It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

M-a „orbit” cu … frana :)

Adăugat de GeluCJ
Raportează ca șters! 116

Folosirea franei de motor este recomandata la coborarea pantelor. Prelungeste viata franei de serviciu si salveaza ochii celui din spate 🙂

Ce mai caută lumea:
  • ce faci in cazul in care iti intra lichid de frana in ochi
  • cum se comportă Toyota Prius pe zăpadă
  • in ce treapta de viteza se coboara o panta

60 comentarii

  1. Sunt de acord si e foarte obositor sa iti stea unul cu stopurile de frana in ochi mai ales seara, eu la semafor si in majoritatea cazurilor cand stationez ridic frana de mana DAR…
    pentru cei care au cutie hidramata situatia e altfel; din comoditate, decat sa ridice frana de mana si sa puna schimbatorul pe „N” prefera sa tina frana de picior apasata ca sa nu plece masina de pe loc (fiind in „D”)

  2. +

    curata ti tu parbrizul pe interior, de aceea in imagini – lumina se disperseaza asa.

  3. @Gelu, ce a 3-a nene ca probabil avea ambreiajul calcat 🙂

  4. @ochifaradioptrii Asta e o idee buna. Cred ca l-am curat ultima oara acum vreo doua-trei luni.

  5. @carco Poate avea cutie automata, dar si-atunci mai ridici piciorul de pe frana din cand in cand 🙂

  6. asta e o greseala pe care multi/multe o fac: scot masina pe liber. pe langa faptul ca tocesti franele aiurea, ai si un control mai mic asupra masinii + masina consuma cand e pe liber. si dupa aia vin si se plang pe forumuri de frane, de stabilitate, de consum, de ambreiaj.

  7. +
    As vrea sa o vad pe tanti pe Transfagarasan. Imi imaginez pana jos cum ia foc masina :))

  8. Ar intreba tanti: da cum sa franeze motorul????!!!!???Mai bine franez eu,daca tot am si ambreiajul calcat sau cred ca l-am si scos din viteza….Si pe urma se mira sotul, de ce s-a aprins martorul de placuta uzata in bord…

  9. noroc ca n’ai dat de noul E de la Mercedes….. te sparge la ochi:| ma intreb oare nu sunt anumite norme pentru luminile de la stopuri???

  10. @Jimmy aia de la Mercedes au niste stopuri de le vezi si orb…am stat in spatele unuia la un semafor mai lung si am zis ca vad rosu pentru restul zilei…a trebuit sa ma uit prin copaci cat a tinut semaforul.

  11. pana azi nu credeam ca cineva poate sa tina piciorul pe frana 33 de secunde :)) dar cat traiesti te minunezi de diferite chesti deosebite.

  12. iustin2009

    pai service-urile nu au nevoie de clienti? o placuta, un ambreaj (am inteles ca se decalibreaza ceva resort daca il tii mult apasat)

  13. Am dat si eu o de o gramada ca asta. La unii chiar ma uitam mirat crezand ca li s-a stricat contactul de la pedala de frana care face ca stopurile sa se aprinda… atat de mult stateau cu piciorul pe frana. Astora daca le zici de frana de motor probabil vor crede ca ii injuri :). La fel si la semafor… nu conteaza ca e din ala de 90 de sec, eventual asfaltul e perfect drept si nu se duce masina nicaieri, piciorul ferm pe frana de zici ca a venit craciunul atatea luminite vezi aprinse.

  14. Ma mir ca nu i-a luat foc :))

    @Nepotu’
    La semafor este normal să țină frâna. Nu contează dacă este pantă sau nu. Dacă vine unul și te împinge, fără frâna îl împingi și tu pe cel din față, sau te aruncă în intersecție în cazul în care ești primul la semafor.
    Eventual dacă știi că durează mai mult, tragi frâna de mână.

    Când stai pe loc, trebuie să ai mereu frâna, fie ea de mână sau de picior. (Nu se uzează dacă stai pe loc 🙂 )

    PS: Roțile se țin drepte dacă ești oprit, să nu te arunce vreunul pe contrasens.

  15. Iulian: cand stai in coloana cu nspe masini in fata si nspe in spate nu cred ca e niciun pericol daca stai fara frana atat timp cat esti pe loc drept :). Si eu deobicei in cazul asteptarilor lungi folosesc frana de mana… mi se pare mult mai comod. Aia cu „nu se uzeaza stand pe loc” era buna precizarea daca ne-am fi aflat pe blonde.ro :)).

  16. Poate avea placute de ceramica 🙂 Acuma serios cum poti sa conduci cu frana calcata atata timp? Chiar daca ai cutie automata o pui in 3 sau 2 si mergi linistit la vale fara sa iti faci placutele de frana scrum.

  17. Să nu pară prea serios răspunsul 😀

  18. AragazCuBuleDeAer

    poti ramane fara frane lejer daca ai un lichid de frana de 2/3 ani neschimbat,patit pe transfagarasan. bine recunosc ca am fost drac gol si am facut o liniuta.

  19. Atunci stai in spatele meu la semafor. radiografie, nu alta

    P.S: Toyota Prius… LED

  20. Am si eu o intrebare.
    De ce sa folosesti frana de motor cand e uscat pe jos?!?!? Cand e umed sau zapada/gheata, atunci da.
    Din cunostintele mele limitate orice frana de motor „scutura” transmisia, distributia etc (s-ar putea sa ma insel, va rog corectati-ma). Uzura nu stiu cat de mare e… Pe de alta parte, daca nu nimeresti viteza si o bagi dintr-a 5-a intr-a 2-a, ai sanse reale sa impachetezi motorul.

    La urma urmei, prefer sa dau banii pe placute de frana, pe benzina si sa incing un pic discurile decat sa tot dau motorul peste cap sau sa-mi torturez transmisia/distributia si sa consume putin.

    Cel din filmulet exagereaza…rau, rau de tot.

  21. @ohyeah
    Pe bune? E absurd sa folosesti frana de motor daca nu e zapada sau gheata? Pe asta de unde ai mai scos-o, „soferule”? Daca cobori o panta (sau de pe munte, Transfagarasanul, ca tot zicea cineva mai sus) folosesti frana de motor daca vrei sa ajungi bine jos… Lasa, ai timp sa inveti dinastea dupa ce-ti iei carnetul de sofer.

    PS. nu, nu torturezi transmisia sau motorul daca folosesti frana de motor (bine, consideram ca nu bagi ca berbecu’ treapta 1 pe la 80 km/h).

  22. magnnum_paul

    Partea nasoala la folosit frana asa(pentru cel din spate) e ca daca cel din fata pune o frana brusca cel din spate nu este atentionat de stopuri deoarece acestea sunt deja aprinse. E destul de riscant. Era sa intru intr-unul asa.

  23. @ohyeah, sa inteleg ca atunci cand iei piciorul de pe acceleratie calci ambreiajul? 😉 (pt. ca si atunci se produce o frana de motor, nu trebuie sa dai neaparat o treapta inferioara)

  24. @carco
    evident, cu exceptia cazurilor in care e zapada sau gheata pe jos…. 😀

  25. @carco
    Nu, evident. Si da, stiu ca si aia e tot frana de motor. Eu ma refer la schimbat din treapta superioara in treapta inferioara.

    @Sabotor
    Da ma, sa stii ca am permis, cu toate ca tu nu crezi. Stiu si eu cum se face praf un motor, stai linistit.
    Asa, acum, la care frana te motor te referi? La aia cu schimbatul sau la luatul piciorului de pe acceleratie?

  26. Nu cred ca a franat don’soara 33 de scunde. Mai degraba isi sprijinea piciorul pe frana usurel si facea contact intrupatorul pentru becurile de frana.

  27. @ohyeah – ca iei piciorul de pe acceleratie sau ca retrogradezi, tot frana de motor se numeste. trebuie sa fii berbec sa nu iti dai seama ca din a 5-a intra mult mai greu in a 2-a (poate chiar deloc, in functie de viteza) decat in a 4-a. nu se scutura nicio transmisie si nicio distributie, asta daca nu esti brutal cu ambreiajul. plus ca ai mult mai mult control asupra masinii cand aceasta este in viteza. nu conteaza ca esti pe drum drept, in rampa sau in panta.
    @sabotor – eu abia reusesc sa bag a 1-a daca am undeva la 20 km/h. intra greu a 1-a din mers. cred ca e valabil la mai multe masini, nu numai la a mea.

  28. @ohyeah ca nu stii sa schimbi vitezele asta e problema ta 🙂 sa stii ca se pot face si schimbari in treapta inferioara fara sa zgudui masina 😉

  29. @ oli – viteza 1 e pentru plecat de pe loc. De ce ai vrea sa bagi in a 1-a in mers? 😐

  30. @oli
    Tu cred ca esti altul care citeste printre randuri! Sa stii ca stiu foarte bine sa schimb vitezele. Cum? Se poate fara sa zgudui masina? Nu cred!
    Cum, turezi un pic motorul ca sa se invirta si cutia si motorul aproximativ la aceeasi turatie? Nu mai spune?

    Eu incerc sa aflu la care frana de motor se refera pentru ca sint foarte curios.

  31. nah, nu le au si gata, pur si simplu nu pricep ce-i aia frana de motor, nu sunt capabili/le sa inteleaga ca daca merg intro treapta inferioara cu piciorul usor pe acceleratie obtin aceeasi viteza de deplasare ca si cand ar fi cu piciorul pe frana…asta e, na-i cu cine si gata 😀

  32. @oli
    eu aveam o dacie la care nu intra defel in a-ntaia atata vreme cat se invarteau rotile cat de putin. Bine, cred ca avea ceva probleme cu niste sincroane (nu prea vroia sa intre nici din a 3-a in a 2-a :)) ).

  33. Hai ma, imi zice si mie cineva care frana de motor s-o folosesc pe transfagarasan? Vad ca Sabotor nu-mi zice.
    Eu sint mai prost asa, si vreau sa aud de la voi care frana de motor o folositi.

  34. @mihaela – as vrea sa bag treapta 1 atunci cand viteza e prea mica pentru treapta a doua sau pur si simplu traficul imi cere sa merg cu treapta 1
    @ohyeah – exprimarea ta a dat de inteles altceva. formuleaza si tu niste intrebari si afirmatii care sa reflecte cat de cat cunostintele tale in materie de tehnica auto. cat despre frana de motor, nu inteleg la ce te referi. exista un singur tip de frana de motor, atunci cand masina este in viteza si nu intervii asupra pedalei de acceleratie.

  35. @oli
    OK, zi-le tuturor ca schimbatul din treapta superioara in treapta inferioara (de preferat consecutive), fara actionarea acceleratiei dupa nu e frana de motor.

  36. @Sabotor
    Ca sa nu ma intelegi gresit, daca vrei sa franezi mai repede iarna pe zapada/gheata schimbi din treapta superioara in inferioara fara sa mai apesi acceleratia (eu asa stiu, poate ma insel :D). Pe uscat iei piciorul de pe acceleratie si „te ajuti” cu frana aia cu pedala daca vezi ca o iei cam tare in jos. Eventual o dai si intr-o treapta mai mica daca vezi ca trebuie sa apesi cam tare sau cam des pedala de frana.

    Ma contrazice cineva? Spun prostii? 😀

  37. nu stiu unde vrei sa bati si ce vrei tu sa aflii exact. ca retrogradezi sau ca ramai in aceeasi viteza si nu te atingi de acceleratie se numeste frana de motor. nu stiu de unde ai tras tu concluzia ca nu e frana de motor.

  38. @oli
    Nu am tras nici o concluzie, incercam sa fiu ironic :P. Tot frana de motor e. Ambele sint frane de motor.
    Numai ca eu voiam sa vad daca imi zice cineva exact ce am scris eu mai sus, adica cum sa le folosesti. Asa stiu eu sa le folosesc si asa o sa le folosesc tot timpul indiferent daca e bine sau nu (eu cred ca e bine,dar intotdeauna accept sfaturi).

  39. @ohyeah
    Citez:

    „Am si eu o intrebare.
    De ce sa folosesti frana de motor cand e uscat pe jos?!?!? Cand e umed sau zapada/gheata, atunci da.”

    Iar apoi dintr-o data esti ironic; ba mai mult, stii cum e si cu frana de motor pe uscat – alt citat:

    „Pe uscat iei piciorul de pe acceleratie si “te ajuti” cu frana aia cu pedala daca vezi ca o iei cam tare in jos. Eventual o dai si intr-o treapta mai mica daca vezi ca trebuie sa apesi cam tare sau cam des pedala de frana.”

    Incep sa te banuiesc de trolism….

  40. Crocodilu Suparat

    Sfat pentru cei care nu stiu sa foloseasca cutia de viteze:daca vrei sa treci dintr-a 5-a intr-a 2-a la o viteza mare,chiar daca ai cutie cu sincroane sau nu,foloseste dublul abreaj.Simplu si eficient.

  41. poti face frana de motor si cu cutiile automate, au mod secvential aka semiautomat.

  42. @sabotor
    Eh, a iesit trolism si imi pare rau. Hai ca o sa incerc sa nu mai fac trolling, scuze :).

    @crocodilu
    Dintr-a 5-a intr-a 2-a? Cu tot cu dublu ambreiaj, nu crezi oare ca te duci in nas ca si cum te-ai infige cu ambele picioare in frana? Plus ca parti din motor s-ar putea sa cedeze. Ce zici de asta?

  43. @ohyeah
    In caz ca n-ai observat, pe aici oamenii discuta mai serios, nu se prea face misto. Ce impresie crezi ca o sa faci cu comentarii lasate in doru’ lelii?

  44. @DanMk: cunosc, am patit si eu de asta si zic ca e foarte deranjant cel putin pentru mine care am si astigmatism. Dar pe timp de ceata sau ploaie torentiala e parfum sa stai in spatele unui E class 😀

  45. @ohyeah: ajuta-te tu din plin pe transfagarasan de frana de picior si cand ajungi jos vezi cum iti mai franeaza masina de bine ce-ai incins franele.

  46. @amatoru
    Am zis eu ca ma ajut din plin? Ma rog, asa e cand citesti in diagonala :). Sa stii ca prima oara cand am ajuns pe un drum din asta mi-am dat seama singur (repede) ce trebuie sa fac pentru ca am vazut cum se comporta masina. Nu-s asa cretin :).

  47. @ohyeah
    degeaba te iei de amatoru, dupa

    “Am si eu o intrebare.
    De ce sa folosesti frana de motor cand e uscat pe jos?!?!? Cand e umed sau zapada/gheata, atunci da.”

    ce vrei sa mai zica lumea?

  48. bre oameni buni, discutia asta cu frana de motor (daca-i buna ori ba) e de cand lumea, taberele sunt impartite fix in doua, nu cred ca o sa lamurim noi aici ce si cum.
    De dubla debraiere s-a zis, urmeaza acum discutiile despre rev matching / heel & toe? Luati cartea la care-i coordonator titi aur, sunt convins ca are un capitol dedicat (dar nu stiu sigur) despre cand si, mai ales, cum folosim frana de motor (dupa ce o primesc va zic ce scrie acolo).

  49. @Sabotor
    Don’t feed the troll :P.

  50. Nimic nu stii. Aceasta masina este de fapt un solar mobil. Baiatul te bronza in mers.

    Nu stiu pe ce luma traiesti tu esti vai de capul tau:P

  51. referitor la piciorul pe frana, ia uitati cum stau americanii astia la coada la burger, toti cu piciorul pe frana http://www.youtube.com/watch?v=jQowy9DdY8k ( as seen on traficul.org)

  52. carco,
    au toti hidramata si daca au maneta pe drive si nu tin piciorul pe frana, masina pleaca si merge cam cu 10 km/h.

  53. AragazCuBuleDeAer

    la cat de lenesi sunt americanii ma mir ca nu au inventat cutia automata cu comenzi vocale :))

  54. MasterVlad

    zi mersi ca are stop pe frana!! :)) altii macar atata bun simt nu au si daca ii lovesti din spate si n`au avut stop pe frana or sa spunca ca l`ai stricat tu acum 😉
    in plus cred ca individu` tinea picioru` stang pe frana si dreptu pe acceleratie :)) oricum e penibil :))

  55. Nu te-ai prinsw ca-i schimbase cineva limitatoru’ de frana la acceleratie, doar asa, de variatiune ?? Sau mai e varianta ca-i intrase funda de la pantof dupa pedala de frana, iar atunci cand apasa acceleratia, logic se actiona si frana (partial) !!!

  56. Ma intreb cum a coborat feleacul ?:))

  57. crocodilu cluj

    ce ar mai lucra baietii de la service daca toti am folosii frana de motor?……..poate era incarcat tare baiatu si nu ii mergea retarderu:))=))))

  58. marius_slatina

    poate e mecanic pe locomotiva :))

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!