Pana la urma, toti suntem parteneri in trafic. Exista insa unii care adapteaza regulile de circulatie potrivit intereselor personale de moment sau le „uita” atunci cand n-ar fi voie.
Azi, episodul 45.
Trebuie sa fii autentificat pentru a publica un comentariu. Conecteaza-te aici.
24 comentarii
Nou
AugustinTM
Din pacate in loc sa vad mai putini b2 lovers in timp ce anii trec, vad tot mai multi. Deci rezultatul e: No hope…. sau cel putin in tara noastra. Nu ca Spaniolii si Italienii ar fi mai sfinti ( si la ei sunt n/a ), dar ca fapt divers.
+
Adevarul e ca facem noi haz de necaz, insa ca si in viata exista si avantaje si dezavantaje. B1 fiind mai libera, uneori ajungi mai repede la destinatie 🙂
Nu e normal sa se circule asa, dar daca altii nu vor pe ea, nicio problema, o folosim noi 🙂
Nou
joker1
vino prin Floresti sa vezi cati folosesc prima banda
Merci. Intrebarea asta s-a pus de multe ori pana acum. Cine poate sti cu adevarat raspunsul? 🙂
Daca cineva doreste sa discute, foarte bine. Daca nu, la fel de bine.
Pana la urma fiecare e liber sa voteze un film asa cum il indeamna constiinta.
@Teodor Lupu Am vazut, nicio problema 🙂 Din pacate, asa ceva este imposibil 🙁 .
Zona respectiva s-a dezvoltat extrem de mult, dar drumul desi a fost reabilitat, a ramas tot cu o singura banda pe sens.
Imaginea GM este mai veche, cu marcajele sterse, dar configuratia e aceeasi ca si-n filmare:
Nou
cclvsl
Pentru a efectua virajul la dreapta trebuie sa parcurgem pasii urmatori:
1. La aproximativ 100-200 m fata de intersectie preselectam banda de langa bordura din dreapta (daca nu ne aflam pe banda de langa bordura, trebuie sa semnalizam dreapta, ne asiguram si ne incadram pe banda de langa bordura)
2. Reducem viteza, trecem in treapta a II-a de viteza si semnalizam schimbarea directiei de mers catre dreapta (cel putin 50 m fata de intersectie).
GLUMESC !!! Ai facut dreapta de pe 2 sau nu !?
Nou
cclvsl
Ok ! Acum am ainteles…aveai banda de preselectie. 🙂 😛
Nicio problema. Se intampla uneori ca pe filmare sa nu se observe bine anumite lucruri, detalii etc., dar le putem lamuri ulterior prin aceste discutii 🙂
@Teodor Lupu Nicio problema, se mai intampla oricui. Suntem aici ca sa discutam, sa invatam si apoi sa mergem mai departe, cu experienta mai bogata.
Multumesc frumos, apreciez 😀
Nou
ing.tudor
Observ in mai multe video ca ai antipatie „B2 Lover”.
Puncte de vedere:
„Conducatorii sunt obligati sa conduca vehiculele cat mai aproape de marginea din dreapta a partii carosabile.”
„In cazul in care drumul are doua sau mai multe benzi pe sensul de mers vehiculele vor fi conduse pe banda situata langa acostament sau bordura.”
– Desigur, pe sectiunile de drum pe care nu sunt parcate tot felul de vehicule ilegal pe carosabil sau trotuar dreapta, de dupa care pot aparea pietoni, pe trecere sau nu, sau intinzand mana deschide cineva portiera, sau sta unu in marsalier, tot felul de stresuri
„Cand circulatia se desfasoara pe doua sau mai multe benzi pe sens acestea se folosesc de catre conducatori in functie de intensitatea traficului si viteza de deplasare.”
-daca viteza de deplasare pe B2 e 45-55km in conditiile de mai sus nu ar trebui sa fie problema decat pentru vitezomani, cauza celor mai multe accidente grave.
„Celelalte benzi pot fi folosite succcesiv de la dreapta spre stanga , daca banda de circulatie utilizata este ocupata , cu obligatia de a reveni pe banda din dreapta atunci cand acest lucru este posibil.”
-Legea are dreptate, dar prudenta e mai importanta.
„Conduita preventiva este comportamentul rutier care asigură prevenirea accidentelor, prin anticiparea şi evitarea acţiunilor incorecte ale partenerilor de drum, precum şi adaptarea vitezei de deplasare la condiţiile meteo-rutiere specifice.”
Prin partener de drum inteleg si pietonul partial vizibil de dupa un auto de pe trotuar, la care nu pot sa-i anticipez deloc traiectoria.
Deci o lume perfecta rutiera ar arata asa: circul cu 20-30km/h pe unele sectiuni scurte din prudenta pe B1 fara acces pe B2, vine din spate unu si isi obtine accesul pe B2 prin depasirea mea, apoi vin eu si obtin accesul si tot asa.
Bineinteles ca e vorba de portiuni de drumuri, insa exista destule cu lungimi de sute de metri sau chiar km in care se poate circula pe prima banda, dar nu se doreste/cunoaste asta. Nu includem aici cazurile in care trebuie sa te incadrezi intr-o intersectie pentru a urma o anumita directie, sa efectuezi un viraj la stanga, o intoarcere etc.
Sa nu ma intelegi gresit. Nu circul intotdeauna pe B1 🙂 sau numai pe B1 din dorinta de a arata sau demonstra ceva altora. Faptul ca mergi cu 45-55 km/h pe B2, B3, … Bn cand restul benzilor inferioare sunt libere, circulabile si fara alte restrictii, nu inseamna ca procedezi legal si regulamentar. Din pacate, e o „boala” grea si des intalnita sa circuli numai la axa drumului, invocand pentru asta o sumedenie de motive.
24 comentarii
Din pacate in loc sa vad mai putini b2 lovers in timp ce anii trec, vad tot mai multi. Deci rezultatul e: No hope…. sau cel putin in tara noastra. Nu ca Spaniolii si Italienii ar fi mai sfinti ( si la ei sunt n/a ), dar ca fapt divers.
+
Adevarul e ca facem noi haz de necaz, insa ca si in viata exista si avantaje si dezavantaje. B1 fiind mai libera, uneori ajungi mai repede la destinatie 🙂
Nu e normal sa se circule asa, dar daca altii nu vor pe ea, nicio problema, o folosim noi 🙂
vino prin Floresti sa vezi cati folosesc prima banda
Multi sau putini? 🙂
frumos! +, normal, si nu inteleg cine si de ce a dat – …
Merci. Intrebarea asta s-a pus de multe ori pana acum. Cine poate sti cu adevarat raspunsul? 🙂
Daca cineva doreste sa discute, foarte bine. Daca nu, la fel de bine.
Pana la urma fiecare e liber sa voteze un film asa cum il indeamna constiinta.
Fain viraj la 0:38
E un viraj obisnuit la dreapta, nimic deosebit 🙂
De fapt ai virat cam de pe b2….. cam
Teodor Lupu „ceva obisnuit…nimic de osebit ” 🙂
@cclvsl Fii putin mai explicit te rog. Ce anume ti se pare in neregula cu virajul din imagini sau exprimarea mea?
Nu vede nimeni ca scriu si eu aici nu, nu? virajul acela a fost facut de pe b2… (cel putin asa se vede)
@Teodor Lupu Am vazut, nicio problema 🙂 Din pacate, asa ceva este imposibil 🙁 .
Zona respectiva s-a dezvoltat extrem de mult, dar drumul desi a fost reabilitat, a ramas tot cu o singura banda pe sens.
Imaginea GM este mai veche, cu marcajele sterse, dar configuratia e aceeasi ca si-n filmare:
Pentru a efectua virajul la dreapta trebuie sa parcurgem pasii urmatori:
1. La aproximativ 100-200 m fata de intersectie preselectam banda de langa bordura din dreapta (daca nu ne aflam pe banda de langa bordura, trebuie sa semnalizam dreapta, ne asiguram si ne incadram pe banda de langa bordura)
2. Reducem viteza, trecem in treapta a II-a de viteza si semnalizam schimbarea directiei de mers catre dreapta (cel putin 50 m fata de intersectie).
GLUMESC !!! Ai facut dreapta de pe 2 sau nu !?
Ok ! Acum am ainteles…aveai banda de preselectie. 🙂 😛
@cclvsl Cred c-am scris amandoi cam in acelasi timp 🙂 Nu, pentru simplul motiv ca nu exista acolo B2 😆
Da… „Copla mia” …aparentzele inseala ! Scuze !
Nicio problema. Se intampla uneori ca pe filmare sa nu se observe bine anumite lucruri, detalii etc., dar le putem lamuri ulterior prin aceste discutii 🙂
Scuze inca o data !
si de la mine… fan nr 2! 🙂 serios
nr 1 scuze. am apasat din greseala pe 2 😀
@Teodor Lupu Nicio problema, se mai intampla oricui. Suntem aici ca sa discutam, sa invatam si apoi sa mergem mai departe, cu experienta mai bogata.
Multumesc frumos, apreciez 😀
Observ in mai multe video ca ai antipatie „B2 Lover”.
Puncte de vedere:
„Conducatorii sunt obligati sa conduca vehiculele cat mai aproape de marginea din dreapta a partii carosabile.”
„In cazul in care drumul are doua sau mai multe benzi pe sensul de mers vehiculele vor fi conduse pe banda situata langa acostament sau bordura.”
– Desigur, pe sectiunile de drum pe care nu sunt parcate tot felul de vehicule ilegal pe carosabil sau trotuar dreapta, de dupa care pot aparea pietoni, pe trecere sau nu, sau intinzand mana deschide cineva portiera, sau sta unu in marsalier, tot felul de stresuri
„Cand circulatia se desfasoara pe doua sau mai multe benzi pe sens acestea se folosesc de catre conducatori in functie de intensitatea traficului si viteza de deplasare.”
-daca viteza de deplasare pe B2 e 45-55km in conditiile de mai sus nu ar trebui sa fie problema decat pentru vitezomani, cauza celor mai multe accidente grave.
„Celelalte benzi pot fi folosite succcesiv de la dreapta spre stanga , daca banda de circulatie utilizata este ocupata , cu obligatia de a reveni pe banda din dreapta atunci cand acest lucru este posibil.”
-Legea are dreptate, dar prudenta e mai importanta.
„Conduita preventiva este comportamentul rutier care asigură prevenirea accidentelor, prin anticiparea şi evitarea acţiunilor incorecte ale partenerilor de drum, precum şi adaptarea vitezei de deplasare la condiţiile meteo-rutiere specifice.”
Prin partener de drum inteleg si pietonul partial vizibil de dupa un auto de pe trotuar, la care nu pot sa-i anticipez deloc traiectoria.
Deci o lume perfecta rutiera ar arata asa: circul cu 20-30km/h pe unele sectiuni scurte din prudenta pe B1 fara acces pe B2, vine din spate unu si isi obtine accesul pe B2 prin depasirea mea, apoi vin eu si obtin accesul si tot asa.
Nu se poate decat pe unele sectiuni de drum.
@ing.tudor Vezi te rog de exemplu aici:
https://www.trafictube.ro/toata-lumea-vina/
sau aici:
https://www.trafictube.ro/imperturbabil/
sau aici:
https://www.trafictube.ro/legenda-spune/
sau aici:
https://www.trafictube.ro/happy-moments-b2-lovers/ (mai ales ultima secventa)
etc.
cam cate astfel de „sectiuni de drum” sunt in realitate 🙂
Bineinteles ca e vorba de portiuni de drumuri, insa exista destule cu lungimi de sute de metri sau chiar km in care se poate circula pe prima banda, dar nu se doreste/cunoaste asta. Nu includem aici cazurile in care trebuie sa te incadrezi intr-o intersectie pentru a urma o anumita directie, sa efectuezi un viraj la stanga, o intoarcere etc.
Sa nu ma intelegi gresit. Nu circul intotdeauna pe B1 🙂 sau numai pe B1 din dorinta de a arata sau demonstra ceva altora. Faptul ca mergi cu 45-55 km/h pe B2, B3, … Bn cand restul benzilor inferioare sunt libere, circulabile si fara alte restrictii, nu inseamna ca procedezi legal si regulamentar. Din pacate, e o „boala” grea si des intalnita sa circuli numai la axa drumului, invocand pentru asta o sumedenie de motive.