Poate ca acesta postare pare o banalitate, o anormalitate care a devenit normala in ziua de azi. Eu pe accelerare, de la 70 cat am avut pe intrarea pe autostrada, pana undeva in jur de 115 in momentul in care supozitorul a ajuns in spatele meu. Cel cu Skoda, avea undeva pana in 90, adica viteza pana la care am franat eu cand m-am repliat pe B1. Cel cu Dusterul de care am trecut era pe accelerare. Bunul simt si legislatia, ma obliga sa pastrez o distanta de siguranta fata de cel din spate, si sa ma repliez la o distanta de siguranta in fata celui pe langa care am trecut. Distanta de siguranta nu este reglementata prin lege, pentru ca ea difera in functie de viteza. Ce inseamna acesta distanta de siguranta? Este distanta in care orice participant la trafic, poate sa opreasca sau sa ocoleasca un obstacol aparut brusc in fata lui, indiferent de motiv. Se pare ca multi nu au auzit de regula celor 3 secunde sau viteza egala cu distanta, adica nu te bagi la mai putin de 3 secunde de fundul celui din fata si nu te repliezi la mai putin de 3 secunde in fata celui depasit, iar distanta ideala pe autostrada fata de cel din fata, este egala in metri cu viteza in km/h. 100km/h =100 metri distanta fata de cel din fata sau 100 metri la repliere in fata celui depasit. Ce-i drept, acestea erau chestii care se invatau pe vremea cand la scolile de soferi, existau instructori care chiar isi faceau treaba.
Obligatia de a te da din calea gloantelor pe roti, nu exista in codul rutier!
Ce am uitat sa specific, este ca desi era grabit, a avut timp sa reduca si sa imi arate jumatatea lui 5. Prin tari civilizarte, pentru asa ceva, aboara permisul si banii din buzunar, mai ceva decat satelitii lui Elon Musk.
Camera fata are unghi de 180 grade, iar cea spate, de 170. Cei care stu ce inseamna un unghi atat de mare, sunt singurii care po face o estimare corecta a distantelor fata de masinile din jur.
14 comentarii
Nu e banal clipul, mie mi se pare foarte educativ 👍
Mi se pare mie, sau ți-a dat și un flash (sec. 23-24)?
Apoi de ce a stat în paralel cu tine? Să-ți „arate el ție”?
PS: mare dreptate ai cu repliatul – aici (Germania) mi-a băgat instructorul bine în cap că pe autostradă este sigur sa te repliezi doar când îl poți vedea pe cel depășit în oglinda din habitaclu (dacă este distanța egală cu viteza nu știu…)
Da. A dat si un flash, iar cand a ajuns in dreptul meu, a uitat ca se grabeste si pe langa alte gesturi pe care probabil doar el le intelegea, a insistat sa imi arate su jumatatea lui 5/ salutul prezidential, sau cum vrea sa-i mai spuna fiecare. In Germania mai exista si semnele acelea cu numarul de sageti, adica cate sageti trebuie sa vezi pe asfalt intre tine si cel din fata. Am vazut in foarte multe locuri acele semne pe margine si sageti pe asfalt, si chiar am fost avertizat de un amic sa le respect, pentru ca altfel, exista sanse mari sa vad cu dintr-o masina neinscriptionata imi face semn un politist sa ma opresc ca sa ma ia la bani marunti.
Trebuie să recunosc că nu știu despre ce vorbești când zici de săgeți… 🙂 N-am întâlnit până acum, și nici nu îmi aduc aminte să fi auzit ceva de genul în școală (ceea ce nu înseamnă că nu există… În ce zonă și când ai văzut – era tot pe autostradă?)
By the way, aici regula distanței minime este de doua secunde sau jumătatea vitezei.
E o aproximare buna (2 secunde in metri = jumatatea vitezei data in km/h in metri, aproximativ)… nu m-am gandit la asta pana acuma dar e mult mai usor de explicat 🙂
Nu „e” nemții proști „dejeaba” 😁
Nu stiu cum is si cum nu-s nemtii per total, dar dupa ce am lucrat cu vreo 4 echipe din Germania din 3 companii si 2 domenii diferite, cand aud de „German engineering” ma sperii 😆
E, hai că nu poate fi chiar asa de rău… Mașinile cel puțin nu sunt cele mai rele 🙂
Uite aici cum e zicala: http://www.heidecker.eu/MultiKulti/E_MultiHimmelHoelle.htm 😁
Link-ul ala nu se incarca la mine… in nici un browser nici in VPN de Germania nici pe conexiunile de acasa 🙂
Din pacate doar la masini ma refer, ca foarte putin am lucrat cu nemti in proiecte care nu au macar o legatura direct cu industria automotive, ce-i drept doar pe partea de electronica. Iar partea de „cele mai rele”, experienta imi spune ca intotdeauna se poate si mai rau… si din ce stiu nu stau chiar bine la fiabilitate.
O sa zic doar ca dintre natiile cu care am lucrat sunt o combinatie de ce-i mai rau la europeni (persoane non-tehnice iau decizii tehnice) cu ce ii mai rau la americani (sunt fixisti si incapatanati, chiar mai mult decat americanii, pentru ca sunt au si un complex de superioritate mai activ). Bineinteles, nu toti, dar prea multi si exceptiile par intotdeauna a fi nemti „de adoptie”.
Poezioara din link e cam așa 🙂
Heaven in Europe is where:
the English are the policemen,
the French are the cooks,
the German are the mechanics,
the Italians are the lovers
and the Swiss organize everything.
Hell in Europe is where:
the German are the policemen,
the English are the cooks,
the French are the mechanics,
the Swiss are the lovers
and the Italians organize everything.
Uita-te la partea buna… macar stii ce anume i-a declansat criza de imbecilitate, eu am faze cand mai imi fac unii de astea (semne si vorbe injurioase) si habar nu am ce i-a apucat 😆
Se preconizează că vor fi introduse și la noi aceste marcaje. Dar, ca de obicei, lucrurile se mișcă greu.
https://www.automarket.ro/stiri/proiect-pilot-pe-autostrazile-din-romania-sageti-de-avertizare-pentru-97779.html
Da… N-am văzut până acum… bănuiesc ca sunt amplasate doar în anumite „constelații” / porțiuni cu risc etc. Pe drumurile mele obișnuite (nici nu merg foarte mult pe autostradă) probabil nu sunt asemenea locuri unde să fie nevoie.
In Ungaria am vazut de alea… sunt utile daca vrei sa circuli in siguranta si ai nevoie de repere, dar nici acolo nu se respecta si tinand cont ca o treime din kilometri mei sunt in Ungaria pentru ca oriunde merg in Europa e mai rapid pe acolo, nu am vazut nici unul tras pe dreapta de politie pentru condus stil supozitor pe acolo, desi am vazut si politie si si supozitoare in acelasi timp 🙂
Se grabea si nu prea se grabea. Cimpanzeu