Ghid achizitie camere video auto

It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Legal sau nu?

Adăugat de Cosmin S
7

Este vorba despre depasirea de la secunda 40 incolo, la inceput e doar de fun.
Intersectia este aici (Sofia cu Emile Zola):

23 comentarii

  1. doctor faust

    Art. 41
    (1) Vehiculele si animalele, atunci cand circula pe drumurile publice pe care le este permis accesul, trebuie conduse pe partea din dreapta a drumului public, in sensul de circulatie, cat mai aproape de marginea partii carosabile, cu respectarea semnificatiei semnalizarii rutiere si a regulilor de circulatie.

  2. pe vremea cand s-a facut scuarul ala pe mijloc, cu siguranta era altfel configuratia zonei. eu nu prea as incadra asta la depasire din urmatoarele motive:
    1. circulati pe o strada cu o singura banda
    2. strada din fata e tot cu sens unic si o banda de circulatie
    3. in intersectie, avand in vedere ca nu exista niciun semn/marcaj de ghidare, din punctul meu de vedere sunt 2 benzi, amandoua pentru sensul vostru de mers
    cu alte cuvinte, ai folosit banda 2 perfect legal 🙂

    • doctor faust

      1. nu e o singura banda, sunt 2. parcarea e marcata doar pe dreapta.
      2.strada ‘din fata’ e aceeasi pastrandu-si acelasi regim.
      3.exact, nici macar n-a fost depasire.

      e o situatie similara cu cea de pe kogalniceanu (intersectia cu plevnei) unde e o placintica in mijloc ce poate fi abordata pe ambele parti.

      diferenta e ca aici, nefiind 2 benzi propriu zise deoarece una e ocupata aiurea, cel care „circula” pe dreapta o sa zica „asa a ocolit scuarul/rondul” si a intrat in mine.

      altfel, asa dupa o analiza pur tehnica nu pare nimic in neregula.

  3. Art 10/III: Amenajarile rutiere sau obstacolele din zona mediana a partii carosabile se ocolesc prin partea dreapta.
    Tu ai circulat pe contrasens cand ai patruns in intersectie.
    Mai mult, nici nu ai acordat prioritate celui pe care cica l-ai „depasit (!?)” cand te-ai repliat fiindca tu veneai de niciunde iar celalat se afla in drept de a avea prioritate. La fel de bine puteai sa mergi pe trotuar; ce crezi aia era depasire sau nu?
    Si te mai intrebi daca e legal sau nu…

    PS Ruhestand, in intersectia aia nu patrunde doar strada de pe care vine autorul. Uita-te bine si ai sa observi ca cealalta strada are doua sensuri. Ti se pare corect sa circuli pe contrasens?

    • pe directia pe care se deplaseaza autorul e tot sens unic…deci nu exista contrasens acolo. treaba cu scuarul se aplica atunci cand ai doua sensuri de mers…cand e sens unic, in mod normal trebuie sa ai indicator de ocolire prin ambele parti…
      P.S. da..e corect sa circuli pe contrasens atunci cand intri in depasire atat timp cat nu exosta marcaje care sa-ti interzica acest lucru 🙂

    • doctor faust

      sensul si contrasensul se apreciaza in functie de directia ta de deplasare, nu a celor din lateral.

      cei din lateral au indicator de cedare a prioritatii instalat la marginea bordurii inainte de a se intersecta cu vreo banda de pe acest sens.

      prin urmare, care contrasens pe o strada cu sens unic?

  4. Pe bune de unde le scoateti? Dupa tine daca unii au cedeaza se anuleaza o parte din legislatie care zice ca nu poti circula pe contrasens.
    Iar formularea cu contrasensul pe acelasi segment comun (subliniez COMUN) care este apreciat functie de directie e din putul abisal al gandirii. Cu alte cuvinte daca trec unii NU e contrasens iar daca trec ceilalti ESTE contrasens…
    Stii tu ceva dar nu de tot. Contrasensul e relativ la SENS, nu la directie, iar sensul in acea intersectie e trigonometric.

    Sunt doua segmente unde autorul a mers pe contrasens: segmentul SV si cel din NV.
    In acel rond mai intra o strada cu doua sensuri. Alea vor merge pe exteriorul rondului, prin dreapta sa, exact pe segmentele pe care autorul a circulat.

    Chiar si daca era numai strada cu sensul unic, tot trebuia rondul ocolit prin dreapta. Din moment de nu exista niciun semn trebuia aplicata regula de circulatie.

    • doctor faust

      Dar tu de unde le scoti?
      Ala nu e rond? Ce indicator de rond sau sens giratoriu ai?

      Iar acolo, poti sa subliniezi cat vrei, nu e niciun segment „comun”.

      Care „regula” trebuie aplicata daca ai doua benzi pe sens unic? Si, ma simt nevoit sa repet, pe kogalniceanu cum faci de ocolesti „rondul” si prin stanga si prin dreapta?
      P.S n-ai mai intalnit strazi cu sens unic, cu mai multe benzi, taiate de alte strazi?

  5. Nu trebuie sa aibe un semn de „Ocolire prin dreapta” sau „Giratoriu” ca sa stii cum sa circuli.
    Constructia aia din mijlocul strazii e o „amenajare” si trebuie ocolita astfel:
    -daca are indicator de ocolire, atunci se respecta
    -daca e giratoriu atunci se circula pe dreapta
    -daca nu are nimic atunci se aplica regula de circulatie (vezi art10.III)

    La Kogalniceanu ai semn de ocolire pe ambele parti plus linie continua plus marcaj. Nu au legatura una cu cealalta.

    Daca tu nu observi segmentele (plural) comune ti le mai arat inca o data. Sunt niste arce de cerc:
    -SV (unde e Loganul alb) pentru cei ce vin din stanga
    -NV (unde e Porsche si Mini rosu) pentru cei ce vin din dreapta

    Un segment de drum are circulatia alternanta numai daca e semnalizat. Eu vad ca nu e asa…

    • doctor faust

      Da-mi voie sa pun punctul pe I-ul meu si tu ramai cu I-ul tau, ca e lungim inutil 🙂

      In primul rand, eu vorbesc de mine ca un sofer mediu avizat. Nu de tine, nu de altcineva.
      Nu trebuie sa-mi argumentezi mie nimic si nimeni nu are nimic de dovedit.

      Eu circul dupa regulile cadru prezente in OUG 195/2002 si regulamentul de aplicare.
      Pe aceasta cale, da-mi voie sa-ti prezint articolul 10 din ambele, pentru ca nu inteleg ce „10/III” mi-ai citat.

      Potrivit ultimei consolidari legislative din 12.08.2017:

      In regulamentul de aplicare:
      Art. 10 – nu exista un punct III
      Autovehiculele, tractoarele folosite în exploatări agricole și forestiere și vehiculele pentru efectuarea de servicii sau lucrări, tramvaiele și remorcile trebuie să fie dotate, prin construcție, cu instalații de iluminare, semnalizare luminoasă și avertizare sonoră, omologate, care să corespundă condițiilor tehnice stabilite de autoritatea competentă.

      In OUG 195/2002:
      Art. 10 – nu exista un punct III
      (1)11 Este interzisă circulația pe drumurile publice a vehiculelor care nu corespund din punct de vedere tehnic, a celor al căror termen de valabilitate a inspecției tehnice periodice a expirat, precum și a celor neasigurate pentru răspundere civilă pentru caz de pagube produse terților prin accidente de circulație.
      (2) Constatarea defecțiunilor tehnice ale vehiculelor se face de către poliția rutieră, iar verificarea stării tehnice a vehiculelor aflate în trafic pe drumurile publice se face de către poliția rutieră, împreună cu instituțiile abilitate de lege.

      Mai departe, este absolut necesar ca sistematizarea rutiera sa indice modul corect de a circula pe un anumit segment de drum daca nu se considera suficiente prevederile cadru prezente in actele normative care reglementeaza situatia generala.

      Astfel, in speta de fata:
      1) ne aflam in prezenta unui drum cu sens unic, cu doua benzi pe sens care incep inainte de „amenajare” si se continua tot in doua benzi dupa „amenajare”.
      2) strazile care vin din dreapta/stanga au instalat indicatorul de cedeaza trecerea inainte de a se intersecta cu oricare dintre benzi, 1 sau 2 prin urmare, nu exista nici macar o singura portiune comuna simultana.
      3) nu exista indicator de „Rond”, de „sens giratoriu” sau de „ocolire prin dreapta” ceea ce, per a contrario, tinand cont de specificul drumurilor cu mai multe benzi, cu sens unic si fara indicatoare de interzicere inseamna ca pot sa continui sa circul, bine mersi, pe banda doi, prin stanga „amenajarii”.

      Este de 0 relevanta teoretica faptul ca benzile sunt ocupate abuziv de masini, ca sunt masini oprite in intersectie sau ca unuia sau altuia i se pare ca acolo e rond, giratoriu sau orice altceva ce, tehnic, prin semnalizare, efectiv nu e.

      Aceasta este o intrepretare cat se poate de logica bazata pe „realitatea” din teren asa cum o percepem, in stricta concordanta cu regulile aplicabile din Codul Rutier.
      Au 0 relevanta: obiceiul sau cutuma, faptul ca toti merg prin dreapta „din obisnuinta”, faptul ca lumea il confunda cu un rond, etc.
      Si daca totusi, in absenta oricaror alte elemente de marcare/identificare/dirijare orice sofer mediu avizat poate circula asa in conditii normale de trafic, atunci si daca gresesc si voi tampona o masina, fiind teoretic vinovat, ma voi afla in fata unei erori de drept invincibile caz in care atat raspunderea contraventionala, cat si cea civila, nu vor opera.

      Numai bine, nu e intentia mea sa disput cu nimeni, mai incolo de un punct rezonabil. Sunt aici pentru ca am camera, filmez, ma consider un sofer bun si, ca multi de aici, ma deranjeaza bizonii, nesimtitii, etc, din trafic. Nu am intentia sa conving pe nimeni mai mult decat e dispus sa accepte, ma bucur cand pot sa ajut si sa lamuresc.

      Studiu de caz: cum crezi ca interpreteaza speta:
      a) un judecator fara permis de conducere
      b) un judecator care nu e din Bucuresti
      c) un judecator cu/fara permis, de oriunde, care n-a fost pus niciodata, dpdv al traficului, in aceasta situatie

  6. Rectifcare: e vorba de „Art110/III” din Regulament in loc de „Art10/III”.
    Nici eu nu incerc sa schimb convingerile cuiva; doar imi argumentez parerile. Sunt doar simple „pareri” si nu certitudini pentru ca nu detin adevarul absolut. Discutia trebuie sa fie constructiva si fara inversunare.

    Revenind, niste mici precizari:
    -n-am zis ca pe segmentele comune se circula simultan, ci temporal
    -nu multi stiu ca drumul cu sens unic se termina in prima intersectie (vezi*)
    -inexistenta oricarui semn implica respectarea marcajului apoi a regulii

    Habar n-am cum interpreteaza un judecator. La noi e posibil orice.

    Sa-ti propun si eu un studiu de caz:
    -circuli pe sens unic
    -dai de un refugiu nesemnalizat (semn furat)
    -nu e tramvai in statie
    -drumul are 3 benzi (atentie, TREI) dar se circula greu
    Ce faci, circuli pe sinele de tramvai sau nu? Exista o prevedere legala? O aplici? De ce o aplici?

    *) Gasesti la pag 52, semnul G4 „Sens unic” in „Standardul român de semnalizare rutiera” https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwjRqraR2NHVAhWCYZoKHZoyD2AQFggkMAA&url=http%3A%2F%2Fromaniafaragropi.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FSR-1848-2011-Semnalizare-rutiera.pdf&usg=AFQjCNGXGU8JIDJTwRVHMBAEFnUuBSgziQ
    *) Segmentul de drum e strict definit intre „Sens unic” si „Interzis”. In intersectie nu mai exista sens unic.

    • doctor faust

      Vezi, in momentul in care constati cu sinceritate fata de propria-ti persoana ca nu exista argumente, incerci sa abandonezi cazul de fata spre tot felul de scenarii si ipoteze fanteziste sau daca nu fanteziste, cel putin fara legatura cu subiectul.

      Raspunsul e simplu: Judecatorul ar judeca pe ce vede, pe starea de fapt, pe legi asa cum sunt ele scrie, fie ca le-a si „testat” si aplicat ca sofer.

      In conditiile in care:
      Strada are 2 benzi si este cu sens unic, legea iti permite sacirculi pe ambele;
      Nu ai niciun indicator de -> orientare spre B1, de ocolire prin dreapta, de rond (iar, ind.de ocolire) sau de sens giratoriu
      Nu ai niciun indicator de circulatie in ambele sensuri dupa intersectie.

      Asa cum arata in film/google maps/poza, nimic nu te impiedica sa circuli pe acea banda.
      Inexistenta oricarui semn, in acest caz, implica ca poti circula linistit pe banda 2 a drumului cu sens unic si 2 benzi.

  7. Sa mor daca inteleg… De unde reiese ceea ce ai scris in prima fraza?
    Pana acum ti-am dat argumente bazate pe text scris, o HG si un SR. Nu vad sa fi scris pe undeva „dupa parerea mea nebazata pe dovezi” sau „cu toate ca in lege scrie cutare, eu zic totusi ca e pe dos”. Deci ce scenarii fanteziste si ipoteze am facut?

    Si DA, sunt doar pareri pentru ca sentinte n-am cum sa dau.

    Al naibii judecator, eu ziceam ca da in bobi. Tu mi-ai cerut sa spun „cum interpreteaza speta” nu pe ce argumente se bazeaza in judecarea ei. Interpretarea e subiectiva, prin definitie. Drept dovada acest caz pe care noi il vedem diferit fiindca interpretam legea in mod diferit.

    Lipsa indicatorului „Circulatie in ambele sensuri” e perfect logica. Nu ai o circulatie in ambele sensuri pentru ca tot pe un singur sens se circula, dar circular, deci nu ai cum sa fi surprins de traficul din fata; e ca la o giratie clasica.
    Mai mult, nu il gasesti nici macar la intrarea pe cealalta strada. Sa nu imi zici ca daca lipseste, iar tu faci virajul dreapta sau stanga, consideri ca inca esti pe sens unic si te urci pe ceilalti.

    Repet: in intersectie NU mai e sens unic. Asa zic aia de au scris SR; l-ai rasfoit ca sa te convingi? Ai tot dreptul sa nu ma crezi pe mine, dar pe aia de l-au scris tot nu poti sa-i crezi?

    Vreau sa-mi arati indicatorul care arata directia drumului cu sens unic! Nu exista asa ceva pentru ca in intersectie NU MAI E SENS UNIC, acesta reincepand de la un capat oarecare al unei strazi oarecare. Deci oricare din cele 3 iesiri ar fi putut fi continuarea sensului unic. Pe asta cum o argumentezi?

  8. doctor faust

    Nu ai argumentat nimic pentru ca nu ai ce sa argumentezi. Singura ta „argumentatie” se bazeaza pe un contrasens inexistent.

    Sunt 2 benzi ale unui sens unic, din dreapta, si din stanga, ceilalti au „Cedeaza trecerea”.

    De ce cel din dreapta circula „regulamentar” pe banda din dreapta?
    De ce cel din stanga circula „neregulamentar” pe banda din stanga?

    Nu are sens ce spui. Si din stanga, si din dreapta, cei care vin au Cedeaza trecerea la bordura. Nu mai in fata, nu in banda, nu e rond, nu e nimic.

    Sutn strazi care se intersecteaza. Una cu sens unic si 2 benzi si cele transversale care pierd prioritate, din ambele directii, si nu ne intereseaza pe cate benzi se circula.

    Cine ajunge la „Sofia” din orice directie ar ajunge, cedeaza trecerea. Cine merge pe B1 sau B2 continua cum vrea atat timp cat e restrictonat altfel.

    Tu pui problema ca si cum cel de pe dreapta merge regulamentar, si cel din dreapta are obligatia sa-i cedeze prioritatea, dar cel din stanga merge neregulamentar si cel din stanga nu.

    Atunci cel din stanga cui cedeaza? Oricum fiind sens unic i-ar fi venit masini numai din dreapta care ar fi avut prioritate. Si daca ar fi rotit complet in jurul „amenajarii” tot ar fi dat prioritate tuturor.

    intelegi, acum, de ce e logic sa aiba ambele strazi „Cedeaza”? Pentru ca alea sunt cele 2 benzi ale une i strazi cu sens unic, aia nu e nicio depasire si, in lipsa altor reglementari, nu e nimic in neregula.

  9. doctor faust

    Daca situatia arata ca in poza de mai jos, nu vad nimic gresit in manevra.

    http://imgur.com/a/2zQLA

    In lipsa oricaror alte indicatoare de ocolire, restrictie, dirijare, etc, nu vad niciun motiv pentru care sa nu folosesti B2, facand abstractie de „cutuma” existentei unei singure benzi doarece cealalata e ocupata abuziv de masini si oricum nu se poate folosi.

    Vorbim strict tehnic pe sistematizarea existenta in zona.

    Este, desigur, posibil, sa ne inselam cu totii si sa fie semne lipsa, furate, marcaje sterse etc.
    Daca autorul doreste poate face o adresa catre ADP S1 si apoi sa posteze raspunsul pentru edificare.

  10. Am lipsit cateva zile (n-am avut semnal) si vad ca s-au adunat cateva replici 🙂 Ca sa fie clar, am pus aceasta intrebare pentru ca trec des pe acolo si mi se pare ca acea intersectie nu e foarte bine marcata. Mereu ocolesc insula pe partea dreapta, aici ma saturasem de domnul ametit din fata si dupa depasirea din clip pe care n-o consider regulamentara, m-am gandit ca totusi ar putea fi, pentru ca e sens unic si nu are semnul de ocolire, dar intr-adevar nu sunt 2 benzi acolo (presupun ca au fost mai demult, dar apoi au facut locurile de parcare stanga / dreapta)

    In street view din martie 2009 se vede ca exista un indicator de sens unic dupa insula: https://goo.gl/nLcinW, dar care acum e taiat / furat: https://goo.gl/CYs9gF, iar cei care vin de pe str Emile Zola eu doar semnul de cedeaza, nu si interzis la stanga (sau dreapta, dupa caz)

    • @Cosmin S Nici eu nu vad sa fie doua benzi acolo. Asa aruncand o privire fugara pe imagini si pe GM latimea partii carosabile a strazii (fara parcarea din dreapta) nu permite asta 🙂
      P.S. De exemplu, aici e o strada cu sens unic si doua benzi pe sens + parcare in dreapta:
      https://www.trafictube.ro/adunate-drumuri-57/ secventa 2:49-3:14.

  11. Tocmai am trecut azi pe acolo si pe acel „obstacol” este o sageata care te obliga sa ocolesti prin dreapta.
    Deci ceea ce ai facut este ilegal. Daca vrei, voi mai trece pe acolo si fac poza.

    • @Cicero Asa cred ca era si normal sa se ocoleasca obstacolul 🙂

    • Pe 16 august am trimis un mail la ADP, nu am primit raspuns. Azi am trecut si eu pe acolo din nou, au pus la loc si semnul de sens unic care era dupa insula

  12. Ca sa vedeti ca nu e chiar un caz unic, va propun sa va uitati la o intersectie asemanatoare din Cluj si sa va ganditi cum ati proceda daca ati trece prima data prin ea 😀

    1) O strada cu sens unic (Arinilor) care intra intr-o intersectie dirijata in care exista un rond, dupa care continua inainte tot cu sens unic:

    In dreapta si in stanga o alta strada (Tasnad) cu:
    2) Sens unic si „Cedeaza trecerea” (dreapta):

    respectiv (stanga):
    3) Dublu sens, cedeaza si obligare la stanga:

    Cine circula pe 1) si merge inainte pe unde va ocoli rondul? 🙂

    • Din cate vad e aceeasi situatie, adica lipsesc niste marcaje acolo (cum lipseau si in cazul meu):
      – semnul de ocolire
      – in cazul 1 interzis la dreapta
      – in cazul 3 vad ca este obligatoriu la stanga, dar in cazul 2 lipseste interzis la stanga
      Incearca si tu sa dai un mail la ADP Cluj, poate rezolva 🙂

  13. Am primit azi si raspuns de la ADP:

    Referitor la sesizarea dumneavoastra, avand ca tema reglementari de circulatie
    rutiera, la intersectia strazii Sofia cu strada Emile Zola, va informam ca au fost executate
    lucrari de semnalizare rutiera verticala in aceasta intersectie in data de 25.08.2017.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!