*Recomand vizionarea in 1080p
*Obiectele care apar in filmare sunt mult mai aproape decat par
* Contine limbaj obscen nerecomandat minorilor si ipocritilor
Trebuie sa fii autentificat pentru a publica un comentariu. Conecteaza-te aici.
35 comentarii
Nou
VladN
Acolo pe la voi e dezastru. In Transilvania nu ne prea atinge „iadul alb”. 😀
Pacat ca nu prea exista dube 4×4. Si eu am un VW LT 35 din 2002 si mor cu tractiunea spate, mai ales cand nu am incarcatura mare 🙁
@vladn exista chiar multe dube 4*4. lt, transporter, vito, sprinter, daily. la renault nu stiu sa aiba cu tractiune integrala. pentru tractiune spate, doi saci sanatosi de nisip ;). am un L200 si nu merg cu fata cuplata mereu si din acest motiv umblu cu saci in bena.
Nu am lanturi de zapada. Doar cauciucuri de iarna. Daca as lucra la o firma calumea cu siguranta as avea si lanturi si o sufa – care , dupa parerea mea , are un rol foarte important pe vremuri d-astea.
@claber : Exact acolo eram 😀
@Ursul Grizonat : ai dreptate 😀
Nou
Cristy
++
Ai dreptate cu stergatoarele la Renault. La 3 masini diferite am avut aceeasi problema, la unele am schimbat si de 2-3 ore lamele la stergatoare si degeaba… cand ajung sus parbrizul e curand, cand se intorc pe pozitia initiala manjesc tot parbrizu si nu vezi nimic 🙂 …
Meh, asa ziceam si eu de stergatoarele Ford-ului intr-o dimineata. Dar, dupa ce le-am analizat cu atentie, mi-am dat seama ca vinovatul eram eu: intrasera straturi subtiri de zapada si gheata intre lamele foarte fine ale stergatoarelor – drept rezultat: presiune neuniforma si favorizarea unor nuclee de gheata pe parbriz. Am rezolvat repede pulverizand pe stergatoare solutie de dezghetat-deblocat incuietori…
@Kor : solutia aia de deblocat stiu ca este putin uleioasa. Nu-ti raman urme pe geam ?
Am vorbit cu un inginer de la service si i-am zis de gheata care se acumuleaza pe stergatoare si la baza parbrizului. A zambit si mi-a zis ca asta e un dezavantaj la masinile astea: fantele de aer din interior sunt mai sus decat baza parbrizului si de-aia se intampla asa ceva
@Retex – a ramas ceva ceva… dar am scapat de ele la spalatorie 🙂 Oricum, prefer dare insesizabile decat zone intinse, inghetate, prin care nu vad nimic… Cel putin pana ajung acasa, unde am timp sa-mi curat temeinic parbrizul…
Nou
Action
Un G500 in sant ? Imposibil, trebuie sa fie pixelul albastru!
Asa credea si soferu’ : Am G500 , n-are ce sa mi se intample . Ete ca nu-i asa 😀
Nou
ionescu liviu
Sprintere 4×4 am vazut la tvr1 parca, sau alta televiziune. Cand i-am vazut prima oara ma miram de ce e asa inalta, ca era super inalta duba, apoi am observat ca e 4×4 si m-am minunat de cat de dotati sunt oamenii. :D.
ti-am dat plus ca mi s-a parut interesant clipul, insa tu ai oprit langa cei impotmoliti?
langa cel G, de ex? poate nu puteai sa-l scoti de acolo, dar il puteai duce in cea mai apropiata localitate!
ps. zapada nu parea prea mare acolo iar G are 3 dif blocabile, eu zic ca ar fi putut iesi de acolo (dar asta nu schimba prima afirmatie)
@xyz: faza are loc la iesirea din localitatea Bolotesti spre Focsani. Ala cu G-ul e localnic din Bolotesti . Eu ma indreptam spre Focsani , deci cu siguranta nu-si lasa omu’ masina abandonata acolo ca sa mearga la Focsani. In cel mai rau caz o lasa si se intorcea in Bolotesti. Sa opresc duba acolo in conditiile de vizibilitate foarte redusa , cu coloana de masini in spate , sa-l iau pe om si sa ma intorc la Bolotesti – sub nicio forma nu se putea face treaba asta in siguranta. Se circula extrem de greu mai ales ca sensul opus era inzapezit pe portiuni si eram nevoiti sa ne oprim si sa ne acordam prioritate. Am apreciat la momentul ala ca mai bine continui drumul in siguranta si cu viteza redusa fara sa provoc alte incidente nedorite. Cea mai simpla solutie pentru el era sa cheme un localnic sa adune ce avea prin masina si sa se intoarca inapoi in sat iar masina sa si-o scoata cu o macara de acolo. Chiar daca aveam sufa in masina si vroiam sa-l ajut , tras din santul ala adanc din beton ii avariam serios masina si nici nu cred ca era posibil pe carosabilul ala alunecos si in conditiile de vizibilitate foarte reduse. Ajut unde se poate si nu incerc sa o fac pe viteazu’ in astfel de cazuri.
Nu stiu daca se observa in imagine foarte bine cat de adanc e santul dar ca sa-ti faci o idee: http://goo.gl/M67EYY
Retex, multumesc pentru raspuns.
avand coloana in spate (si fiind aproape de iesirea din localitate) ai luat hotararea potrivita.
santul mi se pare de max 50cm adancime, cu pereti oblici, dar betonat fiind, nu prea gasesti de ce sa te agati, dar…puii mei, cu 3 dif blocabile eu as fi rupt ambreiajul sa ies de acolo 🙂
Nu cred ca ieseai . Zapada aia era viscolita acolo si foarte pufoasa. Rezulta aderenta zero + dauna totala daca incercai manevra asta 😀
Nou
big.ursu
3 diferentiale blocabile…G. Daca G, flex = 0. Daca flex = 0, aderenta minima. Aderenta minima => impotmolit.
Daca (flex >0) si (blocant spate=1), sansa in plus (destul de mare). Roti un pic desumflate pentru plus de aderenta…cresc si mai mari sansele. Pentru siguranta, se poarta macar o pereche de lanturi…just in case.
ursule, speram sa te bagi in discutie, insa lasa putin „cod masina” deoparte 🙂 si spune-ne daca te-ai confruntat cu situatii de acestea (noroiul e la fel de alunecos ca si zapada). sunt sanse sa iesi de acolo fara lanturi insa cu gume ca lumea?
Nou
big.ursu
Experienta mea pe partea asta e aproape 0. Nu-mi pot da seama daca masina este varianta lunga sau scurta. Conteaza foarte tare. In situatia data, pericolul de rasturnare este foarte mare. Asa ca…ce as fi incercat eu.
2 variante…
a) volan dreapta sa incercam sa „aducem” fata la acelasi nivel cu spatele. Apoi, dat inainte incet si incercat sa ies in dreapta, pe langa vie (imaginile din G.E. nu sunt prea edificatoare), dar cred ca e loc sa mergi paralel cu gardul de la vie pana la o iesire (am vazut in G.E niscai podisoare)
b) dat roata de rezerva jos, oprit un coleg si cerut cum imprumut inca o roata de rezerva si as fi incercat o extragere din sant. O roata in fata si una in spate, cat sa se ridice acolo 15 cm si un span ferm l-ar fi propulsat in strada (zic).
Ma rog…daca vi se par aberatii, le puteti sterge / edita. Eu unul asta as fi incercat … restul e can-can.
Nou
big.ursu
Referitor la pct a) santul pe partea de langa vie pare mai „bland” decat langa sosea.
Nou
AragazCuBuleDeAer
– nu plec la drum fara sufa nici vara ,home made ,2 carlige de remorcare conectate la o coarda de 3 m de alpinist cu punct de rezistenta de peste 3700kg,capetele cusute cu ata pescareasca,distractia nu costa mai mult de 30 ron.
Nou
saragea
Se intampla si la marci mai de renume, exemplu land rover, parbriz mare inclinat, aerul nu ajunge spre partea de sus, exact unde privesc eu, se acumuleaza gheata, stergatorul face exact aceeasi chestie descrisa de tine, deci.. A fost multa zapada, comic e faptul ca imi credeam masina un tanc invincibil, dar am ramas blocat in parcare, exact cand sa plec la munca, pe langa mine treceau oameni si radeau, dar unul nu m-a impins, desi cu cateva zile inainte pe unii ii ajutasem.
35 comentarii
Acolo pe la voi e dezastru. In Transilvania nu ne prea atinge „iadul alb”. 😀
Pacat ca nu prea exista dube 4×4. Si eu am un VW LT 35 din 2002 si mor cu tractiunea spate, mai ales cand nu am incarcatura mare 🙁
Am si eu un LT la firma ( masina de rezerva ). Exclus sa-l scoatem la drum pe vremea asta 😀
Ba esti erou national frate, zici ca esti la polul nord acolo.
Asta e viata . Ne-a lovit din plin anul asta . Vorba aia : Am vrut zapada ca-n povesti , acum deszapezim ca-n filme 😀
De curiozitate, poti sa zici in ce localitate erai in ultima parte (cand ai vorbit cu colegu’)?
In Vidra
asa a fost si stada mea 🙂 70cm zapada adusa din camp 🙂 am fost blocati 3 zile 🙂 acum e ok…a venit lama 😀
oricum felicitari ca ai reusit sa iti distribui marfa pe o vreme de …
Ce nu fac eu pentru clientii mei ? 😀
@vladn exista chiar multe dube 4*4. lt, transporter, vito, sprinter, daily. la renault nu stiu sa aiba cu tractiune integrala. pentru tractiune spate, doi saci sanatosi de nisip ;). am un L200 si nu merg cu fata cuplata mereu si din acest motiv umblu cu saci in bena.
Si iti spusese cainele ca nu o sa poti sa treci http://youtu.be/f0mXyCfd68I?t=41s , tu nu , Batman 🙂
@jedi ai dreptate . Acum am vazut si eu dar la momentul ala nu l-am bagat in seama pe caine 😀
si eu lucrez pe un LT 35, , e drept ca pe zapada e jale, dar eu m-am obisnuit cu el si mergi frumos dea latu.
am si eu o intrebare. lanturi de zapada ai?
Nu am lanturi de zapada. Doar cauciucuri de iarna. Daca as lucra la o firma calumea cu siguranta as avea si lanturi si o sufa – care , dupa parerea mea , are un rol foarte important pe vremuri d-astea.
Lanturi….
Cand o sa bagati la cap ca lanturile sunt de ajutor doar la camioane ?
Retex, acolo unde se aflau cei cu Hyundai-ul cu probleme, te gaseai cumva intre localitatile Cârligele si Golești, judetul Vrancea? 🙂
Te-a mancat rau de tot. Te bagasi pe unde nici Google n-a intrat.
@claber : Exact acolo eram 😀
@Ursul Grizonat : ai dreptate 😀
++
Ai dreptate cu stergatoarele la Renault. La 3 masini diferite am avut aceeasi problema, la unele am schimbat si de 2-3 ore lamele la stergatoare si degeaba… cand ajung sus parbrizul e curand, cand se intorc pe pozitia initiala manjesc tot parbrizu si nu vezi nimic 🙂 …
Meh, asa ziceam si eu de stergatoarele Ford-ului intr-o dimineata. Dar, dupa ce le-am analizat cu atentie, mi-am dat seama ca vinovatul eram eu: intrasera straturi subtiri de zapada si gheata intre lamele foarte fine ale stergatoarelor – drept rezultat: presiune neuniforma si favorizarea unor nuclee de gheata pe parbriz. Am rezolvat repede pulverizand pe stergatoare solutie de dezghetat-deblocat incuietori…
@Kor : solutia aia de deblocat stiu ca este putin uleioasa. Nu-ti raman urme pe geam ?
Am vorbit cu un inginer de la service si i-am zis de gheata care se acumuleaza pe stergatoare si la baza parbrizului. A zambit si mi-a zis ca asta e un dezavantaj la masinile astea: fantele de aer din interior sunt mai sus decat baza parbrizului si de-aia se intampla asa ceva
@Retex – a ramas ceva ceva… dar am scapat de ele la spalatorie 🙂 Oricum, prefer dare insesizabile decat zone intinse, inghetate, prin care nu vad nimic… Cel putin pana ajung acasa, unde am timp sa-mi curat temeinic parbrizul…
Un G500 in sant ? Imposibil, trebuie sa fie pixelul albastru!
Asa credea si soferu’ : Am G500 , n-are ce sa mi se intample . Ete ca nu-i asa 😀
Sprintere 4×4 am vazut la tvr1 parca, sau alta televiziune. Cand i-am vazut prima oara ma miram de ce e asa inalta, ca era super inalta duba, apoi am observat ca e 4×4 si m-am minunat de cat de dotati sunt oamenii. :D.
ti-am dat plus ca mi s-a parut interesant clipul, insa tu ai oprit langa cei impotmoliti?
langa cel G, de ex? poate nu puteai sa-l scoti de acolo, dar il puteai duce in cea mai apropiata localitate!
ps. zapada nu parea prea mare acolo iar G are 3 dif blocabile, eu zic ca ar fi putut iesi de acolo (dar asta nu schimba prima afirmatie)
@xyz: faza are loc la iesirea din localitatea Bolotesti spre Focsani. Ala cu G-ul e localnic din Bolotesti . Eu ma indreptam spre Focsani , deci cu siguranta nu-si lasa omu’ masina abandonata acolo ca sa mearga la Focsani. In cel mai rau caz o lasa si se intorcea in Bolotesti. Sa opresc duba acolo in conditiile de vizibilitate foarte redusa , cu coloana de masini in spate , sa-l iau pe om si sa ma intorc la Bolotesti – sub nicio forma nu se putea face treaba asta in siguranta. Se circula extrem de greu mai ales ca sensul opus era inzapezit pe portiuni si eram nevoiti sa ne oprim si sa ne acordam prioritate. Am apreciat la momentul ala ca mai bine continui drumul in siguranta si cu viteza redusa fara sa provoc alte incidente nedorite. Cea mai simpla solutie pentru el era sa cheme un localnic sa adune ce avea prin masina si sa se intoarca inapoi in sat iar masina sa si-o scoata cu o macara de acolo. Chiar daca aveam sufa in masina si vroiam sa-l ajut , tras din santul ala adanc din beton ii avariam serios masina si nici nu cred ca era posibil pe carosabilul ala alunecos si in conditiile de vizibilitate foarte reduse. Ajut unde se poate si nu incerc sa o fac pe viteazu’ in astfel de cazuri.
Nu stiu daca se observa in imagine foarte bine cat de adanc e santul dar ca sa-ti faci o idee:
http://goo.gl/M67EYY
Retex, multumesc pentru raspuns.
avand coloana in spate (si fiind aproape de iesirea din localitate) ai luat hotararea potrivita.
santul mi se pare de max 50cm adancime, cu pereti oblici, dar betonat fiind, nu prea gasesti de ce sa te agati, dar…puii mei, cu 3 dif blocabile eu as fi rupt ambreiajul sa ies de acolo 🙂
Nu cred ca ieseai . Zapada aia era viscolita acolo si foarte pufoasa. Rezulta aderenta zero + dauna totala daca incercai manevra asta 😀
3 diferentiale blocabile…G. Daca G, flex = 0. Daca flex = 0, aderenta minima. Aderenta minima => impotmolit.
Daca (flex >0) si (blocant spate=1), sansa in plus (destul de mare). Roti un pic desumflate pentru plus de aderenta…cresc si mai mari sansele. Pentru siguranta, se poarta macar o pereche de lanturi…just in case.
ursule, speram sa te bagi in discutie, insa lasa putin „cod masina” deoparte 🙂 si spune-ne daca te-ai confruntat cu situatii de acestea (noroiul e la fel de alunecos ca si zapada). sunt sanse sa iesi de acolo fara lanturi insa cu gume ca lumea?
Experienta mea pe partea asta e aproape 0. Nu-mi pot da seama daca masina este varianta lunga sau scurta. Conteaza foarte tare. In situatia data, pericolul de rasturnare este foarte mare. Asa ca…ce as fi incercat eu.
2 variante…
a) volan dreapta sa incercam sa „aducem” fata la acelasi nivel cu spatele. Apoi, dat inainte incet si incercat sa ies in dreapta, pe langa vie (imaginile din G.E. nu sunt prea edificatoare), dar cred ca e loc sa mergi paralel cu gardul de la vie pana la o iesire (am vazut in G.E niscai podisoare)
b) dat roata de rezerva jos, oprit un coleg si cerut cum imprumut inca o roata de rezerva si as fi incercat o extragere din sant. O roata in fata si una in spate, cat sa se ridice acolo 15 cm si un span ferm l-ar fi propulsat in strada (zic).
Ma rog…daca vi se par aberatii, le puteti sterge / edita. Eu unul asta as fi incercat … restul e can-can.
Referitor la pct a) santul pe partea de langa vie pare mai „bland” decat langa sosea.
– nu plec la drum fara sufa nici vara ,home made ,2 carlige de remorcare conectate la o coarda de 3 m de alpinist cu punct de rezistenta de peste 3700kg,capetele cusute cu ata pescareasca,distractia nu costa mai mult de 30 ron.
Se intampla si la marci mai de renume, exemplu land rover, parbriz mare inclinat, aerul nu ajunge spre partea de sus, exact unde privesc eu, se acumuleaza gheata, stergatorul face exact aceeasi chestie descrisa de tine, deci.. A fost multa zapada, comic e faptul ca imi credeam masina un tanc invincibil, dar am ramas blocat in parcare, exact cand sa plec la munca, pe langa mine treceau oameni si radeau, dar unul nu m-a impins, desi cu cateva zile inainte pe unii ii ajutasem.