Titlul nu este unul cu tenta ofensatoare. Exista multe persoane care folosesc bicicleta ca mijloc de transport si nu cunosc/respecta cele mai elementare reguli de circulatie (asigurare, semnalizare la schimbarea directiei de mers, traversare la trecerea de pietoni etc.).
27 comentarii
ce linistiti sunt ei!parca strada ar fii pista de biciclete:))
Ce roti avea ala la final :))))
@daniel – strada chiar este pistă de biciclete dacă nu este marcată.
În general o bicicletă nu e cu nimic diferită de un scuter/motocicletă, adică nu e normal să înghesui un biciclist pe prima bandă, la fel cum nu ai înghesui nici un motociclist, şi aveţi întotdeauna grijă la bicicliştii care merg înainte de pe prima bandă şi voi vreţi să faceţi dreapta.
Pe de altă parte nu pot să nu-i dau dreptate lui GeluCJ, unii dintre ei fac nişte erori grave (mai ales cel care vin pe cedează şi mai are puţin şi cade)
Problema din punctul meu de vedere e urmatoarea: bicicleta a devenit brusc foarte foarte cool, un accesoriu gen Iphone pe care toata pustimea l-a imbratisat. Copii care n-au nici cea mai vaga idee despre cele mai elementare reguli de circulatie si merg ca atare de parca ar fi in jungla. Daca la mopede/scutere s-a introdus obligativitatea cursurilor de legislatie acelasi lucru ar trebui facut si pt biciclete. Daca dai cu unu de pamant sau mai grav il bagi in pamant o sa-ti pierzi luni/ani din viata pe la politie/tribunale. Nu mi se pare ok sa-i lase asa de capu’ lor pe strada.
Nu inteleg de ce atata ura pe ciclistii care trec pe la trecerea de pietoni. Te superi ca trec mai repede decat tine? Gandeste-te, cu masina la o intersectie te bagi mai repede, cu bicicleta mai greu (daca nu ai prioritate). Intr-adevar, trecerea de pietoni e doar ptr pietoni. Dar, daca e sa te uiti sa vezi pe unde sunt facute pistele pentru ciclisti, o sa observi ca atunci cand trec de pe un trotuar pe altul, tot pe la trecerea de pietoni e facut marcajul.
@Cu.pluta.sunt.dus In nici un caz nu este vorba de ura. Nu ma supar si din imagini se vede ca-i las, dar exista o prevedere in regulament (pentru siguranta lor), care ar trebui cunoscuta si care spune:
„Art. 161
(1) Se interzice conducătorilor de biciclete sau de mopede: […]
o) să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă sau pe moped; […]”
Singura problemă în cazul bicicliștilor care traversează pe bicicletă este în cazul în care nu sunt decât ei pe trecere și îți țîșnesc în față … altfel nici eu nu îi urăsc (la capitolul ăsta cel puțin).
@BuGabriel .. de acord
Eu, pentru siguranta si lipsa motivelor de cearta, ma dau jos de pe bicicleta la trecere, ca nu imi ia mult si risc mai putin.
Ce nu suport sunt biciclistii care, spre exemplu, merg inainte prin dreapta mea (adica vin din urma si ma depasesc) in conditiile in care eu sunt pe prima banda si vreau sa virez dreapta..
… pai in romania e asa..stiu, si eu ma dau jos si traversez pe langa bicicleta zebra… dar straniu … am 1500km prin oras pe bicicleta in 6-7 luni in germania si oriunde e trecere de pietoni poti sa mergi pe bicicleta si sa traversezi zebra cu aceeasi prioritate pe care o au pietonii… unde nu e trecere de pietoni marcata…. nimeni nu te lasa/asteapta… dar daca e zebra incetinesc doar daca vad o bicicleta ca se apropie doar de zebra… atat…nimic mai mult nu am de zis…
pffai asta mi-a placut de profesionistu :X exact ca ala faceam eu atunci cand am fost biker :X acusi is sofer enervant pe sosele infernale:|
@GeluCJ – Oricum, zic sa fi atent sa nu dai peste zoso cand e cu bicicleta:)) Ai vazut cat de mult iubeste oglinzile:)).
uite aici traversare :))))))))
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TLm4zOZBzto
super editare +++
ce urat a sarit ala cu bicicleta,daca aveai cativa km in plus viteza deja era la spital cu un furtun in el probabil,cata inconstienta.
@ Vulpea: „Ce nu suport sunt biciclistii care, spre exemplu, merg inainte prin dreapta mea (adica vin din urma si ma depasesc) in conditiile in care eu sunt pe prima banda si vreau sa virez dreapta..”
Ce vorbesti? In UK e 100% legal sa te strecori printre masini, nu numai asta, dar marcajul te obliga de cele mai multe ori sa faci asta, avand un patrat ca cel din poza: http://www.theaa.com/motoring_advice/images/bike-road-marking-440.jpg
Eu zic ca si in RO trebuiesc introduse patratele astea ca sa vada toata lumea unde trebuie sa stea bicicletele si gata!
Sfaturi pentru biciclisti de pe site-ul AA:
Ride assertively, away from the gutter. If the road is too narrow for vehicles to pass you safely, it may be better to ride in the middle of the lane to prevent dangerous overtaking.
Ride in a straight line past parked cars, rather than dodge between them, and allow at least a full door’s width between you in case the doors are suddenly opened.
Wait in front of other vehicles at traffic lights. Use the advanced stop line for cyclists if there is one.
Cu cei care au trecut pe prima trecere de pietoninu ai dreptate din punctul meu de vedere. Erai deja oprit pentru ca treceau alti pietoni pe acolo asa ca nu erau in nici un pericol nici ei si nici tu nu aveai de gand sa treci printre pietonii de acolo. Da, in regulament scrie ca trebuie sa se dea jos la trecerea de pietoni, dar nu fi mai catolic decat papa ca nici ei nu te-au intrebat de ce ai depasi un biciclist pe dunga continua lasandu-i 20 de cm spatiu sau de ce erai atat de aproape de cel care mergea pe aleea dintre blocuri.
Cat despre cel ce ti-a sarit direct in fata….bine ca ai reusit sa-l eviti!
Nu cred ca stiti cat de placut e sa franezi in plin de la 70-80 de km/h,cu 40 de tone in spate,pentru ca un ”pedalist” se face ca nu a auzit catamai goarna…ba chiar e ofensat ca iti permiti sa il atentionezi ca ai de gand sa treci pe langa el…..Romania e o tara frumoasa,ceea ce o strica de fapt sunt cei ce o animeaza…unii dintre ei…..!!!
@ Boeriu Dan – nu numai şoferii de tir români fac asta, asta o fac şi cei cu autoturisme, mă rog o parte din ei, cei cu bun simţ frânează de la 70-80 km/h, şi nu zic nimic, te depăşesc regulamentar şi asta-i tot, asta pe semne pentru că poate este şi el biciclist şi înţelege acest aspect. Dar şoferul de tir, pentru că are 40 de t în spate, trebuie să se dea toţi din calea lui pentru că dă claxoane de la 1 km, la o locomotivă de tren tot ăsta-i rationamentul ? Românu trebuie să fie român, nu înţelege că un claxon de tir sau dacie poate dezechilibra biciclistul. Ca idee, claxonatul de atenţionare este fix ceea ce dezaprobă orice biciclist care merge în localitate sau în afara localităţilor, de aceea orice claxon care vizează atenţionarea unui biciclist este considerat ofensator de către acel/acei biciclişti, şi chiar încalcă codul rutier. Poate data viitaore apeşi frâna în loc de goarnă, apo îl depăşeşti fără claxoane, regulamentar şi îţi garantez că toată lumea o să fie fericită. Şi da, România este o ţară frumoasă, păcat că e locuită dar şi tranzitată de oameni care ar merita să locuiască aici.
Cititi un pic punctul 2:
Reguli speciale privind bicicletele la trecerile pentru pietoni
(1) Prin excep ie de la regulile comune pentru vehicule de cedare a trecerii la trecerile pentru
pietoni, bicicletele îşi pot continua deplasarea peste trecerea pentru pietoni ce traversează calea de
comunica ie pe care o parcurg inclusiv în situa ia când semaforul pentru vehicule are culoarea roşie
sau când sunt angaja i pietoni în traversare, cu condi ia ca deplasarea să se execute cu viteza de
maxim 5 km/h iar spa iul să permită trecerea în siguran ă şi fără periclitarea pietonilor, păstrând o
distan ă de minim 1,5 metri la trecerea prin fa a acestora şi minim 1 metru în spatele lor, raportat la
direc ia lor de traversare.
(2) Bicicletele pot traversa carosabilul şi pe trecerile pentru pietoni semaforizate, împreună cu
pietonii, sau alăturat de trecerile pentru pietoni, paralel şi aproape de acestea, în condi iile stabilite
pentru pietoni, şi fără să coboare de pe bicicletă conducătorul acesteia, cu condi ia ca deplasarea să
se execute cu viteza de maxim 5 km/h iar spa iul să permită trecerea în siguran ă şi fără periclitarea
pietonilor, analog regulilor privind circula ia bicicletelor pe trotuare, dacă nu există alăturat o
trecere pentru biciclete.
@Ionica: Ai scris de 3 ori aceeasi idiotenie: da te rog articolul din OUG sau Regulament care prevede cele scrise de tine mai sus. NU mai luati de bune toate textele gasite la plezneala pe net…
Sunt si sofer si biciclist. Agreez bicicletele, biciclistii (decenti…ca sa nu zic profi), dar in rest… alta parere.
Cu toate astea sunt frustrat de modul in care tratati pedalistii/biciclistii care traverseaza „calare” pe zebra. Atata timp cat se incadreaza in culoarea verde a semaforului (daca exista), iar in caz contar…daca se asigura si nu incurca pe nimeni, totul e OK. Daca il vede un „polizei”… e pe barba lui contraventia!
In final… de unde atata ura din partea soferilor pentru ei!?!? Vi se pare ca voi toti, ca soferi, respectati 100% regulile de circulatie? Ei bine, NU!(daca vreti va dovedesc imediat). Deci hai sa devenim oameni seriosi si sa respectam, ca sa fim respectati.
Gelu, acest comentariu nu iti este adresat tie! Doar o mica aluzie la descriere si atat. Restul e pentru „hateri”
+
@TraficMadrid Merci 🙂 Ideea era de a atrage atentia si a reaminti celor care folosesc bicicleta ca aceasta este un vehicul, ca urmare biciclistii sunt obligati si ei sa respecte regulile de circulatie ca si restul conducatorilor de vehicule.
Trecerea pentru pietoni este destinata celor care se deplaseaza per pedes si e de bun-simt sa te dai jos de pe bicla cand te amesteci printre ei. In acest fel, poti si evita sa lovesti un pieton mai aiurit sau neatent.
In al doilea rand o consider o masura de protectie binevenita, mai ales la trecerile nesemaforizate. Daca apari brusc in fata unui sofer, calare pe bicicleta, il cam lasi fara optiuni. La o viteza de 50 km/h distanta de oprire este undeva in jurul a 25 m. Daca ii apari brusc in fata la 5 sau 10 m nu poate opri pana la impact iar sansele sa te evite lateral pot fi destul de reduse.
Gelu, in cazul unei treceri nesemaforizate…100% de acord cu tine.
Ca idee generala, am trecut prin foarte multe incidente pe bicicleta (din copilarie pana astazi), am fost izbit chiar de o masina mergand pe langa bicicleta pe trotuar! Am intampinat probleme si ca sofer cu biciclistii, dar si cu soferii mai ales…ca biciclist. Am cunoscut si cunosc legislatia rutiera din ambele puncte de vedere, DAR avand in vedere ca niciun sofer nu respecta intru totul legislatia…. hai sa fim mai ingaduitori macar cu cei care au bun simt si incearca sa se incadreze in traficul sufocant!
Km fara incidente!
@TraficMadrid Asa-i. Numai daca te izbesti de problemele acestea, inveti sa le cunosti mai bine 🙂 Drumuri bune, fara evenimente!
@Cu.pluta.sunt.dus – e o problemă pentru că biciclişti ăia îşi schimbă foarte repede „statutul”, din pieton în participant la trafic şi invers. Îi vezi trecând pe trecerea de pietoni, pentru ca mai apoi să intre de pe trecere, direct pe drum. Sau invers, intră de pe drum pe trecere, obligându-te să-i laşi. Nu ideea că trec pe bicicletă mă deranjează, ci modul în care o fac. Uită-te la puştii din primul clip şi la „cascador” şi înţelegi ce vreau să spun.
@TraficMadrid – eu unul nu-i urăsc, dar aş prefera să nu stau ca pe ace când văd un biciclist şi să-l pot trata ca orice alt participant la trafic. Necunoscând regulile de circulaţie sunt, de multe ori, imprevizibili. Dacă ar merge toţi ca „profesionistul” din ultimul clip, s-ar integra în trafic, ar aborda benzile în funcţie de direcţia în care vor să meargă, nu ar reprezenta o problemă.
Ca o idee pentru rezolvarea problemelor cu bicicliştii, cred că ar fi o idee bună să existe nişte pliante care să prezinte câteva reguli principale de respectat în afara pistelor de biciclete. Nu stau bicicliştii fără permis să citească codul rutier, să fim serioşi. Reprezentări grafice, uşor de înţeles şi explicaţia principalelor semne de circulaţie. Dacă le iei la rând, bicicliştilor nu li se aplică o mare parte din codul rutier şi ar putea fi sintetizate cele care se aplică. Pliantele pot fi distribuite odată cu cumpărarea bicicletelor, în şcoli, etc.