It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Polei in sens giratoriu

Adăugat de tutorialelogan
246

in sensurile giratorii, din cauza fortei centrifuge, apa de pe masini se scurge mult mai usor ajungand pe asfalt si ingheata. asta chiar daca afara nu sunt temperaturi negative, ba chiar + cateva grade. am vazut o gramada de masini sus pe acel sens, altele lovite si intrate in sant, este plin de lovituri, borduri rupte… fiind drumul uscat, la intrarea in sens ai viteza mai mare si te surprinde, ABS, ESP, AFU, FMM. FGM si PLM sunt total inutile in acel moment.

acelasi lucru l-a intampinat si http://www.trafictube.ro/derapaj-sens-giratoriu/

si inca unu aici http://www.trafictube.ro/derapaj-incheiat-prost-buzau/. poleiul se intinde si la iesirile din sensurile giratorii

Ce mai caută lumea:
  • sens opus la gheata
  • Sensul opus la gheata

29 comentarii

  1. Se-nvarte se-nvarte, pumni pumni, au au puiu puiu.

  2. ţi-ai luat-o, ţi-ai luat-o….asta e….vezi de ce e mai bine să te distrezi când eşti singur în maşină?

  3. @tutorialelogan Mi se pare mie sau trei zile mai tarziu, la 0:19-0:21 circulai putin … si pe sensul opus inainte de intrarea in giratoriu? 😀

  4. Cred ca este destul de ciudat sa locuiesti intr-un giratoriu 😀

  5. E în vână @ghitaCJ…

  6. @GeluCJ: absolut, la ce denivelari sunt pe banda mea…
    @ghitaCJ: am prescurtat textul ca sa nu ma mai intind pe un rand :D. hahalelelor, nimic nu va convine :))

  7. Ursul Grizonat

    Unele masini au obiceiul de a te atentiona daca temperatura exterioara scade sub 4 grade Celsius. Unele neveste au obiceiul de a te atentiona in diverse moduri ca daca nu esti cuminte risti sa ajungi la regim: mezeluri si cartofi prajiti. Bonus: dormit pe saltea in cort.

    Cand o sa vezi giratoriu cu incalzire in asfalt pe undeva in România sa-mi spui si mie.

  8. E poleu, ca-i unul singur :))

  9. Dragonfly

    – de la mine pt tine… Drifturile incearca sa le faci cand esti singur in locuri amenajate special.

  10. @Dragonfly: but whhhhhhy? :((

  11. Dragonfly

    Just like that :))

  12. StoianAlexandru

    Cristiii!!! Mergi cu a patr-a pana imbatranesti si iti pica…mintea..:))):))):))) + pt replica :))

  13. catalin.ionescu.7

    al „dreaku” ce-ti mai placeee, Puiuuuuu, pac, pac doua bucati.. asa de control, nu?

  14. Eu m-am trezit aseara ca mi-a fugit masina in sensul de la AEM… ce distractiva e uneori reactia pasagerilor.

  15. @catalin.ionescu.7: nu doar de control, ci poate poate ma calmez, macar cand sunt cu ea in masina.

    recomand sa invatati ce sa faceti cu masina in momentul in care dai de o portiune cu gheata, in special intr-un sens giratoriu. daca nu este trafic si esti constient ca poti risca putin, fa-o, macar sa vezi unde gresesti.
    nu va spun de prost asta, am fost in acea situatie si s-a terminat cum nu trebuia, adica s-a intors spatele si m-am oprit ca un bou in sens, cu spatele inainte. apai fix asta nu ai nevoie, sa te trezesti ca intri in sens si vezi pe unu cu fata catre tine, polei si nu stii cum sa o scoti la capat.

    primul lucru e sa nu franati, sa nu calcati ambreiajul si sa nu luati piciorul de pe acceleratie. tineti acceleratia constant si bracati in directia in care fuge masina. daca ai putin noroc scapi la limita, daca nu… oricum nu prea aveai ce sa-i faci.
    in momentul in care franati, ai pierdut-o. in momentul in care calci ambreiajul, nu o mai controlezi. daca iei piciorul de pe acceleratie, intra in frana de motor si este ca si cum ai frana, spatele se intoarce instant.
    nu sunt eu in masura sa dau lectii, dar astea sunt ideile de baza pe un drum alunecos si nu strica sa aveti putina experienta si mai ales practica in asemenea situatii.

  16. Dragonfly

    @myke_104 A nins aseara pe Buziasului? :)) Am fost pe acolo cu motorul si era perfect. Sau erai in modul „run on flat”? :p

  17. @tutorialelogan – Dar cu acceleratia cum e? Eu unul accelerez nitel in cautarea de aderenta; pana acum a mers si aceasta metoda, dar aia cu franatul mi se pare cea mai mare idiotenie de pe planeta.
    Si da ca si multi altii prefer sa ma joc cu ea si pe uscat si pe polei. Prefer sa ii stiu comportamentul decat sa aflu atunci cand deja incepe sa alunece ca bezmetica.

  18. daca e gheata pe jos si accelerezi mai tare, roata pierde aderenta si e cam ca si cum ai frana. dar depinde de situatie, din cauza asta e bine sa testezi mereu 🙂

  19. Pe noile bretele de la michelangelo nu ai ceva „derapari controlate” ? :>

  20. s-a deschis circulatia pe acolo?

  21. @tutorialelogan In principiu sunt de acord cu ce-ai scris mai sus: bracarea rotilor in directia derapajului (desi tendinta naturala a soferului e inversa), neactionarea franei si putin control din … acceleratie 🙂 Insa ca alternativa si decelerarea uneori te poate aduce inapoi pe traiectorie, mai ales daca viteza nu e prea mare si frana de motor reduce tendinta masinii de a supravira.
    Am mai dat acest exemplu, cu un strat de gheata prins sub rotile din spate si prima metoda (am exagerat putin 😆 )

  22. @GeluCJ: corect, dar din cauza asta spuneam ca trebuie si exersat in diferite conditii, conteaza viteza, cauciucurile, ce este pe jos, prezenta de spirit 🙂
    @Robi: nu stiam, cool 😀

  23. @tutorialelogan – Si daca am controlul tractiunii nu prea am ce aderenta sa pierd (in teorie). Oricum am vazut ceva documentar despre condusul preventiv si zicea ca, daca ai sa pierzi aderenta indreapta rotile olecuta si incearca sa accelerezi (aici nu vorbim de pedala la podea) in cautarea de aderenta. Adevarul e ca a fost un documentar despre circulatul pe zapada si nu pe polei.

  24. @dragonfly: Nu, nu a nins. Eu am mers pe la ora 2 azinoapte si era inghetat pe jos cam jumate din sens. In rest, pe drum era ok, doar in sens era inghetat.

  25. @Bizonul arogant : controlul tracțiunii îți ajută roțile motrice să nu piardă aderență la accelerare, lafel cum ABS-ul îți ajută roțile să nu piardă aderență la decelerare. Faptul că ție îți fuge mașina stânga-dreapta nu are legătură cu acest sistem de care vorbești, ci are legătură cu sistemul numit ESP (sau variante, în funcție de producător), care ajută mașina să își mențină traiectoria în funcție de unghiul roților ce virează.

  26. @CRP – Eu stiu ce face controlul tractiunii… eu aici ziceam daca accelerezi cand pleaca masinuta. La mine cel putin subvireaza si e cam greu sa ii arunc spatele pe afara fara frana de mana.

  27. Daca te maninca soricul reisare,te-a scarpinat 🙂

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!