It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Aproape poc – Ploiești Vest

Adăugat de JAX
Raportează ca șters! 31

Descriu mai jos și ceea ce nu se vede în clip, neavând cameră și pe spate sau in lateral.

DN1 (centură Ploiești Vest). Viteză 80-100 km/h.
Pe banda a doua aveam în spate SUV-ul care m-a depășit ulterior. Am văzut camioanele în fața mea trecând pe banda a doua, dar nu m-am așteptat să aibă un vehicul oprit pe drum, doar unul mai lent. Se poate vedea că platforma nu era semnalizată cu triunghi.
De când am văzut platforma și până am ajuns la ea au trecut trei secunde, timp în care am scanat traficul în oglinzi și a trebuit să decid dacă să frânez puternic și să risc să mă lovesc de platformă (am frâne bune, dar nu le-am mai testat până acum la viteza asta) sau să trec pe B2 și să risc să fiu lovit de SUV. Am ales să depășesc, dar când i-am văzut pe oamenii ăia ieșind în trafic fără să se uite am frânat ca să nu-i lovesc, fiind încă destul de aproape de platformă.
Aproape instantaneu SUV-ul a oprit in paralel cu mine, la câțiva centimetri de oglinda laterală. Eram trei mașini pe două benzi, iar în spatele nostru imediat au oprit și alții. Șoferul SUV-ului a avut prezența de spirit ca să nu mă lovească. Am degajat rapid, nu am stat să mă cert cu nimeni. Ulterior când m-a depășit a fost un domn, eu i-am făcut semn de „Sorry/Thanks”, el de „Era s-o comiți/comitem”.

43 comentarii

  1. calltodemocracy

    Scuza-ma ca iti,dar,ai cam facut exces de zel…inca de la 0:15,ai fi avut tot timpul sa franezi!Dar tu te uitai in oglinzi..

    • Daca citeai toata descrierea autorului poate intelegeai cum statea treaba, daca frana din prima avea foarte mari sanse sa fie lovit din spate, dar ce usor e sa vorbesti din fata calculatorului si sa fii expert;(

    • La 0:15 abia devine vizibil obstacolul. Mintea umană are niște latențe de până la câteva secunde, iar oamenii de știință spun că coordonarea ochi-mână este cel mai dificil task de realizat. Din fericire mașinile autonome vor elimina complet această deficiență în maxim 50 de ani, putând lua decizii mai rapid decât orice om de pe planetă.

    • Dacă frânam din prima nu riscam să fiu lovit din spate, vehiculele de pe B1 fiind mai departe decât SUV-ul de pe B2, ci riscam să mă urc pe platformă. Nu cred că mai aveam și eu loc acolo. 🙂

    • calltodemocracy

      lupimaudk,comm de neam prost..Citește jos de tot,comment publicat azi la 13:58, și n-ai sa mai fi așa tare in gura.Si inca ceva..Sa critici tu după ce s-a scris in descriere!Eu critic după dovezi(video in cazul de fata)

    • calltodemocracy

      Mai revin cu un comentariu…Si daca „arunci un ochi” printre comentarii,vei vedea că majoritatea comentariilor critice,sunt la adresa autorului.

    • calltodemocracy

      So,și numărul comentariilor contra autorului,tot mai crește…Ideea era,ca în momentul în care frâna,să nu treacă piciorul prin podea,ci sa apese in primă fază pedala astfel încât luminițele alea roșii din spate numite stopuri,să îl avertizeze pe cel din spate de un posibil obstacol în drum.. Expertule care ești tu,lupimaudk!

    • Pe autor îl lasă rece comentariile negative la adresa sa. Din spatele tastaturii toți suntem viteji. 🙂

    • calltodemocracy

      Sa fim serioși..când îți spune unu că ești prost,hai,treacă-meargă,mai lași de la tine,dar,când îți spun „o mie” că ești prost,poate-ar cam trebui să te pună pe gânduri..Și n-am înțeles partea cu vitejia..Nu-si are rostul in contextul de față!

    • E o diferență între a dezbate civilizat o situație și a ataca gratuit un necunoscut pe sistemul ”mă-ta-i proastă că așa zic eu, piua, stop”. Majoritatea comentariilor negative de aici denotă frustrare și eventual boli psihice.

  2. Acum știi ce înseamnă să păstrezi distanța. Sau nu? Indirect provocai un carambol.
    Indiferent că recunoști sau nu, ce s-a întâmplat a fost din nepricepere și întârzierea în luarea deciziilor.

    Știu, din fața calculatorului e ușor să fiu expert, tu fă la fel și data viitoare, ignoră sfaturile. 🙂

    • ”tu fă la fel și data viitoare, ignoră sfaturile”
      Adică în acel moment era mașina mea plină de experți sfătuitori, iar eu, ca un dobitoc, le-am ignorat sfaturile? Măi să fie…

    • De citit știi să citești, mai greu cu înțelesul.
      Amesteci trecutul cu viitorul. Făceam referire la comentariile de la clip, post eveniment, din care ar trebui să tragi învățăminte și pe care le respingi pentru că tu știi cel mai bine.
      Cheia era aici: „data viitoare” 😉

      Așadar, se pare că manevra se datorează abilităților tale cognitive. Puține spre deloc. 🙂

    • Dacă te caut puțin la videoclipuri îți găsesc cel puțin 10 mizerii mai mari ca ale mele. Mai ușor cu corectitudinea pe scări.

  3. Autorul e un amator(pericol pe sosea)!!!!

    • Toți suntem amatori într-un fel sau altul. În teorie profesioniști sunt doar şoferii de camioane, dar eu nu conduc un camion, ci un autoturism, deci toată viața o să mă numesc amator indiferent de câte sute de mii de kilometri voi conduce. 🙂

    • Profesionistule

    • Propun să i se taie capul autorului. 😀

  4. O decizie foarte proasta sa franezi si sa opresi in paralel cu platforma oprita. Practic tu ai creeat un dop, fara nicio cale de scapare pentru nimeni care venea din spate. Acela a fost cel mai mare pericol.
    Trebuie sa fi mereu atent la traficul din jurul tau, si atunci nu iti lua asa mult timp sa scanezi oglinzile si sa ajungi la luarea unei decizii mai rapid. Suvul era pe banda 2 dar mai in spate, te bagai complet pe banda 2 si iti continuai drumul, oamenii fiind prezenti doar pe banda 1, si nu mai exista pericolul.

    • În condițiile date și în fracțiunile alea de secundă am decis că e mai bine să mă lovească SUV-ul și să-mi asum culpa și implicit pedeapsa/reparațiile decât să omor oameni.

      Se poate observa că nu am ajuns la full stop, ci am continuat deplasarea cu viteză redusă.

    • E adevărat că cel care a ieșit din spatele dubei probabil ți-a dat impresia că o să traverseze dar existau șanse să le faci pe amândouă, să te lovească SUV-ul și să te proiecteze în oamenii ăia. Dacă alegi să te bagi și să nu frânezi, păi te bagi și îi dai.

    • Da, ai dreptate, dar în acele momente varianta asta nu se regăsea printre scenariile din capul meu. 🙂

  5. Nu am spus nicăieri că eu am avut dreptate sau că am luat cea mai bună decizie. Nimeni, nici un șofer/conducător auto nu poate spune că a luat vreodată decizii 100% corecte. Toți, dar absolut toți, indiferent cât de perfecți ne credem, luăm cea mai bună decizie pe baza unui cumul de factori din acel moment, cu restricții date de timp și diverse alte condiții. Nici lui Schumacher nu i-a ieșit mereu, cât era el de Schumacher, până la urmă a ajuns legumă cu toate reflexele lui, darămite unor regular people care nu sunt dotați de la natură cu reflexe de pilot de F1.

    Nu au fost cele mai bune decizii într-o lume ideală, au fost cele mai bune decizii luate în 3 secunde. Da, Schumacher ar fi făcut altfel, dar eu nu sunt Schumacher și, la fel ca toți ceilalți, trebuie să mă descurc cu ce am și cu ce mi se oferă pe moment.

  6. Lipsa totala de reflex…
    Ori franai brusc din secunda 1, ori (avand in vedere ca erai deja cu ochii in oglinzi) accelerai, SUV-ul fiind oricum in spatele tau.
    Dar na’, tuturor ni se mai intampla sa avem momente de ratacire. E bine ca a scapat toata lumea.

    • Nici Schumacher nu văzut copacul. Un amator…

    • Mă uit la video-urile tale. Nu prea le ai cu prevenția, te cam bagi cu japca ca un român peste alții în loc să îi lași să își termine manevra, pentru că nu poți aștepta 2 secunde. Dar în comentarii ești foarte vocal, te dai cel mai bun și mai corect dintre șoferi deși faptele dovedesc contrariul. Și ca tine mulți de aici care dacă îi cauți mai bine constați că de fapt zilnic aproape omoară oameni pe stradă, dar ei se cred cei mai frumoși, mai deștepți și mai perfecți dintre învârtitorii de volan.

  7. Cu.pluta.sunt.dus

    De ce ar semnaliza platforma cu triunghi dacă urcaseră mașina pe ea și voiau să plece?

    • You have a point… Nu știm dacă își terminaseră treaba și tocmai plecau sau dacă nu au semnalizat-o nici o clipă. Nu avem de unde ști ce s-a întâmplat cu 15 minute înainte să trec eu pe acolo, doar ce s-a întâmplat fix în momentul acela.

  8. Autorule… ai avut mult noroc , te rog sa nu mai faci vreodata ce ai facut in clipul de mai sus. Just….DON’T!

    • Prima parte a comentariului a fost OK, e civilizată. Restul comentariului denotă alte probleme pe care nu ți le pot rezolva eu.

  9. conducere preventiva 0

  10. Vezi 2 camioane care se baga in depasire si tu esti tot pe B1 in fundul lor… si daca era vehicul lent tot era prea riscant. Si apoi o serie de decizii gresite, ai avut noroc ca nu venea nimeni tare sau au fost mai atenti ca tine.

    • Nu sunt singurul care trebuie să fie atent pe stradă, toți aveți aceeași obligație.

  11. Platforma iti apare in campul vizual la secunda 14. Mergi si preda permisul. Sa mor daca inteleg cum ajungeti unii in situatii de genul asta…

    • Poți să mori. Mersi. Apropo, ai carnet sau ai văzut volan doar în GTA?

  12. Nu este nevoie de descriere, cand ai vazut ca cel cu camionul a semnalizat , deja se vedea platforma oprita, avei timp sa franezi sau sa acclerezi pe banda din stanga.Sincer ai facut o manevra de incepator care este indecis ( poker face)… :), incearca niste Ginkoprim , serios vorbesc

    • Nu mă interesează părerea ta. Mulțumesc.

    • Se pare ca nu o sa inveti nimic din ce s-a intamplat

    • Oh, avem un prezicător printre noi! 🙂 Păreți că mă cunoașteți de o viață, domnu’. Ghiciți în cafea, în bobi…?

  13. „pe toate forumurile și pe toate blogurile sunt cei mai drepți și mai civilizați șoferi. verificați, pe fiecare temă de circulație toți se laudă cum ei fac și dreg și respectă tot și fac totul cum trebuie. problema e că ăștia fie nu au carnet, fie nu conduc deloc, pentru că sunt prea mulți guriști drept-mergători pe net pentru cât de puțini civilizați sunt în trafic.”

    • calltodemocracy

      Fie unii îți zic ca ai greșit ,și au luat sală cu 26 de puncte și 0 puncte de penalizare traseu..:))

    • De când am postat pe tine te freacă cel mai tare grija de mine, deși nu mă cunoști. Vrei să mă inviți la o înghețată în parcul Operei? Nu ies cu bărbați, să știi.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!