Adaugă comentariu

15 comentarii
  1. De fapt tu nu ieși din parcare, ci ieși de pe o stradă (unde ai fost parcat) pe o altă stradă, în plină intersecție. Cu spatele ai voie să ieși din parcare…
    Și nu cred că era culpă comună deoarece tu trebuie să acorzi prioritate TUTUROR vehiculelor ce trece pe strada aia.

    • hint – nu ai voie să mergi cu spatele într-o intersecție, dacă nu m-am făcut înțeles mai sus.

    • Lasand deoparte faptul ca NU ai voie sa iesi cu spatele intr-o intersectie, deci nu incerc sa absolv autorul de partea sa de vina, nu pot sa nu observ faptul ca ii luati iar apararea celuilalt doar pentru ca „a venit pe drumul prioritar”. Au mai fost discutii nenumarate pe tema asta, la fel ca in cazul celor care provoaca un accident circuland pe interzis. In majoritatea celorlalte tari (civilizate), orice politist aplica din start principiul care exista si la noi in DEFINITIA prioritatii: dreptul unui vehicul de a trece inaintea altuia, cu respectarea prevederilor codului rutier. Inainte sa sariti toti cu exemple si cu mustrari, da, STIU ca politistii considera de obicei „neacordare de prioritate” din partea ta cand te loveste un idiot care circula pe sens interzis daca tu ai cedeaza, insa PAREREA mea este ca asta e o interpretare aberanta a legii, deoarece conform definitiei (insuficient de clara, se pare) nu poti avea prioritate daca circuli pe interzis/trotuar/spatiul verde.

      jeanbart: Daca e sa ne luam dupa logica asta cu „prioritate TUTUROR vehiculelor care circula pe drumul respectiv”, hai sa te intreb cum ai fi considerat daca idiotul care a taiat linia continua in acest clip, s-ar fi intalnit cu cativa metri mai devreme cu o masina care venea pe interzis de pe straduta din dreapta, aici: https://goo.gl/maps/BMuPGEtbD3KKW4UN9

      Intersectia respectiva NU are vreun indicator, deci este o intersectie NEDIRIJATA. In intersectiile nedirijate, au PRIORITATE masinile care vin din DREAPTA, da? Deci dupa logica de mai sus, de ce nu ar avea la fel prioritate si unul care vine pe interzis (sau chiar cu spatele, ca autorul) de pe acea straduta? Ca doar a venit de pe drumul prioritar, conform regulilor de trecere prin intersectie…
      Totusi, in cazul acesta, majoritatea politistilor ar interpreta diferit legislatia, si l-ar scoate vinovat 100% pe cel care a iesit circuland pe interzis.

    • Arată-mi unde-i iau eu apărarea idiotului de pe contrasens.
      Dar ăla va fi amendat DOAR pentru mers pe contrasens iar autorul îi va da asigurarea să-și repare mașina, plus amenda că iese în intersecție cu spatele (fără să se asigure), dacă făceau poc. Cam asta e litera legii după care funcționează miliția.

  2. Nou

    culpă comună in capul tău doar

  3. DriveTM@
    Nu stiam de aberatia pe care o mentionezi „politistii considera de obicei „neacordare de prioritate” din partea ta cand te loveste un idiot care circula pe sens interzis daca tu ai cedeaza”, e halucinant.

    Stii ca strada e practic infundata, de aceea e folosita ca parcare. Greseala mea este ca, negasind loc in parcarea laterala de pe artera principala, am oprit acolo.

    Daca insa gaseam loc doar cu un metru mai la stanga (min. 0:16) situatia era alta, nu aveam cum sa ies decat cu spatele. Pana si in cazul ala as fi fost vinovat daca il loveam pe ala care taie dubla continua? Ca din ce scrii tu pare ca e casa de nebuni la rutiera, daca asa se aplica legea.
    Clarifici te rog ce inseamna ” cel care a iesit circuland pe interzis”?

    jeanbart@ te-ai facut inteles din prima, „trebuie sa acord prioritate TUTUROR vehiculelor ce trece pe strada aia.”

    accidutzu@ am cerut o parere, nu am invitat la marlanii. Incearca sa te controlezi, mai ales daca nu ai nimic de spus.

  4. DriveTM@
    La asta te referi?
    „La intersectiile cu circulatie nedirijata conducatorul de vehicul este obligat sa cedeze trecerea tuturor vehiculelor care vin din partea dreapta”.

    Deci nu si celor care vin din partea stanga. Sau celor care vin de pe contrasens, de pe interzis, de pe dubla continua, beti sau drogati, cu sau fara permis.

    • @Soft EDU: Scuze ca am omis sa raspund mai demult. Da, ma refeream la o situatie ipotetica in care unul vine pe interzis, din dreapta, si se pare ca RebounD11 a gasit chiar si un fost politist care sa sustina „logica” respectiva, ca idiotul pe interzis ar fi avut dreptate pentru ca „aici nu am nici un semn deci am de dreapta” 😀

  5. Articolul 6
    În sensul prezentei ordonanțe de urgență, expresiile și termenii de mai jos au următorul înțeles:
    1. acordare a priorității – obligația oricărui participant la trafic de a nu își continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obliga pe ceilalți participanți la trafic CARE AU PRIORITATE de trecere să își modifice brusc direcția sau viteza de deplasare ori să oprească.

    E imposibil deci sa fie de vina cel cu cedeaza daca loveste pe unul care circula pe conrtasens.

  6. Nu ar fi fost culpa comuna… trebuie sa dai prioritate tuturor care circula pe drumul prioritar. Nu cred ca e neaparat o aberatie sa interpretezi asa, dar cred ca ar trebui clarificate unele aspecte legate de prioritate in legislatie. In situatia ta… nu cred ca e nevoie. Putem sa ne gandim altfel: in locul SUV-ului e o salvare care sa zicem ca merge la o interventie, dar nu porneste sirenele, doar girofarurile… sa zicem ca nu e ceva absolut urgent dar e totusi o misiune. Ei au voie sa faca manevre nereglamentare, dar fara sirene impreuna cu girofar nu au prioritate fata de cei care circula corect. Fata de tine aveau prioritatea data de drumul pe care erau si chiar si tu ai recunoscut ca nu circulai corect 🙂

    DriveTM: diferenta intre situatia in care cineva circula pe sens interzis fata de contrasens e destul de mare. Primul nu are voie sub nici o forma sa ajunga acolo. Nu se va pune niciodata problema prioritatii de dreapta in situatia asta, desi am auzit o asemenea interpretare de la un fost politst rutier, citez cat pot de nealterat: „treaba mea ca nu am respectat indicatorul de sens interzis, ca nu acolo m-am intalnit cu tine, aici nu am nici un semn deci am de dreapta”. Pe cand pe un drum cu dublu sens poti ajunge pe contrasens legal sau nu exact in locul in care dai de cineva care iese de pe o straduta sau din parcare, nu te intersectezi cu el din cauza unei ilegalitati comise in alta intersectie si continuata. Iar aici nu vorbim de circulat pe contrasens, vorbim de nerespectarea unei linii continue (duble).

    Daca nerespectarea unor reguli ar duce la pierderea prioritatii, s-ar putea ajunge la interpretar aiurea a unora care nu au rabdare sau chef sa se asigure temeinic sau la interpretari de genul „prioritatea se acorda doar benzi X ca asa zic eu”. Am fost pus intr-o situatie similara, dar nu m-as fi gandit la culpa comuna: https://www.trafictube.ro/semnalizati/

    Deocamdata singura prioritate care se acorda explicit doar celor care respecta toate regulile din cate stiu e cea pe care o cedezi la verde intermitent. In rest e vorba doar de drumuri cu prioritate sau giratorii.

    • Da, exemplul tau e similar, aproape aceeasi situatie.
      Primul rationament a fost asta: daca veneam corect pe drumul prioritar si ma loveam cu ala care intoarce peste dubla, ar fi fost vina lui. Avand in vedere ca si eu am gresit, culpa devine comuna. Din discutia de aici inteleg ca nu e asa, doar ca nu mi se pare in regula. Cred ca circuland „interzis” ti-ai pierdut prioritatea. Ciocnire intre doi interzisi – vina ambilor.

      Aia cu prioritatea de dreapta e militianului e o prostie monumentala, bine ca a iesit la pensie.

    • Nu intelege gresit, in caz de accident fiecare va plati pentru ce a incalcat, e vorba strict de vina pentru accident. Acolo conteaza cine era mai in masura sa evite, cine a gresit decisiv sau cine a gresit continuu/fortat mai mult.

      De exemplu, daca circuli pe interzis si ceri prioritate de dreapta deja fortezi limitele continuu nu doar la momentul accidentului. Pana ai ajuns acolo sunt sanse mari ca altii care circulau normal sa te fi evitat. Cand cineva trece peste linia continua pe contrasens si e lovit de altcineva care vine de pe un drum neprioritar sau dintr-o parcare (cazul tau) se pune problema si daca incalcarea aia a liniei continue se putea face din motive obiective si daca celalalt avea vreo obligatie de a se asigura si pentru astfel de cazuri. Raspunsul e ca da, puteau exista cazuri in care cel de pe drumul prioritar avea motive obiective sa faca manevra… nu e acum unul din ele de aceea va plati si el amenda pentru asta, dar tu aveai obligatia sa te asiguri de toate vehiculele care circula pe drumul prioritar, daca o faceai il vedeai pe cel care a facut manevra aiurea si nu intrai pana nu o termina.

      Mai exista si alte situatii in care se poate determina ca cel care e pe drumul prioritar e vinovat, dar depinde de regulile incalcate si modul de incalcare si se stabilesc de obicei dupa expertize. A fost un caz in care o fata a murit la volan lovita de o masina care circula pe drumul prioritar cu 170 km/h (in afara localitatii) si s-a stabilit ca vinovat a fost cel care mergea cu viteza prea mare pentru a fi observat la timp.

      Raspunsul ramane deci ca depinde… dar in situatia ta, viteze mici, oras, vizibilitate buna, greseala ta e mai mare si decisiva pentru potentialul accident (care din fericire nu s-a produs). Nu cred ca se punea problema de culpa comuna.

  7. Pai asta spun: culpa comuna in sensul ca fiecare isi ia amenda pentru ce a comis, fiecare isi repara masina, nu asta inseamna?
    Am spus din start ca am gresit, insa nu m-as aventura sa clasific greselile, care e mai grava.

    Ma ingrijoreaza situatia descrisa de tine, cea cu „ai cedeaza trecerea” si lovesti pe unul care vine pe sens interzis. De asta am scris mai sus ca nu cred ca e posibil, pentru ca – reiau:

    Articolul 6
    În sensul prezentei ordonanțe de urgență, expresiile și termenii de mai jos au următorul înțeles:
    1. acordare a priorității – obligația oricărui participant la trafic de a nu își continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obliga pe ceilalți participanți la trafic CARE AU PRIORITATE de trecere să își modifice brusc direcția sau viteza de deplasare ori să oprească.

    CARE AU PRIORITATE de trecere!

    Revenind la subiect, cel care intoarce pe interzis nu are CARE AU PRIORITATE de trecere, nici cel care iese cu spatele din intersectie (gen). Ambii gresesc.

Vezi si...