Adaugă comentariu

51 comentarii
  1. Ala voia sa depaseasca pe trecerea de pietoni?

  2. 1. Trebuie sa dai prioritate indiferent de sens. Indiferent de ce treceri de pietoni sunt prin zona.

  3. @trident : Daca faceau poc, eu zic ca era culpa comuna. Ala ca nu are ce depasi pe trecerea de pietoni (pentru care se ia permisu’) si wargasm pentru neacordare prioritate. (care la fel.. permisu’ suspendat)

  4. LOL
    Eu eram deja pe banda cand a inceput depasirea

  5. Irelevant… mai pune mana pe codu rutier.

  6. Nou

    @Trident, te intreb si eu dar fara suparare. Tu existi? Daca da, pot sa te ating, sa fac o poza?

  7. @trident… eu zic ca mai bine ar fi sa nu mai iesim din casa! Ca cine stie!? data viitoare vine unul pe contrasens, noaptea si fara faruri… fmm de cod rutier!

  8. acum vad, avea proiectoarele aprinse si semnal lipsa, la calarasi e intentie clara de a depasii

  9. Nou

    „am timp si loc sa ies” pe DN cu spatele? O voce interioara imi spune ca nu se face asa ceva.

  10. E neacordare de prioritate clara.
    Ala era pe un drum cu prioritate tu nu si te-ai bagat in fata lui.

  11. Art. 128 – (1) Se interzice mersul înapoi cu vehiculul:
    c) la ieşirea de pe proprietăţi alăturate drumurilor publice.

    S-ar putea ca unii polițiști să considere că manevra ta e același lucru cu locatarul curții ăleia ieșind cu spatele în drum (= ilegal).

    Nu că ăla n-ar fi fost în pom cu depășirea lui, dar zic așa…

  12. Nou

    Justă referirea la depăşirea pe trecere…totuşi, mă tem că Tibike are un pic de dreptate…cred că, într-o situaţie ca asta, aş prefera să ies în drum cu faţa…vocea din interiorul meu ar scăpa cu pampers-ii curaţi…

  13. OK! Si cum intru in curte atunci? Cu spatele? Dintr-un drum national!?

  14. Ce de „destepti” p-aici. Pe DN cum intrii?? Opresc traficul pe 2 sensuri sa dau cu spatele? Sau mai apoi rog 5 oameni s-o indrepte? Conteaza ca am dat cu fata sau spatele?

    Sau depasim pe linie continua, trecere de pietoni, fara semnal, fara asigurare si cu jegurile alea de proiectoare pornite?

  15. Din nou – e clar că idiotul a inițiat depășirea pe unde nu avea voie și fără să se asigure.

    Dar e problema ta ce manevre trebuie să faci ca să intri și să ieși din curte, numai să le faci legal, iar din articolul ăla eu înțeleg că ieșitul în drum cu spatele dintr-o proprietate privată e cam ilegal, nu? Tu cum îl interpretezi?

  16. Eu propun scoaterea liniei continue din codul rutier si inlocuita cu pereti!

  17. @Tibike, curte zici? Nici macar. Sau acum nu mai am voie sa ies de nicaieri cu spatele? NU exista pasaj de lege care sa-mi INTERZICA datul cu spatele, mai ales pentru faptul ca m-am asigurat. Daca el nu depasea aiurea, nu puneam nimic, nu? Nici macar cand eram pe sosea nu prea dadea semne ca ma vede.
    Ce-ar trebuii sa fac, sa am senzor de proximitate si sa stau cateva ore pana cand nu mai sunt masini?

  18. Nou

    Stai linistit, wargasm, NU există pasaj de lege care să INTERZICĂ prezenţa „deştepţilor” sau să permită prezenţa inteligenţilor pe trafictube.ro. Ne mai dăm şi noi cu părerea…ideea era că idioţenia celui care încerca să depăşească este evidentă, asta am stabilit…probabil un strop de paranoia (de genul „nu aştept de la altul că va face ce poate/trebuie/este obligat să facă”) nu te-ar fi pus în situaţia de a-i umple ăluia frigiderul de carne şi ţie capul de nervi…aia cu datu’ cu spatele n-o mai comentez…

  19. Nou

    Legea spune ca nu e voie de pe prop. privata. Aia e in domeniul public. Caz inchis.

  20. @wargasm, ți-am pus mai sus pasajul de lege!! Art. 128 (1) c). Fix ASTA îți interzice, să ieși cu spatele dintr-o proprietate privată într-un drum public.

  21. Ce proprietate privata????????????
    Proprietatea comunei/orasului Branesti?
    PS
    Daca ieseam cu fata, ala proceda altfel?

  22. Nou

    Sigur făcea la fel, dar reduceai un pic riscul de a-l vedea călare pe tine…

  23. Nou

    Te intreb si eu ca un om rezonabil ce sunt, cum s-ar fi redus riscul? Aud niste chestii halucinante aici si incep sa fiu curios cu ce va asezonati tigarile.

  24. @war Si trotuarul din fata casei iti apartine, dar e cedat „voit” pentru a-l pune in folosul cumunitatii. Practic, e proprietate 😀 Nu stiu de unde ati scos privata, in articolul ala nu zice nimic de privata. La fel, teoretic, tu trebuie sa intri cu spatele intr-o parcare din care nu ai voie sa iesi cu spatele intr-un drum public.
    De asemenea, nu scuza ciuta depasitoare, mai ales ca nu s-a asigurat inainte de a incepe manevra de depasire.

  25. Nou

    Mihai.Ctg, ca un om rezonabil ce sunt, îţi atrag atenţia că treburile pe care le auzi tu devin halucinante de la ţigările pe care le consumi tu…treaba ta, nu ma interesează ce bagi în ele…pe de altă parte, te înţeleg, tu eşti nenea cu http://www.trafictube.ro/random-acts-violence/…te chiar sfătuiesc să încerci să gândeşti logic…la şcoala de şoferi la care ai „activat” tu, l-ai auzit cumva pe instructor spunând că e de preferat să parchezi cu spatele ?! De ce crezi că zicea el aşa ? Şi, pentru tine şi logica ta, încearcă să reproduci mental situaţia din clip, dar cu maşina din care se filmează încercând să iasă cu faţa…vezi vreo diferenţă ? Dacă nu, nasol…

  26. Nou

    Doar aşa, ca idee..wargasm iese în drum de pe un fel de „trotuar rural”…în faţa maşinii se vede un gard gri, prezumabil a fi delimitare a unei proprietăţi destul de alăturată de drumul public…dacă wargasm ar fi ieşit în drum de pe acea proprietate cu spatele, atunci (şi numai atunci) ar fi fost aplicabil Art. 128, pct.1, lit. c ?
    Sau, până la urmă, toată tevatura asta cu ieşitul cu spatele/cu faţa are legătură mai puţin cu legea şi mai mult cu logica, indiferent de unde ieşi pe drumul public ?!

  27. Ca te-ai enervat atunci e una. Dar ca insisti acum, dupa ce ti s-a aratat un articol de lege, ca tu nu ai nici o vina e alta.

    Nici eu nu stiam despre acest articol de lege, dar cand il citesc acum treaba e clara. Nu ai voie sa faci ce ai facut.

    Mana ridicata, mea cupla, n-am stiut, am mai invatat ceva, viata merge inainte. Sa arati cu degetul doar spre celalalt, ca sa ascunzi sau sa minimizezi greseala pe care se pare ca ai facut-o si tu, este inutil si iti va atrage comentarii impotriva (ca si acesta, al meu).

    Desi este irelevant, spun totusi ca personal oricum nu as fi facut manevra pana nu era strada libera din ambele sensuri, indiferent pe ce sens ieseam eu (cu spatele).

    Se pare ca legea spune ca nu ai voie sa o faci oricum. In cazul asta legea nu mi se pare atat absurda. Este periculos sa faci asta, si s-a vazut de ce.

    In acelasi timp, vina celuilalt cu depasirea lui ilegala exista. Asta insa nu sterge ilegalitatea ta (daca ea exista, si asa pare, ca ea exista).

  28. @wargasm, te faci că nu înțelegi. Dacă nu-ți place articolul 126 care spune că n-ai voie să dai cu spatele într-un drum public la ieșirea de pe proprietăți adiacente, te lămuresc altfel:

    Art. 128 – (1) Se interzice mersul înapoi cu vehiculul:
    a) în cazurile prevăzute la art. 126, cu excepţia lit. d);

    Art. 126 – Se interzice întoarcerea vehiculului:
    a) în locurile în care este interzisă oprirea voluntară a vehiculelor, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 142 lit. f);

    Art. 142 – Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
    e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea;

    Erai la mai puțin de 25 de metri de trecerea de pietoni ? Erai !
    Pa !

  29. Tibike, scuze ca-ti spun, dar esti cam pdestept… acel articol se refera la partea carosabila(drumuri, pe intelesul tau), iar autorul era pe un refugiu(probabil asa se numeste). Crezi ca articolul ala se refera la o RAZA de 25 m?? Daca am curtea langa trecerea de pietoni inseamna ca nu-mi pot pune masina langa gard ca sunt la <25 m de trecere??? Gandeste inainte sa faci ceva…

    ON: Idiotul din aceasta filmare se stie si nu cred ca are cineva vreun dubiu, dar la politie, in caz de accident, se dadea culpa comunca, cred, pentru ca politistii il incadrau la neasigurare..

  30. Dupa ce am mai vizionat o data filmuletul, am ajuns la concluzia ca nu-mi dau seama care e de vina.. Doar un cap de creta ne poate lumina. 🙂

  31. 1.Nu este DN3. Este Strada Principală sau Şcolii, etc. Dacă zicem că e DN3 înseamnă că şi Şoseaua Pantelimon şi Iancului din Bucureşti sunt DN şi că …. etc.

    Bamblegul ala nu s+a sigurat, si chiar daca o facea nu avea cum sa vada semnalizarea ta. Accidenul de saptamana trecuta din parcarea mall-ului din Baneasa a fost pe acelasi tipar. Inscriere in circulatie cu partea dorsala vs un Speedy Gonzales ratat. Aia nu se mai fac bine, dar tu , autorule, poate intelegi ca inscrierea in circulatie se face cu faţa.

    Să nu aud că – l disculp pe Gică Proiector-Depăşitorul.

  32. Nou

    @wargasm – toti facem greseli. Sa intri cu spatele pe un drum intens circulat este mai mult decat o greseala. Este lipsa de bun simt, fata de propria ta persoana. Cum s-ar zice, este o antidesteptaciune. Fara ghilimele.

    Fara nici un fel de discutii, depasitorul merita sa fie batut cu lantul.

  33. pe viitor cel mai bine astepti sa nu fie trafic din ambele sensuri, putea in locul desteptului sa fie o masina cu regim special (ambulanta, politie, etc. )

    un prieten iesea din parcare cu spatele intr-o strada cu sens unic, s-a asigurat de unde legal puteau sa vina masini si poc unul venea pe interzis. la politie a fost culpa comuna, el pentru ca nu s-a asigurat iar ala pentru ca circula pe interzis.

  34. @zuker, mai citește o dată ce am scris, eu nu am spus nimic de „rază”. Legea spune „înainte şi după”, nu „pe o rază”. De unde ai scos tu „rază”? Și da, dacă ai curtea la mai puțin de 25m de trecere nu ai voie să parchezi mașina pe carosabil în fața curții, decât dacă prin indicatoare sau marcaje e semnalizat loc de parcare acolo.

  35. @Tibike: dupa judecata ta, omul care locuieste in acea casa din fata careia a plecat wargasm n-are voie sa opreasca masina ca sa-si deschida portile, ca e la 25m de trecere. Ori intra blana ori nu mai intra. Intelege ca legea se refera la partea carsoabila iar wargasm era in afara ei.

    Cat despre datul cu spatele in drum. Ok, nu e sigur, e cam nasol, stiu. Dar uneori n-ai cum sa iesi altfel, poate doar sa ridici masina cu o macara si s-o intorci in aer. La fel de periculos poate fi si datul cu spatele dintr-o parcare spic de pe marginea unui bulevard circulat. Tot localitate, tot 50km/h limita ca in clip, tot situatie in care n-ai cum sa parchezi cu spatele.

  36. Nou

    Risc puţin, dar aş face pariu că acolo poţi parca şi cu spatele…cu privire la parcarea în spic, mda, acolo e alta poveste…şi e tot naşpa…

  37. Daca se ajungea la tamponare, cu siguranta se dadea culpa comuna , dar daca autorul declara ca el dorea sa intre in acel loc, sau ca era in mers si a tras dreapta + frana pentru evitarea unui impact frontal, cel care a intrat in depasire nu avea nici o sansa sa dovedeasca contrariul in cazul in care nu avea camera.Bine ca nu s-a intimplat nimic.

  38. @Tibike – am scos „raza” din ce spui tu. Autorul era in afara partii carosabile, iar tu spui ca nu aveai voie sa parcheze => ca te referi la raza. Inca o data, autorul este in afara partii carosabile.

    PS1: Nu se iese cu spatele in drum, dar CUM SE IESE?? Unde intorci masina??? Blochezi 2 sensuri ca sa o bagi tu cu spatele si mai e si linie continua?? Rogi o macara sa te ajute sa intorci masina?? Caz in care macaraua ar bloca banda, deci tot nu e bine. Singura solutie este sa-si cumpere bicicleta.

  39. @amatoru’ – ți-am pus articolul de lege în față, e problema ta cum îl interpretezi și ce faci în trafic. Eu ți-am spus cum îl interpretez eu, am argumentat în repetate rânduri. Am demonstrat negru pe alb că autorul a încălcat concomitent 2 reguli din Codul Rutier, și anume a ieșit cu spatele într-un drum public și a mers cu spatele la mai puțin de 25m de trecerea de pietoni. Nu dau soluții pentru cum să procedezi când „nu ai cum altfel”, că asta e altă discuție și e una lungă. E responsabilitatea administratorului drumului și a poliției rutiere să amenajeze drumurile publice astfel încât să poți intra și ieși din curte în mod legal. Și e dreptul tău ca cetățean să-i dai în judecată dacă prin amenajările pe care le fac îți limitează accesul la proprietate. În rest, argumentele de genul „nu se poate altfel”, „dar cum ai vrea să fac”, „dar așa se face de când mă știu”, sunt bârfe ieftine neconstructive. Nu pot să te forțez să crezi sau să faci ca mine, dacă vrei să înțelegi argumentele și să mi le combați cu alte argumente valide, cu legea în față, bine! dacă nu, la revedere!

  40. @zuker – vezi comentariul de mai sus, se aplică și pentru tine.

  41. Nu ai zis nimic de „raza”. Inca mai crezi ca el era pe partea carosabila??

  42. @zuker – nu ne uităm la același film? A dat cu spatele până a ieșit cu toată mașina pe partea carosabilă a drumului. Nu ți se pare că asta înseamnă că a dat cu spatele ȘI PE drum?

    Poa’ să fie și doar 20cm de dat cu spatele, tot aia e! Gândește-te că manevra de dat cu spatele nu înseamnă doar că ți se mișcă mașina în spate – înseamnă că în momentul ăla te uiți în oglinzi și nu în față, sau chiar te întorci cu tot trunchiul înspre spate ca să vezi unde dai înapoi… atenția ta e distribuită mult diferit față de mersul normal cu fața și asta implică un risc major în anumite situații, pentru tine sau pentru ceilalți din trafic, chiar dacă dai cu spatele foarte-foarte încet și doar 20cm.

  43. „Art. 142 – Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
    e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea;

    Erai la mai puțin de 25 de metri de trecerea de pietoni ? Erai !
    Pa !”

    Asta este ceea ce ai zis tu mai sus. Eu te intreb strict pentru aceasta regula, unde o aplici? Era wargasm pe partea carosabila sau ce?? Nu m-am legat de mersul cu spatele nu stiu unde.

  44. Nou

    Un ultim comentariu, ca sa fac putina lumina. @Tibike, singura barfa ieftina neconstructiva din discutia asta esti tu. Ca sa nu zici ca-s rau tot ce vezi in ghilimele este luat din comentariile tale de mai sus.

    „Art. 128 – (1) Se interzice mersul înapoi cu vehiculul:
    c) la ieşirea de pe proprietăţi alăturate drumurilor publice.” – aia nu este proprietate alaturata drumului public, este spatiu public.
    „din articolul ăla eu înțeleg că ieșitul în drum cu spatele dintr-o proprietate privată e cam ilegal” – din nou, aia nu este proprietate privata.
    „Art. 128 (1) c). Fix ASTA îți interzice, să ieși cu spatele dintr-o proprietate privată într-un drum public.” – din nou, de unde a dat el cu spatele intra in domeniul public.
    „Gândește-te că manevra de dat cu spatele nu înseamnă doar că ți se mișcă mașina în spate – înseamnă că în momentul ăla te uiți în oglinzi și nu în față” – explica-mi te rog cu ce ma ajuta pe mine daca ma uitam in fata acolo. Ce vedeam? Un gard?!
    „Și da, dacă ai curtea la mai puțin de 25m de trecere nu ai voie să parchezi mașina pe carosabil în fața curții” – am o veste proasta pentru tine, ala nu e carosabil.

    In concluzie tu acuzi in stanga-dreapta si cateodata si in jos ca interpretam legislatia aiurea cand defapt tu esti primul care o intelege cu picioarele. Esti ilogic si haotic drept pentru care argumentul tau este lovit de nulitate. Poti sa iei loc acum.

    @Goguldemetal, este cazul sa intelegi ca indicatia sau preferinta instructorului auto nu reprezinta o obligatie. Instructorul mi-a spus ca pot sa schimb o viteza la fiecare 10km/h. Dupa logica lui la 50 pot sa merg cu treapta 5 si la 6 cu treapta 6. Iti mai explic o data, in momentul in care micul imbecil incepe depasirea deja pe contasens e o mare Astra care mai e si neagra. Zi-mi, e greu de observat?!

  45. @Mihai.Ctg – Dacă am trotuar (= domeniu public !!) între garaj și partea carosabilă a străzii, tot nu e „proprietate alăturată drumului public”? Tre’ să am ușa garajului montată fix în buza bordurii ca să se pună? Unde e granița între nuanțe? Unde scrie cât trebuie să fie distanța de la garaj la partea carosabilă? O lungime de mașină? De care mașină – Smart, limuzină, camion, autobuz…? Realitatea, deșteptule, e că pământul de pe care a dat cu spatele autorul e o bucățică de domeniu public care deservește exclusiv intrarea în curtea omului și atât timp cât nu va fi înghițită prin lărgirea străzii nu va putea fi folosită ÎN VECI pentru altceva decât asta – nu se poate construi acolo nici grădină, nici parcare, nici altă casă, nimic! fără să-i obtureze ILEGAL omului accesul la proprietate. Se poate face trotuar lat de 7 metri și atât, dar asta nu schimbă cu nimic datele problemei. Bucățica aia de pământ este nimic altceva decât un „driveway”. Google it! Așadar, te rog, cu bun simț să concluzionăm, că manevra autorului este egală indubitabil cu ceea ce legea clasifică drept „ieșirea de pe proprietăţi alăturate drumurilor publice”. Cu spatele. Adică datul înapoi de pe un driveway. + Mers înapoi la mai puțin de 25m înainte de trecerea de pietoni.

    La partea unde descriu mersul înapoi a trecut sensul prin tine ca prin brânză.

    Partea cu parcarea pe carosabil în dreptul curții la mai puțin de 25m de trecere era un răspuns la o situație ipotetică ridicată de @zuker, deci nu încurca borcanele te rog.

    În concluzie, mi-am recitit comentariile și n-am găsit nicio acuză la adresa nimănui, ba chiar v-am spus că nu am decât să vă prezint articolele de lege și interpretarea mea iar voi sunteți liberi să fiți sau nu de aceeași părere, deci mănânci [ceva bun] !

  46. Nou

    Gasesc niste asemanari izbitoare intre tine si intuneric in sensul ca si existenta ta ca si a intunericului este determinata strict de absenta luminii…

  47. Bună asta. Scurteaz-o puțin și pui de un haiku.

  48. Nu ca ar cionta prea mult, dar, asa, pentru posteritate, tin sa ma alatur lui @Tibike. Indiferent de controversa proprietate privata vs domeniu public, eu as zice ca iesitul cu spatele in drumul mare, fara cineva care sa te piloteze, e riscant.

    Ma mir ca n-ati adus in discutie:

    (2) În locurile în care mersul înapoi este permis dar vizibilitatea în spate este împiedicată, vehiculul poate fi manevrat înapoi numai atunci când conducătorul acestuia este dirijat de cel puţin o persoană aflată în afara vehiculului.
    (3) Persoana care dirijează manevrarea cu spatele a unui vehicul este obligată să se asigure că manevra se efectuează fără a pune în pericol siguranţa participanţilor la trafic.

    Asadar, nu, nu e nevoie de o macara ca sa intorci masina cu fata. Ai nevoie doar de o a doua persoana care sa te piloteze.

    In fine, asta nu scuza cu nimic manevra celuilalt – e genul de sofer care o tine dintr-o depasire in alta, fara sa se asigure ca le poate face in siguranta. Nu mai vorbim de linia continua.

  49. Sper sa nu se arunce cu pietre dar eu stiu asa ! Indiferent de situatie cand dai cu spatele te asiguri din ambele directii , mai ales ca ala era un drum national ! Eu am patito cu fata mergeam pe DN3 si intr-o depasire imi iese unul de pe camp de pe contrasens fara sa se asigure- si ala a iesit cu fata si trebuia sa se asigure , la fel si tu aici !

  50. @wargasm Tocmai pentru cazuri din astea e buna dubla asigurare: stanga-dreapta-stanga 🙂 +