It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Moartea tirului

Adăugat de zoso
Raportează ca șters! 6

Eu dau semnal şi apoi plec în depăşire, el dă semnal şi pleacă fără să se mai uite în spate.

 

23 comentarii

  1. Trebuia sa-l dai cu cracii in sus!

  2. el isi face freza in oglinda aia…

  3. bine ca esti tu caracalean!!! 😛

  4. semnal baaaaa nu auzi :)) a fost tare :))

  5. pe scurt: ai cam fortat treaba. daca tu semnalizezi cu 5 secunde mai repede si ai demaraj mai bun nu insemna ca ai prioritate la depasire. nu stiu daca se poate numi ca tu erai angajat in depasire in momentul in care s-a bagat el. cel mult poti zice ca ai inceput sa te angajezi in depasire. parerea mea e ca ati gresit un pic amandoi.
    PS. sa nu se inteleaga de aiic ca iau apararea tiristilor. Au si ei partea lor de vina, dar si noi, cei cu masini mici, stam cam prea aproape de ei si facem depasirile prea din scurt (cred eu). Poate un tir’ist de pe aici (daca exista) ne explica cam cam se vad/simt chestiile astea din cabina.

  6. mda, am patit din astea si am iesit de pe sosea la 100 la ora, tot cu un sofer de tir care nu s-a uitat in oglinda. si acum mai recent cu un destept cu vectra care statea lipit de un mercedes care era lipit de un tir si cu toate ca am facut si cu farurile si am si claxonat, in timp ce depaseam vectra a intrat direct peste mine. noroc ca era drumul lat si el a mai avut timp sa revina pe banda lui.

    totusi, aici ai cam fortat, cam cum fac motociclistii. el trebuia si sa aiba timp sa te vada. in momentul in care te-ai bagat el deja a inceput sa semnalizeze si sa se bage. pana in momentul ala nu avea cum sa te vada. si el a gresit ca s-a asigurat insuficient, dar si tu ai fost cam imprudent. ati intrat cam amandoi in acelasi timp. depasirea asta brusca fix din fundul unui tir poate avea consecinte nasoale.
    cu toate ca mai pierzi ceva timp data viitoare, mai bine fii prudent, ca merita efortul.

  7. Nu,nu, e integral greseala soferului profesionist.

    A facut o asigurare de incepator, adica si-a aruncat ochii in oglinda, n-a vazut nimic, a dat semnalul si uitandu-se inainte a tras de volan sa intre in depasire.

    NU.

    Corect si sigur este: te asiguri, pui semnalul, te asiguri iar, apoi exact cand incepi sa tragi de volan, deci pozitia masinii se schimba, baleiezi cu privirea toata zona de risc – oglinzi-fata masinii.

    Nu arunci ochii in oglinzi si daca in secunda aia nu e nimic pui semnalul si sari pe cealalata banda. Asta e asigurare gresita si insuficienta.

    Zoso nu a gresit aici.

  8. La tiruri/camioane te uiti la roti nu la semnale, la cel mai mic semn de rotire spre stanga bagi tare mana-n claxon si piciorul in frana.

  9. Gata, am explicat pe larg ce si cum si atentie ca e valabil si pentru masinile mici in conditiile de trafic aglomerat urban.
    Ochii in oglinzi, gogule!

  10. ce ochii in oglinzi ma? daca tu stai in dreapta tirului, se aude semnalul da’ ala nici nu te vede in oglinda

    CAND VREI SA DEPASESTI STAI PE STANGA, SA TE VADA IN OGLINDA

  11. ok, cred ca stim toti ce s-a intamplat acolo, pentru ca toti facem cam la fel. Ne bagam in fundul tirurilor, dam semnal din timp, si cand e putin loc, ne bagam ca avem demaraj mai bun.
    Vreau sa va intreb insa ceva. Sa consideram acelasi filmulet, cu diferenta ca si camionul semnaliza de ceva vreme. Ce se intampla in cazul asta ?
    Stiu ca trebuie sa semnalizezi INTENTIA de schimbare a directie cu 50m, deci tirul a gresit acolo, dar eu raman la parerea mea ca zoso a fortat un pic. Repet, si eu fac la fel 🙂
    Oricum in Romanica noastra cea draga nu te poti baza pe semnalizare. Ca nu esti cool daca semnalizezi. Deci ochii cat cepele, si feriti-va singuri…

  12. raspunsul de mai sus era pentru gunnar

  13. @Camionagiu: uita-te mai bine la video , cand scrie ‘Se aude semnalul meu, da?’ ala are deja semnalizarea aprinsa. Doi, in nici un caz nu se face asa o depasire de tir – te bagi in fundul lui DE NU TE MAI VEDE SOFERUL TIRULUI, dai semnal dar nu poti fi vazut si sari pe banda ailalta ca tu ai dat semnal primul cand si el tragea de volan.
    Trei, ei mergeau in coloana de mai mult timp, deci zoso sau cine era la volan putea sa-si dea seama ca si tiristul vrea sa o friga. Din nou, trebuie sa fii sigur ca ai fost vazut si dai un claxon ca tu esti ala mic si el e ala mare.

    Conduceti cum vreti, dar nu va mai vaitati ca sunt unii tampiti cand voi in primul rand vreti sa faceti depasiri in 5 centimetri la tiruri.

    Camionagiu, nu mai fa presupuneri cum s-a asigurat ala ca nu erai in cabina cu el sa stii. Poate se scarpina in nas, poate i-o tragea lu’ una si de asta nu se uita in oglinda. Si repet inca o data, de asta e bine sa pastrezi distanta si sa nu te bagi in fundul lor cand vrei sa-i depasesti.

  14. gunnar,

    1. uita-te la secunda 0. camera e pusa sub oglinda retrovizoare, fix pe mijloc. ti se pare ca as fi in dreapta tirului?

    2. nu mergeam in coloana.

    3. camionagiu are dreptate. nu te uiti o data, dai semnal si apoi nu te mai intereseaza. dai semnal si apoi te uiti daca e loc sa te bagi.

  15. @Gunnar
    asigurarea e un proces care se desfasoara in dinamica fazei. Nu te uiti o data si dupa aia talpa. Nu am presupus, ci e clar ca s-a uitat la inceput si dupa aia, exact cand schimba pozitia masinii, nu se mai uita. Asta e nepermis la un sofer.
    Prin oras, in aglomeratie, cu faza asta phooti 2-3 scuteristi pe vara.

  16. Ca sa epuizam subiectul: de acord, poate statea putin cam aproape, ar fi fost perfect sa incepa depasirea de la 10-15 m sau si mai bine se vina putin mai lansat, dar asta nu e efectiv o vina in situatia de fata, ci o neasigurare a profesionistului.

  17. totusi, depasirea nu o poti face cu ochii in oglinda, ca inseamna ca nu te mai uiti in fata.
    au gresit amandoi si cu cat ma uit mai mult la film mi se pare ca zoso a fost cam imprudent si asta nu poate fi rau decat pt sanatatea lui, ca tirul …

    in mor normal depasirea se face un pic mai extinsa in timp, ca sa aiba ceilalti timp sa te vada, dar conditiile de trafic de la noi ne-au facut sa ajungem sa circulam foarte agresiv si periculos.

    imi mentin parerea ca tiristul a avut prea putin timp sa te vada. asta daca s-a asigurat, pt ca poate a considerat ca intra imediat ce a trecut cel din fata si nu are sens sa se mai uite in oglinzi.

  18. @ Mihai
    Ba da, e elementar sa te mai uiti in oglinda macar in momentele cand tragi de volan, altfel degeaba te-ai uitat inainte.
    Pentru un profesionist nu numai ca nu e greu, ci este elementar sa aiba atentia distribuita in mod egal si in fata si in lateral, spre unde se misca masina, cand incepe o depasire. De aia e profesionist si nu duminicar.

    Dar poate nu ma pricep eu. 🙂

  19. un pic de offtopic:
    Titlu in Agenda de azi: 400 de orbi din Timisoara au permise de conducere
    Daca doar in timisoara avem 400, cati or fi in toata tara ?
    Deci astia care se baga aiurea, de fapt s-au asigurat, doar ca sunt cam orbi si nu au vazut masinile din jurul lor 🙂

  20. Ce sa mai… O manevra de taximetrist din partea soferului profesionist.

  21. @cosmin…sunt orbi pentru pensia de ..invaliditate, nu neaparat fizic.
    Ca nu au declarat asta cand si-au facut permisul e partea a doua.

  22. vorbiti si iar vorbiti,frate,daca esti sofer,si gandesti,cunosti un camion incarcat dupa burta care o are la cauciucuri,din cate am vazut din fata nu venea nimic,puteai foarte simplu sa ramai in spatele tirului si depaseai odata cu el.stii ca cea mai mica amenda pt nerespectarea diagramei este de 40 de milioane?

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!