It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Parteneri in trafic #7

Adăugat de GeluCJ
Raportează ca șters! 51

Pana la urma, toti suntem parteneri in trafic. Exista insa unii care adapteaza regulile de circulatie potrivit intereselor personale de moment sau le „uita” atunci cand n-ar fi voie.
Azi, episodul 7.

15 comentarii

  1. Cel de la 1:20 iti spun eu ce-a facut, ca doar „m-a invatat” si socru’ (fost politist cu care sa ma „mandresc” cica): Taie curbele din 2 motive:
    1 – ca sa nu mai fie asa mare forta centrifuga (la curbe luate cu viteza mica si la care abia misti volanul, iti dai seama ce forta il impinge in afara carosabilului)
    2 – ca sa faca economie scurtand drumul cu 3-4 m la fiecare curba (doar drumul drept e cel mai scurt), si per total la un drum lung, economiseste vreo cativa ml de benzina

    Asa ca ia si „invata” ca ai de unde. [sfarsitul ironiei] + pentru clip.

  2. Mie mi se pare ridicolă situația din prima faza. Bun, legea e lege, dar ce prostie sa nu poți sa intri la o benzinărie sau la o terasă decât dacă vii dintr-un sens. N-au gândit deloc bine acolo, linia aceea continua.

    E similar cu a merge la check-in la aeroport, sa nu fie nimeni la coadă, dar sa ți se dea amendă dacă cumva nu faci labirintul ala și îndrăznești cumva sa treci pe sub bretele…

  3. @georgyc Dap, nu merita nicio economie 😀 riscul de a te afla pe sensul opus atunci cand nu e nevoie. Oricum, + pentru ironie 😆

    @Bobby Exista destule asemenea locuri in RO in care apare o situatie similara, in special pe drumuri cu cate o singura banda pe sens, pentru a nu se bloca traficul in cazul unui viraj la stanga.
    Totusi, poate ca in unele cazuri o adresa la adminul drumului pentru modificarea marcajelor sau crearea unei benzi speciale de acumulare/stocare pentru virajul la stanga (daca latimea drumului permite) ar rezolva problema.

  4. Bobby: in locuri cu trafic mare e normal sa nu se lasa sa virezi la stanga, fiindca vei bloca traficul din spatele tau. Acum nu stiu care-i situatia acolo, dar oricum manevra e cel putin stranie, parca ar fi cu un TIR (iasa spre dreapta ca sa vireze la stanga).

  5. @perole Asa am crezut si eu initial, ca va trage pe dreapta fara semnalizare. M-am dus in stanga si apoi cand a pornit semnalizarea stanga, era deja clar ce se va intampla.

  6. @Bobby – nu neaparat taiatul liniei continue, ci virajul de vapor l-a nelinistit pe @Gelu. Si semnalizarea tarzie.

    Aia din giratoriu – surprinzator, unul din cei 2 era taximetrist… Cred ca il vor da afara cu prima ocazie cand va fi surprins din nou ca respecta legea :mrgreen:

  7. 1:46 – acolo e o miscare clasica aia. Din cauza unuia, exact acolo era sa nenorocesc un biciclist. Am vrut sa merg mai spre stanga sa sa il pot depasi linistit si unul a venit lansat din spate, aproape ca era paralel cu mine. Nu ma asteptam sa fie cineva acolo, date fiind indicatoarele si marcajele… a fost la limita limitelor 🙂
    2:50 – te astept si pe la Bistrita sa numaram impreuna soferii care stiu ca trebuie semnalizata iesirea din giratoriu. 5 la 100 poate? :))

  8. 1:49, nu e cam discret indicatorul ala? sau mai bine zis indicatoarele de preselectare a benzii nu sunt cam mici la noi? eu le-as face cat e ala cu bosch.

  9. @Kor Buna observatie. Mai sunt si printre ei oameni care stiu sa circule 🙂

    @VladN Clasic, nu te contrazic. Si nu de ieri de azi, ci de mult:
    http://www.trafictube.ro/pe-toate-benzile/ (pe-atunci inca era Nokia 🙂 )
    Stau in spatele tau la „aspiratie” si abia asteapta sa apara banda de viraj la stanga, sa poata depasi pe-acolo. Interesant e ca dupa iesirea din Rascruci, unii trec cuminti pe „banda intai” aka acostament 😆
    Indiferent ca ar fi vorba de Bistrita, Cluj sau alte orase, la numaratoare am obtine acelasi rezultat: putini 🙁

    @bogdanb Este destul de vizibil, chiar si noaptea. Cu conditia sa vrei sa-l vezi 😀

  10. 2 din 4 au semnalizat … ai prins zi bună.

  11. @SaltwaterC Dap, a fost o zi destul de buna atunci la Sibiu 😀
    P.S. Ei au fost doi din cinci si apoi cu putin ajutor (personal) … s-au facut trei din sase 🙂

  12. @GeluCJ, nu ii gaseam nicio scuza alauia cu masina alba, ci mai sunt situatii unde nu cunosc zonele, sau marcajele de pe carosabil nu pot fi vazute.
    Uite aici, unde este prea mic, si deja prea tarziu sa-l vezi (in trafic am reusit/apucat sa-l vad dupa ce am aflat ca exista doar de 2 ori)
    http://goo.gl/maps/Zm9Vu

  13. @bogdanb Indicatoarele rutiere au niste dimensiuni standardizate:
    http://www.scribd.com/doc/38050273/STAS-1848-2-86-indicatoare-rutiere

    De exemplu, cel din clip (tabelul 8, fig. 89 sau 90 din STAS 1848/1) are 650×500 mm si-l poti vedea mai bine aici:
    http://www.drapele.ro/produs.php?IDP=1481

    sau mai multe din aceeasi categorie: 🙂
    http://www.drapele.ro/categorie.php?ID=44

  14. binenteles ca au, dar or fi si cele optime?!

    chiar cred ca la un moment dat puse pe hartie, mai multe sugestii si „forward-ate” in stanga si-n dreapta (catre diverse institutii) isi vor putea gasi o rezolvare in viitor.

  15. In Bucuresti, cel putin, acolo unde sunt, presemnalizarile sunt prea mici, prea jos puse, adeseori mascate de copaci, reclame si alte alea. Imi place mai mult sistemul de la rusi: agatate sus, pe un cablu, din vreme, fiecare banda cu directia ei.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!