Adaugă comentariu

44 comentarii
  1. E destul de ambiguă treabă asta .. o intalnesti destul de des in trafic ..

  2. Nou

    Mai in fata nu erau lucrari pe prima banda sau ceva de genul?

  3. De ce n-ai iesit sa-l intrebi?

  4. Efectul de turmă ! Este suficient să se strângă 3 proști. Dacă îl întrebai nici el nu știa de ce se merge pe b2 și pentru ce te-a blocat. Totuși, s-ar putea să nu fi fost cu intenție. Si de ce nu l-a blocat și pe cel de la min. 0.24 ?

  5. Dar de ce n-ai rămas pe prima bandă?

  6. Hai ca va spun eu cum sta treaba, vad ca autorul se da lovit fara a face cunoscute insa toate datele problemei. Mai sus a fost intrebat daca erau lucrari pe B1. Nu, nu sunt lucrari, e adevarat. Dar e vorba de faleza Dunarii, in Galati. La mica distanta de unde e autorul urmeaza o curba stransa la dreapta si chiar inaintea curbei drumul se ingusteaza iar B1 dispare conform marcajelor. Autorul nu incearca decat sa fenteze coloana formata iar cel cu suv-ul se opune. Dar oricum, tot a castigat un loc mai in fata.
    Aici urma sa ajunga autorul si un pic mai in fata avea sa forteze intrarea in fata celor pe langa care a trecut (marcajele sunt vechi in maps, acum B1 dispare clar, cu sageti pe asfalt pentru incadrare pe B2 inainte).
    https://www.google.ro/maps/@45.4183389,28.0338441,3a,75y,222.16h,91.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgFGdQobGQd0TBk8IrEwG3w!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro

    • B1 se inchide cam in locul unde in maps dubla continua se transforma in simpla.

    • Sigur ca da, hai sa facem o coloana de 300m in loc sa fie 2 de 150m si sa se intre dupa regula fermoarului.
      Eu faceam la fel in TM cand se lucra la pasajul jiul, stateau toti pe o singura banda cateva sute de metri si blocau intersectia din spate in loc sa stam pe 2 benzi si sa intram cum e normal, cate unul din fiecare banda.

      E o mare diferenta intre asta si cei care se incadreaza pe o banda care face dreapta si pe urma el merge inainte.

    • Configuratia drumului permite cozi si mai lungi de 300m 🙂
      Dar discutam strict la obiect. Daca erau doua coloane aproximativ egale pe cele doua benzi si se mergea pe regula fermoarului, nu era nicio problema. Dar in cazul de fata avem doar o coloana care asteapta si pe cineva care incearca sa o fenteze, pentru ca e evident ca urma sa intre in fata tuturor celor intinsi pe cei 300m sau cat o fi acolo (din fericire nu am treaba pe faleza la orele alea).
      Oricum, interventia mea a fost pentru a lamuri subiectul si a intelege manevra suv-ului pentru ca, desi autorul stia clar despre ce e vorba, baga filmuletul fara explicatii, probabil pentru ceva mai mult senzational.

    • @aladdin: Si ce anume a facut „ilegal” autorul? Sunt semne de circulatie care iti spun ca nu ai voie sa mergi pe banda? A patruns pe contrasens si nu vad eu bine? Daca vine unul din alt oras? Chestia cu „turma” pe banda 2 e o adevarat constanta in traficul romanesc. Mi se intampla atat de des sa devansez coloane de masini pe banda 1, in oras, formate fara absolut nicio logica.

      Legat de clip, sunt singurul care uraste din tot sufletul „justitiarii” de ocazie? Eu as incadra ce vad in clip la sicanare, sincer sa fiu.

    • N-a facut nimic ilegal, doar a incercat sa fenteze o coloana despre care stia de ce s-a format acolo. Si probabil a dat de un frustrat care statea de minute bune in coloana si se saturase de cati smecheri trecusera pe langa el si se bagasera in fata. Am spus ca nu am treaba la orele alea pe acolo, dar banuiesc ca asa este in fiecare seara cand iese lumea de la santierul naval. Nu zic ca a fost bine ce a facut cel cu suv-ul, doar am explicat ce se intampla in realitate pentru ca din ce a postat autorul nu se intelegea nimic, doar faptul ca din senin i s-a nazarit unuia sa nu-l lase sa circule pe B1. Si ca mai era unul in spate care facea la fel.
      Iar autorul stie bine cum e cu prioritatea benzilor acolo inca dinainte de a se trasa noile marcaje care sunt mult mai clare.
      https://www.trafictube.ro/cine-prioritate-2/

      Poate ne explica el cam ce avea de gand sa faca in momentul in care ajungea la finalul benzii, astepta sa-l lase cineva din coloana sa intre? Sau aplica fortat regula fermoarului?

    • Nou

      Exaaaact!!! Acolo banda 1 se termina si esti obligat sa intrii pe banda 2 unde stau fraierii in coloana! daca esti galatean si stii zona stai naibii la coada in coloana, nu mai fenta pe banda1!

    • Doar galatenii puteau avea logica asta geniala……

    • Nou

      aladdin – atata timp cat sunt 2 benzi, autorul nu a gresit cu nimic. Daca nu sunt din Galati, sunt obligat sa stiu pe dinafara configuratia drumului sau merg dupa marcaje si indicatoare? Iti garantez ca sunt multe locuri unde nu dispare banda 1 si se circula in coloana pe banda 2.

    • Nou

      Exact ca la Sinaia, la iesirea spre BV. Toti se baga pe b1 sa fenteze coloana. Poate ca e legal sa circuli pe b1 pana la capat, insa asta e sfidare fata de ceilalti.

    • Chiar si cu datele problemei cunoscute este aberant sa ai o banda si sa nu circuli pe ea pe motiv ca undeva la nu stiu cate sute de metri in fata dispare si cica fentezi coloana:))) Probabil tot asa se procedeaza si in Germania,tot asa gandesc si cei de acolo. (Am dat ex Germania pt ca tot aud ca vrem autostrazi ca in Germania, sosele ca in Germania etc etc)

    • Coloana pe B2 e stationata, se circula bara la bara. Daca faptul ca treci pe langa toti si te bagi (fortat, la intimidare) in fata lor nu se cheama fentarea coloanei, atunci inseamna ca utilizam definitii diferite pentru fentarea coloanei.

    • Sa se circule bara la bara pe ambele benzi 😉 Nu consider fentarea coloanei in momentul in care nu se doreste a se circula pe b1 😉

    • in general sunt un sofer corect si circul zilnic pe acolo. nu fortez niciodata intrarea pe B2, ci semnalez si intru cand e posibil.
      era o gluma: era o coada lunga de oameni, si cineva intreaba la ce sta lumea la coada. ultimul nu s stiut, dar a intrebat pe urmatorul pana a ajuns la primul din rand si raspunde ca i sa facut rau si s-a sprijinit de copac.
      cam astai si treaba acolo fiecare se aseaza pe B2 pentru ca mai era cineva in fata lui.

  7. Nou

    Oameni buni, mai ales astia cu „fentatul”. La dracu, nu incerca sa fenteze nimic. Daca alde cap de creta umbla cate 100 pe B2 si vine unu mai inteligent, care nefacand ceva ilegal, va „fenteaza” pe voi in prostia voastra, atunci ramaeti acasa. Daca facea ca in multe clipuri vazute aici, adica fenta de pe banda obligatriu dreapta, atunci, da merita. Dar daca legea ii permite sa circule pe banda aia pana in capat unde se ingusteaza, atunci „fentatul” de care spuneti voi se datoreaza tot prostiei voastre. Regula fermoarului ar trebuii sugerata in scoala de soferi, ca vad ca de intuit e tare greu pentru marea majoritate a „soferilor”.

  8. Nou

    aladdin – atata timp cat sunt 2 benzi, autorul nu a gresit cu nimic. Daca nu sunt din Galati, sunt obligat sa stiu pe dinafara configuratia drumului sau merg dupa marcaje si indicatoare? Iti garantez ca sunt multe locuri unde nu dispare banda 1 si se circula in coloana pe banda 2. Eu nu vad decat un frustrat cu 4X4.

  9. stati sa vedeti pe Grupul Soferilor din Galati cati prosti il acuzau pe autor ca se baga cu japca si ca nu trebuia sa fenteze coloana. asta ca sa va faceti o idee despre traficul din satul care a ajuns Galati.

  10. Foarte tare :))) Deci sunt 2 benzi…candva ,undeva 1 banda dispare ,dar pt ca undeva candva 1 banda dispare nu e voie sa circuli pe acea banda . Foarte tare…asa ceva nu am mai auzit ! Cei din Galati care gandit atat de aiurea faceti o sesizare la primarie sa planteze copaci pe b1 .

  11. Dpmdv nu înțeleg ce ai dorit să ne arăți . Că un șofer mergea pe două benzi și nu puteai să treci de el ? Înțeleg din discuțiile anterioare care ar fi treaba, dar clipul nu sugerează absolut nimic. Pierdere de timp pentru cei care vizionează. În plus cred că mulți postează ceea ce cred că este palpitant pentru ei, dar irelevant pentru restul. Nu vreau să te critic, dar altceva nu ai găsit ? Și eu am cameră și la traficul din București am material suficient să postez în fiecare zi, dar mi-am propus să postez doar doar ceea ce cred eu merită atenție. Cred că pentru mulți șoferi care au camere pe mașini, este ceva extraordinar să poată posta aici clipuri irelevante și restul să spună WOW, ce palpitant…., 80% sunt nimicuri, nu știu cum vă pierdeți timpul cu editarea și postarea, dar probabil că nu aveți ce face, sau la asta se rezumă palpitantul pentru voi, cei care postați banalități. Nu crede că este o critică împotriva ta, ci o generalitate. În rest să aveți roțile pe drum și Sărbători Fericite.

    • Ok. Data viitoare promitem că nu te mai obligăm să te uiți. Îți dai seama…tu aveai ceva foarte important de făcut și, împotriva voinței tale, ai fost obligat să te uiți și să-ți pierzi timpul comentând.

    • Bobiță, nu mă obligă nimeni să „mă uit”. Iar alegerile mele sunt doar ale mele, dar cum probabil tu ești frustrat de opinia mea, ai simțit nevoia să te exprimi. Este în regulă.Și cățelul meu are nevoi si stă la ușă ca să îmi dea de înțeles că trebuie să-l scot afară, dar nu mă latră si nici nu mă mușcă. Așteaptă doar. Tu ai simțit nevoia să te faci auzit, dar ai ceva interesant să arăți?

  12. Hai sa lamurim odata pentru totdeauna: legal, autorul NU a gresit. Intentia de a fenta o coloana in asteptare nu e prevazuta in codul rutier precum contraventie decat in anumite cazuri.
    @radumanea1, eu cel putin, sunt foarte permisiv fata de cei cu numere din alte judete. Si eu am parte de intelegere in alte parti.
    @catalinp, nu se va termina undeva, candva, ci pe la jumatatea coloanei iar acest lucru e cunoscut dinainte; ce va face autorul cand B1 se va termina? Va ceda trecerea coloanei, asteptand un binevoitor ,printre cei carora le-a dat cu tifla, care sa-l lase sa schimbe banda? Sau va face ce a facut BMW-ul din celalalt clip al sau al carui link l-am pus mai sus?
    In alta ordine de idei, se circula bine pe cele doua benzi in cea mai mare parte a zilei. Eu insumi folosesc preponderent B1 pentru ca sunt destui adormiti pe B2 (si acolo ai limita de 70 km/h). Dar sunt si perioade cand traficul e ca in clip (eu unul n-am prins). Regula fermoarului ar fi ideala, dar ar trebui ca toata lumea sa o aplice. Ceea ce implica un anumit grad de civilizatie. Ceea ce in Galati n-ai sa vezi. Si atunci ramane varianta cozii unice a.i. fiecare sa treaca in ordinea in care a ajuns. Lucru cu care unii nu sunt de acord.

    • Daca stii cum e treaba cu regula fermuarului, nu ai veni cu argumentatia ca se fenteaza coloana. Regula este sa se ocupe AMBELE benzi pana la capat si acolo sa se faca intercalarea. Problema apare din cauza ca 5-10-15 legume se aseaza pe banda 2 din timp si dupa aia li se umfla vena…

    • @florin, nu-i nevoie sa-mi explici regula, stiu in ce consta, dar NU e legiferata si NU se aplica acolo. Cei cativa care trec pe B1 vor patrunde ILEGAL pe B2, fortandu-i pe cei care au prioritate (sunt pe B2) sa opreasca pentru a evita schimbul de vopsea. Iar acolo nu erau 5-10 legume, erau zeci de legume obosite dupa o zi de munca, abia asteptand sa ajunga acasa.
      Daca as fi pe B2 in situatia de fata, as aplica fermoarul doar atunci cand uitandu-ma in oglinda n-as vedea capatul cozii de pe B1 iar pe cel de pe B1 l-as vedea asteptand cuminte, cu semnalul pus. Dar cum sa inchizi un fermoar cu zeci de dinti pe o parte si doi pe cealalta?

    • Cum adică „pătrunde ilegal” pe banda a II-a?

    • acel video e facut de mine. asa ca sa vezi ca nu fac parte din categoria blamata de tine

  13. Exista aceasta regula a „fermoarului” prevazuta in codul rutier??? Sau acolo unde ti se termina banda pui semnal si acorzi prioritate??

  14. @aladdin & @promyke … absolut corect ! +++++ pentru comentarii.

  15. Nou

    Se vede clar in imagine, in momentul in care autorul schimba banda (mai mult sau mai putin fortat) exista marcaj discontinuu care separa 2 benzi de circulatie. In consecinta, in acea zona sunt 2 benzi de circulatie carosabila. De ce ar fi ILEGAL sa circuli pe acea banda (B1)? Chiar nu gasesc nici un argument legal, logic sau de alta natura care ar impiedica autorul sa circule pe B1! Faptul ca exista un indicator care atentioneaza ca urmeaza ingustarea drumului si autorul este obligat sa schimbe banda, respectand regulile existente cu privire la semnalizarea si acordarea prioritatii celorlalti care circula pe B2 este cu totul altceva (legal, regula „fermoarului” nu exista, dar este una de bun simt)!
    In alta ordine de idei, faptul ca un „coleg” de trafic „ia atitudine” si se decide sa-l pedepseasca pe autorul filmului nu este in regula deloc (nici in acest caz si nici intr-un alt caz). Daca cineva incalca o regula de circulatie, trebuie sanctionat de politie si doar de politie! Daca ne vom apuca sa ne facem singuri dreptate, justificandu-ne de faptul ca autoritatile statului NU FAC NIMIC – va fi haos pe soselele patriei! Din fericire, autoritatile au inceput sa sanctioneze si pe baza sesizarilor si materioalelor video postate chiar pe Trafictube! Deci, exista o speranta!
    Bafta tuturor.

  16. putem sa comparam ceea ce se intampla cu urmatoarea intamplare/legenda:

    era o coada lunga de oameni, si cineva intreaba:
    – la ce sta lumea la coada?
    ultimul nu s stiut, dar a intrebat pe urmatorul pana a ajuns la primul din rand si raspunde:
    – ca i sa facut rau si s-a sprijinit de copac.

    Din nestiinta si frica facem ce fac majoritatea.

    • Eu as adapta un pic. Coada lunga de oameni era la portocale si toti isi asteptau cuminti randul. Profitand de faptul ca trotuarul e destul de larg (ce, daca e coada la portocale nu mai ai voie sa mergi pe trotuar?), unii mai inteligenti au mers pe langa toata coada si profitand de imbulzeala din fata usii unde intra cate o singura persoana, mai cu rugaminti, mai cu dat din coate, au luat coada de la jumatate sau chiar mai din fata. Pentru ca bineinteles ca nu e nimic ilegal in a merge pe trotuar pe langa coada de la portocale. Problema insa e ca si tu vrei sa cumperi portocale.
      In cazul de fata nu e vorba de nestiinta sau frica ci dimpotriva, toata lumea stie configuratia falezei in acel punct. Iar faptul ca nu ai dat niciun detaliu la inceput si ca ai facut pe nestiutorul (sau ai omis detaliile) la intrebarile care ti s-au pus ma face sa cred ca nu aveai de gand sa astepti cuminte, cu semnal pus, sa ti se permita, de cineva din coada pe langa care abia ce trecusesi, intrarea pe B2. Asta-i firea omului, cand sta la coada de minute bune, parca nu mai este asa intelegator in a-l lasa in fata lui pe cel (fara prioritate) care nu a asteptat nici macar o secunda. Dar nu-i nimic, fortam, unul/una mai slab(a) de inger tot gasim in coada aia.

Vezi si...