Pana la urma, toti suntem parteneri in trafic. Exista insa unii care adapteaza regulile de circulatie potrivit intereselor personale de moment sau le „uita” atunci cand n-ar fi voie.
Azi, episodul 157.
Fundal sonor: R.o.g.i – Secrets.
Music provided by FreeMusicWave – No Copyright Music:
https://www.youtube.com/channel/UC4wUSUO1aZ_NyibCqIjpt0g
4 comentarii
0:22 Nici nu mai știu ce să zic. Eu semnalizez stânga sau dreapta, unde vreau să parchez, și în 4 din 5 cazuri mașina din spate vine prea aproape de mine și nu-mi lasă loc. Sau dacă are loc, mă depășește milimetric în timp ce virez, și trebuie să mă opresc ca să nu-l agăț cu botul. Să încerc cu avariile, ca cel din clip?
0:50 Asta mă „seacă” și pe mine. Foarte mulți semnalizează intrarea în giratoriu (inutil din punctul meu de vedere), foarte puțini semnalizează ieșirea, care e mult mai importantă.
1:35 Bun simț rar întâlnit! 🙂
1:50 Da, e și asta o soluție.
2:10 Măcar a semnalizat ieșirea. 🙂
3:15 Deșteptul care a depășit mașina ce oprea la trecerea de pietoni trebuie bătut bine. Cel pe care l-au ținut frânele ar trebui și el urecheat, să-și folosească pe viitor capul.
+, ca de obicei. 🙂
He he, erată: la primul paragraf voiam să scriu „4 din 5 cazuri”…
Și ultimul emoticon era 🙂 și nu 🙁
Se vede că nu mi-am băut cafeaua! 🙂
„Eu semnalizez stânga sau dreapta, unde vreau să parchez […]. Să încerc cu avariile, ca cel din clip?”
Soluţia este, ca de obicei, …mixtă. Continuă să foloseşti semnalizarea în cazul în care ai loc să parchezi „dintr-o bucată”, cu faţa. Pentru parcarea laterală (şi de alte tipuri care presupun manevre în spaţii înguste) foloseşte cu încredere avariile. Cu toate acestea, nici semnalizarea şi nici avariile nu-i vor determina pe nesimţiţi să nu se bage peste tine.
cosmindaniel12 Nicio problema, s-a corectat totul 🙂
Multumesc frumos pentru vizionare, comentariu si apreciere.
Legat de intrebarea privitoare la faza cu parcarea de la 0:22, raspunsul este nu.
Avem asa:
https://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art54
„Art. 54. (1) Conducătorul de vehicul care execută o manevră de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.”
Cu ce sa semnalizeze?
https://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art116
Art. 116
„[…] (2) Intenţia conducătorilor de autovehicule şi tramvaie de a schimba direcţia de mers, de a ieşi dintr-un rând de vehicule staţionate ori de a intra într-un asemenea rând, de a trece pe o altă bandă de circulaţie sau de a vira spre dreapta ori spre stânga sau a celor care urmează să efectueze întoarcere, depăşire ori oprire se semnalizează prin punerea în funcţiune a luminilor indicatoare de direcţie cu cel puţin 50 m în localităţi şi 100 m în afara localităţilor înainte de începerea efectuării manevrelor.”
3:15 De acord si in plus „desteptul” depasitor lasat o luna pe bara si in acest timp pus din cand in cand sa traverseze cu masini depasind pe trecere 😆
@Bronto Cu avariile se semnalizeaza alte categorii de situatii 😉 , din pacate de multe ori si cea neoficiala cu „aici am treaba, aici stau”.