Adaugă comentariu

8 comentarii
  1. Soferii nostrii sunt suprinsi de iarna, si de conceptul de adaptare a vitezei (duh – si distantei) la conditiile de trafic. In seara asta, pe la 22:30 m-am dus pana la un magazinel… urmele de zapada si ce se topise pe stradutze inghetasera. Mucea de cartier, max 25 ani cu o coaja de BMW, venea tare in intersectie T din partea de jos, a franat si s-a dus sanie. Oprit in bordura, perpendicular pe ambele sensuri ale drumului prioritar… bara si radiatoarele adio. A coborat si era revoltat ca nu s-a dat cu nimic pe jos… in timp ce prietenii lui care sparg seminte 12/24h in fata magazinului radeau, pana si aia-l faceau prost.

  2. Pare ok starea drumului in conditiile alea meteo (ningea inca, se depune zapada in strat subtire). Ce sa faca mai exact „autoritatile” pentru drumul pe care mergeai? Sa tina o umbrela deasupra masinilor? Sa
    ii apese din timp pedala de frana aluia cu MCV?

    • 1. imprastierea de material antiderapant (saruri, etc) face ca zapada in cantitati mici sa se topeasca la contact in loc sa se depuna in strat subtire… de aia in alte tari drumurile lor arata mult altfel desi conditiile meteo sunt asemanatoare.
      2. daca te mai uiti o data la clip, o sa vezi ca celui cu MCV (care circula regulamentar si la distanta fata de cei din fata lui) i s-a bagat in fata unul cu BMW de pe b2, care a schimbat banda brusc fara sa semnalizeze si apoi a franat. Ce altceva mai putea sa faca cel cu MCV, in afara de a-l lovi pe ala din spate?

    • Lasa-i ca sunt ei „soferi” , noi suntem praf.

    • DriveTM – sarea si dilutiile au in principal rolul de a prevenii fenomenul de inghet, in intervalul -5/5 se intervine cu sare, la temp mai scazute clorura de calciu in diferite concentratii. De la un anumit nivel de precipitatii sub forma de ninsoare, nu mai au efect si aceasta se depune. In general pe poduri si pante se intervine si cu nisip. Nu ai cum sa stii daca pe portiunea respectiva s-a dat cu ceva… daca nu treci in decurs de 30min dupa utilaj, deja nu ai cum sa-ti dai seama, cat imprastie doar sare si dilutii. Nu poti sa speli soseaua la fiecare 30 minute sa nu se depuna.
      Remarca mea nu ii imputa nicio vina soferului de pe MCV, vina o poarta gunoiul care i-a taiat fata si a franat, si care nu constientizeaza ca manevra respectiva-l lasa pe altul fara spatiu de franare… ce putea sa faca? doar sa franeze si sa tina volanul drept, cu o camera sau cu un crestin care a filmat scena putea sa scape la asigurari. Asa a tras de volan, daca venea un sofer ca ala de i-a facut manevra pe banda 2 in locul autorului, direct la spital ajungea…

    • florin Eu ii raspunsesem lui ANV despre MCV, stiu ca tu nu l-ai invinuit pe el. Iar despre saruri, ziceam generic, indiferent daca e clorura de sodiu sau de calciu. Ai dreptate, dupa ce cade o cantitate destul de mare nu mai au asa mult efect, ma gandesc ca zapada se topeste, iar apa rezultata dilueaza sarurile pana nu mai ramane nimic din ele. Totusi, cu exceptia cazurilor cand ninge extraordinar de mult cantitativ si/sau viscoleste, drumul e mult mai ok daca dai periodic. Imi aduc aminte acum cativa ani cum a nins linistit cateva zile incontinuu, drumurile din Timisoara si toata partea de vest a tarii au ajuns sa fie greu practicabile, dar ma uitam pe camere din Szeged si vedeam cum conditiile meteo sunt fix aceleasi, trotuarele si spatiile verzi erau pline de nameti, dar drumul era tot timpul negru si curat pe toate benzile, vehiculele circulau normal. Si tot cu utilaje actionau, nu aveau asfalt cu incalzire in pardoseala 🙂

  3. Buna atentie si buna reactie cu frana; ai evitat o durere de cap! 😮

  4. faci economie la cauciuc de stergatoare ?

Vezi si...