It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Mirajul contrasensului

Adăugat de RebounD11
Raportează ca șters! 134

Intotdeauna pe contrasens e drumul mai bun.

Bonus de inceput: un gorjean a urcat masina pe sensul giratoriu. Poate avea vizibilitate mai buna acolo pentru orientare.

1. Profesionist taind o curba
2. A-klasse taind alta curba, inspre mine. Nu se vede pe camera (si ma mira) dar frana a fost cu ajutor de ABS.
3. si pana la capat: Un meserias a mers mai mult pe contrasens… aproape ca la F1 dar incet (deci clar nu se grabea). Daca acum cand e gol drumul nu isi poate controla refexele proaste, cand ii in situatie mai limita nu vrea sa stiu cate victime face.

Sfat si rugaminte: nu taiati curbele!

43 comentarii

  1. gigistachie

    A-klasse se vede clar ca este si pe banda ta…

  2. @RebounD11 Mi-a placut, poate pentru ca aduce putin si cu asta (mai putin bonusul din deschidere):
    http://www.trafictube.ro/mirajul-sensului-opus/
    +

  3. Nu ti-ai dat seama,dar aia trei crai expusesera masina pentru vinzare,si acolo au zis ei ca este cel mai vizibila. :))
    Daca nu ai inteles de ce mergea ala pe toata soseaua…era simplu,telefon la 112, ….buna ziua sunt ……ma deplasez pe raza loc…….drumul…….am in fata auto cu nr….culoarea…. care masoara distanta dintre cele doua acostamente.Cred ca aveai ocazia sa afli foarte repede ce avea in cap(sau nu avea) acelconducator auto. 😉
    vezi ca deja aia cu masina expusa la vinzare ti-au dat -. 🙂 ))

  4. @dorelu71: am vazut… no stress 🙂 Ma astept oltenii fanatici sa zica ca ma iau de regiunea lor :))
    @GeluCJ: merci de apreciere… sunt peste tot astia si ciudat ca nu cunosc personal pe nimeni care sa faca (sau sa recunoasca ca face) asa ceva sa imi explice motivatia din spatele actiunii.

  5. guma_turbo

    Incearca sa tai curbele si vei observa diferenta.

  6. alexskyline18

    +++ pt prima faza, n-am mai vazut asa ceva :))

  7. @gigistachie: ma refeream la frana ca nu se vede cat de violenta a fost

    @guma_turbo: cand merg pe circuit promit ca tin trasa „ideala”, le recomand la toti sa taie curbele doar acolo si am scapat de jumate din accidentele rutiere. Pana atunci singura diferenta observabila ii la culoarea parului meu, care se albeste un pic dupa fiecare faza de asta.

    @alexskyline18: la mine ii a 3-a masina cocotata asa pe un sens giratoriu pe care o vad, dar e prima la care am si camera la mine. Asta a fost a 2-a pe care am vazut-o http://www.tion.ro/un-sofer-baut-a-ajuns-cu-masina-intr-un-sens-giratoriu-in-timis/1213054 prima nu a ajuns la stiri 🙂

  8. pai si tu te-ai tinut dupa ultimul ca sa-l filmezi? eu il depaseam dupa prima fandare din asta 🙂

  9. Eu nu ma grabeam nicaieri… si nu prea ai vizibilitate pe acolo ca sa depasesti mai ales cand ala merge pe tot drumul… sa nu mai zic de linia continua de pe majoritatea portiunii. Cand am prins momentul am depasit… cam la 10 secunde dupa ultima faza cu el… de ce crezi ca numa atatea am avut cu el pe contrasens? 🙂

  10. 1: un „unghi de atac” bun e bun la casa omului ! 🙂
    2: „injur tare si apasat” 🙂
    3: castig – cauciucuri;
    placere – poate se imagina la wrcc 🙂

  11. mircea_glontzu

    nu inteleg cu ce te deranjeaza faptul unii taie curbele. ti-a pus tie viata in pericol? te-a stanjenit in trafic? ( in afar de retina)
    unde este vizibilitate si eu le tai .

  12. mircea_glontzu

    mai putin cel care a venit de pe contrasens.. acolo sunt de acord cu tine 🙂

  13. Stai putin …. cum adica sa nu tai curba cand am vizibilitate maxima, cum este cazul #1 (nu cel cu sensul giratoriu)?

  14. Eu zic ca e o diferenta mare in a taia curba cand ai vizibilitate mare din fata si din spate si nu incurci pe nimeni si manevra ce a facut-o ala cu A-Classe.
    Nu linia continua e problema, ci efectele manevrei.
    Te ajuta daca vrei sa iei curba cu viteza mai mare si sa nu incetinesti sau daca nu ai incetinit destul si sa nu derapezi. Dar nu e ceva de dorit sa faci asta.

  15. Voi comentati pe o idee gresita si nu pe ceea ce se vede in filmulet.
    Si eu tai curbele cand am vizibilitate in fata, nu am pe nimeni in spate care merge la fel de rapid si care ar putea initia o depasire ( mai rar, totusi :D). Dar numai cand viteza este mare in raport cu acea curba care urmeaza si as fi la limita unui derapaj daca as mentine trasa si nu as frana inainte.
    Altfel este complet inutila si idioata aceasta manevra.
    Adica fix situatia celui cu Octavia. El taie tot si la 50 de km/h, cand ar fi putut trece si cu 100 in conditii de siguranta, fara sa taie. Asta e doar prostie si nu are vreo legatura cu trasele ideale :)) .
    Nu mai zic de idiotul cu A-Class care este si in curba fara vizibilitate si in rampa.

  16. primul sens giratoriu de cand iesi din timisoara, saptamanal se redecoreaza. este din cauza poleiuli ce se formeaza pe jos chiar inainte de a intra in sens. si eu era sa o fac o data muci… urat 🙁
    taierea unei curbe cand ai o viteza mai mare, il avantajeaza pentru ca nu trebuie sa rearanjeze marfa in duba. poti incerca si tu, dar doar daca ai vizibilitate 100% in fata, si loc, evident. si daca nu ai pe nimeni aproape in spate care s-ar putea baga in depasirea ta.
    2:!7 – iti spun eu, taierea unei curbe ajyta la stabilitate si nu muti toate bagajele dintr-o parte’nalta a masinii. la fel si pasagerii, nu se simt chiar ca niste saci de cartofi. daca nu ar taia curba, tot ce e posibil sa fie nevoit sa reduca din viteza ca sa pastreze confortul sacilor de cartofi din masina(pasageri).
    n-am sa tin cont de sfatul tau, eu in continuare voi taia curbele daca este necesar :). liber si cu vizibilitate, fara sa implic nici cel mai mic factor de risc 😉

  17. Incearca sa fii cu masina incarcata sau chiar si gol, la o viteza mai maricica, atunci cand e liber ca in imagini sa tai curba sa vezi cum se simte in masina.
    Eu mai apelez la asemenea artificii cateodata cand e liber pe sosea, prefer sa nu „trag” de masina.
    Puteti arunca cu pietre dar cred ca multi o practica cand sunt singuri.
    Si am mai observat o chestie, daca se circula oarecum in coloana, sunt 2-3 masini la 40-50 de metri de mine, daca eu am taiat curba asta fac si ei, daca am ocolit o limitare de viteza cel din spate care vine decat sa opreasca o ocolesc si ei.
    + pentru prima faza.

  18. Mie personal mi se pare ca creeaza un reflex prost care se poate materializa la oboseala intr-o zona fara vizibilitate si rezulta in accident… nu pot obliga pe nimeni sa nu taie curbele… dar incetinitul inainte de curba e o solutie.

    Daca te grabesti undeva si nu faci asta la 3 la ora tot timpu’ si ai o urgenta sau previ astfel o rasturnare/derapare e OK (cazul primului care eu zic ca iesea mai castigat daca incetinea)… dar in rest e doar imitatie ieftina si enervanta de Sebastien Loeb… parerea mea.

  19. total gresit! daca am avea si noi noi autostrazi, n-am fi nevoiti ca pe un traseu sa reduci viteza la fiecare curba. asta insemna o crestere de timp semnificativa dela punctul A la punctul B si un consum mai ridicat.
    ma indoiescca taiind curbele se creeaza un reflex. nu trebuie sa ai peste 80km/h ca o curba sa produca disconfort pasagerilor. in plus, ala este drumul dupa Coșava care duce catre Deva. apai numa curbe ai pe acolo si nu prea poti merge cu viteza http://goo.gl/maps/RFyAX
    dar curbele sunt destul de stranse produc disconfort. sotia mereu ma freaca ca merg prea tare pe acel tronson.
    daca te deranjeaza imitatia de Sebastien Loeb,ai doua solutii, chiar 3:
    1. il depasesti
    2. faci o oprire de 5 minute
    3. te obisnuiesti cu ideea

  20. Imi pare rau, nu sunt de acord cu o parte a comentariilor si nu sustin ideea taierii curbelor, nici macar in conditii de „vizibilitate 100%”. Acesta este o iluzie domnilor, o Fata Morgana cu efect intarziat, care duce in timp la crearea unui obicei prost si a unei false impresii ca stii sa controlezi masina pe drum si ca esti un sofer bun. O data iti merge, a doua oara iti merge, … de 99 de ori iti merge, a suta oara ai muscat-o si apoi regretele sunt tardive.

    Nu este necesar sa tai curba trecand pe sensul opus sau sa pendulezi de pe o banda pe alta. Se pot aborda viraje la viteze mai ridicate (daca uneori vrei sa mergi mai sportiv), tinand masina pe banda de circulatie corespunzatoare, indiferent ca drumul are mai multe benzi pe sens sau numai una singura, care sa „justifice” trecerea pe sensul opus (prin taierea curbelor).

    In primul rand trebuie sa vrei sa faci asta 🙂 Apoi sa-nveti sa-ti cunosti masina, ce/cat poate duce si sa nu exagerezi. Sa fim realisti: nu toate masinile pot aborda cu acelasi succes un acelasi viraj, in aceleasi conditii de drum. Apoi sa folosesti frana (nu e nicio rusine) si acceleratia sa tii masina pe traiectorie. Nu in ultimul rand, sa te folosesti de configuratia drumului, utilizand latimea benzii de circulatie. Explica colegul @Dadi mai demult (nu gasesc acum comentariul), pozitia masinii la intrare, in curba si apoi la iesire. Daca este amabil si doreste sa-l reposteze/reformuleze, eu nu ma supar, ideea ii apartine.

  21. Andrei M.

    eu mereu tai curbele cand am vizibilitate maxima:) mai ales cand sunt cu masina firmei(lucrez la o firma de catering,stii….farfurii,pahare…) ce-ar insemna la orice curba (chiar daca am vizibilitate) sa pun frana , sa nu tai curba deloc:) exagerezi…

  22. @GeluCJ: ai zis-o mai bine decat as fi putut eu vreodata… exista circumstante atenuante in care taiatul curbelor e scuzabil, dar altfel mergi conform drumului nu conform vitezei cu care vrei sa mergi.

  23. @Andrei M. Normal ca cu masina firmei esti Zorro ca nu tu platesti posibilele pagube… dar spune-mi: ce ar insemna sa pui frana la fiecare curba? 1 pahar de motorina/benzina la suta de kilometri? 5 minute (secunde?) mai tarziu la destinatie? Ce ma enerveaza astia ca tine… stai acasa si preda-ti carnetu’ te rog, ca sigur faci ca ala cu A-Klasse… sigur si el daca il intrebi avea vizibilitate.

  24. @RebounD11 Am postat mai demult un film pe forum pentru drumul in sine (DN17A), dar in contextul discutiei de aici cred ca imaginile sustin argumentele expuse mai sus: http://www.trafictube.ro/forum/topic/drumuri-frumoase-si-trasee-turistice-in-romania#post-23729

    Dupa ani sau zeci de ani de stat la volan, poate vor ajunge si altii la aceste concluzii. Eu le doresc din tot sufletul sa ajunga 🙂

  25. o biscuite

    sunt absolut convins ca 99% dintre cei care taiati curbele nu mergeti cu veteze de genul 180 in curba ca sa fie macar nevoie de a o taia. la viteze sub asta, le taiati degeaba si va faceti aiurea un asa reflex care mai devreme sau mai tarziu poate rezulta intr-un accident urat. ce daca masina are ruliu ceva mai mare in curba daca nu taiati pe contrasens? vomitati? nu cred. mai lasati-va acasa mentalitatea asta de conducator frustrat de voucher care cauta sa mearga cat mai rapid, sa-i intreaca pe toti, sa fie tot timpul primul primul si sa castige 0.002 secunde pe fiecare curba ca-n filme.

  26. Denissa Dulce

    ce plictisitori suntetzi :))) eu una nu tai benzile …dar cand ai o barca de mashina ( AKA Limuzina , cum le zice ) sa vezi ce naspa e cand ala din dreapta spune ca vrea sa vomite :))) ……….
    + daca se vede ca nu e nici dreaq din sens opus …. sincer acum ….ce a facut omul ? chiar era pericol de moarte ? venea vreunul cu 300km/h + ? sa nu il vada ? 🙂

  27. de obicei se apeleaza la astfel de artificii cind masia este grea si pt a mentine viteza mai folosesti interioarele pe viraj dau pr a reveni pe trasa initiala la esirea din viraj la viteze mari
    casta daca masina are tendinta de a te traga spre exterior

  28. @GeluCJ

    Poate fac un filmulet pe tema asta, ca asa, doar din explicatii iar se trezesc superficialii sa spuna ca-s SF-uri si conteaza ca tii masina pe strada, nu si cum o tii. Si in procentaj mai mare e vorba de siguranta si confortul in condus, nu neaparat de minutele in minus pana la destinatie.

  29. Si ca sa evit comentariile celor care nu citesc tot, ultima interventie era legata de comentariul lui @GeluCJ, adica de trasele pe propria banda, nu de subiectul din filmulet.

  30. Parerea mea este ca ala era prea plictisit si incerca ceva gen ruleta ruseasca :))
    Si apropo de discutia de mai sus, ce viteza sa ai pt a taia curbele alea asa rau? Clar mult mai mult de 60 km/h. taiatul asta extrem al burbelor este un moft, inutil si de multe ori periculos. Incercati sa va incadrati aproape de acostament si apoi sa taiati curba pana la limita liniei continue, sa vedeti, ce diferenta este intre asta si intre taiatul pana in santul de pe contrasens….niciuna.

  31. @Dadi Be my guest 🙂 Asa s-ar putea intelege mai bine cum putem pastra sensul de mers in viraje si/sau mentine masina pe banda de circulatie (depinde de drum). O imagine face cat 1000 de cuvinte 🙂

  32. Castigul in a taia curbele este faptu ca le poti aborda cu o viteza mai mare tu numai fiind nevoit sa franezi . Chiar te deranjeaza asa mult ca taie cineva curbele atata timp cat nu vine nimeni pe contrasens?…

  33. Andrei M.

    Nu sunt Zorro cu masina firmei nici cu cea personala,vroiam sa spun ca e mult mai lejer sa tai curbele atata timp cat am vizibilitate( PE CINE NAIBA INCURC?) In fine,nu conteaza,fiecare cu parerea lui:)

  34. 35 dintre cei care au votat/comentat ar trebui sa se lase de sofat. Linia continua nu este optionala.

  35. @bkraptor Totdeauna vor fi si voturi negative sau comentarii impotriva la clipuri de genul asta, pentru ca vor fi unii care nu sunt de acord cu acesta idee. Ma refer la cazurile obisnuite, exclud din discutie situatiile rare de adevarata si extrema urgenta sau fortate de imprejurari (e.g. vehicul oprit/stationat in dreptul marcajului continuu).

    Rau este altceva. Ma asteptam ca odata cu trecerea timpului acestea sa fie din ce in ce mai putine, lumea sa inteleaga ca respectarea regulilor, macar a celor minime de siguranta nu este optionala ci absolut obligatorie pentru siguranta traficului. M-am inselat.

  36. Eu unul cred ca unii voteaza negativ din placere si din cele 35 voturi negative marea majoritate nu au nici un comentariu. Mai banuiesc ca voturile negative se dau in functie de cum este editat clipul, muzica fundal, efecte, claritate etc :-))

  37. @ pentru cei „isteţi” 🙂

    – hai să tăiem curbele când avem vizibilitate (pe cine încurcăm, nu?)
    – hai să depăşim pe linie continuă când avem vizibilitate (pe cine deranjăm?)
    – hai să circulăm cu 80-100 km/h prin localităţi pentru că ne grăbim
    – hai să trecem pe roşu când vedem că intersecţia este goală (de ce să aştepţi singur ca prostu’)
    – hai să nu mai lăsăm oamenii să treacă pe trecerile de pietoni sau chiar să dăm peste ei când „ne taie calea” (fugim de la locul accidentului, poate că nu ne-a văzut nimeni…)

    Vedeţi voi, regulile astea sunt făcute cu un scop. Credeţi că dacă furi dintr-un magazin un deodorant sau dacă furi dintr-o bancă 1 milion de euro e vreo diferenţă?

    Legat strict de tăiatul curbelor, dacă nu ştiţi să intraţi corect într-o curbă cu o viteză mai mare sau nu doriţi să i se facă rau pasagerulului din dreapta, apelaţi la pedala numită „frână” – vă ajută ea în astfel de situaţii. Faptul că tăiaţi curbele arată cât de bine ştiţi să conduceţi 😉

  38. mxBoy: „Credeţi că dacă furi dintr-un magazin un deodorant sau dacă furi dintr-o bancă 1 milion de euro e vreo diferenţă?”
    DA!
    Ala de fura din banca scapa.

  39. @b19rrx: Daaa, bine zis 🙂
    Eu voiam să punctez faptul că amândoi sunt nişte hoţi..

  40. Cat is de cretini astia cu taiatul curbelor. Pe sosea nu e Formula1 pentru ca exista CONTRASENS. Cum reusesc astia sa supravietuiasca? Unii mai fac, au copii….

  41. StoianAlexandru

    Buuun…Un comment mai agresiv…Carnatul din clip care taie benzile ca pe parul pubian, e un idiot iresponsabil ce crede ca volanul e ciubuc si il suge constant. E irelevant sa tai curbele in halul acela la viteze de sub 90 km/h. Aberant. Conduc o autoutilitara, sunt presat de timp, conduc 300 km pana la punctul de lucru, lucrez 4-5 ore intensiv, conduc alti 300 km inapoi spre casa…Si tot asa…Asta nu imi creaza o scuza in a ma grabi, dar cand iei o curba cu >110 km si ai in spate scule,si alte rahaturi gata sa se darame, ok, mai tai un pic curba, sa reduci din efectul de centrifuga (ma repet, nu e o scuza), dar sa tai curbele precum idiotul din clip, nu are nici o logica. El doar le taie asa pt. ca se crede important, meserias, adevarat sofer profesionist pt. ca faca asa ceva, si ATENTIE, la viteze mici! Super-SmecherMan!

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!