It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Pericol public

Adăugat de DTC
Raportează ca șters! 198

Am inteles ca nu esti stapana pe masina, dar chiar asa sa procedezi? … Nu mai are rost sa ma leg de numarul de inmatriculare si de sexul persoanei de la volan.

34 comentarii

  1. Durere astia de CS… Nu vreau sa fiu rau, insa unii chiar nu au treaba cu covrigul.
    Am fost ieri pana la aeroport si 2 de CS au schimbat banda mai mai sa se urce pe mine, pacat ca nu am avut camera montata.

  2. Bai cum sunt stalpii aia de la 0:30. Cum de sunt intregi ? 🙂

  3. dar e periculos cu autobuzele si camioanele. aia imediat se urca pe tine si paraf te face.
    Ia vezi! ia vezi! Ce-o fi in mntea lui?! daca e vreun biciclist si se baga peste tine sa-l depaseasca?!

    NU te pune in spatele lui! daca pune o frana brusca?! praf te faci!

    lol! in CS or fi si comnue unde trece foarte rar rata. 😉

  4. Razvan511

    Stii ce e si mai grav?
    Ca, dupa conceptia ei, voi sunteti niste misogini care aveti ceva cu ea.

  5. @ValentinO : Simplu. Cei care voiau sa ii fenteze, ii ocoleau. 🙂

  6. cetateanul turmentat

    Voi sunteti de vina, ce o clacsonezi asa??

    Hai ca tu doar a trebuit sa ai rabdare in spatele ei, dar celui cu golful i-a taiat fata de 2 ori, si asa, la sentiment 😀

  7. @cetateanul turmentat : Eu nu am claxonat nici macar o data. 🙂 Am dat un singur flash pe la inceput, dar am lasat-o balta.

  8. mihaibzgica

    ce l-a trollat pe ala cu passat-ul
    hahahahaha

  9. Mi se pare incredibil faptul ca a semnalizat corect intrarea si iesirea din sensul giratoriu ! 🙂

  10. LOL

  11. @mr_lolus : Intrarea in giratoriu nu se semnalizeaza.

  12. Schweppes

    Cand ajungeam in paralel cu ea,o ruga politicos cand mai are drum pe la drpciv sa se duca si sa le predea permisu,ba chiar sa le faca si o plangere ca i l-au dat ….

  13. @DTC: intre a nu fi obligatoriu si a nu se semnaliza ii cale lunga… mai mult cam toata lumea recomanda semnalizarea si la intrare si la parcurgerea sensului, unii politisti chiar sunt de acord in mod oficial cu asta. Eu sunt pentru semalizarea la intare, in sens si la iesire, in functie de traseul ales exact ca in raspunsul din linku’ de dinainte.

  14. @RebounD11
    „se vor apropia cât mai mult de centrul intersecției, menținând semnalizatorul stânga aprins” citat din link.
    de asta oare nu se respecta benzile in intersectie?

  15. @RebounD11 – pai ce sa semnalizezi la intrare? Dreapta? Pai toti o iau usor dreapta, deci e redundant. Stanga? Pai atunci trebuie sa faci stanga, pe contrasens 🙂 Si daca vrei sa iesi la prima iesire, cum faci? Semnalizezi stanga si imediat dupa aia dreapta?

    In interior, da, desigur, atunci cand faci mai mult de jumatate de giratoriu. Si cand schimbi benzile. La iesire, obligatoriu, ca sa stie ceilalti ce iesire ti-ai ales. Dar la intrare?

  16. @Kor: Stanga? Pai atunci trebuie sa faci stanga, pe contrasens 🙂

    Deci tu cand intri intr-o intersectie cu un obstacol in mijloc si vrei sa faci stanga nu semnalizezi stanga ca ai fi obligat sa il ocolesti prin stanga? De ce ar trebui sa o iau pe contrasens daca semnalizez stanga? De unde ai scos obligatia asta?

    Si daca vrei sa iesi la prima iesire, cum faci? Semnalizezi stanga si imediat dupa aia dreapta?

    Aici cred ca faci pe ignorantu’ sau nu ai citit raspunsul porlitistului cum trebuie. Mai uita-te o data la raspunsul la care am dat link… primul aliniat despre circulatia in giratoriu spune exact cum fac cand vreau sa ies pe prima la dreapta.

    Hai sa iti zic cum vad eu treaba, fara misto si fara ignoranta. Mai mult, iti zic ca asa procedez de fiecare data si nu am avut probleme in a-mi fi intelese intentiile, niciodata… ignorate da, neintelese nu.

    1. La intrare: semnalizare stanga daca nu iesi la prima, semnalizare dreapta daca iesi la prima.
    2. In interior: mentin semnalizarea de la intrare, dreapta daca ies la prima, stanga pana trec de ultima iesire la care nu ies.
    3. La iesire: dreapta.

    Daca trebuie sa schimb benzile in sens, inspre stanga o voi face dupa ce m-am asigurat, mai ales ca deja semnalizez. Nimeni nu e obligat sa imi faca loc pe banda superioara pentru ca semnalizez, nici nu ma astept. Semnalizarea stanga nu e singura obligatie la schimbarea benzii spre interior si nici nu obliga la manevra in sine. Daca vreau sa schimb inspre dreapta, voi semnaliza dreapta, ma voi asigura si voi schimba banda.

    Acuma o sa te intrebi de o situatie ipotetica in care intru pe B2, la un moment dat vreau sa schimb pe B1; daca schimb spre dreapta si ies abia peste 3 iesiri cum fac? Simplu, cand intru semnalizez stanga. Cand vreau sa schimb pe B1 semnalizez dreapta, ma asigur si schimb banda. Cand observ ca nu ies la urmatoarea schimb din nou pe semnal spre stanga ca sa stie cei care vor sa intre ca nu ies si continui in sens.

    Sper ca e satisfacator raspunsul. Daca gasesti ceva nesatisfacator la el sau la abordarea mea a sensurilor giratorii sa imi spui te rog nu doar cu ce gresesc cu argumente (pe cat posibil legale) dar si cu ce te-as incurca sa zicem daca as circula astfel in acelasi sens giratoriu cu tine.

  17. Asa ceva………….

  18. Orice ai spune, semnalizatul stanga cu putin inainte de intrarea in giratoriu e fara sens. Din moment ce toti (mai putin cei care fac dreapta imediat, pe prima iesire) vor semnaliza stanga, ce mesaj da aceasta semnalizare? E ca si cum fiecare ar striga :”Alo, fratilor, uitati-ma la mine, cum intru in giratoriu” 🙂 In plus, care e diferenta dintre cel care intra in giratoriu pe b1, tin b1 si ies la iesirea a 2-a, si cei care intra pe b1, dar vor sa schimbe banda pe b2, si sa iasa la iesirea 3. Amandoi vor semnaliza stanga la intrare, dar eu n-o sa stiu decat in interior ce au de gand sa faca. Asta inseamna ca doar semnale date in interior conteaza.

    Nu te mai chinui cu mine, ca nu ma convingi.

  19. @Kor: Tocmai tu ai spus sensul: (mai putin cei care fac dreapta imediat, pe prima iesire)– afli daca cel care intra iese sau nu la prima, e o informatie in plus, deci nu poti spune ca e fara rost. Uite un rost aici… chiar in comentariul tau.

    care e diferenta dintre cel care intra in giratoriu pe b1, tin b1 si ies la iesirea a 2-a, si cei care intra pe b1, dar vor sa schimbe banda pe b2, si sa iasa la iesirea 3.

    Pentru tine nici una si nici nu te afecteaza. Daca esti in spatele lor, intrei ei, inaintea lor sau unul din ei pe B1 iti vezi linistit de drum, tot ce poti sa iti dai seama din semnalizarile lor e daca ies sau nu la urmatoarea, in rest schimbatu’ benzii e treaba lor. Daca esti pe B2, poti sa sporesti atentia sa nu intre peste tine, dar plecand de la presupunerea ca circula corect, ca sa schimbe banda trebuie sa se si asigure deci din nou, nu te afecteaza cu mare lucru ca semnalizeaza sau nu pe B1 stanga sau dreapta. Daca si cand semnalizeaza dreapta stii ca o sa iasa la urmatoarea si tu fiind pe B2 poti sa iti planifici sa iesi in paralel cu el sau sa schimbi banda in locul liber lasat/creat de el.

    Nu te mai chinui cu mine, ca nu ma convingi.

    OK, dar afirmatia asta mi-a schimbat parerea despre tine si nu in bine. In plus nu mi-ai spus cu ce te incurca/deranjeaza daca cel din fata ta, de langa tine sau din spatele tau semnalizeaza sau nu si la intrare, sau cum fac eu. Asa cum nu esti obligat sa o faci legal, nu e nici interzis sa o faci.

  20. @RebounD11 – adica eu n-am dreptul la opinie pentru ca iti schimbi tu parerea? 🙂

    Ok, ma deranjezi in urmatoarea sutuatie: tu pe b1, langa mine, care stau pe b2. Amandoi vrem sa iesim pe iesirea 2. Tu semnalizezi stanga inca inainte de intrare si ramai cu semnalul. Nici acum nu stiu ce vrei sa faci: sa schimbi banda, sa iesi pe iesirea 2, sau, chiar (desi nu e logic), sa continui sa mergi pe b1 dar sa vrei sa iesi pe iesirea 3 sau sa faci tot giratoriul, ca legea nu te impiedica. Ma deranjeaza situatia, pentru ca trebuie sa stau cu ochii pe tine ca pe butelie pana in ultima clipa, ca nu cumva sa-mi tai calea.

    Daca n-ai semnaliza la intrare, ci ai da semnal doar in interior, e mai simplu: vrei sa iesi la iesirea 3 sau 4, ori de pe b1, ori schimband banda pe b2, si atunci eu incetinesc putin, ca sa ies prin spatele tau unde am treaba, pe iesirea 2.

  21. @Kor: a fost doar o informare cu parerea, ai voie ce vrei tu in limitele legii 🙂 Doar ca ce ai sus tu in afirmatia aia pare ceva ce ar zice cineva mai batut in cap, ceea ce tu nu pari si nu cred ca esti.

    Legat de deranj: deci daca nu as semnaliza ai fi mai linitit si atat… nu se schimba cu nimic unde vreau sa ies, ce trebuie sa faci tu cand vrei sa iesi sau regulile circulatiei daca eu semnalizez inca de la intrare stanga. E si asta un argument… foarte personal dar e ceva mai mult decat pana acuma 🙂

    O sa iti spun din experienta proprie ca e mult mai probabil in giratoriu sa schimbe cineva peste tine banda fara sa semnalizeze decat cineva care semnalizeaza stanga de la intrare si cat timp e in interior. Si tocmai tu ai spus ca daca semnalizeaza stai cu ochii pe el ca pe butelie deci nu te va putea surprinde daca schimba banda peste tine, pe cand unul langa care ai sta mai relexat te-ar putea mai usor prinde cu garda jos si lasa cu tabla indoita. Oricum, cu sa fara semnal, daca schimba banda in fata ta si va loviti sau te forteaza la manevre de evitare tot el va fi vinovat.

    Imi pare rau ca stilul asta de semnalizare te streseaza, dar pe mine ma streseaza mai tare cei care se bazeaza pe capacitatiile de a le citi gandurile. In situatia descrisa de tine (eu pe B2, altul pe B1) langa mine, eu nu ii vad lui decat semnalizatorul de pe stanga, daca ar face toti ca mine, atunci cand il vad clipocind as stii ca nu iese la urmatoarea (la intrare urmatoarea fiind prima), in momentul in care s-ar opri as stii ca l-a pornit pe celalalt de pe dreapta si iese din sens, deci pot sa incerc si eu sa ies paralel cu el sau pot sa schimb banda in locul lui. In concluzie, eu as fi mai relaxat daca toata lumea ar semnaliza dinainte de intrare pana dupa ce a iesit manevrele din sens pentru ca as avea niste informatii in plus legate de intentiile lor si as putea sa gandesc situatia mai in avans.

    P.S.: La a 3-a sau a 4-a iesire nu te mai afecteaza ce a facut la intrare, acolo e strict informativ pentru prima iesire… spun asta pentru ca observ ca in interior esti de acord cu semnalizarea, dar in mod ciudat nu si la intrare.

  22. @RebounD11 „spun asta pentru ca observ ca in interior esti de acord cu semnalizarea, dar in mod ciudat nu si la intrare.” 😀 Pai tocmai, acolo-si are sensul semnalizarea, in schimbarea benzii sau eventual sa-i anunti pe ceilalti ca nu parasesti giratoriul la urmatoarea iesire in caz ca esti pe b1 si ai in stanga ta pe cineva. Altfel, nu ai ce semnaliza la intrare, toata lumea se asteapta sa intri pe cea mai adecvata banda pentru iesirea ta si sa te deplasezi corespunzator 😛

  23. @MihaiS: dar partea asta ai vazut-o? acolo e strict informativ pentru prima iesire si mai sus 1. La intrare: semnalizare stanga daca nu iesi la prima, semnalizare dreapta daca iesi la prima.?

  24. In UK (unde astia au sensuri giratorii de toate felurile incat ametesti) toata lumea semnalizeaza la intrare… In plus fata de Romania sunt marcajelele si indicatoarele care te ajuta mult mai mult decat in Ro.
    (Tinand cont ca ei circula pe partea stanga iar noi partea drepata, regulile pot fi – si ar trebui sa fie -aplicate identic si la noi)
    Ce-a mai des intalnia situatie e cand pe B1 e o sageata stanga si o folosesti si semnalizezi stanga daca la prima. Pe B2 e o sageata inainte si la dreapta si semnalizezi sau nu dupa caz daca megi inainte sau la drepata.
    O alsta situatie destul de comuna e cand e o singura banda, nu e nici un marcaj pe asfalt caz in care e obligatorie semnalizarea spre drepta pentru prima iesire sau spre sanga pentru oricare din celelalte iesiri. Aia care care uita sa semnalizeze sunt foarte deranjanti: Daca cedez trecerea cand nu era nevoie ca ametitul a uitat sa semnalizeze pic de fraier, daca nu cedez trecerea s-ar putea sa pic de „bun de plata”.

    In intersectiile mai mari, mai exista un detaliu construcitv care te obliga sa semnalizezi: Dupa fiecare iesire se formeaza o noua banda in partea centrala a giratoriului: Ca sa folosesti – din nou- ultima banda trebuie sa schimbi banda deci sa semnalizezi.
    Off-topic: alte detalii constructive penru giratoriile care au tendinta sa se aglomereze: exista o zona „keep clear” in care nu intri daca nu o poti elibera. E facuta special pentru cazurile in care iesirea ta pe drumul principal e blocata iar in felul asta ajuti pe cei care intra de pe un drum secundar.
    In asemnea cazuri la semnalul (drepata – aparent reduntant) ai sanse mai mari sa ti se faca loc pentru ca cel care iti face loc nu-ti face loc sa intri peste prioritatea lui. Oare cum ar functiona asa ceva pe la Razoare sau Obor?

  25. Oare nu se sugruma cu centura aia? Mai avea putin si se lipea cu nasul de parbriz.

  26. Nu stiu, fratilor, dar nu pot sa inteleg de ce tre’ sa samnalizez stanga cand intru in giratoriu, de fapt inainte de a intra, nici sa ma pici cu ceara. Inteleg sa semnalizez dreapta, logic, cand ies pe iesirea 1, pentru ca in general, sensurile giratorii nu sunt chiar atat de mari, deci distanta e mica. Dar stanga?

    Plus ca nu intotdeauna giratoriile sunt simetrice, si nici nu au 4 intrari/iesiri. Ce draq de semnal stanga dau eu la intrare daca sunt pe b1 si ies pe iesirea 2 care e de fapt in dreapta, imediat dupa iesire 1, intr-un giratoriu asimetric?

  27. @Kor : Nu e musai si nici obligatoriu sa semnalizezi intrarea. Nici daca tu ai chef sa dai 2 ture de giratoriu nu esti obligat sa semnalizezi stanga. E indicat, dar nu obligatoriu, asa cum e indicat sa iesi la prima pe B1, dar o poti face si pe B2, legal. Ideea e ca sa ii ajuti pe ceilalti care vor sa intre. Daca tu pui semnal stanga si vrei sa iesi la a 3a, ii ajuti pe cei care intra. Daca te aflii pe B1 si vrei sa iesi la a 3a, tu semnalizand stanga, ii anunti pe cei care intra ca nu iesi la prima fiindca sunt o gramada de idioti care nu semnalizeaza ca ies la prima si nu pun semnal dreapta. Asa pierzi timp. Giratoriile au scopul de a fluidiza traficul.

  28. @DTC – eu vorbeam de semnalul dat inainte de a intra , nu de cel din interior. E normal ca imediat dupa ce ai intrat sa semnalizezi stanga daca vrei sa folosesti orice iesire din stanga sau daca vrei sa schimbi banda. Dar ce sens are sa semnalizezi stanga cand esti pe b1 si vrei sa iesi nu pe prima iesire, ci pe a doua, sau in general, pe o iesire care fizic vorbind, e in dreapta sa inainte. Si asta chiar cand astepti sa intri in giratoriu? Ti se pare logic? Mie nu.

  29. Prostu` Satului

    Nu semnalizezi „intrarea”, semnalizezi DIRECȚIA de deplasare la ieșirea din intersecție. Sunt de acord că la giratoriile cu 5 și sau mai multe ieșiri e ambiguu, dar e cert că semnalizezi dreapta dacă ieși la prima ieșire, stânga pentru ultima sau întoarcere și nimic pentru înainte. Asta acoperă 95% din situații. Și bineînțeles semnal dreapta la ieșire sau când schimbi banda spre ieșire.

  30. Intr-o intersectie cu sens giratoriu nu exista „inainte”, exista doar „ocolire” si/sau schimbarea benzii. Mi se pare logic ca la intrare sa semnalizam „stanga”, cu exceptia cazului in care viram pe prima iesire. In acest fel aratam intentia noastra celorlalti participanti la trafic, acestia putand intra in sens (sau nu). Altfel, foarte multi ar astepta la intrare blocand accesul. Mai nasol este in giratoriile foarte mici, unde risti sa rupi blocul de semnalizare. :))

  31. CristianDrive78

    Caz tipic de Cap Sec

  32. @Gheorghe Gabriel FB : Mi-a fost si frica sa o devansez la final, sincer. 🙂

  33. Da, dar cititi si comentariile 🙂

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!