Adaugă comentariu

21 comentarii
  1. La 1:40, aia pe care esti tu nu ii banda 1… ii acostamentu’. Aia si faptul ca are 7 minute clipul m-a determinat sa nu ma uit mai departe.

    P.S.: Daca ai cum fa telefonu’ sa focalizeze mai in fata, poate chiar la infinit ca sa nu vedem foarte clar fantele de dezaburire si ca prin ceata ce se intampla 🙂

  2. nu prea am inteles deloc fazele cu depasirile de pe la min 3, in afara de un dubist de pe la min 5 restul au fost in perfecta siguranta si cat se poate de legale.

    Si stai linistit ca nu esti tu ala care respecta marcajele din simplu motiv ca nu aveai de ce sa circuli pe acostament

  3. Care e problema cu depășirea de la 3:15? Era linie continua? Veneau mașini din sensul opus?

    • Camera nu prinde complet partea din stanga a masinii mele, asa ca daca iti imaginezi unde e, iti vei da seama ca respectivul a facut depasirea la mica distanta intre lateralele noastre.

  4. ATENTIE! Pentru cine comenteza ca „de ce merg pe acostament”: trebuie sa stiti ca, cel putin prin zona aceasta, acostamentul chiar este folosit ca „banda 1”. Mergand cu viteza legala / legala+10km/h, intotdeauna sunt depasit. Nu de putine ori mi s-a intamplat ca mergand cu aceasta viteza dar pe banda de langa axul drumului sa fiu flash-uit sau sa fiu depasit „la limita”, periclitand siguranta mea sau a celor de pe sensul opus. Din aceste motive eu, camioanele, cei ce merg mai incet , chiar si politia, circulam pe acest „acostament”. Politia nu ne zice absolut nimic cand vede mergandu-se pe acolo.

    • Aha, deci sa ii incurajam pe cei care procedeaza asa. E ca si cum ai spune ca „am trecut pe rosu ca oricum nu venea nimeni. Si politia mai trece pe rosu.”
      Apropo, daca dai de un pieton pe acostament sau de un biciclist, praf il faci. Singurul vinovat/vinovati veti fi voi astia cu „nu am avut ce face, asa ca fac si eu la fel”.

    • Atunci te-ai gandit sa periclitezi viata pietonilor, celor care au oprit acolo cu o avarie sau a altora care au dreptul sa foloseasca acostamentul. Logic.

      Faptul ca Politia nu ia masuri sau mai rau, incurajeaza comportamentul, nu face asta mai legal sau mai putin periculos. Folosirea lui ca B1 nu il face B1. Cand un idiot te depaseste la limita, poti trage in momentul ala pe acostament sa eviti impactul… a, dar stai, ca idiotul ala poate sa depaseasca la limita si daca mai e cineva care circula deja pe acostament si atunci tu nu mai ai unde sa te feresti. Flashurile si claxoanele alora mai grabiti nu inseamna nimic, nu sunt o scuza sa te tragi pe acostament.

    • RebounD11 si DTC, cand o sa mergeti pe Buzau – Focsani o sa intelegei rolul jumatatii de banda…

    • @Costin Moraru: as completa cu „si daca” dupa „cand”-ul tau. 🙂

      Din toate comentariile care imi spun ca daca o sa circul pe acolo o sa ma trag si eu ca o sa ma forteze sau scoata in decor daca nu ma trag sau mai stiu eu ce minuni, deduc 2 lucruri:
      – majoritatea soferilor care circula pe acolo sunt idioti sau cretini – clinic vorbind.
      – legea nu e cea din monitorul oficial, e ce zice/face majoritatea.

      Eu sunt dispus sa fac pariu ca daca ajung pe acolo, o sa trag pe acostament doar ca sa evit o ciocnire frontala sau laterala mai mult sau mai putin iminenta. Dar daca ar fi sa fac pariul mi-e teama ca s-ar putea sa expire pana sa se si intample, pentru ca pur si simplu nu intrevad vreun drum pe acolo.

    • Teoretic, ai dreptate. Practic, e imposibil de mers pe drumul ala in conditii legale. E singura legatura intre Bucuresti si sudul Moldovei si e plin de tiruri si volvouri de Bulgaria care se taraie pe sosea. Daca nu ar fi acostamentul ala (pe care nu stiu din ce motive nu l-au facut putin mai mare, ca sa fie o banda), ar fi toata circulatia blocata, cam ca pe Valea Prahovei.
      In plus, nu zice nimeni sa mergi doar pe acostament, dar cand vezi ca vine cineva mai tare din spate e ok (pentru toata lumea) sa i se faca loc. Asa se evita intrarile pe contrasens in depasire…
      Dar, cand si daca vei ajunge pe acolo, vei intelege despre ce e vorba. Ca degeaba explic eu daca nu vezi cu ochii tai „cum sta treaba”.

    • Nou

      @Costin Moraru eu sunt din Buzau si din cand in cand fac acel drum spre focsani sau chiar spre Bucuresti si iti spun cu mana pe inima ca nu merg pe acostament decat ca sa evit o coliziune. Cat despre cei care „vin mai tare din spate ” aia sunt criminali pt ca 80% depasesc cu peste 50 km la ora limita maxima si pot provoca oricand un accident.
      @ ylyutza eu daca sunt flashuit ma fac mai al dracu si nu ma dau nici in ruptul capului de pe banda pe acostament iar daca respectivii „soferi” se repliaza in scurt sa stii ca o manevra PIT pot sa o fac si ii va afecta mai mult pe ei, masina mea scapa poate doar cu tabla indoita iar datorita camerei auto scap basma curata si in fata legii 😉

      Am avut si eu parte de multi care m-au flash-uit (chiar si cand mergeam cu 120 km/h deci nu tocmai incet) ba chiar cativa care au vrut sa ma opresc sa ne „cunoastem” mai bine dar nu m-au impresionat. Tin la proverbul „Ce tie nu-ti place altuia nu-i face” si odata ce ma depasesc acesti bizoni le dau si eu flashu-ri sau aprind faza lunga sa vada si ei ce „bine este”.

  5. Acostament-acostament, dar ce-i cu sagetile alea pe el??

    • Exista posibilitatea sa fie folosit in zona aia ca banda de accelerare pentru cei ce ies de pe stradutele laterale sau doar sa avertizeze ca se termina acostamentul.

    • Cuvantul magic „banda”, in „banda de accelerare”.
      Confuzie introdusa de cei care au hotarat sa deseneze acele sageti.
      Eu il cred pe @ylyutza cand spune ca nici politia nu spune nimic. Chiar mai mult, cred ca politia (aia care nu zice nimic) chiar incurajeaza practica, pe acolo. Un fel de „when in Rome”.

      Ca nu e corect sa se circule pe acostament e una, dar ca toti (si autoritatile) fac si indeamna la asta e alta, si e mai grav. Problema de acolo are radacini mai adanci decat nepriceperea soferilor….

  6. Ce aveti cu cei care circula pe acostament? Daca e unul oprit nu-l vedeti? Voi circulati chiar dupa litera legii? In unele zone fluidizeaza circulatia.Ai linie continua si doarme unul in fata voastra, voi dupa el si asa se aglomereaza……pe urma cei grabiti ies in depasiri si se pot intampla nenorociri

  7. Ti-am dat plus ca deh, se pare ca esti din Iasi! Dar pentru acostament ar fii trebuit sa-ti dau -.
    Treaba cu acostamentul pe acest drum european moldovenesc e ciudata tare. E drept, e interzisa cisculatia pe el. Dar, totusi, datorita existentei acestuia e mai lejer traficul. Camioanele si alte hehicole care merg mai incet merg pe acesta banda!
    la tine ar trebui un minus ca vad ca mergi destul de constant pe acesta banda de acostament, ba chiar as crede ca pana acum, datorita comentariilor de aici, tu stiai ca aia e B1.
    Stand in Iasi circul si eu destul de des pe acest drum. Asadar stiu cam care-i treaba cu circulatia.
    Am mai spus si o mai spun iar: Eu merg numai pe B1 (banda de la ax adica) iar pe acostament trag foarte ocazional! De exemplu daca vine unu mai tare din spate, e cumintel, fara flashuri si claxoane, daca sunt sigur ca pe acostament e liber ma dau mai pe dreapta cateva secunde, revenind apoi pe B1. Nu aplic aceasta regula atunci cand vine marlanul cu flashuri si claxoane! Daca ii mai vad ca au si statie chiar le atrag atentia si verbal.
    In schimb nu trag deloc pe acostament pe timp de noapte! Asta e LEGE la mine!
    Ala de care ziceai tu ca sta bine cu amortizoarele probabil ca asa e! Dar nu cred ca as putea zice ca tu stai bine! Prea mari zgomote la denivelari. Iar acolo pe Soseaua Nationala, min. 1,21, trebuie mers mai pe stanga sau mai pe dreapta, sa incaleci unul din cele 2 canale. Ar trebui sa stii ast daca esti iesean!
    P.S. Ce masina ai ca accelereaza misto! 😉

    • -Folosesc acostamentul daca am grabiti in spate iar in fata am un vehicul mai mare (acesta fiind inalt are vizibilitate mai buna in caz ca apare ceva), in rest nu am de ce sa ma ating de acostament.
      -Eu nu am statie, ca m-as lega si eu de cine mi-ar da flash din acele motive 🙂
      -Am zis ca sta bine cu amortizoarele in sensul ca.. nu se trece asa peste o cale ferata fara bariere.
      -Eu am suspensia de strainanate, si nu se preteaza deloc la drumurile din Romania. Iar unele zgomote provin de la lucrurile din torpedou si de la suportul home-made in care sta prins telefonul ce filmeaza.
      -Cand mi-am adus aminte de canalele de acolo era prea tarziu 🙁
      -Skoda Octavia.

    • @MariusGMG: cel mai frumos raspuns in legatura cu mult dezbatutul acostament.

      Mare „+” pentru comentariu. Cred ca sunt multi ani de soferie in spate. Drumuri bune in continuare!

  8. Unii au suspensii bune, dar si tu ai oprit la trecerea aia la nivel cu calea ferata…(6:40).

    • La ~20km/h am timp sa ma asigur temeinic (fiind si vizibilitate destul de buna). Cei care o fac cu ~70 km/h trec pe principiul „cu Dumnezeu inainte” 🙂

Vezi si...