Adaugă comentariu

50 comentarii
  1. +

    Trebuia sa fii mai agresiv, Vali 🙁

    (trolling :P)

  2. Nţ-nţ-nţ … as fi jucat la inchidere la finish cu camionul 🙂

  3. @Thomas asta era cea mai buna idee , dar cand dai de prosti mai bine lasai in pacea lor si nui mai baga in seama

  4. Nou

    @Vali: agree cu Thomas trebuia jucat la inchidere cu TIR-ul…sau macar speriat… asa patesc si eu des…foarte des…si de cele mai multe ori sunt pe mobra…

  5. ma sa e „domnisoara de onoare”!
    nu se zice ” sa moara ma ta!”, ci „sa moara fiica ta!”.

  6. Nou

    Mici greseli. Recomand sofatul cu discretie. Beneficiezi, legal, de cateva norme ce iti pot face sofatul mai usor.

    Depasire, devansare, depasire lunga, devansare, etc, fara nici un stres. Toate astea se puteau face aproape neriscant … In schimb acel claxon si atitudinea putin fortata in a demonstra ceva unui prost, din ce se vede in filmare, se putea termina urat.

    Nu votez.

  7. De ce-l deranjezi tu de la o importanta convorbire telefonica, purtata pe B2? 😛 Daca erau acolo trei benzi probabil era pe B3, sa se observe si mai bine. Copii in spate? Las’ ca stau bine. Lumini pauza, semnalizare pauza, schimbare agresiva de banda, fortare franare … meseriash, ce pana lui.
    +

  8. @vali, depinde de starea de spirit 🙂 Acum nah, cateodata si eu zambesc si trec mai departe, altadata joc la inchidere 🙂

  9. și eu mai am scăpări din astea, pe mine mă amuză încrâncenarea asta tâmpă: știe că a greșit, dar vrea să arate ca e mai tare.

  10. L-ai devansat pe dreapta si apoi el te-a devansat pe dreapta. Daca te dadeai la o parte pana ajungeai la duba, nu te mai devansa si el pe dreapta (si mai „faceai” si duba pe dreapta 😉 ).
    Bineinteles, se observa ca a vrut sa arate ca ii merge masina la fel de repede ca a ta prin faptul ca a fortat putin intrarea pe B2 cand te-a devansat, insa dupa aceea nu am vazut nici o sicana despre care mentionezi in descriere. Fiecare frana pe care a pus-o, a pus-o cu botul lui in fundul masinii din fata, nu cu fundul lui in botul tau -> putin soferi stiu sa faca asta.
    Cat despre cum ai mers in paralel cu el ca sa il fortezi sa faca iar o schimbare mai brusca de banda in fata ta, m-ai dezamagit total. Vedeai tirul de departe si nici nu ai accelerat nici nu ai ramas putin in urma sa il ajuti. Si din nou, nu mi se pare ca te-a sicanat -> a pus frana cand era cu botul in fundul celui din fata.

  11. „Lumini pauza, semnalizare pauza,”
    @GeluCJ: Mercedesul ala si de fapt mai toate masinile noi au in dotare acele lumini de zi care sunt aprinse permanent cum ai pornit motorul dar numai in fata. Legat de asta o sa pun si eu o intrebare putin off-topic: daca as avea o masina echipata cu acele lumini de zi, la noi in tara e obiligatoriu ca pe timpul zilei sa aprind faza scurta ca sa am aprinse si luminile din spate, sau nu? Vorbesc de o zi insorita fara ceata sau ploaie. Sunt in legalitate sau nu daca merg doar cu acele lumini de zi?

    On-topic, ala cu Mercedesul e un meltean frustrat.

  12. @bamse la E-ul ca cel din clip luminile pot fi setate din meniu.

    Art. 44
    (2) In circulatia pe autostrazi, pe drumurile expres si cele nationale europene (E) conducatorii de autovehicule sunt obligati sa foloseasca si in timpul zilei luminile de intalnire.

    da, esti in ilegalitate.

  13. @Bamse DRL-urile le poti folosi in mod obisnuit in oras. Pe autostrada, drum expres si DN/E, esti obligat sa folosesti luminile de intalnire, cum ti-a scris si @stai-acolo (am boldat asta in comm-ul de mai sus).
    Amenda este totusi destul de mica: clasa I si 2 puncte de penalizare.
    https://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art108, (1), a), 7.

  14. Bogdan, se pare că ne uităm la două clipuri diferite.

  15. Si totusi @vali stie sa mearga si normal pe strada 🙂 (end of irony)

    Cei mai retardati astia si cu copii in masina. Partea proasta ii ca daca nu fac accident copiii o sa invete sa faca si ei ca tata.
    +

  16. Am inteles. Insa din cate inteleg eu aceste DRL-uri au fost create tocmai pentru ca in tarile unde e obligatoriu sa circuli cu luminile de intalnire aprinse pe timp de zi lumea sa nu mai aprinda faza scurta ci sa circule cu aceste DRL-uri, vezi doamne economisind astfel energie. Si ce-i drept pe timp de zi pe vreme buna luminile de pozitie spate nu ajuta prea mult, iar cele din fata au rol de lumini de intalnire, sunt suficient de puternice.
    P.S. Ala e un C, nu un E.

  17. Tu zici ca a facut sicane… mie mi s-a parut ca e prost. Adica nu a vrut sa demonstreze nimic ci asa conduce el – prost, precum se pare ca e 🙂

  18. Ala e un amarat de C200, are 135 cp si vreo 1.5 tone. Cam orice masina compacta il depaseste fara probleme, dar a incercat sa arate ca e zmeu.

  19. Vali, sa stii ca si eu am vazut clipul la care s-a uitat Bogdan.
    daca la 0:28 ai fi trecut pe b1 si daca la 1:25 nu ai fi incetinit (pt a ramane in paralel cu el, zic eu) nu ai fi avut ce sa ne mai povestesti.

    totusi, pentru ca a fost meltean (avand si copiii in masina) clipul primeste un plus de la mine.

  20. @edi10000

    Amaratul ala reuseste acelasi timp de la 0-100 (9,1 sec) ca si Megane-ul celui care filmeaza de 1,9 dci, desi are cu 300 de kg mai mult, plus o viteza maxima cu 20 de km/h mai mare.

    Daca totul s-ar raporta la kg/cal putere ar fi prea simplu. Dar de aia anumite masini sunt foarte scumpe. Mai conteaza si cum livrezi puterea, cum e gandita transmisia, aerodinamica, ca are tractiunea spate.

    Cum se cheama compacta ta si ce motor are?

  21. vali-cind lai prins in spatele tirului trebuia sa il tii sa stai paralel .dar cel mai bine este sa iti iei o statie daca nu ai eu am si credema ii linistesc daca le mai spun ca ii filmez si ii dau pe trafictube sau la politie

  22. @GeluCJ si @ Bambse – e lunga discutia cu luminile. In legislatia romaneasca nu exista DRL dar exista LUMINI DE INTALNIRE dedicate circulatiei pe timp de zi(respectivele leduri de fabrica sau bec standard cum e la noul logan). Plecand de aici parerile sunt impartite: unii considera ca „LUMINILE DE INTALNIRE dedicate cirluatiei pe timp de zi” nu intra in categoria lumini de intalnire si unii ca sunt lumini de intalnire. Daca iei amenda ca mergi cu „luminile de intalnire destinate circulatiei pe timp de zi” o poti contesta cu succes in instanta. Intrebarea se pune: merita sa mergi cu faza scurta sau sa te complici cu un proces?

  23. @Lucian: „Daca iei amenda ca mergi cu “luminile de intalnire destinate circulatiei pe timp de zi” o poti contesta cu succes in instanta”

    Arata-ne si noua macar o sentinta daca zici ca e cu succes.

  24. @dadi – dupa o discutie scurta cu politistul, a renuntat sa ma amendeze. Exista directiva europeana, a fost implementata cu ordin de ministru, masina e omologata rar cu lumini de intalnire dedicate circulatiei pe timp de zi.

  25. Felicitari pentru ca nu te-ai luat „la harta” cu el.Totusi, merita un mic sah la faca cu camionul…numai unul mic de tot, dupa care puteai sa-l lasi in pace.Daca incerca sa le faca asa ceva celor cu caminoanele, era tinut in sah pina se termina autostrada sau centura :))))).

  26. @Lucian

    Dupa ce imi arati directiva aia care arata ca ledurile de zi sunt si lumini de intalnire, iti arat ce spune decretul 318/1980 si cum trebuie sa fie luminile de intalnire.

    Faptul ca ai dat de un politist mai nesigur nu inseamna un succes la o contestatie.

  27. @Lucian Aleg faza scurta. Intotdeauna, inclusiv in oras. Eu pun si o alta intrebare: ce preferi sa vezi venind din fata pe un DN/E cand faci o depasire la 100 sau 100+ km/h? O faza scurta sau niste becuri mai slabe/LED-uri dispuse in tot felul de forme artistice, mai sus sau mai jos? 🙂

  28. @Lucian: asa cum vad eu lucrurile, obligatia constructorilor de a introduce DRL-uri (daytime running lights) nu suprascrie legislatia nationala. Mai precis, atat timp cat directiva 2008/89/EC nu spune explicit „daytime running lights are replacing […]”, nu poti sa spui ca DRL-urile inlocuiesc luminile de intalnire in cazurile prevazute de legislatia romana. Ca atare, orice actiune in instanta este sortita unui esec scurt si sec. 😉

  29. Ca sa lamurim putin lucrurile cu DRL-urile, imi permit inca o scurta interventie aici (daca @vali nu o considera prea off-topic).

    Diferenta intre lumini de drum (conducere), de intalnire (trecere) si DRL-uri este expusa in original aici:

    CHAPTER II, Vehicle lighting and light-signalling devices (pag. 54-55)

    “Driving lamp” means the lamp used to illuminate the road over a long distance ahead of the vehicle;

    “Passing lamp” means the lamp used to illuminate the road ahead of the vehicle without causing undue dazzle or inconvenience to oncoming drivers and other road-users;

    “Rear position lamp” means the lamp used to indicate the presence and the width of the vehicle when viewed from the rear;

    “Daytime (running) lamp” means a lamp intended to improve the daytime conspicuity and visibility of the front of a vehicle in running use;

    iar introducerea/acceptarea DRL-urilor depinde de legislatia nationala (atentie si la fraza boldata):

    ARTICLE 32, Rules of the use of lamps (pag. 29)

    7. Domestic legislation may make it compulsory for drivers of motor vehicles to use during the day either passing lamps or daytime running lamps. Rear position lamps shall in this case be used together with the front lamps.

    Sursa:
    https://www.trafictube.ro/wp-content/uploads/2013/04/Conv_road_traffic_EN.pdf

  30. Multumesc mult @GeluCj pentru lamuriri si scuze de off-topic.

  31. @Bamse Cu placere 🙂 Daca este off-topic, ni-l rade @vali 😀

  32. Un lucru e cert eu am fost oprit cu DRL aprinse pentru ca nu aveam faza scurta pe langa Dej. Mi-a fost recitat articolul cu luminile de intalnire. Dupa care am vorbit despre diferenta dintre litera si spiritul legii si despre recomandarile europene pentru consumul redus de carburant. Ma rog am vorbit eu de fapt. Dupa ce l-am obosit si am aprins faza scurta drept concesie mi-a dat drumul cu un avertisment verbal. N-am avut curiozitatea sa aflu cine avea dreptate.
    Legat de intrebarea ce prefer sa intalnesc pe drum intr-o zi insorita, eu pot sa spun ca niste leduri adevarate le prefer si se vad mult mai bine decat niste xenoane (lupa si reglate bine)

  33. @Bamse / @GeluCJ / @Cip / @Dadi – RAR functioneaza in baza legislatiei in viguare dupa cum se specifica pe site-ul lor http://www.rarom.ro/cs-uploads/listalegislatie.pdf , legislatie care include si ordinul MT 1566/2008 publicat in monitorul oficial nr 892 din 29.12.2008 http://www.dreptonline.ro/legislatie/ordin_omologare_tip_eliberare_carte_identitate_vehicule_rutiere_1566_2008.php
    in care se specifica: 
    „Ministerul Transporturilor 
    
In temeiul prevederilor… ministrul transporturilor emite urmatorul ordin:…
    5.1.1.1. Incepând cu 7 februarie 2011, la omologarea nationala sau la omologarea CE de tip, vehiculele din categoriile M1 si N1 trebuie sa respecte prevederile Directivei 76/756/CEE, modificata prin Directiva 2008/89/CE, valabile pentru circulatia pe partea dreapta.
    …”
    Comisia europeana zice asa:
    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2008:257:0014:0015:RO:PDF
    „… (2) În vederea îmbunătățirii siguranței rutiere prin sporirea
    vizibilității autovehiculelor, este necesară introducerea în
    Directiva 76/756/CEE a obligației de echipare a vehi­
    culelor respective cu lumini de întâlnire destinate circu­
    lației pe timp de zi.
    …”
    (Tot acolo, in varianta in limba engleza luminile de intalnire destinate circulatiei pe timp de zi este tradus cu DRL)
    Cu alte cuvinte comisia europeana recomanda ca masinile sa fie echipate cu, citez inca o data, „lumini de întâlnire destinate circu­lației pe timp de zi”. Ministrul Transporturilor din Romania da un ordin de ministru in care se specifica clar faptul ca noile omologari trebuie sa respecte directiva europeana mai sus mentionata. RAR omologheaza masina, respectiv certifica faptul ca masina este prevazuta cu „lumini de intalnire destinate circulatiei pe timp de zi”.
    Conform: Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice a fost aprobată, cu modificări şi completări, prin Legea nr.49/2006 şi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.670/03.08.2006: 
    • În circulaţia pe autostrăzi, pe drumurile expres şi cele naţionale europene (E), conducătorii de autovehicule sunt obligaţi să folosească şi în timpul zilei luminile de întâlnire;

    DRL, daytime running light, este denumirea in LIMBA ENGLEZA, o denumire generica care nu se regaseste in manualele de utilizare ale masinilor vandute in romania. In manualele in limba romana se regasesc sub denumirea de lumini de intalnire pe timp de zi.

    • @Lucian: si este diferenta intre „lumini de întâlnire destinate circu­lației pe timp de zi” si „lumini de întâlnire”, intelegi? Sunt 2 lucruri diferite.
      OUG 195/2002 face referire la „lumini de întâlnire” si nu la „lumini de întâlnire destinate circu­lației pe timp de zi”. Alea le poti folosi suplimentar pe drumurile unde nu sunt obligatorii luminile de intalnire.

      Nici nu avea cum sa faca referire la data cand a intrat in vigoare pentru ca DRL-urile nu existau atunci. 😉

  34. ce vina are saraca mumasa ca e el dobitoc? mai bine ai zice de nevasta-sa ca e alta treaba :))

  35. @Lucian

    „lumini de întâlnire destinate circu­lației pe timp de zi” nu este acelasi lucru cu lumini de intalnire. De asta este si precizarea: „destinate circulatiei pe timp de zi”.
    La fel cum „prioritate pentru cei de pe sensul opus” nu este acelasi lucru cu „prioritate fata de cei de pe sensul opus”, chiar daca exista cuvantul prioritate in amandoua situatii.

    In legislatie este trecut lumini de intalnire si atat. Lumini de intalnire care sunt descrise exact de decretul 318/1980 Anexa 5.

    19.
    -lumina de intilnire este lumina vehiculului care serveşte la iluminarea drumului în fata, fără sa orbeasca sau sa stînjenească pe conducătorii care vin din sens invers, precum şi pe ceilalţi participanţi la circulaţie;

    22. Cu excepţia motocicletelor, orice automobil care depăşeşte în linie dreapta viteza de 10 km/h trebuie se fie echipat în fata cu doua lumini de intilnire albe sau galbene selectiv capabile sa ilumineze, în mod eficace, drumul, noaptea, pe timp senin, pe o distanta de cel puţin 40 m în fata vehiculului. De fiecare parte, punctul suprafeţei iluminate cel mai îndepărtat de planul longitudinal median al vehiculului nu trebuie sa se afle la mai mult de 0,40 m de extremitatea latimii vehiculului. Un automobil nu trebuie sa fie prevăzut cu mai mult de doua lumini de intilnire. Acestea trebuie sa fie reglate pentru a fi conforme definitiei de la paragraful 19 al acestei anexe.

    Luminile de intalnire destinate circulatiei pe timp de zi nu ilumineaza nici la 40 de cm in fata masinii 😆 .

  36. Revenind puțin la clip, nu întotdeauna iese jucatul cu închiderea – se pot întâmpla lucruri neplăcute, cum era să pățesc eu

  37. Nou

    revenind si eu la clip nu pot sa nu remarc ceea ce a fost blamat pe aici de atatea ori si anume cati tampiti stau numai pe B2 cand B1 e libera ….

  38. Nou

    In Germania, regula de baza pe autostrazile fara limita de viteza este niciodata, dar niciodata nu depasesti prin dreapta.
    Ai fi putut sa ramai in spatele lui si sa semnalizezi ca vrei sa-l depasesti in loc de flash. Doar o teorie de-a mea. Vot negativ.

  39. Nou

    Astept sa apara NRL-urile. Nu de alta, dar DRL-urile nu lumineaza noaptea suficient ca sa le poti numi „LUMINI DE INTALNIRE”! Drept urmare, comparati mere cu pere, tocmai litera aceea face diferenta 😉 Si e o diferenta al naibi de mare. Atata timp cat legislatia interna foloseste termenul de „lumini de intalnire” in loc de „lumini de intalnire destinate circulatiei pe timp de zi”, cu siguranta trebuie sa aveti faza scurta aprinsa. Daca tot spuneti ca este legal sa circulati cu ele, de ce nu mergeti doar cu ele si noaptea? Legea e una in timpul zilei, iar noaptea e alta? Hai sa fim seriosi si responsabili. Una e recomandarea, iar alta e legislatia in vigoare. Da, prin armonizarea legislatiei interne cu directivele U.E., e obligatoriu ca masinile nou construite sa fie dotate cu aceste lumini. Asa cum din 2013 trebuie sa aibe si ESP obligatoriu. Dar atunci cand legislatia interna prevede clar folosirea „luminilor de intalnire”, a caror semnificatie a fost detaliata mai sus de @Dadi, in opinia legislatorului, „luminile de intalnire” sunt acelasi cu faza scurta. DRL-urile sunt niste lumini de pozitie putin mai puternice, atata tot.
    Nu veti avea castig de cauza in instanta daca veti contesta un p.v. de contraventie ptr ca ati folosit DRL-uri in loc de lumini de intalnire.

  40. @Cu.pluta.sunt.dus Ha-ha, NRL (Night time Running Lamp)? 😆 Asa cred si eu legat de contestatia in instanta. Cele expuse mai sus si de restul colegilor explica diferenta intre DRL-uri si luminile de intalnire prevazute deocamdata in legislatia din RO. In plus, am pus o fraza boldata aici, care impune folosirea luminilor din spate simultan cu utilizarea lampilor din fata. In cazul DRL-urilor se aprind doar cele din fata 🙂

  41. Nou

    Eu vad doi melteni…si un concurs cu cine-i al’ mai mare….-

  42. Ai schimbat banda de 4 ori si nu ai semnalizat niciodata?

  43. Am citit descrierea si am vrut sa dau + si sa te felicit. Dar vazand filmul m-am razgandit
    Deci la 0:24 doarme pe B2 si tu il devansezi pe B1. 1-0 pentru tine.
    0:40 ranit profund in basca merteanul accelereaza si te devanseaza pe b1, tu la acel moment esti la viteza dubei din fata ( distanta constanta) 1 – 1
    0:41 vazand tirul pe B1 nu mai continua devansarea si intra pe B2 in spatele dubei taindu-ti fata 2 – 1
    tot 0:41 vazand ca merteanul da sa intre in fata ta incerci sa ii inchizi unghiul accelerand ( tentativa nereusita dar punct negativ pentru tentativa ) 2-2
    0:46 te tine un pic la respect mentinand viteza constanta cu a dubei din B scor 3-2
    1:23 merteanul termina devansarile si se retrage pe b1. Autogol si iarasi scor egal. 3-3
    1:24 Multumit de gestul ca s-a retras in B1 te hotarasti sa il tii si tu la respect ramanand in paralel cu el scor 3-4.
    La ultima faza si eu as fi procedat ca el, adica trec in B1 sa iti fac loc si tu accelerezi doar cat sa intrii in paralel cu mine? Si cand a intrat in B2 ai incercat sa ii inchizi unghiul accelerand, dar din pacate n-ai reusit.

    Scorul e daca nu egal , oricum strans, si desi faci tu pe virgina neprihanita cu ” am dat din umeri si mi-am vazut de treaba mea” filmarea arata ca v-ati sicanat, nu ca te-a sicanat !

    Totusi + pentru titlu si descriere, poate prinde..

  44. Zoso, nici nu i-ai dat o lectie, nici nu l-ai lasat in pace. Ai condus de parca mentorul tau ar fi Piturca.

    Patetic.

  45. Nou

    @vali – daca tu chiar crezi ca nu ai avut nici o vina, mai asteapta cateva luni si mai priveste inca o data filmarea. Cu calm. Ca in momentul filmarii numai calm nu erai. Feriti-va ca vin ca trenul pe banda doi…si nu am rabdare deloc sa va trageti. Urat. Sa stii ca pe autostrazi in afara de multe ori am vazut cum masini care depaseau mai incept pe banda a doua erau prinse din urma de altele mai rapide. Niciodata nu am auzit claxoane asa cum ai dat tu. Ba da…mint…odata m-a claxonat in Austria unul din asta, tocmai intrase pe autostrada si ajunsese direct pe banda doi in spatele meu. Claxoane si flashuri, m-am tras dupa ce am depasit si l-am lasat sa se duca. Ghici ce era, un bucurestean cu Touareg V10. M-am simtit mandru ca sunt roman.

Vezi si...