It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Politistii spun lucruri traznite

Adăugat de RebounD11
Raportează ca șters! 82

Tombola cu premii imaginare! O bere virtuala pentru cine ghiceste pentru ce s-a dat amenda si cine e vinovat pentru accident (in viziunea politistilor, conform autorului filmarii fara dovada deocamdata).

Nota: clipul nu imi apartine, am primit filmarea de la un prieten. Nu stiu exact ce chinezarie de camera are sau cand s-a intamplat exact toata treaba, dar clipul original nu are sunet, nu are data si ora pe el si am fost rugat sa cenzurez numerele de inmatriculare si fetele pentru ca inca nu e finalizat nici dosarul de dauna nici nu a trecut termenul de contestare a PV-ului.

Melodia am pus-o ca mi s-a parut potrivita… sper sa nu o stearga Youtube 🙂

Se poate vedea si aici: https://open.lbry.com/@RebounD11:4/Politisti_trazniti:0
Daca va place acest site de hosting, sau vreti sa scapati de porcariile de pe Youtube cu copyright sau cenzura aleatoare si prost inteleasa, puteti folosi acest link sa va creati cont (nu e obligatoriu). De acum o sa postez si aici (probabil doar aici de la un punct) toate clipurile, sunteti bineveniti sa va abonati.

26 comentarii

  1. Din ce vad e galben, chiar daca cel cu BMW trecea, cel ce a lovit din spate ar fi fortat galbenul bine daca nu chiar rosul. Eu am lovit pe cineva din spate cand a franat pe verde si m-am dus cu filmarea la politie, tot eu am fost de vina. Aici e cam clara treaba, era galben, domnul a oprit, pritenul tau l-a lovit din spate pentru ca voia sa forteze galbenul deci e bun de plata.

    • Asa a crezut si el… a vrut sa faca amiabila, dar masina lovita era de firma si firma celui de la volan i-a spus sa mearga la Politie, sub nici o forma sa nu faca amiabila (nu am inteles nici eu nici cei implicati de ce, masina avand CASCO). La Politie s-au constatat 3 contraventii, cand si daca primesc PV-urile o sa le postez aici… mai sunt cateva zile pana expira termenul de contestare.

    • Deci e clar ca depinde de politist. Adica unde se delimiteaza faptul ca ai schimbat banda si ai fost lovit din spate, la cate secunde sau cati metri deja nu se mai considera legate evenimentele unul de celalat. Cat despre neoprit in conditii de siguranta, e foarte discutabil. Eu am fost de vina pentru ca unul s-a speriat la semafor si a franat blana pe verde…..

    • Da, depinde de politist, de starea lui de spirit si de cum se comporta cei implicati cu el. Sincer nu mi se pare normal sa depinda de toate astea. Din ce am inteles, cel cu BMW era suparat ca trebuia sa piarda timp la Politie pentru ca firma nu voia sa riste sa i se refuze reparatia pe baza amiabilei (personal nu inteleg cum se putea asta, mai ales ca avea CASCO). Iar cand politistul l-a vazut agitat si grabit a incercat sa il linisteasca dar nu a reusit, s-a agitat si el si a cerut filmarea pe care a zis prietenul meu ca o are.

      Pe baza filmarii a decis ca fiecare va primi o amenda: pentru nepastrarea distantei (cameramanu’) si pentru neasigurare la schimbarea benzii (BMW). Atunci cel cu BMW a izbucnit si a dus la ce este acum: culpa comuna, BMW pentru neasigurare si nerespectarea galbenului, cel care filmeaza pentru distanta. Cel mai probabil PV va fi contestat… cel cu BMW a primit filmarea si poze cu daunele in caz ca va avea nevoie de ele.

      Eu unul m-as bucura ca macar o amenda sa ramana pentru BMW, sa il descurajeze sa ia trase de alea pe viitor, desi nu sunt de acord cu culpa comuna. Prietenul a vazut ca BMW semnaliza stanga si se asigura sa treaca pe banda din dreapta lui… se asigura sa nu taie calea cuiva din spate, nu a vazut frana disperata si in diagonala a celui din fata.

    • „BMW pentru neasigurare si nerespectarea galbenului, cel care filmeaza pentru distanta.”
      Este o contradictie, daca BMW opreste la galben si nu are voie, nu poate sa fi vinovat si celalalt, ca daca BMW a incalcat legea Art, 122 este el devina ca nu are voie sa reduca brusc viteza fara motiv, mai ales ala din spate nu a avut timp sa pastreaza distanta potrivita, adica sa ajunga iar la o distanta sigura de BMW. Mai departe nu a semnalizat la schimbarea de banda.

    • A7: cel din spate cu mici exceptii are parte din vina cand il loveste pe cel din fata. E clar in lege ca trebuie sa pastreze „distanta suficienta pentru evitarea coliziunii”. Aici nu e o taiere de cale sau o sicanare brusca si neasteptata. Cel care filmeaza stia ca BMW e in fata lui, iar frana a avut motivul ca era galben. La galben esti obligat sa opresti daca o poti face in siguranta. Sanctiunea pentru opritul la galben e oarecum valida BMW oprind intre benzi deci nu neaparat in siguranta, dar eu nu as spune ca e vinovat ca are frane si reflexe mai bune decat cel din spate. Se pare ca politistul a fost suficient de iritat de comportamentul aluia ca a putut spune 🙂

      Semnalizatul si schimbarea in sine de banda la cum am inteles eu dinamica nu au contribuit cu nimic la accident… putea sa semnalizeze cu nocturna de la stadion sau cu cocosul rosu din Seinfeld (pentru cei care recunosc episodul) si cel care filmeaza nu ar fi observat ca singurul obiect care se uita in fata in momentul ala era camera.

    • Dar ce spune politistul nu conteaza, ce am spus e important cum sa argumenteaza la instanta. Daca ala intra in fata mea, nu am timp sa las iar o distanta de siguranta, asa argumentul de dinstanta este neutralizat. La galben nu esti obligat sa opresti, asa a oprit fara rost stiind ca a intrat in fata altcuiva. Semnalizarea este important poate nu pentru politistul dar pentru instanta ca ala din spate poate sa spuna ca a fost surprins ca a schimbat banda si asa mai departe. Este important cum argumentezi situatia. Adica schimbarea banda fara semnalizare in fata altcuiva si oprire fara rost in fata lui, hm sunt curios ce spune judecatorul, ce trebuia sa faca ala din spate, ca sa evita accidentul si sa fie si el vinovat. Mai departe trebuie sa conduci prudent si ce a facut BMW nu prea este. Toate astea trebuie sa spuna ala din spate. Ala din fata poate doar sa spuna ca ala din spate nu a lasat loc de siguranta, dar apoi trebuie sa si explica cum sa faca aia daca el a intrat in fata lui.

  2. Depinde mult de politist. Daca vrea il poate scoate pe cel cu bmw vinovat pt neacordare de prioritate la schimbarea benzilor, sau pe cel care filmeaza pt nepastrarea distantei de siguranta fata de cel din fata.

    • Nu te incadreaza la neacordare de prioritate… desi ar costa mai putin dar ai ramane pieton o luna 🙂

      A fost una din contraventii legate de schimbarea benzilor a celui cu BMW si a fost una pentru nepastrarea distantei pentru prietenul meu. Mai e una, tot pentru BMW care a si dus la stabilirea vinei.

    • Harvey_Specter

      Semnalizarea stanga la schimbarea benzii spre dreapta?

    • @Harvey_Specter: nu… dar cand incepea sa devina nervos si sa se ia de politist am inteles ca i-o zis si de aia. A fost si prima mea varianta cand mi-o zis ca ala cu BMW a luat amenda pentru 2 lucruri 😆

    • Cumva pentru ca nu si-a continuat deplasarea pe galben, avand in vedere ca nu putea sa opreasca in conditii de siguranta? 😀

    • seba18: exact. S-a oprit brusc, intre benzi.

  3. Singura diferență este că drumul nu e în curbă:
    https://www.youtube.com/watch?v=NcG7rnx4Vnk&feature=youtu.be&t=34

    P.S.
    Că marcajul nu îi permitea să schimbe banda nu este relevant pentru tamponare.

    • Nu a fost brake check. Nu a fost nici un fel de sicanare sau discutii… nu s-au certat nici dupa. Nu are nici o treaba cu ce s-a intamplat in clipul ala. Iar marcajul in cazul de fata ii permite sa schimbe banda, chiar daca acest lucru e irelevant pentru tamponare.

    • În cazul de față, motivul frânării contează la fel de mult pentru stabilirea vinovatului precum afirmația că orice marcaj discontinuu permite călcarea lui.

      Material de studiu:
      Art. 54. din OUG.
      Art 116 din HG 1391/2006
      Art 80 pct 2 din HG 1391/2006

  4. Oricum in instanta bmw-ul va fi bun de plata. Drace, sunt 2 secunde de cand bmw-ul se urca pe banda si franeaza ca boul… logic ar fi ca bmw-ul sa plateasca tot, ce culpa comuna sa dai? Legea zice clar, directia/prioritatea se schimba fara a perturba traficul iar aici cam asta s-a si intamplat. Ma rog. Tine-ne la curent

    • Nu stiu ce sa zic… e mai bine de o secunda de cand se vede pe camera galbenul, probabil era galben de mai demult. Faptul ca cel care filmeaza nu il observa e vina lui… daca casca ochii in fata nu doar in dreapta, probabil nici nu conta ca e ala cu BMW in fata si ar fi reusit sa opreasca OK 🙂

      Nu am primit inca nici o poza cu PV-ul… stiu doar ca prietenul si-a platit amenda si reparat masina si nu ii mai pasa.

  5. Legea este clară:
    Art. 51. Conducătorul unui vehicul care circulă în spatele altuia are obligaţia de a păstra o distanţă suficientă faţă de acesta, pentru evitarea coliziunii.

    Autorul nu circula în spatele BMW ului. Eu aș contesta PV pentru nepăstrarea distanței.

    • Impactul e la secunda 0:09, ala cu BMW incepe sa intre pe banda autorului la 0:05… si nu ii ca si cum autorul nu stia ca e in fata lui, ca a stat la semafor in spatele lui (se vede cand incepe clipul ca e deja calare pe toate benzile cel cu BMW). Sincer decat sa dea 20 de lei pe contestatie si sa o piarda (cel mai probabil), mai bine bea cateva beri linistit in zilele cat a fost masina in service 😆

      La fel de sincer, cred ca dupa contestatie, cel cu BMW va scapa de culpa dar probabil va ramane cu o parte din amenda. Daca mai aflu ceva o sa va spun… dar la cum am vazut pe singura persoana care ar putea sa imi spuna ceva, ii posibil sa nici nu mai tina minte accidentul pana se termina contestatia. 😆

    • NU ai înțelese comentariul me de aici.

      La fel de sincer, cred ca dupa contestatie, cel cu BMW va scapa de culpa dar probabil va ramane cu o parte din amenda.

      Doar un judecător incompetent ar lua decizia aceasta bazată pe o preconcepție (cine pupă-n cur plătește).

      Am dat un exemplu de pe yt. Vezi prima fază din el, unde nu este niciun break check. E vina TIR ului pentru că nu a păstrat o distanță suficientă?

      Ce trebuie să argumenteze în instanță amicul tău.
      Art. 116 – (1) Conducătorii de vehicule sunt obligaţi să semnalizeze schimbarea direcţiei de deplasare, depăşirea, oprirea şi punerea în mişcare.
      (2) Intenţia conducătorilor de autovehicule şi tramvaie de a schimba direcţia de mers, de a ieşi dintr-un rând de vehicule staţionate ori de a intra într-un asemenea rând, de a trece pe o altă bandă de circulaţie sau de a vira spre dreapta ori spre stânga sau a celor care urmează să efectueze întoarcere, depăşire ori oprire se semnalizează prin punerea în funcţiune a luminilor indicatoare de direcţie cu cel puţin 50 m în localităţi şi 100 m în afara localităţilor înainte de începerea efectuării manevrelor.

      Distanțele acestea sunt exact distanțele de siguranță despre care se vb în
      Art. 51. Conducătorul unui vehicul care circulă în spatele altuia are obligaţia de a păstra o distanţă suficientă faţă de acesta, pentru evitarea coliziunii.

      și se referă la
      *date furnizate de RAR

      La asta adăugăm
      Art. 54. (1) Conducătorul de vehicul care execută o manevră de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.
      (2) Semnalizarea schimbării direcţiei de mers trebuie să fie menţinută pe întreaga durată a manevrei.

      Concluzia:
      Distanța de siguranță se consideră față de vehiculul care circulă în față (nu în lateral).
      BMW ul schimbă banda încâlcând 1+2 de la Art 116. și 1+2 Art 54 Mai exact nu anunță intenția sa și celorlalți participanți la trafic și schimbarea o face în mai puțin de 50m pătrunzând astfel (neanunțat) în spațiul de siguranță al autorului. Manevra pe care o face ulterior cauzează accidentul tocmai pentru că nu s-a asigurat conform Art 54. Fizic vorbind nu îi permite autorului să respecte acea distanță de siguranță.

      P.S.
      La primul meu accident, o începătoare s-a înfipt în mine, circulând în spatele meu, pentru că ea voia să forțeze semaforul iar eu am oprit la galben (lucru rar în Craiova). A insistat să mergem la poliție (sfătuită fiind de prietenul ei avocat) și acolo a apărut cu 2 martori care au susținut că eu am schimbat banda în fața ei (invalidând schita mea de accident – transformând accidentul în unul identic cu acesta din film practic). În acel moment agentul constatator s-a oprit din scris și mi-a zis să merg la amiabilă să -i dau RCA ul, că ea are martori și că ar trebui să îmi dea și amendă și că, fără filmare nici în instanță nu câștig.
      Și atunci am descoperit trafic tube și dashcam urile.

    • Nu e vorba de preconceptie, e vorba de logica. Nu are cum sa nu ii ramana culpa celui care a filmat. Prietenul meu nu o sa conteste… deci oricum vorbim degeaba. Faptul ca tu ai data de rau-intentionati imi pare rau, dar nu schimba cu nimic ca aici e clara vina celui din spate. E si filmare din intersectie in cazul in care sunt dubii cu privire la cum s-a intamplat. Nu cred ca o sa fie vreo neclaritate pentru judecator daca cel cu BMW contesta.

    • Nu are nicio legătură rea-intenția din pățania mea cu aplicarea legii.

      Situația este, din pct. de vedere legal, la indigo cu accidentul din ultima fază de aici.

      A schimbat banda din scurt și i-a frânat în față.

      Mă rog, cum ai zis și tu discutăm degeaba …dar nu pentru că amicul tău nu va contesta.

    • E vag similară în sensul că se întâmplă la semafor, nu are nici o legătură ce a pățit Sicilianul cu ce e aici.

      Cât despre reaua intenție, mă refeream la faza cu adusul de martori mincinoși, dar poate mă înșel și era bună intenție 🤔

  6. Art. 122 din Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002:

    „Se interzice conducatorilor de vehicule sa reduca brusc viteza ori sa efectueze o oprire neasteptata, fara motiv întemeiat.”
    Cel cu BMW-ul se incadreaza aici…

    • Dacă semaforul galben de 3 secunde nu e întemeiat ca motiv măcar mi se explică de ce nu oprește nimeni, câteodată nici când e roșu.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!