Sunt curios…explica putin cu ce l-am incomodat. Eu am intrat intr-o depasire, pe linie discontinua si incercam sa intru in spatele lui Octaviosaurus, fara sa pun in pericol pe cei care veneau din fata si pe cel pe care l-am depasit…
Asta ca sa nu mai zic ca intentia ta a fost sa fortezi depasirea amandurora desi de cand iesi pe contrasens pe linie continua se vede ca e trafic pe contrasens. Nu ai schitat nimic cum ca ai vrea sa te repliezi intre ei… omul a tras in afara asfaltului ca sa ai tu loc sa nu te omori.
Vrei sa iti mai explic eu cu ce l-ai incomodat sau ne mai dai indicii legate de inutilitatea ta ca sofer?
RebounD11 cam de pe aici a început să îl incomodeze, nu? De aici începe să frâneze.
Probabil că gândea la fel ca tine că va forța depășirea. Tocmai că asta a fost problema. Dacă avea de gând să îi depășească pe amândoi frâna aluia îl ajuta. Autorul însă voia să se replieze și dintr-o dată manevra a devenit destul de greu de executat din cauza ăluia care FRÂNEAZĂ FĂRĂ MOTIV.
Ce urmează … român autentic. El greșește el face pe zmeul cu șicanări GRATIS – dar mai mult decât justificate în capul lui de cercopitec.
Acum… oare a existat ceva înainte între cei doi? Tony2019?
Ma bucur ca nu am fost nevoit sa explic eu pentru ca ar fi fost oleaca subiectiv. Ai perfecta dreptate. Frana lui pusa inca de cand am iesit in depasire m-a incurcat rau. Am fost nevoit sa mai raman putin expus pentru ca nu stiam cat de tare franeaza si nu vroiam sa ma urc pe el. Daca vroiam sa ii depasesc pe amandoi nu era problema…motor de 3.0l. Si nu, nu a existat nimic intre noi mai inainte de asta. Eu am venit in urma lui…am filmarile 🙂
Nu mai cap de stea, ala nu a pus frâna când ai ieșit tu in depășire . Ala te-a văzut ca te-ai băgat in depășire pe linie continua, a crezut ca începi sa decolezi , a pus frână, ce voiai sa facă? Faptul ca tu ai rămas fără pene repliandu-te , faptul ca nu mai aveai unde sa te duci , S-a dat pe margine cât a putut. Tu care pui frâna la consum, l-a iritat faptul ca veneai și stăteai lipit de dosul lui . Are și el vina sa, dar tu ești mult peste a sa.
o alta cauza a franei omului: bea cafea fierbinte si o pune in propria poala! Stim nu este un geniu, dar poate fi un motiv. Poate cel cu skoda nu era un geniu al sofatului, insa cel care depaseste cu siguranta nu s-a asigurat suficient, a inceput depasirea pe linie continua si este cel care pac cu „scrisoarea la gazeta.” A si binenteles ca in povestea lui : vai dar eu am inceput depasirea pe linie discontinua bla bla … ce dreaqu chiar asa … plus eu am 3L faceam si dreageam. In aceasta situatie nu vad cu ce ajuta 3L? ca putea sa fie un incident la o viteza mai mare sau ceva de genul.
PS
1. nu imi spune credeai ca incapi intre cei doi fara sa jenezi, evident?! Adica cel din spate cred ca a fost frana „blana” sa poti sa te incadrezi. Frumos era sa ai o filmare cu cel din spate in care te duceai sa ii ceri scuze cu respect.
2. cel mai simplu era daca observai ca skoda franeaza etc, sa ridici piciorul de pe acceleratie si sa te retragi pe pozitia initiala fara prea mare fas. Si acum nici nu aveai ce sa povestesti.
Intentia ta de a depasi amandoua masinile e clara, te-ai razgandit in ultimul moment, cel cu Octavia a reactionat cum a crezut el ca e OK, apoi ti-a aratat ca e sofer roman si ti-a pus frana in bot… Aveti amandoi cate o parte din vina, bine ca nu a fost nimic mai grav.
Meritai mult mai mult de atât, sa se fi dat jos sa te fi jucat în picioare, asta meritai
Te mai și întrebi singur, ce ai făcut?I ai pus viata în pericol, asta ai făcut.
Cine ți o fi dat ție permis, sau cum l ai luat……nu știm, depășire pe linie continua, nici ca te bagi, nici ca nu, ba vrei sa faci doua mașini,ba una…… ȘI TOT EL E DE VINA, NU?
Două lucruri sunt clare:
1. Ai gândit depășirea fix de-a…mp…iciorelea. Dacă așteptai 30 de scunde îi puteai depăși fără grețuri. Ai vrut să arăți ce? Ah, ai motor de 3l, uitasem…
2. A văzut că vii că berbecul și s-a gândit să te ajute un pic, d’aia s-a și retras pe acostament. Probabil nu văzuse emblema cu motor de 3l.
T.C.: Frana inceputa de la secunda 0:06 arata doar ca cel cu Skoda a gandit mai mult decat autorul. Cand vezi trafic pe contrasens si ca unul se baga in depasirea hotarata, in care loc intre tine si cel din spate nu este, te gandesti ca e prost si o sa forteze, franez sa ii maresc sansele de a termina depasirea si ma trag pe dreapta. Exact ce a facut cel cu Skoda. Nu zic ca a fost cea mai fericita alegere, dar are un rationament in spate. Stiu ce inseamna sa iti franeze cel in spatele caruia vrei sa te repliezi, cu toate astea eu nu am avut reactia autorului si nici nu am mintit in primul comentariu (vezi cel cu linia intrerupta) sau dat vina pe cel care a franat.
Inca ceva: vezi ca nu poti sa zici ca a franat fara motiv cand cu cateva cuvinte mai devreme chiar tu ii dai motivul: „posibil se gandea ca va forta depasirea”.
Tony2019: daca motor de 3 litri si nu era nici o problema sa ii depasesti pe ambii, de ce nu ai facut-o? Mai ales ca cel cu Skoda frana, era mai usor. Aaa, da, pentru ca mureai de aia, pentru ca te-ai bagat in depasire ca mutu, pe linie continua, fara sa te intereseze ca era trafic vizibil pe contrasens, fara sa te asiguri ca ai loc sa te repliezi intre cei doi fara sa ii stresezi (nu aveai, orice ai zice). Cat despre franele in bot ale lui, nu comentez, sunt o prostie, dar tu ai pierdut orice urma de credibilitate oricum cu faza cu depasitul pe linie intrerupta si sunt sigur ca i-ai aratat niste semne prin geam de aia ti-o pus niste frana in bot. Nu cred nici o secunda ca nu or fost provocate sau nemeritate.
Drumuri bune, sper ca nu pe unde circul si eu si ai grija de motorul ala de 3 litri ca la cum depasesti e posibil sa il ai pasager in dreapta in curand 😉
Si completare T.C.: „Dacă avea de gând să îi depășească pe amândoi frâna aluia îl ajuta. Autorul însă voia să se replieze”
Il ajuta, dar nu avea timp… se vede din screenshotul tau, si sa nu uitam: obiectele sunt mai aproape decat par, unghi larg etc. etc. 😆 Autorul a vrut sa se replieze exact cand si-a dat seama ca nu poate sa ii depaseasca pe ambii si tot din screenshotul tau se vede ca nici nu ar fi avut loc prea mult de repliere, ca asa de bine s-a asigurat ca nici nu s-a gandit la asta.
Hai sa nu ii cautam scenarii teoretice favorabile pentru autor, mai ales cand primul lucru pe care il sustine e ca a depasit pe linie intrerupta. Scenariul e simplu: autorul „motor 3l” a fortat o depasie a stresat pe toti, a aratat semne imbecile in loc sa reunoasca ca ii prost si a dat de unu’ la fel de prost care i-a tras o frana in bot.
Înțeleg chestia cu frânatul, strict în condițiile în care sunt eu cel depășit. ATÂT.
În rest, dacă ești cap de coloană și vezi că vine altul lansat din spate (nu a ajuns la tine) tu frânezi, nu?
Ca atare coloana se strânge și el să nu mai are loc de repliere. Foarte bună logica, nu am ce zice.
Nu are rost să comentez despre aprecierea dinstanțelor și timpilor pe filmare.
P.S.
Călcatul liniei continue nu are absolut nicio legătură cu reacția ăluia sau cu situația creată.
Hai să o lăsam așa, stim foarte bine că nu vom ajunge la un consens.
Autorul a depasit fix de-amp**ea si mai e si arogant ca are motor de 3l de parca o fi racheta la 200 si un pic cp si aproape 2tone, dar ala cu Skoda a facut o mare tampenie.
Daca isi continua drumul cred (sau cel putin sper) ca autorul si-ar fi dat seama ca trebuie sa intre intre ei. Asa putea sa iasa un carambol de toata frumusetea sau sa traga unu pe contrasens speriat (in special al-3-lea care iesea cel mai urat din toata treaba asta daca rezulta un accident)
Daca s-ar da premii pentru prostie in cazul asta i-as da locul 1 autorului, sa nu se intelegea ca ii tin partea. Oricum, meci greu intre el si cel cu Skoda. Felicitari ambilor
„În rest, dacă ești cap de coloană și vezi că vine altul lansat din spate (nu a ajuns la tine) tu frânezi, nu?”
Nu am fost niciodata cap de coloana … sau daca am fost si era drum liber in fata, discutam de alta clasa de masini care vine lansata din spate si discutam de alte probleme mai grave la mansarda aluia, daca e vorba de venit lansat pe contrasens 🙂 Nu pot sa zic ca am fost vreodata in postura celui cu Skoda.
@ Rebound Am fost in situatii de genu’, e foarte stresant, te uiti de 3 ori pe secunda in retrovizoare si inainte, calculezi daca ai unde sa te feresti in dreapta, esti foarte atent sa vezi daca cap-sec-ul care depaseste franeaza sa intre in spatele tau sau accelereaza sa treaca in fata, incerci sa-i anticipezi reactia ca sa-l ajuti si tu cu o frana sau cu acceleratie… si la urma rasufli usurat si tragi vreo doua injuraturi din fundu’ sufletului…
Câți de aici, atunci când intră în depășire constată că cel pe care doresc să îl depășească, se apucă de accelerat? Câți din cei de aici, atunci când depășesc observă că cel pe care îl depășesc frânează? Eu cred că nu există nici unul care să nu fi pățit asta. Din cauza asta legislația rutieră este foarte clară. Art. 119 – Conducătorul de vehicul care urmează să fie depășit este obligat:
a) să nu mărească viteza de deplasare;
b) să circule cât mai aproape de marginea din dreapta a părții carosabile sau a benzii pe care se deplasează.
Așadar, nu trebuie să accelereze și nici să frâneze. De ce? Pentru că cel ce depășește își cunoaște mașina, puterea motorului, distanța care îi trebuie să se replieze. Însă dacă cel depășit, frânează, ori accelerează, îl pune în pericol pe cel ce depășește, pe el și pe ceilalți participanți la trafic.
Asta vrea autorul să arate în clip.
Perfect de acord.
Dar mai este un articol pe care multi „conducatori” auto de aici l-au „uitat”.
Art.122 din Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002: „Se interzice conducatorilor de vehicule sa reduca brusc viteza ori sa efectueze o oprire neasteptata, fara motiv întemeiat.”
Am sa raspund putin aici…
Intentia mea a fost sa depasesc un singur autovehicul aflat in fata mea, atat!
Este adevarat ca am intrat in depasire la sfarsitul liniei continue dar dupa ce zona de pericol pentru care aceasta a fost amplasata a fost depasita si in zona nu era niciun indicator care sa interzica depasirea. Autovehiculele care se deplasau din sens opus erau la o distanta suficienta incat sa imi permita intrarea pe banda fara probleme, in spatele dumnealui. Am ramas putin expus pe sensul opus intrucat nu stiam cat de mult va frana domnul si nu am vrut sa amestecam culorile masinilor.
Din punctul meu de vedere, respectivul a creat ceea ce se numeste, o stare de pericol, gratuita.
Si am mai respectat si obligatiile ce imi reveneau potrivit Art.118 din ROUG 195/2002: „(1)Conducatorul de vehicul care efectueaza depasirea este obligat:
a)sa se asigure ca acela care îl urmeaza sau îl preceda nu a semnalizat intentia începerii unei manevre similare si ca poate depasi fara a pune în pericol sau fara a stânjeni circulatia din sens opus;
b)sa semnalizeze intentia de efectuare a depasirii;
c)sa pastreze în timpul depasirii o distanta laterala suficienta fata de vehiculul depasit;
d)sa reintre pe banda sau în sirul de circulatie initial dupa ce a semnalizat si s-a asigurat ca poate efectua aceasta manevra în conditii de siguranta pentru vehiculul depasit si pentru ceilalti participanti la trafic.
(2)Se recomandă ca la depăşirea unei biciclete distanţa laterală să fie de minimum 1,5 m.”
Câte articole doar ca sa cauți scuze :))) linia continua e linie continua . Trebuia sa depășești prima mașina abia atunci când ai ajuns in spatele skodei .
nu cred ca a uitat lumea de art 122 doar ca fiecare conducator auto stabileste ce este intemeiat, pentru ca legiuitorul nu a facut asta. Cum ziceam o cafea in poala, o cadere de calciu etc. Tu nu poti sa stabilesti ca ala este cum este doar pe supozitii. Nu de alta dar in baza supozitiilor, te-am vazut ca denaturai adevarul cu privire la linia continua si apoi o acum incerci sa explici ca a disparut situatia de pericol pentru care marcajul era pus bla bla. Ei bine marcajul continua pentru ca situatia de pericol nu se terminase, cum ai dedus tu ca a disparut situatia de pericol este n fundamentat.
Apoi eu vad ca citezi articole peste articole dar cu textul de mai jos de la tine ce parere ai? Ai reintrat in conditii de siguranta pentru vehiculul depasit si pentru ceilalti participanti la trafic? Skoda intra in categoria ceilalti daca tu nu ai vrut sa o depasesti (de asta ma indoiesc si faptul ca prima oara ai denaturat adevarul ma face sa cred ca nu esti un om onest si nu spui adevarul).
„d)sa reintre pe banda sau în sirul de circulatie initial dupa ce a semnalizat si s-a asigurat ca poate efectua aceasta manevra în conditii de siguranta pentru vehiculul depasit si pentru ceilalti participanti la trafic.”
Cumva in acest text am incercat sa aplic fix principiile pe care le aplici tu la cel din skoda considerandul un om lipsit de onestitate si rau voitor, fara sa ai o dovada sau intelegere ce s-a intamplat la el in masina si cu el. Daca si tie ti se aplica aceleasi principii o sa vezi ca iesi sifonat rau, de altfel se vede si din restul comentariilor.
@Daniel017 poți să ne explici ce are a face coada vacii cu ștampila primăriei?
gicuta13 discutăm proză fantastică sau pe baza unei situații concrete? Idiotul cu Skoda nu a scăpat cafeaua pe el, nici nu și-a pierdut cunoștiința. A avut doar o eclipsă sinaptică. Faptul că se trage spre dreapta denotă că era în deplinătatea facultăților mintale – atât poate el. De unde nu e, nici D-zeu nu cere. El este cel care crează o situație periculoasă.
Zi-mi și mie te rog: la 0:13 autorul este revenit pe bandă. 0:16 – 0:18 Skoda frânează brusc până la oprire (0:20). Fără motiv (pentru a doua oară). Dacă Opel (cea de a treia mașină) nu era pe fază și îl pocnea din spate pe autor, era bun de plată?
autorul discuta proza fantastica! El zice ca a inceput depasirea pe linie discontinua si inregsitrarea zice altceva, el a estimat ca incape intre doua masini si chiar forteaza intrarea desi situatia s-a schimbat si ne spune ca nu era problema ( eu estimez din poza ca avea cam 15-20m intre masinile intre care vrea sa intre, si da orice sofer trebuie sa poata estima distantele altfel isi arunca carnetul pe fereastra, toate regulile din codul rutier se bazeaza pe distante date in m), autorul ne spune ca situatia periculoasa pentru care s-a trasat linia continua s-a terminat chiar daca linia nu … etc. Acestea sunt fantasmagorii. Ca cel cu skoda nu este cel mai destept din curtea scolii, nu ai ce sa faci decat sa remarci ca s-au intalnit doua persoane cu acelasi caracter. Nu ii tin partea celui cu skoda insa m-am saturat ca oamenii sa caute scuze de la cei din jur fara sa se uite la ei in ograda si apoi sa fantazeze si sa inventeze argumente de ce au incalcat a,b,c si d. Legat de opel in caz de frana, da era vinovat insa si din cauza ca autorul s-a strecurat intre ei si i-a redus distanta de franare, fara sa respecte articolul pe care tot el il mentioneaza. Cumva foarte multe incalcari le vad la autor si doar una la skoda. (Nu vorbesc de ce face dupa replierea autorului pe banda, alea sunt marlanisme) Cum am mai zis, cel mai simplu era sa renunte la depasire, odata ce situatia s-a schimbat.
Daniel discutăm când o să treci peste treaba cu marcajul continuu
gicuta13, eu cred că problema se pune așa: ceea ce face autorul este o greșeală: nu a estimat bine distanța dintre vehicule.
Ceea ce face cel cu Skoda este intenție (și o face de două ori). Nu exclud aici scenariul în care Skoda și Opel erau împreună și cel cu Skoda nu a vrut să îl lase să se intercaleze între ei.
Deci avem:
– o greșeală care în cel mai nefericit caz se finaliza cu o frână ușoară din partea celui cu Opel. Nu contestă nimeni ilegalitatea manevrei.
– un inteligent care fiind cap de coloană frânează fără motiv (te rog nu mă lua cu posibile motive – se vede ulterior că nu a fost cazul) făcând spațiul și mai mic.
Care sunt rezultatele? Autorul nu se sperie și nu trage dreapta, ci frânează tare și se uită în oglindă dacă se poate replia în condiții de siguranță față de Opel – Opel care evident că, așa cum ar face orice om cu capul cu umeri, frânează să îi facă loc autorului.
Ce se întâmplă mai departe, când situația pare dezamorsată? Ce face cel cu Skoda? De ce?
Care puteau să fie urmările manevrei celui cu Skoda? Un accident, poate chiar carambol.
Deci da, clipul acesta, pe bună drepate, este despre cel cu Skoda. Nu se poate compara gravitatea faptelor celor doi.
Ce este însă trist, după unii de pe aici (mulți din păcate): reacțiile celui cu Skoda sunt complet întemeiate.
T.C. Totul pleacă de la depășirea neregulamentara . Ca încerci pe urma sa o dregi, nu merge . Am zis ca și ala cu Skoda are partea lui de vina , dar de la asta pana la al face pe autor nevinovat , e cale lunga
Nu ma lua in nume de rau,dar daca asa faci tu de obicei o depasire, este nasol !!lasand la o parte faptul ca ai inceput-o pe o zona interzisa, n-ai apreciat corect distanta fata de masinile de pe sensul opus, nici de pe sensul tau ! zici c-ai motor de 3.0 l ? unde era motorul acesta in depasire ? cel cu Skoda initial s-a ferit de tine, cu aceasta ocazia ti-a facut loc grupa mare, aveai timp lejer pentru repliere in fata lui.
Nu te mai da victima, 90% din situatia creata a fost generata de tine ! cel cu skoda te-a vazut ca vii oarecum lansat si ti-a facut loc, tu in loc sa-i dai talpa pana la capat ai pus frana !
Doi prosti se intalnesc pe drum dar autorul pare sa fie cel mai mare. Începi depasirea pe linie continua dar tu susții la primul comentariu ca e discontinua, deja incepi sa minti ceea ce ma face sa nu te cred si cand zici ca nu aveai de gand sa-i depasesti pe amandoi pentru ca se vede clar intentia ta. Baga-ti mintile in cap cand mai faci prostii de genul si poate lasi permisul pentru alta viata, acum clar nu stii sa-l folosesti.
WTF?! Russssia??
Bine ti-a facut…
Sunt curios…explica putin cu ce l-am incomodat. Eu am intrat intr-o depasire, pe linie discontinua si incercam sa intru in spatele lui Octaviosaurus, fara sa pun in pericol pe cei care veneau din fata si pe cel pe care l-am depasit…
„Eu am intrat intr-o depasire, pe linie discontinua”
Ce zici ca ai facut?
Asta ca sa nu mai zic ca intentia ta a fost sa fortezi depasirea amandurora desi de cand iesi pe contrasens pe linie continua se vede ca e trafic pe contrasens. Nu ai schitat nimic cum ca ai vrea sa te repliezi intre ei… omul a tras in afara asfaltului ca sa ai tu loc sa nu te omori.
Vrei sa iti mai explic eu cu ce l-ai incomodat sau ne mai dai indicii legate de inutilitatea ta ca sofer?
Defapt, ai intrat în depășire pe linie continuă și ai continuat pe linie discontinuă 😛
DN 71, cumva?
Conținutul acestui comentariu a fost eliminat pentru că nu aducea valoare discuției.
—
Echipa TT vă mulțumește pentru înțelegere.
RebounD11 cam de pe aici a început să îl incomodeze, nu? De aici începe să frâneze.

Probabil că gândea la fel ca tine că va forța depășirea. Tocmai că asta a fost problema. Dacă avea de gând să îi depășească pe amândoi frâna aluia îl ajuta. Autorul însă voia să se replieze și dintr-o dată manevra a devenit destul de greu de executat din cauza ăluia care FRÂNEAZĂ FĂRĂ MOTIV.
Ce urmează … român autentic. El greșește el face pe zmeul cu șicanări GRATIS – dar mai mult decât justificate în capul lui de cercopitec.
Acum… oare a existat ceva înainte între cei doi? Tony2019?
Ma bucur ca nu am fost nevoit sa explic eu pentru ca ar fi fost oleaca subiectiv. Ai perfecta dreptate. Frana lui pusa inca de cand am iesit in depasire m-a incurcat rau. Am fost nevoit sa mai raman putin expus pentru ca nu stiam cat de tare franeaza si nu vroiam sa ma urc pe el. Daca vroiam sa ii depasesc pe amandoi nu era problema…motor de 3.0l. Si nu, nu a existat nimic intre noi mai inainte de asta. Eu am venit in urma lui…am filmarile 🙂
Nu mai cap de stea,ala nu a pus frâna când ai ieșit tu in depășire . Ala te-a văzut ca te-ai băgat in depășire pe linie continua, a crezut ca începi sa decolezi , a pus frână, ce voiai sa facă? Faptul ca tu ai rămas fără pene repliandu-te , faptul ca nu mai aveai unde sa te duci , S-a dat pe margine cât a putut. Tu care pui frâna la consum, l-a iritat faptul ca veneai și stăteai lipit de dosul lui . Are și el vina sa, dar tu ești mult peste a sa.o alta cauza a franei omului: bea cafea fierbinte si o pune in propria poala! Stim nu este un geniu, dar poate fi un motiv. Poate cel cu skoda nu era un geniu al sofatului, insa cel care depaseste cu siguranta nu s-a asigurat suficient, a inceput depasirea pe linie continua si este cel care pac cu „scrisoarea la gazeta.” A si binenteles ca in povestea lui : vai dar eu am inceput depasirea pe linie discontinua bla bla … ce dreaqu chiar asa … plus eu am 3L faceam si dreageam. In aceasta situatie nu vad cu ce ajuta 3L? ca putea sa fie un incident la o viteza mai mare sau ceva de genul.
PS
1. nu imi spune credeai ca incapi intre cei doi fara sa jenezi, evident?! Adica cel din spate cred ca a fost frana „blana” sa poti sa te incadrezi. Frumos era sa ai o filmare cu cel din spate in care te duceai sa ii ceri scuze cu respect.
2. cel mai simplu era daca observai ca skoda franeaza etc, sa ridici piciorul de pe acceleratie si sa te retragi pe pozitia initiala fara prea mare fas. Si acum nici nu aveai ce sa povestesti.
Intentia ta de a depasi amandoua masinile e clara, te-ai razgandit in ultimul moment, cel cu Octavia a reactionat cum a crezut el ca e OK, apoi ti-a aratat ca e sofer roman si ti-a pus frana in bot… Aveti amandoi cate o parte din vina, bine ca nu a fost nimic mai grav.
Amândoi?
La liniștit puțin pe autor, merita mai mult
@eyesbloom ai si tu dreptate, dar ii urasc pe astia care pun frana in bot ca „sa iti arate ei” si o consider o manevra periculoasa.
Meritai mult mai mult de atât, sa se fi dat jos sa te fi jucat în picioare, asta meritai
Te mai și întrebi singur, ce ai făcut?I ai pus viata în pericol, asta ai făcut.
Cine ți o fi dat ție permis, sau cum l ai luat……nu știm, depășire pe linie continua, nici ca te bagi, nici ca nu, ba vrei sa faci doua mașini,ba una…… ȘI TOT EL E DE VINA, NU?
Cam câți KM ai matale la bord? După comentariu tău nu aș zice că ai prea mult peste 75k.
Doar un alt frustrat.
Două lucruri sunt clare:
1. Ai gândit depășirea fix de-a…mp…iciorelea. Dacă așteptai 30 de scunde îi puteai depăși fără grețuri. Ai vrut să arăți ce? Ah, ai motor de 3l, uitasem…
2. A văzut că vii că berbecul și s-a gândit să te ajute un pic, d’aia s-a și retras pe acostament. Probabil nu văzuse emblema cu motor de 3l.
Uitasem… ceea ce a facut dupa ce s-a retras pe acostament dovedeste ca si el gandeste de-ampiciorelea…
T.C.: Frana inceputa de la secunda 0:06 arata doar ca cel cu Skoda a gandit mai mult decat autorul. Cand vezi trafic pe contrasens si ca unul se baga in depasirea hotarata, in care loc intre tine si cel din spate nu este, te gandesti ca e prost si o sa forteze, franez sa ii maresc sansele de a termina depasirea si ma trag pe dreapta. Exact ce a facut cel cu Skoda. Nu zic ca a fost cea mai fericita alegere, dar are un rationament in spate. Stiu ce inseamna sa iti franeze cel in spatele caruia vrei sa te repliezi, cu toate astea eu nu am avut reactia autorului si nici nu am mintit in primul comentariu (vezi cel cu linia intrerupta) sau dat vina pe cel care a franat.
Inca ceva: vezi ca nu poti sa zici ca a franat fara motiv cand cu cateva cuvinte mai devreme chiar tu ii dai motivul: „posibil se gandea ca va forta depasirea”.
Tony2019: daca motor de 3 litri si nu era nici o problema sa ii depasesti pe ambii, de ce nu ai facut-o? Mai ales ca cel cu Skoda frana, era mai usor. Aaa, da, pentru ca mureai de aia, pentru ca te-ai bagat in depasire ca mutu, pe linie continua, fara sa te intereseze ca era trafic vizibil pe contrasens, fara sa te asiguri ca ai loc sa te repliezi intre cei doi fara sa ii stresezi (nu aveai, orice ai zice). Cat despre franele in bot ale lui, nu comentez, sunt o prostie, dar tu ai pierdut orice urma de credibilitate oricum cu faza cu depasitul pe linie intrerupta si sunt sigur ca i-ai aratat niste semne prin geam de aia ti-o pus niste frana in bot. Nu cred nici o secunda ca nu or fost provocate sau nemeritate.
Drumuri bune, sper ca nu pe unde circul si eu si ai grija de motorul ala de 3 litri ca la cum depasesti e posibil sa il ai pasager in dreapta in curand 😉
Si completare T.C.:
„Dacă avea de gând să îi depășească pe amândoi frâna aluia îl ajuta. Autorul însă voia să se replieze”
Il ajuta, dar nu avea timp… se vede din screenshotul tau, si sa nu uitam: obiectele sunt mai aproape decat par, unghi larg etc. etc. 😆 Autorul a vrut sa se replieze exact cand si-a dat seama ca nu poate sa ii depaseasca pe ambii si tot din screenshotul tau se vede ca nici nu ar fi avut loc prea mult de repliere, ca asa de bine s-a asigurat ca nici nu s-a gandit la asta.
Hai sa nu ii cautam scenarii teoretice favorabile pentru autor, mai ales cand primul lucru pe care il sustine e ca a depasit pe linie intrerupta. Scenariul e simplu: autorul „motor 3l” a fortat o depasie a stresat pe toti, a aratat semne imbecile in loc sa reunoasca ca ii prost si a dat de unu’ la fel de prost care i-a tras o frana in bot.
Înțeleg chestia cu frânatul, strict în condițiile în care sunt eu cel depășit. ATÂT.
În rest, dacă ești cap de coloană și vezi că vine altul lansat din spate (nu a ajuns la tine) tu frânezi, nu?
Ca atare coloana se strânge și el să nu mai are loc de repliere. Foarte bună logica, nu am ce zice.
Nu are rost să comentez despre aprecierea dinstanțelor și timpilor pe filmare.
P.S.
Călcatul liniei continue nu are absolut nicio legătură cu reacția ăluia sau cu situația creată.
Hai să o lăsam așa, stim foarte bine că nu vom ajunge la un consens.
Autorul a depasit fix de-amp**ea si mai e si arogant ca are motor de 3l de parca o fi racheta la 200 si un pic cp si aproape 2tone, dar ala cu Skoda a facut o mare tampenie.
Daca isi continua drumul cred (sau cel putin sper) ca autorul si-ar fi dat seama ca trebuie sa intre intre ei. Asa putea sa iasa un carambol de toata frumusetea sau sa traga unu pe contrasens speriat (in special al-3-lea care iesea cel mai urat din toata treaba asta daca rezulta un accident)
Daca s-ar da premii pentru prostie in cazul asta i-as da locul 1 autorului, sa nu se intelegea ca ii tin partea. Oricum, meci greu intre el si cel cu Skoda. Felicitari ambilor
„În rest, dacă ești cap de coloană și vezi că vine altul lansat din spate (nu a ajuns la tine) tu frânezi, nu?”
Nu am fost niciodata cap de coloana … sau daca am fost si era drum liber in fata, discutam de alta clasa de masini care vine lansata din spate si discutam de alte probleme mai grave la mansarda aluia, daca e vorba de venit lansat pe contrasens 🙂 Nu pot sa zic ca am fost vreodata in postura celui cu Skoda.
@ Rebound Am fost in situatii de genu’, e foarte stresant, te uiti de 3 ori pe secunda in retrovizoare si inainte, calculezi daca ai unde sa te feresti in dreapta, esti foarte atent sa vezi daca cap-sec-ul care depaseste franeaza sa intre in spatele tau sau accelereaza sa treaca in fata, incerci sa-i anticipezi reactia ca sa-l ajuti si tu cu o frana sau cu acceleratie… si la urma rasufli usurat si tragi vreo doua injuraturi din fundu’ sufletului…
Câți de aici, atunci când intră în depășire constată că cel pe care doresc să îl depășească, se apucă de accelerat? Câți din cei de aici, atunci când depășesc observă că cel pe care îl depășesc frânează? Eu cred că nu există nici unul care să nu fi pățit asta. Din cauza asta legislația rutieră este foarte clară. Art. 119 – Conducătorul de vehicul care urmează să fie depășit este obligat:
a) să nu mărească viteza de deplasare;
b) să circule cât mai aproape de marginea din dreapta a părții carosabile sau a benzii pe care se deplasează.
Așadar, nu trebuie să accelereze și nici să frâneze. De ce? Pentru că cel ce depășește își cunoaște mașina, puterea motorului, distanța care îi trebuie să se replieze. Însă dacă cel depășit, frânează, ori accelerează, îl pune în pericol pe cel ce depășește, pe el și pe ceilalți participanți la trafic.
Asta vrea autorul să arate în clip.
Din ce ai dat tu acolo să frâneze nu e interzis, nici să încetinească.
O vrea autorul să arate ceva, dar ce a arătat e că s-a băgat ca prostul și a dat de unul ca el apoi s-au dat victimă.
Perfect de acord.
Dar mai este un articol pe care multi „conducatori” auto de aici l-au „uitat”.
Art.122 din Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002: „Se interzice conducatorilor de vehicule sa reduca brusc viteza ori sa efectueze o oprire neasteptata, fara motiv întemeiat.”
Am sa raspund putin aici…
Intentia mea a fost sa depasesc un singur autovehicul aflat in fata mea, atat!
Este adevarat ca am intrat in depasire la sfarsitul liniei continue dar dupa ce zona de pericol pentru care aceasta a fost amplasata a fost depasita si in zona nu era niciun indicator care sa interzica depasirea. Autovehiculele care se deplasau din sens opus erau la o distanta suficienta incat sa imi permita intrarea pe banda fara probleme, in spatele dumnealui. Am ramas putin expus pe sensul opus intrucat nu stiam cat de mult va frana domnul si nu am vrut sa amestecam culorile masinilor.
Din punctul meu de vedere, respectivul a creat ceea ce se numeste, o stare de pericol, gratuita.
Si am mai respectat si obligatiile ce imi reveneau potrivit Art.118 din ROUG 195/2002: „(1)Conducatorul de vehicul care efectueaza depasirea este obligat:
a)sa se asigure ca acela care îl urmeaza sau îl preceda nu a semnalizat intentia începerii unei manevre similare si ca poate depasi fara a pune în pericol sau fara a stânjeni circulatia din sens opus;
b)sa semnalizeze intentia de efectuare a depasirii;
c)sa pastreze în timpul depasirii o distanta laterala suficienta fata de vehiculul depasit;
d)sa reintre pe banda sau în sirul de circulatie initial dupa ce a semnalizat si s-a asigurat ca poate efectua aceasta manevra în conditii de siguranta pentru vehiculul depasit si pentru ceilalti participanti la trafic.
(2)Se recomandă ca la depăşirea unei biciclete distanţa laterală să fie de minimum 1,5 m.”
Câte articole doar ca sa cauți scuze :))) linia continua e linie continua . Trebuia sa depășești prima mașina abia atunci când ai ajuns in spatele skodei .
nu cred ca a uitat lumea de art 122 doar ca fiecare conducator auto stabileste ce este intemeiat, pentru ca legiuitorul nu a facut asta. Cum ziceam o cafea in poala, o cadere de calciu etc. Tu nu poti sa stabilesti ca ala este cum este doar pe supozitii. Nu de alta dar in baza supozitiilor, te-am vazut ca denaturai adevarul cu privire la linia continua si apoi o acum incerci sa explici ca a disparut situatia de pericol pentru care marcajul era pus bla bla. Ei bine marcajul continua pentru ca situatia de pericol nu se terminase, cum ai dedus tu ca a disparut situatia de pericol este n fundamentat.
Apoi eu vad ca citezi articole peste articole dar cu textul de mai jos de la tine ce parere ai? Ai reintrat in conditii de siguranta pentru vehiculul depasit si pentru ceilalti participanti la trafic? Skoda intra in categoria ceilalti daca tu nu ai vrut sa o depasesti (de asta ma indoiesc si faptul ca prima oara ai denaturat adevarul ma face sa cred ca nu esti un om onest si nu spui adevarul).
„d)sa reintre pe banda sau în sirul de circulatie initial dupa ce a semnalizat si s-a asigurat ca poate efectua aceasta manevra în conditii de siguranta pentru vehiculul depasit si pentru ceilalti participanti la trafic.”
Cumva in acest text am incercat sa aplic fix principiile pe care le aplici tu la cel din skoda considerandul un om lipsit de onestitate si rau voitor, fara sa ai o dovada sau intelegere ce s-a intamplat la el in masina si cu el. Daca si tie ti se aplica aceleasi principii o sa vezi ca iesi sifonat rau, de altfel se vede si din restul comentariilor.
@Daniel017 poți să ne explici ce are a face coada vacii cu ștampila primăriei?
gicuta13 discutăm proză fantastică sau pe baza unei situații concrete? Idiotul cu Skoda nu a scăpat cafeaua pe el, nici nu și-a pierdut cunoștiința. A avut doar o eclipsă sinaptică. Faptul că se trage spre dreapta denotă că era în deplinătatea facultăților mintale – atât poate el. De unde nu e, nici D-zeu nu cere. El este cel care crează o situație periculoasă.
Zi-mi și mie te rog: la 0:13 autorul este revenit pe bandă. 0:16 – 0:18 Skoda frânează brusc până la oprire (0:20). Fără motiv (pentru a doua oară). Dacă Opel (cea de a treia mașină) nu era pe fază și îl pocnea din spate pe autor, era bun de plată?
autorul discuta proza fantastica! El zice ca a inceput depasirea pe linie discontinua si inregsitrarea zice altceva, el a estimat ca incape intre doua masini si chiar forteaza intrarea desi situatia s-a schimbat si ne spune ca nu era problema ( eu estimez din poza ca avea cam 15-20m intre masinile intre care vrea sa intre, si da orice sofer trebuie sa poata estima distantele altfel isi arunca carnetul pe fereastra, toate regulile din codul rutier se bazeaza pe distante date in m), autorul ne spune ca situatia periculoasa pentru care s-a trasat linia continua s-a terminat chiar daca linia nu … etc. Acestea sunt fantasmagorii. Ca cel cu skoda nu este cel mai destept din curtea scolii, nu ai ce sa faci decat sa remarci ca s-au intalnit doua persoane cu acelasi caracter. Nu ii tin partea celui cu skoda insa m-am saturat ca oamenii sa caute scuze de la cei din jur fara sa se uite la ei in ograda si apoi sa fantazeze si sa inventeze argumente de ce au incalcat a,b,c si d. Legat de opel in caz de frana, da era vinovat insa si din cauza ca autorul s-a strecurat intre ei si i-a redus distanta de franare, fara sa respecte articolul pe care tot el il mentioneaza. Cumva foarte multe incalcari le vad la autor si doar una la skoda. (Nu vorbesc de ce face dupa replierea autorului pe banda, alea sunt marlanisme) Cum am mai zis, cel mai simplu era sa renunte la depasire, odata ce situatia s-a schimbat.
@T.C : tu ne crezi prosti pe toți?
Daniel discutăm când o să treci peste treaba cu marcajul continuu
gicuta13, eu cred că problema se pune așa: ceea ce face autorul este o greșeală: nu a estimat bine distanța dintre vehicule.
Ceea ce face cel cu Skoda este intenție (și o face de două ori). Nu exclud aici scenariul în care Skoda și Opel erau împreună și cel cu Skoda nu a vrut să îl lase să se intercaleze între ei.
Deci avem:
– o greșeală care în cel mai nefericit caz se finaliza cu o frână ușoară din partea celui cu Opel. Nu contestă nimeni ilegalitatea manevrei.
– un inteligent care fiind cap de coloană frânează fără motiv (te rog nu mă lua cu posibile motive – se vede ulterior că nu a fost cazul) făcând spațiul și mai mic.
Care sunt rezultatele? Autorul nu se sperie și nu trage dreapta, ci frânează tare și se uită în oglindă dacă se poate replia în condiții de siguranță față de Opel – Opel care evident că, așa cum ar face orice om cu capul cu umeri, frânează să îi facă loc autorului.
Ce se întâmplă mai departe, când situația pare dezamorsată? Ce face cel cu Skoda? De ce?
Care puteau să fie urmările manevrei celui cu Skoda? Un accident, poate chiar carambol.
Deci da, clipul acesta, pe bună drepate, este despre cel cu Skoda. Nu se poate compara gravitatea faptelor celor doi.
Ce este însă trist, după unii de pe aici (mulți din păcate): reacțiile celui cu Skoda sunt complet întemeiate.
T.C. Totul pleacă de la depășirea neregulamentara . Ca încerci pe urma sa o dregi, nu merge . Am zis ca și ala cu Skoda are partea lui de vina , dar de la asta pana la al face pe autor nevinovat , e cale lunga
Nu ma lua in nume de rau,dar daca asa faci tu de obicei o depasire, este nasol !!lasand la o parte faptul ca ai inceput-o pe o zona interzisa, n-ai apreciat corect distanta fata de masinile de pe sensul opus, nici de pe sensul tau ! zici c-ai motor de 3.0 l ? unde era motorul acesta in depasire ? cel cu Skoda initial s-a ferit de tine, cu aceasta ocazia ti-a facut loc grupa mare, aveai timp lejer pentru repliere in fata lui.
Nu te mai da victima, 90% din situatia creata a fost generata de tine ! cel cu skoda te-a vazut ca vii oarecum lansat si ti-a facut loc, tu in loc sa-i dai talpa pana la capat ai pus frana !
Autorul este vinovat pentru că a efectuat o depăşire neregulamentară iar şoferul Skodei este vinovat de tentativă de omor. Punct.
Tot autorul e vinovat de tentativa de omor..a lui , a celui pe care l-a depășit , a celor de pe contrasens, a aluia cu skoda
Doi prosti se intalnesc pe drum dar autorul pare sa fie cel mai mare. Începi depasirea pe linie continua dar tu susții la primul comentariu ca e discontinua, deja incepi sa minti ceea ce ma face sa nu te cred si cand zici ca nu aveai de gand sa-i depasesti pe amandoi pentru ca se vede clar intentia ta. Baga-ti mintile in cap cand mai faci prostii de genul si poate lasi permisul pentru alta viata, acum clar nu stii sa-l folosesti.
felicitari, ai castigat premiul tony pentru bombardieri. poti sa ai si ferrari, nu asa se face o depasire.