It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Furiosul

Adăugat de costin.toedoru
Raportează ca șters! 45

Plimbare de duminica, vreme frumoasa.

Ce mai caută lumea:
  • pe soea patru benzi limitata la 50 poate sa te forteze din spate

34 comentarii

  1. Sincer, mor pe astia ca tine care ocupa B2 pentru o depasire si apoi fac depasirea in 2 ani.
    Vrei sa depasesti? Schimbi banda, accelerezi si te duci , apoi revii pe B1 daca permite.

    Rezumat: ai facut un pseudo-dublaj.

    • Sincer, mor pe astia care merg cu viteza peste limita legala si au pretentii ca altul sa se dea la o parte sa „trece” ei
      Omul e in localitate, circulatia se desfasoara pe mai multe benzi ocupate in functie de vitezele de deplasare si omul revine pe b1 cand considera ca este normal – ADICA nu conduce stilul imbecil, sa croseteze in trafic si sa taia fata aluia de pe banda 1 cand nu a trecut nici macar 2m de botul lui. Discutam degeaba, „comunitatea” asta s-a umplut numai de Schumacheri care confunda drumul public cu, circuitele de curse.

    • Da’ pe aia care depasesc viteza legala nu mori? Omul a inceput sa depaseasca apoi cel de pe B1 in loc sa mentina viteza pe care o avea in acel moment, a accelerat. Autorul ar fi trebuit sa accelereze si el pana pe la 100 km/h eventual si sa-i arate cine e boss-ul si sa ia si o amenda pe post de prima, nu? Paliul ala cu Fordul nu are ce cauta pe drum. Depasesti sau inaintezi pe banda 2 cand ai loc. Nu ai voie sa stai in fundul celui din fata, sa il presezi apoi sa il sicanezi ca nu a zburat de pe banda in secunda in care vrei tu. Asa erau idioti pe A1. Trebuia sa te teleportezi cand veneau ei. Nu conta ca nu aveai cum sa te incadrezi pe B1 in siguranta. Astea erau detalii. Tu trebuia sa dispari intr-o secunda din calea lor.

  2. Ăla din spate avea tot dreptul să facă spume, o depăşire nu se face la consum. Dacă „jupânul de pe banda 1”, aşa cum zici, cu un Opel Corsa de 1.2, probabil, îţi pune probleme şi ştii că nu ai cu ce, te repliezi, altfel o calci, că nu are sens să faci o depsire în 500 de metri…

  3. costin.toedoru

    Sa rezumam: eram in localitate (limita 50), zona avea radare si mergeam deja la limita amenzii (59). Cand am intrat pe banda a 2-a, aveam un spor de viteza suficient pentru a depasi Opel-ul de pe banda 1.

    Conform legii, ce am facut eu nu se numeste depasire. Din acest motiv, nici Opel-ul nu este legat de prevederea legala care spune ca cel ce urmeaza sa fie depasit este obligat sa nu mareasca viteza de deplasare. Din pacate, asta s-a intamplat cand am ajuns paralel cu el. Pana la urma am ajuns in fata lui si furiosul a putut sa-si vada de drum, dar a pierdut 30 de secunde. Sa tinem minte cifra asta, face parte din justificarea lui si a celor care ii gasesc scuze.

    @pug
    Spune-mi 2 chestii:
    1. cum ar fi ajutat in cazul de fata daca ma repliam (luam piciorul de pe acceleratie sau franam) cand am ajuns paralel cu Opel-ul si constatam ca respectivul a accelerat? Furiosul era lipit de mine, probabil ar fi gandit ca o fac special sa-l agasez.
    2. daca o calcam si ma oprea politia pentru viteza, crezi ca inghiteau povestea?

    • Bine zis. +.

    • „Conform legii, ce am facut eu nu se numeste depasire.”
      Ba exact asa se numeste.

      Nervosul in schimb e un tembelian din categoria astora (0:50)

    • Conform legii este EXACT DEPASIRE ce ai facut tu!
      Asta imi spune despre tine ca habar nu ai regulamentul Rutier si orice explicatia ti-as da despre ce ai gresit tu, nu o sa o intelegi pentru simplul motiv ca nu cunosti suficient de bine regulamentul Rutier.
      Da, ala din spate e tembel, no doubt, dar FACTORUL GENERATOR AL EVENIMENTULUI ti fost tu.

    • @ costin.toedoru… Mişto ! Aşa ai ales cea mai proastă varianta, când ai intrat pe b1 ai încălcat linia continuă la greu, ai schimbat benzile fix unde este interzis şi mai mult că sigur te-a şi înjurat, fără să mai pun la socoteală că dacă era vreun echipaj de poliţie o încasai.
      Iar chestia asta: „Conform legii, ce am făcut eu nu se numeşte depăşire. Din acest motiv, nici Opel-ul nu este legat de prevederea legală care spune că cel ce urmează să fie depăşit este obligat să nu mărească viteză de deplasare.” este de-a dreptul haioasă. Adică dacă ieşeai de pe b1 cu 30, 50, 100 de metri în spate, era depăşire şi cel cu Opelul avea obligaţii, aşa nu are…
      De acum în colo când voi merge pe b1 voi fi cu ochii-n patru să ştiu dacă voi fi depăşit sau precedat/devansat, că să pot calcula, ori nu, dacă măresc viteza… Daca nu e depasire poate fac si o liniuţă cu ala de pe b2.

    • yachtmanblue

      De acord cu Costin…. +
      Si eu merg mai tare pt ca statie… dar niciodata nu agasez din spate pe cineva care merge regulamentar si nici eu nu agreez sa fiu agasat… cei care o faceti respectati naibii limita de viteza. Daca va grabiti depasiti pe unde puteti sau pe unde vreti ca linia continua nu sparge anvelopele! Dar nu mai frecati la ridiche oameni linistiti care isi vad de drum!

    • @rebound – (4) Nu constituie depăşire, în sensul alin. (1), situaţia în care un vehicul circulă mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circulă pe altă bandă în acelaşi sens de circulaţie.

      scrie undeva in regulament ca devansarea pe partea stanga e depasire? sau ca devansarea se face doar pe dreapta? se vede in clip ca autorul iese din randul de masini sau de pe banda… conditie ESENTIALA ca sa o poti incadra ca depasire?

      ce mai stipuleaza regulamentul? Art. 42. Când circulaţia se desfăşoară pe două sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de către conducătorii de vehicule în funcţie de intensitatea traficului şi viteza de deplasare, având obligaţia să revină pe prima bandă ori de câte ori acest lucru este posibil, dacă aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane.

      adica, tinand cont ca viteza de deplasare pe banda 1 era redusa, poate mai erau si alte masini acolo, omul putea sa circule pe banda 2.

    • Are dreptate florin. Din clip nu reiese că manevra efectuată este depășirea conform definiției.

  4. @costin.toedoru-O.U.195/2002-art.45=ghiveci asortat pentru tine.Daca te duceai glont pe B2 precum furiosul,te incadrai la pct.4 din articol.Cum nu ai vrut sa treci de limita de viteza din zona si sa nu atragi atentia unui radar din apropiere,zici tu si presat de furios,ai schimbat banda de pe B2 pe B1 in fata jupanului (unde si in ce conditii,nu se mai pune),ceea ce inseamna ca te-ai incadrat perfect in prevederile pct.1 din acelasi articol,daca mai tin cont in plus si de propria ta afirmatie:”Cand am intrat pe banda a 2-a…”(de unde,de pe B1,asa-i?)Consider ca nu ai ales bine momentul si locul pentru a initia acea manevra.Ai avut cativa parametri simultani care trebuiau procesati rapid:viteza ta,limitata fortat de prezenta unui radar;nu ai intuit ca jupanul va merge de la o viteza la limita impusa in zona,la o viteza in crestere lenta chiar in interiorul zonei(foarte multi procedeaza asa);presingul celui din spatele tau.

    • Eu cred altceva: autorul a taiat filmul cum i-a convenit lui. daca va uitati, filmul incepe DIRECT cu autorul pe B2. Este posibil (la cat de incet e) sa fii stat acolo pana la expasperat pe furios.
      Era frumos sa vedem filmul cu 1 minut inainte.

    • rasta4ian

      Eu cred chiar altceva: ce bine ar fi sa circule lumea regulamentar si sa nu cautam toate scuzele posibile sa ii scoatem nevinovati pe cei care nu sunt in stare sa pastreze limita de viteza!

  5. costin.toedoru

    Indiferent de incadrarea la depasire / devansare, am gresit in 2 chestiuni:
    1. am depasit viteza legala
    2. am calcat linia continua la reintrarea pe B1

    Cand am trecut pe B2, furiosul era departe in spate, nu i-am taiat calea si nu am constituit un pericol pentru el. In momentul in care a fost posibil, am reintrat pe B1 (cu calcarea liniei, asa cum bine a remarcat un fan al furiosului).

    Gasesc ca e graitor cum se gasesc unii sa justifice nervii din trafic, insa e o chestie care sugereaza niste lucruri despre modul in care chiar ei se comporta la volan. Imi e teama doar de faptul ca, atunci cand o vor comite, vor trage dupa ei un nevinovat.

    • Bai Costin, despre tine trag doua concluzii:
      1. Confunzi Depasirea cu Devansarea (deci lispa de cunoastere a unor elemente definitorii atunci cand circuli pe drumuri publice);
      2. Insusi titlul pus de tine imi spune acelasi lucru: plimbare de duminica.

      PS: stii vorba aia cu „soferi de weekend”?
      Cam asta esti tu.

    • In ultimul timp e o obisnuinta sa se lege de autor cu orice chichita si sa-i scuze pe cei care fac nefacute. ZIc: „domne corectule care esti tu corect, dar tu de ce nu ai plecat mai tarziu de acasa, dar de ce te-ai nascut….” Static e unul din cei care vor sa aiba mereu ultimul cuvant. Daca lasai filmarea mai din urma intelegeam daca ai devansat sau depasit. Este devansare daca manevra este facuta in localitate si autovehicolul din fata este la o distanta mai mare de 50m. Daca erai mai aproape de el, a fost depasire. Indiferent ce a fost, nu ne legam de detalii ca altii. Nu e ok ceea ce a facut cel cu Fordul. Astepta pana-i faceai loc si isi vedea de drum, daca tot era grabit, nu se apuca sa se faca spre tine, frane sau alte impresii.

    • @flo: eu vad ca tu doresti sa ai ultimul cuvant!
      gresesc?

  6. Cand te-ai bagat de pe b1 pe b2 pt minunata depasire la consum a sunei super masini de viteza cu motor 1.2 nu te-ai uitat in oglinda sa-l vezi pe furios cum vine? Sau era la 100 metri de tine si avea 200 la ora ? Daca stii ca depasesti ca mosul si (sau) masina nu te ajuta …faci depasirea cand te asiguri ca nu „deranjezi ” pe cineva de pe banda pe care vrei sa intri.

    Dar na….tu aveai viteza regulamentara, puteai sa depasesti cu 52km/h in timp ce ala depasitul avea 49km/h, chestie de radar domne, sa conducem ad litteram.

    • rasta4ian

      Eu nu inteleg un lucru: De ce cel care circula neregulamentar are prioritate asupra celui care o face regulamentar? Eu zic invers, daca te stii ca esti racer si nu poti circula cu viteza regulamentara, te asiguri ca soseaua e libera si circuli cu ce viteza sunetului vrei tu, fara sa ii „deranjezi” pe altii.
      Altfel, am putea spune si cand cisculam pe sens unic, daca vedem masina pe contrasens trebuie sa-i facem loc, sa ne asiguram ca nu il „deranjam”. Cand depasesti, fie ca o faci pe banda 2, fie ca o faci pe contrasens, nu zice nimeni ca trebuie sa depasesti limita de viteza, din contra!

    • Pentru ca autorul nu circula regulamentar. punct.

      PS: trebuie sa-ti explic de ce sau te-ai prins singur unde a gresit?

    • De unde ai tras tu concluzia ca autorul DEPASESTE? se vede pe clip manevra de iesire din rand/banda? NU. Deci faci o presupune… ca multi dealtfel. Pot sa fac si eu presupunerea ca autorul devansa de 5 minute autoturismele de pe banda 1 care mergeau relativ compact si nu putea sa se replieze asa cum e stipulat in lege.
      Chestia cu datul la o parte ca vine un prostea cu 90 in zona de 60 e o tampenie, ne place sa ne agatam de incalcatul a 15m de marcaj continuu in zona de presemnalizare a unei treceri de pietoni, dar inchidem ochii la un pericol major ca viteza excesiva.

  7. Apropo…conform carei legi ce ai facut tu nu se numeste depasire ?? :)) Depasirea este atunci cand un vehicul trece inaintea altui vehicul prin manevra de iesire de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule in care s-a aflat initial.

    Poate iti este de folos ce scrie aici ,pt plimbarile tale de weekend

    https://razvanbb.ro/lamurire-oficiala-depasire-versus-devansare/

    • costin.toedoru

      Eu am citit articolul lui Răzvan. L-aș recomanda și trolilor, dar sunt analfabeți functional.

      Hai sa rezumam: Răzvan spune că dacă treceam pe B2 cu cel puțin 50m in spatele Opelului, se cheamă că nu e depășire.

      Eu nu am zis nimic de momentul in care am trecut pe B2 si nici în film nu se vede. Concret, tu pe ce te bazezi cand afirmi ca am facut depasire, in litera codului ? Hai sa dam de o parte bazaconiile unui individ fara carnet (zic si eu, că nu am găsit nici un film de-al lui), care mai intai e sigur ca am facut depasire, dupa 3 ore se razgandeste, incepe sa faca clabuci ca am manarit filmul si sustine ca de fapt eram de mult pe B2 unde il lucram mental pe furios (adica nu mai e depasire, ceea ce ziceam și eu, de fapt). M-am tot gandit ce a patit de s-a sucit, de a ajuns sa-mi dea dreptate si am realizat ca – probabil – a sarit o doza de vitamine.

  8. 1. In localitate limita superioara de viteza e de 50km/h. Nu te poate obliga nimeni sa circuli cu aceasta a viteza, sau chiar peste ea, chiar daca faci o depasire.
    2. Atata timp cat ai viteza superioara celui de pe banda din dreapta poti sa il depasesti. Nu conteaza timpul si nici ecartul intre viteze, atata timp cat ai viteza legala.
    3. Circulatia se face DOAR pe benzi sau randuri. Ca un vehicul sa treaca „inaintea” altuia trebuie ca mai inainte sa revina pe banda de unde a initiat depasirea. Altfel nu are cum sa fie „inaintea” cuiva.

    Asadar sunt TREI conditii pt ca o manevra sa fie considerata depasire:
    a) iesirea din banda
    b) viteza superioara celui pe care l-ai avut inaintea ta
    c) reintrarea in banda initiala, ca sa poti sa fi tu inaintea lui

    Nu se precizeaza nimic suplimentar in legislatie legat de viteza, distanta, timp si alte prostii citite pe aici.

    Restu’ e cancan tipic TT: depasire vs devansare, distante de minim XYZ metri (vezi linkul anterior), ifose, pedanterii si autosuficienta cat incape. S-ar putea scrie un nou cod rutier bazat pe ineptiile citite pe aici, dar ar fi ceva in genul lui Kafka.

    • @salex
      1. Da, cu conditia sa nu existe alte semnalizari locale care sa modifice pe un anumit tronson de drum limita de viteza de 50 km/h.
      2. Da.
      3. „Asadar sunt TREI conditii pt ca o manevra sa fie considerata depasire: […]
      c) reintrarea in banda initiala, ca sa poti sa fi tu inaintea lui

      Nu. Aceasta este o obligatie a celui care depaseste. Sunt unele cazuri in care obligatia nu poate fi indeplinita din motive obiective. Aceasta nu face insa ca manevra sa nu mai fie o depasire 😉

      Ceea ce s-a discutat aici pe TT atat de mult in legatura cu depasirea si ceea ce obisnuit se numeste devansare, diferenta intre cele doua manevre, caracteristicile fiecareia dintre ele, articolul dlui @razvanbb nu le-as caracteriza ca prostii, ci ca niste incercari de-a lamuri aceasta chestiune care inca pune probleme unora dintre soferi.

    • Din articol, pe scur: prima condiție pentru a fi considerată manevra respectivă „depășire” este să iasă de pe banda sau rândul de vehicule în care se afla inițial.

  9. @costin.toedoru Grabitul din spate n-avea motiv sa forteze nota. Daca dorea sa mearga mai repede, putea asteapta pana se elibereaza banda de circulatie. Cat timp trecerea a fost in regula, viteza in limita legala sau cel putin neamendabila, nu exista vreun motiv de pressing care sa duca apoi si la greseli din partea celui presat. 0:32 A si „scapat” putin masina spre B1, asa sa ne arate cat de mult se grabeste.
    +
    P.S. 0:25 Dap, acolo n-a fost in regula 😉 La 0:24 e zona de „punct negru” unde atentia trebuie sporita.

  10. Din pacate romanii au o problema psihica cu B2, eu as zice sa scoata B2 sa lase numai B1 si asa toata lumea e fericita. Daca lumea ar fi civilizata nici nu ar observa problema cu B2. NU uitati un prost este prost pina realizeaza ca este prost, cind realizeaza ca este prost nu mai e prost !!! 🙂

  11. timemachine

    Teoretic și practic este legal, dar ca primă regulă de condus preventiv și ecologic te întrebi înainte dacă depășirea este justificată.

    În legătură cu idioții care merg peste limita de viteză de bun simț (nu aia legală, că pe aia legală o încalcă majoritatea), eu nu am văzut niciunul din ăsta care merge pe B2 cu viteză să se retragă pe B1 chiar dacă e liberă. Apoi, critică B2 loverii care merg cu viteza legală că încalcă art. 42.

    Aparent B2 în România ar trebui să fie pistă de viteză și atât. Dă-o dracu’ de localitate, dă-i dracu’ de pietoni, animale, dă-i dracu’ pe ăia care merg legal (cum e cazul de față).

  12. 1. Recunosc cinstit ca nu merg aproape niciodata chiar cu 50 km/h in conditii similare celor din film.
    2. Ce as fi facut eu concret in astfel de situatie: as fi marit nitel „pasul” cat sa trec de domnul si sa intru pe B1, chit ca depaseam viteza legala. Nu neaparat de teama „furiosului”, ci pentru ca nu imi place sa stiu pe cineva asa aproape in spatele meu. Daca mai e si furios, cu atat mai mult prefer sa-l stiu departe de mine. Cine se grabeste, duca-se linistit – si daca nu are loc, ii fac.

    • 2. El era deja peste viteza legală în limita celor 9Km/h pentru care nu sunt prevăzute sancțiuni și știa că în zona respectivă s-ar putea să fie aparate radar.

      Ideea e că poate să se grăbească dacă dorește dar să nu o facă pe banii altuia.

    • Sigur, eu povesteam strict cum as fi rezolvat eu dilema existentiala in aceeasi situatie. Mai ales ca faimosul radar inca nu era in raza vizuala, iar soferii cu mult in fata par sa-si vada linistiti de drum. (La orice semn real de radar, se lasa cu frane in serie – a se vedea si situatiile cand ditamai coloana incetineste la 70 km/h in afara localitatii, stilul turma, doar fiindca da cineva flash-uri din sens opus).

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!