It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Cum intram pe autostrada?

Adăugat de GeluCJ
Raportează ca șters! 171

Raspunsul il dau soferii din secventele urmatoare: cu sau fara semnalizare, cu sau fara viteza, direct peste linia continua.

Fundal sonor: Perfect DeeJay & Dj Robert.T – Nice & Slow (Original Version).
http://www.youtube.com/user/RobertTDj

Ce mai caută lumea:
  • cum se intra pe autostrada de pe o artera secundara
  • cedează trecere intrare pe autostrada
  • cum seintra si se iese de pe autostrada

40 comentarii

  1. Daca ii intrebi cum se numeste banda aia, multi habar nu au….

  2. @GeluCJ: avem asa de frumos marcate si lungi benzi de accelerare tocmai sa poti ajunge pe ele la viteza de 130 la ora si cand intri in trafic sa nu fortezi pe nimeni sa franeze. Norocul lor ca inca nu are continuitate autostrada si nu e foarte circulata.

    +

    @DTC: ultimul clar habar nu are 🙂

  3. @DTC Foarte probabil 🙂

    @RebounD11 Astia din imagini si altii care fac la fel ar trebui sa citeasca comentariul tau 🙂
    P.S. Frumos realizata autostrada, e o placere sa circuli pe-acolo 🙂

  4. Cu.pluta.sunt.dus

    @GeluCJ – cu tupeu! 😀

  5. Iata si textul din HG 1391/2006 care mentioneaza banda de intrare (de accelerare) pe autostrazi:
    Art. 169 – (1) Conducătorii de autovehicule care intră pe autostrăzi folosind banda de intrare (de accelerare) trebuie să cedeze trecerea autovehiculelor care circulă pe prima bandă a autostrăzilor şi să nu stânjenească în nici un fel circulaţia acestora.
    (2) Conducătorii care urmează să părăsească autostrada sunt obligaţi să semnalizeze din timp şi să se angajeze pe banda de ieşire (de decelerare).

  6. @Florin Sohoreanu (FB) Care e semnificatia marcajului continuu aplicat acolo si cum trebuie sa procedezi in aceasta situatie?

  7. @Cu.pluta.sunt.dus … sau cum stie fiecare 🙂

    @Falcon j Acum si cu link direct 😀

  8. Cu.pluta.sunt.dus

    Asta am observat si eu ieri pe A1 cand am plecat din Bucuresti… Din fericire, daca pot zice asa, mai e cate un ratacit care mai si semnalizeaza 🙂 . Oricum la ce rost linia aceea alba daca nu poti trece peste ea?! 😀

  9. @Cu.pluta.sunt.dus Dap, pentru unii e foarte tentanta 🙁

  10. Cuuum? Nici unul care aproape opreste pe banda de accelerare ca sa se asigure temeinic?

  11. @GeluCJ: Nu e greu (referitor la intrebarea din clip), problema este ca majoritatea nici nu-si bat capul cu „probleme” din astea. Daca i-ar opri politia, nici n-ar realiza pentru ce. Cum spune si @RebounD11, bine ca nu e foarte circulata, cand vor fi gata tronsoane mai lungi si va fi aglomeratie, atunci sa vezi „distractie”.

  12. @GeluCJ nu sunt de acord cu manevrele tale de a devansa masinile de pe b1 prin dreapta in locul tau as astepta pentru ca am facut si eu la fel ca in situatia ta de multe ori pana cand cel de pe b1 s-a speriat si a tras dreapta de volan cand o alta masina care venea cu mare viteza s-a mutat de pe b2 pe b1 fiind presat de altul si cel devansat de mine era sa ma loveasca. a nu se intelege ca tin cu cei din clipul tau ba din contra am dat + pentru postare adica – pentri ei.

  13. @ghitaCJ Nope, prea grabiti sa treaca peste linia continua 🙂

    @anukoi Lipsa exercitiului de a circula pe o autostrada, combinata probabil cu nepasare sau/si absenta de la ora in care se predau marcajele 🙂

    @Ciprian A Un astfel de risc exista oricand (sa traga neasteptat de volan spre stanga/dreapta), de exemplu chiar si la o banala depasire pe stanga pe orice tip de drum, nu numai pe autostrada. Totusi, in momentul in care cel din fata intra fara semnalizare, direct peste linia continua, cu un 60-70-80 km/h pe B1 ce ar fi de asteptat?
    Precizez ca in cazurile la care faci referire m-am uitat in spate/stanga in imediata apropiere dupa alte autovehicule (0:20, 0:50, 2:00), ca sa nu ajungem intr-o situatie periculoasa.

  14. Corect se poate intampla pe orice tip de drum nu am insinuat ca nu te-ai asigurat pwntru ca si au m-am asigurat in situatia descrisa mai sus si asa am putut evita. De asteptat ar fi sa intri pe b1 in spatele lui/lor unde este linia discontinua si sa il/ii devansezi pe b2. Eu asa fac si este doar o sugestie.

  15. @Ciprian A Da, asa ar trebui sa se intample. Daca ar fi folosit corespunzator banda de accelerare, nu mai era nevoie de a trece pe langa ei. De altfel, se vede asta in secventa 1:25-1:37 (chiar daca cel din fata a intrat putin mai repede) 🙂

  16. romanicus

    In tarile calde, unde mersul pe autostrada se invata din copilarie din masina parintilor, cei care vin pe banda 1 si observa pe cineva pe banda de accelerare se muta pe banda 2 (daca e posibil) pentru a-i permite respectivului intrarea pe autostrada. O sa fac un drum mai lung pa la jumatea lunii octombrie prin ungaria, austria, germania, cehia si o sa postez.

  17. in tarile cu apa rece lungimea benzii de accelerare iti permite sa-ti ajustezi viteza in functie de traficul de pe banda 1 a autostrazii. sa nu deranjezi pe nimeni cand intri

  18. Ignat Alexandru

    Poate intra pe B1 asa repede, de frica sa nu se ocupe pana ajung ei la linia discontinua… 🙂 sau pierde primul loc la cine ocupa primul banda 1 la intrarea pe autostrada.

  19. martzyanu

    mai urat atunci cand unii boi incurca banda de accelerare cu cea de urgenta, cum mi s-a intamplat pe a2, eu ma uitam in oglinda sa vad daca vine cineva pe B1 si boul stationat in fata mea, nu ai ce sa le ceri unora, mare noroc am avut ca am putut sa-l evit la mm

  20. La fel ca tine fac si eu, numai ca eu sunt cu Vivaro dar tot asa trec pe langa iei ! +

  21. @romanicus De acord, daca se poate, de ce sa nu-l ajuti putin pe cel care intra pe autostrada? Se poate face asta si acolo, de exemplu: http://www.trafictube.ro/politetea-rutiera-atitudine-care-uitam-drum/ 3:12-3:38, dar la fel de bine si aici in tara: http://www.trafictube.ro/cum-ne-place-asa-mergem/ 2:09-2:20 🙂

    @Ignat Alexandru Mai probabil a doua varianta 😆

    @Iuda De aceea exista banda de accelerare, ca s-o folosim corespunzator. Daca unii ca astia nu stiu sau nu vor s-o faca (mai ales cum a fost dubistul aiurit de la sfarsit), e problema lor, insa in anumite circumstante pot sa creeze probleme si altora.

    @martzyanu Se stationeaza peste tot, uneori nici banda de accelerare nu scapa de ei 🙂

    @snakebyte Cu siguranta pe tine pe vad mai bine, fiind putin mai mare 🙂

    @Ghibu Marian (FB) Cred ca procentul acela e cam exagerat. Depinde de care tara discutam, de intensitatea de moment a traficului si la urma-urmei de soferul respectiv. Nu sunt ei toti sfinti ai volanului 🙂 Mai fac uneori si invers, de exemplu iti taie calea brusc de pe B2, ca sa foloseasca iesirea cea mai apropiata, in loc sa se incadreze corespunzator din timp.

    @Nicusan Calin Alin (FB) Poate vazand aceste imagini, macar unii isi vor modifica cel putin stilul de a intra pe autostrada.

  22. Sper sa nu imi sariti pe mine 🙁 Dar am si eu o intrebare. Am carnetul cam de un an si nu imi mai amintesc o chestie din legislatie si intreb sa fiu sigur, sa nu creez situatii in trafic… Oare dupa ce ti se termina banda, ceilalti trebuie sa iti acorde prioritate, nu? Cel putin eu asa stiu.

  23. @Trooper Vezi te rog comentariul de mai sus al colegului @Falcon j:
    http://www.trafictube.ro/intram-autostrada/#comment-292863
    referitor la art. 169.

  24. @GeluCJ Aa. Nu m-am gandit sa caut prin comentarii multumesc frumos. O seara placuta 🙂

  25. romanicus

    @GeluCJ…da…la manevre de genul ala ma refeream. Felicitari.
    @Trooper pai daca ti se termina banda si vrei sa continui drumul inseamna ca schimbi banda. Daca schimbi banda te asiguri, semnalizezi si dai prioritate de trecere celor ce au.

  26. @romanicus Sunt lucruri normale, nimic deosebit 🙂

    @Trooper Cu placere. In plus, de cele mai multe ori la intrarile pe autostrada exista un indicator „Cedeaza trecerea” si un indicator „Autostrada” (eventual plasate pe acelasi stalp). De exemplu aici:

    View Larger Map
    Cel care intra pe autostrada trebuie sa le cedeze trecerea celor care vin pe B1.

  27. exquisite

    Despre video nu zic nimic. Dacă era circulație pun pariu ca se opreau in capătul benzii cu semnalizarea aprinsa sa ii lase vreunul. Romanicus, așa se face, așa e frumos. Iuda, știi de ce? Ca nu toate autostrăzile sau străzile de viteza din țările cu apa rece au benzi de accelerare așa de lungi cum ti se pare tie. Exista de exemplu si de 10 metri, sau … banda de accelerare se termina in banda de decelerare a următoarei ieșire, care e la maxim 50 m de intrare…pune dubistul din clip sa între acolo ca tare teama mi-e ca iese înainte de a intra pe autostrada…din păcate aipedu’ nu îmi da posibilitatea sa bag un maps sau ceva de genul.

  28. @exquisite Poti sa zici si de video 🙂

  29. cosminiasi

    mamaaa ce banda lunga de accelerare, sa vezi in state cum e cand la fiecare intrare trebuie sa accelerezi in 50-100m pana la 60-70mph si sa te si incadrezi pe banda urmatoare ca daca nu iei exit-ul :))

  30. Personal mi se pare ridicola acea linie continua atat de lunga.
    Cred ca ar fi fost mai bine sa fie dublata de o linie intrerupta in partea ei dreapta.

    Mi se pare OK sa fie linie continua pentru ca cei care sunt deja pe autostrada sa nu intre pe ea de vreme ce se va termina in curand. Dar nu vad de ce trebuie sa mergi atat de mult in paralel cu o B1 goala, cu viteza corespunzatoare, si sa intri doar cand vrea… linia 🙂

  31. Si cand te gandesti: „De ce oare au „pictat” linia aia continua asa lunga?!” „Pt a i se putea spune BANDA DE ACCELERARE!…dar „e” multi posesori de permis,care prin felul si comportamentul lor in trafic demonstreaza ca sunt doar posesori,pt ca sincer…conducatori auto nu pare niciunul…daca i-ai opri pe fiecare dintre ei si i-ai intreba ce rol are banda respectiva eu cred ca niciunul nu stie…
    +

  32. @cosminiasi Masinile noastre accelereaza ceva mai greu 😆

    @Bobby De acord, e mai lunga decat in destule cazuri intalnite in mod curent. N-as zice neaparat ridicol de lunga, dar si-asa dupa cum se vede, unii nu stiu s-o foloseasca corespunzator.
    P.S. B1 nu e intotdeauna goala, e.g. 0:40 🙂

    @AGENTUL „E” multi dom’le, n-ai ce sa le faci 😀

  33. Asa e,”e” multi 🙂
    Cand nu e aglomerat si soferul roman ar sti ce inseamna civilizatia in trafic si atentia nu iar fi distrasa de maneaua(muzica) din patefon,sau nu ar purta la ochi,cum poarta calul sa nu vada in lateral ci doar in fata,ar intelege ca tu vrei sa intri pe autostrada si el ca un sofer civilizat si inteligent,ca vb aia doar a dat un test psihologic,s-ar trage frumos in banda 2 si te-ar lasa sa-ti faci viata,ori te duci si revine el in banda 1,ori mergi lejer si se va replia el in banda 1 dupa ce te va depasi,iar daca e aglomerat,daca soferul roman ar dovada de bun simt(cazuri extrem de rare),ar aplica cum se aplica in toate tarile civilizate,legea nescrisa a fermuarului,dar garantat daca-i intrebi pe multi habar nu au ce este aia si cu ce se maninca,pentru ca…Romania!!!

  34. @Bobby – Este asa de lunga pt ati da posibilitatea sa accelerezi pt a ajunge la o viteza adecvata intrarii in banda 1 si te face sa te asiguri temeinic fara sa fortezi pe nimeni sa puna frina de la 130+ km/h la cam 50-60-70 hai sa zic 80 km/h cu cat ai intra tu daca ar fi mai scurta acea banda si avnad in vedere ca vi dupa o curba.

  35. Trebuie sa admit, daca masina din fata mea nu accelereaza si nu vine nimeni din spate, atunci trec si eu prin linia continua… + pentru film, corectitudine si rabdare.

  36. @perole Merci si apreciez sinceritatea. Poate clipul asta te va pune putin pe ganduri si cine stie, in viitor faci altfel 🙂

  37. @AGENTUL, @GeluCJ

    Normal ca B1 nu este mereu libera, dar eu ma refer la cazurile cand este.
    E nevoie de linie continua ca sa poata sa fie numita banda de accelerare? Si tot de aceea este asa de lunga?

    Eu am zis asta: intru pe autostrada pe acea banda de accelerare. Ajung la viteza corespunzatoare, chiar limita maxima admisa pe acea autostrada, inainte sa parcurg jumatate din lungimea acelei benzi, dar nu pot sa ma mut pe B1 pentru ca am linie continua… pentru inca pe atat cat am parcus deja. Asta mi se pare mie ridicol. Mi se pare gandit cumva pe principiul: hai sa vedem cam care ar fi distanta necesara celei mai slabe masini care circula pe aceasta autostrada sa ajunga la o viteza corespunzatoare, si facem banda atat de lunga, si ii obligam pe toti sa mearga atat inainte de a intra pe autostrada.

    Exemplu edificator, ultima faza. Sunt convins ca @GeluCJ a reusit sa ajunga la o viteza corespunzatoare pentru autostrada aceea dupa ce acea duba care mergea incet in fata s-a mutat ilegal pe B1. Nu a avut nevoie de foarte mult pentru a „prinde viteza”…

    Repet, dublata de intrerupta pe dreapta ei, poate nu imediat, dar destul de repede. Cine ajunge mai repede la viteza corespunzatoare, si dupa o asigurare temeinca, sa se poata muta in liniste (aka legal) pe B1.

  38. @Bobby Asta depinde si de cum a fost proiectata intrarea respectiva. Inteleg ideea ta si ar fi aplicabila si la noi. Dincolo exista in anumite zone marcaj dublat (continuu + discontinuu) pe banda de accelerare. Insa ar trebui sa fie standardizata mai clar si la noi folosirea unui astfel de marcaj pentru banda de accelerare, cum este de exemplu in cazul liniei de tip „D” 😉

    P.S. Ar mai fi o mica problema 🙂 Stii la noi cum e. Nici macar linia continua (simpla sau dubla) nu vor sa o respecte unii. Ce s-ar intampla daca ar mai da si de una intrerupta? 😆
    Vezi te rog alte tipuri de intrari aici: http://www.trafictube.ro/cum-ne-place-asa-mergem/ secventa de inceput 0:05-0:37.

  39. Normal ca in Austria banda de accelerare e mai scurta decat la noi sau in Ungaria. Caci acolo probabil cei mai multi au masina de 200 cai putere, nu de 75. E enervant ca-i lunga linia continua la noi, dar altfel unul cu o masina de 75 cp accelereaza la 80 si intra pe banda unu, apoi ala din spate trebuie sa bage frana brusc ca mergea cu 130. Pana se obisnuieste lumea sa iase de pe banda de acceleratie cu viteza masinilor de pe banda unu, nu cred ca exista vreo solutie care sa satisfaca pe toata lumea. E drept ca-i enervant sa mergi pe langa gard cu 130 km/h ca-i riscul mare sa-l atingi.

  40. @csuporj Daca circuli cu atentie nu-l atingi nici la 130 🙂 Sa stii ca nu e chiar asa, n-au cei mai multi masini de 200 CP, pentru ca unii n-au nevoie de ele 😀

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!