It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Incadrare gresita urmata de tamponare din spate

Adăugat de Drivers SM
Raportează ca șters! 72

Accident provocat de conducatorul unui Hyundai care vine din dreapta si intra direct pe banda a doua. Cel care filmeaza franeaza si evita accidentul, dar din pacate cel din spate nu aste atat de atent si intra in el. Domnul cu Hyundai-ul opreste mai jos si … nici macar nu vine sa vada ce a provocat (efectele sonore ne apartin).

Ce mai caută lumea:
  • incadrare gresita semafor
  • lovitura din spate cu auto 2017
  • tamponare spate stg față stg

38 comentarii

  1. Hyundai-ul a intrat pe verde intermitent la dreapta sau pe verde plin ?

  2. Andrei Ciocan

    Situatie neplacuta care nu se prea putea evita. Din pacate daca nu e implicat fizic in accident nu are nici o responsabilitate. Asa e legea. Plus.

    • Nu e chiar asa. Poate politia nu-l va sanctiona, dar, pe baza filmarii, autorul sau asigurarea il pot da in judecata si atunci se iau in considerare toate circumstantele producerii evenimentului. Iar, daca a intrat pe verde intermitent, atunci e vinovat cu siguranta. Asta nu scuza nepastrarea distantei pentru cel din spate.

    • Daca Solenza a intrat pe verde la stanga, Tucsonul cel mai probabil avea verde intermitent, ceea ce inseamna ca trebuia sa acorde prioritate.

    • Ba il poate sanctiona politia in baza filmarii cand se prezinta soferul care a filmat sa declare accidentul. Deoarece a trecut pe verde interminet se incadreaza direct la neacordare de prioritate. Va cel mai probabil culpa comuna cu cel care a lovit din spate.

    • Cel cu Hyundai, daca a intrat pe intermitent in intersectie, e ca si cum ar fi intrat pe rosu, daca nu acorda prioritate. Am fost lovit de o doamna carea venit exact in acelasi fel, iar politistu mi-a spus sa trec in declaratie ca a trecut pe rosu, ca asa indica semaforul. Intermitent inseamna ca patrunzi in intersectie doar dupa ce te-ai asigurat.

  3. Auzi…,,domnul cu Hyundai”…poate j e g u l cu Hyundai…daca tot n-a venit sa vada ce s-a intamplat din cauza lui ar trebui ca multi din localitate cand il intalnesc pt ca ai facut sa i se vada clar numarul sa ii bata obrazul la nesfarsit…sau macar pana ia legatura cu cel care te-a lovit ca sa achite el daunele!
    Cum sa intre direct in banda a doua? Dar ce credea ca vei face tu? Pe unde credea ca te incadrezi?

    Si daca a avut acum cativa ani buni bani pt masina aia, cred ca ar cam avea cateva sute de lei sa achite daunele fiecarei masini…daune suferite DIN CAUZA LUI!

    • @Sofer De Prahova: gresesti putin: hyundai-ul are verde cand vireaza stanga cei de pe strada pe care a intrat…in situatia de fata sunt sanse foarte mari sa ramana doar cu intermitentul…

  4. Ca de obicei, se comenteaza multe tampenii pe aici.
    Hyundai-ul vine din dreapta. Punct.

    • Nu stim autorul cate masini avea dupa el…sa luam ipoteza ca mai erau vreo 3-4 doar…plus autorul…sa astepte toti si eventual sa blocheze INTERSECTIA pana trece ala care vine de pe drum secundar doar ca vine din dreapta…poate asa o fi in Ploiesti.

      Plus ca acela cu Hyundai si cand opreste mai in fata pe dreapta nu semnalizeaza intentia…asta arata O DATA IN PLUS ca e in lumea lui.

    • Ovic Coco

      Si daca vine din dreapta pe verde intermitent … cum comentezi? Cred ca iti da cu virgula, nu cu punct.

    • Hai sa vorbim la concret, nu pe ipoteze.
      Am cautat un pic pe net, si am descoperit ca faza se intampla la intersectia Bd. Lalelei, cu Strada Careiului, evident in Satu Mare.
      Ia uitati ce semafor avea cel cu Hyundai-ul:
      https://goo.gl/maps/HgWpETE59Aw
      Deci doua lumini de verde pentru dreapta: una „normala” si alta ce pare a fi intermitenta.

      In alta ordine de idei, regulamentul spune ca trebuie sa respecti in ordine:
      Indicatiile agentului de circulatie (nu era niciunul in scena)
      Semaforul (atat cel care filmeaza cat si Hyundai-ul au verde)
      Semnele de circulatie (ambii au cedeaza)
      Marcajele (ambii erau pe banda corecta).
      Regula prioritatii de dreapta.

    • pardon…aici trebuia sa rapsund 🙂

      @Sofer De Prahova: gresesti putin: hyundai-ul are verde cand vireaza stanga cei de pe strada pe care a intrat…in situatia de fata sunt sanse foarte mari sa ramana doar cu intermitentul…

    • @Ruhestand – bine spus: sunt sanse. Ideea este ca vina pentru tamponare este a celui din spate, pentru ca nu a pastrat distanta, iar in caz de verde „normal”, sau cand nu are cui sa cedeze trecerea, Hyundai-ul are dreptul sa se incadreze pe ce banda vrea el.

    • @Sofer De Prahova: clar vinovat pica cel din spate atat timp cat hyundai-ul n-a fost atins.
      s-a mai intamplat sa se declare vinovat un sofer al carei masini n-a fost atinsa in accident, dar e nevoie de proces si probabil cativa ani pana la o decizie finala…

      P.S. si daca era atins, vinovat pica doar daca intra mai intai autorul in el (nu din eventuala inertie provocata de lovitura din spate)…si doar pentru reparatia botului autorului…in orice alt caz, vinovat e ala care n-a pastrat distanta de siguranta

    • @Sofer de Prahova
      Problema este cum sunt sincronizate semafoarele. De unde stim cu certitudine ca Hyundai-ul a facut dreapta pe verde plin?
      Daca ambii au verde plin, ce relevanta mai au indicatoarele Cedeaza din insiruirea ta ? Cel care vireaza stanga da oricum prioritate.

    • @Exile – „Daca ambii au verde plin, ce relevanta mai au indicatoarele Cedeaza din insiruirea ta ?”

      1. Cand nu functioneaza semafoarele.
      2. Mai exista si alte directii de mers.

    • @Sofer de Prahova
      1. Nu ai precizat asta, iar discuția era pe situația concretă, cu semafoare în funcțiune.
      2. Dacă se circula după indicatoare (făra semafor în funcțiune), atunci Hyundai-ul avea prioritate pe virajul la dreapta. Nu e cazul aici.

    • „Nu ai precizat asta” Ce sa precizez, bre? M-ai intrebat pentru ce sunt semnele de cedeaza, si ti-am raspuns.

    • @Sofer de Prahova
      La cum raspunzi, chiar nu mai conteaza ca discutam impreuna si ne intelegem separat. Nu ai precizat ca partea cu indicatoarele se aplica doar daca nu functioneaza semafoarele. Eu nu te-am intrebat pentru ce sunt indicatoarele, ci de ce le-ai mai mentionat, in conditiile in care era clar ca semafoarele erau in functiune. Presupun ca le-ai trecut doar de dragul respectarii ordinii si atat. Whatever, parca tu erai cu discutia pe concret.

    • @Exile77 – Daca esti greu de cap, e problema ta. Insiruirea mea este ordinea regulilor ce trebuie respectate in general, intr-o intersectie. Odata ce ai trecut de semafor, se aplica regulile urmatoare din lista.

    • @Sofer de Prahova
      Continui să răspunzi în aceeași notă si te mai miri că ai hateri de serviciu. Amice, am înțeles că lista era ordinea generala în care se respectă regulile, atât doar că o aplicai la situația de facto. Te rog să revezi ce ai scris. Reformulez: pentru ce ai mai scris-o si ce relevanta are pentru clipul în discuție, când totul se reduce la prioritate, respectiv verde plin pentru cel care filmează vs verde intermitent pentru Hyundai ?
      Ori discutăm pe concret, cum tu ai clamat, ori o dam in scenarii ipotetice? Ca să nu mai spun că, inițial, ai tranșat problema scurt: „Hyundai-ul vine din dreapta. Punct.”, după care o dregi din mers.
      Sper ca jignirile nu sunt modul tău de a demonstra că ai dreptate. O seara buna.

    • @Exile77 – Inca nu am inteles de ce te-ai bagat tu in comentariul meu.
      Vad ca esti la curent cu „haterii de serviciu”. Esti si tu unul din ei, sau aspiri sa devii? Vad ca ai ca si ei un talent in a devia de la subiect.

    • @sofer de Prahova
      1. Mi-am permis să comentez o afirmație care nu era corectă. Atât. După care discuția a luat-o la vale. Nu știam că este interzis să folosești butonul reply.
      2. Dacă dai o tură prin commenturile pe care le-am scris la clipurile tale, te vei lamuri ca nu sunt nici hater, nici nu mă pasionează asemenea activități. Era doar o constatare. Jignești mult prea ușor pe oricine are o părere diferita.
      3. Din contra, am fost chiar la subiect (vezi si commenturile care nu sunt reply la al tău), dar ești prea orgolios să admiți asta.

    • Ai doua masini din doua directii diferite, si posibil cu aceeasi culoare la semafor (nu avem de unde sa stim). Daca aveau ambii verde plin, iar cel care filmeaza avea semn de prioritate, in loc de cedeaza, ar fi avut dreptul sa treaca inaintea Hyundai-ului. Ceea ce am spus eu e ca pana la regula prioritatii de dreapta, ambii aveau semne „egale”: si culoare la semafor, si cedeaza, si marcaje pe banda. Tu ai zis ca semnele de circulatie nu au nicio relevanta daca e semafor. Eu te contrazic si iti spun ca au, atunci cand din directii diferite soferii au aceeasi culoare la semafor.

  5. robwin_75

    Sofer De Prahova@Se pare ca te-am prins in ofsaid : la trecerea de pe o banda pe cealalta se semnalizeaza deci , pierzi prioritatea ! Daca ramanea pe prima banda nu se intampla nimic dar asa…..

    • Nu confunda incadrarea pe o anumita banda, cu schimbarea benzii. Sunt doua lucruri diferite.

    • @robwin_75
      Înainte de schimbarea de banda se pune problema ordinii de trecere prin intersecție. Discuția cu încadrarea direct pe B2 la efectuarea virajului a mai fost la câteva clipuri. Părerea mea e că încadrarea pe o anumită banda la efectuarea unui viraj si circulația pe benzi sunt două elemente distincte.

    • @Exile77
      @Sofer De Prahova

      Exact!

  6. robwin_75

    Drivers SM@ Ai fost la politie ? Sunt curios ce au de spus!

  7. Cel cu Hyundai-ul e de vina ca nu a acordat prioritate conform spuselor autorului ca avea intermitent (altfel cel care filmeaza e vinovat de acelasi lucru)… dar daca nu l-a vazut Politia a scapat. Indiferent de prioritatea intre cel care filmeaza si Tucson, cel din spate e singurul vinovat pentru accident, ca nu a pastrat distanta suficienta (sau atentie suficienta).

    @Andrei Ciocan: tin sa iti contrazic urmatoarea afirmatie:
    „Situatie neplacuta care nu se prea putea evita. Din pacate daca nu e implicat fizic in accident nu are nici o responsabilitate. Asa e legea. Plus.”
    Legea zice:
    Art. 75. – Accidentul de circulaţie este evenimentul care întruneşte cumulativ următoarele condiţii:
    a) s-a produs pe un drum deschis circulaţiei publice ori şi-a avut originea într-un asemenea loc;
    b) a avut ca urmare decesul, rănirea uneia sau mai multor persoane ori avarierea a cel puţin unui vehicul sau alte pagube materiale;
    c) în eveniment a fost implicat cel puţin un vehicul în mişcare;

    Cu alte cuvinte, legea zice: tu imi tai calea, eu incerc sa te evit, eu lovesc un stalp, tu esti de vina pentru accident. E mai greu de dovedit, dar nu imposibil, mai ales cu o camera in bord. Nu zice nicaieri ca o masina daca nu e avariata nu e implicata in accident. Daca era asa, nu aveam nici o sansa intr-un accident de-al meu postat aici ca m-a lovit cu carligul si nu a avut nici o urma niciunde.

    @Sofer de Prahova: ce imiplace asta venind de la tine:
    „Ca de obicei, se comenteaza multe tampenii pe aici.”
    ca apoi sa scoti perla asta:
    „Tu ai zis ca semnele de circulatie nu au nicio relevanta daca e semafor. Eu te contrazic si iti spun ca au, atunci cand din directii diferite soferii au aceeasi culoare la semafor.”

    • Tovarasu’ inginer, parca ti-am spus sa nu te mai bagi in seama cu mine. Cand o sa inveti sa te porti frumos cu noii sositi pe TT, poate mai stam de vorba. Pana atunci scuteste-ma!

  8. In primul rand, discutia despre „incadrarea pe banda gresita” nu isi are rostul in cazul virajului in intersectie, cu exceptia situatiei cand sunt prezente marcaje de ghidare.
    Prioritatea NU se da in intersectii in functie de BANDA. Nu exista asa ceva in codul rutier. Daca doua vehicule vin din sensuri opuse, precum in clip, cel care vireaza la stanga trebuie sa acorde prioritate la schimbarea directiei de mers. Nu se poate merge pe ideea tot mai vehiculata ca „daca strada pe care viram amandoi are doua benzi, nu mai dam prioritate, pentru ca avem amandoi loc”.

    Singurul element care face diferenta intre autor vinovat si Hyundai vinovat, este SEMAFORUL!
    Si anume:
    – daca semaforul Hyundai-ului era verde intermitent, respectivul e de vina, pentru ca avea dreptul sa traverseze intersectia abia DUPA ce acorda prioritate tuturor celor care au acest drept
    – daca semaforul Hyundai-ului era verde plin, autorul e de vina, pentru ca trebuia sa ii acorde prioritate.

    • @DriveTM: o adaugire doar la ce spui tu, fara sa fie contradictie (si o sa ma repet partial cand primul comentariu e aprobat)
      – Hyundaiul nu e vinovat pentru accidentul petrecut. E vinovat de neacordare de prioritate… sau cel care filmeaza daca Hyundaiul e pe verde plin, dar conform autorului plecam de la premisa ca era intermitent.
      – accidentul se intampla ca nu a pastrat distanta suficienta cel din spate… unde suficienta se refera la suficienta pentru nivelul de atentie al celui din spate 🙂

      Daca un politist vedea scena, cu Hyundai pe intermitent:
      – Hyundaiul – 30 de zile pieton + 4-5 puncte de amenda
      – cel din spate – 6-8 puncte de amenda + RCA-ul lui repara masina celui care a filmat
      – cel care filmeaza – placerea de a vizita asiguratorul pentru dosarul de dauna si serviceul pentru reparatii.

      Fara politist, probabil cu amiabila, se elimina tot ce contine sanctiuni 🙂

    • @RebounD11:
      Da, de fapt chiar daca verdele lui era intermitent (sunt foarte sigur ca asa a si fost, deoarece ceilalti care veneau din aceeasi directie erau opriti la semafor), cel cu Hyundai-ul este de vina doar moral pentru accident, si ar fi fost vinovat legal numai in situatia in care autorul l-ar fi atins. Cel din spate este vinovat pentru ca nu a pastrat o distanta suficienta ca sa poata evita accidentul.

  9. RoadRunner


    Art.6. – În sensul prezentei ordonante de urgenta, expresiile si termenii de mai jos au urmatorul înteles:
    1. acordare a prioritatii – obligatia oricarui participant la trafic de a nu-si continua deplasarea sau de a nu efectua orice alta manevra, daca prin acestea îi obliga pe ceilalti participanti la trafic care au prioritate de trecere sa-si modifice brusc directia sau viteza de deplasare ori sa opreasca;” si ” Când un semafor cu trei culori are o lumina verde intermitenta suplimentara, montata la acelasi nivel cu lumina verde normala a semaforului, sub forma unei sageti verzi pe fond negru, cu vârful spre dreapta, aprinderea acesteia semnifica permisiunea pentru vehicule de a-si continua drumul în directia indicata de sageata, indiferent de culoarea semaforului electric, cu conditia acordarii prioritatii de trecere vehiculelor si pietonilor care au drept de circulatie.”

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!