It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Grăbitul serii (accident live A1)

Adăugat de cristophus
Raportează ca șters! 114

Un grăbit și puțina neatenție – în afara de protagonist nu au fost alte avarii

Ce mai caută lumea:
  • https://www trafictube ro/grabitul-serii-accident-live-a1/

38 comentarii

  1. Ionut1984

    Eu nu inteleg de ce nu puneti avarii cand incetiniti foarte tare sau cand opriti pe autostrada. Oameni buni!

    • Au avut avariile apoi le-au scos ca sa poata omu intra linistit in ei.

    • Scuze, am apasat pe raprot din greselala…am vrut sa apas pe raspunde. Any way:
      Hai sa-ti explic…pentru ca nu-i nevoie…de regula cand conduci, te uiti in fata sa vezi ce se intampla. Nu te uiti nici in telefon, nici la piciaorele pasagerei, nu citesti, nu canti, nu te masturbezi…conduci…prin urmare, esti atent in fata…si conduci peventiv. Mai mult, pentru ca nu esti dobitoc…cam iti faci idee in cati m poti sa opresti in siguranta…prin urmare, pastrezi distanta

    • @Ursul: tu folosesti avariile doar cand opresti „unpic” pe dreapta la non-stop?

    • Genial ai fost, cica nu te masturbezi. Wtf :))))))))

    • Hai sa-ti explic…pentru ca nu-i nevoie…de regula cand conduci, te uiti in fata

      De regulă când conduci trebuie să cunoști legea. Hai să îți explic de ce ești OBLIGAT să o faci:
      Art. 114 – (1) Conducătorii de autovehicule şi tramvaie sunt obligaţi să folosească instalaţiile de iluminare şi/sau semnalizare a acestora, după cum urmează:

      (5) Luminile de avarie se folosesc în următoarele situaţii:
      a) când vehiculul este imobilizat involuntar pe partea carosabilă;
      b) când vehiculul se deplasează foarte lent şi/sau constituie el însuşi un pericol pentru ceilalţi participanţi la trafic;
      c) când autovehiculul sau tramvaiul este remorcat.
      (6) În situaţiile prevăzute la alin. (5), conducătorii de autovehicule şi tramvaie trebuie să pună în funcţiune luminile de avarie, în mod succesiv, în ordinea opririi şi în cazul în care această manevră este impusă de blocarea circulaţiei pe sensul de mers.

      P.S.
      Art. 156 (4) Se interzice folosirea triunghiurilor reflectorizante sau a luminilor de avarie în mod nejustificat sau pentru a simula o rămânere în pană în locurile unde oprirea ori staţionarea sunt interzise.

      În țările cu apă caldă se folosește menținută semnalizarea dreapta – ceea ce este și logic.

      Și P.S. 2.
      Art. 128 (4) Mersul înapoi cu autovehiculul trebuie semnalizat cu lumina sau luminile speciale din dotare.
      Deci nu cu avariile – asta pentru că, dacă și virezi, trebuie să semnalizezi această manevră.

    • robwin_75

      Ionut1984@ Adica ceilalti din trafic SUNT VINOVATI ca BOUL NU VEDE masinile din fata lui ? Ce ” m-am ras ” la asta !!!

    • @TC, la ce litera precis din art 114/5 e incadrata obligativitatea de a semnaliza cu avarii in cazul prezentat de filmul de fata?
      Litera b) e o chestie foarte interesanta, o dam in semantica daca ne intrebam ce e “foarte lent” si “constituie el insusi un pericol”.
      Eu cred ca b) se refera la alte circumstante.

      Asta e chiar o discutie interesanta legat de utilizarea avariilor cand in fata, pe autostrada sau nu numai, se reduce viteza semnificativ. Chiar asa vrea sa stiu care este temeiul legal pentru astfel de situatii.

    • radumanea1

      Ionut, crezi ca daca aveau avariile puse, dobitocul nu intra in parapeti? La cum a aparut, cred ca nici mama lu avarie nu-l mai oprea.

    • @saf,

      Cu siguranță este b. Viteza pe autostrada este de, teoretic, min 50 Km/h. Pe b2 (banda care teoretic este bandă pentru depășire -deci viteză mai mare) se circula cu nici 30 Km/h. Mie mi se pare destul de clar că se circula lent.

      @robwin_75, @radumanea1 după cum am zis mai sus (și au mai zis și alții ) lipsesc niște avarii pe acolo. Consider că individul are ceva circumstanțe atenuante … nu este chiar bou sau dobitoc.

      Fac pariu că voi ziceți că nu făceați accidentul acesta , nu ?

      P.S.
      Probabil că procurorii din cazul de aici sunt și ei boi sau dobitoci pentru că-l audiează pe cel care circula în față.

    • Ce atata polemică! Avariile iţi pot salva viata intr-o situatie de acest gen.
      Că te vede, că nu te vede, că să fie atent, că să aibă grijă, că el e vinovat. Cui îi mai pasă după ce a murit pentru ca l-a lovit tirul cu 130 km/h.

      Remarcabil faptul că nimeni nu a fost lovit si cele două maşini s-au dat la o parte rapid. Noroc ca se mergea. Daca ar fi fost o coloana de masini oprite, erau cel putin 5 masini implicate.

    • Legea ar putea fi mai clara pentru astfel de situatii.

      Eu unul pe langa avarii urmaresc atent si traficul din spate. Si nu doar cand viteza scade sub limita minima pe autostrada dar si cand se reduce brusc viteza (de la 150 la 70 de exemplu).

      Din pacate accidentele de genul asta sunt numeroase.
      In iulie am trecut pe langa asta din sensul opus, groaznic.
      https://www.merkur.de/bayern/schrecklicher-unfall-auf-a3-bei-schluesselfeld-laster-rast-auf-wohnmobil-8527795.html

    • Mama mama mama, cand va aud pe astia care interpretati legea numai ca sa justificati de ce nu trebuia sa puna aia din fata avariile. Cocosei, e vorba de viata voastra, puneti naibii avariile alea cand se incetineste brusc. Pentru voi!
      Auzi, ca nu reiese din lege daca situatia de fata reprezinta sau nu pericol. Doamne fereste cum de nu va ploua in gat….

    • @S369
      Discutia (cel putin din punctul meu de vedere) era despre ce esti OBLIGAT sa faci in astfel de situatii.
      Nu a zis nimeni ca nu e o situatie periculoasa, din contra.

      Nu ii ploua nimanui in gat, stai linistit.
      Discutiile de genul asta sunt utile, chiar daca antreneaza un pic de dezbatere.

      Imi mentin parerea ca legea este ambigua (de-ar fi singura).

    • @ursul …bravo bai nene, ai dreptate ! Nici sa ai permis nu e nevoie !

    • Numai despteti pe aici ! Baaaa voi folositi avarariile oriunde,oricand ,cand aveti vreo treaba ! Lasati masina in drum si puneti avariile, iar acum despicati firul in 4 ca e sau nu nevoie sa puna avariile pe autostrada daca se merge cu viteza lenta !! Cand lasati masina in mijlocul drumului de ce e ma nevoie de avarii ???? aaa?? aud ??

    • radumanea1

      @T.C., cu avarii sau fara avarii, daca nu reusesti sa realizezi cu ce viteza circula cei din fata ta, ori esti neatent ori ai o problema. Asta am vrut sa spun si nimic mai mult. Daca as fi facut accident in aceleasi conditii? Nu stiu! Tot ce se poate! Nu sunt Sebastian Vettel.

    • La masinile noi exista deja implementat „emergency breaking” (asistent la franarea de urgenta). Adica daca reduci brusc viteza (decelerare puternica) becurile de frana palpaie de caterva ori, dupa care (cand viteza scade sub o anumita limita) se aprind automat avariile.
      Se lucreaza de zor in momentul de fata pentru semnalizare automata inainte de virare propriu-zisa la AUDI si BMW 🙂

    • Legea este suficient de clară inclusiv pentru persoanele cu o minimă inteligență. Într-o astfel de situație se folosesc luminile de avarie.

  2. Anton Alexandru

    Le-a oprit cand o observat masina in spatele lui, pe cel care filmeaza…

    • Exact, si eu am observat ca le-a pornit, autorul a schimbat imediat dupa aceea banda si le-a oprit. Probabil ca se uita in fata sa vada de ce e blocat drumul si nu a observat ca a devenit din nou ultimul in coloana.

  3. autofidel

    Făcea economie la curent sau la becuri, practica uzuală pe autostradă (în vest) este să se oprească avariile când nu mai este blocaj în trafic și toți sunt pe accelerare spre 100 km/h. Dar na, el stă pe banda de viteză cu 5 km/h, oprește avariile și eventual se roagă să nu-l pupe în fund vreun adormit.
    De ce? Pentru că lipsă de experiență sau/și inteligență.

    • Am stat in coloana pe autostrada in vest si nu am vazut pe nimeni cu avarii.

    • Ai dreptate @omar, este o practica est europeana.

    • Pentru că lipsă de experiență sau/și inteligență.

      NUUUUU! Pentru că incompetență în rândul instructorilor.

      Ești obligat de lege să folosești avariile – și mă îndoiesc că doar în rromânia.

    • autofidel

      Omar, eu nu mă refer la ”Stau” când stai blocat în trafic să ții și avariile pornite, ci exact la faza din film, când traficul este încetinit brusc de un eveniment, ca apoi să revină la normal, la frânare ții avariile pornite până treci de segmentul cu probleme sau ții avariile pornite până se adună alte mașini în spate care preiau ”ștafeta” la ținut avariile pornite.
      Pentru ce a mai pornit avariile dacă le-a oprit înainte ca altă mașină să ajungă în spatele lui? Cum să stai noaptea ultimul din coloană, oprit pe banda de viteză, fără avariile pornite?

  4. autor moral autorul, care s-a mutat pe b1 incercand sa ciupeasca si el un loc mai in fata, motiv pentru care cel cu Caddy-ul a si oprit avariile, vazand o masina in spatele lui.

    • cristophus

      Recunosc, la asta nu m-am gandit. Intentia a fost de eliberare banda. M-am repliat in coloana. Pe b1 coloana se intindea pe aproximativ 200 de metri

    • Și eu mă mut pe B1 atunci când se văd că traficul este oprit în față pe autostradă pentru că știu că pe B2 vin disperații cu >150Km/h și sunt șanse destul de mari să ma facă acordeon. În plus, de pe B1 mă pot retrage pe banda de urgență în cazul în care văd că se apropie din spatele meu un miop pe B1.

  5. dannygambino

    am inteles, deci nu e de vina cretinul care nu vede ca masinile din fata stau, de vina e lumea ca nu foloseste avariile cand franeaza. Ba eu am invatat ca folosesti avariile cand ai avarii si esti oprit unde n-ar trebui…. dar de cand avariile inseamna ” io aici am treaba” vad ca se inventeaza reguli noi. Da, in vest se folosesc pe franare brusca, si dupa se scot, nu ramai cu ele asa ca pomu de craciun …

    • Se pare că nu ai învățat suficient.:). Am scris mai sus despre obligațiile și restricțiile cu privire la folosirea luminilor de avarie.

    • Fa-ma te rog sa inteleg: din varii motive trebuie sa opresti pe autostrada. In spatele tau ai masina la vreo 500m in spate. Consideri ca nu e de bun augur sa amprinzi/lasi aprinse avariile in ideea in care cel care vine din spate are 130km/h, adica aproape 40m/s?

    • Toate discuțiile astea pleacă de la lenea morbidă a unora de a citi câteva reguli de circulație elementare.

  6. Ca sunt reguli care ar trebui sa se aplice in astfel de situatii,de acord.Ce nu pot eu intelege e faptul ca daca vezi ca luminile rosii din fata ta se apropie constant,nu te duce mintea ca viteza ta este prea mare si ca trebuie sa incetinesti pana la o valoare a ei care sa nu te faca sa intri ca bovina in cel din fata ?Ce-i asa greu de priceput?(intrebari retorice,nu se adreseaza nimanui anume).

    • Teoretic da. Practic … poate nu e chiar așa ușor de realizat că luminile cele roșii „se apropie” foarte rapid.
      Cred că din acest motiv s-a impus 114 5 b și 6.

  7. 1 la mana, soferul clar nu a fost atent in fata, deoarece daca era avea f. mult timp pt. a oprii.
    2 la mana, oameni buni, puneti avarile cand te opresti pe autostrada sau cand se incetineste brusc la o viteza f. mica.

  8. Astia cand lasa masina in drum ca au treaba vis a vis si pun avariile…atunci nu mai dezbat subiectul daca e necesar sau nu sa puna avariil ! Bravo domnilor 😉 Imi place cum ganditi !

  9. privernezu

    Multi care comenteaza pe aici cum ca ” la ce sa aprind avarii?” habar nu au ce inseamna sa conduci pe autostradA si pana aici e CLAR !
    Autorul … ii reflecta avariile aprinse in … AAAA NU STAI ,CA NU ARE AVARII APRINSE SI DUPA CUM SE VEDE ESTE FIX ULTIMUL DIN COLOANA FOARMATA !

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!