Adaugă comentariu

23 comentarii
  1. @tutike Raspunsul meu cred ca-l cunosti deja 🙂
    +

  2. Problema, din punct de vedere legal si avand in vedere ca marcajul de ghidare e discontinuu, e ca politia nu are ce le face daca nu provoaca un accident. Ei au dreptul sa schimbe banda la fel ca si atunci cand o fac in aliniament peste linia discontinua. Sanctionabili acolo sunt doar cei de pe benzile 4-5 care au obligatoriu stanga si cei care provoaca un accident. De multe ori cand politistul opreste ambele masini soferul nevinovat declara ca nu s-a intamplat nimic.
    Daca nu exista inregistrare video e f. greu de probat daca un sofer contesta amenda pentru schimbarea benzii fara asigurare.
    Iar daca n-ai nimic de reparat, amenda pt neasigurare la schimbarea directiei de mers e atat de mica incat nu merita deranjul.
    Vezi multele situatii cand se depaseste peste linie continua, sunt opriti atat depasitorul cat si depasitul si se apara unul pe altul.

    Art.99. – (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa I de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de către persoane fizice:

    (2) Amenda contravenţională prevăzută la alin.(1) se aplică şi conducătorului de autovehicul sau tramvai care săvârşeşte o faptă pentru care se aplică 2 puncte de penalizare, conform art.108 alin.(1) lit.a).

    Art.108. (1) Săvârşirea de către conducătorul de autovehicul sau tramvai a uneia sau mai multor contravenţii atrage, pe lângă sancţiunea amenzii, şi aplicarea unui număr de puncte de penalizare, după cum urmează:

    a) 2 puncte de penalizare pentru săvârşirea următoarelor fapte:

    6. nerespectarea regulilor privind manevra de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulaţie sau a direcţiei de mers;

    sau

    Art.99. – (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa I de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de către persoane fizice:
    2. nerespectarea obligaţiei de semnalizare a manevrei de schimbare a direcţiei de mers;

    (4) Clasele de sancţiuni sunt următoarele:

    a) clasa I – 2 sau 3 puncte-amendă;
    In bani asta inseamna 2×80=160 lei sau 3×80=240 lei (platibili la jumatate)
    Sincer nu stiu nici daca ai face o adresa catre politie daca s-ar rezolva ceva. Cel mult vei primi un raspuns „politically correct”. Esti in Cluj, totusi, unde politia rutiera e stat in stat.

  3. La ce val de spirit civic m-o apucat in ultima vreme i-as fi facut o reclamatie politistului ala. Nu, nu esti exagerat. In intersectia aia trebe sa curga cu amenzi sa se obisnuiasca oamenii sa circule corect. +

  4. @ics -mda ai dreptate in ce zici totusi la ce Big Brother e in intersectia aia cu siguranta e filmata 3D toata faza.
    In State, California mai exact l-a oprit si amendat pe un tip in masina caruia eram pentru „condus periculos”. Asta insemnand ca s-a apropiat tare de ala din fata si i-a dat flash-uri. Deci nu cred ca la noi nu poate fi amendat ala cu camionu ca da sa se urce peste o alta masina schimband banda. Dar ma gandesc ca si la politist ii era lehamite…

    • @logum: ala cu camionul o baga pe aia cu nu l-a vazut, unghiul mort, copii mici de hranit, salarii de mizerie, regreta fapta si promite ca nu o sa se mai intample. Si daca se ingroasa gluma are si 50 lei in talon (sa nu-i fure smecherii din portmoneu, de aia ii tine acolo) 😉

  5. Eu nu inteleg de ce nu sta politia acolo in fiecare dimineata timp de 2-3 saptamani,sa mai ia cateva permise ca si asa is din ce in ce mai multe masini in Cluj,tui` mama lor.

  6. #ics „Vezi multele situatii cand se depaseste peste linie continua, sunt opriti atat depasitorul cat si depasitul si se apara unul pe altul.”
    Cum adica ?

  7. Ai pus o intrebare retorica 🙂
    La tag-uri cred ca e „calea Dorobantilor”
    Ai dreptate, s-a corectat 😉 GeluCJ

  8. Calea,malea,palea,dalea,tot de-am p^^a circula aia prin intersectia respectiva…

    @tutike,modifica tag`ul ca poate ramai fara permis,numa zic ! 😛 😀

  9. P.S: Eu cer prin articolul 2 din aliniatul 120/1998 , ca moderatorul ,unicul,inimaginabilul Gelu,sa-si dea cu pararea…mersi. :))))))

  10. Ziceam asa numa,la oha… 😀

    Gen,gandeam cu voce tare. :))))))))

    Faza-i ca si cu avertismente , tot la fel vor conduce.:(

  11. @RAA Daca ne dai voie, putem sa o numim „metoda RAA” (Rapid Airborne Acceleration) 😆
    https://www.trafictube.ro/peste-marcaje-printre-marcaje/comment-page-1/#comment-226687


    P.S. Filmat asta-seara. S-a nimerit la fix cu melodia de la radio. Nu faceti asta acasa, va rog! 🙂

  12. Da si normal Gelule,de data asta nu-ti voi cere drepturi de autor.

    Da asa se circula pe acolo daca nu vrei sa o musti,si daca esti primul la semafor,desigur. Azi dimineata mi-a luat-o unul inainte de pe B2…ca de nu.. :)))))

  13. Si sunt atat de clare acele marcaje, atat de usor de descifrat! Pur si simplu nu-mi dau seama cum poti trece ca pe maidan, de-a dreptu’, fara sa tii cont de ele cand ai masini pe langa tine. Chiar nu pot sa-mi imaginez.
    Tre’ sa fii aproape de coma alcoolica ca sa nu te duca capul sa urmezi traiectoriile mai mult decat evidente. Probabil creierul multora functioneaza cam la acest nivel.

  14. @Dadi Problema e ca in general B1 inainte de intersectie nu prea stateau masini si atunci nu era nimeni in dreapta sa te incomodeze, asa ca mai simplu o iei drept. Iar pt mers la stanga se foloseau doar ultimele 2 benzi, nu B3-B5. Recunosc ca eu inainte tot timpul stateam pe B2 si speram sa nu vina nimeni pe B1, daca totusi venea, il lasam sa treaca. Acum ma pun numai pe B1.

  15. @mccdrive Depinde si de ce anume urmeaza sa faci dupa intersectie. Daca vrei sa parchezi in zona Tribunalului, B1. Daca urmeaza sa parchezi pe stanga sau sa ajungi la Clubul CFR, B3. Daca mergi inainte B1/B2/B3, insa asta poate depinde si de directia din care vii: Bd. Eroilor sau pta. A. Iancu (pe langa Catedrala).
    Cert e ca de cele mai multe ori, nimeni nu vrea pe B1 si e libera, parca te asteapta cu bratele deschise 🙂

    @Dadi Sigur nu locuiesti in Cluj? 😆

  16. Politist inapt, tras pe dreapta si amenda. tuti’ ceapa ta de militian.

  17. Nu esti exagerat.
    Mizeria e totusi un pic mai mare acolo pentru ca sunt 3 benzi de mers inainte si toti trei vireaza „usoor” la stanga in intersectie. Problema e ca daca primul merge drept al doilea merge tot drept ca sa nu-si juleasca masina si in concluzie al treilea pateste ce ai patit tu pentru ca n-are unde sa mai mearga drept.
    Sistem e imbecil gandit mai ales pentru cei din alte orase sau cei neatenti.
    Una e sa nu respecti marcajul si alta e sa-l respecti dar sa taci ca oaia si nici macar sa nu zici ca-i gandit aiurea.

  18. Intrebare: ce s-ar intampla daca nu ar exista marcajele? Cine ar fi vinovat in caz de accident, si de ce?

  19. Administratorul drumului public:
    https://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art5
    (6) În cazul producerii unui eveniment rutier ca urmare a stării tehnice necorespunzătoare a drumului public, a nesemnalizării sau a semnalizării necorespunzătoare a acestuia, precum şi a obstacolelor ori lucrărilor care se execută pe acesta, administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrărilor răspunde, după caz, administrativ, contravenţional, civil sau penal, în condiţiile legii.

Vezi si...