Adaugă comentariu

70 comentarii
  1. In toate cele trei tari ai mers numai pe banda 2. Mare sofer.

    • Mda, ma grabeam grav si aveam viteza mai mare decat cei de pe banda 1. Mai sunteti multi?

    • La comentariu lui Hessis cu „mai sunteti multi”……dar voi mai sunteti multi????

    • Faci un recensamant?

    • Asa si?
      Cand ai peste 200 la ora e si normal sa mergi pe b2, si daca vine unu cu 300 logic ca te duci pe b1 sa ii faci loc si dupa schimbi iar banda.
      Faza cu „cand e b1 libera tre sa treci pe ea” se aplica in orasele astea de rahat in romania,ca sa nu circule cu 20 la ora pe b2, dar pe autostrada se schimba situatia.
      mergi ba nene pe b2 b3 b4 b5 nu le mai citi comentarii de la toti frustratii care nu au dat in viata lor 120 intr-o masina si fumeaza 5 tigari dupa ce conduc in bucuresti 10 minute..

      auzi hal de termen cica „b2 LOVER” =)) vai de steaua voastra

    • Nou

      Ionut@ Tu sigur ai citit TOATA legislatia ?

    • @azat Si pe autostrada e valabila, nu numai in orase „de rahat”. Ca sa nu ajungi intr-o situatie ca asta de exemplu:
      https://www.trafictube.ro/adunate-drumuri-7/ (3:07-3:33)
      sau aici:
      https://www.trafictube.ro/adunate-drumuri-2-autostrada/ (2:49-3:20)
      sa dormi pe B2 cand B1 e complet libera si circulabila 😉

    • Imparate GeluCj, cum faci chestia asta la peste 150 la ora? E okay sau nu sa dormi pe B2 la viteze semnificativ mai mari decat ce e pe b1?
      O opinie va rugam, ca se rascoala lumea de indignare cu B2 lover tags:))

    • @Hessis La peste 150 la ora nu cred ca poti sa spui ca dormi pe B2 cand depasesti sau devansezi pe altii de pe B1 🙂

    • pe-aici pe la nemti, când îți faci de cap cu viteza (legal, evident) stai pe banda cea mai îndepărtată. este chiar periculos să schimbi benzile la +200km/h. Jocul ăsta cu viteza functionează cam așa: mergi pe banda cea mai îndepărtată cu cât te țin balamalele și permamență te uiți unde ai putea să te muți pe banda imediat din dreapta în caz că vine din spate cu o viteză și mai mare. la viteza aia, schimbarea rapidă de bandă este foarte periculoasă (orice manevra bruscă de fapt).

      per total, este o senzație incredibilă când mergi cu 244km/h (atât o duce pe-a mea), trebuie să fii foarte concetrat la fiecare reacție a mașinii + atenție în oglinzi la cei care vin tare din spate + calculat eventuală repliere pe banda din dreapta în caz că se urcă cineva cu vreun M5 sau porsche sau mai știu eu ce nație de mașină sport pe tine + atenție la cei de pe banda din dreapta să nu schimbe vreun amețit banda fără asigurare. toate astea duc la un puseu incredibil de adrenalină și este groaznic de greu să rămâi concentrat pentru o perioadă lungă de timp la astfel de viteze. Pentru că doar vorbim de Germania, astfel de alergătură se termină de obicei repede ori în vreun Stau (trafic aglomerat lent) ori în vreo Baustelle (șantier).

      Dar faptul că mergi ca apucatu’ pe banda cea mai îndepărtată fără a schimba banda nu este o problemă.

      Concluzia: dacă vrei să te distrezi un pic la viteză mare mergi pe banda cea mai îndepărtată, dar trebuie să fii pregătit în orice clipă să te dai la o parte dacă vine peste tine cineva și mai rapid

    • Eu as mai adauga urmatoarele:

      Observ ca exista aproape o obsesie pe TT cu ”B2 lover”. Pe buna dreptate, probabil. Stiu cat de frustrant este sa stai in spatele unui adormit pe b2 si sa te gandesti daca e ok sa il depasesti prin dreapta, asta in cazul in care ai loc de asa ceva.

      La 150+ la ora e dificil sa te repliezi mereu pe b1, nu o poti face nici in siguranta si nu este nici eficient. Nu discutam despre cazuri in care ai autostrada libera pe b1 pentru kilometri intregi, dar eu nu am vazut asa ceva decat pe la 3 dimineata si chiar si atunci era o situatie foarte rara.

      Revenind la video, sunt spatii pe B1 si probabil de asta unii tot ii dau cu ”trebuia sa te repliezi”, ”este ilegal sa tii banda 2”, etc . Spatiile alea au cam 500 – 700 de metri. Apropo, cati dintre astia care tot sugerati ca trebuia sa tin B1 ati condus cu peste 150 la ora in trafic pentru mai mult de 10 secunde?

      La 200 km la ora faci 55 de metri pe secunda. In 10 secunde faci 550 metri. Sa spunem ca ala de pe banda 1 in spatele caruia te repliezi este la 500 de metri in fata. El face 277 de metri in urmatoarele 10 secunde. Tu faci 550. In 10 secunde ai ajuns la 273 metri de el. In urmatoarele zece secunde trebuie sa faci urmatoarele, aprxomativ concomitent, ca sa nu il lovesti din spate:
      – asigurare stanga spate / fata
      – semnal stanga
      – asigurare cat de aproape esti de cel din fata si ce face el – incepe sa semnalizeze ca depaseste, franeaza, etc
      – decizie schimbare B1 pe B2 sau frana sa nu il lovesti pe cel din fata ta de pe B1
      – schimbare B1 – B2

      Apropo, tailgating-ul este sanctionat destul de serios in Germania, mai ales pe autostrada inclusiv pe B1, deci distantele astea se mai reduc un pic.

      Daca cel din fata franeaza pana la 0 cand esti la 200 la ora si trebuie sa faci si tu un full stop, o sa ai o distanta de aproximativ 160 – 200 – 220 de metri in care te poti opri la zero (date extrapolate dintr-o tabela a politiei rutiere romane), in functie de conditii meteo, performanta sistem de franare, conditii carosabil.

      De asta la 150 – 170 – 200 + la ora eu nu ma bag pe B1 in spatele unuia care merge cu 90 – 100 – 130. Si, din cate am vazut eu si observ ca si altii, nu face nimeni asta pe Autobahn.

      Observatia mea personala este ca prin Bavaria cam 10 – 15% din trafic se misca cu peste 150 la ora pe B2/B3, depinde de configuratia autostrazii. Nu se baga nimeni pe B1 decat daca vine unul mai tare din spate. Mai cred ca daca te fatai de pe o banda pe alta la 150 – 170 – 200 pe ora este foarte posibil sa iti iei si o amenda pentru condus agresiv.

      In concluzie, cred ca unii de pe aici bateti campii grav si habar nu aveti despre ce vorbiti, iar probabil ca altii va si iau in serios. Mai usor cu B2 lover deci.

      O sa postez si un video cu 300 la ora cu prima ocazie:)

  2. Nou

    asa se taie curbele peste tot?

  3. Nou

    Comparatia nu e buna deloc. MINUSSSSSSSSS

  4. Nou

    Clasicul sofer roman de Audi. Chiar daca te grabeai trebuia sa te repliezi pe banda 1 cand aceasta era libera, atat in Germania cat si in Ungaria; nu ai nici o scuza.

    • Pai de asta nici nu ma scuz, am postat clipul doar pentru comentariile despre care banuiam ca vor fi delicioase. Clasicul sofer de Audi :))

      De ce trebuia sa ma repliez? Ca sa stau in spatele cate unui tir in Ungaria? Sau a celor care mergeau cu probabil 50 de kilometri la ora mai putin In Germania? Nu crezi ca e mai riscant decat sa stai pe banda ta daca mergi repede si in spate este liber?

    • Nou

      Daca este liber pe B1 normal ar fi sa te repliezi pe B1. Nu poti sa faci pe lupul moralist cand tu incepi cu un clip in care stai pe B2 cand B1 e liber. Nu trebuie sa stai in spatele nimanui; cand vezi ca te apropii de cel din fata il poti depasi.
      Scenariu destul de comun: stand pe B2, strici trafic flow-ul pt ca din spate poate veni cineva cu 300/h pe B1, se muta pe B2 in spatele tau pt depasire, iar in acelasi timp tu ajungi in dreptul unei coloane pe B1; neavand posibilitatea sa te repliezi din cauza diferentei de viteza il obligi pe cel din spate sa franeze de la 300 la 200 sau cu cat mergi tu pana depasesti coloana de pe B1; sau poti hotari sa te repliezi pe B1 franand sa zicem pana la 150 (in cazul asta il cam oftici pe cel din spate). Cam asta ar fi explicatia… nu e mare tragedie, dar cel mai bine pt. toti e sa te repliezi daca poti pe banda din dreapta si sa lasi banda din stanga libera.

    • Hai sa refrazez:
      Cred ca este mai riscant sa faci ce spui tu la peste 150 la ora din 300 in 300 de metri in loc sa stai pe banda ta. Nu am vazut pe nimeni mergand cu 300 la ora, nici cu mai mult de 150 pe banda 1, ce spui tu nu este un scenariu realist.
      Sa tii banda din dreapta in Germania este obligatoriu, daca este posibil si daca nu produci o situatie de pericol mai mare decat daca ai conduce pe banda 2.

    • Nou

      Of… vitezele erau orientative ca sa intelegi mai bine ce vreau sa spun.
      Las un link ca sa vezi despre ce vorbesc (https://www.youtube.com/watch?v=PhPJmEt8cmI); motocicleta, chiar daca nu are nimic in spate se repliaza cand este cazul, la fel si cel din fata.

    • Compari mere cu pere. Motor pe trei benzi ziua vs auto pe doua benzi seara, pe intuneric.

    • Nou

      @Julian314
      Clipul acela nu are nici o relevanta.
      Cel cu masina se repliaza sa il poata depasi motocicleta (daca poate).
      Mototcicleta se repliaza sa prinda golul de aer al masinii pentru a putea demara mai bine cand va incerca sa depaseasca.
      Uita-te la min. 2:10
      Motocicleta nu s-a repliat.
      Dupa min. 3:46 motocicleta din nou nu s-a repliat.

  5. Nu prea am inteles nimic.
    Ce vrei sa arati? Ca Romania are doar drumuri nationale si niciun kilometru de austostrada?
    Ca in Germania ai prins cativa kilometrii in care nu era nimeni pe B2?
    Daca ai pus clipul doar pentru reactiile noastre, ai pierdut total sensul TT.

    • Kilometrii, da:)

    • Offtopic: Am inteles. Bravo ca ai gasit o greseala de gramatica 🙂 Ia un leu, fugi si cumpara-ti o inghetata.
      On topic: Sa inteleg ca nu ai gasit intrarea pe nicio autostrada din Romania?

    • Off-topic: Daca cifrele din nick-name-ul tau iti indica varsta, e ok, te inteleg:)

      On-topic: Interesanta asociere, cum de ai inteles asta? Am gasit autostrazi in Romania, dar toata lumea circula absolut corect pe acolo, nu prea am avut material de TT de pe Rumänisch Autobahn.

    • Dupa ce ti-am dau bani de inghetata, tot faci figuri? Nerecunoscator mic ce esti.

  6. B2 lover – check.
    Tai curbele – check.
    Stai în fundul maşinii din față ca să se dea la o parte – check.

    • Check sau checked? Ca nu inteleg exact ce vrei sa spui 🙂

    • Si totusi, hai sa iti si explic:

      B2 lover – cand am relativ cu 50 la ora mai mult decat cei de pe banda 1 o sa stau pe banda 2 din motive de siguranta. La 200 de km pe ora parcurgi 50 de metri pe secunda, la 150 cam 40 de metri pe secunda, e mai simplu acum sa intelegi de ce este mai sigur sa stai pe banda de viteza in conditiile de mai sus, daca la 500 de metri in fata ai masina pe banda 1?

      Tai curbele: de obicei nu fac asta. Daca te referi la partea din Romania, era un biciclist pe banda 1, dupa care voiam sa vad ce era in fata celui de pe banda 1. Nu era nimic.

      Pai nu stateam, voiam sa il devansez, ca de asta erau doua benzi din care una de viteza, aia pe care freca el menta.

    • „cand am relativ cu 50 la ora mai mult decat cei de pe banda 1 o sa stau pe banda 2 din motive de siguranta”.
      E ilegal si periculs ceea ce faci tu…
      Ilegal ca nu treci pe banda intai cand ai ocazia. In Germania ameda e foarte mare pentru chestia asta.
      Sa mergi cu mult de 50km/h mai mult decat cei pe care ii depasesti /devansezi este periculos.
      La viteze mari este _FOARTE_ periculos.
      Unul dintr-o suta nu este atent, nu apreciaza corespunzator distanta si pur si simplu iti apare in fata.
      Vina va fi doar a ta daca cel apuca sa se incadreze complet be banda. Vina e putin importanta ca oricum nu mai scapi intreg intr-o situatie de asta. E mai periculos decat a merge cu mai mult de 50km/h pe langa un sir de masini parcate.
      Cu viteze foarte mari pe Autoban nu circula nimeni (*) daca pe prima banda se circula in coloana
      (*) – excepiile nu traiesc prea mult.

    • @tudor,
      E ilegal zici? E ilegal doar in cazul in care traficul iti permite sa reintri pe banda 1.

      Sa depasesti este si periculos zici. Si aici cum faci? Reduci de fiecare data cand ai coloana de doua, trei, cinci, zece autos pe banda 1? Nu vorbim de Stau aici, da?

      De curiozitate, conduci mult in Germania?

    • @Nessis:
      Nu locuiesc in Germania deci experienta mea acolo e limitata.
      Totusi, de ce e periculos sa treci inapoi pe banda 1 (desi stii ca o sa depasesti indata) si nu e periculos sa ramai pe banda de viteza?
      Reduci viteza de fiecare data cand exista un potential pericol: vant lateral iesire din tunel/viaduct.
      Cand pe banda din dreapta exista mai mult de o masina (sau nu vezi daca e mai mult de o masina) trebuie sa te astepti ca una din masini sa intre in depasire.
      Repet: e periculos sa megri cu mai mult de 50km/h mai mult decat masina pe care o depasesti.
      https://www.youtube.com/watch?v=h9wI-kwXV-0km/h
      N-am avut nici masina si nici viteza ca in filmul asta, insa o frana de la 180km/h la 120km/h la cu piciorul la podea e o senzatie de ajuns de puternica si n-as vrea s-o repet prea des. Da, asta inseamna sa nu mergi cu mai mult de 150km/h daca pe acelasi secor de autostrada sunti altii care merg 100km/h. Asta inseamna ca esti tot timpul pregatit sa franezi si sa ramai in spatele lor daca situatia o cere.

  7. Nou

    Hessis, nu-ti mai bate capul cu idiotii astia. 99% din ei n-au mers mai departe de Craiova intr-o zi, deci nu stiu ce-i aia sa ai drum lung de facut. Plus ca sunt si vatmani mai toti dintre ei. Se scapa in pantaloni daca tai benzile in fata lor, chiar daca e liber si o faci ca sa nu amesteci pasagerii…

    Respectele mele pentru stilul de condus: rapid, eficient, cursiv, elegant

    • Merci:)

    • Se scapa in pantaloni daca tai benzile in fata lor, chiar daca e liber si o faci ca sa nu amesteci pasagerii…
      Intreaba-l pe cel cu Audi cum e sa iti taie unul benzile in fata. Cat despre amestecul pasagerilor, daca ai merge ca si cum ai avea pasageri nu saci de cartofi, frana din timp si lina ar face pasagerii sa nu simta curba si pe tine sa nu intri pe alta banda.

      Nu mai luati apararea taietorilor de curbe! Sunt idiotii maximi ai soselei si chiar cred ca nu gresesc cu nimic.

    • @RebounD11: depinde ce intelegi prin a taia benzile. Eu nu fac asta de obicei. Am o masina relativ performanta, daca ajung in situatia de taia banda ca sa nu zbor de pe drum inseamna ca ma misc un pic mai repede decat ar trebui. Sa imi pot tine banda fara eforturi este indicatorul meu ca totul este sub control.
      Da, e nasol sa vezi unul din contrasens ca taie benzile, cu aia din fata mea nu am neaparat o problema, dar pentru mine inseamna ca nu isi pot controla masina.

    • Pai inclusiv ce ai facut tu in clip e taiat de benzi:
      1:08 – B2
      1:12 – in mijlocul curbei esti pe B1
      1:15 – dupa curba esti din nou pe B2
      Nu imi spune ca ai semnalizat manevrele ca nu te cred, ai luat trasa ideala, doar ca nu esti pe circuit.

      Recunosc ca nu vorbesc decat de clipul asta, nu stiu din cap altele ale tale si nu iti cunosc stilul, dar chiar si asa, orice taiat de curba poate duce la crearea unui automatism si apoi ajungi sa tai curba di reflex. Nu incurajez asa ceva si nu fac asa ceva. Tu spui ca consideri ca ai masina performanta si ca taiatul curbelor inseamna ca nu poti sa o controlezi… pai in clip nu ai putut sa o controlezi.

    • Jur pe rosu ca voiam sa vad daca mortul ala din fata mai avea vreunul in fata lui pe care il impingea din spate.

    • ‘Mortul’ ala avea peste 60 in localitate si mergea exact ca tine, pe toate benzile, asta ii culmea, sa te enervezi pe unu’ care are acelasi comportament.

      P.S.: „Jur pe rosu”? Sigur ai terminat gradinita? Ca de atunci nu am mai auzit expresia asta 😆

    • Te trolam, nimic special 🙂
      Si de unde ai scos-o pe aia cum ca eram nervos? Pentru mine este mai degraba amuzant sa vad faze de astea cand vin in Romania, romanii tin foarte mult la banda lor:))

    • „Mortul ala…”, clar erai calm in spatele lui si stateai linistit 😉

      Zici ca circuli prin Germania si zici ca romanii tin la banda lor in timp ce romanul si din fata si din spatele camerei nu au treaba cu banda? Esti, vorba englezului, „all over the place” 😆

    • @RebounD11: Ahh, si am uitat sa explic de ce i-am spus aluia ca era mort. Pentru ca atunci cand esti pe banda de depasire in rampa si ai pe altul in spate ar cam trebui sa te muti pe dreapta. Nu sa franezi, nu sa te fatai intre benzi, etc. Indiferent daca ti se pare tie ca ala din spate conduce cam prea repede, aia nu este treaba ta. Dar nah, toti suntem romani verzi si tinem sa ii facem pe ceilalti sa respecte legea cu orice pret.

    • Am spus eu vreodata ca ala mergea corect? Ala mergea ca un bou, dar incercam sa iti zic ca nu erai mult mai bine nici tu. Si nu imi spune ca nu ai dat de „B2-loveri” si in tarile alea straine ca nu te cred. Stii, si altii mai circula pe-acolo nu doar tu 🙂

      Doar ca convenabil nu is in compilatie, ca sa arati cat de nespalati sunt romanii si ce zei sunt nemtii.

    • @RebounD11: Vad ca ai un comment in moderare, iti raspund aici:
      Eu am fost politicos si am incercat sa nu te las cu dileme existentiale, deci ti-am raspuns la chestii factuale pe care le-ai ridicat.
      Dar daca o dai in diverse presupuneri si catalogari, ma plictisesti si tind sa cred ca esti simplu 🙂

      Imi place fixismul unora de pe aici, dar tu bati campii ”big time”. Succese 🙂

    • Macar eu nu compar chestii aiurea… si daca ai o asa parerea proasta despre tara asta, de ce mai vii inapoi?

      Sincer, mai bine „fixist” si „simplu” decat ignorant care nu ii in stare sa accepte critici. „Succese” si tie, si vezi sa nu scapi masina performanta de sub control cand tai curbele, ca dupa aia nu o sa mai aibe cine sa faca colectie de amenzi de viteza.

      Cel putin 3 persoane ti-or zis ca clipul tau nu are nici un sens, dar lasa ca stii tu mai bine… Altii multi ti-au atras atentia ca tai curbele, tu de fapt studiai comportamente, dar bine ca ai multumit aluia care te-o laudat si considera ca ii OK sa tai curbele, sa fim siguri ce fel de om/sofer esti 🙂 Si ce bine ca tu esti deschis la minte, nu fixist ca noi restu’ 😉

    • @RebounD11Hai fie, la asta iti raspund, e ziua ta norocoasa azi:

      Generalizarile denota faptul ca nu ai alte argumente, altele decat sa te raliezi cu altii. E okay, dar nu este nevoie sa si claxonezi, m-am prins ca atat poti 🙂

      Ce faci tu nu este sa critici, ci sa debitezi niste aberatii fara sens bazate de presupuneri nefondate. Ca as fi execrabil ca sofer, ca m-au evitat altii, etc. De curiozitate, in viata de zi cu zi poti avea o conversatie normala?

      Vad ca o dai intr-un flame romani vs vestici. Nici o sansa, mie imi place Romania si vin cu placere acolo. Si de nevoie, dar asta este pentru ca vreau eu. Nu stiu de unde ai inteles ca as avea o parere proasta despre Romania. Am o parere proasta despre romanii care considera ca este o realizare simplul fapt ca s-au nascut intr-un loc si ca doar acest fapt ii califica deja sa comenteze despre alte natii.

      Da, am o masina performanta. Mai multe, de fapt. Asta te-a deranjat?

      Nu am idee de unde provin frustrarile pe care le afisezi pe aici si nu este treaba mea, dar eu iti sugerez sa respiri mai des si sa lasi patima asta la o parte, ca nu te ajuta deloc.

    • @Hessis: hai sa iti intorc curtoazia 🙂

      „Generalizarile denota faptul ca nu ai alte argumente, altele decat sa te raliezi cu altii. E okay, dar nu este nevoie sa si claxonezi, m-am prins ca atat poti 🙂”
      Faptul ca sunt de acord cu altii nu inseamna ca generalizez… dintre noi 2 cred ca tu prin clip ai generalizat mai mult ca mine.

      „Ce faci tu nu este sa critici, ci sa debitezi niste aberatii fara sens bazate de presupuneri nefondate. Ca as fi execrabil ca sofer, ca m-au evitat altii, etc. De curiozitate, in viata de zi cu zi poti avea o conversatie normala?”
      Ca esti sofer execrabil am dedus din faptul ca dai vina pe marcajele proaste pentru faptul ca tai curbele… scuza-ma dar e o scuza aiurea. Iar faza cu ‘te-au evitat altii’ era un exemplu de cat de irelevant e ca ai X ani fara incidente. Poti sa ai accident stand la semafor… doar zic. Curiozitatea ta e satisfacuta daca zic ca da si ca daca aud un argument irelevant ii spun celui care il aduce ca ii irelevant?

      „Vad ca o dai intr-un flame romani vs vestici. Nici o sansa, mie imi place Romania si vin cu placere acolo. Si de nevoie, dar asta este pentru ca vreau eu. Nu stiu de unde ai inteles ca as avea o parere proasta despre Romania.”
      Tot clipul e facut sa arate Romania intr-o lumina proasta… si tu ma intrebi de unde inteleg ca ai parere proasta despre Romania? Si eu fac flame romani vs. vestici?

      „Am o parere proasta despre romanii care considera ca este o realizare simplul fapt ca s-au nascut intr-un loc si ca doar acest fapt ii califica deja sa comenteze despre alte natii.”
      Si eu, si am parere proasta si despre aia… dar si despre aia care cred ca romanii sunt cumva ca natie mai prosti/nvoluati/s.a. decat alte natii, iar cand astia din urma is tot romani mi se pare colosal de gretos. Nu sunt fan nici de generalizari de nici un fel si nici de comparatii aiurea.

      „Da, am o masina performanta. Mai multe, de fapt. Asta te-a deranjat?”
      Aboslut deloc, tu ai spus primul de masina ta performanta, eu doar am preluat de la tine. Poti sa fii Jay Leno din partea mea. Sa ai masini nu e o performanta care sa imi afecteze mie respectul pentru o persoana, asa cum nu ma astept sa fiu considerat altfel doar pentru ca conduc o anumita masina la un moment dat.

      „Nu am idee de unde provin frustrarile pe care le afisezi pe aici si nu este treaba mea, dar eu iti sugerez sa respiri mai des si sa lasi patima asta la o parte, ca nu te ajuta deloc.”
      Asta cu frustrarile imi place… e argumentul preferat al celor care nu au argumente.

      Pe scurt:
      – ce am zis eu: ca clipul face o comparatie irelevanta si incorecta; ca ai taiat curba, chestie cu care eu nu sunt de acord sub nici o forma in nici o imprejurare, si ca la momentul ala oricum circulai cu viteza peste limita.
      – cu ce argumente ai venit tu:
      => „consideri amenzile de viteza cheltuieli de drum si te lauzi cu cate ai luat” – bravo tie, eu le consider exact ce is, pedeapsa pentru calcat pe bec, si daca ai stii ce am postat si eu pe aici, ai stii ca mi le asum, ca si tine, cand sunt date pe buna dreptate. Nu te-am combatut aici… desi recunosc ca am crezut ca esti ca majoritatea pe care ii stiu/i-am vazut, mielusei cum trec granita si zmei in tara.
      => „nu tai curbele ca ai masina performanta, dar cand le tai o faci ca marcajele is proaste” – eu asta am inteles si nu pusca cu asumarea greselilor de la punctul anterior… in plus vine cu detalii irelevante. Cu orice masina ai fi e bine sa ii stii limitele si sa criculi ca atare cu ea.
      => „generalizezi si spui ca in Romania nu ai autostrazi si alea care is nu sunt corespunzatoare din punctul tau de vedere” – eu iti zic ca sunt si ce spui tu ca nu sunt si dau exemple… dar da eu generalizez.
      => „ca nu ai avut accidente in X ani de condus” – eu iti zic ca e irelevant la discutie, ca poate fi interpretat si ca restul te-au evitat pana acuma. Stii, si baiatul cu Touaregul dintr-un clip pe care l-am dat pe aici in comentarii (presupun ca era el) mi-a zis printre injuraturi si amenintari ca nu o facut nici un accident in viata lui si sa nu ii dau lectii de condus.
      => „ca daca repet argumentele altora, generalizez si nu am argumente proprii” – fals si gresit din punct de vedere logic. Am voie sa am aceleasi argumente cu altul daca sunt de acord cu ele. Le-am avut de cand am vazut clipul si recunosc ca eram aproape sigur din titlu ca o sa fie un montaj de tipul ‘ce de cacat ii Romania’ cu generalizari de cacat… dar nu am comentat pana nu am citit si comentariile.

      P.S.: Am vazut acuma ca primul tau clip are titlul „nici elvetienii nu sunt mai breji”, ceea ce ma face sa cred ca totusi esti constient ca nici o natie nu e mai breaza ca alta la nivel de individ, si peste tot o sa gasesti de toate tipurile de oameni daca stai suficient de mult… de aia nu inteleg ce rost o avut postarea asta si de ce e comparatia facuta in ea asa de incorecta?

      P.P.S.: Desi sper ca m-am facut inteles ca nu am avut intentia sa jignesc ci doar sa spun lucrurilor pe nume asa cum le vad, imi cer scuze daca te-am facut sa te simti jignit de ceva ce am zis si imi retrag jignirea. Nu am votat clipul, ca mi se pare incorect. Cu alt titlu, poate as fi dat +, dar daca inca era optiunea de -, nu as fi folosit-o in nici o situatie.

      Din punctul meu de vedere, aici s-a incheiat discutia asta, ca sunt convins ca am zis tot ce am avut de zis la subiect.

    • @RebounD11,
      Repostez commentul de aseara cu tot cu traducere:
      TL:DR
      Jet:)

      Too long: Didn’t read
      Just enough time

      @Ursa_Mare,
      Absolut, a fost o tampenie si o pierdere de timp sa ii raspund omului, el are resurse nelimitate de a despica firul in patru, te coboara la nivelul lui si te bate cu experienta 🙂

    • Nou

      Rebound11 … Ești bătaia de joc a tuturor. Mi-ar fi rușine!

  8. Nou

    Daca aveai in jur 200km/h cum scrie la descriere, ai circulat corect.
    Ce rost ar avea sa te repliezi pe b1 la 200 kmh?
    Sa vada aia din fata care merg cu 110km/h ca e libera b2 si sa schimbe banda fortandu-te sa incetinesti pana la 110km/h cand treci din nou pe b2, apoi iar sa accelerezi?
    Daca aia ajung un TIR care merge cu 90km/h nu le e mai usor sa franeze de la 110-130km/h decat altul care merge cu 200km/h?
    Esti b2 lover cand mergi cu 100km/h pe b2, nu cand mergi cu 200km/h.
    Iar daca ai 200 si vine unul cu 250 (BMW, Mercedes, Audi limitate la 250) tot mai usor franeaza ei de la 250 la 200 decat tu de la 200 la 110.

    As vrea sa-i vad pe cei care spun ca esti b2 lover cum ar frana ei de la 200 la 110, apoi ar accelera iar la 200, iar ar frana, s-ar incadra pe b1, apoi pe b2, iar acceleratie, iar franare, iar incadrare pe b1, apoi pe b2.

    Plus ptr clip.

    • Am GPS pe camera si indica viteza, vezi pe video in coltul din dreapta jos. Evident ca nu stau la 200 la ora sau mai mult tot timpul, conduc prin Germania cam cu 160-170 viteza de croaziera pe unde este posibil.

    • @Hessis Nici nu prea poti conduce mult timp la 200 sau peste. Se instaleaza oboseala mai repede decat la viteze mai mici, scad reflexele si capacitatea de reactie rapida la evenimente neprevazute si nu in ultimul rand, trebuie sa vizitezi mai des pompa de benzina 😆

  9. Nou

    TOTAL irelevant clipul. Sa te vad mergand cu 200 prin Germania pe centura vreunui oras mare dimineata…

    • Daca ora era problema, ai toate coordonatele in video.

    • Total de acord cu @Passat B6. Compari mere cu friptura: Autobahn (fara limita de viteza) cu autostrada din Ungaria cu un drum national din Romania in localitate… pe care drum national tai curbele ca un zmeu si mergi cu 65+ in localitate. Oare in Germania si Ungaria ai mers cu 60 prin localitati? Daca da, iti trimit un scan cu PV de la ei sa stii ce iti vine in posta, nu de alta dar acolo radarele sunt si fixe si panda nu inseamna masina de politie frumos colorata pe marginea drumului 😉

      Personal, am avut cea mai mare sperietura din viata mea in Germania cand a iesit din ceata de vizibilitate undeva la maxim 30 de metri un ditamai SUV fara nici un bec, pe un drum national mergand la limita de viteza fara stres. Si daca vrei frustrare in Ungaria, mergi noaptea de la Graz la Szombathely si brusc in Romania o sa para soferii buni si drumurile largi.

    • Nu m-ai nimerit, iau constant amenzi pentru speed cameras, cred ca iti pot arata mai multe decat imi poti arata tu. Anul asta am luat trei in Elvetia (depasiri mici de pana in 20 km pe ora), doua in Germania (zone cu viteza limitata pe intervale orare, una a fost cam aspra – 280 euro) si una modica in Ungaria. In Romania am castigat doua contestatii in instanta anul trecut. Deci ce vrei sa imi spui, ca depasirile de viteza sunt sanctionate? Sunt ok cu amenzile, fac parte din costul calatoriei.
      Comparam faptul ca, virgula, cu cat mergi spre vest, cu atat se circula mai bine. Asta pana ajungi in Franta 🙂

    • „Nu m-ai nimerit, iau constant amenzi pentru speed cameras, cred ca iti pot arata mai multe decat imi poti arata tu.”
      Nu te combat, nu mi se pare un motiv de lauda neaparat. Daca tu esti OK cu ele treaba ta. Ce vroiam sa spun e ca toti mai mergem tare, peste limita, dar in localitate e mult mai periculos sa faci asa ceva… nu e vorba de amenzi doar.

      „Comparam faptul ca, virgula, cu cat mergi spre vest, cu atat se circula mai bine.”
      Si eu zic ca, virgula, comparai aiurea. Pana la valea Oltului ai destul de multa autostrada si la noi, nu ai comparat autostrada cu autostrada…. si oricum ai lua-o ai comparat tari cu reguli si stiluri diferite. Si ne-ai aratat ca esti unul din aia care nu is in stare sa-si tina banda… dar doar la noi, unde se plange dupa ca nu se circula bine.

    • Relax, imi tin banda foarte bine, dar nu exagerez ca oricum marcajele in Romania sunt cam aproximative si nu sunt calculate in functie de viteza pe care este posibil sa o ai pe tronsonul respectiv.

      In localitate merg cam cu cat cred eu ca este sigur in functie de trafic, ora, conditii meteo si limite de viteza eventual. Conduc de 22 de ani si am avut doar o tamponare usoara acum vreo 18 ani.

      Si nu, nu ai autostrazi in Romania, nu ai instalatii de siguranta, nu ai telefoane de urgenta, nu ai indicatoare care sa se updateze in functie de conditiile meteo si de trafic, benzile de accelerare si decelerare sunt mai scurte decat ar trebui, deci hai sa le numim eventual drumuri expres cu cate doua benzi pe sens.

    • „dar nu exagerez ca oricum marcajele in Romania sunt cam aproximative si nu sunt calculate in functie de viteza pe care este posibil sa o ai pe tronsonul respectiv.”
      Viteza maxima permisa pe drumul ala e 60 la ora ca sa nu iei amenda… daca la 60 la ora ti se par marcajele aiurea, imi pare rau de tine, dar esti execrabil ca sofer.

      „Conduc de 22 de ani si am avut doar o tamponare usoara acum vreo 18 ani.”
      Bravo, ai fost evitat de multi… nu are nici o relevanta asta in nici o discutie.

      „Si nu, nu ai autostrazi in Romania, nu ai instalatii de siguranta, nu ai telefoane de urgenta, nu ai indicatoare care sa se updateze in functie de conditiile meteo si de trafic, benzile de accelerare si decelerare sunt mai scurte decat ar trebui”
      Tu esti sigur ca ai mai circulat in Romania pe autostrada? Inclusiv la accidentul ala mare de pe A2 de curand au spus ca erau afisate mesaje pe panourile alea de avertizare de ceata. In jurul Aradului sunt panouri cu mesaje variabile care se schimba in functie de conditii. Telefoanele de urgenta cel putin pe Timisoara – Lugoj (A1) exista si merg. Iar benziile de accelerare sunt mai lungi decat ceamvazut in Ungaria de exemplu…. sunt asa de lungi ca si cu o masina slabuta ajungi la 120-130 pe ele linistit daca vrei… sau si tu esti de ala care taie direct linia continua cand intra pe autostrada. Poate de aia ti se par scurte, ca nu le folosesti cum trebe.

    • Si mie imi pare rau de tine, esti execrabil ca si partener de discutii. In plus ai un fel de patriotism local de prost gust. Vezi la Arad iesirea aia criminala de pe asa zisa autostrada spre oras.

  10. @Hessis 0:45 In Ungaria la faze ca aceea ma astept oricand sa-mi sara unul in fata care depaseste in ultima clipa un camion care merge pe B1. 1:01 In zona de limitare risti sa te cam arda daca e cumva Rendőrség prin zona.
    +
    P.S. Buna descriere 😆

    • Danke, imi asum chestia asta cu politia, costuri de calatorie, nu ai cum sa le eviti totdeauna.

    • @Hessis Asa e si corect, sa ne asumam responsabilitatea daca am calcat pe bec 🙂

  11. Nou

    Hessis, acum revin si te intreb: Imi dai dreptate ca nu are rost sa-ti pierzi timpul cu duminicarii astia ? 🙂

  12. Nou

    Oameni buni, cel care conduce percepe altfel situatiile decat cei care privesc clipul.
    Si cand taie benzile el stie de ce o face si probabil arunca un ochi si in retrovizoare.
    El simte masina si considera ca n-are rost sa piste frana pentru a rula exact dupa modelul benzii, si atunci e mai bine sa taie benzile.
    Ce rost are sa pisti frana sau sa o lasi in frana de motor si apoi iar sa accelerezi cand simti masina si vrei sa o ti in sarcina ca sa poti demara si sa depasesti?
    Va luati degeaba de om.

  13. esti un frustrat.
    in Romania de ce nu ai filmat pe autostrada?
    minus.

  14. Am facut si eu Stuttgart – Romania cand am cumparat masina, si am mers pe unde se permite si cu 240km/h si cel mai mult pe B1, ocazional pe B2 cand B1 era ocupata si n-am patit nimic, deci?

    • Cum deci? Deci nimeni nu poate urca la nivelul intelectual si cognitiv al domnului. Nu ai inteles ca merge cum vrea el, ca legislatia rutiera se adapteaza la el si nu invers si ca amenzile sunt un cost al calatoriei? Este exemplar, clar, cum zicea cineva mai sus, iar noi restul niste minioni ce n-au dreptul sa critice, ca imediat ne cauta-n ceru gurii dupa greseli gramaticale.

    • @nikushor:) cu kappa si cu sh:)
      Mda, nu prea tind sa iau lectii de la agramati. Sau de la analfabeti functionali. Sau de la aia care nu se descurca cu numarul de i-uri. Este jenant sa dai sentinte si lectii cand tu nu stii sa scrii bine in limba ta nativa. Pe care se presupune ca o stii cel mai bine.
      Da, amenzile sunt un cost al calatoriei pentru mine. Probleme cu asta?
      Ai ceva de spus la subiect sau esti alt patriot suparat pe viata?

  15. Nou

    @Hessis Initial, cand am vazut clipul, am catalogat clar : violator de bezi 🙂 Dupa, am citit si comentarile… Am fost recent in Germania si m-am intors cu masina din Dortmund(am parcurs ceva autostrada in Germania) si intr-adevar, nimeni nu se repliaza pe B1 daca merge cu 170+, decat daca vine cineva din spate cu o viteza mai mare. Cat despre mersul in Ungaria, acolo parca e intrecere intre TIR-uri :] In Romania, nu sunt autostrazi, sunt „cioturi de autostrazi” pe care, nu ai timp sa te acomodezi cu „gandul” de autostrada”. Cat despre taiatul benzilor, multi o facem, putin o recunoastem! + din partea mea