It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Imbecil la Volan

Adăugat de Ic3Cub3
Raportează ca șters! 71

Astazi m-am umplut de nervi cu un cretin de 50+ care habar nu are legislatie si nici spirit de conservare.
A vazut ca vreau sa depasesc dar a zis ca ce… lasa ca imi arata el mie,insistand ca un cretin.

Era in spatele camionului de minute bune…

123 comentarii

  1. Andrei Ciocan

    Minus. N-am timp acum de explicatii dar voi reveni sa ma explic.
    Era in spatele camionului de minute bune…Dvs de ce nu ati depasit in acele minute bune ambele masini ?

    • Bro, daca io sunt in spatele tau, pun semnalizare ca intentionez sa te depasesc, tu ai obligatia (daca vrei sa depasesti) sa te asiguri daca din sens opus vine masina si daca din spate altcineva intentiona sa te depaseasca (iar aici ai obligatia sa nu accelerezi ca sa poti fi depasit). Scrie in legislatie frate, dai minusuri aiurea 🙂
      P.S.: Daca autorul nu semnaliza, atunci avea dreptate conducatorul 50+ si tu 🙂

    • Esti pe bune? N am gasit in codul rutier articolul cu „depaseste primul cel care sta dupa camion de minute bune”. Am gasit in schimb ca trebuie sa te asiguri ca nu ai sofer in spate care a initiat deja manevra de depasire.

    • Pentru ca trafic ! Ce relevanta are de ce nu am depasit? Cand esti depasit si s-a semnalizat acest lucru esti obligat sa acorzi prioritate.Erai cumva la volan? 🙂

    • Cica nu am timp sa explic… app unde este butonul de minus? 🙂 una peste alta in momentul care vrei sa faci o depasire te asiguri si din fata si din spate!!! deci…??

    • Bine ca nu ai avut timp sa ne da explicatii.Thank God!
      Ne-ai scutit de niste timp pierdut. Sau voiai sa ne explici ca sa avem motive si mai mari de amuzament?

  2. Din cauza unora ca astia se intampla tot felul de nenorociri pe sosele.

  3. titlul este corect… doar ca nu si volanul…

  4. Macar descrierea ai putea sa o scrii cu calm pentru a nu face greseli

  5. DN71 din intamplare ?
    Manevra tembelului era previzibila, cred ca nici nu s-a uitat in oglinda.

  6. fritz_vali

    minusssssssssssssssssssss

  7. A pus semnalizarea inainte sa treaca ultima masina, stiind ca nu poate veni nimeni din spate fiind trafic pe celalalt sens, dar te-ai ambitionat sa il claxonezi si sa vrei sa depasesti inaintea lui. Si el a gresit, perfect adevarat, dar nici atitudinea ta nu as cataloga-o drept prietenoasa, fara agresivitate sau plina de spirit de conservare, sincer. Scuze, dar daca as fi vazut ca semnalizeaza pur si simplu as fi ridicat piciorul drept o secunda, as fi suflat greu si gata, loc sa continui depasirea dupa el era. Chestiunea cu semnalul care merge de un minut desi vin masini de pe sensul opus mi se pare ca o incercare de a spune „eu primul”, mi-ar placea sa fie oamenii mai calmi in trafic. E ca un abuz fata de lege, in felul asta putem sa lasam semnalul stanga tot drumul si gata, numai noi depasim. E doar o opinie, iti urmaresc videoclipurile cu interes in general.

    • Ai dreptate.nu pot spune ca nu este asa.Era foarte devreme si poate nu am ales cea mai buna varianta.Puteam sa previn ,asa este.Nu am fost inspirat pe moment.Semnalul dat din timp , ar trebui sa insemne ca doresc sa depasesc ca abia te moscai.Indiferent ,fiecare intelege cum doreste dar… prioritatea este prioritate indiferent din ce motiv sau cine te depaseste.

      Si nu ,nu m-am ambitionat.Aveam semnalizarea de mult si ma vazuse in oglinda,dar a refuzat sa fie depasit.

    • ing.tudor

      Semnalizarea nu este ceva sigur se poate arde sau sa nu fie functionala, fapt ce nu se poate constata la viteze mari si in timp scurt de analiza ce si cum. Nici la accidente nu se ia in considerare si nici PV-uri pentru nesemnalizarea schimbarii directiei de mers nu cred ca exista. Autorul are tendinta sa o gafeze rau in astfel de situatii. Sau da? Stie cineva asa ceva contraventionat? Poate bec ars de semnalizare… dar cred ca nici acela 🙂 Semnalizarea e zero.
      Totusi sunt de parere ca trebuie mentinuta tot timpul caci exista continuu intentia de a depasi cum este in cazul de fata.
      Minus pentru „discriminarea” conducatorului auto de Logan, reactiile slabe la autor si nepastrarea distantei; de siguranta de catre autor, dar aceasta e o discutie intre profesionisti. Adica cam cat e distanta aceea la viteza x pentru un spirit bun de conservare.

  8. Ai inverstat legislatia.Mai citeste si incearca mai incolo.Cauta articolul depasirii si o sa intelegi.. sper.

  9. Andrei Ciocan

    Si ce a spus colegul Gabs e valabil, semnalizati cand aveti de gand sa depasiti efectiv, nu uitati semnalizatorul pe stanga si gata, nimeni nu mai depaseste. Dvs semnalizati de le 0 : 13 desi pana la 0:21 tot veneau masini din fata.
    Minus mare la patrat.

  10. Andrei Ciocan

    Daca sunteti din Bucuresti accept o intalnire barbateasca pe teme de legislatie rutiera.

  11. Domnule, trebuie sa semnalizezi din timp ca sa te observe cel pe care doresti sa il depasesti.Ca sa fim precisi articolul de lege prevede:

    „– Semnalizarea manevrei (50 m în localităţi şi 100 m în afara acesteia, reprezentând distanţa dintre locul unde se semnalizează şi locul unde începe manevra);”.

    Domnule Andrei,vorbim vorbe sau ceva concret? Cum adica sa semnalizez in ultimul moment?!

  12. Andrei Ciocan

    Semnalul pus din timp nu inseamna altceva decat necunoasterea legislatiei si tupeu prost inteles in trafic. Nu avem nevoie de asa specimene in trafic. Mosulica nu era lent, nu a putut sa depaseasca. Dvs de ce nu ati depasit minute bune asa cum spuneti ? Poate ca tot nu puteati ? Semnalul stanga in cazul de fata fara sa depasiti 8 secunde inseamna infantilism in gandire.

    • Prima obligatie a celui ce depaseste:
      Art. 118 – Conducătorul de vehicul care efectuează depăşirea este obligat:
      a) să se asigure că acela care îl urmează sau îl precede nu a semnalizat intenţia începerii unei manevre similare şi că poate depăşi fără a pune în pericol sau stânjeni circulaţia din sens opus;

      Asta apropo de necunoasterea legislatiei.

      Semnalul cu 8 secunde inainte inseamna semnalizarea clara si raspicata a intentiei de a depasii pe portiunea aia de drum drept cand se termina traficul de pe sensul opus. Dar probabil si tu esti de ala care trage de volan odata cu pusul semnalului… posibil in caz de maxima precautie si odata cu rotitul lent al gatului spre oglinda.

    • Deci e clar, dacă las semnalul stânga pe on, aia din spate sunt condamnați. Chiar dacă mie îmi place în spatele combinei.

    • Andrei Ciocan

      aladdin +. Asa o sa fac si eu cand voi merge in afara. Cum ies din Bucuresti pun semnalul pe stanga. Cand am chef eu sa depasesc, mai vedem.

    • Lasati-ma sa ghicesc, voi cand stati la semafor pe banda de inainte sau la stanga (de exemplu) si vreti sa mergeti la stanga, puneti semnalul doar cand se face verde nu-i asa? Ca sa nu devina irelevant… ca toti marlanii care fac asta si dupa aia se mira ca is claxonati si injurati.

    • Andrei Ciocan

      RebounD11 cel din spatele daciei nu putea sa semnalizeze intentia de depasire pentru ca avea trafic din fata. Autorul nu putea sa semnalizeze decat in momentul in care traficul îi permitea. Daca nu-i permitea nu avea cum sa semnalizeze intentia de depasire pentru ca manevra nu o putea efectua. Asa semnalizez si eu cu 1 km inainte ca vreau sa fac stanga, sa ies de pe sosea in stanga, ce facem, nimeni nu ma depaseste ? Si merg si cu vreo 20 km / h, asa, de chestie, sa se stie. Ca e legal.

    • Compari 9 secunde de semnalizat in spatele unei masini evident mai lente cu 1km de semnalizat si mers cu 20 la ora… sa zicem, nu ii acelasi lucru, a 2-a e marlanie, apropo de infantilism in gandire.

      SI sa stii ca atunci cand semnalizezi stanga si esti incadrat ca atare legal poti fi depasit prin dreapta.

    • „…clara si raspicata a intentiei de a depasii pe portiunea…” –> Na gramatica :)) Ha ha ha!
      Vad ca acum vii tu cu regulamentul fluturand. Macar de data asta o faci cum trebuie, deci apreciez.

    • @TraficMadrid: „Clara si raspicata” se acorda cu „semnalizarea”… nu vad ce gramatica am gresit. 🙁

    • „a depasii” nu exista.

    • @TraficMadrid: nu am observat-o… poti sa vezi ca doar acolo am scris asa 🙂 e typo nu necunoastere. Daca nu ar fi tastatura puternic atasata de comp ar fi fost inlocuita si arsa demult. Urasc tastaturile ‘chiclet’ 😀

    • mad4green

      @ Andrei Ciocan
      Presupunand ca autorul se deplasa cu un 80km/h sa zicem, adica vreo 20m/s, legal, nici nu avea voie sa inceapa depasirea timp de 5 secunde (100m). Tu cum procedezi in trafic: pui semnal si tragi de volan ca domnul din logan?

    • a) să se asigure că acela care îl URMEAZĂ sau îl precede nu a semnalizat intenţia începerii unei manevre similare şi că poate depăşi fără a pune în pericol

      În momentul inițierii manevrei de depășire, autorul autorul nu a ținut cont de semnalul celui din față.
      Vina o poarta amândoi. Ăla din Logan nu s a asigurat, autorul nu s-a asigurat.

  13. Si atunci cum rămâne cu Loganul care semnalizează si inițiază manevra aproape simultan ? Unde sunt cei 100 m ?

  14. Adica daca lasi semnalizarea pornita toata noaptea in parcare, maine ai prioritate fata de toti cei care nu au avut-o pornita toata noaptea, cam asta-i logica aici.

    • Ai dreptate.Cel mai bine este sa semnalizam cand suntem depasiti in ultima secunda.cei care au facut legislatia sunt niste cretini.La ce mai semnalizam daca tot nu mai conteaza ? Asa este.Eu prost ca nu am realizat.

  15. P.S. Întrebările ii sunt adresate dlui Ciocan.

    • Observ ca nu mai apar unele comment- uri. Revin cu cele 2 întrebări. Cum rămâne cu faptul ca Sloganul semnalizează si inițiază depășirea aproape simultan ? Unde sunt cei 100 m ?

    • Andrei Ciocan

      Vezi ca ti-am raspun ceva mai jos.

  16. Andrei Ciocan

    Reluam.
    La 0 : 20 Dacia semnalizeaza intentia sa depaseasca. Se observa ca este cu rotile pe marcaj, deci spioneaza traficul de pe contrasens.
    La 0 : 21 trece si ultima masina de pe contrasens, Dacia agajandu-se evident in depasire. Autorul a initiat o triplare in acest caz, nu ai voie sa depasesti o masina care a semnalizat deja intentia de depasire si s-a si angajat in depasirea respectiva. Faptul ca autorul tine semnalul deschis de 8 – 9 secunde nu reprezinta nimic in contextul dat, a semnalizat o intentie falsa pentru ca nu a depasit. Asa vreau si eu sa-l depasesc pe unul la Urziceni si pun semnal stanga de la Afumati.
    Autorul la 0 : 20 era in spatele Daciei care aprinsese semnalul de depasire pentru ca nu putea fi in alta parte. Nici la 0 : 21 nu putea fi in alta parte pentru ca avea trafic pe contrasens. Asadar Dacia cu semnalul pornit l-a prins pe autor in spatele ei si nu deja aflat in depasire, deci autorul filmarii a initiat o triplare si nu o depasire.

    Dacia semnalizeaza intentia de depasire cand poate sa depaseasca. Nu semnalizeaza asa la deruta, ca si autorul cu 9 secunde inainte. Nu inititiezi un semnal asa, ca si o intentie viitoare, cand s-o putea sa depasesc depasesc eu. Asa toata lumea vroia sa depaseasca camionul, nu numai autorul. Si se depaseste in ordinea coloanei, nu peste coloana. Oricum 9 secunde la o viteza de 90 km / h inseamna vreo 200 m. Nu semnalizezi cu 200 m inainte ca vrei sa depasesti.
    Si inca odata, autorul era in spatele Daciei cel putin o secunda dupa ce Dacia a semnalizat. Asadar nu avea ce sa forteze o depasire anuntata si in derulare. E triplare si se pedepseste conform legii. Auytorul are curaj sa se prezinte cu inregistrarea la politie ? Da sau nu ? Eu spun ca nu.

    • Oricum 9 secunde la o viteza de 90 km / h inseamna vreo 200 m. Nu semnalizezi cu 200 m inainte ca vrei sa depasesti.
      Matematica te ajuta (exact 225m sunt 9 secunde la 90 la ora) dar legislatia zice minim 100 de metri… spune-mi tu ca ala cu Logan a semnalizat cu 100 de metri inainte? Nici macar 2 secunde inainte… de fapt cred ca era deja cu o roata pe contrasens cand a inceput sa semnalizeze.

      Pe scurt ii iei apararea unui imbecil care nu stie sa se uite in oglinda, sa semnalizeze din timp sau sa lase dracu’ un pic de distanta fata de un camion sa poata sa se asigure fara sa intre pe contrasens si nu sa stea lipit de el ca remorcat de bara fata.

  17. Loganul a inițiat primul depășirea, autorul doar a tras mai tare de volan stânga (masina mai bună). Semnalul anunță manevra, nu este manevra. El arată intenția, no conferă prioritate.
    Iar dacă faptul că loganul așteaptă momentul potrivit pentru a depăși nu pare evident încă de la primele secunde… aveți o problemă mare cu înțelegerea traficului.
    Si repet întrebarea din comentariul dispărut: când tu aproape că ieși cu mașina de pe carosabil, prima ta grijă e să apeși butonul camerei?!?

  18. Andrei Ciocan

    Una la mana, la o astfel de depasire, cu trafic din fata spuneti-mi voi cum calculati cei 100 m. Ok, minim 100 m, maxim nici nu mai conteaza, pun semnal stanga si daca nu pot depasi un minut inseamna ca sunt acoperit de lege ?
    Evident ca stai in fundul camionului daca vrei sa depasesti cat mai in scurt. Si la spionaj, sa vezi ce-i in fata.
    Autorul nu avea de ce sa se angajeze in depasire pentru ca :
    – Un semnal dat cu 9 secunde inainte nu mai e relevant, nu arata faptul ca vrei sa-l depasesti pe cel din fata acum, pe loc, ci ca il vei depasi canda, cand s-o putea.
    – Cand Dacia semanlizat ca vrea sa depaseasca din sens opus au mai venit cel putin 2 masini, deci autorul nu avea practic in ce depasire sa se angajeze. Numai asa, ca si intentie viitoare, candva o sa depasesc eu camionul ala.
    – Autorul de ce nu a depasit dacia / camionul minute bune, oare ca nu putea ? Noi nu stim ce a facut autorul inainte de minutul 0 : 06, poate s-a mai jucat cu semnalul, mai ales ca a declarat ca a mers minute bune in spatele camionului ( si a daciei ). Acum pe bune, cred ca habar nu stiti sa faceti o depasire in conditii de trafic intens de pe contrasens.

    • Bine de stiut … asta e noua scuza imbecila, pe langa ineptiile cu „dar am pus semnal nu ai vazut?” o sa aud si „semnalul tau e irelevant”.

      Poate aia mi-a semnalizat aici (1:16) cu mana imbecilul ala cu duba care e din aceeasi categorie cu Loganistul din clip.

    • „– Un semnal dat cu 9 secunde inainte nu mai e relevant, nu arata faptul ca vrei sa-l depasesti pe cel din fata acum, pe loc, ci ca il vei depasi canda, cand s-o putea.
      – Cand Dacia semanlizat ca vrea sa depaseasca din sens opus au mai venit cel putin 2 masini, deci autorul nu avea practic in ce depasire sa se angajeze. Numai asa, ca si intentie viitoare, candva o sa depasesc eu camionul ala.”
      PE BUNE!?
      Esti ghicitor acum? Cum poti sa mergi pe presupuneri in asemenea cazuri?
      Legea e lege si trebuie respectata, mai ales cand e vorba de actiuni ce pot cauza pierderi de vieti omenesti!!!!!
      Clarificare: Daca autorul a semnalizat cu 9 secunde inainte de a efectua depasirea, inseamna ca urma sa intre in depasire, iar dovleacul ce-l preceda trebuia sa ramana acolo!

    • @TraficMadrid: am un mesaj in moderare… sunt curios daca la link-ul din el imi va spune acelasi lucru. Parca 9 secunde ar fi o viata de om asa abordeaza, desi la ce mai scrie in comentariu el poate decide o viata de om cand e la volan in 9 secunde.

      Exemple de ineptii de-ale lui @Andrei Ciocan:
      „Evident ca stai in fundul camionului daca vrei sa depasesti cat mai in scurt. Si la spionaj, sa vezi ce-i in fata.”
      Te uiti prea mult la F1, daca un camion nu poti depasi tinand o distanta suficienta sa te asiguri fara sa intri pe contrasens, mai bine stai in spatele lui. E mai sigur. Oricum daca iti pune o frana mai brusca la distanta aia Loganul devenea remorca si ala cu camionul nici nu stia ca are pe cineva lipit de el.

      „Acum pe bune, cred ca habar nu stiti sa faceti o depasire in conditii de trafic intens de pe contrasens.”
      Deci sa inteleg ca se poate face o depasire in conditii de traficintens pe contrasesns? (si aici ma refer la depasire ca in clip, pe drum cu o banda pe sens) Eu stiam ca o faci cand se elibereaza contrasensul de trafic…

      Nu stiu cum faci tu depasirea, dar eu am ordinea operatiilor urmatoarea;
      – daca ala din fata nu semnalizeaza ca depaseste ma uit in oglinda sa vad ca nu ii altu’ in depasire sau nu semnalizeaza cel din spate.
      – pun semnalul
      – ma asigur ca din fata nu vine nimic
      – actiunile cele 2 (semnal + asigurare de pe contrasens) incep simultan, dar daca vine ceva de pe contrasens stau inca un pic cu semnalul pus (poate chiar mai mult de 9 secunde) sa astept o fereastra si chiar inainte de a trage de volan mamai uit scurt in oglinda sa vad ca nu o sarit vreun zmeu din spate.

      Am mai zis dar la tine cred ca asigrarea si semnalul daca exista vin in acelasi timp cu invartirea volanului.

  19. Andrei Ciocan

    Ce aparare, ce oglinda ? Eu semnalizez cu o secunda inainte sa se elibereze drumul, deci in depasirea mea nu putea fi nimeni, cand sunt cu semnalul aprins nu prea e voie sa te angajezi in depasirea celui in cauza. Mai ales ca initiase procedura, deci era deja pe contrasens cu rotile din stanga. Autorul a fortat o triplare, nu mai comentati de aiurea. Vorba unui coleg, opresc masina noaptea cu semnalul aprins si ziua nu ma mai asigur ca am avut semanlul aprins, am anuntat intentia sa intorc.

    Omule, la 0 : 21 / 0 : 22 Loganul era deja in depasire iar ultima masina de pe contrasens era in dreptul tau. Ce-ai cautat sa depasesti loganul care deja era in depasire iar tu erai cu masina in dreptul tau ?

    • Pentru că semnal.
      Cum să semnalizezi intenția începerii depășirii când tu ai mașini pe contrasens? semnalizezi dupa ce te asiguri ca e totul ok, cum a facut loganul.

    • Te rog sa inviti un politist de la circulatie la o cafea, sa ii povestesti teoremele astea. Dar nu uita sa ii zici ca esti posesor de permis. Va veti amuza pe cinste…

      Mesajul era adresat d-lui Andrei Ciocan.

  20. Andrei Ciocan

    Corect rationat. Nu ai cum sa semnalizez o intentie care e ilegala. Semnalizez si eu cu un km inainte ca vreau sa fac stanga si merg si cu 20 km / h. Nu ma mai depaseste nimeni ?

    • Ai de capu’ meu… cum sa fie, oameni buni, o intentie ilegala? 😆

      Deci sa inteleg ca in situatia ipotetica in care semnalizez dreapta ca vreau sa fac dreapta si cand ajung in intersectie vad ca pe drumul din dreapta e acces interzis, chiar daca nu am facut dreapta pot sa iau amenda pentru ca am intentionat sa fac dreapta pe interzis? Ahahahahaha!

    • Andrei Ciocan

      Te faci ca nu intelegeti. Daca semnalizezi dreapta eu stiu ca la prima vrei sa faci dreapta ( sau sa opresti daca oprirea e permisa ). Asadar daca eu sunt pe B 2 si tu pe B 1 eu imi fac parcursul ipotetic ca dupa intersectie B 1 e libera si pot sa intru pe B 1. Si brusc vad ca pe B 1 esti in continuare ( pentru ca n-ai mai facut dreapta ). M-ai indus in eroare ( intentionat sau nu ).
      Cand am trafic din fata nu ma aflu in treaba sa pun semnalul stanga, asa, sa fie. Eu ( cu Dacia ) n-am de unde sa stiu cat de sportiv esti, daca reusesti sa te strecori sau nu intre doua masini care vin pe contrasens. Asa incat daca eu ( cu Dacia ) te vad ca mergi cu semnalul aprins a la long si nu mai depasesti nu mai depasesc nici eu pana nu depasesti tu candva, cand poti tu sa depasesti ?

    • @Andrei Ciocan, „Te faci ca nu intelegeti” !? Gramatica e o curva…
      @Raducioiu, tu existi si in realitate!?

  21. Raducioiu

    Alt cuvant decat imbecilitate din partea autorului nu pot gasi. Deci tu semnalizezi cu 3 ore inainte ca vrei sa depasesti camionul (+loganul) si gata! tu ai prioritate de semnal ca ai fost mai rapid cu maneta decat saracul sofer din fata ta ca are un logan si nu o masina mai puternica. Pe bune, creierul tau gandeste logic in astfel de situatii? (precum si cei care ii iau apararea autorului). Tu si doar tu esti singurul care te-ai pus in situatia asta, punand si alte persoane in pericol, doar ca esti tu mai cu mot si vrei sa faci o triplare (lucru interzis in legislatia rutiera, nu?)

    Sunt foarte rational de multe ori, si inteleg eeeextraordinar de multe situatii din traficul asta de kkt din tara noastra, in schimb, comportamentul din partea autorului nu-l pot intelege si nu pot trece cu vederea, si pentru ca tu ti-ai permis sa-l numesti pe soferul loganului cretin si imbecil (care efectiv nu a gresit chiar cu nimic, din ce vedem in clip), imi permit si eu sa te fac imbecil si cretin, pentru ca asta esti! (va fi sters comentariul?)

  22. [quote]Art. 118 – Conducătorul de vehicul care efectuează depăşirea este obligat:
    a) să se asigure că acela care îl urmează sau îl precede nu a semnalizat intenţia începerii unei manevre similare şi că poate depăşi fără a pune în pericol sau stânjeni circulaţia din sens opus;
    b) să semnalizeze intenţia de efectuare a depăşirii;
    c) să păstreze în timpul depăşirii o distanţă laterală suficientă faţă de vehiculul depăşit;
    d) să reintre pe banda sau în şirul de circulaţie iniţiale după ce a semnalizat şi s-a asigurat că poate efectua această manevră în condiţii de siguranţă pentru vehiculul depăşit şi pentru ceilalţi participanţi la trafic.
    [/quote]

    Dupa cum se vede, legiuitorul a specificat clar ordinea temporala a actiunilor. In concluzie, nu ajunci la punctul b) fara sa treci de a). Iar de a) nu treci cat timp iti vin masini din fata. Asadar nu exista notiunea ca tu iti faci [b]rezervare[/b] la depasire pentru atunci cand aceasta devine posibila. Iti anunti intentia cand punctul a) e satisfacut. Ce credeti, Ice renunta la depasire daca avea si el unul in spate care semnaliza dinaintea lui cu cateva secunde? Dar daca el nu mai putea depasi, atunci putea depasi loganul, pentru ca Red nu mai semnaliza intentia, blocat de cel din spate (iar legea se refera strict la cel care-l precede/succede). Si atunci unde ajungem? Depasesc doar masinile pare sau cele impare?
    Deci, daca a) atunci poti trece la b). Si se elimina toate cazurile absurde posibile:
    – un trabant ajunge un ferrari care nu a gasit inca momentul sa depaseasca un tractor. pune semnal stanga, ferrari obligat sa astepte pana cand trabantul gaseste o fereastra sa depaseasca ferrari + tractor (pe bune?!?)
    – depaseste cel care pune primul semnalul (nu e penibil? si cu cat il pui inainte? 10 secunde? 30? 5 minute?)
    – se poate depasi doar din doi in doi
    – unul vrea sa faca misto de ceilalti si merge in spatele unui tractor cu semnal stanga pus
    – etc.

    Dar trecand peste toate aspectele legale, aici vedem clasica manevra de ‘bagat in fata’ si lipsa de repspect fata de ceilalti participanti. Desi e evident din primele secunde ca loganul asteapta un moment potrivit sa execute depasirea in siguranta, autorul insista sa treaca el primul pentru ca ‘prioritate de semnal’. Probabil are o masina mai puternica decat loganul si s-a gandit ca oricum va trebui sa-l depaseasca mai tarziu, asa ca de ce sa nu faca un 2 in 1. Nu! Asta o faci daca vezi ca cel din fata nu are niciun gand sa depaseasca (nu spioneaza sensul opus, rateaza un moment oportun, iti face semn cu semnal dreapta ca poti trece).

    PS: semnalele pe care si le dau soferii intre ei (vreau sa te depasesc (autorul), poti trece cand ai liber(semnal dreapta, nu e cazul), multumesc(avarii)) nu sunt acoperite de lege.

  23. Andrei Ciocan

    Bravo aladdin, mai sunt si unii care stiu sa circule ( ma refer la tine ). Trafic Madrid i se pare ca daca e mai vechi pe aici are mai multe drepturi.
    Sau totdeauna dreptate.
    TrafcMadrid, cum rezolvi problema Trabantului, Ferrariului si a tractorului ? De ce ocolesti unele raspunsuri ?
    Cu cat pui semnalul inainte de intentia de a depasi ? Cand ai trafic din fata nu pui semnalul asa, sa fie, pentru ca nu poti depasi. Si da, era clar ca Dacia vrea sa depaseasca pentru ca spiona, nu mergea cu intentia sa ramana in spatele camionului pe veci.

    • Cand zici ca sunt mai vechi, ma faci sa par batran :)) si doar tie ti se pare ca am mai multe drepturi.
      Cat despre dreptate… hai sa vedem de cate ori s-a explicat succesiunea actiunilor legale si necesare in cazul unei depasiri.
      Tu zici ca daca autorul a semnalizat cu 9 secunde inainte de a inepe manevra, nu e ok. Am vazut argumentul tau si e aberant.
      Tot tu zici ca e ok sa semnalizezi cu 5 metri inainte de a incepe depasirea (cel cu Logan).
      Cum vine asta!? Pot sa presupun lejer ca te incadrezi in categoria celor care incep semnalizarea odata cu manevra de depasire… poate chiar din cauza frustrarii fata de cei care pot face manevra mai repede decat ai face-o tu.
      Si ca sa vezi ca nu ocolesc niciun raspuns, mai intai iti spun ca Trabantul si tractorul nu au nimic de-a face cu acest clip. Chiar si asa, daca trabantul actioneaza semnalizarea pentru manevra de depasire, atunci Ferrari asteapta.
      E vorba de lege, nu de puterea motorului!
      Cand vrei sa faci o depasire, nu ai cum sa nu iti amintesti ce spune legea:

      Art. 118 – Conducătorul de vehicul care efectuează depăşirea este obligat:
      a) să se asigure că acela care îl urmează sau îl precede nu a semnalizat intenţia începerii unei manevre similare şi că poate depăşi fără a pune în pericol sau stânjeni circulaţia din sens opus;

      Daca nu puteti pune in aplicare codul rutier si insistati ca aveti dreptate, va cedam orice drept pe acest site si vom cumpara in scurt timp bilete la circ. Adica va lasam in legea voastra si ne amuzam copios de rezultate.

  24. Ti-as da minus dar nu mai e buton :). Ai observat intentia lui de a depasi, mereu se uita daca e liber. Puteai sa il lasi sa se duca si sa te duci si tu dupa el.

    Daca pui semnaul din timp nu inseamna ca ai si prioritate si ati cam inceput in acelasi timp manevra de depasire. Eu mereu umplu frigiderul de carne astora ca tine care nu au rabdare sa depaseasca cei din fata si se baga ei ca smardoii sa depaseasca coloana.

  25. Eu l-as fi lasat pe el primul sa se duca. Se vede cat de idiot e de prin primele secunde.

  26. Ce nu inteleg eu este de ce se ia apararea idiotului care greseste???? Autorul chiar daca a fortat era indreptatit sa o faca deoarece in lege scrie clar care sunt etapele efectuarii unei depasiri. Cititi si pe urma criticati!!! Eu ma intreb ce se intampla daca autorul nu frana ce continua depasirea…..se lasa cu o manevra PIT si un idiot mai putin deoarece la viteza aceea cu siguranta ajungea in sac cu fermoar de la pompe funebre.

    • Exact, in lege scrie clar etapele. Intai a). Daca nu a) atunci nici b), c), d).
      Niciodata nu esti indreptatit sa fortezi, insusi faptul de ‘a forta’ inseamna asumarea unor riscuri si incalcarea unor reguli.

  27. Andrei Ciocan

    In lege scrie ca daca cel din fata anunta intentia sa depeseasca ( prin semnalizare ) si chiar incepe depasirea, tu fiind in spatele lui ca altundeva nu poti fi ca ai trafic din fata nu te bagi si tu in depasire sa-l depasesti. Asta se cheama triplare, stimabile Cristian Drive 78. Si e ilegala.

    • @Andrei Ciocan. In lege, care a mai fost postata aici dar nu vrei sa o intelegi spune lucrurile intr-o anumite ordine, dar nu vrei sa le intelegi si le interepretzi dupa bunul plac asa ca hai sa le luam babeste pe fiecare in parte.
      ” Conducătorul de vehicul care efectuează depăşirea este obligat:
      a) să se asigure că acela care îl urmează sau îl precede nu a semnalizat intenţia începerii unei manevre similare şi că poate depăşi fără a pune în pericol sau stânjeni circulaţia din sens opus ”
      -autorul nostru s-a asigurat ca cel din spate/respectiv fata nu si-a semnalizat intentia de a depasi. (Intentia de a depasi se reaplizeaza prin semnalizare, nu prin deducere logice ca ala fileaza traficul si asteapta un loc liber). Cel cu loganul nu semnalizeaza. Check.
      ” b) să semnalizeze intenţia de efectuare a depăşirii; ”
      -autorul semnalizeaza intentia de a depasi cand exista acesta posibilitate.

      si cam pana aici se ajunge ca punctele c, si d, nu se mai aplica aici ca nu s-a relizat o depasire normala.

      Cel cu loganul ignora punctul a) (cineva deja si-a semnalizat intentia de a depasi).

      Asa ca orice ziceti, legal autorul e acoperit de lege. Ca moral se depaseste in ordinea coloanei, etc. e altceva.
      La fel ca si in situatia cand iti taie cineva calea si tu il eviti (fara sa existe contact intre voi) si faci accident. Moral ala e de vina, legal esti doar tu de vina 100%.

    • @Spark: doar o singura chestie cu care nu sunt de acord:
      „La fel ca si in situatia cand iti taie cineva calea si tu il eviti (fara sa existe contact intre voi) si faci accident. Moral ala e de vina, legal esti doar tu de vina 100%.”
      Si legal e vina celui care iti taie calea. E doar mai greu de dovedit iar mitul asta se perpetueaza din cauza unor politisti indolenti.

      Uite definitia legala a accidentului:
      Art. 75. – Accidentul de circulaţie este evenimentul care întruneşte cumulativ următoarele condiţii:
      a) s-a produs pe un drum deschis circulaţiei publice ori şi-a avut originea într-un asemenea loc;
      b) a avut ca urmare decesul, rănirea uneia sau mai multor persoane ori avarierea a cel puţin unui vehicul sau alte pagube materiale;
      c) în eveniment a fost implicat cel puţin un vehicul în mişcare;

      Si daca dai intr-un stalp cand il eviti pe unul care iti taie calea e tot accident, si e tot vina lui.

    • Eu te rog sa mi spui pas cu pas cum faci tu cand esti in locul loganului.
      Gen:
      1. Semnalizez
      2. …..
      3. …..

    • BOGDAN, gresit:

      1) Ma asigur ca pot depasi in siguranta (aka nu am masini pe contrasens, nici din fata nici din spate)
      2) Doar daca 1) e adevarat, abia atunci semnalizez intentia de a depasi (nu stau cu semnal aprins si gata, nimeni nu mai depaseste pana cand nu vrea muschiul meu ca eu am dat primul de maneta)

      Ca tu mergi cu semnalul poate chiar zeci de secunde… treaba ta. Intentia de a depasi ti-o semnalizezi abia dupa ce te-ai asigurat ca poti efectua depasirea in siguranta. Asta facea cel cu loganul. Punctul a), se asigura, chiar de mai multe ori. Cand a vazut liber, a trecut la punctul b). Ceea ce nu pot spune despre autor.

    • aladdin:
      1) Ma asigur ca pot depasi in siguranta (aka nu am masini pe contrasens, nici din fata nici din spate)
      Aici AI masina in spate ! Deci ?? Parca te asigurai…cand faci asta vezi ca si el s-a asigurat si incepe depasirea nu, ca are semnalul pus ?
      2) Doar daca 1) e adevarat, abia atunci semnalizez intentia de a depasi (nu stau cu semnal aprins si gata, nimeni nu mai depaseste pana cand nu vrea muschiul meu ca eu am dat primul de maneta)
      Repet in cazul de fata AI masina in spate…deci… lasa i masina din spate sa treaca apoi aplicai metoda ta, deci regandeste situatia.

  28. Nici eu nu îi suport pe cei care nu au răbdare și respect față de ceilalți participanți la trafic.
    Dacă este unul cu o mașină mai puturoasă nu are dreptul să depășească tirul din fața lui. Să stea acasă că sunt alții grăbiți și nu știu să își aștepte rândul.

    • Exact.
      Autorul cu siguranta si-a dat seama ca si cel cu Loganul dorea sa depaseasca. Si eu conduc un Logan 1.4 uneori si patesc acelasi lucru: Coloana, eu prima masina dupa un camion sau alt vehicul lent, cum se elibereaza drumul cei din spate cu masini mai puternice se angajeaza in depasire, uneori indiferent daca am semnalizarea pornita, iar eu nu mai pot depasi. Nu e frumos.

      Concret la video acesta: Intr-adevar, poate ar fi trebuit ca si cel cu Loganul sa semnalizeze mai devreme. In trafic, insa, trebuie sa mai si gandim, sa conducem preventiv. Andrei Ciocan are si el dreptatea lui.

  29. „si nici spirit de conservare.” dar spiritul tau unde e? e clar ca vrea sa depaseasca ,e clar ca-i 50+ ,chiar trebuie sa provoci un accident sa-i demonstrezi ca-i idiot? te invit sa urmaresti clipul meu cu depasiri situatia este asemanatoare ,dar eu am rabdare sec 0:53 http://www.trafictube.ro/brasov-33-muzica/

  30. Si da, foarte bine punctat ca nu au spirit de conservare. Nu mai reactioneaza deloc nici la claxon. Intr-o situatie de genul cand auzi un claxon te gandesti ca poate ceva se intampla, te mai aisguri o data, franezi, te repliezi, ceva…. nu mergi inainte cu ochelari de cal.
    Va doresc sa fiti pe un motor si sa va iasa unul din asta in cale, daca ii incurajati pe astia cu semnal si tras de volan in acelasi timp (fara asigurare normal).

    • Da, adevărul este că o frână acolo din partea Loganului era cea mai logică opțiune … pentru un accident.

    • Nu neparat frana, dar o reactie. In general claxonul e folosit „pentru a evita un posibil pericol iminent” (fa abstractie in oras, unde s-a transformat intr-un mod de „comunicare” nu de evitare a accidentelor).

  31. wow, cate discutii, zici ca se judeca daca a fost ofsaid sau nu.
    Treaba e ca aici nu era loganul care statea cuminte in spatele tirului fara sa depaseasca in timp ce tu veneai deja lansat si el ar fi iesit brusc fara asigurare, ci ati vrut sa depasiti amandoi, tu doar semnalizand mai din timp.

    Faptul ca vii din spate nu iti da prioritate automat. Am avut situatii de genul, amandoi voiam in acelasi loc(banda, depasire etc.), amandoi semnalizam, dar cel care venea din spate tare avea senzatia ca are cumva prioritate, chiar daca incepeam manevra in acelasi timp.

    Una e sa fie initiata manevra clar si celalalt pur si simplu sa nu se uite, alta e sa fie 2 caposi grabiti care vor sa intre in acelasi timp pe o usa pe care nu incape decat unul. Cat timp e in fata ta si se poate intui usor ca vrea sa depaseasca nu cred ca ai vreun drept sa te bagi cu forta doar pe baza faptului ca ai semnalizat. Daca in spatele unui tir sunt 5 masini si toti vor sa depaseasca, in momentul in care e liber se baga in ordinea in care au semnalizat, sau se baga pe rand incepand cu primul? Sau se baga numerele 2 si 4, pe urma 1, 3 si 5? Nu fiti asa agresivi in trafic, nu ajute pe nimeni.

    De altfel autorul a si recunoscut ca a exagerat. M-am mai incapatanat si eu in situatii de genul, dar chiar nu merita.

    V-as ruga sa nu imi raspundeti. Daca ma credeti prost, mergeti mai departe. Nu are sens sa intru si eu in aceleasi discutii ca mai sus.

  32. Ala cu loganu astepta si el la fel ca tine sa depaseasca, doar ca a semnalizat cand a crezut el .Felicitari, te-ai pus intr-o situatie periculoasa aproape singur 🙂

  33. Andrei Ciocan

    A semnalizat cand a intentionat s adepaseasca efectiv, nu a pus semnal stanga aiurea ca autorul filmarii cu n secunde inainte sa depaseasca. Oricum cand iti vin masini din sens opus n-ai cum sa depasesti, pui semnalul de aiurea.

    • Si dupa ce a semnzalizat s-a asigurat sau nu, ca in fond la asta se rezuma totul? (despre cel cu loganul este vorba)

  34. Era de inteles ca vrea sa depaseasca daca tot calca linia continua si se uita pe contrasens ,mi se intampla si mie sa vreau sa depasesc si cel din spate nu mai are rabdare si vrea si el .Eu ii denumesc ZMEI

    • Bine punctat , ma dispera cei ce calaresc precum autorul si nu isi asteapta randul cum ar fi normal

  35. as incepe cu concluzia, care ar fi ca autorul sufera de „sindromul camerei auto”,
    adica daca ai camera esti mai presus de orice si de oricine,
    cu lipsa de cunoasterea legii si lipsa de bun simt, bineinteles.

    in rest, Andrei Ciocan a spus totul.

    nu pot da minus pentru ca „sindromul feisbuk”
    no comment…

  36. Eu cedez. Cred ca s-a spus cam tot ce era de spus, cu argumente de ambele parti. Se pare ca multi nu inteleg (sau se fac ca nu inteleg) ca interpretarea lor (prioritatea de semnal la depasire) poate duce la situatii absurde si abuzuri. Pe cand in lege e clar: te asiguri, DACA totul e ok semnalizezi si incepi depasirea, pastrezi distanta laterala suficienta, semnalizezi revenirea, te repliezi. IN ACEASTA ORDINE si nu se creeaza nicio situatie absurda/periculoasa. Nu e operatie pe creier.
    Ceea ce am vazut in clip e doar conducere agresiva si lipsa de respect fata de ceilalti participanti la trafic. Inlocuiesc aceste lucruri cu lipsa de experienta daca autorul chiar nu a realizat ca loganul astepta si el momentul oportun pentru a depasi camionul.
    Oricum, am retinut de aici ca exista posibilitatea sa-ti rezervi din timp o depasire. Buna asta.
    PS: Chiar as fi fost curios care ar fi fost raportul +/- la acest clip ca sa imi dau seama daca mai avem vreo sansa.

    • „te asiguri, DACA totul e ok semnalizezi si incepi depasirea”
      Și tu de ce n-ai făcut așa?

    • Cu mine vorbesti? Eu doar fluier de pe margine, n-am niciun amestec in clip-ul asta.

    • Scuze, habar n-am de ce am avut impresia că tu ești autorul filmării. 🙂

  37. Ic3cub3, nu ai observat ca multi dintre comentatori sunt acei useri care nu aporteaza niciun clip, dar vin cu scenarii si legende mistice in argumentari dupa ureche? „Habarnisti” sa fie cuvantul potrivit!? Nu stiu, doar intreb.
    Eu ma amuz copios, zau! Si o sa ma amuz in contiunare, sper ca nu e ilegal :))

    • Ah, deci camera te invata legislatie si armonizeaza codul rutier cu stilul tau de condus… De asta primul impuls e sa apesi butonul camerei in loc sa redresezi… Musai sa-mi iau si eu una, macar mai micuta, asa.
      Eu nu am sustinut ca nu gresesc. Se intampla oricui. Dar nu sunt agresiv si percep traficul destul de bine, zic eu. 10 ani cu condus zilnic si 0 accidente (B14) e destul de bine zic eu. Dar poate fu doar norocul.

    • Am vazut,de aceeea am incetat sa mai raspun ca este fara sens si totodata vad ca se insista pe anumite lucruri.

    • „nu ai observat ca multi dintre comentatori sunt acei useri care nu aporteaza niciun clip”
      O să ignor gogomănia cu aportatul și mă întreb: nu cumva ăștia-s mai mulți decât ăia care publică filmări?
      Nu. Trebuie inventat un motiv care să-i facă pe ăia cu filmările să se simtă mici zei.

      „dar vin cu scenarii si legende mistice in argumentari dupa ureche”
      Probabil pentru că pentru unii dintre „autori” realitatea nu mai are nicio legătură cu ideile pe care le susțineți și totul vi se pare mistic și legendar.

      „„Habarnisti” sa fie cuvantul potrivit!?”
      Deci doar dacă ai cameră în mașină și publici filme pe Net ai habar să conduci?
      Și zici că ăia care nu o fac umblă cu mituri și legende?

    • Nu ati inteles nimic!
      Avand in vedere aberatiile debitate de unii (nu dau nume), orice om normal deduce ca nu au cunostinte de legislatie rutiera. Cand legea spune una, iar tu o infloresti si o interpretezi dupa bunul plac… e clar.
      Nu am spus nimic de genul: „daca nu ai camera, nu esti sofer”, dar voi, astia fara filmari in care sa vedem si noi comportamentul vostru, demonstrati cu tarie ca nu cunoasteti legislatia! Si pe langa asta, vreti sa ne convingeti ca aveti dreptate :))

      @aladdin, si eu gresesc, se intampla oricui. Cat despre condus agresiv…. devii agresiv cand te saturi sa faci zilnic slalom printre imbecilii din spatele volanului, nu crezi?

      @alexd, in primul rand ai acuzat un user care nu avea legatura cu filmarea, cum ca nu s-a asigurat cand a efectuat depasirea, da? Atunci ce alte pretentii sa mai am? In rest…aberezi (deduci tu ce gandeste altcineva), in loc sa vezi faptele.
      Da, am vazut ca ai gresit…dar la fel gresesti si cand esti la volan si ai impresia ca realitatea ti-o faci singur.

      „Probabil pentru că pentru unii dintre „autori” realitatea nu mai are nicio legătură cu ideile pe care le susțineți și totul vi se pare mistic și legendar.”
      Bai nene, vorbesti serios!? Realitatea e cam asa: autorul a semnalizat intentia de a depasi. Tembelul din fata lui a calculat ca e mai bine sa se bage el primul.

      Uite, un coleg de banca de-al tau zice asa: „Si da, era clar ca Dacia vrea sa depaseasca pentru ca spiona” —> Ce sa inteleg eu din argumentare cand cineva imi zice ca l-a vazut pe celalalt spionand? :))) S-a intors James Bond in Romania?

      PS: Avand camera in masina si aratand si celorlalti cum conduci, se poate crea o idee… daca ai comis o greseala in argumentare, sau asa e stilul tau. Tu daca nu ne-ai aratat cum conduci si interpretezi legea (exact ce spuneam mai sus), nu are rost sa mai consum timpul cu lamuriri.

    • @aladdin, conduc si eu de mai bine de 11 ani… Cand e cazul sunt agresiv si 0 accidente (din vina mea).
      Nenea din Logan va argumenta: pai eu conduc de 40 de ani si niciun accident (pe ziua de azi… in sinea lui). Dar lipsa cunostintelor de legislatie se vede clar.

    • „@alexd, in primul rand ai acuzat un user care nu avea legatura cu filmarea, cum ca nu s-a asigurat cand a efectuat depasirea, da?”
      Nu. Acuzația mea e diferită: nu a respectat pașii ăia (asigurare, semnalizare, depășire).
      Faptul că am încurcat autorul filmării cu altcineva care a comentat aici nu schimbă cu nimic situația.
      Arată doar că nu am fost atent cui răspundeam. Comentam oricum doar situația.

      „In rest…aberezi”
      Tu ești ăla cu legendele și miturile după ce i se citează legea.
      Învață să citești.

      „Da, am vazut ca ai gresit…dar la fel gresesti si cand esti la volan si ai impresia ca realitatea ti-o faci singur.”
      Diferența între mine și autor este că eu recunosc când greșesc.
      Și doar tu crezi că realitatea ți-o faci singur.

      „Realitatea e cam asa: autorul a semnalizat intentia de a depasi”
      Nu. Realitatea este că a lăsat semnalizarea pornită când nu avea cum să depășească și apoi a crezut că are prioritate. Și nu-mi spune că nu ai depășit niciun păcălici care și-a uitat semnalizarea pornită.

      „Ce sa inteleg eu din argumentare cand cineva imi zice ca l-a vazut pe celalalt spionand?”
      Că este o greșeală de exprimare mai mică decât „aportatul” tău și că pentru a comunica faci un efort să pricepi ce vrea să zică celălalt.

      „Avand camera in masina si aratand si celorlalti cum conduci, se poate crea o idee…”
      Exact. Poți să-ți faci idee doar despre modul de a conduce al celor care publică filmări. Afirmațiile despre modul de conducere a celor fără filmări sunt stupide și nu aduc nimic la discuție.
      La un moment dat scopul acestui site era de educație rutieră, nu „periatul” celor care pun filmări.

    • @alexd, mergi si plangi la alta masa, te rog, cu tot ce aberezi acolo! :))
      Nu imi mai consum timpul de pomana.
      Succes in depasiri la secunda!!!

    • „@alexd, mergi si plangi la alta masa”
      Tot îți scapă diferența dintre realitate și imaginație. Vezi că ești singur la masă.
      Dar succes cu aportatul. 🙂

  38. *50+ : asteapta pana trece penultima masina prin dreptul lui,moment in care da semnal,deoarece el a vazut ca dupa ultima,are contrasensul liber(asigurare numai din fata),fara sa se asigure si din spate daca alt sofer nu si-a manifestat aceeasi intentie de depasire inaintea lui,ca in cazul de fata.Adica: 50+ imparte in mintea lui Art.118(a) in doua parti.Prima: „…să se asigure că…poate depăşi fără a pune în pericol sau stânjeni circulaţia din sens opus”-e in favoarea lui si a doua: „să se asigure că acela care îl urmează … nu a semnalizat intenţia începerii unei manevre similare”-nu mai e traba lui,ca cel din spate poate amana depasirea pana o termina el pe a lui.
    *Cubul de gheata 🙂 :Trebuie sa te astepti la faze identice,ca in 7-8 cazuri din 10,cel din fata ta sa se bage in depasire,gandind(variante):daca nu intru acuma,nu mai depasesc//daca il las pe primul din spate,atunci o sa se bage toti//da-i in p.m.,sa astepte o tura ca oricum,la motoarele lor,recupereaza timpul pierdut//sau pur si simplu NU SE ASIGURA DIN SPATE,considerand ca daca a pus semnal,e arhisuficient.Mai bine ii lasi in numele integritatii tale fizice si a masinii,adica lasi de la tine.Ca oricum,chiar si la un drum de 100-200 de km,te intalnesti de cateva ori cu aceasta situatie,asa ca insumand timpii pierduti pana la urmatoarea incercare de a depasi aceleasi vehicule lente,ii recuperezi impatrit pana la destinatie prin viteza.Stii care e cel mai de kkt scenariu?Vehicul lent in fata,unul merge in fundul lui ca cel cu loganul si tu in spatele lui(ca in clip).Te asiguri(ca la carte) si intri in depasire.Ei bine,in acest moment,cel depasit(ca loganistul),FARA SEMNALIZARE,hop si el sa depaseasca!Pur si simplu esti luat prin surprindere si trebuie sa fii al naibii de bun meserias si norocos in acelasi timp,ca sa scapi neatins!Asta din clip,macar a semnalizat,deci stiai ca intentioneaza ca la prima ocazie se baga in depasire.

  39. Andrei Ciocan

    E clar ca sunt doua tabere care nu vor ajunge la o concluzie comuna.
    TraficMadrid & Co spuneti-mi pe unde circulati, poate ne intâlnim sa dau semnal stanga in spatele unei carute, poate indrazniti sa ma depasiti ca fulgi o sa iasa din voi.
    Drumuri bune in continuare, nu o sa mai auziti de mine in aceasta speţă.

  40. Asa cum am spus in primul comment, manevra Loganului era previzibila. Ma uimește ca foarte mulți trec cu vederea foarte usor faptul ca a semnalizat si a inițiat depășirea simultan, lucru pe care la alte clipuri il taxează imediat. Aici au devenit brusc extrem de permisivi. Nu ii iau apărarea autorului, care de altfel a fost suficient de fairplay încât sa admită ca putea sa nu forțeze situația.
    Eu m-aș fi repliat pe banda mea intr-o astfel de situatie, dar e strict punctul meu de vedere.

  41. Minus. Ai gresit tu.
    Ai semnalizat cand nu puteai sa depasesti.
    Cand nu au venit mașini din fata el a semnalizat si a intrat in depasire. E treaba ta ca tu semnalizezi cand nu poti sa depasesti.:nu ai legal prioritate sa depasesti. Tu nu erai deja in depasire.
    Trebuie sa ai respect fata de participantii la trafic.

  42. eh, daca mergi pe drumurile tarii vei intlni mai des din astia…sunt peste tot asa ca nu te agita prea mult.
    important e sa ai tu spatiu de franare/evitare asigrat.
    Doar de azi faceam compiatie de 3 sau 4 fix cu treaba asta de mi-au taiat fata ca le-a venit lor viteza la cap, numai ca apoi sa mearga la un regim inferior de viteza.

  43. Daca mosulica avea si el semnalizarea pusa din timp, aveai un mare minus din partea mea. Si asta pentru ca am vazut mai multe faze de genul acesta. Prima masina nu poate depasi avand masini din fata, in momentul in care se elibereaza intra in depasire dar cel din spate are masina de face suta in mai putine secunde si se urca peste el. Cu alte cuvinte, daca esti prima masina dupa camion iar ceilalti au semnalizarea pusa tu nu mai ai voie sa depasesti in veci.
    Dar mosulica a semnalizat din scurt, astfel incat iti dau dreptate in acest caz.

    • Daca mosul semnaliza 3 secunde inainte sa traga de volan nu se ajungea in situatia asta…
      Garantat…

  44. Legislatia zice:
    http://www.legislatia-rutiera.ro/reguli-de-circulatie.reg/SCHIMBAREA+DIRECTIEI+DE+MERS/
    Art 116
    (2) Intentia conducatorilor de autovehicule, tramvaie sau mopede de a schimba directia de mers, de a iesi dintr-un rand de vehicule stationate sau de a intra intr-un asemenea rand, de a trece pe o alta banda de circulatie sau de a vira spre dreapta ori spre stanga ori care urmeaza sa efectueze intoarcere, depasire sau oprire se semnalizeaza prin punerea in functiune a luminilor indicatoare de directie cu cel putin 50 m in localitati si 100 m in afara localitatilor, inainte inceperea efectuarii manevrelor.

    Daca consideram o viteza de mers de 80 km/h (oare se mergea cu 80 acolo?) ar insemna ca timpul de semnalizare este cam 4-5 secunde minim.
    Soferul loganului a facut asta?
    Nu.
    Autorul filmului a facut asta?
    Da.

    Nu inteleg de ce i se da dreptate soferului loganului…
    Ala merge pe principiul intai trag de volan si dupa semnalizez…
    Intr-o zi o sa omoare pe cineva nevinovat…
    Faptul ca mergea putin in stanga camionului nu inseamna neaparat ca vroia sa depaseasca, stiu soferi care merg cu jumatate de masina pe contrasens pentru ca stiu ei ca pe dreapta sunt cuie si sarme si sa nu intepe rotile…

    Poate si autorul filmului a gresit si s-a angajat in depasire mai repede decat va asteptati voi, dar macar a initiat regulamentar depasirea…
    In caz de accident, politia declara vinovat doar soferul loganului.

  45. NaspaNick

    Autorul este motul de la basca si „inculpatul” un neica nimeni !
    Ce nu ati inteles ? Minus.

  46. Nu imi place deloc atitudinea asta sa vii din spate cu semnal pus, sa astepti pana poti depasi iar apoi sa invoci legislatia, ca ai pus primul semnalul. E lipsa de respect pentru ceilalti participanti la trafic.

    Daca domnul respectiv nu a depasit minute bune inseamna ca nu s-a simtit in siguranta sa o faca si a asteptat pana a prins un astfel de moment.
    La fel ca tine, poate si el se grabea undeva si voia sa ajunga in siguranta.

    Cineva mai sus a punctat foarte bine ca daca intr-adevar nu stia sa conduca l-ai fi putut depasi si pe el si pe camion in minutele alea „bune”. Daca nu ai reusit nici tu inseamna ca nu se creasera conditii.

    • Eu nu inteleg de unde apar ghicitorii astia, care presupun ca orice masina precedata de alta presupune o intentie de a depasi.
      Autorul s-a gandit la manevra cu mult inaintea lu´tataie…. implicit se asigura cu mult inaintea lui, a pus semnalizare si s-a bagat, moment in care a tresarit si tataie ca vrea si el asa deodata!
      Mare branza! Multi nu pricep ordinea fireasca a lucrurilor…

  47. Cătălin Tănase

    N-ai respect pentru pensionari!
    Glumesc 🙂

  48. rasta4ian

    Inteleg problema cu lipsa semnalului din timp la soferul de Logan, chiar daca era evidenta intentia lui de a depasi un vehicul lent.
    Dar daca semnaliza din timp, tot autorul ar fi avut prioritate? De ce? Pentru ca el semnalizeaza din spate? Pentru ca are prioritate de grabit, de smecher, sau de masina mai puternica?
    Asa cum cel care depaseste trebuie sa se asigure ca nu este depasit in momentul manevrei, la fel, cand depasesti trebuie sa te asiguri ca cel din FATA nu va efectua o manevra de depasire. Lucru care devine evident cand exista un oarecare obstacol, ca in cazul de fata, un vehicol lent.
    Se anuleaza obligatia de a avea mai multa grija in fata decat in spate?
    Nu ai prioritate sa depasesti un vehicul care depaseste in fata.

  49. Era evidenta intentia lui de a depasi, altfel nu statea in stanga sa „prinda” momentul.
    Pe tine cred ca te-a frustrat mai tare ca a vrut un „amarat” de logan sa se bage in fata ta. A dat seamnal, a stat vreo 2 secunde si a intrat in depasire, nici macar nu poti spune ca a tras de volan. Era gol drumul, aveati tot timpul sa depasiti amandoi.
    El se baga inapoi pe banda tu il depasteai si gata. Daaaaar nuuu, trebuie sa te bagi cu tupeu, da-l in *** pe „imbeciulul” cu logan.

  50. Incredibil cata discutia gen esti prost ba tu esti prost ba tu esti prost. :))) O sa muriti de inima rea. Haideti sa va zic varianta mea si nu, nu trebuie sa fiti de acord: in asemenea situatii niciodata, dar niciodata nu ma arunc peste cel din fata care se vede clar ca sta si el ca pe ace in curu camionului. Preventie si bunavointa. Oricum tot la destinatie ajung. Mai multa rabdare si bunavointa oameni buni!

  51. paul18andrei

    De ce nu se mai poate da minus? Asta e filmulet de minus clar. Doar daca in titlu nu se referea la el, cel care a filmat.

  52. Fain ca ai sters comentariu. Daca nu poti accepta critici stai acasa si posteaza pe LAN.

  53. Ambii s-au ambiţionat aiurea şi putea ieşi ceva nasol.
    Nu-mi vine a crede că autorul clipului nu şi-a dat seama de intenţia moşneagului, din moment ce acesta stătea cât se poate de mult lângă axul drumului pentru a încerca o depăşire. Da, a greşit pentru că nu şi-a mai aruncat un ochi în oglindă sau cine ştie, poate n-a vrut să vadă.

  54. Cosmin Alexandru Simon

    offtopic: observ cu stupoare ca la Bucuresti se invata alte reguli de circulatie. probabil de-aia cand ajung bucurestenii prin brasov se blocheaza sensurile giratorii..
    ontopic: in locul tau nu ma ambitionam sa depasesc cand am vazut elementul ca nu se asigura. putea sa iasa urat daca tragea dreapta, de frica, si intra sub camion. ii umplii frigideru, te linistesti, dup-aia mergi mai departe. am patit asemanator cu un Duster (tot Dacia, tot 50+) care mergea cu 80 pe drum de 100, dar cand incercam sa-l depasesc, accelera in acelasi timp cu mine (eu pe contra-sens, in stanga lui). cred ca sunt niste complexe la varsta asta, altfel nu imi explic.

  55. Domnule Ic3Cub3, există un motiv pentru care s-au șters câteva comentarii ale domnului Andrei Ciocan?

    • Ai primit raspuns.Invata sa respecti daca doresti sa fii respectat.Asta referitor la civilizat.

    • Ic3Cub3, pardon? Răspuns, unde? Cine nu a fost civilizat?

      Repet întrbarea: Există un motiv pentru care s-au șters câteva comentarii ale domnului Andrei Ciocan?

      Văd că sunt nevoit să fac referire la regulament.

      9.Autorii nu vor edita sau elimina comentarii fara a avea motive intemeiate pentru a justifica astfel de actiuni.

  56. Nu. N-ai dreptate. Legal ai, ai semnalizat inaintea lui. Dar aici se opreste drepratea ta. Pentru ca:
    1. Chiar credeai ca Loganul nu vrea si el sa depaseasca?
    2. Nu ai retineri sa depasesti tu 2 masini, dintre care prima un camion?
    Bref, stiai foarte bine ca si soferul din fata ta asteapta un moment prielnic sa depaseasca, dar te-ai folosit de greseala lui – lipsa semnaluzarii – ca sa fortezi un dublaj care se putea termina cu un accident urat.

    Nici nu stii cat ma enervati voi astia care, desi vedeti ca eu astept momentul sa depasesc, ignorati semnalizarea mea si veniti din spate cu tupeu. Aveti noroc ca eu ma uit in oglinzi.
    Sigur, nenea cu Loganul nici nu a semnalizat din vreme, nici nu s-a uitat in oglinzi sa vada daca nu cumva un grabit fara minte ca tine face aceeasi manevra.
    Nu e de minus, dar nici de plus. Pana si nepotul meu de 8 ani si-ar fi dat seama ce se va intampla, numai tu te-ai cramponat de lipsa semnalizarii din vreme (pentru ca omul a semnalizat, dar doar cand a vazut ca e liber, ceea ce nu e chiar o greseala).
    Una peste alta, stiai ca cel din fata ta va depasi, dar ai tinut mortis sa deoasesti tu primul, ceea ce nu se face.

  57. Cel din Logan clar a greșit : semnalizeze, te asiguri, apoi inițiezi manevra.
    Dar să fim seriosi, il faci pe altul imbecil când nici tu nu esti prea breaz?
    Înțeleg să îl înjuri pe unul care ti se baga în față când deja ești încadrat pe bandă.
    Dar așa? Vorbești de spirit de conservare? Îl vezi pe unul în față ca vrea sa depășească (sau ai crezut ca doar dansa cu mașina) si tu te bagi ca vezi doamne ai semnalizat cu 5 secunde mai devreme? Ești kamikaze?
    Omule, în ritmul asta mori cu dreptatea în brațe.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!