Adaugă comentariu

39 comentarii
  1. Sunt multi care nu se uita IN VIATA LOR la marcaje.

    Un alt exemplu e aici, pe Petricani:
    https://www.google.ro/maps/@44.4662198,26.1274263,3a,75y,204.93h,73.2t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBxGsk3C7cSCEEr7JzHpP8Q!2e0!7i16384!8i8192

    Banda 1 se desface in doua benzi care fac dreapta, banda 2, in 2 benzi care merg inainte. Marcajul e foarte clar, dar mi se intampla des sa vin de pe banda 1 ca sa ma inscriu pe a doua banda de dreapta si sa fiu claxonat de un tembel de pe banda 2, care calca marcajul.

    Se mai intampla la semaforul de pe Mihai Bravu cu Vatra Luminoasa, din ambele sensuri, pentru ca marcajul e serpuit, dar sunt tampiti care nu stiu decat sa mearga drept cu masina.

  2. Nu ești cu nimic mai bun decât cel cu Sandero. Practic ai depașit coloana și ai forțat intrarea în fața altora.

    • Sa inteleg ca nici tu nu le ai cu marcajele?

    • El n-a calcat nicio linie, dar marcajul e cam stupid acolo, nu prea inteleg ce-a fost in capul lor cand l-au trasat.

    • @ursul
      înțelegi cât poți. Faptul că marcajul este aiurea nu justifică faptul că s-a băgat în fața altora. Cei din coloană stăteau acolo de fraieri, sau cum? Și dacă tot te-ai băgat în discuție, vino cu o idee. Oare cum ar fi trebuit să stea toată coloana aia ca să fie regulamentar?

    • Pai hai sa-ti explic…irelevant cum este marcajul…ala trebuie respectat. Consideri ca-i prost facut? Fa o reclamatie. Pana se corecteaza…daca nu exista derogare…esti obligat sa-l respecti. Punct. iar marcajul de acolo iti spune foarte clar ce sa faci (da…este tampit…dar nah).
      Cum trebuie sa stea coloana? CONFORM MARCAJULUI!!!…in drum spre primarie cu o reclamatie ca-i timpit marcajul

    • Ok, se așeza frumos la coadă în coloană iar când îi venea rândul intra pe banda pentru stânga regulamentar. Nu-l obliga nimeni să încalce linia continuă, o făcea civilizat. Nu e greu de priceput. Așa a preferat să fie mitocan față de cei din coloană dar, vezi doamne, a fost regulamentar. Dacă acolo ar fi fost semafor, ceea ce a făcut el se chema depășirea coloanei la semafor.

    • pug, asezat frumos in coloana inseamna fix acelasi lucru daca nu incaleci linia aia. Ai 2 solutii, te dai cu turma sau respecti marcajele. Dar daca te dai cu turma, iti asumi ca daca vine unul pe marcaje si te pocneste esti bun de plata. Doar ca la asumarea responsabilitatii stam prost ca natie…
      Iar faptul ca esti mitocan daca respecti marcajele si nu ii lasi pe restul pe unde ii taie capul… no comment. Fa la fel si in restul europei si mai vorbim.

    • dliviu

      Ooofff! Măi oamenilor, ce e greu de înțeles? Luați cadru cu cadru de la min. 1.00 și vedeți că dacă se așeza civilizat în coloană ar fi putut foarte simplu să intre pe banda de stânga absolut regulamentar. Ce Dumnezeu, chiar e greu de priceput?

    • Nou

      Ce coloana am depasit?
      Aia din stanga?
      Cum e posibil, cand eu in stanga masinii mele am avut mereu linie continua?
      Se sta frumos pe banda 2 si apoi intrii pe banda 3 de facut la stanga care incepe de unde este marcajul, de unde m-am bagat eu.
      Hai ca nu e greu. Daca nu am camera de bord si intra unu in stanga mea pot sa zic ca m-a depasit pe linie continua.
      Nu am fortat nici o intrare in fata nimanui. Ala nu avea ce sa caute acolo, sincer nici nu ar trebui sa ma asigur in stanga atat timp cat sunt langa linia continua.
      Eu nu am facut ce a facut ala cu sandero. Ala dupa trecerea de pietoni trebuia sa o tina inainte.

    • Nou

      Pai daca ma bagam inainte de min 1:03, atunci calcam linia continua.

    • @Parpanghel Brother

      Văd că o ții pe lângă… Am două întrebări:
      1. Te-ai așezat cumva la coadă pe B2 după ultima mașină din șir? Nu! Ai trecut frumos pe lăngă toți și te-ai băgat în față.
      2. Nu știi ce coloană ai depășit? Păi la min. 1.00, cănd începe filmarea cu camera din spate, se vede clar ditamai coloana pe B2. Despre ce vorbim, cumva ăia stăteau la socialzare acolo?

      Din punctul meu de vedere consider discuția încheiată. Este pierdere de timp să citesc despre justificrea nesimțirii unora.

    • Nou

      De la semafor de dupa Metrou Dimitrie Leonida eram pe banda 2.
      In stanga mea am avut linie continua tot timpul.
      Banda 2 face usor curba spre dreapta si apoi se materializeaza banda de stanga.
      Uita-te la marcajele de pe jos, cine calca linia continua si cine nu.
      Dupa cum am zis, daca nu aveam camera de bord si ala care a claxonat lung din spate intra in mine, ce dovada mai avea ca nu m-a depasit?
      Cum zici ca eu am depasit coloana, asa pot sa zic si eu ca ala a vazut spatiul ala liber si s-a bagat sa depasasca prin stanga.
      Eu nu vad nici o depasire. Eu vad niste masini care circula printr-o zona interzisa.
      Si eu singurul care merge regulamentar. Eu ma consider nevinovat 100% si moral si practic si teoretic.

    • In caz de poc, la politie cine era de vina? Autorul ca mers pe banda sau cel care a trecut peste zona continua? Depasirea coloanei, legal, este definita; nu e cazul.
      Nici eu nu suport bagaciosii (si bucurestiul e plin de ei), dar aici e vorba respectarea marcajelor vs respectarea turmei. Daca nu faceau economie de vopsea, zona aia trebuia sa fie hasurata (vezi cazuri cu zone hasurate, tot degeaba). Strict legal, cum e cu incalcarea zonei hasurate?
      Practic, autorul e vinovat de nerespectarea turmei in cazul asta. Daca turma era corect pe banda, nu am fi avut ce vorbi.

    • Este cu mult mai bun decât cel cu Sandero si decât toti nesimtitii aia care au intrat neregulamentar pe bandă! Esti penibil dacă spui ca cineva care a făcut stânga de pe banda de stânga nu este cu nimic mai bun decât cineva care a făcut stânga de pe banda de inainte!
      Cât despre faptul că a depășit coloana si s-a băgat in față…conform marcajelor, banda a3a pentru stânga se face din banda 2, DUPĂ linia continua ! Faptul că este o coloana de bizoni, rătăciti pe linia continuă, nu are nicio relevanță !

  3. Io nu stiu ce linie continua vezi tu ca a calcat, ca eu nu vad niciuna.

    • Stop cadru la secunda 2. Chiar nu se vede?

    • Nu se vede, pentru ca n-are ce sa se vada. E din cauze perspectivei obiectivului camerei. Daca te uiti dupa jumatatea clipului, o sa vezi pe camera de pe luneta ca asa se despart benzile acolo si ca el e pe banda, nu pe langa.

    • Nou

      Cand am intrat pe banda de facut la stanga nu am calcat linia continua.
      Ala din stanga mea, da.

    • Din pacate, si daca te uiti pe camera de pe luneta vezi sirul care „desparte” benzile dupa cum i se pare, nu dupa cum sunt marcajele. Oricat ai zice, la secunda 2 masina albastra trece peste o linie continua, aproape perpendicular. Ca toata turma face la fel e alta poveste.

    • dliviu In loc sa dau reply am postat direct si s-a piedut sirul. Masina albastra calca linia, desigur… Nu stiu de ce, dar din primul tau post reiesea ca tii cu ursul… La figurat, ca „ursul” nostru avea dreptate 😀 Poate l-ai editat, ma rog, nu are importanta.

      Sustin in continuare ca autorul inregistrarii nu a gresit cu nimic incadrarea si ca turma e idioata, cum spune destula lume pe aici. „Asa face toata lumea” nu inseamna ca ai dreptate, ci ca esti la fel de nesimtit.

  4. Nou

    NU ASA SE FACE, DACA TREC PE ACOLO O SA PUN UN CLIP SA VEDETI CUM SE FLUIDIZEAZA.

    • Nou

      Ba asa se face.
      Eu in filmulet am atatat cum se face corect.
      Stai si astepti pe banda de stanga si daca banda de stanga este plina stai pe banda 2 pana la intrarea pe banda de stanga.
      E logic.

  5. Coloana era atat de lunga, incat altii au ajuns sa incalce acele marcaje („dunga/dungile” aia/alea alba/albe) pe care dumneata vezi doamne corect fiind nu le-ai incalcat ci fix atunci si in momentul ala ai decis sa respecti marcajele!
    De ce au facut ei asta? E simplu… ca sa lase libere 2 benzi de circulatie, sa nu incurce cat timp asteapta la rand.
    Ce ai facut dumneata? Ai aratat nivelul limitat la care te situezi! Ii devansezi pe toti stiind clar ca si ei merg in aceelasi loc… te-ai agatat de faptul ca „incalca legea” mergand/stand peste acele marcaje si le tai ghiolbaneste calea…
    Daca esti atat de corect pe cat pretinzi, trebuia sa blochezi TU SINGUR banda 2, sa astepti la rand sa intrii regulamentar pe banda 3.
    Traiestii fix si exact in aceeasi mocirla ca si cel cu C4 care „iti da o lectie” ca i-ai taiat calea injurandu-te si depasind si el coloana si bagandu-se in fata celorlalti care nu au nici o vina ca s-a intalnit trio-ul „castigator” aparand ca o floricica si cel cu Sandero…
    Poti scoate omul din mizerie, dar nu poti scoate mizeria din om.

    • Exact! Asta am zis și eu și mi-au sărit toți „corecții” în cap. Toată lumea se leagă de faptul că s-a încălcat linia continuă, dar suntem singurii care am remarcat că șirul este lung și omul a ignorat practic toată coloana și pur și simplu s-a băgat în față…

    • Nou

      Stefan ai zi zis asa:
      „Coloana era atat de lunga, incat altii au ajuns sa incalce acele marcaje”
      De ce? De ce nu puteau astepta pe banda 2 normal?

      Apoi ai zis:
      „De ce au facut ei asta? E simplu… ca sa lase libere 2 benzi de circulatie, sa nu incurce cat timp asteapta la rand.”

      Pai mai inapoi tot era ocupata banda 2, ce traba are aglomeratia? Aveau banda 1 pe care puteau circula, ca daca este libera legea spune sa mergi pe banda 1.
      Deci motivatia asta cum ca sa lase 2 benzi de circulatie mi se pare penibila.
      Pe principiul ca ei au fost politicosi cu celalti participanti la trafic lasand banda 2 libera pentru fluidizare.
      Pe principiul hai sa ne bagam picioarele in ele de linii si sa conducam dupa cum vrem noi.
      Facem noi regurile.

      Eu am fost invatat ca linia aia continua este ca un zid si obligatorie. La voi semaforul rosu este optional? Daca nu vine nimeni si aveti multe masini in spate treceti pe rosu ca sa fluidizati traficul?

      Daca nu va convine cum sunt marcajele faceti reclamatie la politia rutiera sau la primarie.
      Dar ele sunt facute corect si pun pariu ca nu stiti de ce s-a ales modul asta de marcare.
      Eu stiu. Intrebatil pe administratorul drumului si o sa aflati si voi de ce s-a facut asa.

      „Ii devansezi pe toti stiind clar ca si ei merg in aceelasi loc… te-ai agatat de faptul ca „incalca legea” mergand/stand peste acele marcaje si le tai ghiolbaneste calea…”

      Atat timp cat sunt legal nu vad care este problema. Sa stea la rand pe banda 2 si sa intre unde este intrarea in banda de facut la stanga.
      Daca eram doar 2 masini pe strada si eu faceam asa si el venea tot asa si ne atingeam, atunci sigur ziceai ca ala e de vina.
      Cum se schimba perspectiva in functie de aglomeratie si viteza.
      Dar ghici ce, regurile sunt aceleasi indiferent ca e aglomeratie sau nu.
      Fluidizarea nu se face asa mergand tu pe zona interzisa circulatiei.

      „Daca esti atat de corect pe cat pretinzi, trebuia sa blochezi TU SINGUR banda 2, sa astepti la rand sa intrii regulamentar pe banda 3.”

      Pai am stat si am intrat in banda 3 pentru ca aveam prioritate. Aia este zona interzisa circulatiei, nu ai voie sa depasesti pe acolo daca toti ar sta legal pe banda 2 sa intre in banda 3 de stanga, asa ca m-am bagat. Legal daca era accident nu eram vinovat nici macar moral.

      „Traiestii fix si exact in aceeasi mocirla ca si cel cu C4 care „iti da o lectie” ca i-ai taiat calea”
      Era o vorba „Prostul nu e prost destul pana nu e si fudul”.
      Eu cand gresesc imi asum. Au fost cazuri cand am gresit si eu si mi-am asumat.
      Dar sa gresesti si tot tu sa fi cu gura mare si sa imi zica ca isi baga ceva in ea de linie, pai aici mi-a aratat ca nu ii pasa.

      Intreaba un politist rutier care este corect si care stie legislatia bine, sa vezi ce iti zice legat de acest subiect.
      Asa ca nu mai are sens sa discutam.

    • Adica eu daca vreau sa fac stanga unde autorul schimba B2 in B3 trebuie sa stau sa te astept pe tine si pe alti „destepti” care vreti sa faceti stanga in urmatoarea intersectie? Voi va auziti ce spuneti? Elibereaza-mi banda si incadreaza-te corect conform marcajelor.

    • @Stefan, unde trebuie sa ajungem ca sa scapam de infigaretii astia descurcareti care cica fac fluidizare? Trebuie puse tepi pe zonele interzise circulatiei, sau puse borduri? Crezi ca se mai bagau daca erau borduri de 5 cm inaltime, doar de dragul de „a fluidiza circulatia”? Iti garantez ca nu o mai faceau! De fapt, cineva se baga ca musca in r@h@t, nu face fluidizare, ci incurca si duce la blocarea intersectiei in care urmeaza sa intre. De ce? Pentru ca „iei ie” mai descurcaret? In toata lumea asta civilizata, daca te-ai bagat peste linia continua, indiferent unde este ea si ai produs blocaje sau mai rau, tamponare/accident, are grija politia sa se ocupe de fluidizarea traficului, prin scoaterea din circulatie pentru cateva luni a celui ce incalca linia continua. Simplu si eficient, iar in locatia respectiva, garantat se scapa de cateva sute de „fluidizatori” pe zi. 😉

  6. Pe aici vad ca sunt multi „descurcareti” cum mai stim noi ca se perinda pe site din cand in cand.
    Voi toti astia care considerati normal sa nu urmati marcajul benzilor de pe jos sunteti niste nesimtiti. Pentru ca pur si simplu nu va pasa niste reguli simple.
    In occident se respecta marcajele de pe jos din doua considerente elementare:
    1/ Oamenii sunt onesti si educati in mare majoritate si inteleg respectul pentru reguli de circulatie
    2/ Cand nu respecta regulile sunt imediat sanctionati corespunzator.
    La noi cele doua puncte de mai sus sunt preponderent inexistente, se stie de ce.
    Dar voi astia „descurcareti” vedeti-va mai departe de nesimtirea voastra din trafic, oricum nu intelegeti ce ala respect in general. Si neaparat sa va umflati in pene cand va mai deranjeaza cate unul care circula corect.

  7. …daca zona respectiva era hasurata, asa cum trebuia de fapt si de drept, probabil le licarea si lor un beculet de eroare, nu aveau ce cauta acolo

    • Nu cunosc zona dar cred ca e o cutuma locala acolo. Daca toata lumea ar circula corect si ar bloca banda 2 de la inceputul zonei interzise (hasurata sau nu), s-ar fi gasit descurcaretii care sa intre pe acolo si sa fenteze macar cateva masini. Asa lumea s-a adaptat si se inscrie pentru stanga imediat ce se largeste strada iar descurcaretii devin cei care vad coloana formata si brusc atunci ii paleste respectarea cu sfintenie a marcajelor.
      PS: Cred ca marcajul e facut in asa fel pentru ca chiar la inceput nu e loc de trei benzi si B3 se formeaza doar atunci cand latimea strazii permite. Desi B2 pare destul de lata si pot trece doua masini chiar din zona de inceput.

    • Deși sunt sigur că vor sări mulți „cunoscători”, în caz de tamponare va fi culpă comună. Și mi s-ar părea absolut normal și firesc. Unul va lua amendă pentru neasigurare la schimbarea benzii, celălalt pentru încălcarea liniei continue.

    • Nou

      In caz de accident, nu este culpa comuna.
      Ca si sanctiune este la fel ca si in cazul in care este o banda pe sens cu linie continua si ai depasi pe linie continua si iti vine masina din fata si te bagi in ala pe care il depasesti. Luare permis pentru depasirea liniei continue si amenda.

  8. Absolut peste tot unde am circulat Germania, Praga, Londra cand B3 se termina si devine doar pentru stanga, toti cei care vor sa se incadreze pentru stanga in urmatoarea intersectie stau pe B2 ca sa se poata incadra mai tarziu pe B3 care face stanga in urmatoarea intersectie. Foarte multi „descurcareti” pe acest site din pacate. Bv autorului!

  9. Nou

    Cum de au ajuns cei doi acolo cand nu este voie ? Nu era banda de cirulatie. Autorul nu a gresit cu nimic. Nu se considera ca a depasit o coloana.

  10. Cand apar aia care o sa zica „Daca eram eu, ma bagam in tine si te lsama fara asifurare si fara permis, pentru ca nu te-ai asigurat cand ai schimbat banda”. Nu am citit toate comentariile, dar sunt sigur ca multi dintre „descurcareti”, ar „arunca” chestia asta in caz de impact cu autorul si articolul acela cu „trebuie sa te asiguri ca nu deranjezi”. :)))

    • Ai vazut filmul? De ce ar fi „descurcareti” cei care asteapta la coada, chiar daca nu e incadrata perfect legal (coada) si nu cei care se baga in fata lor?!
      Iar legat de un posibil accident: daca cel care astepta la coada apuca sa bage botul pe B3, iar autorul ar fi schimbat de pe B2 pe B3, accidentul ar fi avut loc pe banda pe care incerca sa treaca autorul, nu? S-a asigurat sau nu cand a schimbat banda? De acord, e un pic cam tras de par si chiar nu stiu cum ar rezolva politia speta (cred ca cel mai simplu le-ar fi sa dea culpa comuna), dar este o vorba: Cand esti in Roma, fa ca romanii. Aka, daca toata lumea circula asa acolo, nu te apuca tu sa-i inveti pe toti legislatie. Si parerea mea e ca nu si-a luat nimeni amenda acolo pentru incadrarea aia, nici politistii nu sunt absurzi.

    • @aladdin Cica aia fac fluidizare cand circula pe zona hasurata, pe linie de tramvai, pe sensul opus, peste dubla continua, etc. Autorul a trecut de pe B2 pe B3, acolo unde a inceput B3. Ceilalti, adica „descurcaretii”, nu erau pe nici o banda, Erau in lumea lor. Chesti cu nici politistii nu sunt absurzi, este cam deplasata. Nu sunt absurzi, ci sunt comozi. O camera acolo si cate sute de amenzi pe zi, si sa vezi cum nu se mai baga „descurcaretii”. In rest, legea este pentru toti. Maine- poimane, o sa veniti cu aberatii de genul „Ce daca aveai verde de 5 secunde? Tu nu ai vazut ca ala care a trecut pe rosu, venea tare si lansat, inainte sa plecci tu de la semafor?” Eu am zis si o sa repet. Pentru animale, este nevoie de garduri.

  11. Este grele cu marcajele astea. Sunteti multi si aici care il acuzati pe autor ca de ce a procedat asa. Omul a procedat corect!!!

Vezi si...