It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Model pentru București

Adăugat de Jet
Raportează ca șters! 37
Nu oriunde poți construi piste bune, mai ales în mari capitale. Dar amenajări minore pot transforma experiența zilnică a bicicliștilor și pot teleporta România în secolul XXI, să fim în sfărșit în rând cu restul lumii.
În Paris, în timpul unei navete cotidiană, găsim așadar:
– Trasee suggerate pentru biciclete (≠ piste)
– Dreptul de a folosi benzile pentru transport în comun (și nu te depășesc, nici nu te presează autobuzele)
– Spații rezervate bicicletelor în fața mașinilor la semafoare (135€ pentru bulangii ce opresc pe ele)
– Dreptul de a trece pe roșu în intersecțiile unde se poate face asta în siguranță
– Treceri amenajate pentru biciclete

10 comentarii

  1. commandorsteel

    in Franta culoarea rosie este doar ptr masini si pietoni?

    • doctor faust

      daca n-ar fi scris destul de clar…

      „– Dreptul de a trece pe roșu în intersecțiile unde se poate face asta în siguranță”

    • @commandorsteel : Cum au raspuns si Doctor Faust si Tomita putin mai jos, la intersectii unde riscul este scazut, pe bicicleta poti trece pe rosu. In majoritatea Parisului poti face dreapta pe rosu, sunt insa intersectii unde poti merge inainte pe rosu sau chiar in orice directie (in functie de indicator). La intersectii periculoase astepti.
      Conditia pentru a trece pe rosu este sa acorzi prioritate celor care au verde (masini sau pietoni).
      Initial Guvernul intentiona sa amplaseze semafoare intermitente pentru biciclete. Dar solutia indicatoarelor a fost privilegiata pentru a incuraja primarii sa amenajeze infrastructura (fiind mult mai economica). In multe orase sunt doar stickere lipite pe o bucata de tabla, care fac insa mersul pe bicicleta mult mai eficient.

  2. In Fanta biciclistii au foarte multe drepturi. Se incurajeaza foarte mult mersul pe bicicleta, dar nu doar din gura ca la noi. Spre exemplu intr-un accident bicicleta-autoturism, de cele mai multe ori soferul autoturismului e scos vinovat.
    In Romania, cea mai bogata si dezvoltata tara, cu cei mai destepti oameni, mersul pe bicicleta e pentru prosti si saraci. Romanul nu se poate injosi sa mearga cu bicicleta, lui ii trebuie o masina, cat mai mare daca se poate, pe care sa o lase undeva pe un spatiu verde, pe o trecere de pietoni sau pe toata latimea trotuatului, ca sa vada prostii de biciclisti si pietoni ce inseamna adevarata valoare.

    • O sa mai fac comparatii in care o sa mai abordez alte aspecte. Franta este departe de a fi un model. Dar in ce priveste atitudinea fata de biciclete, avem lectii de luat.
      Astazi am dat doar exemple de solutii ieftine de amenajare a infrastructurii (marcaje, tablite…).
      Mentalitatea nu o putem schimba usor. Dar am merge in directia buna cu legi stricte si o infrastructura care sa permita o deplasare rapida si sigura pentru biciclisti.
      Un exemplu perfect care sa evidentieze diferentele de mentalitate ar fi legat de respectarea distantei laterala. In Franta, din 2016, este interzisa depasirea bicicletelor pe strazile cu sens unic si o singura banda. Nu ca ar fi fost nevoie, masinile stateau in spatele meu fara probleme si inainte de lege. Dar asa e frumos, sa scrie in lege ca sa nu mai existe dubii.
      Soferul roman de baza poate sa aiba alte doua benzi libere langa el, tot va trece razant pe langa tine. Preferabil cu 9kmh peste limita de viteza. Si daca te plangi, politia rutiera iti va rade in nas spunand ca legea nu face decat sa recomande o distanta laterala.

    • commandorsteel

      am inteles, nu intelegeam de ce se trece cu atata nonsalanta pe rosu 🙂

  3. *Franta

  4. Semne de biciclete inclusiv acel triunghi care pare un fel de verde intermitent. Intri pe rosu dar respecti prioritatea celuilalt.
    https://www.legipermis.com/blog/2015/03/09/les-panneaux-a-velo-ceux-quil-faut-connaitre/

  5. doctor faust

    in olanda sau danemarca, unde si biciclistii au mult mai mult tupeu…bine, nu tupeu de jeg prost ca la noi, tupeu incurajat de societate, soferii vin pe verde sau de pe prioritate si tot incetinesc/opresc sa-i lase sa treaca.

    • Nu stiam! Tind sa cred ca nu este corect, dar hey… daca masinile se opresc, their choice.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!