It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Era s-o fac lata. Am fost aproape, foarte aproape

Adăugat de RzV
60

Grabit si nervos ca cel din fata mea nu facea stanga desi niciuna dintre masinile care veneau nu intrau pe banda 2 unde putea el sa iasa linistit, cu ochii in dreapta asigurandu-ma, nu l-am vazut nici macar o clipa pe cel care iesea de pe partea cealalta a drumului.

Intrebarea e, nu el trebuia sa imi dea prioritate, iesind din parcare? Indiferent care dintre noi ar fi avut dreptate, sunt aproape sigur ca nici el nu m-a vazut deoarece avea soarele in ochi si nu ar fi fost benefic pentru niciunul dintre noi sa ne stricam masinile in modul asta…bizar.

36 comentarii

  1. Câte din astea sunt în Militari Residence… La ordinea zilei. El era vinovat…

    • teddycarebears

      de ce era vinovat celalalt ? nu inteleg exact cum e drumul, pare cu un singur sens …

      insa fiind intersectie si ambii soferi cu aceeasi prioritate la intrarea pe drum, nu cumva autorul trebuia sa acorde prioritate de dreapta ?

      parerea mea este ca daca autorul merge in diagonala, taie 2 benzi si accelereaza un pic asta nu inseamna ca are si prioritate automat …

    • @teddycarebears – daca autorul era deja pe drum, atunci avea prioritate fata de Passat-ul care nu intrase inca. Altfel, autorul e soferul tipic de Bucuresti care nu are niciun pic de rabdare, stationeaza pe trecere, si sta in fundul masinii din fata lui, presandu-l sa iasa in drum, chiar daca soferul respectiv nu se simtea inca in siguranta sa faca manevra.

  2. Eu vad ca e strada acolo. Ma rog, ulita.

    • Pare mai mult un teren viran, cu drum „negru” si cu o parcare improvizata.

    • Si ti s-ar parea incredibil sa fie in administrarea statului? Nici nu este singura de pe acolo, de fapt majoritatea sunt asa.
      Important este daca este in administrare privata sau este administrata de primarie.

    • Parcarile administrate de primărie mai nou iti ofera prioritate cand iesi pe strada din ele? Trezirea! Voiam niste argumente plauzibile pentru speța asta, nu aberatii cum ca parcarea e privată sau publică. Eu stiu ca e privat terenul ala, dar nu are nicio importanță oricum.

    • Nu are nicio relevanță cine are în proprietate drumul respectiv atâta timp cât este deschis circulației publice.

    • O parcare este parcare atunci când este semnalizată corespunzător.

      Nu văd indicatoare pe drumul respectiv și nici indicator de drum cu prioritate pentru cei care vin din dreapta. E interesant cum se stabilește vinovăția în cazul unui accident între unul care merge pe direcția drumului cu sens și unul care iese de pe drumul neasfaltat. În cazul acesta, cei care vin de pe drumul asfaltat ar trebui să le acorde prioritate celor care ies de pe câmp pentru că circulă din partea dreaptă.

    • Am zis eu ca ar fi parcare? Am zis ca pare strada, sunt si case mai incolo.
      Si este important daca este in administrare publica sau privata pentru ca in prima situatie trebuie sa-i dai prioritate de dreapta, in a doua situatie se considera ca iese de pe o proprietate privata si trebuie sa acorde prioritate.

      Daca stii sigur ca este proprietate privata sau parcare nu vad de ce mai ceri parerea pe aici, legislatia este cat se poate de clara.

      @Bobita

      Intr-adevar, ai dreptate. Dar cate drumuri private deschise circulatiei publice stii in zone rezidentiale? Nu are sens sa-l tii deschis circulatiei publice dar sa platesti pentru administrarea lui cand nu ai niciun fel de beneficii de pe urma lui.

      @RzV

      Esti soferul tipic care mai rau incurca traficul. Te-ai enervat in 10 secunde ca nu pleca ala, ai blocat trecerea de pietoni si nu ai acordat prioritate pietonilor, l-ai dublat pe ala care facea stanga desi nici macar nu stiai ce face… toate astea pentru 10 secunde.

    • Păi tocmai asta voiam să aflu. Faptul că el venea de pe o zona privată il obliga sa imi dea prioritate, chiar dacă si eu la randul meu trebuie sa dau prioritate celor de pe drumul prioritar, iar el totusi vine din dreapta mea?! Asta voiam să aflu…
      Parerea ta ca sunt genul de șofer care mai rau incurca…poti sa o tii pentru tine. Probabil toți mai rau am încurcat macar o data in viata de șofer, nu poti generaliza. În cazul de fata a fost o conjunctura nefericită intr-adevar, unde nu am câștigat nimic. Trecerea nu am blocat-o în mod intenționat, tocmai pentru ca ma asteptam sa plece imediat cel din fata mea deoarece avea o bandă liberă. Iar cand am vazut pietonii care voiau să treacă si eu eram pe trecere deja, am ales sa o iau prin dreapta celui cu papucul pentru a iesi din situația neplăcută creată.

    • mad4green

      @RzV
      De obicei un drum privat trebuie sa aiba bariere, sau indicatoare clare care sa mentioneze ca ala ar fi drum privat. Chiar daca tu ai fi stiut ca e o parcare privata, nu e marcata deloc in acest sens.
      Si ca majoritatea de aici sustin ca in caz de impact, oricine politist te-ar fi scos unic vinovat. Sa nu cumva sa scoti filmarea la politie :))
      Felicitari pentru evitarea accidentului.

  3. in situatie similara, venind din pozitia VW, intersectie in toata regula, cred ca in fiecare zi am ajuns sa fiu claxonat si sa ma cert cu „soferi”… penibilul situatie e ca majoritatea din ei au semnal stanga pus, intra de pe strada cu indicator Cedeaza si sunt extrem de vocali aratand spre indicatorul meu de Cedeaza.

    • Asta e alta situatie, aia sunt doar niste prosti. Eu aici sunt curios dacă el trebuia sa imi dea prioritate pentru ca ieșea din parcare sau nu. Oricum dacă îl vedeam il lăsam să iasa înaintea mea, pentru ca amândoi plecam de pe loc si el era deja cu un pas în fața.

  4. Cel cu papucul nu s-a băgat pentru că nu și-a dat seama că drumul este cu sens unic în direcția respectivă începând din respectiva intersecție.

    Drumul de pe care a ieșit respectivul, nu cred că este propritate privată, așa arătau toate drumrile printre tarlalele de acolo.

    Îngrijorător este faptul că unii au impresia că cel care a virat dreapta este vinovat pentru neacordare de prioritate.

    • teddycarebears

      si eu cred ca e nevinovat si am explicat mai sus de ce … nu pricep de ce altii o vad diferit avand in vedere situatia de fata …

    • Dacă e drum intr-adevar, vina ar fi a mea. Dar dacă e parcare, asa cum stiu eu, a cui ar fi vina?
      Mai nou, vad ca unii pun problema daca parcarea e privată sau publica, de parcă acolo e marea problema.

    • @RzV: dpdv… logistic (daca vrei), poate o fi parcare. Dpdv RUTIER, in schimb, aia NU e o parcare, atata timp cat nu are indicatorul albastru cu un P mare pe el, deci trebuie sa il tratezi ca pe orice alta strada!
      Iar daca aspectul asta e oarecum discutabil (semnalizare deficitara din partea administratorului drumului), prima parte e cat se poate de clar greseala ta! Prioritatea NU se acorda in functie de benzi, pe principiul „ma bag pe b2, ca si-asa avem amandoi loc!”. Chiar daca se mai practica de catre unii (mai ales in orase mari, dar recomandat cu mare prudenta), cel din fata ta nu a gresit cu absolut nimic acordand prioritate tuturor de pe drumul principal, asa ca nu aveai niciun motiv sa il dublezi in halul ala.

    • @DriveTM: de acord cu tine, nu a gresit cu nimic, insa m-a prins intr-o zi / moment cand ma grabeam foarte tare si ma enerva ca pana acolo am dat numai de din astia care dorm pe ei cu 20km/h uitandu-se dupa cai verzi pe pereti, stand 5 minute intr-o intersectie, etc. Pe de alta parte, nu-mi spune ca tu daca iesi pe o strada cu sens unic iar pe ea vin masini numai pe o banda, tu nu intri pe cealalta care e libera si astepti sa se termine masinile (care apropo, la ora aia, in locatia din video, nu se termina – decat dupa inca vreo ora – in general vin una dupa alta, fiind foarte aglomerat).
      Oricum, nu am sustinut nicio clipa ca ce am facut a fost corect, eram doar curios de partea cu prioritatea intr-un caz de genul asta. Deci tu esti printre cei care interpreteaza ca cei care ies de acolo au prioritate, chiar daca ar fi o zona de parcare / unde se parcheaza (nu zic nici ca e ca tine, nici ca nu, pentru ca nu mi-e clar inca). La urma urmei, nici pe alei printre blocuri nu e semn de parcare, dar masinile parcate pe marginea strazii, cand pleaca, se considera ca au fost parcate si trebuie sa acorde prioritate tuturor, chiar daca nu au deasupra capului semn de parcare.

    • @RzV: in general sa stii ca nu prea ma bag. Nu doar din principiu, ci mai ales pentru ca nu stii niciodata cand se trezeste un racer de pe drumul cu prioritate sa schimbe banda fara sa semnalizeze, si sa intre in tine. Iar in rarele momente cand ma bag, o fac incet si cu multa prudenta.
      Cat despre iesirea din parcare, am vazut chiar un comentariu mai jos care arata ca si pe harta, ulita respectiva e drum public, cu denumire si tot ce trebuie (teoretic , deci mai lipseste doar practic: asfalt si ce ar mai trebui sa faca primaria 🙂 )
      Comparatia cu parcarea dintre blocuri nu mi se pare potrivita in acest context, pentru ca facem confuzie intre acordarea prioritatii la iesirea din parcare/gang/intrare/etc. si acordarea prioritatii la plecarea de pe loc, dupa oprire voluntara/stationare. Masina care pleaca de pe un loc de parcare dintre blocuri, era stationata pana la momentul respectiv. Masina din clipul acesta circula deja pe acel segment de drum.

      Iar faptul ca tu cunosti zona si stii ca acel drum (inca) nu duce nicaieri, nu consider ca este relevant. Marcajele trebuie efectuate, iar regulile din codul rutier trebuie interpretate ca si cum toti participantii trec pentru prima oara pe acolo, faptul ca X cunoaste zona de multi ani nu ar trebui sa intervina.

      Eu daca trec pentru prima oara pe acolo, vad un drum cu cedeaza (chiar daca pot sa vad ca e drum infundat! si ele au aceleasi reguli), deci nu merge in fata politistului sa zici „stiu eu ca multi parcheaza acolo, deci il consider parcare”

      Ma bucur ca ai evitat tamponarea, si sper sa fii mai atent pe viitor.
      Cu totii avem uneori momente cand ne grabim. Din pacate, unii au asemenea momente de fiecare data cand urca la volan, desi este cat se poate de clar ca la un drum normal (nu de 1000km), mai ales in oras, nu ai cum sa economisesti mai mult de 5-10 minute in niciun scenariu care nu implica circulat pe contrasens+trotuar+etc ca in filmele de actiune 🙂

    • @DriveTM corect, insa in afara de maps, in realitate ala nu pare a fi drum. Ci pur si simplu un teren arabil putin batatorit :)) Exista intr-adevar cateva drumuri / ulite in apropiere care desi nu sunt asfaltate, e clar ca sunt drumuri. Ideea dupa cum am mai spus, nu era sa stabilim aici cu totii daca aia e parcare sau nu – eu stiind ca se parcheaza acolo doar – dar nerelevant aspectul asta – pe harta e clar ca e considerata o alee acolo (si nu, nu cunosc zona de X ani ca sa spun ceva clar, ci doar am observat ca acolo mereu se parcheaza fiind problema cu parcarea in zona, dar neexistand un drum care sa para bine definit, ci un simplu camp).
      Intrebarea era, daca aia e parcare, el avea prioritate, sau eu?
      Da, si eu ies cu grija si usor cand e o situatie de genul tocmai pentru ca multi schimba benzile aiurea fara sa vezi vreo intentie inainte.

  5. Eu din cate vad intrati in acelasi timp pe drumul cu prioritate, tu virezi stanga deci trebuie sa ii acorzi prioritate de dreapta.
    Nu cred ca are vreo importanta ca tu vii de pe un drum si el din parcare, cand intrati pe drumul cu prioritate amandoi aveti aceleasi drepturi si obligatii… nu exista grade de prioritate.
    Nasoala faza oricum, ati avut reactie buna 🙂

    • „Nu cred ca are vreo importanta ca tu vii de pe un drum si el din parcare, cand intrati pe drumul cu prioritate amandoi aveti aceleasi drepturi si obligatii… nu exista grade de prioritate.”

      LOL, serios?

      Prioritate se da „când se pune în mişcare sau la pătrunderea pe drumul public venind de pe o proprietate alăturată acestuia faţă de vehiculul care circulă pe drumul public, indiferent de direcţia de deplasare”

    • @rdl e posibil sa posibil sa ai dreptate, dar eu am interpretat asa:
      Cel care iese din parcare trebuie sa dea prioritate celor care circula pe „drumul public”, respectiv drumul pe care intra. Nu scrie nicaieri ca trebuie sa dea prioritate celor care intra de pe un drum secundar.
      Cum amandoi intra in acelasi timp, si nici unul dintre ei nu circula inainte pe drumul cu prioritate, as zice ca se aplica regula prioritatii de dreapta.

    • drumul public e drum public, indiferent ce prioritate ai. parcarea este o proprietate alaturata, iar masinile care ies de pe proprietate trebuie sa dea prioritate tuturor masinilor de pe drumul public.

      Daca masinile se afla intr-o intersectie (doua drumuri publice), in care se intampla sa aiba iesire si o parcare, masinile din parcare trebuie sa acorde prioritate masinilor de pe oricare din cele doua drumuri publice.

      Cred ca un exemplu mai clar ar fi fost daca in loc de parcare, ar fi fost o iesire dintr-o curte a unei case. Cel care iese din curte, nu are prioritate fata de nimeni de pe drum.

    • Discuția dintre voi cred ca ofera raspunsul pe care il stiam si eu interpretand legislația, însă unii spun că nu e asa. Oare a fost cineva pus în situația de a ajunge la poliție cu o astfel de speta si are un răspuns oficial?
      Oare si organele abilitate interpretează la fel legea?

    • Dreptul la contestație există tocmai pentru că uneori legea este interpretată greșit în defavoarea uneia dintre părți.

    • Și la judecătorie se regăsesc soluții diferite pe aceeași speță. 🙂

  6. mad4green

    https://www.google.ro/maps/@44.441724,25.9873925,19z?hl=en

    Google Maps arata ca acolo ar fi strada, chiar daca e neasfaltata. Si mai sunt cateva drumuri similare pentru access la casele din acea zona.

    Pot sa te asigur totusi ca nu e parcare asa cum sustii. Multi isi lasa masinile pe acolo dar nu e parcare amenajata.

  7. Este interesant ca exista un indicator de presemnalizare trecere de pietoni, care in mod normal se pune inintea trecerii, dar asta e pus aiurea in dreptul trecerii, si chiar un pic dupa…

  8. frankenstein

    e jale mare in cartierul ala, haos ca-n India

  9. ce de argumente…..nu credeam ca se poate interpreta codul rutier in atatea moduri

    situatia e simpla
    -daca e strada(dar nu e) de unde vine VW-ul atunci @RzV trebuie sa dea prioritate…..maps a cartografiat-o, dar chestia aia nu se poate numi strada, mai ales ca nu are nume…..e doar un drum(fara „public”) intre tarlale

    -daca nu e strada VW-ul trebuie sa dea prioritate masinilor de pe drumul public indiferent ca RzV vine de pe unul fara prioritate(RzV nu are prioritate fata de celalalt drum public si atat)

    proprietatea privata,tarlaua,parcarea este inferioara ca prioritate oricarui drum public
    e un fel de functia doboara gradul

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!