It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

„Ghinionisti” pe autostrada

Adăugat de GeluCJ
Raportează ca șters! 100

„Ghinionisti” … pentru ca dam peste soferi care nu vad / nu vor sa vada indicatoarele sau nu respecta nici macar reguli elementare de circulatie privind efectuarea depasirilor.

Ce mai caută lumea:
  • camioane depasirea interzisa autostrada
  • conducerea camionului pe autostrada
  • depasire interzisa camion

51 comentarii

  1. Ce ii judeci pe saracii? Daca nicaieri nu era semn cu doua masini de mare tonaj (TIR-uri) si doar unul si una?
    Daca ar fi sa faci un sondaj, cred ca 90% habar nu au de existenta acelui semn, si nu doar acolo, oriunde apare.
    +

    • Pe unii dintre astia se pare ca din pacate ii doare fix la bascheti de indicatoare, reguli etc. Stiu ca oricum n-ai ce le face. Ei sunt mari, tu esti mic. Ti-au luat fata, n-ai decat sa astepti sa treaca 🙁

  2. @Ducu: stai linistit ca toti stim de acele indicatoare. Tu stiai ca sunt puse din 10 in 10 km nepermitandu’ti sa depasesti niciodata ?
    Ideea e ca le respectam doar cand stim ca se afla vreun „mcv” prin zona.
    De ce ? Pentru ca , nu stiu daca ati observat, aceste indicatoare sunt amplasate din 10 in 10 km pe toata lungimea celor 3 autostrazi care le avem. Punete in locul nostru, respecta cu strictete acelele indicatoare si ai sa mergi dupa unu cu 70 km/h toata autostrada, si nu sunt putini aia care merg asa, obicei foarte raspandit printre „dubisti” care pe Valea Oltului fac niste depasiri kamikaze ca se grabesc si cand intra pe A1 merg cu 70….

    • Am prieteni care inca sunt soferi si ii respect pe toti, insa o mare parte din ei merg pe principiul mentionat si de Gelu, tu esti mic, iar eu sunt mare. Am avut statie pe masina mult timp si era camuflata, de multe ori injurau fara motiv, pe ideea ca eu sunt mic, dar cand raspundeam era ca o surpriza, gen scuze colegu, suntem obositi…
      Nu am zis ca tu de exemplu nu esti mai atent, insa din cauza ca multi merg pe prioritatea de inaltime s-a format un stereotip.

    • @Razvan „Tu stiai ca sunt puse din 10 in 10 km nepermitandu’ti sa depasesti niciodata ?” Oare chiar asa este? Nu puteti depasi … niciodata? 😉

    • crismur65

      Doar noaptea si doar pe A1intre Sibiu si Deva se permite depasirea pentru camioane.Deci niciodata e cam valabil.

    • @crismur65 Tocmai despre asta discutam, A1 Sibiu-Deva sau mai exact, Sebes-Sibiu. Daca depasirea e permisa noaptea, acel „niciodata” nu mai e chiar atat de … niciodata 😀

  3. vrei sa spui ca daca tu erai cu tirul si prinzi in fata o basculanta care merge cu 70-80 la ora, stateai in curu ei pana se termina autostrada?! sa i-o spui lu mamaia pe asta. e o prostie indicatorul ala, intr-adevar recunosc ca au gresit ca nu s-au uitat in oglinda cand depaseau, dar cu indicatorul ala nu sunt de acord.

    • Daca nu esti de acord cu ele si eventual sa zicem ca doresti ca parerea ta sa fie luata in considerare, scrie administratorului drumului despre asta si apoi vezi ce raspuns primesti. Deocamdata acele indicatoare sunt acolo, au rostul lor si … trebuie sa le respecti.

    • spune-mi ce rost au, si cand ai dreptul sa depasesti dupa ce vezi un astfel de indicator? sincer nu stiu.

    • Sa zicem ca se accepta nerespectarea indicatorului dar macar nu incurca traficul daca tot o faci, casti bine ochii in oglinzi sa vezi cum se misca si traficul…

    • @verdenpom Asta o stiu si ei la fel de bine 🙂 Am si vazut-o in actiune de la distanta, insa atunci o face pe barba lui si pe permisul lui.

    • @inginerule Rostul lor? 😀 Credeam ca e destul de clar din aceste secvente. Urmareste-o te rog mai ales pe a doua. Prima a fost mai soft, eram mai la distanta cand a intrat in depasire si-am reusit sa reduc progresiv fara bruscarea masinii sau a pasagerilor.

      Vezi cat de tare a trebuit sa franeze VW-ul ca sa nu intre sub autocamion (1:36)?
      Asa se produc accidentele in lant pe autostrada. Unul franeaza din motive sa zicem justificate, ca-i intra in fata camionul cu 85 cand el circula cu 130-140, al doilea poate reuseste sa franeze si el, al treilea nu … si ii face praf pe primii doi.
      Cei care-i urmeaza, in functie de distanta, viteza, capacitate de reactie a soferului, sisteme de asistenta la franarea de urgenta etc. pot sau nu sa ajunga sa joace un snooker auto cu restul.

      P.S. Poate se observa cum am incetinit si noi si-am ramas pe prima banda, la distanta, pana s-a clarificat putin situatia si depasitorul a reusit cu greu sa treaca un pic de cel depasit. Nu e placut sa ricoseze in tine unul care loveste din spate la 130 km/h, nu?

    • tot nu mi-ai raspuns la intrebari:
      – cand ai voie sa depasesti daca vezi indicatoarele astea?
      – ai merge toata autostrada in spatele unuia cu 80 la ora daca ai fi cu tirul?
      si sa stii ca nu numai tiristii merg cu maxim 100 si iti ies in cale cand vi tu lansat cu 140, sunt destui cu un coi lipsa si nu trec de 100 oricata „experienta” ar avea, si astia iti ies in cale….

    • Inginerule, la cat de multe autostrazi avem in romania nu cred ca face mare diferenta de mergi cu 130 sau cu 100… in UE se simte diferenta…

    • @inginerule Obisnuieste-te sa citesti si restul comentariilor de pe un post. Raspunsul a fost dat deja de trei ori pana acum:
      http://www.trafictube.ro/ghinionisti-autostrada/#comment-349382
      http://www.trafictube.ro/ghinionisti-autostrada/#comment-349436
      http://www.trafictube.ro/ghinionisti-autostrada/#comment-349453

      In cazul celor cu turisme, dubite s.a. spre deosebire de camioane, situatia e diferita. Ei au voie sa depaseasca acolo. Ca o fac aiurea si-ti sar in fata ca iepurasul din boscheti, este o alta problema, vezi de exemplu faza a treia.

      Daca trebuie sa mergi cu 80 la ora in spatele unuia toata autostrada, asta e, se intampla. Daca nu-ti convine, nu e problema mea si exista alte variante.
      La fel se intampla si pe un DN/E unde dai de-un camion care abia se misca si ai o lunga portiune cu linie continua. Ce faci @inginerule, depasesti?

    • galadragos

      @GeluCJ,

      In cazul asta astepti un loc unde poti sa il depasesti legal, insa in 9 din 10 cazuri tiristul o sa traga stanga de volan sau accelereaza.

      Din pacate genul asta de actiuni sunt felicitate de Politia Romana prin nepasare totala.

    • @galadragos +1, asa ma gandeam si eu. Exista totusi si oameni de treaba la volanul autocamioanelor, profi pe bune si as vrea sa vad pe drumuri mai multi ca astia:
      http://www.trafictube.ro/adunate-drumuri-3/ secventa 2:31-3:23.

    • „Daca trebuie sa mergi cu 80 la ora in spatele unuia toata autostrada, asta e, se intampla. Daca nu-ti convine, nu e problema mea si exista alte variante.”

      Deci sa inteleg ca ai fi dispus sa mergi toata autostrada cu 80 la ora in spatele altuia? nu te cred.

      ps: cum scriu cu ingrosat, aplecat alte culori si cum adaug imagini in comentariu? nu vad nicio optiune pe aici….

    • @inginerule Asta trebuie sa faci, asta faci. Pe drum nu intotdeauna lucrurile se desfasoara asa cum ai vrea tu, in conditii ideale.
      Nu ma crezi? Te priveste. Din pacate nu voi avea ocazia sa ti-o demonstrez, deoarece nu ma pasioneaza deloc conducerea unui camion. Si asa cum am precizat, in definitiv asta nu e problema mea.

      Nu mi-ai raspuns la intrebarea de aici:
      http://www.trafictube.ro/ghinionisti-autostrada/#comment-349491
      „Ce faci @inginerule, depasesti?”

    • greu de spus daca depasesc sau nu. daca am vizibilitate mare, drumul e drept si nu vine nimeni de pe contra, sigur depasesc. dar nu cred ca e drumul drept, pt ca altfel nu ar mai fi linie continua. totul e relativ, dar in concluzie, fac lucrurile astfel incat sa nu ii incurc pe altii, chiar daca fac ilegalitati.

    • @inginerule
      Nu e deloc greu de spus. Nu era o intrebare-capcana (pe care as fi formulat-o altfel), ci una simpla, cu un raspuns la fel de simplu. Un cuvant sau maximum doua: „Nu” sau „Nu depasesc”.
      Restul, ca am vizibilitate maxima, ca nu incurc pe nimeni, ca drumul e drept sau in curba, ca … sunt povesti nemuritoare si pretexte puerile pe care le-am auzit de multe ori aici pe site si din pacate le-am vazut si aplicate in practica pe drum.

      Si pentru ca faza cu conducerea camionului nu ti-o pot demonstra, am in schimb altceva interesant pentru tine:
      http://www.trafictube.ro/parteneri-trafic-43/ secventa 1:18-2:27
      sau mai vechi:
      http://www.trafictube.ro/marcaj-continuu-vizibilitate-maxima-nu-depaseste/
      cu continuarea pe YT:
      https://www.youtube.com/watch?v=KK1dDZATaMo
      sau
      http://www.trafictube.ro/depasiri-5-fortarea-marcajului-continuu-exceptie-nu-obicei/
      sau
      http://www.trafictube.ro/depasim-nu/
      etc.

      Poate te mai gandesti altadata.

    • galadragos

      @inginerule Daca ai merge mai mult prin Ro ai vedea o groaza de zone marcate prost cu linie continua sau dubla continua pe kilometrii intregi de drum drept si/sau cu vizibiliate. Sa nu mai spun de limite de viteza aberante, de genul 30km/h pe zona dreapta si 60km/h in curbe.

    • parerea mea nu se schimba in veci. doar daca ajung intr-un lagar de tortura.
      multe din fazele pe care mi le-ai pus mai sus erau fara rost, pt ca nu erau asa cum scrie in titlu (cu vizibilitate maxima) si nu as fi depasit la ele. in schimb sunt unele cu drum drept cateva sute de metri si nimeni pe contrasens (dar linie continua), acolo as fi depasit. Enstein e de vina (totul e relativ) 🙂

    • Never say never. Esti tanar si probabil cei doi ani de cand ai permis de conducere:
      http://www.trafictube.ro/audi-depasire/#comment-346015
      nu ti-au oferit prea multe de vazut pe drumuri.
      Bineinteles, nu trebuie sa crezi orice spune un necunoscut de pe Internet. Exista si alte posibilitati de a te convinge singur, mai soft sau mai hard. Ca discutam aici anumite lucruri e una, ce/cum/cand face fiecare pe drum il priveste, e problema lui si raspunde pentru faptele lui.

  4. Păi ce, astea sunt depășiri? Sunt devansări. Depășire era dacă trecea de parapet, pe sensul opus. 😛
    Și cu ce te-au încurcat? Ce, e permisul tău? 😀
    Și în plus indicatoarele ălea se referă la TIR-urile cu prelată roșie care depășesc turisme de culoare neagră. Ori nu e cazul aici. 🙂

    • Te rog frumos, ca sa fim mai exacti, sunt niste „devansari prin stanga”, pentru c-am auzit si se vehiculeaza ideea aia c-ar exista si niste „devansari prin dreapta” plecand fix din spatele celui din fata ta 😆
      Asa e, au gresit astia culorile. De mult, de cand exista indicatoarele astea 😆 si noi circulam tot asa 😀

  5. Ideea e ca nu o sa devansezi niciodata un alt participant la trafic daca respecti acele indicatoare.
    Astepti sa se termine autostrada sau sa vina noaptea in cazul A1 Sibiu-Deva.
    Eu sunt curios cati din voi ati fi respectat chestia asta in cazut in care ati fi fost soferii din imagine.
    Indicatoarele sunt puse in asa fel incat nu ai voie sa depasesti niciodata.Imediat ce s’au terminat cei 10 km de la primul indicator ,cand zici hai ca depasesc si eu acum, e amplasat urmatorul si tot asa toata autostrada.

    • Inteleg ca e greu sa mergi daca respecti indicatorul. Dar… macar „devanseaza” asa incat cel care incearca sa treaca de tine sa nu fie incomodat.

    • @Razvan si @perole

      Oameni buni, @ics si cu mine am glumit mai sus in comentarii, vedeti emoticon-urile de la sfarsitul frazelor. Astea sunt depasiri in toata regula, nici vorba de devansari!

      @Razvan Da, nu este interzisa depasirea camioanelor pe timpul noptii pe A1 Sibiu-Deva. Asta inseamna ca acel „niciodata” pe care il ai la dispozitie daca doresti sa mergi astfel, reprezinta o treime din zi! Cum isi organizeaza fiecare planificarea transporturilor, e doar problema lui.

      @perole Am scris mai sus in raspunsul dat lui @verdenpom Asta se intampla in realitate uneori, dar atunci o fac pe permisul lor. De ce oare le respecta doar atunci cand e un MCV prin zona? 😀

    • Am uitat sa pun ghilimele la devansare. 🙂

    • @perole Uff, era cat pe ce sa te cred 😆 Done!

  6. Daca s’ar respecta chestia asta , banda 1 ar fi un marfar cu 100 de vagoane….gandeste’te. Si automat s’ar bloca si banda 2 ca mai dai de cate un adormit si pe acolo.

  7. Sila si lehamite

    De-ar fi fost unicul. Asa zisii „parteneri de trafic” care se avanta in depasire cu 90 km/h, in depasirea unuia care o arde cu 88, sunt de exceptie. In cazul asta, hoitul cu numere de armata o ardea cu 70, sa zicem.
    Am o intrebare pentru ei. Ce e de facut cand o arzi lansat cu 130+ si te trezesti cu unul care schimba banda pe principiul prioritate de gabarit? Ce face ala din spatele tau? Dar ala din spatele lui?

  8. Mihai.Ctg

    E acelasi Passat? Cineva acolo sus face misto de el…

  9. galadragos

    Neah, ei au voie sa faca orice, sunt CeDisti, adica aia din categoriile superioare, nu plevea din A,B.

  10. Eu am patit cu unu d’asta la 140 km/h. S-a bagat in fata mea cu durere in basca.

    • Nu ma mir 🙁 Nu esti nici primul si nici ultimul care o pateste. DIn pacate, trebuie sa te astepti la asa ceva din partea unora pentru care nu prea conteaza altceva decat interesul propriu.

  11. Nu vad care e problema! Indicatorul e clar; nu depasesti turisme. Aici a depasit un alt camion. A nu se face confuzie intre indcatoare:

    • Cat traim invatam 🙂 Totusi … am o intrebare: de ce camionul ala din dreapta (ca simbol) e … bicolor? 😆

  12. La multe dintre situatiile astea mi se par mai marlani aia care sunt depasiti… daca vad ca a intrat ala cu tir-ul in depasire, ar putea sa o lase un pic mai moale ca sa nu dureze juma de ora.
    Ei merg cu 2 km/h mai putin si ii doare in dos… ca doar e legal.
    Nu-i apar pe tir-stii care se baga peste tine, dar se ajunge de multe ori in situatia asta pentru ca depasirea dureaza o vesnicie.

    • N-ar trebui sa fie nici ei stresati daca nu s-ar lansa „colegii” lor in depasire acolo unde nu trebuie s-o faca si cei mai multi ii ajuta cum/cand pot. Insa cand diferenta de viteza e doar de cativa km/h, asta e rezultatul 🙁

  13. Cea mai trista experienta genul acesta de depasire, am avut-o acum cativa ani pe Pitesti-Bucuresti, cand doi „soferi” de camion aveau chef de liniute. Pur si siplu i-a durut la basca de toti cei din spatele lor timp de aproape doua minute. DA ! Aproape doua minute. Cam atat i-a luat celui care a intrat in depasire sa treaca de un coleg de-al lui, de la aceeasi firma.
    Niciodata nu am avut pretentia de la camionagii, ca pe autostrada, sa ramana pe B1 in spatele unuia care merge cu 70-80km/h, dar daca tot au de gand sa depaseasca pe unul care merge cu 2-3 km/h mai incet, sa o faca atunci cand nu au masini care vin din spate pe B2 .

    • Imi aduce aminte de asta:
      http://www.trafictube.ro/autostrada-2/ 0:46-1:14
      dar la noi a durat mai putin, in jur de-un minut.

      De acord, daca tot vor s-o faca, nimeni nu-i poate impiedica. Insa sa-si aleaga un moment doar al lor si n-au decat sa o faca pe permisul lor, constienti ca manevra este echivalenta unei depasiri in zona interzisa, iar sanctiunea … aceeasi.

    • galadragos

      Nu cred ca sanctiunea e aceeasi, pentru ca nu au intrat pe celelalt sens de circulatie.

    • @galadragos Nu e nevoie sa intre pe sensul opus 🙂 , pentru ca intra la:
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art100
      (3) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile săvârşirea de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier sau tramvai a următoarelor fapte: […]
      e) nerespectarea regulilor privind depăşirea; […]

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!