Camera auto 70mai 1S Smart Dash Cam, 1080p, Sony IMX307, Wifi, comenzi vocale,Midrive-D06

Produs din oferta Xiaomag.ro

249,00 lei

249,00 lei

Vezi detailii

Nesimtiri clujene – ep. 11 benzi si incadrari

Adăugat de ghitaCJ
Raportează ca șters! 75

Diverse …

AMR 1, urmeaza „De prin Cluj adunate – ep. 2”.
(post programat)

25 comentarii

  1. Bogdanm46

    care e faza la intersectia de la primele faze, vad ca e obligatoriu stanga si este intermitent pt dreapta, sau imi scapa mie ceva?

  2. @ghitaCJ: Cam cati posesori de permis crezi ca mai stiu de prevederea art. 107 (2) dupa examen? Nu mai zic nimic de aplicarea ei. Evident ca e o intrebare retorica.
    Bun clip!

    @Bogdanm46: Problema e la intersectia imediat urmatoare unde majoritatea executa virajul dupa cum vrea masina, n-au nicio treaba cu benzile.

  3. Bogdanm46

    @anukoi, asta am observat, e evident, nelamurirea mea ramane chestiunea cu obligatoriu stanga si intermitent pt dreapta.

  4. @Bogdanm46: Scuze, am inteles gresit intrebarea ta! Dreapta e permis acolo pentru ca dupa ceva metri intri intr-o parcare, nu e un drum propriu-zis, marcajul corect e pe asfalt. Intr-adevar, daca nu stii zona, se pot crea confuzii.
    Multumesc moderatorului care mi-a corectat primul post!

  5. @Bogdanm46 Intersectia e aceasta:

    View Larger Map

    Imaginea GM este veche si neactualizata. Intre timp in final B1 a devenit obligatoriu la dreapta si este banda care duce la parking.

  6. @Bogdanm46: s-a mai discutat pe TT, clujenii stiu. Sub obligatoriu la stanga este un panou aditional „cu exceptia acces parcare”.
    Art. 65.
    (2) Indicatoarele pot fi însoţite de panouri cu semne adiţionale conţinând inscripţii sau simboluri care le precizează, completează ori limitează semnificaţia.
    Verdele intermitent se aprinde cand nu au verde pietonii de pe strada respectiva: http://goo.gl/maps/KaFmO

    Edit: @anukoi si @GeluCJ au fost mai rapizi 🙂

  7. @ghitaCJ Ne-ai lasat in ceata la 1:19. „And the winner was …” 😆

  8. Cred ca a castigat Loganul, la urmatoarea faza se vede ca Porschele a trecut clar pe galben, Loganul posibil sa fi prins verde. Culmea e ca nici unul nu avea numar de CJ 😀

  9. @ghitaCJ … si BMW-ul pe rosu (1:22) 🙂

  10. Bogdanm46

    mersi. nu observasem acel aditional, acum m-am uitat in fullscreen si l-am vazut.

  11. @GeluCJ: amanunte… nu putea opri in conditii de siguranta 🙂

  12. @ghitaCJ Ma gandesc ca lucrurile nu se vor opri aici, asa ca de-acum inainte avem o noua serie: http://www.trafictube.ro/tag/nesimtiri-clujene/ 😉

  13. Trist 🙁 Dar liber la tag, fara comision…

  14. Ai fost rau? Eu nu il lasam deloc dupa prima faza.

  15. urmaresc site-ul de mai bine de un an, desi nu am camera si nu am nici o contributie la comunitate….insa azi mi-am facut cont doar ca sa-ti zic ca gresesti (legat de strada Petru Maior din primele 2 clipuri)..pornesti de pe un drum cu 3 benzi si intri pe un drum cu 5 benzi..pleci de pe B1 si ajungi pe B2…de ce?…eu merg aproape zilnic pe acolo (tot spre cipariu) si mereu ma incadrez pe B2…din 3 motive:

    1) sa las B1 libera in caz ca vrea cineva sa intre in parcare (ca e intermitent mereu pentru dreapta insa nu si pentru stanga)
    2) pentru ca asa e logica distribuirii…sunt 2 directii la urmatorul semafor si in general fac preselectia din timp…daca sunt 3 benzi si urmeaza 2 directii…mi se pare logic ca B1 sa fie pentru dreapta, B3 pentru stanga si B2 pentru ambele.
    3) din locul ala ai 3 directii spre care poti alege sa mergi in urmatorii 50m. Unirii (B3), Avram Iancu (B2) si Republicii (B1).

    N-am mai vazut pe nimeni care sa procedeze ca tine si sa mai si faca scandal. Ia zi, cand mergi spre Zorilor cum faci?…te incadrezi ca acum si apoi treci de pe 2 pe 1.

    Problema 2: la 0:54…din 2 benzi, ajungi inainte de intersectie la 3 benzi (1 stanga si 2 inainte) apoi raman iar 2 benzi…cum se face ca tu mergeai pe B1 si dupa intersectie erai pe B2?…cine trebuia sa completeze banda 1? Nu era mai logic ca tu de pe B1 sa ajungi tot pe B1, iar ala de pe B2 sa faca stanga, sau sa ramana tot pe B2?..intreb si eu.

    Am vazut mai multe clipuri de-ale tale, fiind si eu clujean (ma intereseaza mai mult grozavii de la noi 🙂 )…si mi se pare ca esti un sofer destul de corect…dar te rog sa reconsideri si sa reurmaresti clipurile. Procedezi gresit si contra-intuitiv. Intr-o zi o sa faci accident si sunt sanse mari sa iesi vinovat sau sa fie culpa comuna.

  16. @Tince: Daca in prima parte a comentariului mai ai ceva dreptate, la „Problema 2” gresesti. Daca te uiti cu atentie la clip o sa observi ca autorul se afla pe banda a 2-a, banda 1 fiind ocupata partial de masini parcate. Cel cu VW (parca) se afla pe B3 (obligatoriu stanga) si se decide cam tarziu sa schimbe banda. Deci ghitaCJ si-a pastrat banda, nu a gresit cu nimic (poate doar cu faptul ca s-a enervat, da’ e de inteles).

  17. @Tince: multumesc pentru aprecieri, nici eu nu ma consider un sfant, dar circulatia nu se face intuitiv sau logic 🙂 , ci respectand prevederile Codului Rutier. Altfel, ce tie ti se pare logic, poate sa fie mai putin interesant pentru cineva care are alt traseu si alte prioritati. De exemplu, mie nu mi se pare normala situatia actuala in care B1 e rezervata pentru parcare in masura in care, in medie, la un ciclu de semafor sunt muuult mai putine masini care intra in parcare decat cele care merg in celelalte directii. Totusi, de cand s-au schimbat reglementarile (inclusiv marcajele de ghidare), le respect si virez stanga de pe B2 sau B3.
    Am mai spus la un alt clip, la vremea respectiva (inregistrarile sunt mai vechi), B1 de pe Petru Maior avea marcaj de ghidare care te duce in B2, daca esti atent se distinge si in clip, in realitate era mult mai vizibil.
    Pentru mersul spre Zorilor as fi schimbat banda ori dupa viraj (mai prinzi linie discontinua), ori peste marcajul de ghidare (e discontinuu), dar cu grija (=asigurare) ca cine stie ce racheta mai vine si pe acolo 🙂 Oricum, asta e deja istorie…

    In drept:
    Art. 80
    (2) Marcajele de ghidare au rolul de a materializa traiectoria pe care vehiculele trebuie să o urmeze în traversare unei intersecţii ori pentru efectuarea virajului la stânga, fiind obligatoriu a se realiza în cazul în care axul central ori liniile de separare a benzii de circulaţie nu sunt coliniare.
    Art. 110
    (1) În situaţiile în care există benzi speciale pentru executarea manevrei, schimbarea direcţiei de deplasare se face prin stânga centrului imaginar al intersecţiei, iar dacă există un marcaj de ghidare, cu respectarea semnificaţiei acestuia.

    Referitor la cealalta problema, asa cum zice si @anukoi, de la intersectia cu Bisericii Ortodoxe (0:48) mai apare o banda, astfel incat la intersectia cu Universitatii sunt 3 benzi: B1 (semiocupata de masini parcate), B2 (eu), B3 (VW care are obligatoriu la stanga, chiar si fara marcaje). Totusi, si acolo este marcaj de ghidare, dar pe ploaie e mai greu de distins.

    Mi-am adus aminte de niste filmari mai vechi din aceeasi intersectie:
    Politia locala isi arata muschiul
    Doi inteligenti … un claxoman (filmul a devenit privat, dar se intelege din comentarii despre ce era vorba).

  18. Strada Avram Iancu, intersectie cu str. Universitatii:

    View Larger Map

    VW-ul de B a fortat intrarea cu „prioritate de semnal” (0:55), ajungand pe sensul opus de circulatie.

  19. @Ghita:
    „circulatia nu se face intuitiv sau logic 🙂 , ci respectand prevederile Codului Rutier”

    da…dar vezi tu, cand vine vorba de detalii, foarte multa lume merge pe intuitie..daca esti atent la restu o sa vezi ca exista niste tipare. Daca alegi sa respecti legea la punct o sa observi ca nepotrivirile cu restul sunt mai frecvente si sansele de ciocniri mai mari. In primul caz, in fata la casa de cultura, personal, niciodata nu ma iau dupa marcaje…stiu cum merge flow-ul si stiu ca daca ma incadrezi pe Petru Maior pe banda 1, dupa intersectie o sa ma inghesui cu cineva pentru banda 2, asa ca aleg varianta mai logica si intuitiva…chiar daca nu respect marcajele de ghidare (care sunt oricum cam sterse). Plus ca sunt persoane care stau pe B2 ca sa lase B1 liber pentru parcare, insa vor sa mearga pe Republicii…astfel ca ei de pe B2 vor intra pe B1…iar tu care respecti legea, de pe B1 vei intra pe B2…si sunt sanse mari sa iasa culpa comuna, cu tot cu camera ta din bord.

    Legat de cazul 2…stiu ca B1 era ocupata de masini si s-a format in dreapta ta…dar mi se parea normal sa te incadrezi pe ea imediat cum s-a format destul loc (doar asa zice si legea, ca daca e libera sa te incadrezi pe ea)…tipul cu vw-ul era incadrat pe banda 3, dar asta pentru ca drumul creaza o situatie de confuzie, mai ales pentru unul strain care nu cunoaste zona…si el a plecat de pe B2 la semaforul anterior si a ajuns pe B3, dar nu din vina lui…el mergea pe o strada cu sens unic unde marcajele de preselectie sunt aproape inexistente…si brusc a ramas pe contrasens…se intampla sa gresesti, mai ales intr-un oras strain si intr-o situatie de genul asta. Plus ca indicatorul care te anunta ca se termina sensul unic este doar pe dreapta si doar la trecere…cand deja e prea tarziu. Oricum, pentru fluidizarea traficului, e de preferat sa te incadrezi pe B1 acolo, imediat cum masinile parcate iti permit…altfel apar 2 noduri in trafic…ori efectul de palnie pe Avram Iancu, cand toate masinile de pe 2 benzi se ingramadesc pe 1 singura, ori agomeratie pe banda 2 la semaforul anterior, presupunand ca B3 e pentru cei ce vor vira stanga spre Unirii (via Universitatii).

    Asadar, inteleg argumentele si mi se par bune, dar imi pastrez opinia…si anume ca e mult mai safe sa faci un compromis si sa te bazezi si pe intuitie si logica in trafic nu doar pe litera legii….si, daca ai ocazia, sa creezi o situatie ajutatoare si pentru altii…mai ales daca pentru tine nu e nici un deranj in plus sau in minus.

    Drumuri bune si asfalt uscat.

  20. @Tince: fazele prezentate sunt doar o fooarte mica parte din cat conduc (si nu conduc extrem de mult). Evident ca in trafic ma bazez pe „citirea” traficului si a celorlalti conducatori, altfel as fi cu masina mai mult prin service. VW-ul ala m-a enervat prea tare (lucru rar) si nu era strain de oras, mai curand era preocupat de telefon: de pe Petru Maior nu a semnalizat stanga, apoi mi-a taiat calea, apoi a trecut iar pe banda pe care ajungea daca nu imi taia calea, apoi a stat pe B2 desi avea destul timp (si i-am lasat loc) sa se replieze pe B1. In plus, masina din fata lui franeaza si semnalizeaza stanga, iar el nu schiteaza nici un gest.
    La intersectia cu Universitatii eu as fi incalcat linia continua daca treceam pe B1 cand s-a eliberat de masinile parcate. Crede-ma ca sunt primul care trece pe B1 atunci cand e posibil.

    Edit: tot zici de culpa comuna, te rog specifica si ce articol din Codul Rutier ar scrie pe procesul meu verbal de constatare a contraventiei. Merci!

  21. Unii cam abuzeaza de interpretarea „culpa comuna”… Ati fi mirati sa vedeti cate putine „culpe comune” se regasesc in procesele verbale inchieate de agentul constatator, mai ales daca e politist. Cand e vorba de prioritate „unu la unu”, niciodata nu poate fi culpa comuna, pentru ca nu pot amandoi sa aiba prioritate simultan, pe acelasi segment / banda de trafic.

  22. @Tince: Din pacate multi soferi circula dupa cum le trece prin cap, nici macar cu intuitia nu au treaba. Tiparele trebuie formate pe baza Codului Rutier (care intre noi fie vorba, nu este pentru genii, deci e foarte usor de inteles, cu respectatul e mai greu, dupa cate se vede), nu a parerilor proprii / intuitiei. Mai ales ca atunci cand vine agentul constatator, dupa cum spune si @Kor, vine cu Codul Rutier „in mana”, nu cu intuitia.
    Din cate am vazut prin clipurile lui @ghitaCJ nicio „sansa” pentru el sa intre la culpa comuna.

  23. @ghitaCJ: Eu zic ca problema este alta: te tot mananca sa mergi prin intersectia aia mereu 🙂 Ca o vad de cateva ori in fiecare clip de-al tau aproape. Schimba-ti drumul spre sercivi/casa 🙂

    Multi, la inceput de soferie, stau cu ochii-n pamant ca sa ocoleasca gropile si astfel nemaivazand semnele de circulatie sau chiar alti participanti la trafic din fata lor, dar vad ca unii nu se mai uita deloc in jos acum ca sa vada niste dungi pe asfalt. Pacat.

  24. @georgyc: ai nimerit-o, chiar mi-am schimbat traseul de cand a inceput vacanta copiilor, dar nu din cauza intersectiei 😀

  25. @anukoi, @ghitaCJ Chiar si daca nu ne mai aducem aminte de art. 107, nu e logic sa stai pe partea stanga la capatul sensului unic daca vrei sa o iei la stanga? Nu e logic ca, daca ai de ales intre 2 directii (stanga si dreapta) si ai loc de 2 masini, sa stai pe stanga? Aici sa ne folosim logica…. Dar avem prea multe pretentii…. 😀

Adaugă un comentariu

Politica de confidențialitate. În cazul în care vei bifa opțiunea de mai jos poți oricând să te dezabonezi prin butonul "dezabonare" din fiecare mesaj sau scriindu-ne la contact@trafictube.ro.