It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Parteneri in trafic #34

Adăugat de GeluCJ
Raportează ca șters! 89

Pana la urma, toti suntem parteneri in trafic. Exista insa unii care adapteaza regulile de circulatie potrivit intereselor personale de moment sau le „uita” atunci cand n-ar fi voie.
Azi, episodul 34.

Ce mai caută lumea:
  • prioritate la schimbarea benzii de rulare

30 comentarii

  1. Hateri de langa noi, carora le place acostamentul. Si alte porcarioare.

  2. Tare as vrea sa vad argumentele celor care au dat thumb down.
    Boala grea acostamentul consolidat.

  3. S-au vazut gusterii pe film si fac spume pe mouse 🙂 .

  4. @Peter_S Destul de rar cred ca vei vedea asta. De exemplu:
    http://www.trafictube.ro/parteneri-trafic-33/#comment-324388
    Nimic interesant in acest video clip
    sau
    http://www.trafictube.ro/banda-fantoma-prioritatea-trecere/#comment-325076
    – Tu și Kor cele mai proaste clipuri de pe trafictube.” (scuze @Kor 🙁 )

    @Ursul Grizonat Lasa-i sa se joace cu … mouse-ul. Cineva mi-a spus mai demult un adevar care se potriveste si aici: „Noi sa fim sanatosi ca ei nu se fac bine!” 😆

  5. @GeluCJ, acolo pe capat Dorobantilor, frecvent se intampla asa, descurcaretii sunt prezenti 😀
    +

  6. @Aquadman Dap, coada de pe B1 e prea lunga, n-au timp sa astepte. Mai bine o fenteaza pe stanga 🙁

  7. La prima faza as spune ca e putin discutabil, daca iesi dintre blocuri/straduta din stanga si ai ceva trafic e imposibil sa te incadrezi corect dupa marcaj pe B1 ptr. dreapta, prea din scurt. Am facut dreapta de pe B2 desi marcajul indica stanga si totusi… nu o consider greseala sau rea intentie, se intra din doua pe doua… benzi. daca fiecare-si tine banda nu ar trabui sa fie probleme, zic asa …. 🙂

  8. @audstele01 E-adevarat ca e putin mai dificil asa, dar atunci mi se pare mai normal sa semnalizezi ca vrei la dreapta si te lasa cineva pana la urma pe banda. La fel cand se iese dintre blocurile din dreapta.
    Aici n-a fost cazul, astia au venit direct pe B2 pana langa semafor (primul se vede la 0:12, VW-ul rosu apare de undeva din spate).
    Nu poti conta pe faptul ca fiecare-si tine banda, de exemplu taxiul din fata a taiat-o direct pe B2 (1:01) 😀

  9. Nu am nici o filmare in intregime cu manevra doar:
    http://imgur.com/4toT6UK

  10. @audstele01 … poate o vedem intr-un viitor clip 🙂

  11. @audstele01: am primit de multe ori claxoane ca am oprit mai sus si am lasat spatiu in fata mea, unii nu vad ca e o intersectie acolo… Bine, aia nici nu stiu ca o intersectie nu se blocheaza.
    PS: cred ca in 1% din cazuri a iesit cineva (de obicei din dreapta), dar intotdeauna a fost recunoscator. Banuiesc ca e destul de nasol pentru cei care stau in zona.
    PS2: ce inseamna textul de pe luneta taxiului din prima faza: „Die Sel”? E in germana? Poate ne ajuta @Suhaib 😉

  12. @ghitaCJ Daca le unesti … vezi ce iese 😀 Asa se vede si a treia lampa de stop 🙂

  13. Nu le pot uni de lampa… de-acum, toate o sa ramana Taxi Die Sel!

  14. @ghitaCJ -in Bucuresti n-am primit decat foarte rar claxoane (imi aduc aminte doar vreo de 2 sau 3 in ultimii 5 ani) cand am oprit, in coloana, in fata unei intersectii, in ideea ca, intre timp, poate vine cineva si vrea sa intre sau sa iasa. Poate ca in Capitala suntem mai intelegatori cu inghesuiala in situatii de acest gen, nu stiu… In definitiv, unde sa te duci 2 m mai in fata, daca tot n-ai loc? Chestie de logica.

    @Peter_S – curba lui Gauss. E valabila si in sociologie, si in distributia probabilistica a inteligentei, a bunului simt, si ….

  15. @Kor- corecta observatia, desi cred ca si comportamentul social imitativ bazat pe necesitatea relierii la un sistem de gandire dominant ar putea fi o explicatie.
    Si totusi, eu astept argumentele. 🙂

  16. @Peter_S – pai tocmai asta inseamna distributia Gauss, aplicata aici. Nu exista argumente in capatul din stanga al clopotului, pentru ca nu exista prea multa ratiune in zona aia 🙂

  17. @Peter_S Cateva dintre ele au fost enumerate de @Huffy aici:
    http://www.trafictube.ro/banda-fantoma-prioritatea-trecere/#comment-324883
    Mai sunt evident si altele, dar n-are rost sa mai insist pe acest subiect.

  18. La 2:09 trebuia sa te opresti (exact in locul ala) sa lasi autobusul.
    OUG 195/2002
    Art.43(2)
    Conducătorul de vehicul care circulă pe banda situată lângă marginea părţii carosabile trebuie să acorde prioritate de trecere vehiculelor care efectuează transport public de persoane numai atunci când conducătorii acestora semnalizează intenţia de a reintra în trafic din staţiile prevăzute cu alveole şi s-au asigurat că prin manevra lor nu pun în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.
    Regulament de aplicare 1391
    Art.131(1)
    La apropierea de o staţie pentru mijloace de transport public de persoane prevăzută cu alveolă, din care conducătorul unui astfel de vehicul semnalizează intenţia de a ieşi, conducătorul vehiculului care circulă pe banda de lângă acostament sau bordură este obligat să reducă viteza şi, la nevoie, să oprească pentru a-i permite reintrarea în trafic.

  19. @JeanS Cred ca mi se pare destul de cunoscut articolul respectiv 😉
    Vezi te rog aici:
    http://www.trafictube.ro/prioritate-iesirea-alveola/ (2012)
    http://www.trafictube.ro/poveste-iarna-primele-ninsori/ (2012) secventa 2:08-2:25
    http://www.trafictube.ro/parteneri-trafic-20-night-edition/ (2014) 0:08-0:20
    s.a.

  20. @audstele01 – Si eu am locuit mult timp acolo pe T.Mihali/2, si preferam sa ies pe la Unicarm in A.Vlaicu si sa fac dreapta. Era aproape imposibil sa iesi pe Dorobantilor, chiar si pe B2 spre stanga.
    @ghitaCJ – si eu patesc sa fiu claxonat foarte des din aceasta cauza, aproape in fiecare dimineata cand cobor pe Ariesului din sus de Titulescu, unde sunt multe strazi laterale.

    Iar in legatura cu statia din P-ta Cipariu, cea din film, mie nu mi se pare ca fiind o alveola… se poate continua drept prin intersectie fara nicio restrangere, insa soferii CTP prefera sa intre din timp pe banda din stanga statiei, pt a merge inainte prin urmatoarea intersectie. Deci nu Trebuie sa te opresti, decat daca te indruma obrazul.

  21. @GabiGTI Este o alveola acolo, dar putin mai altfel si care permite intr-adevar reintrarea in trafic pe directia inainte:

    View Larger Map
    Dap, soferii CTP (fosta RATUC) obisnuiesc sa iasa spre acel B2 din intersectie (marcaje de ghidare) ca sa fie siguri ca raman acolo pe B2 dupa intersectie (2:36). Dupa cum se vede, l-am lasat sa-si faca manevra 🙂

  22. Eram sigur ca o sa mai apara cel putin „un baiat finut” acolo, avem destui prin Cluj 🙂
    +

  23. @90177ro Dap, nu ducem lipsa. Cu unul ne intalnim si in episodul viitor (peste doar cateva zile), intr-o alta binecunoscuta zona 🙂

  24. Si totusi, daca tot am ajuns la acest subiect. Ce inseamna o alveola si cum o identificam?

    Pentru ca sincer, acolo nu stiu daca e chiar o alveola sau pur si simplu inca o banda suplimentara avand in vedere ca sunt 4 benzi (inclusiv aceasta presupusa alveola) inainte de intersectie si tot 4 benzi dupa intersectie.

    E adevarat ca n-am mai vazut astfel de „alveola” lunga dar tocmai d-aia intreb, poate imi scapa mie ceva si niciodata nu-i prea tarziu sa inveti.

  25. @georgyc In general, se identifica dupa forma 😀 O alveola obisnuita pentru o statie de autobuz/troleibuz etc. are o zona de intrare, o zona de oprire si una de iesire, insa rezultatul final depinde si de configuratia drumului si de cum a fost proiectata/realizata.

  26. Corect. Si in clipul de fata ce anume din definitie este gasit in clip?

    Mijloacele de transport in comun au prioritate la iesirea din alveola deoarece tocmai asta trebuie sa faca: sa iasa de acolo, sa iasa din nou pe drumul public, circulabil, si sa nu astepte mult si bine pana i se acorda prioritate, pentru a nu pierde timp si sa se dea peste cap transportul in comun.

    In cazul de fata totusi avea unde merge, chiar in aceeasi directie unde dorea sa mearga, nefiind necesar sa-i acorzi prioritate, ca tu i-ai acordat prioritate la schimbarea benzii de fapt.

    Ok, poate si eu i-as fi acordat prioritate din bun simt (si daca era coada in spate) pentru ca e greu sa conduci ditamai fierul, zilnic, non stop, dar nu cred ca erai obligat din punct de vedere legal sa-l lasi sa intre pe B2, pe motiv de alveola.

  27. @georgyc – asa e @georgyc. Si noi, in Bucuresti, dam de multe ori prioritate autobuzelor din bun simt, chiar daca nu pleaca din alveola, dar stim ca b1 devine in 20-30 m obligatoriu dreapta, si e mai greu sa te incadrezi repede pe b2 cu ditamai fieratania daca nu esti lasat s-o faci…

  28. @georgyc In clipul acesta lipseste din acea tentativa de caracterizare 🙂 portiunea clasica de iesire din alveola. Poate fi si invers ca si aici:

    (secventa a doua, in prima e o alveola „normala”) 🙂

  29. @GeluCJ Wow, un clip doar si numai pentru mine. Sunt recunoscator (haha).

    Ideea este ca in ambele cazuri din clipul de mai sus, statia de autobuz este o alveola pentru ca autobuzele trebuie sa reintre in trafic pentru a pleca, fapt care ii acorda prioritate conform legislatiei.

    Pentru mine asta inseamna alveola, autobuzul sa fie iesit de pe „partea carosabila/circulabila” pentru a opri si cobora/urca pasageri, iar la plecare are prioritate in a intra inapoi in trafic.

    In cazul clipului principal de pe aceasta pagina, autobuzul este deja in trafic, pe B1, ca in multe alte cazuri unde statia de autobuz nu are alveola. Si la plecarea de pe loc/schimbarea benzii nu mai are nici o prioritate. Da semnal stanga (uneori chiar si cand nu are B2) ca sa stie lumea ca pleaca de pe loc si deci cand se incearca o depasire a lui sa ia in considerare si viteza crescanda a acestuia.

    Dar, revenind, cum am spus si la comentariul de mai sus, acest lucru nu te obliga sa NU acorzi prioritate din bun simt daca doresti si poti, si am fost de acord ca sunt cazuri multe in care si eu acord prioritate autobuzelor la schimbarea benzilor atunci cand vad coada in spate iar eu nu incurc mai rau lasand autobuzul inainte. Dar discutia era doar despre definitia alveolei. Credeam eu ca imi lipsesc niste informatii si d-aia am pornit discutia.

  30. @georgyc Ha-ha, ce nu facem pentru privitorii nostri 😆
    Da, corect, asa este. Mijlocul de transport in comun (autobuz, troleibuz s.a. sa-i zicem MTC) paraseste calea de rulare curenta si se retrage in alveola.
    Asta e unul dintre avantajele statiilor prevazute cu alveole si anume ca se elibereaza banda respectiva pentru circulatia altor vehicule, care altfel ar trebui sa astepte sau sa incerce sa depaseasca MTC (daca este permis). Altul e ca imbarcarea/debarcarea pasagerilor se face cu un grad de siguranta sporit fata de cazul in care ramane pe banda.

    In clipul-suport de mai sus ambele sunt alveole in care autobuzul se retrage de pe banda de circulatie si-o elibereaza. Reintrarea in trafic depinde de forma alveolei si de configuratia drumului. Acolo exista o singura banda, alveolele au zona de iesire clasica, deci da, i se acorda prioritate la iesire, de exemplu ca-n faza de aici:
    http://www.trafictube.ro/parteneri-trafic-20-night-edition/ 0:08-0:20

    Si in filmul din articol e tot alveola, in care se retrage 🙂 troleibuzul la 2:02-2:07 si din care pleaca apoi autobuzul. Doar ca plecarea/iesirea se face altfel, din cauza formei alveolei si configuratiei intersectiei.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!