara un logan nou si nici nu raminea in drum, nici nu punea pe altii in pericol, ii si frina, si lua si curbele (ma rog, cum poate lua un logan curbele, insa nu e chiar oribil). Insa daca facea asta n-ar mai fi stirnit invidia si “respectul” vecinilor…
Atentie, contine maxim:
https://www.youtube.com/watch?v=8s0y8kxjlgQ
@Mituc: ce legatura are tot ce ai zis tu cu dieselu’? Iti zic eu: nici una. Are cu faptul ca nu si le intretin proprietarii corespunzator. Si aia poate fi si in cazul motorizarilor diesel si in cazul celor pe benzina.
Adaugiri: ca sa nu zic ca e de un jeg extrem ce ai facut in clipu’ ala de ai pus link. Adica cineva are probleme cu masina si il lasa in drum si tu il injuri si claxonezi? Vai si-amar… si tu vorbesti de mentalitate.
@verdenpom: da, m-am uitat atent si e prima versiune (nu facelift) de BMW 320 e46, fabricata incepand cu ’98. Dar e BMW, frate! 😀
@Mituc – Nu generaliza cu intretinerea de „dizal” si „benzen”. Am vazut motoare cu aprindere prin scanteie care erau varza la 50-60 000 si am vazut dizel care la 230 000 era varza (fosta masina).
Motoarele post anii 90 duc mult si bine daca sunt intretinute si piesele importante sunt schimbate la timp si cu piese noi/sh (nu forjate).
Pana una alta il injuri pe om ca x si y, tin sa iti precizez ca ni s-a stricat ecu la masina si am ramas cu ea in pana aici http://goo.gl/maps/pNSko . Se umflase niste tranzistori in ecu de la motorina si nu pornea daca era motorul cald… deci data viitoare mai lasa generalizarile, poate in viitorul apropiat (sa speram ca nu) vei pati si tu o chestie asemanatoare si iti vei lua „porumbul” in toate partile.
PS: la fel ca si Mituc cei mai multi soferi au trecut nepasatori… aveam nevoie ca masina sa fie tractata vreo 2-3 km pana la electrician (care a taxat din start 10 bulioane, dar a lucrat si noaptea…) si din toti cimpanzeii care claxonau sau faceau ochi mari o fatuca cu un vw polo s-a oprit sa dea o sufa de ajutor dar degeaba, nu avea ochi din acela de se infinge in armatura.
„cioare de giulesti”.
Rebound11, ar fi fost jeg extrem daca scoteam capul pe geam la el sa-i tin prelegerea. E o diferenta intre a injura pe cineva si a vorbi singur in masina fara sa-i provoci celui vizat vreo neplacere.
Altfel, mi se pare de un jeg extrem sa aduca cineva rebuturi poluante in tara, sa plateasca taxele in bulgaria pentru ca la noi ar fi prea mari, si chiar si asa sa nu aiba bani de intretinere corespunzatoare.
Si are legatura cu dieselul pentru ca romanul, in intelepciunea lui, a spus ca-si aduce „din afara” o rabla diesel ca sa consume si putin, ca nu e suficient ca are motor de camion si ar fi ridicol de scumpe asigurarea, inmatricularea si impozitele. Nu conteaza ca, de exemplu, rablele alea SH dupa care-i curg ochii vor avea nevoie de o noua turbina (de exemplu) in curind, fapt ce va face varza economia de bani de la ceva echivalent cu motor de masina, in loc de utilaj agricol.
verdenpom, nu generalizez ci dau date cit se poate de bine ancorate in realitate 🙂 Si ai dreptate cu intretinerea, orice motor intretinut corect o duce mult (ma rog, excluzindu-le pe cele cu bube de design la diverse componente/subansamble, cum se pare ca ti s-a intimplat tie).
Acum dupa ce s-a racit tot orasul pute a diesel. Francezii au incasat-o epic vara asta cind s-au sufocat zile in sir in funingine de diesel pentru ca nu a prea batut vintul. Probabil vor urma si altii daca se continua vinzarea de dieseluri in acelasi ritm.
verdenpom, si ce voiai sa fac eu, sa-l tractez cu trotineta mea care e jumate cit chestia aia a lui? Are telefon, se gasesc firme de tractari, pe roti masina merge usor si poate fi impinsa chiar si de o singura persoana, nu era ranit sa aiba nevoie de ajutor imediat, deci sa se descurce, si sa stie data viitoare sa-si intretina masina corect sa nu-i mai moara pe banda 3 pe un bulevard aglomerat.
@Mituc – Eu sunt student, deocamdata am un salariu acceptabil ca stau cu parintii si mi-as lua pentru mine un harb de 500 de euro (strang la pusculita 90% din salariu si in 6 luni o am) dar ghici ce, 500 de euro masina si inmatriculatul/transcrierea e inca atata daca nu si mai scumpa… apoi sa fim seriosi, daca as fi in bucuresti sau as avea rude in maghiarland nu mi-as inmatricula masina pe romania.
Chestia aia a lui nu cantareste nici 2 tone :D, e relativ „usoara”, iar daca tot someaza omul acolo nu ar strica macar sa cobori sa vezi ce are. Poate masina nu ii era defecta, poate a facut un mini infarct si s-a pintecarit in gaci, sunt multe variante dar din nefericire asa suntem noi romanii, sa ne mearga bine azi si maine mai vedem cu accent pe propria persoana si atat.
@Mituc: sa scoti capu’ pe geam sa il injuri era jeg maxim.
Nu are rost sa-mi mai bat capu’ cu tine. Esti ingust si limitat in pareri dupa cum se vede in ultimul comentariu… si esti si un pic ipocrit (nu generalizez si romanul, in intelepciunea lui, a spus ca-si aduce “din afara” o rabla diesel ca exemplu rapid se cam bat cap in cap, romanule) … cat despre ce puteai sa faci in loc de claxon si injuraturi sunt destule exemple pe site si daca o sa mai am vreodata timp sa si postez promit sa iti dedic tie postarile comportamentale, si aici ma refer la cele care nu implica tractare, ca din alea cu tractare am si eu vreo 2 si surpriza, in ambele cazuri cei tractati erau cu masini pe benzina.
P.S.: Sunt aproape convins ca tu crezi ca eu mi-am cumparat masina in stilul descris de tine si sunt pe „lista ta neagra” ca merg cu diesel in oras, nu ma intereseaza, amintesc ca fapt divers si ca sa te contrazic… chiar daca nu ma crezi.
@Mituc
daca au am dat 6,5k pe o masina, care a inceput sa imbatraneasca si cu care am facut multi km (avea si ea ceva cand am luat-o) dar legea nu imi ma permite sa o vand, bag 3000k/an, fiindca vreau sa fie brici.
o vindeam in pierdere si aveam si cui sa i-o vand (unui baiat de la repezentanta) si ar fi fost un real upgrade pentru el. masina ar cumpara-o oricine de la reprezentanta de la mine daca nu ar fi taxa 2,4k.
In fond si la urma urmei, e treaba mea ce masina vreau sa conduc, atata timp cand o intretin.
Daca eu nu mi-am permis mai mult la achizitie, nu am vurt credit, pot sa platesc banii astia de reparatii si nu imi place Loganul de ce sa folosesc rationamentul tau?
Imi place f. mult Sandero, dar e prea mica, am avut de mai multe ori nevoie de potrbagajul masinii mele kombi pt lucruri usoare dar voluminoase. Inclusiv pentru vacantele cu cortul la mare. Am vrut 4×4, si ma bucur de el. In fiecare iarna am ajutat multa lume, si am mers sa fotografiez pin toate noroaiele fara probleme.
rezumat: nu poti dicta ce masini sa isi cumpere populatia. poti doar sa impui norme minime trebuie sa le indeplineasca masinile.
trebuie neaparat sa fiu in retromobil sa am o masina veche si sa nu imi faci tu morala?
@RebounD11 – Lasa nene ca dizelurile astea ne mananca noua viata, cat cacatel lasa in urma un benzinar cu bujii prajite si cat lasa un dizel in stare mai proasta? Eu zic ca dizelul e mai curat, acum ca lasa funingine sunt doar povesti de adormit „coptii”.
PS: pentru a fabrica o masina hibrid/electrica se foloseste mai multa energie decat pentru constructia unui dizel… deci daca ar fi sa ne legam de poluare (nu zicem nimic de stocarea bateriilor li-ion) un prius sau tesla polueaza mai mult decat un dizel
PSS: in paris nu doar din cauza dizelurilor s-a ajuns la „inec” la fel cum si in amurica vacile sunt mai poluante decat masinile, da besina vacilor polueaza mai mult decat masinile.
p.p.p.s.: durata de viata mai scurta a masinilor genereaza poluare!
nicio fotografie nu e manipulata, cautati burtynsky
http://lottiebphotography.files.wordpress.com/2013/10/burtynsky-oxford-tire-pile-8-1999.jpeg
http://www.greynotgrey.com/blog/wp-content/uploads/2012/10/Edward-Burtynsky-Hamilton-scrapyard.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_recycling
Rebound11 si bogdanb, o luati personal stimabililor. Sau, va stiti ca aveti dieseluri si nu va tineti de intretinere, si mai faceti si drumuri de 2-3km cu ele prin oras?
verdenpom, la un benzinar cu bujiile uzate (presupunind ca orice altceva e inca in parametri) mai ai ceva catalizatoare. Se ocupa alea sa arda resturile.
Un diesel ori cu uleiul praf, ori exploatat la rece, ori cu turbina care nu mai e in parametri (observi ca am pus „ori”, daca pui „si” iese cam nasol), scoate funingine foarte nocive. In plus la dieselurile cu injectie directa funinginile au particula foarte mica si trece prin cam toate filtrele de polen/habitaclu mai ieftine.
Singura chestie la care-s mai curate dieselurile este la productia de dioxid de carbon, pe care-l maninca plantele.
Deci care sint biciclisti pot face un experiment foarte simplu. In coloana in trafic alege o masina care stii ca e diesel euro5/6 si se vede sa nu scoate fum (deci nu are vreo problema vizibila). Deplaseaza-te in coloana in spatele ei si cronometreaza timpul cit suporti.
Repeta experimentul cu o masina cu motor pe benzina euro 4/5 (da, mai jos o clasa de poluare) aleasa pe aceleasi criterii.
Masinile sint niste obiecte de lux. Fara fabulatii. Cu banii pe care-i dai pe o masina, fie ea si SH, mergi cu taxiul si transportul in comun si trenul de nu mai poti, ani intregi. Bine, nu cu alceasi comfort, nu cind vrei si cu cine vrei, etc, dar fix rezolvarea acestor neajunsuri intra in definitia luxului.
Ce spun eu aici e realitatea de pe strada, pe alocuri masurata. Nu fabulez chestii prin care sa sustin metodele de impozitare de catre guverne care au doar interesul sa-si traga o bucata cit mai mare din banii cheltuiti de cetatean pe lux.
Ca improsc cu chestii in cei cu dieseluri… poate si nedrept, 75% din prietenii si membrii familiei mele au imputitanii, insa cind pleci dimineata la drum si vezi ca unele dieseluri reci put mai naspa decit autobuzul care circula pe strada de la ora 5 e cam frustrant, mai ales cind incep sa se abureasca geamurile de la atita recirculare.
P.S.: cred ca ar trebui sa ne mutam pe forum cu discutia asta pentru ca pe linga faptul ca nu duce nicaieri, mai si polueaza articolul initial mai ceva ca un diesel cu injectoarele blocate pe deschis si turbina distrusa 🙂
La secunda 14 ai avut timp sa dai semnal cand ai schimbat banda asa agresiv ?
Incearca sa nu mai arati cu degetul eek pentru ca faci aceleasi greseli …
Bine, asa-i. Nu am aratat cu degetul nimic, replica de final cred ca ne-a amuzat pe toti
@Mituc – Si dizelul are catalizator + un filtru de particule 😉 asta ca zici de funingine.
verdenpom, alea cu filtru de particule (fie el cu ardere cu motorina sau uree) in general emit funinginile cele mai naspa pentru ca de filtru scapa doar particulele mai mici.
Producatorilor de filtre de habitaclu li s-a cerut sa caute noi materiale si combinatii care sa retina asa ceva insa… e nevoie de mai mult timp.
JaLeTe, aia e schimbare agresiva de banda? Serios…
Să vedem. Cocalar? Bifat. Seria 3 vechi de ~10 ani, nespălat de când a fost adus din Germania? Bifat. Mai lipseau doar numerele de Bulgaria și era tacâmul complet 😀
@Mituc – Exact asta este, se aduna jegul in acel filtru iar apoi la carbonizeaza cat sa iasa funingine minuscula ca de benzinar 😉 .
Oricum sa facem comparatie: cat polueaza o termo-centrala ce arde cauciuc si cat polueaza un dizel? Iti zic eu ca centrala din oradea face mai mult fum si funingine decat ar face un dizel intr-un an cat face ala in 24 de ore. Ia uite un link despre stire http://www.digi24.ro/Stiri/Regional/Digi24+Oradea/Stiri/Un+cartier+din+Oradea++poluat+de+CET . Se putea trece incalzirea orasului pe geotermala dar nu, inca mai sunt cativa care au contracte grase cu statul.
@Mituc – cumpara-ti o masina noua si vorbim dupa. E usor sa dai din clont cand cumperi rebuturile (BENZINARE, NU DIESEL – CA ALEA-S DE KAPPAKAPPAT) altora.
PS: dieselu’ meu polueaza mai putin decat tine (si se plimba si prin oras)
Adevaraciune :)). Fieru’ de pe bmw e mai atarna mai greu la atitudine…
Bine ca are bani de BMW dar amortizoarele spate le-a vandut si a bagat carburant… 😂😂😂