Camera auto 70mai Dash Cam M500, 128GB

Produs din oferta Xiaomag.ro

699,00 lei

699,00 lei

Vezi detailii

Modul corect de a iesi dintr-un sens giratoriu … not

Adăugat de Julian314
Raportează ca șters! 30

Sibiu, Vasile Milea cu bulevardul Corneliu Coposu.
Si sensul giratoriu din directia lui: http://www.trafictube.ro/iesire-sens-giratoriu/.

Ce mai caută lumea:
  • https://www trafictube ro/modul-corect-iesi-dintr-sens-giratoriu/
  • a iesit pe contrasens in giratoriu
  • ai voie sa iesi pe prima banda din intersectie? eu cred ca nu

37 comentarii

  1. De ce o fi atat de importanta semnalizarea stanga la intrarea in giratoriu, respectiv semnalizarea dreapta la iesire? Uite de asta! Cel cu dubita nu pune semnal, ca sa nu ia „foc” cumva instalatia electrica.

  2. @Julian314 L-a durut fix la banana de linia continua si trecerea peste ea 🙁 +

    • Julian314

      Da, se intampla frecvent in zona respectiva sa se iasa direct pe banda rezervata exclusiv pt. virajul la dreapta. Si ce e si mai deranjant e ca majoritate celor care fac dreapta (ca in cazul meu) opresc si acorda prioritate celor care taie linia continua fara sa se simta neindreptatiti; din pacate in ro e foarte greu cu giratoriile.

  3. In Sibiu in general e bine sa fii atent la giratorii, lumea nu prea tine cont de benzi.
    Eu de cate ori am trecut prin oras am patit faze din astea si m-am invatat sa fiu precaut 🙂

  4. Asta e problema generala cu circulatia in giratoriu, pana si aici pe tt sunt cateva personaje pentru care circulatia in giratoriu e un mister

  5. In Sibiu, din pacate, prea putini stiu cum se circula intr-un sens giratoriu. Si sunt foarte multe… Am locuit vreo 3 ani acolo, si era dezastru! Eu aveam pretentii de la orasul acela, de la oamenii de acolo. Cu cateva exceptii, am ramas dezamagit. Iti trebuie nervi tari si mult calm sa circuli… Nu te invidiez 🙂

  6. mihai.badea

    Degeaba va legati de dunga aceea continua, daca va loveste cel care iese din giratoriu voi sunteti de vina, trebuie sa acordati prioritate. Ca el trece peste dunga, ok, greseste, dar chiar si dupa ce a trecut de dunga tot el are prioritate.

    • @mihai.badea OK, a gresit c-a trecut peste linia continua. Insa de ce crezi ca tot el ar fi avut prioritate si ca in caz de poc altul ar fi fost de vina?

    • slipperyshadow

      Deoarece tu ai cedeaza trecerea. Fiecare cu vina lui. El a calcat linia continua, tu nu ai acordat prioritate. punct. Cedeaza trecerea se acorda celui care circula pe drumul prioritar, sau in cazul de fata celui care circula in sens.

    • Julian314

      @ slipperyshadow Eu nu am cedeaza. Linia aia continua e pusa acolo cu un rost.. ca sa delimiteze banda pt. viraj la dreapta de celelalte 2 benzi pt iesire din sens; ce e asa greu de inteles?
      In plus de asta pe b2 si b3 de pe sensul meu exista triunghiuri pe asfalt (pt cedeaza), iar pe B1 pe care eram si eu nu, ci doar sageata de preselectare pt. viraj la dreapta.

  7. Julian314

    Hmm.. serios? ce prost sunt… abia acum am aflat ca marcajele de pe asfalt sunt doar de decor. Ma gandesc ca putem sa si depasim pe linie continua fara sa ne fie suspendat permisul nu? daca tot sunt optionale liniile alea. Ah.. si benzile 2 si 3 au si marcaje de cedeaza inainte de intrare in sens (care s-au cam sters momentan) pe cand banda 1 pe care eram eu nu are nici un marcaj de cedeaza, doar o sageata la dreapta… ma gandesc ca si triunghiurile alea or fi de decor pe asfalt.
    Lasand ironia la o parte, intersectia pe google maps (unde sa vad clar marcajele):
    https://goo.gl/maps/CZ3WEgBSL7s

    iar asta e fix traseul pe care a intrat el: http://www.trafictube.ro/iesire-sens-giratoriu/

  8. din pacate mori cu dreptatea-n mana ,aici e vorba de prioritate vs cedeaza trecerea

  9. Sa ne explice domnul Godina ! Cine are dreptate.

  10. slipperyshadow

    E ca si cum daca unul circula pe linia de tramvai, tu faci stanga, si desi ala circula ilegal, tu nu te-ai asigurat la schimbarea benzii si el ia amenda pt circulat pe linia de tramvai iar tu pentru neasigurare. Si de obicei tu te arzi mai tare.

    • Julian314

      Gresit. Eu eram incadrat pe o banda pe care nu ai voie sa iesi din sens.

      Banda aia pe care eram eu, B1, practic nu face parte din sensul giratoriu, n-are treaba cu intersectia de tip sens giratoriu, de asta e delimitata cu linie continua.

  11. slipperyshadow

    Amice, ai 2 semne de semn giratoriu. De unde scoti regulile tale ca desi ai 2 semne care te avertizeaza ca e sens giratoriu, tu o interpretezi cum vrei tu?
    Indiferent de benzi tu trebuie sa il lasi sa treaca pe cel care circula in sens INAINTE sa intri tu in sens. Fiecare cu greseala lui, a ta e mai grava decat a lui.

    Mai repede gandeste-te ca Dorel a trasat aiurea linia aia continua care trebuia sa fie incontinua.

    Ai exact asa: Presemnalizarea intersecției cu sens giratoriu
    Avertizează pe participantul la trafic, că urmează o intersecție cu sens giratoriu. De regulă după întâlnirea acestui indicator rutier, conducătorul auto va întâlnii indicatorul de obligare „Intersecție cu sens giratoriu”.

    apoi ai si semnul de giratoriu dar tu nu si nu. Treaba ta. Cand o sa ramai fara permis pt neacordare de prioritate sa postezi clipul aici.

  12. slipperyshadow

    irelevant, imi arati un sens care nu e giratoriu. Vorbesc de al doilea. Primul are cedeaza pe banda 1 .

    Cauta definitia semnelor…actioneaza pana la prima intersectie, da? Nu exista sens giratoriu doar pe banda 2 si pe banda 1 nimic.

    Chiar daca ala a gresit si trebuia sa isi urmeze drumul, in cazul asta daca va loveati intrai la neacordare de prioritate. Treaba ta…

    Iti dau alt exemplu simplu, o intersectie simpla, tu intri in bulevard. Ai cedeaza trecerea. unul vine de pe b2 pe b1 desi are linie continua. Tu, crezand ca ala fiind pe b2 nu are voie sa treaca pe b1, intri desi ai cedeaza trecerea si va loviti. El va plati pentru trecerea peste linia continua. Tu pentru neacordare de prioritate. LA fel, daca unul semnalizeaza gresit , de exemplu dreapta, tu te bagi si te loveste, tu raspunzi, nu el ca a semnalizat gresit!

  13. S-a vrut racheta dar a iesit tot kalashnikov… Intentia constructorului a fost sa fluidizeze virajul la dreapta dar nu i-a iesit deloc.

    O intersectie e formata din totalitatea elementelor de constructie si a spatiilor incluse. Nu exista o intersectie in care banda 2 si 3 fac parte din giratoriu, iar banda 1 e exclusa. Daca banda 1 era construita ca bretea si separata printr-un scuar de restul benzilor era altceva.

    Semnul de giratoriu e pus pe partea dreapta a drumului, deci se va aplica tuturor benzilor, inclusiv benzii care face dreapta. Duba era in interiorul giratoriului iar tu urma sa intri in intersectia tip giratoriu chiar daca traseul tau nu era PRIN giratoriu.

    Prioritatea in intersectii se judeca pe baza semnalelor,semnelor, regulilor etc. Marcajele de delimitare continue sau intrerupte nu intra in aceasta lista.

    Un exemplu aproape asemanator, in care trebuie sa cedezi chiar daca ai linie continua: https://www.google.ro/maps/@44.3765364,26.1105984,3a,75y,304.56h,70.58t/data=!3m6!1e1!3m4!1szWKIV13vNi5M7rO35bVaTg!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro
    Din poza nu reiese clar, dar e banda continua intre banda 1 si 2 pe o lungime de cca 10m.

    Concluzia e ca trebuie sa cedezi trecerea indiferent de cum aleg sa iasa cei din giratoriu (vezi cazul dubei).

    • Unde scrie regula aia? Inseamna ca marcajul este doar decor? La cine sa dai prioritate, daca pe panda ta nu are voie sa intra nimeni? Cu argumentul tau todeauna sunt amandoi devina si trebuie sa da fiecare la fiecare prioritate. Asa nu ne mai trebuie marcaj si semne si toate regurile.

    • La ce regula faci referire @A7? Care paragraf din cele pe care le-am scris eu, mai concret?
      Presupun ca la cel legat de apartenenta marcajelor in randul elementelor de dirijare. Marcajul impune niste limite, dar nu reglementeaza prioritatea.
      Citeste aici sa vezi ca am dreptate:
      Ordonanta 195, Art 57:
      2. La intersecţiile cu circulaţie dirijată, conducătorul de vehicul este obligat să respecte semnificaţia indicatoarelor, culoarea semaforului sau indicaţiile ori semnalele poliţistul rutier.

      Apare vreo mentiune legata de marcaje in continutul articolului?

      PS: Stii ca sunt 6 semne de reglementare a prioritatii? Doar sase…

    • La
      https://www.google.ro/maps/@44.3766904,26.1104585,3a,75.2y,328.5h,63.89t/data=!3m4!1e1!3m2!1sOMwGHy80kIV17pKMNpHomw!2e0?hl=ro
      Trebuie sa dai prioritate dupa linia continua la cei care vin de pe banda 2 ca inainte nu are nimeni voie sa intra pe banda 1.
      asa si la giratoriu sibiu numai dupa ce se termina linia continua, se vede si cedeaza trecerea.

      @ salex
      Ce prostie vorbesti acolo? Daca este semafor totus trebuie sa opresti de exemplu la linia continua pe care nu ai voie sa depasest ca sa nu intri in intersectia sau pe trecerea pietonilor. Sau daca este linia continua prin toata intersectie nu ai voie sa o depasesti. Adica si cu semafor trebuie respectat linile pe strada. Ca acolo nu scrie ca linile sunt doar decor.

    • 1. Mi-e greu sa-ti citesc comentariile. Mai verifica si tu ce ai scris…
      2. E prima oara in viata mea cand aud de prioritate DUPA intrarea in intersectie, celor de pe banda 2 (la exemplul dat de mine).
      3. Vad ca tot nu intelegi ca marcajele NU sunt incluse in categoria elementelor de dirijare a prioritatii. Ca ele exista si trebuie respectate, asta n-am comentat. Dar o linie pictata pe asfalt nu iti reglementeaza intrarea in intersectie! Ptr asta exista SEMNE.

  14. La intersectia aia 90% trec linia continua ca nu le intereseaza marcajul poate toti au dreptate si stiu ca este doar decor.

  15. Q.E.D et Q.E.F.

    @Julian314
    Nu ai gresit cu nimic.
    In caz de poc, ala cu duba era vinovat.

    Ai marcaj linie continua, e o banda separata de sensul giratoriu.
    E exact ca acele benzi care sunt delimitate de stalpisori, doar ca aici nu sunt stalpisori.
    Atata poveste si interpretari ptr. o chestie simpla.

    Unii le spun „benzi turbo”, altii trasee prestabilite.

    Cei care spun ca trebuia sa acorzi prioritate, ce ar face pe o banda asemanatoare care e delimitata de stalpisori, daca unul ar trece peste stalpisori si ar intra inj ei?
    Ar spune „Eu sunt vinovat fiindca nu am acordat prioritate”?

  16. @Julian314… Asa cum spune si QED et QEF, si in Ploiesti, spre exemplu, este un giratoriu asemanator, in care cele doua benzi din giratoriu sunt delimitate de relantisoare (niste galme plasate la distanta de 20 cm intre ele pe marcajul continuu de pe asfalt)

  17. Revin aici sa vedem un scurt exemplu comparativ (Sibiu si Brasov), desi cu siguranta exista si-n alte locuri aceste asemanari.

    La Sibiu:

    La Brasov:

    Din alt unghi aceleasi sensuri giratorii, la Sibiu:

    si la Brasov:

    Amandoua sunt intersectii cu circulatie in sens giratoriu (au indicator specific), la amandoua prima banda este marcata cu obligatoriu la dreapta, exista linie continua intre aceasta B1 care continua la dreapta ocolind sensul giratoriu si prima banda de pe care se iese din giratoriu si in plus exista marcaj „Cedeaza trecerea” (mai clar facut la Brasov 🙂 ) pe B2 si B3 inainte de intrarea in sensul giratoriu, iar pe prima banda (unde de fapt nici nu este nevoie de el) … nu exista.

    Hmm … e doar o suma de nefericite asemanari in constructia celor doua sensuri giratorii?

    Discutam de sensuri giratorii, nu de alte tipuri de intersectii (in T, cruce, X etc.) prevazute cu indicatoare „Cedeaza trecerea” sau de-o unire a unei benzi de ocolire cu o alta cale de circulatie curenta.

    Daca maine apare acolo un parapet / separator (sau stalpisori cum a scris si dl @Q.E.D et Q.E.F. mai sus), amplasat fix deasupra liniei continue asa cum de exemplu sunt parapetele dispuse putin mai incolo pe laturile marcajelor de spatiu interzis circulatiei, mai trebuie ca cel care e obligat sa vireze la dreapta, ocolind sensul giratoriu … sa mai dea prioritate unuia care sare/trece peste/prin ele? 😆

  18. Julian314

    @GeluCj, @Q.E.D et Q.E.F., @andrei aveti dreptate.

    Pentru cei care considera ca eu trebuia sa acord prioritate si el avea voie sa calce linia continua, haideti sa facem o analiza a codului rutier…

    Art. 77, alin. (2) spune asa: „Marcajul longitudinal format dintr-o linie continua simpla sau dubla interzice incalcarea acestuia.” si contraventia: „Nerespectarea regulilor privind manevra de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulatie sau a directiei de mers, daca prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;”

    Probabil unii o sa spuna ca defapt eu ma incadrez aici: „Neacordarea prioritatii de trecere vehiculelor care au acest drept;” doar ca nu e chiar asa pentru ca daca el intra in mine, calca linia continua, nerespectand Art. 77, alin. (2) prezentat mai sus.

    Apoi, tot in codul rutier, Art. 29. alin (1): „Circulatia pe drumurile publice se desfasoara în conformitate cu regulile de circulatie si cu respectarea semnificatiei semnalizarii rutiere realizate prin mijloacele de semnalizare, semnalele si indicatiile politistului rutier care dirijeaza circulatia, semnalele speciale de avertizare luminoase sau sonore, de semnalizare temporara si semnalele conducatorilor de vehicule”

    Art. 30. alin (1) prezinta mijloacele de semnalizare rutiera: „Mijloacele de semnalizare rutiera sunt:
    a) sistemele de semnalizare luminoasa sau sonora;
    b) indicatoarele;
    c) marcajele;
    d) alte dispozitive speciale.”

    De la dispozitii generale, Art. 6, alin (16): „drum public – orice cale de comunicatie terestra, cu exceptia cailor ferate, special amenajata pentru traficul pietonal sau rutier, deschisa circulatiei publice; drumurile care sunt închise circulatiei publice sunt semnalizate la intrare cu inscriptii vizibile; ”

    Din cele de mai sus rezulta ca intersectia este drum public daca nu este la tine in curte, pe drumurile publice se respecta mijloacele de semnalizare rutiera iar marcajele fac parte din mijloacele de semnalizare rutiere. Deci in orice intersectie (drum public) se respecta atat indicatoarele cat si marcajele. Pt. nerespectarea acestora se pot aplica sanctiuni contraventionale.

    • Citate „Probabil unii o sa spuna ca defapt eu ma incadrez aici: „Neacordarea prioritatii de trecere vehiculelor care au acest drept;” doar ca nu e chiar asa pentru ca daca el intra in mine, calca linia continua, nerespectand Art. 77, alin. (2) prezentat mai sus. ”

      Acel „drept” se refera la dreptul unui vehicol de a se afla pe acel drum. Adica dreptul lui de a trece inaintea ta. Nicidecum nu impune si faptul de a circula corect!!!

      De ex: faci dreapta pe o strada. Din fata iti vine unul care depaseste coloana la samafor pe contra sens si merge cu 200 km/h. Va loviti. Tu esti vinovat pentru ca nu ai acordat prioritate. El se afla „in drept” pe acea strada chiar daca nu circula corect…

    • @salex
      Da, asa este. In acel caz e neacordare de prioritate, chiar daca respectivul depaseste coloana stationata la semafor. Aceea e greseala lui, greseala celuilat va fi ca n-a acordat prioritate conform semnalizarii de la fata locului. Exceptie ar putea face unele cazuri in care se poate demonstra fara niciun dubiu ca datorita unor factori sau combinatii de factori n-a putut fi observata apropierea vehiculului de pe drumul cu prioritate si in consecinta nu s-a putut acorda prioritate.

      La fel se intampla si daca celalalt executa in intersectie o depasire interzisa pe linie continua sau daca circula pe interzis cu fata/spatele, cand cel care urmeaza sa intre in intersectie are un indicator de pierdere a prioritatii Cedeaza/Stop.
      N-am contestat astfel de situatii si chiar am atras atentia ca acestea pot genera multe surprize neplacute celor care intrand intr-o intersectie, se asigura doar in directia din care in mod normal ar trebui sa vina cineva.

      Insa aici discutam despre altceva: sens giratoriu si o banda de ocolire a acestuia. Ai spus mai sus:
      http://www.trafictube.ro/modul-corect-iesi-dintr-sens-giratoriu/#comment-415940
      Intentia constructorului a fost sa fluidizeze virajul la dreapta dar nu i-a iesit deloc.

      Tocmai aceasta este ideea si intr-un anumit sens e bine spus si ca nu i-a iesit constructorului. Nu i-a iesit pentru ca unii dintre soferi nu inteleg si nu respecta semnalizarea rutiera din acea zona particulara a sensului giratoriu.
      Daca mai puneau si niste stalpisori (n-au fost bani?) sau parapete (nu era suficient spatiu?), ori puteau realiza o insula separatoare ceva in genul acesta:

      atunci ar fi fost mult mai clar pentru toata lumea ce-i cu banda aceea.

      Cum crezi ca si-ar mai atinge scopul de care vorbeai mai sus acea banda de ocolire a sensului giratoriu daca oricum asa cum sustin unii, cei aflati acolo pe B1 care au marcaj de obligare la dreapta, linie continua ce ii impiedica sa intre in sensul giratoriu si sa nu uitam nu au marcaj de cedare a trecerii asa cum exista pe B2 si B3 care intra in giratoriu … ar mai trebui si sa acorde prioritate celor care parasesc sensul ca niste prosti direct peste linia continua?

      Parca si vad la un moment dat cum un sir nesfarsit de masini trece prin giratoriu, un alt sir nesfarsit de masini „asteapta” cuminte pe B1 sa iasa ceilalti din giratoriu peste linia continua … si s-a facut praf toata fluidizarea care ar trebui sa existe acolo 😉

  19. Julian314

    Am sunat la Politia Rutiera Sibiu pt. a primi un raspuns oficial cu privire la aceasta intersectie. Raspunsul lor a fost ca cei care ies din acel sens giratoriu calcand linia continua gresesc si in caz de accident cu cineva de pe B1 sunt vinovati dar recomanda totusi asigurarea preventiva pentru ca foarte multi nu respecta marcajul de linie continua din acea intersectie. Deasemenea mi s-a spus ca intr-o intersectie trebuie sa fie respectate si marcajele.
    Daca nu ma credeti puteti trimite mail sau suna. Datele de contact se gasesc pe net.

    • @Julian314 Apreciez efortul facut pentru solutionarea problemei si lamurirea acestei situatii 🙂 Raspunsul Politiei este unul normal tinand cont de semnalizarea rutiera particulara existenta acolo si de asemenea sugestia pentru a circula preventiv, cu atentie la greselile altora, este binevenita.

  20. Pai nu a zis nimeni ca cei care ies peste linia continua sunt „imaculati”.
    In caz de accident ei vor avea partea lor de vina, respectiv incalcarea liniei continue, iar celalalt cu neacordare de prioritate !

    • La cine sa dai prioritate daca nimeni are voie sa intra pe banda ta ca este linia continua?

    • Asa e, pare ilogic, dar astea sunt regulile. Legislatia are unele lacune si chiar interpretari tendentioase.

      Iti dau inca un exemplu cu convingerea ca si pe aici sunt cativa care l-au trait pe viu s-au macar au auzit de el: vrei sa intri pe o strada cu sens unic si te uiti (in mod gresit) numai in directia din care ar trebui sa vina masini.
      Intri si dai de unul care circula pe contrasens. Atentie, acesta nu da cu spatele (legal max 50m) ci efectiv circula pe interzis.
      Dca va loviti vei fi acuzat de neacordare de prioritate si neasigurare temeinica bla, bla…

      E cam aceeasi speta cu cazul discutat? Se afla celalalt sofer IN DREPT sa circule pe contrasens? In lege „asigurarea” nu e definita decat la modul general. Nu are clauze si exceptii. Poate pe viitor.

    • @ salex
      Pai daca si politia spune ca ala care trece linea este vinovat? Cum spui tu todeauna amandoi sunt vinovat si nu iti mai trebuie regulile.

  21. Salex cu teoria ta, este ala de pe b1 vinovat ca nu da prioritate. Daca el intra de pe b1 peste linia este si ala de pe b2 vinovat? Cred ce vrei sa spui tu este, ca fiecare este obligat sa conduca atent si sa aiba grija de celalt si numai daca poti sa dovedesti ca celalalt a intrat intensionat in tine sau putea sa impiedica acidentul, apoi este si el vinovat dar cum spui tu sunt automatic amandoi vinovat.

Adaugă un comentariu

Politica de confidențialitate. În cazul în care vei bifa opțiunea de mai jos poți oricând să te dezabonezi prin butonul "dezabonare" din fiecare mesaj sau scriindu-ne la contact@trafictube.ro.