It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Infrastructură: linia continuă…

Adăugat de timemachine
Raportează ca șters! 16

tl;dr: vreau să îmi spuneți ce părere aveți despre acest marcaj pe structura de drum dată în imagini. Explicații detaliate aveți mai jos.

Supun unei discuții o problemă de infrastructură rutieră: drum cu câte 2 benzi pe sens, cu linie de tramvai pe B2 și linie dublă continuă, cu benzile separate doar de linie continuă.

Puțin context:

Recent, în Iași, bulevardul Țuțora a fost în reparații capitale. S-a modernizat infrastructura total. S-a refăcut linia de tramvai, s-a asfaltat complet, s-au refăcut trotuare etc. Totul frumos și elegant, pe fonduri europene, bineînțeles, doar că… după ce au renovat totul, au venit băieții cu marcajele. Și au marcat tot bulevardul cu linie dublă continuă și linie continuă între benzi, pe același sens, dintr-un capăt în altul (cu 1-2 excepții ciudate).

Da, aceiași oameni care au făcut marcajul ăsta.

Printre probleme, cele pe care le văd eu:

  1. Structura de drum nu se potrivește „aspirației” de linie de tramvai dedicată. Linia de tramvai despărțită de linie continuă (eventual cu faimoșii butoni stradali) ar avea sens doar pe structura de drum cu 2 benzi pe sens + 1 bandă dedicată pentru tramvai pe sens.
  2. Nu au făcut locuri de parcare. S-au scărpinat în cap, au lăsat lățimea drumului asemănătoare cu cea anterioară și un trotuar larg pe o parte a bulevardului. Ar fi avut spațiu pentru locuri de parcare, dar nu au făcut.
  3. Încadrarea pentru virajul stânga de pe Bd. Primăverii spre Bd. Țuțora este ambiguă și, dacă s-ar respecta marcajele, se creează aglomerație în intersecție.
  4. Încadrarea pentru virajul stânga de pe Bd. Țuțora spre Bd. Primăverii produce și mai multe probleme pentru că o singură bandă trebuie să deservească toate sensurile (stânga, înainte, dreapta).
  5. E contraintuitiv să faci bandă dedicată pentru un tramvai care circulă din 15 în 15 minute și uneori din 30 în 30 minute.

Eu, personal, nu am mai văzut o asemenea structură de drum marcată în acest fel. Sunt de acord cu schimbările, dar să fie justificate. Totuși, asemenea situație, fără niciun fel de comunicare din partea administrației locale, fără alternative pentru parcare, fără o logică de niciun fel nu e cea mai potrivită.

În final:

  1. este legal acest marcaj? E o întrebare retorică, dar OK… ați mai văzut în alte locuri acest tip de marcaj pe acest tip de infrastructură?
  2. este logic și ancorat în realitate acest marcaj? Românii sunt cunoscuți pentru abilitatea lor de respectare a marcajelor. 😉 Totuși, volumul de trafic și intersecția problematică (cu tramvaie, cu trafic greu de TIR-uri „centura Iași”, conducători auto care nu respectă obligativitatea direcției etc.)
  3. sunt eu bătut în cap și văd probleme în situația asta?

Schemă intersecție

Poze marcaj: 1, 2, 3, 4, 5, 6

Localizare Google Maps

19 comentarii

  1. Daca te nimeresti pe banda cu linia de tramvai, cred ca-i obligatoriu sa te opresti si in statie, eventual sa iei si niste pasageri… 🙂

  2. Legal vorbind nu văd nimic în neregulă. Au făcut bandă dedicată tramvaielor. Probabil să evite situații gen https://www.youtube.com/watch?v=86kWt-uIltM

    Despre proiect în sine, doar din ce povestești (nu sunt familiar cu situația) , pare o treaba tipic românească: noi muncim noi nu gândim. Poate nu mai era loc să lărgească partea carosabilă … nu știu.

    Dar… cum ai zis și tu, lumea oricum nu respectă marcajele deci ?

    • Circulația pe linia de tramvai este deja reglementată. Nu văd de ce ar mai veni cu o îngrădire în plus (acea linie continuă) pentru unul sau două specimene de nesimțiți. Să-ți creezi singur probleme de trafic înseamnă viziune la nivel de genunchiul broaștei.

    • Despre ce îngrădire ÎN PLUS vorbești?

      Legea spune așa:
      Art. 103 – Pe drumul public cu cel mult două benzi pe sens şi cu o a treia bandă pe care este amplasată linia tramvaiului lângă axul drumului, conducătorii de vehicule pot folosi aceasta bandă, cu obligaţia să lase liberă calea tramvaiului, la apropierea acestuia.

    • T.C. Păi specificăm deja în paranteză, este vorba despre linia continuă care interzice circulația pe linia de tramvai, deși în lege este reglementat, art. 103 faceam referire ca, in conditiile date, nu vad cum ai putea circula pe linia de tramvai.

    • Dacă tu din 103 interpretezi că pe un drum cu două benzi pe sens unde pe b2 este linie de tramvai (ca în film) NU AI VOIE să circuli pe b2 … e clară treaba.

    • T.C. N-ai inteles absolut nimic! Hai si explica cum poti circula pe b2 in cazul de fata.

    • Nu asta am zis dar … mă rog, spune-mi tu mie ce mă împiedică la 0:11 să mă încadrez pe b2? Nimic!!!!
      De acolo lipsește un indicator de obligare:

      Așa cum a zis timemachine aceeași incompetenți …

    • De intrat pe b2 nu, desi linia continua se vede cale de sute de metri in fata. Intradevar lipseste un scuar + indicator de obligare. Problema este la iesire sau daca intalnesti statia de tramvai. Nu mai vorbesc de vreun echipaj…

    • În exemplul meu, sunt 2 benzi în continuu și nu văd rostul, nici legal, nici „după standard” și nici logic al liniei continue. E doar un exces de putere și o execuție fără gândire.

      În cazul ăsta, nu văd de ce nu ar aplica aceeași logică și aici, dar și aici.

      Lumea, în general, nu respectă marcajele pentru că îi lasă aceiași polițiști care au dat aprobare pentru acest marcaj.

      Mersi pentru răspuns!

  3. Off topic
    imi cer scuze in primul rand autorului acestui clip ca postez aici raspunsul primit de la Biroul rutier al Politiei Municipiului Iasi,la petitia trimisa lor in legatura cu accidentul surprins aici: https://www.trafictube.ro/accident-iasi-3/
    Le-am cerut sa raspunda:
    1)daca marcajele de ghidare(liniile dintre benzi si sagetile aferente benzilor,sunt corect trasate
    2)daca masina negra implicata in accident(BMW) a procedat corect virand la dreapta de pe B3
    Pentru raspuns la petitie si imaginile aferente intersectiei,accesati: https://imgur.com/a/JNAqYMd

    De asemenea,rog pe cei care stiu ca s-au exprimat intr-un fel sau altul la vremea respectiva pe chatul clipului de pe TT,pro sau contra manevrei celui cu BMW,sa-si revada comentariile,ca sa stie cine dintre cei doi putea fi sanctionat,dpdv.al politiei Rutiere.
    Va multumesc

    • TAIS îți apreciez munca și îți propun să analizăm răspunsul pooliției rutiere:

      „semnalizarea rutieră … corespunde standardelor în vigoare, nefiind identificate deficiente sau situații de conflict”

      Nu au spus legislației, ci standardelor. Mai exact modul de executare a semnalizării este corect – lungimea și lățimea marcajelor sunt conform standardului – vezi și menționarea semnalizarea verticală și orizontală.
      Da, e o chestie de nunanță , dar cu ea s-au spălat pe mâini ptr că dacă îți confirmau neregula cineva trebuia să bage mâna în buzunar să corecteze … evident că așa ceva este inadmisibil.

      Mai departe ce zic domniile lor:
      „marcajele de ghidare … oligatorii in cazul în care axul central ori liniile de separare a benzilor nu sunt coliniare”

      Păi uită-te pe screenshot urile mele. Liniile de seprarea virează spre dreapta deci NU SUNT coliniare
      Dacă de pe B-dul Independenței de pe b3 mergi perfect drept (nu tragi de volan sub nicio formă) ajungi pe b2 pe Stihii? Sincer NU cred ,dar deja este irelevant marcajele de separarea benzilor NU SUNT coliniare. Deci acolo lipsesc marcaje de ghidare pentru (ATENȚIE) virajul la stânga.

      Mai apoi , (deși nu sunt deficiențe ) admit că lipsește un indicator. Păi ori e totul OK ori lipsește ceva?
      În plus, oare ai întrebat de situația conflictuală creată de marcajul dinaintea trecerii de pietoni și cel de după trecere (săgeți + marcaj discontinuu).

      Sunt curios cum de nu au observat că acolo lipsesc panourile adiționale care indică drumul cu prioritate. Dacă vin de pe Sărărie am cedează, dar cui cedez !?
      Atenție una bucată există pe Stihii:

      Ceea ce înseamnă că acolo drumul virează (și ca în orice curbă direcția este înainte)/

      Deci domnule dragă, fără supărare dar nu pot lua în considerare răspunul lor. Situația din zonă îi contrazice în mod indiscutabil.

      Și ai întrebat oare cine e vinovat ptr accident ? Atenție, că nu respect o obligație nu înseamnă că sunt neapărat vinovat de accident. Nici cel cu Toyota nu a resepectat obligația de a se asigura la ieșirea de pe banda de circulație.

      DAR conform standardului totul e OK , așa cum au răspuns ei. 🙂

      Sunt curios dacă își poate da cu părerea și colegul @danverab , în prisma meseriei. 🙂

    • TC -Iata continutul petitiei pe care am trimis-o Politiei:

      Subiectul petitiei: Marcaje contradictorii intersectie B-dul Independentei-str.Sararie-str.Stihii
      Mesajul petitiei: in intersectia de mai sus,pe B3 inainte de trecerea de pietoni,sunt doua sageti consecutive de INAINTE si linie continua cu B2.(pozele 1 si 2) Dupa trecerea de pietoni, pe B2 sunt doua sageti consecutive bidirectionale INAINTE/DREAPTA,pe B3 tot doua sageti de INAINTE,iar intre aceste doua benzi este linie intrerupta(!?) (poza 3).Vezi pozele aici: https://imgur.com/a/JNAqYMd Cum liniile intre benzi si sagetile trasate pe asfalt,fac parte din aceeasi categorie de marcaje si au grad egal intre ele,asa cum apar in imagini si in realitate,creeaza contradictii,confuzii si interpretari. Adica,daca se respecta numai semnificatia sagetilor,cel de pe B3 trebuia sa mearga numai inainte,la fel si cel de pe B2 daca doreste asta.Daca se respecta numai semnificatia liniilor,si cel de pe B3 are voie sa vireza dreapta.Problema apare atunci cand cel de pe B3 se ia dupa liniile dintre B2 si banda lui(intrerupte si curbate spre dreapta) si vireaza la dreapta,iar cel de pe B2 merge inainte,pentru ca linia e intrerupta si sageata de pe banda lui ii permite.Rezultatul e accident si in acest caz,cine,in opinia dv,este vinovat?O solutie ar fi ca pe B2 sa ramana sageata cu numai INAINTE la fel ca si pe B3,atat inainte cat si dupa trecerea de pietoni ,mai ales ca traficul cel mai intens(8 din 10 masini),chiar si la ore de varf,se face pe directia inainte spre str.Stihii.Important:in zona nu exista semn rutier de preselectie benzi.

      Iti multumesc pt. analiza ta la raspunsul Politiei Rutiere si apreciez continutul ei.
      Personal,trec in drum spre servici in fiecare dimineata prin aceasta intersectie,urmand traseul inainte spre str.Stihii si intotdeauna ma incadrez la traversarea intersectiei pe B3 si intru pe str.Stihii pe B2,mai ales ca mai jos,la cca.100 de metri,virez la stanga pe str.Cucu.Tot inainte traverseaza multi intrand in intersectie de pe B2,iar unii vireaza si la dreapta(sageata imediat de dupa trecerea de pietoni,permitandu-le acest lucru.
      La intoarcerea spre casa,traseul in intersectie este in sens invers.Numai in clipul colegului din_iasi am vazut asa ceva rarisim,eu personal nu.

      Scuze inca odata colegului si concitadinului timemachine pt.ca am postat aici la clipul lui altceva decat face subiectul clipului sau.

    • TAIS am să fac adresă la Brigada Rutieră și o să postez răspunsul.

      Dacă tot s-a investit atâta energie poți să le dai un reply și să întrebi:
      1. lipsa panourilor adiționale care informează despre direcția drumului cu prioritate (asta în ideea că au răspuns că nu sunt nereguli).
      2. conform marcajului longitudinal de separare a sensurilor de mers (dar și a benzilor de circulație) drumul virează spre dreapta (fapt confirmat de panoul adițional de pe strada Sararie). Deci acolo nu avem o situație de coliniaritate și ca atare, conform legii sunt necesare marcaje de ghidare.
      Mai mult chiar, direcția de mers, fiind dicatată de mercajul longitudinal este ÎNAINTE deci ținând drumul spre dreapta direcția este ÎNAINTE. În această idee marcajul de pe b1 este complet absurd iar cei care doresc să continue pe strada Sithii virează în realitate spre stânga.

      3. Conform Art83 din Hotărârea Guvernului nr. 1391/2006 obligativitatea menținerii direcție de mers este impusă doar dacă benzile sunt delimitate de marcaj continuu. După trecerea de pietoni marcajul este discontinuu. Situația creează confuzii: Unui vehicul care circula pe b3 înainte de trecerea de pietoni îi este permisă schimbarea benzii, după trecerea de pietoni din b3 în b2. Marcul de pe b2 îi permite mai departe continuarea deplasării ȘI spre dreapta. Acest lucru este în contradictoriu cu obligația creată anterior – mai exact o cam anulează (având voie să urmez altă direcție de mers).

    • Scuze inca odata colegului si concitadinului timemachine pt.ca am postat aici la clipul lui altceva decat face subiectul clipului sau.

      @TAIS, chiar eu am făcut referire la acea situațuie pentru a exemplifica, chiar nu ai de ce să îți ceri scuze. Mersi de update!

  4. TAIS este exact raspunsul normal, pe care il anticipam. Nu era nimic complicat sau extraordinar. Numai ca unii se cred foarte priceputi si nemaipomenit de specialisti.

  5. Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri. Mi-am dat seama că este o greșeală a mea în interpretarea legii, aparent.

    1. cel mult două benzi pe sens înseamnă că poate fi și DOAR o bandă pe sens cu a treia bandă linie de tramvai?

    2. a treia bandă linie de tramvai lângă axul drumului înseamnă cel puțin două benzi pe sens sau strict două benzi pe sens?

    Din punctul meu de vedere, ar fi mai logic ca regula să se aplice doar pe structura de drum cu 2 benzi pe sens și a treia cu linia de tramvai, iar pe structura cu o bandă și cu două benzi unde există și o linie de tramvai, traficul să nu fie restricționat.

    În sensul ăsta, linia continuă ar fi putut fi pusă în modul clasic, doar la apropierea de intersecție și de refugiu, cu marcaj hașurat pentru a nu permite circulația.

  6. Revin cu o noutate–s-a montat luni inaintea trecerii de pietoni un semn de informare cu directia de urmat pe benzi,astfel:
    B1-dreapta
    B2-inainte si la dreapta
    B3-inainte
    Adica respecta marcajele cu vopsea imediat de dupa trecerea de pietoni.
    Cred ca o petitie din cand in cand mai corecteaza unele anomalii,desi in mod normal treaba buna trebuia facuta de la inceput.
    O zi buna tuturor!

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!