It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Mr. Buffalo: Prima intalnire (episod pilot)

Adăugat de GeluCJ
Raportează ca șters! 114

Incepem o noua serie avand in centrul atentiei un personaj fictiv, Mr. Buffalo, care va identifica la modul general si impersonal (!) pe bizonul/nesimtitul din traficul rutier. Astazi, episodul pilot.

Geotag: http://goo.gl/maps/K8Yn3

Fundal sonor: Dj Robert.T – Success (Radio Edit)
http://www.youtube.com/user/RobertTDj

39 comentarii

  1. Sa vezi cite minusuri o sa-ti iei pentru ca ai intrat pe banda rezervata virajului la dreapta :))))).
    +

  2. Silviu Cazacu

    Si tu ce esti?! Pe ce banda stateai?! Sau probabil ai primit acea banda cadou, banuiesc ca ai primit ceva … pe geam, nu?

  3. @Huffy Cine spune ca aceea banda este rezervata virajului la dreapta? 😉

    @Silviu Cazacu Fa diferenta intre imaginile din clip + geotagul din descriere si geotagul urmator:
    http://goo.gl/maps/RlKkO

    Daca vei remarca ceva deosebit, te rog neaparat sa ne spui si noua. Dupa aceea revezi ce-ai scris mai sus.

  4. @Huffy, unde ai vazut ca era „rezervata” virajului la dreapta?

  5. @Sivliu Cazacu: pe ce banda statea maestre, ia explica-ne tu… sau mai bine zis, ia fa-te tu de ras 😀

  6. @carco Colegul @Huffy a glumit desigur 🙂 Insa @Silviu Cazacu nu.

    @GBA As dori sa aud si eu o explicatie, indiferent ca este corecta sau nu 🙂

    @Mihai Manciu (FB) Am spus ca ma deranjeaza? Am dat un exemplu nerecomandat de comportament in traficul rutier. Poate i-a deranjat de fapt pe cei care intentionau sa vireze dreapta, pentru ca Mr. Buffalo a venit din spate, a executat o eleganta depasire pe dreapta, a ocupat acel spatiul pe care-l lasasem liber pentru ceilalti, iar restul se vede in clip. Sper ca te-ai uitat pana la sfarsit, nu doar la faza de la semafor.

    @Stanescu Vladimir (FB) Nu exista asa ceva acolo.

  7. @GeluCJ, te-ai prins 😉 .De obicei, acolo unde numarul de benzi permite aceasta treba, B1 este marcata ca rezervata virajului la dreapta.In acest caz, nu puteai sa procedezi mai corect decit atit, din moment ce banda nu era marcata doar pentru virajul la dreapta.

  8. @Huffy Iar tu ai avut dreptate in legatura cu voturile. Din pacate, mai exista soferi care daca vad ceva verde care clipeste acolo, il asociaza automat cu rezervarea benzii pentru virajul la dreapta. Ii recunosti usor. Sunt aceia care se infig in fundul tau (pardon, al masinii), te claxoneaza de zor si-ti dau flash-uri sa te misti de-acolo chiar daca n-ai unde. Apoi cand trec, iti arata degetul, dar nu aratatorul si nici inelarul 🙂

  9. @GeluCJ: sau iti dau „picioare-n cap” virtuale (http://www.trafictube.ro/jeguri-trafic/ – al doilea)

  10. @Huffy – de obicei cand sunt 3 benzi. Sau daca la intersectie spatiul pemite pentru 40-50 de metri deschiderea unei a 3-a benzi in dreapta, langa b1. Dar cand sunt doar 2 benzi regula e ca b1 sa fie „inainte sau la dreapta”. Nu e regula chiar absoluta, dar am vazut tiparul asta aproape generalizat si la noi, si aiurea. Or mai fi si exceptii, dar tre’ sa fie putine.

  11. @RebounD11 Dap, cam asta-i genul de care vorbeam mai sus 🙁 N-ai nicio obligatie, te retragi de bunavoie sa-i ajuti pe altii sa nu stea dupa tine daca au treaba in dreapta. Nu se aplica pentru cei gen Mr. Buffalo, care merg pe directia inainte.

    @Kor Adevarul este ca niste marcaje pe jos cu sageti ar fi necesare acolo, pentru lamurirea soferilor. N-ar fi rau si un indicator de selectare a directiilor de mers, dar cred ca deja as cere prea mult 🙁

  12. Parerea mea e ca banda respectiva ar trebui marcata ca obligatoriu la dreapta deoarece aproape tot timpul (ore de varf, in afara perioadei de concedii) B1 de dupa intersectie e parcarea bancii sau a cisternelor de la RADP (?) si astfel se creeaza blocaje. Inca o situatie demna de Cluj 🙂
    PS: e doar o parere, in clip nu ai gresit cu nimic

  13. Marcaje ar fi necesare cam in tot Clujul Gelule… Mai ales la giratorii – punctul 0 ar trebui sa fie giratoriul Marasti.

  14. @ghitaCJ Sunt doua posibilitati acolo. Banda dedicata pentru virajul la dreapta sau banda pentru inainte si la dreapta. Tu ai prezentat-o pe prima, personal eu as opta pentru a doua. Am sa explic succint 🙂 de ce.

    1. Intr-adevar mai demult deoarece erau o multime de „parcati” (adica stationati neregulamentar) in fata BRD si RADP prima banda era aproape inaccesibila circulatei. Situatia s-a mai imbunatatit odata cu crearea parcarii din fata bisericii Sf. Petru si prima banda s-a „redeschis” circulatiei, fiind de multe ori destul de libera;

    2. Cei care locuiesc in zona si ies din parcarea din fata blocului, sau cei care parasesc parcarea de la Lidl Marasti se incadreaza pe B1. De multe ori, in trafic intens, n-au nicio sansa sa schimbe pe B2 (nu mai zic de B3) daca doresc sa mearga inainte spre Centru. Ce vor face acestia daca va fi banda numai de dreapta? Trebuie sa le lasam o posibilitate sa poata continua inainte, macar pe B1;

    3. Ca banda si de inainte poate prelua o parte din traficul de pe B2 si B3, distribuind incarcarea pe trei benzi in loc de doua si micsorand astfel coada de asteptare de pe acestea, uneori destul de mare.

    Da, este o alta problema de rezolvat pentru Comisia de Siguranta Rutiera, care are obiceiul de a „analiza” indelung solutiile propuse si a se hotari foarte greu pentru una dintre ele 🙁

    P.S. Sper sa nu repete greseala (in opinia mea) de la intersectia str. A Vlaicu cu str. Siretului, unde au facut B1 dedicata numai pentru virajul la dreapta (indicator + marcaj sageata pe jos), B2 ramanand sa preia teoretic tot traficul de pe A. Vlaicu in directia Someseni. Oricine care circula putin pe-acolo stie ca nu se poate asta, mai ales la orele de varf!
    Asa ca oamenii care nu sunt prosti si cunosc realitatea strazii circula intr-o veselie inainte pe-acolo, inclusiv autobuze si troleibuze care au statie imediat dupa intersectie. Sa le fortezi pe acestea sa treaca pe B2, ca apoi sa schimbe in cativa metri pe B1 si sa intre in statie e o prostie. Acolo trebuie banda de inainte sau dreapta (spre str. Siretului), asa cum era inainte si cum apare pe geotag-ul din 2011: http://goo.gl/maps/hKqLC

  15. @Soferu’ Asa este. De fapt, au inceput sa apara in cateva locuri, de exemplu pe str. A. Vlaicu mergand spre giratoriul din Marasti, in apropierea nodului.

  16. Să vedem ce ne aduce septembrie, eu zic că B1 de după intersecţie nu e „rezolvat”…

  17. @ghitaCJ OK, sa vedem ce se-ntampla din septembrie incolo 🙂

  18. O zdreanta…
    +

  19. 1-oare ,un autobuz,avea loc sa treaca pe langa tine si sa vireze la dreapta? sau erai nevoit sa-i faci loc,cumva? nu cunosc zona asa ca doar intreb.
    2-pt ce sau pt cine este cedeaza trecerea in locul unde ala a virat la stanga?

  20. @©AGENTUL Probabil, dar … si cu „ochii de faianta”? 😀

    @spike10 Nu, un autobuz nu poate vira la dreapta in aceste conditii. Insa pe-acolo nu sunt trasee de autobuze spre dreapta 🙂 Indicatorul „Cedeaza trecerea” se adreseaza celor care ies din parcare si se inscriu in trafic. In plus, mai au cam 20 m de linie continua (simpla), exact pe unde a virat Opel-ul.

  21. @Ovidiu Serban (FB) Eu inteleg ca FB este o retea de socializare, insa daca tot consumi timp pretios scriind un comentariu, incearca sa fii mai focalizat pe subiectul clipului. Generalizarile nu prea sunt bune si socializare similara cu cea din comm fa-o cu altii.

  22. Nu exista marcaje pe benzi, deci se foloseste ‘default’-ul

    B1 obligatoriu dreapta
    B2 obligatoriu inainte
    B3 obligatoriu stanga

    Daca erau doua benzi, era
    B1 dreapta sau inainte
    B2 stanga sau inainte

    Oricum, ‘problema’ mea e fimul de 60+ secunde pentru o faza de 10 secunde

  23. @tutike Care este acea faza de 10 sec. la care te referi? Precizeaza te rog mai clar intervalul de timp pe care-l vezi tu.
    P.S. ‘default’-ul??? 🙄

  24. Stanescu Vladimir (FB), daca nu ai fi avut mentiunea ca esti de la TNB, nu m-as fi obosit sa te corectez: Maestre, corect este „Ati vazut”, nu „A-ti vazut” !
    in plm!

  25. @tutike: da-ne si noua articolul ala din lege unde e scris ce zici tu acolo… dupa care pune mana pe un dictionar (ori un DEX ori unu’ englez roman) poate afli ca exista cuvantul „implicit” in limba asta a noastra.

  26. @xyz – Lentilele dauneaza grav sanatatii…

  27. @tutike si daca-s patru benzi:

    B1 – dreapta
    B2 – inainte
    B3 – inapoi
    B4 – stanga

    Nu stiu cum e de la 5 benzi in sus.

  28. Nici eu nu-mi dau seama exact ce anume vrea sa spuna acel ‘default’-ul??? 🙁 Probabil o confuzie cu modul de a circula pe randuri/siruri cand benzile de circulatie nu sunt marcate fizic, extinsa apoi cu …?

  29. Sunt curios daca macar o parte dintre cei care au vizionat acest film si au votat negativ (nu trebuie sa justifice de ce, motivele nu ma intereseaza) ar fi in stare sa recunoasca macar o parte dintre contraventiile la normele de circulatie rutiera savarsite de ipoteticul Mr. Buffalo si sa ne faca un total aproximativ al cuantumului teoretic al sanctiunilor contraventionale care s-ar putea acorda.

  30. @GeluCJ: la prima ii posibil sa stie aia care or votat cu minus ca li s-o parut plictisitor. A 2-a ii prea „advanced” pt 99% din soferi… eu sunt curios daca stiu sa caute macar pe Google informatiile astea 🙂
    Uite ca a iesit cum ai dorit 🙂

  31. @RebounD11 Sa vedem. Au timp de gandire, studiu, colectare de info, totalizare etc., nimeni nu-i preseaza. Eu le-am facut invitatia, sunt interesat sa vad rezultatul.

  32. Nu este prezent nici un marcaj sau semn rutier care sa oblige doar la dreapta. Linia continua prezenta in zona „de preselectare” nu are nici o treaba. Respectiva linie continua este amplasata pt interzicerea manevrelor acolo. De ce? Pentru ca se poate merge inainte si de pe banda 1 sa nu vina vreun berbec sa traga in scurt la dreapta de pa banda 2 si deci sa taie calea celor de pe banda 1.

  33. @tomita Asa este. Pentru ca astazi tot suntem in ziua in care privim putin inapoi :), mi-aduc aminte cu placere de un alt clip mai vechi unde am comentat impreuna o zona din apropierea intersectiei respective si am apreciat acelasi spirit de observatie ca si aici 🙂
    http://www.trafictube.ro/melteanu-zilnic-think-twice/ (2010, nu exista magazinul Lidl pe atunci)

    P.S. In clipul respectiv se observa cum se circula fara probleme pe directia inainte atat de pe B1 cat si de pe B3, manevre permise de altfel 🙂

  34. eu tot nu m-am lamurit cu filmarea aia in bezna si chestionarul pus la dispozitie spre comentare. cu 2 masini care s-au lovit sau nu.
    care e raspunsul corect?! 😀

  35. Desi cu o intarziere pentru care-mi cer scuze, am raspuns acolo (masinile nu s-au lovit, au plecat apoi fiecare pe drumul lui): 🙂
    http://www.trafictube.ro/patru-variante-raspuns/comment-page-1/#comment-218207

  36. @GeluCJ – eu inteleg, vag, ce vrea sa zica @tutike prin „default”, dar in cu totul alt context. Anul trecut ma plangeam ca onor Primaria si ADP-ul de sector din Bucuresti a lasat nemarcat mai bine de 12 luni un bulevard atipic: Elisabeta (fost Kogalniceanu, pour les connoisseurs 🙂 ) intre Universitate si Opera. Acolo se circulã de obicei (by default) pe 3 benzi intr-un sens si pe o singura banda in celalalt sens. In lipsa marcajelor, circulam cu totii din amintiri. Iar amintirile erau exact acel „default” 🙂

  37. @Kor Oricum problema acolo se pare ca a fost alta, durata clipului fata de fazele prezentate (inclusiv cea de la semafor). Ce s-a intamplat dupa semafor, probabil a fost de mai mica importanta pentru unii privitori. Eu zic c-a fost exact invers, dar nu prea s-a inghesuit nimeni sa dea un raspuns invitatiei de aici: 🙂
    http://www.trafictube.ro/mr-buffalo-prima-intalnire-episod-pilot/comment-page-1/#comment-218632

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!