Era sa musc din sant

Adăugat de octav03
Raportează ca șters! 157

Viteza:50-60 km/h.
Scuzati data din videoclip,nu era setata camera.Intamplarea a fost pe 02.01.2014.
Vinovatul principal fiind cauciucurile de pe spate care sunt de iarna dar totusi nu au ajutat.

Ce mai caută lumea:
  • imi fuge din spate din cauza cauciucurile
  • profil diferit pe spate la masina

49 comentarii

  1. cele de pe fata erau de vara ? :))
    +

  2. Ai ciupit cumva frana? Te-ai dus cam rau…nu ai esp?

  3. Bine ai venit pe Trafictube ! 😀
    +++ pentru video . E o lectie pentru toti sa stie sa adapteze viteza la conditiile de drum

  4. @octav03 Mergeai impreuna cu cel din fata? 🙂

  5. Bine că nu era nimeni pe contrasens.

  6. primul? ca de obicei la primul tragi prea tare de volan invers si ajungi in celalalt sant 😛

  7. Stii care a fost marea greseala? Ai contravirat mult mai mult decat era necesar in momentul derapajului. Imi aduc aminte vorba asta de la Vali Porcisteanu, pilot de raliu. Spatele a fugit spre stanga, tu ai procedat corect, ai virat in directia derapajului (stanga), doar ca ai luat mult de volan, iar cand cauciucurile au prins aderenta, ai fost aruncat pe contrasens. Stiu ca in realitate totul se intampla foarte repede si n-ai timp sa te gandesti… chiar daca stii teorie, nu ai timp sa o pui in practica. D’aia e bine sa exersezi cu masina pe zapada undeva intr-o parcare goala (nu doar sa te joci), sa vezi cum reactioneaza masina la diferite comenzi. Pacat ca nu avem zapada (sau poate cine stie… eu inca mai sper) 🙂

  8. Stiu ca a fost primul clip pentru TT, o intrare mai „alunecoasa” as zice 😀 , dar poate ne ofera si autorul niste raspunsuri la comentarii.

  9. Cum zice si @GBA, ti-ar prinde bine niste antrenamente ca sa te obisnuiesti cu senzatia. In rest, trebuie si stapanire de sine.

  10. Vinovatul oprincipal esti tu. Te-ai zgârcit la tărâțe, cum e vorba, si nu ti-ai pus cauciucuri de iarna pe toate rotile… Iar daca ai tractiune pe fata (si majoritatea masinilor au) nu, stiu, zau, cum te-ar fi ajutat cauciucurile de iarna montate doar pe spate. Ma rog, zic si eu…

  11. Din ce vad ai facut exact ce fac toti care ma enerveaza in fata mea la temperaturi mici in curbe ca cea din clip: franeaza (uneori ciupesc un pic alteori ghiolbaneste). Frana o pui pe linie dreapta inaintea virajului (daca e nevoie), in curba doar cu volanu’ si din frana de motor. Avea @GeluCJ un clip foarte bun cu coboratul unui deal fara apasatul franei sau puteai sa faci cum a facut cel din fata ta.

  12. @RebounD11 – korekt. In plus, daca tot stii ca n-ai cauciucuri potrivite, tre sa faci o dubla debreiere exact inainte de a intra in curba. Pe langa faptul ca nu smucesti masina cand intri intr-o treapta inferioara de viteza, ajuta la pastrarea aderentei…

  13. @Kor: cauciucurile mai bune (in acest exemplu de iarna, desi nu zice ca avea de vara pe fata) e recomandat sa le pui pe spate daca ai tractiune fata. Mai bine nu pleci de pe loc decat sa derapezi ca si in clipul asta. Si la franare ar fugi spatele daca ai avea cauciucuri proaste pe spate si de iarna pe fata.

  14. @ghitaCJ – da, dar aderenta o castigi, daca o castigi, pe rotile din fata. Ori daca alea nu te ajuta…

  15. @ghitaCJ si Kor
    Faceti teoria chibritului a.k.a teoria romanului fudul, fara anvelope potrivite.
    Daca pui anvelopele cu grip mai bun pe spate, pe zapada la semafor cei din spatele tau isi aprind tigarile la fiecare plecare, franarea e mai slaba in caz de urgenta si s-ar putea ca intr-o curba luata putin prea tare sa ai parte de subvirare pe care o poti controla sau nu. In functie de viteza si de noroc, ajungi pe contrasens si lovesti frontal alta masina sau iei santu.
    Anvelopele cu grip mai mare pe fata; senzatia e cunoscuta de multi romani prea saraci pentru masina respectiva.
    Ori montezi anvelope adecvate sezonului respectiv, ori stai acasa si nu ne pui pe restu pe drumuri pe la asiguratori.

  16. @Dan – pai si eu ce am zis? Ori ai cel 4 anvelope de acelasi tip, daca se poate cu acelasi grad de uzura, ori stai acasa. Iar cand e iarna, sa fie de iarna. Nu doua asa si doua altfel…

  17. @Dan: cu cine te certi? Eu folosesc anvelope de iarna din 2005 si de atunci le recomand tuturor, iar discutia de aici e pur teoretica…

  18. Eu nu ma cert cu nimeni. E doar timpul vostru pierdut. Din pacate cine nu a inteles inca importanta anvelopelor, nu va pricepe ce scrieti voi aici si tot cum il taie capu’ va face.

  19. @Dan – e pe undeva o vorba celebra: tu latri la pomul gresit. Pisica e in alt copac… 😆

    Ia te uita ce am scris eu: „Vinovatul oprincipal esti tu (adica autorul – @octav03). Te-ai zgârcit la tărâțe, cum e vorba, si nu ti-ai pus cauciucuri de iarna pe toate rotile”

    Iar @ghitaCJ s-a referit la cauciucurile mai bune – in ideea ca, daca ai o pereche mai uzata si una mai putin uzata).

    Si eu, ca si @ghitaCJ, mi-am cumparat anvelope de iarna odata cu masina, si le foloseam (si le folosesc) cu mult inainte ca sa se dea vreo lege in acest sens.

  20. …Sau poate ca indiferent de anvelopele folosite mizga aia de rahat creaza o suprafata cu o aderenta total imprevizibila la care singura masura preventiva ar fi sa nu mai conduci.
    Ala din fata a scapat pentru ca a fost cu putin sub acel prag de rupere al aderentei, prag greu de anticipat in astfel de conditii.

    Dar sfintii condusului lovesc din nou, trebuie sa gaseasca ei vinovatii si sa-i arate repede cu degetul venind cu indicatii si solutii.

    Daca masina e cu tractiune fata sau integrala in aceasta situatie solutia nu era compensarea prin contrabracare ci acceleratia usoara ci contrabracarea mult mai fina. Poate doar aici s-a gresit, si vad ca tot dati ca exemple teorii ale unor piloti consacrati, insa omiteti faptul ca si acei piloti consacrati afirma cu sinceritate ca odata surprins de un eveniment cu toata experienta s-ar putea sa nu ai timp sa aplici tehnicile pe care le stapinesti. Decit daca nu cumva, desigur, esti un sfint al condusului cu clarviziune si anticiparea traectoriei meteoritilor care lovesc planeta Marte.

  21. @Mituc: n-ai inteles nimic din ce am scris. Nu m-am dat vreun sfant al condusului in nicio clipa. Am si spus (si vad ca si tu esti de acord) ca in realitate, nu mai ai timp sa pui in practica ce stii de la teorie. Ca sa procedezi asa cum trebuie, ai nevoie de practica. Ai nevoie de incercari peste incercari de derapaje, si sa vezi exact cum se comporta masina atunci cand franezi/accelerezi/virezi. D-aia la scolile de conducere defensiva au masini special construite cu acele roti ca de carucior de cumparaturi pe spate, sa inveti sa controlezi un derapaj.

    Unde am aratat eu cu degetul? Am ras de autor ca nu e in stare sa conduca? Eu nu vad asta in niciun comentariu de mai sus. Doar am comentat ceea ce s-a intamplat in clip… derapaj, contrabracaj mai mult decat e nevoie, din cauza caruia a fost aruncat pe contrasens. Ce e gresit in asta?

  22. Annonimu: nu nu erau de vara :)))
    Boogyman: nu am piscat frana si masina nu are esp
    Retex: Multumesc!
    GeluCJ:Da mergeam cu cel din fata!
    Kor :Am cauciucuri de iarna pe toate 4 ;)sa inteles gresit

  23. Multumesc tuturor de sfaturi si critici toate sunt binevenite,din greseli invatam.

  24. @GBA, comentariile mele malitioase nu te vizau pe tine, ci pe adevaratii sfinti ai condusului.

  25. Masina este un Astra g caravan din 2002

  26. In drum spre intalnirea anuala „iarna nu-i ca vara” 🙂

  27. @Mituc: m-am simtit, fiindca eu am fost singurul care a pomenit de un pilot de raliu in comentarii. Si automat m-ai inclus si pe mine printre „sfintii condusului” cand ai spus: „vad ca tot dati ca exemple teorii ale unor piloti consacrati”

    In fine… departe de mine ideea de a ma considera mai bun decat alt sofer de aici de pe trafictube, sau de a fi in masura sa dau sfaturi. Daca cineva a inteles asta, a inteles gresit. Cum spuneam, eu doar comentam evenimentul de pe margine 😉

  28. @octav03 Multumim pentru raspunsuri. Nu oricine se uita-n spate sa se asigure ca cel care-l urmeaza e in regula dupa un incident. Nu zic de rea-vointa sau nepasare, dar in momentul in care „pilotezi” pe cineva, verifici mai des oglinda retrovizoare 🙂
    Recomandarile de mai sus ale colegilor sunt bune si daca mai ocazia, poti incerca sa le pui in practica 🙂 Drumuri bune!

  29. ionescu liviu

    Se face o mâzgă în perioada asta care e total imprevizibilă. Am derapat si eu intr-un giratoriu si nu aveam mai mult de 20 la oră, cu cauciucuri noi, all season. A inceput prin supravirare si apoi, cand a prins in cele din urma aderenta a dat-o si intr-o subvirare, ca sa fie treaba treaba. Si toate astea doar din frana de motor, fiind si diesel s-a simtit frana de motor si a subvirat. Nu am apasat frana deloc. Iar masina nu a dat nici cel mai mic semn, nu a scartait deloc deloc, nu a vibrat, nimic, numai pana mi-am dat seama ce se intampla a durat o groaza pt ca pur si simplu eu viram si masina nu prea vira, aveam impresia ca nu mai e volanul conectat cu rotile :)).

  30. Cauciucurile „all season”, fie ele si noi, sunt… de evitat…

  31. Next time, mergi si mai incet! 🙂 si nu o sa fie probleme, asta in caz ca simti/vezi ca e mazga pe jos! bafta

  32. GeluCJ :Cel din fata a oprit umpic mai incolo dar nu am mai lasat filmarea;)

  33. OK. Deci ai cauciucuri de iarna pe toate rotile. Pai si atunci de ce ai specificat ca ai anvelope de iarna pe spate? Asta imi aduce aminte de bancul aia cu oile negre si albe…

    – Bade, ale tale sunt oile astea?
    – Alea albe, da, sunt ale mele.
    – Si alea negre?
    – Pai, si alea negre. :mrgreen:

  34. john_cel_mare

    Urata situatie. Putea iesi mult mai rau .

    Nu-s cine stie ce sofer, dar, nu vi se pare 60 cam mult in acea curba ? Nu vi se pare ca mergea considerabil mai repede decat cel dinainte ? Daca mergea mai repede tind sa cred ca s-a actionat si frana care se adauga la riscul derapajului

  35. Legat de montatul anvelopelor: http://www.michelin.ro/anvelope/descoperiti-trimiteti/ghid-ingrijire/recomandari-condus-iarna

    In clipul lui Octav03 e foarte curios cum i-a mers spatele intr-o parte el avand tractiune pe fata si greutatea mai mare tot pe fata. Fie cauciucurile de pe spate sunt foarte uzate (stilul romanesc: „pe fata sa fie cauciucurile bune sa traga masina”) fie avea in portbagaj trei porci si o menghina. Altfel e imposibila faza asta in care fata adera asa bine si spatele face pe nebunu.
    Deci octav03 is spune tu tot despre cauciucurile alea de pe spate 😀

  36. Obicei foarte prost statul cu piciorul pe frana in curbe… eu prefer frana de motor (99%, restul… piscat frana inainte de curba) + accelerare (usoara sau nu) dupa jumatatea a doua a curbei… (indiferent de anotimp). E posibil sa fi derapat de fapt pe marcajul de pe margine? ps. Votul negativ l-o fi dat „mazga”? 😉

  37. ph_alexandru

    Oare nu a observat nimeni, traiectoria „mult prea taiata” in curba, plus faptul ca se accelereaza cu cateva momente inainte de a pierde controlul.
    Faceti o comparatie, cum abordeaza curba „victima evenimentului” fata de cel din fata.
    Prin aceasta abordare taiata, conducatorul isi aduce roata din fata dreapta, aproape de acostament, fix pe linia de delimitare a partii carosabile, zona uda cu aderenta scazuta si datorita vopselei…
    Sper ca a invatat ceva din aceasta intamplare.

  38. Bine ai venit. Ai de la mine un mare + pentru clipul educativ.Bine ca nu ai avut nici o masina pe sensul opus, ca se termina urit de tot.Acum ai lectia invatata 😉 .
    Condusul preventiv este mama tuturor cauciucurilor.

  39. all season = no season asta legat de anvelope

    ph_alexandru: cand esti la limita poti sa intri si in sant (exagerez) cu rotile de pe interior. Vei derapa inapoi pana pe asfalt, dar astfel ai mai castigat cateva grade la unghiul abordat.

    si nu cred ca accelereaza inainte de derapaj, dar nici nu reduce ca cel din fata, si asta a facut sa fie PESTE limita

    Daca era mai uscat si contraraca tot asa tare, era in sant.

  40. Nu s-a franat in curba;)
    cauciucurile is de iarna nu all season
    Huffy Multumesc!
    logum :Problema e ca,cauciucurile spate sunt cu rizuri pentru apa in general o fii ele de iarna dar nu sunt bune pentru mazga sau polei dupa cum se observa.Nu sunt uzate peste limita..dar nici mult nu mai au..oricum asta e ultima iarna cu ele;).

  41. cam ciudat sa iti fuga spatele. probabil si abordarea curbei nu a fost buna, se vede la cel din fata ca a abordat un pic mai lejer ca traiectorie.

    daca nu ai franat, dar totusi ti-a fugit spatele, erai cumva in frana de motor puternica? Nu inteleg ce anume a facut sa piarda doar spatele aderenta. cauciurile au profil diferit pe spate? sunt mai sterse pe spate?

  42. @kor, si eu tot la bancul ala am ajuns cu gandul 🙂

    @octav03, pentru ca ai precizat in descriere „cauciucurile de pe spate care sunt de iarna” ai sugerat implicit ca cele de pe fata nu ar fi de iarna. multa bafta!
    +, clip educativ

  43. Nu pot sa cred cat de rai sunteti, mai ales neavand toate datele problemei.

    Eu sunt interesat daca tractiunea e pe fata si daca ai ESP.

  44. mst:da profilul celor de pe spate e mai mult pentru apa…nu stiu cum sa iti explic..
    add:da masina are tractiune fata,nu are esp..e un Opel Astra G caravan din 2002 diesel…

  45. @dan – Lasa nene grip-ul cela la roboti. In romana se numeste aderenta si punct. Nu ai aderenta in loc de nu ai grip, e chiar atat de greu?

  46. Ceva asemanator, dar cu final nasol :
    http://www.trafictube.ro/accident-live/
    Daca venea careva din sensul opus, era jale mare.

  47. Intru totul de acord cu @Huffy: „Condusul preventiv este mama tuturor cauciucurilor.”

    Daca @octav03 nu ar fi avut cauciucuri de iarna, ce text de lege ar fi incalcat?

  48. Pe mizga asta nu conteaza ca pneurile sint all-season sau de iarna, probabil intre 0 si 10C pneurile all-season ar fi in sfirsit si ele mai eficiente. Doar ca nu e cazul, penu de iarna sau all season (sau chiar de vara care au apucat sa se incalzeasca pe drum, ca nu era nimic inghetat) tot nu plutesc pe mizga si n-o penetreaza.

    @logum, masina s-a dus de spate pentru ca @octav03 era in frina de motor (poate si usor pe frina) si in situatia asta se transfera putin mai mult din masa masinii spre puntea fata, spatele se ridica si pierde aderenta.
    Plus ca astra caravan nu are suspensii, ci doar niste chestii (mai ales daca amortizoarele sint mai vechi de 3-4 ani), deci transferul de mase pe punti la accelerari/frinari e mult mai mare decit la alte masini.

    Alt fenomen care apare la masinile lungi si relativ usoare (gen astra caravan, dacia mcv, alte minivan-uri si break-uri) e cel de pendul.
    Odata fata inscrisa in viraj, din cauza setarilor de geometrie (unghi negativ mai mare pe spate decit pe fata, la ca la majoritatea masinilor de strada cu setari „safe” si pentru comfort) spatele tinde sa mearga drept si sa impinga masina in fata (subvirare). Asa fac toate si nu e nimic imprevizibil pina aici, insa pe o suprafata cu aderenta scazuta cind spatele se ridica si rupe putin aderenta efectul de pendul (datorat si ampatamentului relativ mare pentru greutatea masinii) face ca miscarea circulara a spatelui sa se accentueze in loc sa ramina constanta. Bratul mare al fortei centrifuge ii ofera acesteia in avantaj fata de forta de frecare ce i s-ar opune.

    Ce manevre de conducere preventiva s-ar fi putut aplica aici:

    1. pe astfel de drum nu incerca sa-i prinzi pe cei din fata fix in curbe din cel putin doua motive:
    a) daca va trebui sa frinezi se intimpla ca in clip;
    b) la curbele la dreapta iti iei pietre in parbriz de la cei din fata, in curbele la stinga de la cei de pe contrasens. O secunda de asteptare = o ciobitura pe parbriz in minus.

    2. In curba frinezi doar daca stii ce faci, si de obicei nu e cazul pentru astfel de manevre pe drum public. Frina se aplica inainte de curba, iar la intrarea in viraj esti inapoi cu piciorul pe acceleratie pentru a mentine o viteza constanta in viraj. Daca pleaca putin spatele (la masini awd sau fwd) doar te gindesti la pedala de acceleratie si spatele isi recapata cuminte aderenta. Daca ai tractiune spatele si a pierdut aderenta… e cam nasol, e o situatie din care iesi la fel de greu ca atunci cind din cauza vitezei prea mari o masina cu tractiune (fata) incepe sa mearga drept cu rotile bracate.
    Deci, ca sa-l completez pe @Falcon j, Condusul preventiv este mama tuturor cauciucurilor SI tipurilor de tractiune.

  49. Ai ajuns in compilatiile de la rusi! 🙂
    http://www.youtube.com/watch?v=sO_mfYas6eo – la 3:10 sau ceva.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!