It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Idioți și nesimțiți #15

Adăugat de cosmindaniel12
47

1 și 2: Ce obligații avem atunci când mașina din fața noastră semnalizează stânga? Prin ce parte se depășește mașina care schimbă direcția de mers la stânga?

3. Cum se circulă în giratoriu.

4. Motivul principal al ritmului de melc al traficului: „descurcăreții”! Inclusiv cei ce ar trebui să se comporte exemplar în trafic (Poliția)!

19 comentarii

  1. Nu vreau sa para ca tin partea celor care merg pe linia de tramvai, dar poate cineva sa clarifice cum e cu legea aia care zice ca ai voie sa mergi pe linia de tramvai atunci cand sunt cel mult 2 benzi pe sens? Se mai aplica treaba asta daca exista acea mica bordura intre B2 si linia de tramvai?

    • Legea aia spune ca ai voie pe o banda de circulatie daca exista si o linie de tramvai pe banda.
      Nu spune ca linia de tramvai poate fi folosita drept banda de circulatie.

    • doctor faust

      concret, va rog, nu din „am auzit” eu.
      pe site-ul BPR exista OUG 195/2002 republicata cu modificarile si completarile ulterioare, va rog sa ne indicati articolul.
      multumesc

    • E a 50-a discuție pe tema asta. Am învățat numărul articolului pe de rost:
      Art. 103 – Pe drumul public cu cel mult două benzi pe sens şi cu o a treia bandă pe care este amplasată linia tramvaiului lângă axul drumului, conducătorii de vehicule pot folosi aceasta bandă, cu obligaţia să lase liberă calea tramvaiului, la apropierea acestuia.

      Dacă vreți o dezbatere, propun să fie pe tema primelor două situații din clip: asigurare la schimbarea direcției de mers VS obligațiile manevrei de depășire.
      De dezbateri pe tema legalității circulației pe linia de tramvai, în condițiile date, nu e cazul. Ăia clar sunt nesimțiți! În frunte cu polițiștii care se comportă că ei, în loc să își facă treaba!

    • Mai concret, de exemplu pe Bulevarul Basarabia din Bucuresti, ai voie sa circuli pe linia de tramvai? „Intreb pentru un prieten” :))))

    • doctor faust

      In primul rand aveti mai jos continutul articolului 103.
      in al doilea rand, si dac-ar fi cum spuneti, nu vad de ce nu s-ar incadra respectivul aliniat in situatia acestui drum cu doua benzi.

      Daca binevoiti astept totusi articolul din lege care interzice in mod expres circulatia pe linia de tramvai.
      Multumesc

      Art.103

      Art. 103. – Acțiuni respinse (2), Jurisprudență (8), Reviste (1), Doctrină C.H. Beck (1)
      (1) Suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule se dispune:
      Modificări (1), Jurisprudență (3), Reviste (2)

      a) pentru o perioadă de 30 de zile, dacă titularul permisului de conducere a săvârșit contravenții care cumulează 15 puncte de penalizare;
      Jurisprudență (2), Reviste (1)

      b) pentru o perioadă de 60 de zile, dacă titularul permisului de conducere cumulează din nou cel puțin 15 puncte de penalizare în următoarele 12 luni de la data expirării ultimei suspendări a exercitării dreptului de a conduce.

      (2) În cazul în care conducătorul de autovehicul sau tramvai săvârșește, într-un interval de 6 luni de la data restituirii permisului de conducere, din nou o nouă faptă prevăzută la art. 100 alin. (3), art. 101 alin. (3) și art. 102 alin. (3), perioada de suspendare se majorează cu încă 30 de zile.

      (3) În cazurile prevăzute la alin. (1) și (2) hotărârea de suspendare a exercitării dreptului de a conduce se comunică titularului de către serviciul poliției rutiere, care are în evidență contravenientul, în termen de 10 zile de la data constatării ultimei contravenții.
      Acțiuni respinse (4), Jurisprudență (2)

      (4) Punctele de penalizare se anulează la împlinirea termenului de 6 luni de la data constatării contravenției.

      (5) Suspendarea exercitării dreptului de a conduce anulează toate punctele de penalizare acumulate până în acel moment.

      (6) În cazurile prevăzute la alin. (1), contravenientul este obligat să se prezinte la unitatea de poliție pe raza căreia domiciliază sau, după caz, are reședința, în termen de 5 zile de la primirea înștiințării scrise, pentru a preda permisul de conducere.

      (7) Neprezentarea contravenientului în termenul prevăzut la alin. (6), în mod nejustificat, atrage majorarea cu 30 de zile a duratei de suspendare a exercitării dreptului de a conduce, prevăzută la alin. (1) lit. a) și b).

      adrianm ai voie sa circuli oriunde atat timp cat nu incalci alte obligatii expres prevazute de lege.

    • Doctore, am căutat legislația actualizată și nu mai seamănă absolut deloc cu tot ce știu eu. Par să lipsească mai mult de 50 de articole. S-au făcut schimbări așa radicale în ultimii 1-2 ani?
      Articolele în jurul lui 100 erau reguli generale și utilizarea carosabilului, acum văd sancțiuni în zona aia, și lipsesc zeci de articole…

    • doctor faust

      Stimate domn,

      (si pentru acest motiv, dar nu numai) Va recomand ca, inaintea oricarui argument, sa verificati cu atentie informatia. Din punct de vedere juridic, sunt convins c-ati auzit exemple in jurul dumneavoastra (cum ar fi cu oug-urile „pe justitie”) operam la secunda cat se afla in vigoare, si produce efecte, un anumit act normativ, in functie de tipul si destinatia acestuia.

      Sigur, veti spune ca in cazul asta nu conteaza. Asa e, nu trebuie sa-mi dovediti mie nimic. Problema e 1) ca procedati dvs. ca sofer intr-un anume fel, corect sau incorect, dupa caz, avand convingerea unor chestiuni nereale si 2) judecati, ca acuzati e cam mult spus, niste oameni de anumite lucruri pe un fundament, iarasi, nereal.

      Mai mult decat atat, strict pe speta de fata, de cand sofer, adica din 2000 n-am auzit sa fi fost vreodata interzis „expresis verbis” in codul rutier circulatia pe linia de tramvai, cu exceptia anumitor obligatii tanentiale (lasare libera a caii de rulare, respectarea indicatorului de ocolire prin dreapta, la scuarul de statie de exemplu, nepatrunderea pe un traseu dedicat, ca la victoriei, linia lui 41, etc, sau depasirea coloanei stationate).

      Si cu titlul de exemplu, in anul 2002 ma aflam in sectia de politie nr. 5, pe-atunci student, unde doi indivizi se tamponasera. unul a intors aiurea, si altul venea drept pe linia de tramvai. Cel care virase o dadea sus si tare „pai dar ala venea pe linia de tramvai” – si nu voi uita niciodata ciocanul lui Thor pe car agentul de rutiera i l-a implantat in moalele capului: „si ce anume il impiedica sa circule pe linia de tramvai?!” – soc, poc, coma!

      revenind la oile noastre, da legea, legile, toate se schimba de la zi la zi. e greu si pentru profesionistii din domeniu sa urmarim toate modificarile. de obicei o facem pe anumite arii pe care profesam mai des, altfel trebuie sa ne luam timp pentru a ne pune la curent.

      singura chestie de retinut ar fi ca e bine sa fii prudent in afirmatii categorice care implica acuzatii, jigniri, etc. la modul general.

      si .ps – strict pe film, nu va ganditi ca politia e chiar atat de proasta si/sau lenesa. un stop cadrul la 1.24 si acolo se vede indicatorul de ocolire prin dreapta, de care aminteam. acolo incalca oamenii legea si acolo putea politia sa faca ceva. ganditi-va si asa, ce rost avea, si cui i-ar fi fost destinat dacanu se putea rula si in stanga acestuia (adica pe linia de tramvai) pana acolo…etc..

      drumuri bune si numai bine.

    • Doctore, în aproape tot Bucureștiul linia de tramvai are un traseu dedicat, nu doar linia lui 41. Traseul dedicat tramvaiului este separat de carosabil prin marcaj de delimitare al carosabilului (același marcaj care delimitează acostamentul pe DN-uri) sau prin borduri (ca pe traseul lui 41, și în cazul de față).
      De asemenea trotuarul este separat prin borduri de carosabil, și este la alt nivel decât drumul. Ar trebui să fentăm coloana și pe trotuar? Ajungem ca rușii?
      În plus, aici măgarii de pe linia de tramvai depășeau coloana staționată la semafor.
      Legat de logica indicatorului de ocolire prin dreapta, același indicator îl găsiți în orice stație de tramvai. Spre exemplu, linia lui 41: https://www.google.com/maps/@44.453648,26.052744,3a,33.23654y,56.877945h,-7.339035t/data=!3m4!1e1!3m2!1s5x4Ere3cY8sUpVtXb1s1wA!2e0
      Acel indicator nu se adresează celor care circulă pe linia de tramvai, să coboare de pe linie, ci celor de pe banda care este îngustată de refugiu.
      Da, îmi permit să judec niște nesimțiți care fentează coloanele de la semafor, așa cum îmi permit să judec nesimțiții care se bagă în fața mea la coadă la supermarket sau la cinema! Mai ales cât timp din cauza acelor nesimțiți, eu și alte mii de persoane civilizate facem 1 km în 30 de minute, în loc să îl facem în 10 sau 15 minute!
      Legat de legislație, o recitesc odată la 1-2 ani, pentru reîmprospătare, deși o cunoșteam mult mai bine decât media conducătorilor auto. Examenul de sală l-am promovat cu punctaj maxim în 7 minute din cele 30 disponibile. Și cu siguranță o voi reciti săptămâna asta!
      Dar în clip ideea principală era nesimțirea, nu ilegalitatea.

    • doctor faust

      Ati avut o usoara tentativa sa reconsiderati chestiunea dupa care v-ati revenit. Traseul „dedicat” e cel inchis. Iar comparatia cu trotuarul este nepotrivita intrucat sunt definite diferit, au scopuri diferite iar, spre deosebire de traseul tramvaiului, circulatia pe trotuar este expres interzisa. Mai departe, ce nu e interzis e permis. „Diferenta de nivel” o cunosc doar la calea ferata cu prevederile si interdictiile aferente.

      Faptul ca dumneavoastra „stiti” ca e interzis (!?) desi n-a fost niciodata, de la punctul temporal pe care l-am precizat, pana la zi, expres interzis circulatia pe linia de tramvai decat in anumite cazuri sau prin excluderile, respectiv, asocierile aferente, va face sa vedeti in jurul dumneavoastra o armata de nesimtiti care nu exista.
      Nesimtirea exista intotdeauna atunci cand depasesc scuarul sau tramvaiul prin stanga, respectiv cand, in loc sa vireze la stanga, se baga in fata coloanei depasite. iar aceasta problema exista in aceasta tara lipsita de bun simt, in general, si in alte situatii de trafic fara linie de tramvai. acolo unde sunt 3/4 benzi si fie cei care vin din stanga merg inainte, fie invers, cei care merg inainte vireaza in capul coloanei, in functie de specificul zonal.

      In concluzie, eu n-am nimic de dovedit. Dumneavoastra sunteti in dubiu, faceti ce si cum doriti. Simplul fapt c-ati constatat ca vorbiti din amintiri (ca multi de pe aici care invoca tot felul de articole inexistente, din diverse legi) e un plus pentru clip si valoarea sa educationala.

      Incercati sa priviti si altfel problema, un politist va oprea la mijlocul caii de rulare si va suspenda permisul in baza articolului 103 (de fapt in baza articolului sanctionator – „raportat la 103”). N-ati fi fost curios sa vedeti daca are dreptate? Si ce-ati fi facut cand constatati ca nu avea? Indicati instantei ca nu exista un articol care sa incrimineze contraventia pentru care ati fost in mod nelegal si netemeinic sanctionat apoi puneati in vedere paratei sa faca dovada. Si daca nu putea, care era concluzia desprinsa in incheierea instantei?

      De nesimtire toti suntem satui, sau ma rog, doar unii, dar galeata e mare, specifica si e pacat ca politia nu-i face treaba. Nu va vad la fel de indignat, apropo de comparatia evocata de dvs. supra, de masinile oprite pe trotuar in Romania. Care circula pe trotuar ca sa ajnga acolo si blocheaza accesul pietonilor, indiferent ca sunt copii, mame insarcinate, oameni batrani, persoane cu dizabilitati locomotorii, etc.

      Practic tot ce filmeaza camera in jur ca fiind pe trotuar = nesimtititi. Si afecteaza mult mai mult bunul mers al circulatiei urbane decat cei care merg (atunci cand o fac legal) pe linia de tramvai.

      Zi buna!

    • Nu am avut nici o tentativă să reconsider chestiunea. Eu sunt de părere că singurul lucru bun pe care l-a făcut primarul capitalei a fost montarea gardurilor pentru delimitarea liniei de tramvai, pentru că marcajele nu opresc nesimțirea din București. Din cât se vede în clip, nici bordurile nu o opresc. Mi-aș dori să continue cu gardurile pe toate liniile de tramvai, ca să nu mai existe aceste dubii și aceste discuții. Bine, am observat că nici gardurile nu funcționează cum ar trebui, atâta vreme cât nu curg amenzile, dar cine să aplice amenzile? Polițiștii ca cei din clip?
      Am și menționat că îi consider la fel de nesimțiți pe toți cei care fentează coloanele, indiferent de mijloace (încadrare intenționat greșită, circulație pe linia de tramvai sau pe trotuar). La fel de nesimțiți sunt și cei ce incomodează traficul prin parcări neregulamentare, și mulți alții. Nu încap toți într-un clip.
      Ar fi imposibil să primesc o amendă în baza art.103, pentru că nu am circulat niciodată pe linia dedicată tramvaiului!
      O zi bună!

      L.E. Așa arată o linie de tramvai care este amplasată pe o bandă de circulație:
      https://goo.gl/maps/w1e2za3NvKG2
      Chiar nu observăm nici o diferență între ea și liniile dedicate, cum sunt 95% din liniile de tramvai din București?

    • cosmindaniel12 La exemplul tau de mai sus se pot adauga si cele pe care le-am prezentat mai demult aici:
      https://www.trafictube.ro/road-rage-2-by-limit/#comment-379737

      Situatia urmatoare:
      https://www.trafictube.ro/parteneri-trafic-140/ (3:01-3:25)
      nu seamana deloc cu cea din clipul tau: nu sunt borduri, garduri, stalpisori etc. si ceea ce trebuie bine inteles este ca de fapt in aceste cazuri linia de tramvai e amplasata pe-o banda de circulatie pentru (auto)vehicule, nu invers 🙂

    • Mulțumesc pentru exemple, Gelu! Deși am impresia că oricâte exemple am oferi, tot nu vom schimba această mentalitate împământenită deja în rândul multor conducători auto.

    • cosmindaniel12 Cred ca trebuie sa ne straduim in continuare. Daca macar o parte dintre cei care ne urmaresc raman putin pe ganduri si-apoi accepta ca realitatea e alta, tot e un castig 🙂

  2. Strict pentru situația din clip, marcajul acela continuu nu este cumva de delimitare a părții carosabile? Dar, deh, pentru că nu sunt atât de versat în chichite si tertipuri legale, eu nu as circula acolo pe linia de tramvai. Poate doar dacă promite Dl doctor că mă reprezintă pro bono în instanta.

    • Nu e marcaj continuu, e bordură. Linia de tramvai este la alt nivel decât drumul până în intersecție. Și în dreptul refugiului (1:22) sunt niște indicatoare de ocolire prin dreapta.

    • doctor faust

      atat timp cat identificati un text de lege care sa va incrimineze fapta puteti face orice doriti.

      daca nu identificati un asemenea text, voila 🙂

  3. cosmindaniel12 0:11 Un motiv in plus sa te asiguri bine in momentul efectuarii virajului la stanga, mai ales daca treci peste linia continua intr-o intersectie in care si depasirea e interzisa … insa nu poti conta 100% pe asta 🙂
    0:48 Dap, a luat-o pe „scurtatura” personala. Daca astepti sa intri in giratoriu nu e deloc placut sa te trezesti cu unul din asta in fata, caruia mai trebuie sa-i acorzi si prioritate 🙁
    0:57-1:49 Nici bordurile acelea nu-si mai fac efectul 🙁 Pentru astia trebuie garduri sau separatoare de beton, altfel nu inteleg mesajul. Bineinteles, de la 1:49 nu mai au ce face decat sa forteze intrarea in fata „la fraeri care ie in coloana”.
    +

    • Am calculat într-o zi mai aglomerată. Am făcut 1km în 45 de minute. Într-un km aveam în fața mea, în coloană, aproximativ 150-170 de mașini. Pe linia de tramvai ne-au depășit cam 250, care s-au băgat în fața tuturor, ca la 1:49.
      Dacă cei 250 stăteau civilizat în coloană, aș fi făcut 20 de minute în loc de 45…

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!