Adaugă comentariu

49 comentarii
  1. 1 .Reclamatie la RATB
    2. Poate baga Iasmin filmarea din tramvai :-).
    3. Serios. Calculat traseul incat sa nu te trezesti in situatii de dubiu.. Cel mai scurt nu e tot timpul si cel mai bun.

  2. Eu consider că te-ai încadrat corect. Am trecut de multe ori pe acolo, chiar dacă nu am virat spre Calea Floreasca, și încadrat fiind pe banda a 3-a, am așteptat răbdător ca cel din fața mea care vira spre Calea Floreasca să elibereze banda. Nu am claxonat niciodată în situația dată. Totuși, din câte am observat, acolo sunt foarte mulți care se încadrează pe linia de tramvai pentru a efectua virajul stânga spre Calea Floreasca.

  3. nu conteaza cate minusuri voi primi, in trafic tre sa conduci si cu capul

    Dupa cum stii acolo raman 2 benzi, la 4-5 seara e iadul pe pamant. De preferat sa faci stanga de pe linia de tramvai numai daca nu vine tramvaiul sau in spatele lui.

  4. Nou

    La 100 m in spate e intersectia de la Dorobanti pe care eu n-am vazut-o in viata mea libera. Cred ca aici, daca e posibil, e bine sa incerci sa nu blochezi o banda.

  5. Pai daca nu vine sau e deja tramvai acolo, se poate face stanga si astepta apoi in mijlocul intersectiei fara sa se mai incomodeze B3. Daca e trafic si tu vrei sa faci stanga, ar insemna sa te muti pe linia de tramvai din timp fiindca oricum se strang mai multi pe ea si la sfarsit nu vei mai putea sa intri.
    Mi se pare o situatie foarte aiurea care se rezolva tot la mica intelegere
    ???

  6. @Iuda. Daca face stanga la Perla si recalculare traseu mor haterii ?

  7. @Limit; nu exista B3 acolo, sunt doar 2 benzi pe sensul tau. pe celalant sens sunt 3 benzi
    @Ursul: recalculare traseu pentru toti si se blocheaza stradutele, ca deja sunt pline de masini.Oricum ai socoti tot da cu minus. bucale nu-i facut pentru atatea masini si cu asta basta.

    Referitor la intersectia respectiva, cate locuri de parcare exista la spitalul de urgenta ???

  8. Teoretic sunt 3 benzi, dar prima e „acoperita” de taxiuri sau avariati. Dimineata devreme am prins toate ele 3 benzi libere, pe la ora 6 30

  9. sunt 2 juma, ca parcarea este permisa acolo din cate stiu https://www.google.ro/maps/@44.452927,26.100574,3a,75y,242.6h,67.09t/data=!3m4!1e1!3m2!1sMJgTLRUZ262-aUDC1z6EnQ!2e0?hl=ro

    @Vlad Ciubotaru · UMF G.T.Popa Iasi: vorbim de Bucuresti, viraj la stanga si de cele 3 milioane de masini, nu vorbim de depasiri pe linia de tramvai. Nu o lua ca un afront dar in toata Moldova nu sunt 3 milioane de masini 😆

  10. @Iuda ZERO ! Sunt cateva pentru SMURD. Eu parchez la Piata Floceasca :-).
    Recalculare acolo era la sensul sa-ti faci traseul incat sa eviti sa mergi pe cedeaza si intersectiile dubioase. Bat saua sa priceapa iapa.
    Oricum era preconizat sa faca Floreasca cu sens unic ca oricum acum cate 1 banda pesens e ocupata de bizonei.

  11. Nou

    @Iuda nu ma intereseaza nici Moldova nici Transilvania si nici Tara Romaneasca 😀 regulile de circulatie SE APLICA PENTRU TOTI, indiferent de oras, nici nu m-am gandit la depasire pe linia de tramvai ci la simplul fapt ca acel vatman l-a pus in dificultate pe @Limit atunci cand a dorit sa faca virajul la stanga. PS: RESPECT pentru toti care posteaza video-uri aici si ii intereseaza sa schimbe ceva in tara asta!

  12. „Oricum era preconizat sa faca Floreasca cu sens unic ca oricum acum cate 1 banda pesens e ocupata de bizonei.”

    sau de cei care nu au unde parca si trebuie sa ajunga la Urgenta, intaiul spital de urgenta al tarii

  13. De câte ori am făcut stânga acolo, eram cam singurul care făcea de pe bandă, majoritatea erau pe linia de tramvai. Eu încerc mereu să văd dacă vine tramvai dintr-o parte sau alta; dacă văd tramvai, aștept pe bandă, dacă nu, aștept pe liniile de tramvai, ca să nu blochez banda, mă orientez la fața locului. Când am așteptat pe bandă, nu m-a claxonat nimeni din spate, în schimb s-au ofuscat vreo doi care făceau stânga odată cu mine, dar ei de pe linia de tramvai, și la intrarea pe Floreasca voiau să aștept eu să intre ei 😀

  14. @Iuda sunt bizeoneii de la firmele din zona. Au facut casa, dara fara parcare la subsol. Sunt bizoneii care merg la Genin sau la alt haleu pe zona.
    Se putea face parcare subterana la Dinamo. Dar nu, e complicat. Or sa pune blocuri si acolo. Parcare canci.

    http://metropotam.ro/Utile/In-Bucuresti-se-va-construi-un-pasaj-in-zona-Calea-Dorobantilor-Stefan-cel-Mare-Calea-Floreasca-art3995827317/

  15. Depinde la cine te rogi, Sfânta Linie Continuă Protectoare A Celor Cu Legea În Mână sau Sfânta Fluidizare Salvatoare De Timp Și Nervi.

  16. @ciubotaru vlad – adica vatmanul trebuia sa ii dea lui prioritate sa faca stanga de pe banda? acolo exista un singur semafor pentru toti pe directia inainte, masinile executa viraj stanga de pe banda 3 acordand prioritate tramvaielor. in cazul asta, nu se vede pe filmare dar tramvaiul este blocat in intersectie de 1-2 destepti
    eu unul as executa virajul stanga/m-as incadra sa fac stanga de pe linia de tramvai doar daca el este extrem de departe/deloc si ar fi aglomerat.

  17. Nou

    Eu ma rog ca toti sa invete o data pentru totdeauna sa respecte regulile de circulatie.

  18. Tibike, păi și ăia din tramvai n-au nervi 🙂 ? Uite, de exemplu, tramvaiul din clip era blocat și ăla care a blocat tramvaiul a blocat tot. Eu cred că fluidizarea ar trebui să se facă din spate, de pe banda cealaltă: mai lasă unu, mai lasă altul. Dar, deh, toți se grăbesc, toți vor să prindă verde, „nu e vina mea că te-ai încadrat pe banda aia” și tot așa. Da’ blocaje tot o să mai fie, claxoane o să fie, nemulțumiți o să fie, noi să fim sănătoși 🙂

  19. E clar care e abordarea legală. Ce nu înțeleg eu, e de ce unii îl sfătuiți să stea pe șine pentru stânga. Adică dacă voi așa procedați, nu vă gândiți că e mai bine să-l sfătuiți să stea legal, ca să aveți voi loc pe șine când treceți pe acolo? Vă întreabă omul dacă vreți să vi se dea din cale și voi nu speculați ocazia… ntz ntz ntz 😀

  20. unii se mai gandesc si la cele 100 de masini din spatele lor 🙂
    daca intersectia permitea o circulatie fluenta pe doua benzi inainte si una sa se poata vira la stanga ….

  21. Nou

    @florin in intersectia nedirijata tramvaiul daca merge inainte sau face dreapta are prioritate de trecere, iar daca face stanga isi pierde prioritatea. Din cate se observa in video aceasta intersectie este una dirijata prin semafor. Vatmanul trebuiea sa dea prioritate lui @Limit pentru ca, in intersectiile dirijate tramvaiul respecta (in functie de zona) semaforul normal(cum este acest caz) sau „semaforul”lui format din trei puncte albe puse in linie si unul sub acestea(sub forma literei T), luminile reprezentand STOP,STANGA,DREAPTA,INAINTE. Acel semafor de care spui tu are functia pentru toate trei directii(sper sa nu imi fi scapat verde intermitent pentru dreapta care de fapt INSEAMNA GALBEN INTERMITENT pentru necunoscatori) nu doar pentru inainte. Tramvaiul trebuia sa dea prioritate celor care fac stanga.”eu unul as executa virajul stanga/m-as incadra sa fac stanga de pe linia de tramvai doar daca el este extrem de departe/deloc si ar fi aglomerat.” daca ar fi aglomerat si tu ai face ceea ce ai spune exista posibilitatea sa blochezi intersectia ,incurci pe altii, cu toate ca nu asta ti-ar fi intentia. Daca tu te-ai incadra pe viitor pe linia de tramvai tine minte cateva maruntisuri: 1-calci linia continua care este FOARTE VISIBILA 2-daca ai cel putin o banda in dreapta tramvaiului esti obligat sa il depasesti prin dreapta(prin dreapta si stanga doar pe sens unic)(pe linia de tramvai ai voie sa circului doar pe strazile unde este voie acest lucru, in acest caz NU) si 3-daca ar fi vreun echipaj de politie care stie cu adevarat regulile si nu trece cu vederea aceste lucruri vei deveni pieton pentru 30 de zile. Daca nu ma crezi iti dau un sfat omenesc si prietenesc exact cum fac eu: ia o carte de legislatie(macar odata pe an sa o citesti sau cel mult la 2 ani) ca sa iti reimprospatezi cunostintele si sa le cimentezi cat mai bine chiar daca sa zicem ca ai experienta de 15-20 de ani de condus. Te rog sa nu o iei in nume de rau ci ca un sfat prietenesc si asta este valabil pentru toti cu toate ca o sa am si dislike-uri de la unii la acest comment cum am avut mai sus, dar nu este nici o problema eu nu ma complac greselilor(poate costa viata). O seara frumoasa tuturor.

  22. tramvaiul merge inainte, ca nu are cum sa faca stanga sau dreapta pentru ca ..nu are cum 😆
    tramvaiul era oprit pentru ca era un dobitoc in fata lui care vira stanga.

  23. – ciubotaru vlad: Eu ma rog ca toti sa invete o data pentru totdeauna sa respecte regulile de circulatie.
    – ciubotaru vlad: Tramvaiul trebuia sa dea prioritate celor care fac stanga.

    What?

  24. Nou

    @iuda eu am incercat sa explic cu totul altceva in acel comment(intersectie dirijata vs nedirijata), este logic ca in situatia de fata tramvaiul poate circula doar inainte ca asa sunt liniile 😀 (stanga-dreapta doar daca ar deraia :D) daca erau 1-2-3 in fata tramvaiului care vroiau sa faca stanga , DA aia sunt dobitoci DOAR daca s-au bagat in acel loc pe rosu(nu ca ar fi imposibil), DAR daca, sa zicem ca @Limit ar fi fost primul cand semaforul se facuse verde, atunci, @Limit are prioritate de trecere pentru ca este intersectie dirijata(in acest fel de intersectie tramvaiul are prioritate doar daca face dreapta fata de cei care cirucla pe directia inainte iar in video-ul asta nu este vorba despre asa ceva)

  25. aici vorbim de mere, tu ne explici perele 🙂

  26. Nou

    Prioritate tramvai: 1-intersectii nedirijate: pe directia inainte-dreapta are prioritate , vireaza stanga, o pierde. 2-intersectii dirijate: pe directia spre dreapta(vireaza dreapta) are prioritate fata de cei care circula pe directia inainte atat. In acest video care din prioritatile tramvaiului se aplica?

  27. @ciubotaru vlad

    Tu ai carnet?

  28. Nou

    Da ca altfel nu ma bagam la astfel de discutii.

  29. Nu prea cred ca ai.
    Autorul schimba directia, in momentul in care schimbi directia pierzi prioritatea daca nu exista indicatoare care sa-i oblige pe ceilalti conducatori la altceva.

    OUG 195/02 Art. 54. – (1) Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rand de vehicule stationate sau de intrare intr-un asemenea rand, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stanga sau care urmeaza sa efectueze o intoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna in pericol siguranta celorlalti participanti la trafic.

  30. @ciubotaru vlad – Care articol de lege reglementează ceea ce susții tu? Pentru că în tot Codul Rutier eu nu am găsit decât Art.59 din OUG 195 referitor la prioritatea tramvaielor, și e total altceva decât ce susții tu. Tramvaiul are prioritate doar în intersecțiile nedirijate (situație întâlnită cam… niciodată), și atunci doar dacă nu face stânga.

    (modificare, sorry) *Tramvaiul are prioritate absolută doar […]. În rest respectă aceleași reguli de circulație ca toți ceilalți.

  31. „Prioritate tramvai: 1-intersectii nedirijate: pe directia inainte-dreapta are prioritate , vireaza stanga, o pierde. 2-intersectii dirijate: pe directia spre dreapta(vireaza dreapta) are prioritate fata de cei care circula pe directia inainte atat. In acest video care din prioritatile tramvaiului se aplica?”

    Adică aci, săracu’ tramvai, dacă n-are șine spre dreapta, nu mai are prioritate, nu?
    Eu, din comentariul ăsta al tău, am înțeles că alea sunt singurele, dar singurele împrejurări în care tramvaiul are prioritate, în rest „fuck you, tram!”.

  32. Nou

    @Tibike cred ca te-ai referit la intersectiile dirijate nu am o carte de legislatie langa mine momentan, dar cu prima ocazie o sa ma uit exact la articol si ca sa fi cat de cat multumit pana iti trimit acel articol si iti promit ca o sa incerc cat mai repede uite-te putin pe acest link si ai sa vezi ceea ce iti spuneam eu http://www.politisti.ro/topic/5856-prioritate-tramvai/ si chiar ai si un exemplu video acolo. @omar de crezut se crede doar la biserica si nu vorbim pe considerente… referitor la commentul tau iti spun doar atat este strans legat de commentul lui @Tibike iar @Mishu uitate si tu la commentul lui @Tibike, si nu, nu este “fuck you, tram!” in rest ci prioritate de dreapta pe care trebuie sa o acorde tramvaiul, pentru ca @Limit ajunge in dreapta lui.

  33. Habar n-ai despre ce vorbesti, las-o balta.

  34. @ciubotaru vlad – Fără supărare, dar… pari fumat. Ț-am dat link la textul legii tocmai ca să vezi exact la ce mă refer. După cum vezi, ai textele legii și aici pe site, nu e nevoie să „cauți cartea”. În rest, ceea ce spui nu are nici un sens; dai ca exemplu o discuție de pe un alt forum care te contrazice. Deci ori nu le ai cu logica, ori nu le ai cu limba română, ori amândouă.

  35. Nou

    @Mishu si @omar mai simplu decat a spus @Tibike eu nu as fi putut spuneo. Este parerea voastra legata de aceste comment-uri…apreciez criticile si incerc sa iau ce este mai bun din ele… si puteti in continuare, cand va veti intalni cu un tramvai sa ii acordati prioritate tot timpul…e mai simplu asa.

  36. Nou

    In „(modificare, sorry) *Tramvaiul are prioritate absolută doar […].” citat de la @Tibike si aici se refera la intersectii nedirijate(intrati pe link-ul cu legea din comment-ul lui) (lasati la o parte discutia mea cu @Tibike cu virajul la dreapta al tramvaiului in intersectii dirijate). ” În rest respectă aceleași reguli de circulație ca toți ceilalți.” citat…””OUG 195/02 Art. 54. – (1) Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rand de vehicule stationate sau de intrare intr-un asemenea rand, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stanga sau care urmeaza sa efectueze o intoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna in pericol siguranta celorlalti participanti la trafic.””domnilor acest articol se aplica in situatiile prezentate in el NU IN SITUATIILE DE EGALITATE CUM O SA VEDETI MAI JOS SI IN VIDEO, uitati-va in video exista 1 singur semafor pentru viraj dreapta, circulatie inainte, viraj stanga si pentru tramvai(eu nu am vazut sa aiba tramvaiul semaforul lui in forma de T, ca sa zicem ca ar fi respectat altceva) iar in acest caz toti patru sunt in situatie de egalitate. Daca tot imi spuneti ca habar nu am ce vorbesc am o intrebare : ce fel de prioritate se aplica intr-o situatie de egalitate? sau dupa voi acolo nu este situatie de egalitate?

  37. Raspuns la intrebare: nu, daca se intampla ceva vei pica vinovat pentru „fluidizarea” traficului. Te-ai incadrat corect si asa ar trebui sa o faca toata lumea, cei care fenteaza pe linia de tramvai sunt gunoaie si atat.

  38. Te-ai incadrat corect.

    Pe mine ma enerveaza argumentul asta: „fludizarea traficului”. Ce fludizare mai e aceea in care smecherii se inghesuie pe linia de tramvai ca sa fenteze coada si sa forteze ulterior ori reintrarea pe banda ori virajul la stanga, taind calea celor incadrati corect? Unde draq e „fluidizarea” aia? Nu e decat o marlanie in trafic, asta e si nimic mai mult.

  39. Conduita sau neconduita… stim deja cu totii ca autoritatile nu ne ajuta sa mergem nici in siguranta si nici fluent. Acolo linia de tramvai e delimitata prin linie continua de carosabil, deci e neregulamentar sa faci stinga de pe linia de tramvai.
    Pe de alta parte in situatia asta e de dorit sa te incadrezi in spatele tramvaiului (daca-l incomodezi nu ai rezolvat nimic si nu ajuti pe nimeni, dimpotriva) si sa facis tinga de pe linia de tramvai.

    In hirtoapa dintre cele 7 colturi sparte de bordura, supranumita si Iasi, circulatia autoturismelor pe linia de tramvai, acolo unde nu sint refugii, este permisa tocmai din acest motiv: numarul de masini a crescut foarte mult iar latimea carosabilului se diminueaza cu masini parcate pe zi ce trece.

    Deci cind e aglomerat facind stinga de pe banda aia, chiar daca doar asa e legal, sugrumi putin traficul pe banda aia care e destinata si virajului la stinga si pentru directia inainte.

    Nu uitati ca limitele de viteza si marcajele sint facute de niste diversi care nu au nici o legatura cu situatia din teren. Plus ca marcajele mai sint facute varza la fata locului de cei care le traseaza. Deci de multe ori sintem pusi in situatia de a ne folosi judecata si liberul arbitru in luarea unei decizii optime dar neregulamentara conform legislatiei rutiere. De cacat, nu? Ca in tarile conduse de oameni pentru oameni nu se prea intimpla sa ai nevoie sa faci asa ceva…

  40. @Mituc – daca, dupa virajul la stanga, s-ar intra pe doua benzi, n-ar fi nicio problema ca cei care fac stanga sa o faca si de pe linia de tramvai – ei ar intra pe b2, ceilalti, incadrati normal, pe b1. Dar, cel putin in Bucuresti, situatia e asa: ori strada pe care se face virajul la stanga are o singura banda pe sens, si atunci cei de pe linia de tramvai intra cu japca, ori strada are 2 benzi, dar b1 e ocupata inca din buza intersectiei de parcati, avariati, etc, deci tot pe o singura banda se vor inghesui doua siruri de masini.

    Oricum ai lua-o, nici vorba de fluidizare.

  41. Kor, ai perfecta dreptate.
    In plus, daca cineva din alt oras ajunge in acel punct si „nu stie care-i treaba” nu va avea alta solutie decit cea regulamentara si recomandata.

    In situatia de fata insa o parte dintre cei incadrati neregulamentar se vor simti fentati si vor reactiona ca niste dobitoci.

    Problema acolo nu e modul cum se incadreaza unii sau altii ci faptul ca prin acele marcaje circulatia nu e deloc optimizata.
    Reducerea fluxului de autovehicule pe o artera cu 30% mareste viteza de parcurgere a acelei artere cu mai mult de 50%. „E dovedit clinic”. Ori facind stinga de pe b3, daca cei de pe b3 ar trebui dati pe b1/2 atunci fluxul de masini s-ar mari de fapt cu 50%. Si utie de aia stam (din cauza ca de marcaje „optime” pe de o parte, si suntaci de coloana si derutati cazuti din luna pe alta parte).

    Apoi, indiferent cum s-ar marca, tot se vor gasi idioti care se vor incadra aiurea ca sa fenteze coloana mai lenta. Daca eu as fi inutilitist le-as cauta nod in papura la cei prinsi facind asta incit sa-i las fara permis o luna sau cit e trecutul pe rosu, sau mai bine 3 luni. De fapt astia distrug fluenta traficului (pe linga marcajele si amenajarile mai putin eficate), pentru ca un astfel de idiot iti tine in loc doua benzi doar ca se grabeste el.

    Ori in abordarea pe care o vad eu, si anume posibilitatea incadrarii pe linia de tramvai atunci cind conditiile de trafic pe directia tot inainte sint total nefavorabile la punctul de intrare in intersectie (nu si iesire), ar avea de suferit poate doar unii de pe o banda iar restul de pe trei benzi ar degaja mai rapid zona.

    Daca privesti toata intersectia este o optimizare/fluentizare… insa repet, in situatia asta manevra ar fi neregulmentara si sanctionabila.

  42. @ciubotaru vlad

    https://www.trafictube.ro/2-motherfucker-2/ -> Tu esti ala cu Skoda de la prima faza?

  43. Din toate comentariile am ajuns la concluzia ca mai bine ma mut in Aviatiei si scap si de trafic si de intersectia asta :))

  44. + totul depinde se starea emotionala 😀 incaadrarea intr-o intersectie in Bucuresti se face pe ore … daca e dimineata se face stanga si de pe trotuar dar si din spatele tramvailui .. ..ideia daca nu te ajuta infrastructura trebuie sa ne folosim capul sa ne alegem bine momentul si mai ales sa nu uitam ca nu suntem singuri pe sosele.Bucurestiul se sufoca la anumite ore dar il mai ajuta si anumiti soferi, tu ai procedat bine… nu era foarte aglomerat…si „banda” e inainte si la stanga din cate stiu eu. 😉

  45. Nou

    Gresesc?
    art. 103 din HG 1391/2006 – Pe drumul public cu cel mult două benzi pe sens și cu o a treia bandă pe care este amplasată linia tramvaiului lângă axa drumului, conducătorii de vehicule pot folosi aceasta bandă, cu obligatia să lase liberă calea tramvaiului, la apropierea acestuia.

  46. @narkiss333
    – acel bulevard are 3 benzi pe sens.
    – de-a lungul multor bulevarde, chiar daca sunt 2 benzi pe sens, liniile de tramvai sunt despartite de aceste benzi cu linie continua, linie despartitoare intrerupta, dar similara cu cea care delimiteaza acostamentul – ceea ce marcheaza sfarsitul spatiului carosabil .Sau cu „opritoare”, borduri joase, etc). Evident, acolo nu e permisa circulatia pe banda de tramvai.

    Doar in cazul in care sunt cel mult doua benzi pe sens, iar spatiul de circulatie a tramvaielor nu este delimitat net (cu linie continua sau de tip „acostament”) este permisa circulatia pe linia tramvaiului.

  47. Nou

    true, ma gandeam la o alta intersectie si mi-a scapat ca e linie continua in video 🙂

  48. Nou

    @omar din pacate raspunsul la intrebarea ta este unul negativ. Eu detin o altfel de marca si nu voi face asemenea testari in trafic.

Vezi si...