It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Poc in giratoriu x 2

Adăugat de Huffy
Raportează ca șters! 69

Rolul acestui clip nu este de a atrage voturi pozitive sau negative. Scopul lui este unul educativ. Cine vrea poate sa invete ceva. Cine nu vrea…problema lui. 

Circulatia in giratoriu ramane un mister pentru foarte multi posesori de permis. Limitarile de viteza sunt puse cu un anumit scop. In cazul in care soferul Loganului rosu a intrat in giratoriu de aici http://goo.gl/maps/zIrvP si cel cu Skoda a venit ca glontul de aici http://goo.gl/maps/oRyuX desi avea restrictie de 30 km/h (a se vedea urmele de franare lasate de Skoda), cel cu Loganul pur si simplu nu avea cum sa-l vada in timp util, mai ales daca erau masini pe B1 care asteptau sa efectueze virajul la stanga. In locul respectiv, daca se intra in giratoriu cu plecare de pe loc, iar din stanga vine Gigi Glont, se ajunge exact la ceea ce se vede in clip. Daca totul s-a intamplat asa cum presupun eu, cel cu Loganul este vinovat fara vina.

2- Se pare ca cel cu BMW-ul a iesit din giratoriu direct de pe B2, fara sa se asigure ca cel de pe B1 continua deplasarea in sens, chestie foarte des intalnita in locatia respectiva, mai ales la orele de varf.

38 comentarii

  1. Primul vot a fost negativ. Daca am gresit cu ceva, rog pe cel care a dat acest vot, sa-mi explice cu ce am gresit, ca sa nu mai repet greseala in viitor. Multumesc.

    • Esti fratele meu. Ce n-ai priceput ? 🙂
      Articolul este foarte bun. Cine are de priceput, sa pricepa. Cine nu, sa faca ca cei din clip si va culege ceea ce a semanat.

  2. Cel cu Loganul nu a respectat semnificaia indicatorului „Cedeaza Trecerea”.
    punct.
    Alte speculatii privind viteza Skodei, vizibilitate sunt de domeniul „cafe”.

  3. @Huffy Probabil este cineva care crede ca este legal si bine sa se iasa din sens de pe B2 fara a acorda prioritate celor de pe B1, pentru ca dupa parerea lor, a calca marcajul care separa benzile (care de fapt nu sunt benzi nici alea) este ok.

    Si ai dreptate: cu cat vad mai multe clipuri aici cu oameni nevinovati care devin vinovati dpdv legal din cauza imprejurarilor pe care nu le pot dovedi, tind din ce in ce mai mult sa-mi cumpar si eu, nu o camera, ci 5, ca sa se vada si spatele si lateralele si chiar si in interior.

    • Ma bucur sa vad ca totusi exista oameni cu capul pe umeri. Fara declaratiile unor martori si fara expertiza, sau fara camere video care sa surprinda toata actiunea, chiar daca cel cu Loganul nu avea la cine sa dea prioritate cand a intrat in giratoriu, din punct de vedere legal, in prima faza este vinovat 🙁 .

    • @Huffy Da. Pentru ca faza a doua din clipul tau este aproape ce-am zis eu ieri pe forum la o discutie despre circulatia in giratorii la un sens de pe Google Maps.

      Mai punctual, era vorba despre acest sens giratoriu:
      https://www.google.ro/maps/@47.071004,21.934793,3a,75y,336.85h,76.18t/data=!3m4!1e1!3m2!1sKRj8zQVWgB4ID4wvroxqQw!2e0?hl=en

      Iar eu am dat ca raspuns:
      […] cedeaza de pe B2 este pus prea in spate (trebuia mai in fata ca asa pana pleci tu de pe loc si ajungi in interiorul benzii din giratoriu (B2 ii zic eu), deja poate ajunge altul venind mai lansat din alta directie si-ti pierzi prioritatea care credeai c-o ai.

      Se pare ca am avut, din pacate, gura aurita. Daca si cand cedeaza-ul este fix in botul giratoriului poti da de un speedy gonzales d-asta ca in clipul tau, daramite cand cedeaza ala de pe B2 e asa departe de giratoriul propriu-zis (cand si insula din mijloc e asa mica).

      Plus ca la o alta discutie de pe forum, cu o zgarietura in parcare unde se presupunea cine e vinovatul, politia i-a cerut 9.000 lei pentru a efectua o expertiza sa vada daca se potrivesc vopselele si zgarieturile de pe cele 2 masini. La care eu nu stiu ce ar putea face in afara de a potrivi masinile in pozitiile respective, a compara zgarieturile si a lua niste probe de vopsea de pe ambele masini.

      Daramite o expertiza sa vada ce viteza a avut cel cu Skoda si unde era in momentul in care Loganul era deja intrat in sens si alte lucruri de genul asta. Deci da, o camera video e necesara din ce in ce mai mult (mai ales de cand a inceput sa fie acceptata ca proba mai pe peste tot).

  4. Mie imi pare ca cel cu loganul voia sa intre in sens..
    poate gresesc..

  5. Nu am fost martor la tamponare, deci nu bag mana infoc pentru nimic, dar din cate am inteles de la cineva care se afla in zona, Loganul a intrat in sens cu plecare de pe loc http://goo.gl/maps/8iaEW ,

    exact din pozitia Loganului din GMaps, iar cel cu Sckoda a venit foarte tare din partea stanga. Desi in momentul in care Loganul a intrat in giratoriu, nu avea la cine sa dea prioritate, cel cu Skoda a venit lansat, cu viteza mult peste cei 30km/h legali in zona respectiva. De unde stiu ca a avut viteza? Nu stiu, doar banuiesc, dar urmele acelea de franare + impactul destul de violent, nu se puteau face la 30 km/h…parerea mea.
    REPET !
    Nu am fost martor la tamponare. Am ajuns acolo dupa tamponare si ceea ce am scris este bazat pe ceea ce am auzit ulterior de la o persoana aflata pe trotuar.

  6. Ref: Skoda.
    Jante dă aliaj, cheked.
    Etrieri vopsiti cu rosu, checked.
    Lichid de frana schimbat la vreme … maybe not.
    ABS in stare de functionare … ?

    Ce zice MacGyver de Sibiu ?

    • ion_daniel

      Care e problema cu jantele de aliaj si cu etrierii vopsiti cu rosu???

    • @ion_daniel, esti culmea si tu…esti mai sport decat prevede legea! Ce intrebare e asta?
      /troll

    • ion_daniel

      @stresu: Deci daca masina a venit din fabrica cu jante de aliaj, trebuie sa ii pun eu de tabla nu?
      E un Coupe…

    • @ion_daniel, tre sa mai lucrezi un pic la descoperirea fineturilor din limbaje. Macar sensul ultimei linii „/troll”. Daca nu reusesti, asta este, imi pare rau, atunci cam tre sa iti pui jante de tabla pe 14″ si sa scoti naibii etrierii!

  7. sunt curios ce invatamine or sa traga protagonistii (cei vinovati in mod special) din asa intamplari. Ar fi buna o campanie televizata cu circulatia in sensul giratoriu ca sa educe inconstientii, ca altfel nu vad cale de scapare. Nu e zi sa nu se urce unul pe mine. Efectiv, nu e zi de la ‘mnezau, cum ar zice romanu’.

    Daca nu, prevad ca o sa apara un fel de „Clubul Rabla pentru Giratorii”. Dacie 1100 + bullbar + giratoriu = LOVE!

    +

    • @ huffy @Peter: macar sagetile de pe asfalt le respectati? Sau voi aveti numai bun simt, daca nu intelegeti regulile de circulatie.

    • @franco- sagetile alea de pe asfalt, adica marcaje, evident ca le respect. Hai sa lamurim un lucru. Eu discutam despre un giratoriu oarecare, acolo unde nu sunt marcaje de obligare la incadrarea pe benzi. Daca era vorba de giratoriul din clip, precizeaza acest lucru. Te rog politicos sa nu mai tragi concluzii in privinta mea fara sa ma cunosti si lasi putin deoparte atitudinea de superioritate. Nu am intrat aici ca sa ma cert cu nimeni.Ai facut o afirmatie , eu te-am rugat sa o argumentezi si atat.

  8. Huffy, stii circulatia pe B1 in giratoriu? Eu cred ca partial.

    Hai sa iti dau o lectie de scoala, chiar daca necesita moderare. Daca intri pe B1 in giratoriu esti obligat sa iesi pe a 2 (DOUA) iesire. Intelegi? Nu ai voie sa faci pe titirezul in giratoriu.

    • Daca ne oferi si articolul din lege care iti sustine afirmatia, acceptam sa ne pui in banca si sa luam notite. Stiu ca e ilogic sa parasesti giratoriul la nspea iesire cand mergi pe B1, dar nu este ilegal.

    • franco, cred ca ai vrut sa formulezi altfel, adica intrarea in giratoriu pe B1 se face cand parasesti sensul la prima sau a doua iesire, iar pe B2 cand parasesti sensul la a treia sau a patra iesire U-Turn. Asta tine de preselectie si de bun simt. In cazul tamponarii dintre Logan si BMW, te asigur ca la orele de varf, sansele ca cineva sa te lase sa treci de pe B1 pe B2 inainte de giratoriu, pentru efectuarea unei manevre cat mai corecte din toate punctele de vedere, sunt minime, desi ca 50-60% din cei de pe B2 parasesc sensul la a doua iesire. D.pd.v legal, cel din interiorul sensului, trebuie sa se asigure fata de cel din exterior, chiar daca prin absurd, cel de pe banda extrioara are chef sa faca pe titrezul. Sper ca lectia asta esti capabil sa o intelegi.

    • @Peter_S: era un domn ixulescu, iti dadea imediat art din lege. Stii cum explica? Un giratoriu este o insiruire de intersectii. Deci, daca intri intr-o intersectie de pe B1 ai voie sa faci numai inainte si la dreapta. In urmatoarea intersectie nu mai ai voie sa faci la stanga.

    • @huffy: faci teoria chibritului. Hai sa-ti explic: Cand intri in giratoriu nu cauti vinovat pe unu ca vine cu viteza. Tu esti vinovat. Practic, nu poti demonstra ca ala are 41km/ora. Politistul iti pune pe frunte VINOVAT. Daca nu belesti ochii cand intri in giratoriu….Chiar tu recunosteai ca taximetristii nu semnalizeaza. Asa ca, nu te increde in semnalizari.

    • @franco – Cine te-a mintit ca militia nu iti poate afla viteza la momentul accidentului? Tu crezi ca aia vin si pun banda sa masoare distanta dintre cioburi asa de bucurosi si pentru feisbuci?

    • @franco, fara ajutorul domnului ixulescu, esti in stare sa-mi arati articolul de lege care iti interzice sa intri intr-un sens cu doa benzi peB1 si sa-l parasesti la a treia iesire? Iti garantez ca nu esti in stare, Sti de ce? Pentru ca un asemenea articol nu exista ! Aaaa….ca nu este frumos si indicat sa faci asa, este partea a doua, dar intre ilegal si imoral, este diferenta mare. Cat de curand o sa mai incarc un clip educativ, care o sa dea nastere la tot felul de controverse. Sunt curios cum o sa analizezi situatia respectiva si pe cine o sa consideri vinovat. Stiai ca de multe ori, decizia finala nu o are politistul?

    • @franco
      Nu stiu cine este dl xulescu si, sincer, nici nu are importanta ce spunea, decat daca se baza pe un articol legal. Asa ca o sa imi permit sa nu te cred pe cuvant, mai ales ca stiam foarte bine ca nu exista baza legala in spatele afirmatiei tale.
      Repet, nici eu nu parasesc giratoriul de pe B1 la a treia sau a patra iesire, dar asta tine de logica si bun simt in ultima instanta, nu de prevederile lacunare/incomplete ale legii in ceea ce priveste circulatia in sensul giratoriu.

    • @ huffy @Peter: macar sagetile de pe asfalt le respectati? Sau voi aveti numai bun simt, daca nu intelegeti regulile de circulatie.

    • @franco, nu iti dai seama ca dai cu stangul in dreptul? Deplasarea in sensul giratoriu, se face doar „inainte”. Practic, un giratoriu desfasurat, este tratat ca un drum cu doua benzi pe sens. Cand esti pe un drum cu doua benzi pe sens, virajul la dreapta se efectueaza de pe B1. Asta arata marcajele aflate inaitea sensului giratoriu, care arata B1 inainte si stanga, iar B2 doar inainte, pentru ca ar fi chiar culmea sa vrei sa intri in giratoriu de pe B2 si sa parasesti sensul la peima iesire. Dupa intrarea in sensul giratoriu, se respecta exact aceleasi reguli care trebuie respectate pe un drum cu sens unic si doua benzi de circulatie. Este plin de clipuri in care se explica ceea ce am scris eu, dar cine sa le vada si sa bage la cap? De fapt, acesta este motivul pentru care de cate ori intru intr-un giratoriu, belesc ochii in toate partile de 10 ori daca mi se pare ceva suspect. Niciodata nu pot sa stiu cand vine peste mine, unul care gandeste ca tine. Ca sa te ban in ceata de tot, spunemi de pe ce banda intri in giratoriu, ca sa parasesti sensul la a patra iesire, ce banda ti in giratoriu si de ce, si pe ce banda iesi atunci cand giratoriul are doua benzi, 7 intrari/iesiri intrarea si iesirea se fac tot pe doua benzi. Ca sa fie treaba si mai coplicata, sagetile de care vorbesti, lipsesc cu desavarsire.

    • @franco- sagetile alea de pe asfalt, adica marcaje, evident ca le respect. Hai sa lamurim un lucru. Eu discutam despre un giratoriu oarecare, acolo unde nu sunt marcaje de obligare la incadrarea pe benzi. Daca era vorba de giratoriul din clip, precizeaza acest lucru. Te rog politicos sa nu mai tragi concluzii in privinta mea fara sa ma cunosti si lasi putin deoparte atitudinea de superioritate. Nu am intrat aici ca sa ma cert cu nimeni.Ai facut o afirmatie , eu te-am rugat sa o argumentezi si atat.

    • @franco Tu ai facut o afirmatie fara sa ai o baza legala (sau cel putin, nu ne-ai dat-o, pentru ca noi nu stim de asa o obligatie, daca intri pe B1 fiind obligat sa iesi la a doua iesire).

      Dar trecem peste inabilitatea ta de a-ti argumenta raspunsul (xulescu nu vine sa te salveze cu un link sau citat din legislatie pentru ca nu exista asa ceva. Despre ce vorbesti tu exista doar daca este cineva care doreste sa nu incurce prea mult, dar n-are vreo baza legala, asadar, in cazul unui accident, nu cel care face cercuri pe B1 este vinovat).

      Si ajungem la acest link:
      https://www.google.ro/maps/@45.789432,24.150152,3a,75y,141.91h,81.99t/data=!3m4!1e1!3m2!1sjNB1EriXiJpF1SdQj5yG7g!2e0

      Este giratoriul lui @Huffy . Vrei sa-mi spui ca acele 2 benzi de pe jos, B1 inainte si la dreapta, si B2 inainte, inseamna ca te obliga sa iesi la a doua iesire? D-asta spuneai tu chestia asta mai sus? Si ca nu respectam sagetile de pe jos?

      Pentru ca eu pot sa te intreb: ai voie, avand acele sageti pe jos, sa ramai in sensul giratoriu? Ca vad ca ambele benzi sunt de obligatoriu inainte. Deci n-ai voie sa faci sensul giratoriu de pe nici o banda ca sa faci stanga sau sa te intorci?

      Pentru ca daca de pe B1 esti obligat sa iesi la a doua iesire din cauza acelei sageti de care spui tu atunci si B2 e in aceeasi situatie pentru ca are inainte, deci dupa prima intersectie de care vorbesti tu, nu mai are voie stanga, la fel cum ai zis si despre B1, conform marcajelor/sagetilor). Deci nimeni n-are voie stanga/sa intoarca?

      Cum ne explici tu acele sageti de pe asfalt? Chiar esti a doua persoana pe care intreb cum ar circula intr-un sens giratoriu de genul asta, si cum interpreteaza lucrurile, si chiar doresc un raspuns de data asta, asa cum si noi explicam frumos incercand sa ne facem intelesi. Mersi.

  9. Ceva pute a rau la giratoriul respectiv.

  10. Nu pute nimic a nimic. Pute doar a neatentie si a speed.

    @franco Dreptul la replica este asigurat. Baga material video si suport legislativ. Cu moderarea am vorbit cu un prieten, se rezolva.

  11. ala cu loganul putea sa vada ca vine cel cu skoda. nu sunt de acord cu tine, de vreme ce ala cu skoda a franat inseamna ca ala cu loganul se bagase peste el. nici mie nu imi place cand vine unul lansat, dar totusi eu trebuie sa acord prioritate.

    • @mst2, daca tu erai in locul celui cu Loganul si plecai de pe loc, iar cel cu Skoda venea cu 60-70+pe B2, crezi ca aveai timp suficient sa il vezi, mai ales in situatia in care cei de pe B1 din stanga ta asteptau sa efectueze virajul la drepta(paraseau sensul la prima iesire)? La 70km/h, o masina parcurge aproape 20m/secunda. Cel cu Loganul, in cazul unei plecari normale de pe loc, are nevoie de aproximatic 2.5 secunde ca sa treaca de zona de risc. 2.5 x 20 = 50 m. Daca la tot calculul asta, mai adaugi o secunda(timp cumulat de reactie pentru ambele parti implicate), se ajunge la 3.5 secunde, deci teoretic este necesar sa vezi la aproximativ 75 m in stanga ta , inainte sa intri in giratoriu, pentru a efectua manevra in deplina siguranta. Daca Skodarul respecta restrictia de 30 km/h, distanta scadea de la 75m la aproximativ 29 m, cel cu Loganul ar fi putut sa-l vada si amandoi puteau reactiona in timp util. Incearca sa gandesti ca un sofer intr-o situatie reala(cazul Loganistului), nu ca un pilot de curse intr-o situatie ideala, cand singura masina de pe sosea este cea pe care acesta o conduce (cazul Skodarului).
      REPET !!! Restrictiile de 30 km/h in zona tuturor giratoriilor, au fost implementate exact pentru a nu se ajunge la situatii de genul celei din clip.
      Daca am gresit la undeva la calcule, va rog sa ma corectati.

  12. ce imi „place” la comunitatea TT este duplicitatea de care da constant dovada… acum 1 an si ceva s-a discutat despre un motociclist care a intrat intr-un giratoriu cu vreo 50+ si a lovit zdravan o masina care a intrat cu o viteza normala. Atunci s-a aruncat cu pietre in motociclist, acum spunem ca e irelevanta viteza aluia cu skoda.
    legat de legislatie… nu scrie nicaieri in ea ca nu pot sa abordez giratoriul in derapaj controlat, deci hai sa.

    • Stai linistit ca si in cazul asta, daca in locul Skodarului era un motociclist sau un taximetrist, garantat toti cei care considera vinovat pe cel cu Loganul, ar fi avut cu totul alta parere…zic eu.

  13. Cu ce ai facut pozele?

  14. Cu.pluta.sunt.dus

    http://www.informatiadeseverin.ro/is/accident-pe-dn-67d-intre-drobeta-turnu-severin-si-targu-jiu/

    Accidentul a avut loc la sensul giratoriu de pe dn67 cu varianta ocolitoare a orasului Dr.Tr.Severin. De data asta, se pare ca soferul a intalnit un tir. Cascati bine ochii si adaptati viteza la conditiile meteo (la ora producerii accidentului ploua torential).

  15. Astora de nu sunt cu toate tiglele pe casa si cauta nod in papura le zic ceva. Un comment. http://www.trafictube.ro/pai/#comment-99868

    „pe mine m-a ajutat video-ul ala, mereu incetinesc la trecerea aia in mod special. ultima oara a sarit un catel si dupa el o fetita, daca ieseam din sensul giratoriu cu 50, ii faceam praf”

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!