Adaugă comentariu

36 comentarii
  1. Eu consider ca nu a fost legala, din motivul ca el a ajuns sa te stanjeneasca prin manevra lui de depasire si putea sa creeze un accident.
    Consider ca putea sa ramana pe banda lui pana il depaseai.

  2. da si nu, da pt ca trb sa te lase sa iti executi manevra in care te angajasei, nu pt ca erai mult in spate

  3. Nou

    poate gresesc,ai voie sa depasesti mai multe masini in aceeasi manevra?cred ca se numeste depasirea coloanei…oricum,nu te-a incomodat foarte tare…nu dau +,nu dau -!

  4. @razvankid, nu poate, sigur gresesti.

  5. Poti depasi cate masini vrei. Treaba cu coloana e la semafor.

  6. Nou

    E@razvankid: e interzisa depasirea unei coloane aflate in STATIONARE. Coloana in miscare o poti depasi fara sa stanjenesti traficul.

  7. In lege (ordonanta) nu zice nimeni ca nu ai voie sa depasesti mai multe vehicule deodata, doar ca nu e o singura depasire, sunt mai multe, cate una pentru fiecare vehicul:
    Art. 45. (1) Depăşirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe acelaşi sens de circulaţie, prin schimbarea direcţiei de mers şi ieşirea de pe banda de circulaţie sau din şirul de vehicule în care s-a aflat iniţial.

    Iar dupa fiecare depasire, deci dupa fiecare depasit trebuie sa te reasiguri:
    (2) Conducătorul vehiculului care se angajează în depăşire trebuie să se asigure că vehiculul care circulă în faţa sau în spatele lui nu a iniţiat o asemenea manevră.

    (@razvankid: gresesti, dar stii tu ceva, nu chiar tot 😉 :
    Art. 120 – (1) Se interzice depăşirea vehiculelor:
    k) pe sectorul de drum unde s-a format o coloană de vehicule în aşteptare, dacă prin aceasta se intră pe sensul opus de circulaţie.
    (2) Se interzice depăşirea coloanei oficiale.
    )

    Aici tu deja depasisesi pe cel din fata ta, deci urmatorul depasit era Megane-ul, care a procedat neregulamentar din mai multe puncte de vedere conform regulamentului:
    – din punct de vedere al unui vehicul care vrea sa depaseasca, nu a respectat urmatoarele:
    Art. 118 – Conducătorul de vehicul care efectuează depăşirea este obligat:
    a) să se asigure că acela care îl urmează sau îl precede nu a semnalizat intenţia începerii unei manevre similare şi că poate depăşi fără a pune în pericol sau stânjeni circulaţia din sens opus;
    b) să semnalizeze intenţia de efectuare a depăşirii;

    – din punct de vedere al unui vehicul depasit, nu a respectat, evident, urmatoarele:
    Art. 119 – Conducătorul de vehicul care urmează să fie depăşit este obligat:
    a) să nu mărească viteza de deplasare;
    b) să circule cât mai aproape de marginea din dreapta a părţii carosabile sau a benzii pe care se deplasează.

    Obiectiv vorbind, greseala lui cea mai mare (si din ce se vede, nu extraordinara) a fost ca ti-a taiat din elan desi avea destul loc si putea sa faca in asa fel incat sa nu te incurce deloc.

    Deci, nu a facut o manevra legala, dar nici nu a facut o marlanie… doar o mica nehotarare, care se poate ierta in conditiile date. 🙂

  8. eu zic ca aveai timp sa-i depasesti pe toti.

  9. Nou

    Va respect parerile,dar : Art. 45. (1) Depăşirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul…stop!vehicul,nu vehicule…corect nu ar fi sa depasesti si sa te repliezi,si dupa,sa o iei de la capat?intreb,nu dau cu parul…la urma -urmei TT este educational

  10. Ai o logica perfecta. Exemplul e putin fortat, dar cand mananci, iei o lingura de supa, asezi din nou lingura pe masa, apoi iei din nou o lingura de supa s.a.m.d?
    De cate incercari ai avut nevoie sa obtii permisul de conducere?

  11. kid, e trecut de ora 10 noaptea. maine ai scoala.

  12. @razvankid… nu dai plus nu dai minus, dar cand dai de carnet? 😛

    @autor… mai bine intrebai daca s-a asigurat inainte sa depaseasca… eu cred ca daca accelera mai hotarat nu te incomoda si era mult mai OK!

  13. Nou

    @Dan sa nu comparam cina cu soferia!poate chiar nu trebuie sa iti explic,dar permisul meu este din ianuarie 1999,fara intrerupere,fara accidente…si da,e luat din prima!Logica mea se bazeaza pe textul legii(care ar trebui sa fie f.f. exact)
    @Iuda-apreciez filmuletele tale-atat!
    Am comentat doar pentru ca mi s-a parut ca cel din fata nu l-a incomodat prea tare pe autor,iar pentru ca legislatia este atat de ambigua,intotdeauna exista scapari la interpretare.

  14. pai nu l-a incomodat si nu-i deloc ambigua.

  15. Ala pare mai degraba ca nu s-a asigurat cum trebuie atunci cand a intrat in depasire.

  16. @razvankid: in definitia depasirii nu zice nimic de repliere iar singurele obligatii legate de asa ceva sunt ca aceasta sa fie semnalizata si precedata de asigurare. Nu incerca sa interpretezi ceva ce nu e scris… nu e ambigua aproape deloc legislatia, are doar putine lipsuri nu ambiguitati. 🙂

  17. Nou

    Exact din motivul pe care îl vedem în film nu se depăşesc mai multe vehicule. Poate să înceapă altul o depăşire; poate să vină curbă cînd eşti în depăşirea celei de-a naişpea maşini; poate să multe.
    În teorie, autorul nu depăşea Megane-ul, deci Megane-ul a depăşit corect.
    Hai cu minus!

  18. Eram curios cum vad si altii. E adevarat ca s-a bagat cand eram deja in depasire, insa nu cred ca avea cum sa isi dea seama cat de rapid acceleram eu. Are circumstante atenuante.

    🙂

  19. E simplu. Daca te-a obligat sa franezi sau sa-ti schimbi directia de deplasare, se cheama ca nu ti-a dat prioritate. La atat se rezuma discutia, nu la cate masini ai voie sa depasesti. Nu conteaza daca si-a dat sau nu seama de viteza ta. Daca si-a dat, e magar. Daca nu, e sofer prost si mai bine s-ar duce sa-si predea singur permisul pana nu face o boacana. In ambele cazuri, repet, daca te-a obligat sa franezi, atunci se cheama ca nu ti-a dat prioritate. Simplu.

  20. A gresit clar cel cu meganul. Nu avea cum sa anticipeze cat de tare ar putea apasa autorul acceleratia caz in care ori se proptea in el ori frana violent si poate iesea in decor. Mai bine astepta 2 sec pana trecea de el si executa manevra fara riscuri.

  21. Circumstanta agravanta este si faptul ca ploua, deci carosabilul era umed si o frana la viteza mare in astfel de conditii se putea termina tragic…Ii recomand celui cu Megane-ul sa predea permisul la politie. Sper sa nu-l intalnesc, merg destul de des pe drumul ala…

  22. @iuda Din pacate nu am Ferrari, insa accelereaza binisor jucaria 🙂

    Faza asta a fost lejera, am patit altele si mai si, insa pe vremea aia nu aveam camera.

  23. Nu, nu e ilegala manevra. Ca l-ai prins tu din urma la un momentdat, nu se cheama ca nu ti-a acordat prioritate. Era ilegal daca se baga in depasire cand erai aproape de el, si erai nevoit sa franezi sau sa faci vreo manevra de evitare din cauza lui. La tine au trecut secunde bune pana cand ai fost nevoit sa reduci viteza. Si atunci cred ca ai facut-o fiindca ai vrut sa te repliezi in spatele Golfului negru. Deci doar ai ajuns din urma un vehicul care se afla in fata ta si care circula cu o viteza usor mai mica. 😉

  24. Baietii care ati dat – la comentariul meu, aveti si argumente? Eu am:
    Art.6 din OUG 195/2002: „În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile şi termenii de mai jos au următorul înţeles:

    1. acordare a priorităţii – obligaţia oricărui participant la trafic de a nu-şi continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obligă pe ceilalţi participanţi la trafic care au prioritate de trecere să-şi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească;”

    Atentie inca odata: „SA-SI MODIFICE BRUSC DIRECTIA SAU VITEZA DE DEPLASARE” . Exista asa ceva in videoclipul de mai sus? Eu nu vad. Vad o usoara reducere a vitezei de deplasare, la cateva secunde dupa ce Megane-ul incepe manevra de depasire.

  25. @GBA – Eu cred că „brusc” nu înseamnă că te înfigi violent cu piciorul în frână ci că în momentul în care respectivul a inițiat manevra tu ești forțat să reacționezi imediat, chiar și reducând treptat viteza, dar reacționezi instant pentru că altfel se întâmplă ceva, deci „brusc” cu sensul de „imediat”. În sensul ăsta, nu a acordat prioritate.

    BRUSC, -Ă, bruști, -e, adj. (Adesea adverbial) Care se produce, se petrece pe neașteptate, subit, dintr-odată. — Din fr. brusque. Sursa: DEX ’09 (2009)

    Ref. la clip, impresia mea e că autorul nu a fost forțat să reacționeze brusc/imediat, dar sunt de aceeași părere cu @Kor, aceasta e singura întrebare pe care trebuie să și-o pună ca să afle dacă protagonistul i-a acordat sau nu prioritate.

  26. Nou

    Se dau vehiculele D, C, B şi A. Ele se deplasează pe acelaşi sens de mers, în frunte cu vehiculul D şi în ordinea expusă anterior. Între vehiculele C şi A nu există contact vizual, din cauza volumului vehiculului B. Pe o porţiune de drum care permite această manevră, vehiculele C şi A, semnalizează şi încep simultan manevra de depăşire a vehiculelor din faţă. Vehiculul A se deplasează cu o viteză superioară şi ajunge din urmă vehiculul C. Din sens opus se apropie vehiculul Ş. Vehiculul C încheie la timp manevra de depăşire, însă vehiculul A nu are timp să revină pe bandă şi dă nas în nas cu vehiculul Ş. Nu-i aşa că vehiculul C e de vină pt. eveniment, din cauză că se deplasa încet?

  27. 😆 😆 😆 „E simplu. Daca te-a obligat sa franezi sau sa-ti schimbi directia de deplasare, se cheama ca nu ti-a dat prioritate.” 😆 😆 😆

  28. @GBA = „brusc” nu se refera la intensitatea modificarii vitezei sau a traiectoriei, ci are valoare temporala. „brusc” inseamna „imediat”. Daca cineva ma obliga Imediat sa reduc viteza fie si cu 1 km la ora sau sa-mi modific traiectoria fie si sub un unghi de 1 grad, se cheama ca nu mi-a acordat prioritate.

  29. @Kor: dar nici nu ma refeream la intensitate. Inca din primul comentariu, am precizat ca „au trecut secunde bune pana cand ai fost nevoit sa reduci viteza” 😉

  30. Amandoi sunteti ilegalisti:
    1 . Obligatiile celui care executa depasirea :
    – sa se asigure ca cel care il urmeaza sau il precede nu a semnalizat intentia inceperii unei manevre similare si ca poate depasi fara a pune in pericol sau stanjeni circulatia din sens opus
    – sa semnalizeze intentia de efectuare a depasirii
    – sa pastreze in timpul depasirii o distanta laterala suficienta fata de vehiculul depasit
    – sa reintre pe banda de circulatie initiala , dupa ce s-a asigurat ca poate efectua aceasta manevra in conditii de siguranta pentru vehiculul depasit si ceilalti participanti la trafic
    2 . Obligatiile celui depasit:
    – sa nu mareasca viteza de deplasare
    – sa circule cat mai aproape de marginea din dreapta a partii carosabile
    Vad ca in ziua de azi fiecare interpreteaza legea cum ii convine in functie de situatie. Scrie clar VEHICUL nu vehicule. Iar – sa reintre pe banda de circulatie initiala , dupa ce s-a asigurat ca poate efectua aceasta manevra in conditii de siguranta pentru vehiculul depasit si ceilalti participanti la traffic nu inseamna ca poti depasi x masini deoarece este obligatie a definitiei depasirii in care zice ca trebuie intrat in sirul initial din care a plecat.
    Cel cu megane-ul a gresit ca nu a semnalizat.
    Concluzie: degeaba avem legi ca fiecare le interpreteaza dupa cum ii convine.

  31. @Marco – bon, deci umblam la chitibuserii? Atunci rumega putin asta:

    „sa reintre pe banda de circulatie initiala , dupa ce s-a asigurat ca poate efectua aceasta manevra in conditii de siguranta pentru vehiculul depasit si ceilalti participanti la trafic

    Si daca nu se intrunesc conditiile alea de siguranta? De exemplu, in fata vehiculului depasit mai e un alt vehicul, dar spatiul dintre ele nu-mi permite sa reintru pe banda imediat dupa primul vehicul depasit. Evident, nu mai reintru in banda ci continui depasirea.

    Asadar, nu, legea nu ne interzice sa depasim mai multe vehicule. Acuma depinde si de fiecare. Eu unul evit sa depasesc mai mult de 2 vehicule, si de cele mai multe ori ma multumesc cu cate una, pe rand. Nu ma simt in siguranta pe contrasens prea multa vreme. De asemenea nu intre in depasire decat dupa ce cel din fata mea, si care a initiat si el depasirea, nu a finalizat manevra. Am nevoie de vizibilitate.

  32. Pai adica el a continuat depasirea ca nu putea sa reintre in siguranta in banda initiala hai ca asta e funny. Dupa cum ziceam toti „interpretam” legea. Insa in caz de POC o sa se judece dupa SCRIS (adica vehicul = 1). Asta cu depasitul mai multor masini odata e ca aia cu nu merg pe banda 1 ca (diverse motive). Din punctual meu de vedere autorul nu a terminat depasirea regulamentar. Nu mai discut in contradictoriu ca nu are rost.

  33. @Marco – nici din punctul meu de vedere n-are rost. Dar nici nu m-ai convins. O sa revin doar in momentul cand voi lua amenda pentru ca am depasit doua masini. Asta inseamna cam la vreo doua zile dupa Pastele Cailor.