O zi normala pe A10

Adăugat de Unul88
Raportează ca șters! 25

29 comentarii

  1. Cât de penibili pot fi. Sunt atâtea de făcut în legătură cu prevenția. Cât de reduși la minte pot fi?

    • Foarte. Ei vor salarii si pensii marite!

    • Ei se pun cu un scop pe acea portiune de autostrada. Stiu ca dupa ce mergi cu 50 la ora sau chiar bara la bara de la Alba Iulia, ai vrea sa mergi putin mai tare acolo unde drumul iti permite. 0 preventie, doar o simpla goana dupa amenzi.

    • Mdea…ipocrizie clasica: cand se face de ce se face…cand nu se face…de ce nu se face?
      Avem cele mai periculoase autostrazi din europa (ma rog…autostrazi…petece de autostrada).
      Cat mai des actiuni de genul asta…si as prefera sa fie mult mai invizibile (cam cum vrem sa fie o tara ca afara…doar ca aia pe langa beneficii vine si cu responsabilitati).
      Iar daca nu stim sa respectam niste reguli…folosim trenul/avionul/autobuzul…etc.

    • ursule , nu e ipocrizie , dar spune-ne tu cum ti se pare corect . Ca politia sa dea amenzi in oras (in teorie sa decongestioneze traficul) bizonilor gen : dreapta de pe banda obligatoriu stanga si invers , neacordare prioritate pietoni , fortare semafor si trecut pe rosu , semnal nema la schimbarea benzii samd si abia pe urma sa stea cu pistolul ‘la preventie’ si sa dea amenzi pentru 10-20 de km/h peste limita legala pe autostrada , sau invers ?
      Nu mai bine rezolvi problemele mari prima data si abia pe urma pe cele mici ?

    • Ursule88…pai sa vedem
      Daca sta la treceri de pietoni…urla lumea ca de ce sta acolo, daca semafor…ca de ce sta…ca sunt alte mai importante.
      P.S. 20% din accidentele grave au ca si cauza viteza excesiva, 20% pietonii….adica aproape jumatate din accidnte…nu poti pune politisti la toate trecerele de pietoni…dar in schimb poti pune radare…scazi alte cauze. Pana un alta, viteza accesiva (neadaptarea vitezei)…este una din principalele cauze…si cea mai usor de controlat.

    • @ursul: sunt o gramada de procese care pot fi automatizate:
      – camere de trecut pe rosu – numai in Timisoara ar transforma orasul in oras de biciclisti daca ar da amenzi si lua carnete pe baza unor asemea camere… si camerele exista la foarte multe intersectii dar nu sunt folosite.
      – radare fixe pentru viteza si pentru viteza medie mai ales in locurile cu adevarat periculoase daca nu se pot pune peste tot si autostrada din drumurile de la noi din tara, oricare ar fi ea, nu e mai periculoasa… iar daca sunt lucrari se pune un radar fix temporar cat timp e si semnalizarea temporara.

      Deja ai rezolvat automat mare parte din problema vitezei si a trecerilor pe rosu si raman mai multe echipaje libere pentru preventia punctuala. In locurile in care se observa incidente sau accidente mai dese la trecerile de pietoni se pot instala semafoare cu buton cu camerele aferente (sau pasarele).

      Da, viteza excesiva poate e o cauza importanta in accidente, dar sunt absolut convins ca aproape niciodata nu e singura cauza. De exemplu am in cartier o strada, teoretic cu 2 benzi pe unicul sens, practic cu masini parcate si pe dreapta si pe stanga pana in buza intersectiilor desi e cu oprirea interzisa (care e alta aberatie dar nu e relevant pentru discutie). Limita e de 50 la ora acolo… dar trebuie sa fi absolut imbecil sa mergi cu 50 pe acolo… iar pana la 60 si daca stau politistii cu radarul nu pot da amenzi pentru viteza, dar nici nu vin sa ii vad ca elibereaza strada de opriti neregulamentar, care scad vizibilitatea si cresc sansele de accident, nu ii vad nici sa ceara administratorului drumului sa refaca semnalizarea rutiera daca „de facto” e parcare pe strada aia sa limiteze viteza, sa delimiteze parcarea etc.

      Sa stai cu radarul pe o autostrada aproape goala ca in imagini in mijlocul unei zile ca in imagini cu vizibilitate excelenta nu previne absolut nimic doar ingroasa bugetul… si daca ii sa o luam cu cauzele unui accident, daca sunt observati tarziu de un idiot care franeaza brusc si se creeaza un accident sau doar ambuteiaj, ce rol au ei in preventie?

      P.S.: Reiterez ca eu sunt genul care functioneaza dupa principiul „gresesc, platesc”. Nu o sa contest sau comentez faptul ca iau o amenda pt viteza daca chiar merg cu viteza respectiva doar pentru ca mi se pare ca stau la ciupeala politistii… dar am dreptul sa ii cred penibili ca sa il citez pe @danverab si sa nu fiu mai aproape de exprimarea cenzurabila pe care o merita.

    • Ai dreptate…dar din nefericire:
      In TM nu sunt functionale (deh…au deranjat ceva soferi a unui fost primar oare care…plus ca nu sunt puse cu respectarea legii).
      Mai mult…daca nu se pun in 80% din intersectii…au zero efecte. Si sa-ti explic de ce: saptamna trecuta veneam cu masina (circuland legal…95-100km/h..)…evident…am fost depasit de doi bizoni (130-140km/h)…si cand ajung in localtiate….mergeau cu 25km/h…evident am depasit…si ghici ce…in fata era radarul..evident…n-am primit amenda…ca am avut maxim 55km/h…dar idiotii au mers cu 25km/h..pentru ca nu stiau si nu intelegeau legislatia rutiera…evident…dupa ce am iesit din localitate…am fost prins in urmaoarea localitate…unde la fel mergeam cu 55km/h…ei probabil avand in zona a 100-110km/h

      P.S. Foarte bine ca vireaza bani la buget…cat mai mult. Hai sa nu justificam nerespectarea unor legi…ca daca incepem sa justificam…nu ajungem bine…Regula-i regula…pt toata lumea…

    • @ursul:
      „P.S. Foarte bine ca vireaza bani la buget…cat mai mult. Hai sa nu justificam nerespectarea unor legi…ca daca incepem sa justificam…nu ajungem bine…Regula-i regula…pt toata lumea”
      De aia am si pus P.S.-ul, nu justific nerespectarea regulilor si sunt primul care va recunoaste si plati cand greseste (se poate vedea si din clipurile mele, un exemplu https://www.trafictube.ro/calci-platesti/ )

      Faptul ca ai dat peste niste idioti pe un drum national nu face actiunea din clip de pe autostrada mai putin inutila din punct de vedere al preventiei. Mai mult imi valideaza ipoteza… in loc sa existe o depasire potential periculoasa cand au trecut de tine prima data si atat, a existat acea depasire, daca nu si o frana brusca sigur o portiune de circulat ca melcul care poate atrage manifestari idioate de la altii sau cum a fost cu tine te-au obligat la o depasire care a introdus inca un punct de risc si inca o depasire a ta. Problemele cu astia pot fi rezolvate cu radare de viteza medie (unde „radare” e putin exagerat pentru ca sunt efectiv niste aparate foto foarte rapide cu recunoastere de numar – ca alea de rovinieta – si sincronizate dpdv al ceasului). Echipajul ala pe langa care ai trecut tu a prins maxim 2-3 ghinionisti, care nu au primit flashuri din sens opus sau nu folosesc Waze sau nu au statie.

  2. daca le zici ca-s pandari obositi dupa fac urat nu? la semafoare, trecut pe rosu, depasit coloana unde sunt ?

  3. Nusunt doar pe A10.. sunt si pe A1, mai misto, pe limita de 60 pe autostrada in ultima zi in care se aplica limita respectiva.

    Ce masina conduci, ca e monumental de silentioasa (sau asa pare)?

    • E un golf 7 diesel. Masina e silentioasa pana undeva la 2300-2400 de turatii, dupa care motorul se aude destul de tare in interior.

    • Imi aduc aminte cu drag de acele vremuri in care pe autostrada era limita de 60, doar ca cei de la drumuri sa poata motiva o reziliere complet abuziva, in timp ce pe portiunea de la Cosevita, drum comunal cu titlul de drum european, era limita 90.

    • Era si e 100 limita pe Cosevita (cand nu sunt lucrari sau restrictii speciale)… fiind drum european 😀

      Drumul era, istoric vorbind, decent spre foarte bun, problemele lui majore sunt 2:
      – e cu o banda pe sens
      – nu a fost proiectat sa preia traficul de autostrada, cum se intampla acuma.

  4. Așa este romanul, afara e mielușel in tara e urs. Asta este prevenția, nu știu ce aveți voi in cap și ce înțelegeți voi prin prevenție. Dacă ați știi că nu sunt radare ați merge cu 200 zilnic, așa că mai bine sa fie cat mai ascunse ca să stați cu morcovul in cur că poate vă ia radarul și respectați și voi viteza legala. Dar așa este romanul, vrea doar avertismente. Toți știu că încalcă legea și totuși se mira când sunt pedepsiți… penibil

    • Hai sa vedem de ce e mielusel romanul in afara. Satu Mare-Munchen 9 ore, mers la regim normal 150km/h Germania, in rest 140km/h. Satu Mare – Vama Veche aproximativ aceeasi distanta, 12 ore la mers neregulamentar, o singura oprire pe tot traseul. Vezi diferenta?

    • Unul88, ce treabă are ce au nemții, sau englezii sau japonezii? Regulile trebuie respectate indiferent de țara nu doar daca ne convine ce poate sa ofere o anumită țară. Daca ai autostradă mergi pe autostrada, daca nu nu, dar tot respecți legislația.

    • Deci vrei sa zici ca daca ai de facut 500km intr-o zi pe nationale in Romania, vei respecta absolut fiecare limita de viteza? Regulile vor fi respectate in momentul in care nu vei mai merge cu 15km/h pe drumuri europene(DN68A), nu vei mai sta in ambuteiajele din oras, din cauza centurilor inexistente. Pana atunci voi intelege pe oricine care nu respecta limitele de viteza in Romania.

    • Nu am spus că eu as respecta la sânge limitele de viteza, toată lumea mai depășește viteza, dar nici nu as merge cu 150 pe sector de 70 doar pentru că nu am eu autostrada și mai ales nu m-aș supăra că de ce m-a prins radarul sau că de ce stau la pândă polițiștii. Despre asta a fost vorba de la început, despre cum unii se supără că poliția sta la panda. „Prostia ucide”..faptul că mergi cu mult peste limita legală înseamnă prostie.

    • @Ursu88…am inteles…deci daca te calca unul (sau intra intine ca nu a reusit sa controleze masina)…ai sa-l intelegi…si chiar o sa-l consolezi.
      Deci noi nu o sa respectam regulile pana cand nu o sa avem autostrada din fata portii pana la destinatie…dar si atunci…o sa gasim noi un motiv sa le ocolim. Pnana una alta…avem 3 petece de autostrada…printre cele mai periculoase din europa..deh…romanii au gasit si acolo motiv sa nu resepcte.
      P.S. Ce nu iei avionul? Mai rapid…ah…stai ca romanul este nascut in masina…
      P.P.S Pana una alta…responsabilitatea noastra este sa respectam regulile…altfel nu putem avea pretentii de la alte persoane (gen parlamentari etc…). Ca daca-i sa o luam dupa logica voastra…eu ii inteleg ca fura…pana nu-si fac ei plinul…

    • Nu mă simt la faza asta… eu merg cu media de 160 pe autostradă și în țară și afară (dacă e posibil).

      Trecând peste asta, nu zice nimeni să nu stea și cu radarul pe autostradă, dar când la 10 km ai lucrări nesemnalizate, ai semnalizări rutiere incomplete sau periculoase sau când știi că ai între 2 secvențe de autostradă 15 km de drum care va duce la frustrări și la depășiri riscante și nu faci nimic pentru prevenirea sau repararea acestora, atunci ce fac aia pe autostradă e ciupeală.

      Să nu zic doar eu câte filmări am pus cu anumite intrări pe autostradă direct pe B2 fără accelerare, fără respectat marcajele… nici măcar o singură dată nu am văzut un echipaj să stea la intrările respective să îi ardă un pic pe ăștia sau să prevină comportamentele de genul.

      Pentru viteză pui radare fixe sau radare de viteză medie pe autostradă și lași echipajele la fiecare intrare pe autostradă și să vezi după foarte puțin timp ce civilizat o să se circule. Din când în când și câte un echipaj nemarcat pentru cei care depășesc pe banda de urgență, care fac pressing aiurea, care adorm pe B2… și chiar sa sesizeze potențialele pericole (gropi, denivelări etc.). Dar pentru asta trebuie să și muncească… și nu prea îi văd decât pândind.

  5. Nu, dar vad ca suntem campioni la gasit scuze. De parca prin germania /au au autostrada prin fiecare oras. Faptul ca nu poti ajunge cu 2-3 ore mai repede nu justifica sa pui in pericol viata altora.
    Am fost in cehia acum vo 2 ani (inainte de pandemie)…din 450km facuti prin cehia…doar 60km pe autostrada…restul pe drumuri nationale (deh…nu era autostrada chiar din casa in casa).

    P.S. Eu din TM pana la constanta am facut 10 ore…din TM pana in viena am facut 9 ore…aceasi distanta…
    P.P.S Dap…aproape 3 ore diferenta…cate vieti salvai, cate milioane de euro faceai…doar doua opriri…adica 6 ore de condus non-stop? Vezi ca-i extrem de riscant…scad reflexele dramatic.

    • Dar cine a vorbit despre punerea unor vieti in pericol. Sunt sincer, si recunosc ca nu respect limitele de viteza din Romania, dar asta nu inseamna ca sunt un teribilist. Este acea zicala „Viteza ucide”, gresit…prostia UCIDE. Am vazut de nenumarate ori oameni care mergeau cu 90-100km/h,respectand limita de viteza, dar care depaseau pe continua, depaseau chiar daca veneau masini de pe contrasens. Atata timp cat pot sa ajung mai repede la destinatie, fara a pune viata mea cat si a celor din jur in pericol, o voi face.

      Legat de opriri…la drumuri foarte lungi 800km+ nu suport ideea de a ma opri o data la 2 ore…am impresia ca nu mai ajung niciodata la destinatie, asa ca incerc cat de mult sa prelungesc perioada de oprire pana la 4-5 ore.

    • Timpul de reactie scade dramatic cu cresterea vitezei. Mai mult, timpul de reactie creste exponential cu timpul de condus (la 30 min sa sara lejer de 1.5 secunde…la 120Km/h…daca sare ceva in fata la 50m…cam nu apuci nici sa mai calci frana…cu atat mai mult cu cat iti ia, in conditii ideale 40m doar ca sa opresti masina de la viteza aia).
      Ala care depaseste ca boul cu 80km/h…este mai putin riscant decat unul care depaseste cu 120km/h…prin simplul fapt ca ala cu 80Km/h imi da mai mult timp mie sa reactionez si sa ma feresc de el.
      De ce crezi ca peste tot se doreste scaderea vitezei de deplasare? Numarul de accidente fatale scade dramatic in locurile unde viteza legala a scazut cu 10km/h.
      De crezi ca in strainatate sunt asa de putine accidente? Politia sa la panda…la greu (eu am vazut politie cu radarul in camion de marfa. Frecvent au autorulote turistice, au masini nemarcate…plin de ele). Pentru ca asta se numeste preventie: cand iti tataie curul ca platesti o amenda si sunt mari sanse sa te prinda…o lasi mai moale…

    • „la 120Km/h […] iti ia, in conditii ideale 40m doar ca sa opresti masina de la viteza aia”

      @ursul: ce masina conduci tu care opreste de la 120 la ora in 40 de metri? Eu nu stiu nici una pe care sa ai voie sa o conduci pe strada care sa poata asemenea distanta de franare. Cred ca McLaren Senna in teorie ar putea… dar in testare in viata reala nu a coborat sub 40m nici de la 70 de mile la ora (112km/h).

    • Da ai perfecta, dreptate…am incercat sa fiu hiper-optimist (daca-mi permite gramatica). Cu atat mai mult un argument impotriva vitezei.
      Realitatea este urmatoare: de la 100Km/h in conditii normale, o masina normala opresti in 55m..de la 120km/h o presti in 75m (conform unui studiu facut de AA)…La 160Km/h…este irelevant…parcurgi 44m/secunda…daca-ti apare ceva la 100km/h…ca franezi, ca nu franezi…tot preotul castiga.

    • pardon…100m…nu 100km/h daca-ti apare ceva 😀 typo greseala

    • Nu inteleg de ce se posteaza commenturile aiurea. Anyway:

      De acord cu Unul88, prostia ucide. Prostia si dezinteresul sunt principalele cauze si nu viteza. Imi pare rau sa zic dar trei sferturi din soferii romani nu sunt educati in trafic. O mare parte din ei circula dupa ureche. Numarul de accidente ar scadea dramatic daca soferii ar fi educati cum trebuie. Problema aceasta e accentuata si de faptul ca semnalizarea rutiera si infrastructura in general e de tot ra**tul. Asta tot strig aici de cand mi-am facut cont pe trafictube.

      Sunt de acord ca la viteza iti scade timpul de reactie dar teoretic nu ar trebui sa te puna nimeni in situatia de a frana de urgenta. Conduc de un an, aproape zilnic, pe autostrada. Merg cu aproximativ 230 – 270km/h si fac intre 700-1000km/zi. Iti promit ca in acest an, am avut parte de maxim 5 surprize care s-au lasat cu franare de urgenta. Din cele 5 , doua sau trei au fost din neatentie si soferii si-au cerut scuze, restul din nepasare/nesimtire/needucatie.

      Cand zic suprize ma refer la faptu ca ceilalti soferi au facut manevre care nu au fost semnalizate din timp sau eu nu le-am prevazut. Ca mi se baga in fata 100 de oameni pe zi asta e alta poveste, e dreptu tutoror sa foloseasca tot drumul. Dar na, cam asta e ideea, trebuie sa „simti” putin traficul si sa ai incredere in ceilalti parteneri de trafic. O educatie uniforma si stricta a soferilor ar ajuta mult lucrul acesta.

  6. De acord cu Unul88, prostia ucide. Prostia si dezinteresul sunt principalele cauze si nu viteza. Imi pare rau sa zic dar trei sferturi din soferii romani nu sunt educati in trafic. O mare parte din ei circula dupa ureche. Numarul de accidente ar scadea dramatic daca soferii ar fi educati cum trebuie. Problema aceasta e accentuata si de faptul ca semnalizarea rutiera si infrastructura in general e de tot ra**tul. Asta tot strig aici de cand mi-am facut cont pe trafictube.

    Sunt de acord ca la viteza iti scade timpul de reactie dar teoretic nu ar trebui sa te puna nimeni in situatia de a frana de urgenta. Conduc de un an, aproape zilnic, pe autostrada. Merg cu aproximativ 230 – 270km/h si fac intre 700-1000km/zi. Iti promit ca in acest an, am avut parte de maxim 5 surprize care s-au lasat cu franare de urgenta. Din cele 5 , doua sau trei au fost din neatentie si soferii si-au cerut scuze, restul din nepasare/nesimtire/needucatie.

    Cand zic suprize ma refer la faptu ca ceilalti soferi au facut manevre care nu au fost semnalizate din timp sau eu nu le-am prevazut. Ca mi se baga in fata 100 de oameni pe zi asta e alta poveste, e dreptu tutoror sa foloseasca tot drumul. Dar na, cam asta e ideea, trebuie sa „simti” putin traficul si sa ai incredere in ceilalti parteneri de trafic. O educatie uniforma si stricta a soferilor ar ajuta mult lucrul acesta.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!