It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Politia la datorie

Adăugat de RebounD11
Raportează ca șters! 70

Politia asa cum ar trebui sa fie:

Art.100. (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:

3. nerespectarea semnificaţiei indicatoarelor şi marcajelor de obligare;

Art.108. (1) Săvârşirea de către conducătorul de autovehicul sau tramvai a uneia sau mai multor contravenţii atrage, pe lângă sancţiunea amenzii, şi aplicarea unui număr de puncte de penalizare, după cum urmează:

c) 4 puncte de penalizare pentru săvârşirea următoarelor fapte:

3. depăşirea cu 31-40 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate şi verificate metrologic;

LE: dovada

Ce mai caută lumea:
  • cum se calculeaza viteza indicata de vitezometru
  • arts cum
  • Ce inseamna la masini in spate 50 70 90

38 comentarii

  1. Ce viteza aveai si cit era limita pe zona respectiva?
    Mergeau cu 40-50km/h si au adunat 4 masini in spatele lor ?Nu pot sa-i inteleg pe cei care nu depasesc masina de politie nici batuti.Am vazut o gramada de „soferi” care stau in spatele militienilor care merg cu 40-50km/h pe Valea oltului.

  2. @Huffy: eu cred ca ei mergeau cam cu 80, ca asa merg pe acolo in patrulare. Limita e de 90 si eu am avut 128 pe PV (bordul imi indica ca raman fara carnet, GPS-ul ca sunt in urmatoarea clasa de amenzi – am scapat mai ieftin decat ma asteptam). Cat despre aia care nu depasesc Politia nici batuti (dar multi fac slalom cand nu ii Politie chiar daca vin de pe contrasens) poate isi testau detectoarele de radar 😀

  3. De ce n-ai lasat si filmarea cu ei?

    +

  4. @ochifaradioptrii: cu care ei?

  5. catalin.ionescu.7

    ce ofteaza copilotul! parca ea a primit sanctiunea nu tu . Acum sincer , te-au bagat pana la 100/h nu?

  6. @catalin.ionescu.7: ofteaza ca plecasem deja cu vreo 2 ore intarziere si ultima data cand am luat o amenda de genul pe langa ca m-a luat la misto politistul de profesionist ce era am asteptat aproape o ora dupa PV (desi eram singura masina oprita). De data asta a fost rapid si la obiect si s-a mai inveselit 10 minute mai tarziu. Sincer, vezi raspunsul catre Huffy: cel putin cat scrie pe PV aveam de cand se vede Politia la orizont.

  7. Busted! Nasol, se mai intampla si din-astea. 🙂

  8. @bloghita: recunosc si regret 😀 (bine, nu regret… dar intelegi ideea)

  9. Cu ei, politistii! Doar nu te-au asteptat in masina si te-ai dus tu la ei. Nu a venit agentu’ la tine?

  10. @ochifaradioptrii: ba da… a venit. Se aude pe filmare. Cum sa ii filmez si pe ei? Nu am intors camera, camera din spate nu era pusa (cand plec din tara iau numa’ una). Si daca as fi putut, de ce i-as fi filmat? Vrei sa le ceri un autograf? Am numele pe PV, pot sa il gasesc 😀

  11. Da, sa fi intors camera – de dragul trafictube 🙂

    Eu as fi intors-o

  12. +. Pentru politisti, – pentru „recunosc si regret 😀 (bine, nu regret… dar intelegi ideea)”.

    De curiozitate, pe drumurile europene mergi cu 138 km/h asa de obicei ? 😛

  13. @RebounD11, in functie de masina, bordul arata cu pina la 10% mai mult decit viteza reala.La a mea,mi-am calibrat acul de la vitezometru in asa fel incit la 57 reali imi arata 70 😀 .In oras merg cu maxim 65 pe bord si in afara pot sa o calc pina la 110, fara sa-mi fac probleme daca vad radarul, asta in cazul n care nu este pusa alta restrictie.
    Pe Valea Oltului si pe drumul spre Brasov am intilnit cel mai des militieni care „patrulau” cu 40-60 km/h pe zone cu linie continua si stateau aproape de axul drumului.In schimb, polistii aflati in patrula se deplaseazau cu o viteza de 80-90 km/h cind au alte masini in spatele lor.

  14. @thunder: daca permite drumu’ si am motive sa fac asa ceva da. In general foarte rar depasesc limita de viteza si doar pe drumuri cunoscute. Cu cat stiu mai bine drumu’ cu atata imi permit sa merg mai tare pe unde stiu ca permite drumu’. Aia nu inseamna ca scad din atentie… Mai mult incep sa imi controlez descarcarile nervoase. Nu mai sunt directionate pe masina, pedale si stilul de condus (mai mult pe cauza sau pe ce imi iese din gura) 🙂 Deci nu o sa mai merg tare sau depasesc aiurea doar ca m-a enervat cineva (am cateva clipuri in care imi fac „mea culpa” la rece).

    @ochifaradioptrii: 2 ore intarziere, oprit de Politie… exact la TT ma gandeam atunci 😀

  15. @Huffy

    Lol, si cu ce te ajuta ca iti arata 110 daca mergi cu mult mai putin de cu atat?? Plm, care-i utilitatea, ca nu inteleg? O calci in gandul tau cu 110.
    Eroare de 10 % nu prea exista, decat la viteze foarte mari si masini vechi ori cu probleme tehnice. Eroarea cu buna stiinta din fabrica nu este atat de mare.

    @thunder

    Daca limitarea e de 90 nu e drum european. Mai ai si o borna kilometrica la 1:35.

  16. Razbunarea bancului 😀

  17. @huffy cum ai facut acea calibrare ca vreau sa o fac si eu ?

  18. @al3x Calibrare e impropriu spus. Mergi cu o viteza indicata pe bord si o verifici cu GPS-ul. O sa vezi ca ai o mica diferenta functie de masina.
    De ex. La Skoda mea am o functie ascunsa in climatronic care imi arata viteza reala pe afisajul de temperatura, care difera cu 5-10kmh cu cea de pe bord si este identica cu viteza indicata de GPS.

  19. @eXistenZ

    N-ai inteles. Huffy a umblat la bord ca sa-i arate o viteza atat de distorsionata. Ma rog, nu stiu la ce a umblat, ca n-am mai auzit pe nimeni sa vrea treaba asta.
    Tu zici de eroarea din fabrica.

  20. @Huffy: stiu chestia asta, la mine arata cu 5 km/h mai mult la orice viteza (testata de la 20 la 200 km/h cu navigatie GPS si ceas GPS).

    @Dadi: ma gandesc ca stie… doar a intrebat in gluma, ca daca merg cu 128 la ora pe drum cu limitare 90, inseamna ca merg cu 138 pe drum cu limitare 100 🙂 Legat de ce a zis @Huffy stiu ca se poate regla (cel putin la mine) cu ajutorul discului de service ce considera sistemul care calculeaza viteza a fi dimensiunea jantelor si tipul de cauciucuri pe ele astfel incat vitezometrul sa arate viteza corecta. Eroarea aia depinde (parerea mea) de cat de bine sunt aliniate rotile, conditiile de drum si starea cauciucurilor si evident de fizica, anume de faptul ca nu e aderenta perfecta intre roata si strada.

    @Thomas: si eu is ardelean (cel putin 50%)… ce scuza are bancu’ sa se razbune pe mine? 😀

  21. @RebounD11
    cati bani? 260 ron sau cat mai e taxa de urgenta azi?

    @ochifaradioprtrii
    eu am asteptat o amenda timp de un dans cu sotia in afra masinii – muzica misto, boxele cat sa le auzim afara si… dans, 123 si, 123 si, si intr-un final a venit politistul, cerandu-si scuze ca trebuie sa ne intrerupa dar trebuia sa ii semnez 😀

  22. @RebounD11: legat de ce mi-ai scris mai devreme, la mine se intampla fix invers. Mai demult (pana acum vreo 3 ani) mergeam iute ca vantul (extraurban, urban am pastrat intotdeauna o limita decenta) si ma enervam foarte rar la volan. Acum merg cu maxim +10 km/h fata de viteza reala (de pe GPS :P) si ma enervez mult mai des. Culmea culmilor.

    De ce m-am potolit ? De frica. Mergeam cu un 120 pe ac (mult mai incet decat in mod uzual, pentru ca as fi ajuns prea repede la destinatie). Drum liber, fara curbe serioase, slab circulat, pe inserate. Din fata venea o duba. Soferul a adormit (probabil), am vazut ca o ia fix spre mine. Am tras violent de volan si am trecut pe contrasens. Cand am crezut ca nu mai e pericol de impact, i-am tras un claxon lung sa se trezeasca. Ceea ce s-a si intamplat. A muscat din pietrisul de pe margine(a mea) de drum si s-a redresat. Bine ca nu avea viteza mare. Ideea e urmatoarea, sa fi avut viteza mea „uzuala” de atunci (pe drumul respectiv, necirculat) si anume 140-160 pe ac, eram 6 feet under acum. Oricum a fost pretty close.

    Nu vreau sa-ti tin teoria chibritului sau ceva, dar ia in calcul urmatoarele chestii (hai sa excludem riscul de accident, asa, de fun):

    – la un drum sub 500 de km, timpul castigat la mers ilegal vs legal este de ordinul zecilor de minute (in cel mai bun caz).
    – mergand mai repede ai mult mai multe vehicule de depasit -> stress mai mare (discutabil :D), consum de combustibil mult mai mare si daca e suficient de circulat drumul, scoti timpi egali versus mers normal (ca si astepti destul pana depasesti ceva).

    Stiu ca stii chestiile astea, dar poate altii nu. Si da, fiecare conduce cum crede. Anul acesta au murit doi prieteni de-ai mei (accidente separate) din cauza ca au calcat prea tare pedala. Ambele accidente puteau fi (mai mult ca sigur) evitate daca ar fi rulat cu viteza legala. Just saying…

    @Dandi: a raspuns foarte bine RebounD11 la ce ma refeream. 🙂

  23. @thunder: buna si lunga teoria… doar ca am mentionat „cand drumul permite”. Depasesc putin, si mi-am impus o regula: 2 sec. pe contrasens cand depasesc masini mici 5 la tiruri si autobuze. Daca nu pot sa scot depasirea in parametrii astia nu ma prea bag. La fel daca nu am macar 5 sec. la masina mica sau 10 la aia mare estimate pana m-as ciocni cu ala de pe contrasens nu ma prea bag. Sa se duca optimistii 🙂

    Nu merg mai tare sa castig timp, cel putin nu la drumurile de maxim 300 km de prin tara pe care le fac, cand merg tare o fac ca e loc si sunt conditii. Consumul la masina asta nu e mare, din contra cel mai mic consum il am la aproape 120 in a 5-a 🙂

    @bogdanb: 4 pct de penalizare si 6 pct de amenda… 240 de lei de urgenta 😀 (m-am uitat pe hartie ieri ca nu mai tineam minte)

  24. @RebounD11

    Ia „ingheata” acul vitezometrului la 90 tot in ultima treapta si-mi spui daca nu cumva il ai mai mic decat la 120 🙂 . Iti spun eu sigur. Daca-mi spui altceva, doar cu filmare ma convingi 😀 . Da’ nu-mi arati cand ai 90 la deal si 120 la vale 😆 .
    Ca e Matiz de 800 cmc benzina ori ca e MAN de 12 000 cmc diesel, la 85-90, ultima treapta de viteza e cel mai bun consum.

  25. @Dadi: o sa incerc… nu prea am unde sa merg constant cu 90 la ora, si pt ca nu am cruise control o sa am o glezna foarte suparata 🙂 Mai mult nu cred ca o sa ii placa motorului sa mearga sub 2000 de ture suficient cat sa vad ca se misca acul de la motorina. Aia cu 120 am verificat-o: drum Deva – Salzburg cu un plin (mers fara clima si fara graba). Cel mai mult am reusit sa bag in rezervor 45 de litri la pompa si atunci se ineca sa moara ca ramaneam fara motorina cand am ajuns in benzinarie. Tinand cont ca consumul masinii ii trecut ca fiind 5l/100km extra-urban pot sa consider ca am scos mai bine de atata. Sincer nu ma astapt sa scoata mai bine la 90 la ora, cel mult la fel.

    P.S.: Deal si vale in Timisoara? Tu iti dai seama cat ar fi de munca sa manaresc asa ceva? 😀

  26. Deh, asa e in tenis 🙂

    Eu m-am obisnuit sa merg fix cu +10km aratati pe bord. Asta inseamna, de la +6 la +8 (in functie de plaja de valori) viteza reala. Presupun ca diferenta dintre viteza reala (GPS) si cea aratata de vitezometru difera putin de la marca la marca. La mine e relativ mica, niciodata nu mai mare de 5 km/h.

  27. @Kor: In general si eu incerc sa respect limitele de viteza (cam cum spui tu +10 in bord). Dar sunt atatea puse aleator si fara gandire ca ii greu si frustrant, asa ca pe drumurile cunoscute prefer sa merg in siguranta: adica sa nu depasesc decat cand am vizibilitate si depasirea permisa si sa merg cu viteza la care ma consider eu in siguranta fara sa ajung poimaine la destinatie dar in acelasi timp fara sa risc sa fac off-road intr-o curba mai stransa.
    Cateva exemple:
    – pe DN7/E68, langa Deva, ultimul km din satul Vetel spre Arad este padure (nici o casa) limita de 50 la ora. Daca sunt blituit din fata incetinesc entru ca radarul sta sub semnul de iesire din localitate, altfel tin spre 90.
    – pe DN6/E70, intre Timisoara si Lugoj e satul Sustra. Casele sunt la 20+m de drum, are cam 2-3km satul in linie dreapta si nici o trecere de pietoni. Limita e de 50 iar in trecut era un loc preferat de imbogatire a bugetului tarii.
    – in acelasi timp pe DN68A, intre Cosava si Cosevita sunt 2 zone prin padure cu o curba nu foarte stransa dar fara vizibilitate, in care drumul e putin mai lat si e linie intrerupta intre sensuri. Sunt zeci de imbecili pe care ii vad pe acolo depasind cand nu se vede mai mult de 20 de metri in fata, pt simplu motiv ca e linie intrerupta (care linie a fost trasata cand nu era vegetatie pe margine si se vedea toata curba). Mai mult drumul nu e chiar asa de bun ca sa ai vreun motiv economic sa depasesti viteza legala pe acolo, dar asta doar invita pe cei cu masini de firma si/sau „gipuri” la depasiri si mai spectaculoase.

  28. Stiu ca ma leg de detalii… dar este o trecere de pietoni in Sustra. La vreo 100-200 m de biserica :D.

  29. @thunder: nu is detalii… inseamna ca or revopsit-o de ultimele 2 dati cand am fost pe acolo… ca marcajele erau 0 si stalpii care beculeau nici nu mai beculeau nici nu mai erau prin zona. M-am gandit ca or desfiintat-o si am zis ca o data ii accident dar 2 drumuri dus-intors sa nu o vad ii prea mult. Cu trecere imi retrag cuvintele e OK limita, fara e cam aiurea… 70 era mai decent, cu toata ca si in dreptul localitatii Iosifalau e o limitare la 70 si e doar pt trecerea de pietoni, puteau face la fel si aici.

  30. @RebounD11 – mie-mi spui? 😆 Nu mi-am furat-o recent (si singura data, pana acum) prin Rosia Montana? In zona aia stii cand intri intr-o localitate, dar habar n-ai cand iesi, pentru ca indolentii nu s-au mai obosit sa monteze si semnele care iti arat clar cand ai iesit din satele alea cu case risipite.

    De multe ori ma mir de limitari de viteza in zone unde nu le vad rostul, dar incerc sa nu sar cu mult peste, pentru ca n-as castiga cine stie ce timp daca as accelera. Cel mai mult ma enerveaza unele limitari de viteza de 50 sau chiar 40 la ora in curbe largi si lungi, pe care si bunica le-ar lua lejer cu 60 la ora, cu un ochi inchis si cu o mana legata la spate 🙂 In contrast, am vazut limitari doar la 80 km/h (e adevarat cu 40 la zebre) in multe orasele din Austria (unde limita de viteza pe drumuri nationale si locale e de 100km/h). Mi se pare ca pe la nemtii aia e mai multa logica si mai multa rigoare, iar limitarile sunt facute mai cu cap si nu de dragul de a amenda soferii. Poate de aia sunt si mai respectate decat la noi.

  31. Kor, cand stii ca te poate arde la buzunar orice depasire cu 3 km a vitezei legale, ajungi sa circuli cu 5km in minus, doar ca sa nu apesi din greseala pe acceleratie si sa ajungi peste limita. Deci nu iti fa iluzii, nicaieri in lumea asta nu se respecta limitele de viteza de dragul respectarii lor. Ci doar de frica aplicarii legii. Si o aplica Politia locala folosindu-se de camere, radare bagate in boscheti, cu pistoale radar si cu masini neinscriptionate, uneori fara sa ai posibilitatea de a detecta pozitia camerei (caz practic Austria unde este ilegal sa ai pe GPS POI-uri pentru camere fixe).

    E drept ca frica asta, in timp, duce la civilizatie. Doar ca timpul asta e lung rau (nu de alta, dar de indata ce ajungi in Romania, daca te-a pus al rau sa intrii in perioada de concedii a romanilor care lucreaza in Vest, ai sa vezi ca esti presat, blitzuit etc de exact aceleasi masini cu care ai venit linistit, in paralel, pe autostrazile din Austria si Ungaria).

  32. @Cip – in Austria am auzit ca e ilegal acum si sa filmezi cu camera din masina. Oricum, nu-i prea vad pe politistii austrieci oprind masinile , luand GPS-urile si chinuindu-se (deh, sunt zeci si zeci de modele) sa afle daca ai sau nu POI de camere fixe pentru Austria 😆 Acuma si ei mai fac legi trasnite, nu numai noi, pentru ca n-ajunge sa dai o lege, tre sa te gandesti si cum poti s-o aplici si cum sa verifici respectarea ei…

  33. @Cip: o sa te contrazic. Frica nu duce la civilizatie, educatia duce la civilizatie si aia trebe ajutata de reguli si legi puse cu cap. Dar sunt de acord ca atata timp cat ii calmeaza pe dobitoci si frica e excelenta. Sunt convins pro amenzi mult mai mari decat is acuma. Cand dai un salar cand faci ce am facut eu si nu doar banii pe masa in oras pe 2 zile (exagerez un pic dar intelegi ideea) te gandesti de 2 ori cu ce viteza mergi si ce inseamna marcajele alea pe sosea.

    Legile alea care interzic POI si filmatu’ din masina in Austria mi se pare exagerare, dar mergand prin Austria suficient de mult am observat ce a observat si @Kor: legile, limitarile si marcajele sunt mai cu cap facute si in mod normal nici nu ai si nici nu simti nevoia de a trece in ilegalitate. Am mers peste limita si in Austria pentru ca la momentul respectiv nu vazusem asa drum bun si am fost tentat, dar am fost constient ca o fac pe barba mea (am scapat cu barba intacta :)), iar a 2-a oara nu am mai simtit nevoia si nu era din cauza fricii de amenzi, era doar din bunul simt.

  34. Rebound, bunul simt din traficul vestic deriva dintr-un proces de civilizare vechi de zeci / sute de ani (si, e drept, procesul asta de civilizare are implicit si o latura „administrativa” in care autoritatile au lucrat pentru cetatean si nu impotriva lui, asa cum, prea des, se intampla la noi). Tu si eu si, de fapt, majoritatea romanilor am prins procesul asta intr-un stadiu destul de avansat si, intr-adevar, cand ajungem acolo ni se pare ca este o normalitate sa circuli linistit (iar cand circuli linistit, e si mai usor sa respecti „la litera” restrictiile), sa nu arunci gunoi pe strada etc.

    Dar, hai sa o luam logic. Pentru cine sunt zecile de camere radar instalate acolo? Doar pentru est-europeni? Sau sunt instalate pentru ca, in lipsa lor, ar fi destui care ar uita de acest bun simt?

  35. @Cip: nu am zis ca toti sunt civilizati… din contra sunt sigur ca sunt in proportii egale cu cei de la noi si melteni si oameni civilizati. Daca mai citesti o data ce am spus mai sus o sa vezi ca problema mai mare decat civilizarea si educarea (care nici la noi nici la ei nu se poate face cu forta si peste noapte) e faptul ca la noi si regulile sunt prost gandite in multe locuri si prost aplicate in si mai multe locuri. In Vest nu simti sau simti mai putin frustrarea ca tine drumu’ o vesnicie sau ca limitele sunt amboulea (50 la ora in padure, pe drum drept de exemplu) si deci tentatia de a incalca regulile e mai mica. In plus stii ca daca le incalci in majoritatea cazurilor o sa fi pedepsit in concordanta. In Romania pana acuma 50% din politistii care m-au oprit m-au luat la misto si au incercat sa ma fure sau au cerut mai mult sau mai putin direct spaga, pe cand in restul tarilor o singura data in Ungaria am fost tratat cu mai putin respect decat m-as fi asteptat in conditiile date, dar niciodata nu am fost luat la misto sau nu mi s-a cerut/facut aluzie la spaga.

    Pe scurt, meltenii lor stiu nu doar de frica ci si de certitudinea ca nu pot scapa, iar cei civilizati in vest nu sunt la fel de frustrati ca civilizatii nostri. Pe cand la noi, meltenii sunt constienti ca in majoritatea cazurilor pot scapa cu amenda mica sau fara cu ajutorul unor pile/cunostiinte/relatii sau chiar mai ieftin decat amenda mica cu o spaga si mai mica. Si mai pe scurt, civilizatia la ei e si in formularea si aplicarea regulilor nu doar la o parte din soferi, pe cand la noi daca esti civilizat in trafic in cazul in care mai ai rabdare trebuie sa te feresti de melteni si cateodata si de cei care ar trebui sa ii pedepseasca pe melteni.

  36. @ thunder „la un drum sub 500 de km, timpul castigat la mers ilegal vs legal este de ordinul zecilor de minute (in cel mai bun caz).”
    diferenta la un drum de exact 500km intre viteza medie 60 km/h si 80km/h e de 2 ore. si da ,intradevar, la o medie de 80km/h trebuie sa merg ilegal mai tot timpul.

  37. @al3x: Mergand la limita legalitatii (59/79 urban si 99/109 km/h extraurban ) scoti medie de 60 plus/minus 5 km/h POATE intre Ramnicu Valcea si Targiu Jiu si-n zona Bacau si Buzau (unde-s localitati interminabile si lipite intre ele). In rest, scoti lejer o medie de 70 km/h sau mai mult. Iti spun din proprie experienta, in PRACTICA (avand in vedere si traficul aglomerat de pe drumurile europene) castigi maxim 20-30 de minute daca mergi ca bolidul versus mers legal. Daca nu ma crezi, try it.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!