Ceva foarte obisnuit in pta. Avram Iancu din Cluj-Napoca, unde exista o intersectie cu benzi decalate spre Calea Dorobantilor. Deoarece majoritatea soferilor merg dupa ureche pe directia inainte, in permanenta poate aparea pericolul unei tamponari, daca se incearca a se circula corespunzator, indiferent de banda de pe care se pleaca. Totusi, pana cand?
Geotag: http://goo.gl/maps/i4Q8h
L.E. A fost facuta si o sesizare catre Primaria Cluj-Napoca cu privire la existenta acestei situatii. Acum asteptam raspunsul si masurile de rigoare pentru remedierea ei.
Update: Raspunsul Primariei Cluj-Napoca il gasiti aici.
73 comentarii
E drept ca si semnalizarea e superba (dar lipseste cu desavarsire). Probabil, cand a fost gandita strada, banda 1 era pentru dreapta, cand s-a pus acel interzis, trebuiau sa efectueze si marcaje de ghidare (+ panou, inainte de intersectie, cu directia benzilor).
Nu ca nu s-ar gasi care nici asa sa nu fie in stare sa-si tina benzile, dar cat de cat.
O situatie asemanatoare a fost si in Timisoara aici : http://i.imgur.com/4OUsENo.jpg
Linia verde este traseul corect, iar linia rosie traseul incorect. Acum vad ca 95% procedeaza corect. Inainte te inghesuiau in parcare.
Harta : http://goo.gl/DtZDm
@Daniel Pacurar (FB) Pentru unii smecheri, marcajele respective sunt ceva in plus pe sosea, care „merita” sa fie calcate 🙁
@Boca Viorel (FB) Nu e mai simplu pentru ei asa? Nu vrei, nu vezi 🙁
@carco Nu ar strica intr-adevar si un panou indicator acolo. Asa poate s-ar mai lamuri putin lumea, mai ales cei care nu se uita la marcaje. Referitor la acestea, existau mai demult marcaje de ghidare in intersectie, insa pentru unii tot degeaba. Intre timp s-au sters, nu stiu de ce nu le-au refacut, ne mai dadeau o sansa 🙂
P.S. Tot in „pauza”? 😉
@DTC Timisoara, frumos oras 🙂
@GeluCJ, @carco: nu era nicio treaba nici cu marcajele. Tot drept ca oaia mergeau. Unii dintre clujeni, cred ca din cauza aerului, au o problema cu benzile. 😉
Mda… tot timpul imi strica cineva ziua in zona aia 🙂 oricat as incerca sa merg corect si sa evit, tot eu is claxonat samd.
Pana cand toti instructorii de scoala o sa isi invete elevii cum se face corect, toate traseele de examen trec pe-acolo si pana cand se posteaza un politist sa ii arda pe aia care nu isi tin banda (ca tot ii parcare acolo). Surprinzator, la ultima vizita in Cluj toata lumea si-a tinut banda acolo… dar inca se vedeau marcajele de ghidare.
@DTC: nu stiu daca ai fost in intersectia aia din Cluj, dar asta din Timisoara nu e nici pe departe asa de decalata ca aia 🙂
@Prodan Remus Nu esti singurul 🙂 Sincer prefer benzile exterioare, pentru directia inainte (Calea Dorobantlor). B1 e cea mai libera, B3 daca urmeaza un viraj la stanga (e.g. pe str. P. Rosca), vrei sa intri in parcare undeva pe stanga sau … sa mergi putin mai repede 🙂
@ics Da, stiu, tu esti suparat pe clujeni 😆 Cu permisiunea ta, doua link-uri la subiect:
https://www.trafictube.ro/nu-vrem-ne-incadram-corect-benzi-2/ de la 0:48
https://www.trafictube.ro/mesaj/
@RebounD11 Hmm, pot sa te intreb … cand ai fost ultima data la Cluj? 😆
@GeluCJ: pai spune tu daca n-am dreptate. Eu nu’s din Cluj, da’ circul corect si le vad si ei care circula zi de zi n-au fost in stare sa observe pana acum macar o data?
Intelegi cand mai sunt rataciti din alte orase. Nu cunosc zona, nu stiu pe unde s-o ia, etc. Se intampla. Dar acolo cei care circula dupa ureche sunt clujenii (localnici) care trec pe drumul ala de zeci de ori.
Adica atunci cand trece pe acolo nu-si pune intrebari de genul: „Ba, da’ ala de pe B1 un’ se duce?” sau „Daca ala face stanga de pe B3, ca marcajul ii permite, ce fac?”
Ehhh, si clipurile alea sunt din tineretile trafictube-ului. Se filma cu camere VGA 🙂
@ics Nu-si pun astfel de intrebari. Sunt dificile. Da, ai dreptate. Daca n-ar fi fost asa, n-ar fi aparut nici clipurile tale din link-urile de mai sus si nici asta 🙂
Inca unul cu „vedere” de pe B3:
@GeluCJ: de Revelion ultima data… dar nu am prea condus prin oras. Prin primavara-vara anul trecut ultima data cand am ajuns in intersectia aia, si tin minte ca erau marcaje de ghidare. 🙂
@ics VGA putin spus. Se filma alb-negru pixelat la 200 de bucati.
@Gelule nu iti trebuie o aripa, un far ceva? Este zona perfecta pentru a repara masina pe Carpatica alora. Adica mna depinde acum; eu unul la o tamponare usoara lasata doar cu urma de vopsea nu ma duc la asigurator. Facem frumos amiabila mergem la asigurator sa vada si el cat il costa, iar eu de bun ce sunt la suflet ii cer o suma x de 2-3 ori mai mica. Pana la urma merita. La fosta masina m-a lovit unul din spate la vreo 10 la ora. Bara julita + stop stanga crapat. Bara abia ca se mai tinea pe acolo fiind lovita inainte de n ori. Ea fiind tinuta mai mult de sarme si lipici. Am mers la Euroins (unde avea el si eu) si cica 20 de milioane il coasta toata distractia. Dupa 2 saptamani ii zic omului sa nu mai mergem acolo ci sa imi dea banii: 350 lei caci oricum vindeam masina dupa ce m-a avariat total altul.
PS: in legatura cu soferii din cluj. RETARZI domn’le, tarani ce mai. Oxigenul prea rarefiat acolo sus/jos in Cluj sau sunt toti beti de la mirosul Fabricii Ursus?
@RebounD11 Cand mai ajungi pe-aici, da si tu un semn. Poate facem impreuna un tur al orasului 😀
@verdenpom Merci, e perfecta asa. Nu doresc niciun tuning suplimentar 😀 si nici nu-mi place sa stau prin service, asteptand dupa masina. De miros de la Ursus nu mai poate fi vorba, poate doar de moloz 🙁
http://www.mediafax.ro/economic/fabrica-ursus-din-cluj-cu-o-istorie-de-135-de-ani-este-demolata-cum-a-ajuns-la-final-povestea-uneia-dintre-cele-mai-vechi-fabrici-de-bere-din-romania-10761528
Eu cam evit sa ma inscriu pe B1 acolo, mai ales de cand s-au sters marcajele de ghidare. Dar daca e cineva acolo il „las” sa intre, prefer sa nu ma urc peste cel de pe B3 care nici el nu are unde sa se duca… Decat cu nervi, mai bine cu mica intelegere.
@GeluCJ: de ce nu incerci o sesizare pe domnuleprimar.ro? Pe teme de marcaje/indicatoare am avut avut de doua ori surpriza sa se rezolve. O sesizare a fost referitoare la indicatorul de sens unic de la Baumax Marasti.
Pacat de fabrica. Ultima oara am fost in cluj prin martie. Am fost la marasti la o petrecere in ceva cladire parasita in pustietate. Dar totusi nu pricep, in alte tari cladirile vechi sunt pastrate ca monument si apoi sunt transformate in muzee. La noi in schimb toate se demoleaza direct. Si la oradea a fost la fel. Sub gozul Lotus s-a descoperit sit arheologic cu dinozauri. Dupa o zi s-a dat aprobare de santier. Cacat ce mai. Sa nu mai zicem de fabrica de spirt, vopsea, alumina, cet care toate in loc sa fie transformate in muzee sunt daramate. Ce m-a deranjat cel mai tare a fost demolarea fabricii de bere din oradea. Cica era o fabrica veche de cand e lumea, iar eu nu am apucat sa o vad niciodata… Acum imagineazati cum ar fi sa demoleze si Heineken fabricile vechi ca sunt prea multe? 😆
Si de stat prin service nu stai absolut deloc la daune din astea micute gen bari, stopuri, aripi etc. Astea toate se schimba in juma de ora- o ora sa zicem daca ala lucreaza cu picioarele.
Bine ca statul le cauta si purecii din perete la cei care stau in casele monument (foste case jidovesti si alte cele). Cand vine vorba sa le renoveze „dar stai tata, tu renoveaza casa cum a fost in 1900 toamna altfel nu primesti aprobare si mai apoi si amenda”. Ok sunt de acord sa le readuci in starea initiala, dar de ce sa plateasca proprietarul toata cheltuiala pe spinarea lui?. Pui geamuri din lemn cu o singura sticla si iarna vei ingheta de frig. Ai sa dormi cu turturi intre buci.
E si vina administratorului drumului si a Politiei rutiere. Presemnalizare: ioc, marcaje de ghidare: nema. Daca esti pe b2, tre’ sa ghicesti ca benzile se decaleaza, sau trebuie sa te uiti pe toate benzile, sa vezi ca pe b1 (daca apuci sa vezi) e vopsita o sageata inainte, sa faci deductiile de rigoare si sa ajungi la concluzia ca, daca nu s-ar decala benzile, cel de pe b1 n-are unde sa mearga. Dar, de ce ne obliga autoritatile sa facem analize complicate la intersectie? 🙂
@verdenpom – Am vizitat fabrica (de fapt fabricile) de bere de la Plzeň (Pilsen). Cehii au pastrat vechea fabrica, inclusiv vechile beciuri de depozitare, care se viziteaza ca pe un muzeu, si si-au ridicat alaturi fabrica moderna. Oameni destepti. Mai scot un ban gramada si de la turisti. In plus cladirea veche e foarte pitoreasca.
@Kor – La asta ma refer si eu. E adevarat, molozul unei fabrici sunt bani instanti veniti pe loc, pe cand transformarea acesteia intr-un muzeu si atenuarea cheltuielilor dureaza 2-3 ani de zile. Adica stai ce cheltuieli sa faci dintr-o fabrica un muzeu? Un om angajat care sa bajbaiasca din gura si 2-3 culoare cu panglica pe unde sa circule tot taranul. In primul rand primarul ar trebui tras la raspundere pentru asa ceva de catre institutiile aferente patrimoniului, dar la noi toate astea sunt inse intre ele mai rau decat pinioanele din cutia de viteze.
Si cat despre sosea: praf si pulbere si la propriu si la figurat. Au fact economie selina la niste dungi sau cum?
@verdenpom – mai sunt ceva cheltuieli cu renovarea si consolidarea vechii cladiri, cu restaurarea catorva utilaje si, dupa aia, cu intretinerea lor, dar nu sunt cheltuieli mari, se amortizeaza intr-un an, maxim doi. dar dupa aceea iesi in castig binisor. In plus, mai sunt castigurile indirecte – creste prestigiul fabricii si oamenii vor fi inclinati sa-i consume si sa-i aprecieze berea dupa ce viziteaza fabrica.
Culmea e ca berea Pilsen nici n-ar mai avea nevoie de cine stie ce reclama. Cu toate acestea, vorba aceea, obrazul subtire cu nitzica cheltuiala se tine. E usor sa ajungi in top. Mai greu e sa ramai acolo 🙂
@Kor – Adevarat. Investitie trebuie la orice cladire de patrimoniu, doar ca acele costuri sunt infime si ca orice afacere se amortizeaza in cativa ani maximum-maxim am spus-.
Sa nu mai zicem ca pe langa biletul de intrare un stand de suveniruri ar fi placut sa fie. Halbe mari inscriptionate ursus(daca s-ar putea gravura ar fi perfect) tricouri, vederi, suport pahare si alte chestii micute care ar prinde bine pruncilor mici (gen „pokemonii” lui Iuda) chiar as vrea sa fie pe acolo. Eu unul as cumpara halba cu Ursus. Am o halba din Germania (cred ca are 500g goala) si una de Timisoreana( de 5 ori mai subtire decat cealalta dar aceeasi capacitate 400 ml) si chiar lipseste Ursus-ul de pe raft.
Sa nu uitam Clujul este un oras cu studenti romani si straini + mii de vizitatori care in cazul de fata chiar nu vor mai avea ce vizita. Padurea bantuita si 2-3 cladiri nu prea fac rostul unei excursii intr-un „oras european”.
@ghitaCJ Mi-aduc aminte de situatia aceea ilara. Bine ca s-a rezolvat pana la urma. Eram de coma cu drumul acela cu sens unic si … doua sensuri de mers 🙂 Cat despre situatia asta din pta. A. Iancu, s-a facut si sesizarea 😉 Sa vedem acum raspunsul.
@verdenpom Mi-as lua si eu o halba din aia, daca ar fi de vanzare 🙂
Mna deja se aduna de 2 halbe. O halba 30-40 de lei cu costul de fabricatie undeva pe la 5-10 lei uite profitul.
PS: nu beau bere din halba acasa ci beau lapte in schimb.
@Gelu,chiar ca-i pacat ca au scos acele marcaje de ghidare din intersectie…
@ics,te contrazic putin la faza cu invatatul benzilor,stai linistit ca multa lume stie situatia,dar pur si simplu nu ai ce sa faci,daca mergi corect majoritatea te iau la **** si in plus „parca” nu as sta cu masina prin service cate o saptamana doua numa de dragul de-a sta ,ca un idiot mi-a luat aripa s.a.m.d. 😐
@RAA Sper sa le puna la loc. Atunci nu ar mai exista scuze pentru o circulatie aiurea.
@GeluCJ: cu cea mai mare placere 🙂 Cu toate ca cunosc destul de bine Clujul, si imi place ca oras, prefer o recomandare de restaurant cu mancare buna sau macar undeva unde se poate bea o bere buna (in eventualitatea in care nu vin ca unic sofer si stau mai mult de o noapte).
@RebounD11 Da un semn cand esti prin zona 🙂 Daca sunt si eu, facem un joint venture TT-ist, TM/HD+CJ 😉
@RebounD11,Hanul Dacilor,Casa piratilor(mancare foarte buna) si la bere mergi la Beraria Ursus….. e „tzatza de matza” :)))))))))
@RAA Pai … chiar asa direct? Toate secretele casei expuse … public? 😆
@Gelu,nu m-am putut abtine :))))))mi scuzi……Chiar am putea face „de-o bere” , sau trebuie sa imi pun si eu camera neaparat ?(sa ma primiti,nu de alta ) :(( :))))))))))))))
@RAA Oricine este binevenit, cu sau fara camera. Nu se fac discriminari 😀
@GeluCJ: nu, aia fara camere fac cinste. 😛
@ics Schimbam sistemul (nemtesc)? 😛
Gata,cumpar camera… :))))))
@RAA Vezi ca @flaviii.cj.bh vrea sa renunte la o camera. Ghici care? 😉
https://www.trafictube.ro/forum/topic/vand-vosonic-flexmedia-v737w/#post-188534
Alternativ, un Kodak Zx1:
https://www.trafictube.ro/forum/topic/vand-kodak-zx1-5/#post-188548
Baieti , poate urnim si un CJ TraficTube Meeting , aveam lista gata facuta inainte cu o luna si ceva de ….mai 😀 , o sa inceapa perioada concediilor si o sa ramanem pe toamna :/
@audstele01 Intr-adevar se cam lasa asteptata intalnirea aceea 🙁 Nu prea ni se potrivesc „programele” 😉
Sunt destul de multe benzi acolo, b1 (aia pe care te tot incadrezi tu :P) ar trebui facuta parcare si s-ar rezolva problemele. Si eu daca as ajunge acolo pentru prima oara as face la fel ca restu pentru ca nu as avea cum sa imi dau seama ce prostie e acolo.
@myke_104 Sunt mai multe benzi e-adevarat, dar nu cred ca B1 ar trebui sa fie parcare. E OK asa cum sunt stabilite acum, circulatia pe ele are insa de suferit. La cei din alte judete in general n-am pretentii (0:30 fundalul sonor este needitat, nici nu l-am claxonat sau presat in vreun fel pe cel cu nr. de MM).
In schimb clujenii, care trec toata ziua pe-acolo si stiu ca urmeaza benzi decalate, ar trebui sa-si modifice modul de a circula pe ele, ajutati si de niste marcaje de ghidare. Sa vedem ce va face Primaria in acest sens.
Mai este un aspect: daca circuli pe unda verde vest-est nu prea ai cum sa ajungi pe banda 1, decat daca la precedenta intersectie mergi inainte de pe obligatoriu dreapta sau schimbi banda in fata teatrului. Din cate tin eu minte acolo n-au fost niciodata marcaje de ghidare care sa duca din B2 (din fata de la Casa Armatei) in B1 (din fata teatrului). Deci in mod practic acolo ajungi doar daca vii dinspre prefectura (ca si Gelu).
In plus, vechile marcaje de ghidare erau prea „bruste” si de aceea nu prea aveau efect. E exact ca povestea aia cu parcul proiectat fara poteci care sunt facute ulterior de oameni in functie de nevoi. Dar, sa vedem ce zic edilii…
Cine vrea sa vada intersectia in direct, apare in a doua camera de aici (face singura zoom si pan): http://www.primariaclujnapoca.ro/webcam.html
@ ghitaCJ – parcul ala se numeste Hyde Park, din Londra. 🙂
@ghitaCJ Big Brother vegheaza. Din pacate pentru noi, nu surprinde destul de cuprinzator si partea mai interesanta, cu plecarea de la semaforul din fata TN si continuarea pe Calea Dorobantilor 🙁
@Kor: merci, dar pe Wiki nu zice nimic despre asta. Am gasit in schimb alt articol interesant: http://en.wikipedia.org/wiki/Desire_path
@GeluCJ: sunt doua pozitii ale camerei in care se vede banda respectiva in coltul dreapta jos, daca ai suficienta rabdare. Eu am vazut o masina a Politiei Locale incadrata pe B1:)
@ghitaCJ Nicio problema, avem filmarile de la sol. Sunt destul de relevante zic eu 😀
De vina sunt autoritatile locale, plus politia care nu amendeaza adminsitratorul drumului. Sa il oblige sa marcheze corespunzator zona cu linie intermitenta pt a se stii cum se incadreaza lumea.
Nu e singurul oras, nu iti fa grija. Important e sa nu fie accidente
@tomita Am facut o sesizare la Primaria Cluj in legatura cu intersectia respectiva. Sincer, mai intereseaza mai putin sa-mi dea personal un raspuns si mai mult sa vad ca iau masurile de rigoare acolo. Colegul @ghitaCJ a avut succes cu o actiune asemanatoare, care a rezolvat aberatia unui drum cu sens unic si … doua sensuri de mers. Sper sa avem niste rezultate concrete si in acest caz.
Si dupa aceea la final,daca reusesc sa traseze acele marcaje de ghidare , PERSONAL voi face „alta sesizare” sa scrie pe mijloc „Gelu va invata sa circulati corect” :)))))))))))))))))))))))))))))))))) Ar fi ceva… :))))) Glumesc,sa nu te superi……ca nu va mai duc la bere :))))
@RAA LOL, incepand chiar cu prima banda! 😉 Daca apar marcajele acolo, dau cateva ture in jurul Catedralei si ma pun pe rand pe fiecare dintre cele trei benzi pentru inainte, sa le testam functionalitatea 😆
@GeluCJ: in afara ca vor fi trasate, mare lucru nu cred ca poti schimba in mentalitatea localnicilor. Oricum n-au nicio treaba sa se asigure cand schimba banda, deci cand vor merge drept vor considera ca schimba banda fara asigurare. 😆
@ics Macar sa le dam o sansa 🙂
@DTC vad ca nici acum nu te-ai lamurit cu intersectia Gh. Lazar, asa ca mi-am rupt 8 minute juma`te din timpul meu sa fac asta:
http://i.imgur.com/MG99JWK.png
http://i.imgur.com/TCWvYFo.jpg
Conform marcajelor din google (ca acum s-au schimbat).
Poate acum o sa vezi diferenta dintre situatia de la Cluj si cea care era in Timisoara.
@Gelu,buna asta :))))))))))) te acompaniez ! „facem de-o liniutZa?” :)))
@stai-acolo La noi sigur zona marcata nu e banda de circulatie 🙂 In TM, nu m-am uitat pana acum la poza lui @DTC (nu stiu nici eu de ce, cred ca mi-a scapat asta 🙁 ), dar asa pare cum zici, erau trei benzi, sau macar doua si jumatate, cu B1 pana in stalpisori. O intrebare: cum adica s-au schimbat acum marcajele fata de imaginea GM?
@RAA Nu ma supar 🙂 Putem face si o filmare dubla/tripla demo, cand/daca vor fi marcaje acolo. Propun sa-l invitam si pe @ics (lui ii place pe B3 🙂 acolo), daca tot a deschis cutia Pandorei.
P.S. Liniuta? Hmm … esti sigur? 😆 (facem, dar nu pe drum public) 😀
Treaba gravă n-ar fi faptul că au comis-o o dată sau de două ori.
Cea mai de rahat fază este că ei sunt destul de idioţi încât nici nu ştiu cum trebuie să se încadreze/asigure ş.a.m.d. În conceptia lor, ei cred că procedează corect.
@Gelu,pai cu liniutele,ziceam asa la oha…Depinde de ce motor ai,masina..etc :))) Nu ma bag la orice =]]]
ala cu MM 40 ATP ii de la ATP Exodus in Baia Mare. Are multa putere si minte putina(foarte des ma incurca in oras…)
@Andi Cu putin exercitiu si vointa, se poate schimba si asta. Vom circula mai in siguranta atunci.
@AndreiTzu Poate, eu nu cred ca l-am mai intalnit.
@RAA Sper sa ne vedem la proxima intalnire TT Cluj, daca programul ne va permite. Putem discuta atunci detalii si schimba idei, asa cum am facut-o de fiecare data si cu alti colegi TT-isti. Si mai sper ca … vei ramane cu o impresie placuta 😆
Oki,asteptam asteptam… 😀
E la moda Gelule, http://goo.gl/maps/FQnF9 Administratorii drumului nu fac nimic, le place asa, au de lucru aia de la accidente ushoare.
Asta e motivul pentru care eu stau pe banda 3 acolo, la link.
@Gelu acum is linii care te directioneaza asa cum zice DTC ca ar fi fost normal sa selectezi benzile in poza aia. Si e firesc sa fie asa atata timp cat inainte de intersectie b3 e obligatoriu la stanga, doar ca inainte era exact asa cum am aratat eu, iar in lipsa altor marcaje, banda aia care se termina la un moment dat, e totusi o banda de circulatie si trebuie tratata ca atare.
@stai-acolo Merci, e bine de stiut 🙂
Vad ca sesizarea de pe domnuleprimar.ro are succes… din pacate doar printre alti vizitatori. Primul comentariu este de la un fost director al Liceului de Informatica 🙂
@ghitaCJ Asteptam inca raspunsul Primariei 🙂 Mutarea statiei de taxi pe partea opusa celei actuale nu este o solutie de rezolvare a problemei circulatiei pe benzi acolo. Mai mult, poate ar incurca serios traficul in situatia existentei unor coloane pe benzile de mers inainte si a unor taxiuri care intentioneaza sa vireze la stanga, spre Bd. 21 Decembrie 1989. Nu m-ar mira sa asistam atunci la viraje direct de pe benzile de mers inainte, daca nu se pot incadra in coloana, sau sa o traverseze, cu acordul celorlalti.
Mai simplu si poate mai ieftin este sa realizeze acolo marcajele de ghidare. Noaptea in cateva ore, o echipa poate termina lucrarea fara probleme. De ce in fata Prefecturii se poate si dincolo nu?
http://goo.gl/maps/6ou4D
Sunt de acord ca mutarea statiei de taxi nu e o rezolvare, dar nici marcajele de ghidare (asa cum erau inainte) nu sunt prea utilie soferului clujean:).
La prefectura e mai ok deoarece decalajul intre benzi nu este asa de mare. In plus, difera si semaforizarea (rosu pentru stanga se face mai repede parca), B1 si B3 de dupa intersectie nu devin parcari ad-hoc (ca la tribunal) si probabil si valorile de trafic sunt altele deoarece se merge in 3 directii. Oricum si acolo sunt multe probleme, indisciplina si nesimtirea colegilor de trafic nu cunoaste limite. De exemplu:
– mers inainte de pe prima banda de viraj la stanga (B5)
– pornit in forta de la semaforul precedent (se face verde cu vreo 5 secunde mai devreme – cred ca e o greseala in implementarea undei verzi) si mers inainte de pe banda de viraj la dreapta (asa a lovit un motociclist niste pietoni intarziati)
– viraj la dreapta de pe B2, blocand astfel troleele care merg inainte
– si „preferata” mea: pe B3 la catedrala, virat stanga pe B4, trecut pe B3 si virat la dreapta spre Mihai Viteazu (asta o am filmata si salvata, poate pentru o compilatie viitoare)
Sper totusi ca pana la urma niste minti luminate sa gaseasca o solutie care sa fie si practica. Pana atunci, multa atentie 🙂
Pai … sa nu ne plangem ca n-avem si noi o intersectie cu sase benzi de circulatie pe sens + una in sens invers pentru RATUC (acces interzis altor vehicule). „Preferata” ar merge aratata ca si contra-exemplu de incadrare 🙂
Ieri 20.06.2013, a venit si Raspunsul Primariei Cluj cu privire la problema semnalata: 🙂
„Raspunsul primarului la sesizarea dumneavoastra.
Stimate domnule Gelu,
Referitor la sesizarea dvs., va comunicam faptul ca in proxima Comisie de sistematizare a circulatiei se va analiza o propunere pentru zona la care faceti referire si masura aprobata va fi imediat implementata.
Va multumim.
Raspuns furnizat de Serviciul Siguranta circulatiei urbane, retele edilitare si transport local”
Pentru conformitate:
http://domnuleprimar.ro/70589-Stimate-Dle-Primar-ducem-cunostinta-situatie-ingrijoratoare-refe.htm
Interesant, comisia s-a intrunit chiar ieri si vad ca a fost problema pe ordinea de zi, dar nu gasesc ce s-a decis: http://www.primariaclujnapoca.ro/userfiles/files/problemele%20cmsc%20iunie.pdf
„2.21 Sistematizarea circulatiei in piata Avram Iancu ( in fata Teatrului) la intersectia cu Piata
Stefan cel Mare si C.Dorobantilor in sensul realizarii marcajului de ghidare anexa 36 . Se propun 2
variante:
a. Asigurarea circulatiei pe 3 benzi spre C.Dorobantilor, mersul fiind unul sinuos. Situatia a mai
fost aplicata in trecut insa conducatorii auto din fata Teatrului National, de pe banda b2 practic „taiau”
calea celor de pe banda b1.
b. renuntarea la circulatia pe banda 1 si transformarea acesteia in banda de decelerare. In aceasta
situatie se pierde capacitatea de stocare de pe o banda, deoarece conducatorii o vor evita si se va castiga
un traseu mai liniar de circulatie (de pe banda b2 din fata teatrului pe banda B1 de pe C.Dorobantilor)”
Si inca o propunere pentru o situatie despre care s-a discutat destul de des pe aici:
„2.13 Analiza circulatiei de la sensul giratoriu de pe str.Observatorului la intersectia cu Calea Turzii
anexa 26 : conform reglementarilor actuale – marcaj longitudinal cu linie continua- nu este permis virajul
la dreapta din sensul giratoriu (directia Turda si cart.Zorilor) in parcarea de la spatiul comercial Sigma.
Intrarea in parcare este posibila numai la urcare pe Calea Turzii, cu acces prin viraj dreapta de pe breteaua
care separa circulatia de calea inelara a sensului giratoriu. Se solicita permiterea accesului si din sensul
giratoriu, situatie care presupune ca autovehiculele care circula pe bretea sa cedeze trecerea inclusiv celor
care ies din parcare.”
@ghitaCJ: care lucrati la primarie sau transmiteti pe acolo, ca mi-e tare greu sa cred ca ne urmaresc cu atata atentie (ma refer la situatia asta care presupune ca autovehiculele care circula pe bretea sa cedeze trecerea inclusiv celor care ies din parcare.) 😛
Din fericire nu lucrez la primarie 🙂 Eu chiar cred ca se iau si dupa sesizarile de pe domnuleprimar.
Referitor la situatia de la Sigma eu am mai zis pe aici ca daca ar pune cedeaza trecerea pe bretea ar anula chiar scopul bretelei (fluidizarea traficului pe directia Turzii-Observatorului).
Scuze de dublu post, uite niste exemple:
http://domnuleprimar.ro/68342-Buna-ziua-strada-Observatoruli-imediat-dupa-iesirea-din-sensul-giratoriu-Calea-Turzii-este-linie-continua-anumita-distanta-Frecvent-intampla-autoturismele-vin-din-sen.htm
http://domnuleprimar.ro/69967-Buna-ziua-Vreau-supun-atentiei-Dvs-posibilitatea-deblocarii-bretelei-ocolire-sensului-giratoriu-intersectia-Caii-Turzii-str-Obsrvatorului-Cui-foloseste-incurca-cei-care.htm
http://domnuleprimar.ro/68638-Buna-ziua-intrucat-ati-raspuns-sesizarii-mele-63282-2012-64205-2012-67366-2013-aduc-din-nou-atentia-Dvs-sper.htm
http://domnuleprimar.ro/68466-Domnule-Primar-Cluj-majoritatea-sensurilor-giratorii-treceri-pietoni-chiar-iesirea-din-sens-gandit-nimeni-masinile-care-opresc-dea-prioritate-pietonilor-blocheaz.htm
@ghitaCJ: deci in Cluj exista trafictube si offline 😛
Pai iti dai seama ca si cei care nu au camera au aceleasi probleme in trafic ca si noi. Sa vedem ce-o sa iasa…
@ghitaCJ Multumesc mult pentru aceste info actualizate. Eu zic ca primul pas a fost facut, sa vedem acum decizia si mai ales punerea ei in aplicare.
@ics Referitor la intersectia de la Sigma, in configuratia actuala (marcaj cedeaza trecerea pe bretea + indicator „Cedeaza trecerea” la Sigma) am recunoscut ca legal ai dreptate si nu te-am contrazis :), doar am recomandat atentie sporita. Problema e mai dificila pentru ca acolo se intalnesc in fapt doua non-sensuri. Pe de o parte nu are logica ca un supermaket ca cel de la Sigma sa aiba o singura zona de acces (comuna) pentru intrare/iesire si in acest sens poate ar trebui putina presiune pe ei sa redeschida intrarea de pe str. Republicii.
Pe de alta parte, nu are logica ca o intreaga coloana de masini, mai ales la orele de varf, incluzand de multe ori si autobuze cu zeci de calatori in ele (vara/iarna), sa stea „agatata” in rampa pe Calea Turzii si sa se chinuie sa urce cu viteza I ca sa permita intrarea/iesirea catorva masini la/de la Sigma. Sunt curios sa vad rezolvarea problemei 🙂