It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Poleiul, acest prieten vechi…

Adăugat de bloghita
Raportează ca șters! 74

E prima oara cand mi se intampla asa ceva.

Partea buna: N-aveam viteza si stiam ca o pot redresa.

Partea proasta: Mi-am pierdut increderea in masina asta.

Partea ipotetica: Putea sa fie cineva pe contrasens, puteam sa iau un TIR, puteam sa… Stiu. 🙂

Urmatorii 800km masina s-a comportat exemplar. Da’ a apucat-o pe ea…

Drive safe!

26 comentarii

  1. De tinut minte. Si eu trec maine prin Sighisoara.

  2. Gume noi, dar se pare că vechi. Ce DOT au? Snowtrack 5 sunt ultimele, pînă la 2 au mai fost și Snowtrack 3.

  3. Ce masina ai? Felicitari ca ai avut prezenta de spirit sa o redresezi!

  4. Andrei Ciocan

    <>
    Adica cum ? Ce masina ai ?
    Votat oricum +

  5. Andrei Ciocan

    Adica cum ti-ai pierdut incredrea in masina ?

  6. La fel am patit si eu in aceeasi curba (inainte de Craciun), frana de motor, viteza mica………pe mine m-a ajutat ESP-ul. In seara asta macar au aruncat material antiderapant.

  7. @bloghita Nimeni nu-si doreste un asemenea „prieten” 🙁 Important e sa-ti pastrezi calmul si sa incerci sa faci ceea ce trebuie ca sa iesi fara consecinte din asta. Pana la urma … a fost bine 🙂
    +

  8. Si asta este unul din motivele pentru care folosesc aplicatia Waze.

    • Si eu folosesc waze mereu. Si acum era in parbriz, in suport. Culmea e ca inainte sa intru in Sighisoara a fost soare si senin si in 5 minute s-a asezat ceata. Am primit avertisment de foggy weather si atat. 🙂

    • Pe vremuri era dacia 1300 cu cauciucuri „de iarna”,de vara daca ma intelegi,(victoria) si mergeam iarna cu ele,pe zapada,pe polei,pe gheata,atunci nu se curatau drumurile ca si acuma si tot ajungeam la destinatie.Parerea mea,ca poti sa folosesti mama aplicatiilor ca daca nu ai cat de cat experienta,e mai dificil sa le stapanesti.

  9. Am o Ford Fiesta cu pneuri Nokian Winter A3. Inca de cand am pus prima data pneurile nou noute pe ea am sesizat ca aderenta nu este cea mai fericita. La fel ca tine, mi-am pierdut si eu o vreme increderea in ea pana cand am realizat ca pana nu imi iau o masina mai grea nu o sa scap de derapaje.

    Asa ca am ajuns la un compromis. In mod constant verific aderenta pneurilor prin mici derapaje controlate pentru a nu fi luat prin surprindere. M-am obisnuit cu senzatia de derapaj si am invatat cum sa o redresez fara sa mai intru in panica.

    • Ce litere au anvelopele,ca sunt mai multe modele,pe fiesta cred ca ai pe 14 si cate kg are masina,de vrei una mai grea?

    • Fiesta si la mine. Am preferat intotdeauna cauciucuri de iarna Micheline Alpine. Nu m-au dezamagit niciodata. O singura data am prins o lentila de gheata, acoprita de zapada proaspata, cam la 30 km/h, caz in care nu nici mama mamei masinilor sau cauciucurilor nu te poate ajuta. Mi-am pastrat calmul, am trecut rapid in viteza a 2-a, am ramas cu piciorul usor apasat pe ambreiaj, in loc de frana, am intors usor volanul in directia deraparii (dreapta in cazul meu, eram pe b2, cam singur pe drum, cu b1 partial blocata de nameti), am incrucisat degetele si am asteptat. S-a oprit cuminte in cativa metri, fara incidente. Mai greu a fost s-o scot de acolo. Am folosit unul dintre covorasele masinii (va vand si voua pontul, cu ocazia asta 🙂 ) pe care l-am pus sub una dintre rotile din fata, ca sa am ceva aderenta la plecarea de pe loc de pe gheata/polei.

      Masina, Fiesta, nu e nici grea nici usoara. Are cam o tona jumatate, sau putin peste, cu 2 pasageri si ceva bagaje. E bine calibrata la dimensiunile ei (cam 4 m lungime) Si are centru de greutate jos, e una dintre cele mai stabile masini din categoria ei. Iar ESP-ul pe Ford e de cea mai buna calitate.

  10. @Cristian Andrei are dreptate. Invata sa nu mai tii puntea spate asa descarcata de greutatein curbe. Pe polei in curba daca esti in decelerare ( chiar si prin frana de motor) accentuezi riscul de derapare. Inchipuie-ti masina un balansoar in curba, si atat timp cat balansoarul e drept esti bine.

  11. Este si normal sa intre in derapaj cand tu faci frana de motor exact la penultimul semn de curba periculoasa la stanga fiind deja intrat in curba si toata greutatea fiind pe puntea fata . + din ce se vede in video, ai actionat si pedala de frana .

  12. Eh, haide ca nu e atat de rau. Cum stai cu faxul? A venit?

  13. Nu e polei e mazga de pe mijlocul drumului. Tine trasa curata si nu o sa mai patesti deastea. SI daca nu ai ajuns sa calci linia continua daca te uiti atent se vede cam 20 cm pe o parte si pe cealalta de linie e mazga. Acolo ai ajuns cu rotile si ai pierdut-o.

    • Polei era. Am oprit imediat dupa si alunecam si pe jos 🙂

    • Se vede clar pe filmare cand ajugi cu ambele roti pe mzaga te fura apoi cand roata fata prinde trasa curata pe contrasesns te arunca inapoi.

      Pararea mea , tu stii mai bine esti patitu :D.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!