Adaugă comentariu

37 comentarii
  1. Ceilalţi şoferi „tipici” de bemveu: Ai văzut, bă, dacă dai prioritate la pietoni :))

    • :))))
      Asa-ti trebuie daca esti rebel.

    • treaba e ca legal nu era obligat sa opreasca. pietonul nu era pe sensul lui

    • @M, ok, legal nu era obligat pt ca nu era pe sensul lui si erau si 2 benzi/sens.
      Dar, pietonul era deja angajat in traversare, era deja spre mijlocul drumului, si EU as fi oprit.
      Si sunt sigura ca daca treci, de fata cu politia, intr-o situatie de genul asta, iti vor lua permisul.

      Cei drept, si eu imi arunc o privire in oglinda retrovizoare cand opresc la treceri, dar asta nu prea influenteaza cu nimic opritul efectiv pentru a acorda prioritate pietonilor. Si de multe ori mi s-a intamplat sa fie cate unul mufat la teava mea de esapament si sa stau cu inima cat un purice in momentul in care am pus piciorul pe frana.

      Era o situatie chiar lejera, cel care a lovit sunt sigura ca pur si simplu nu a fost atent, se uita in telefon, dupa gagici, naiba stie.

    • da, clar ca ala era aerian. am subliniat doar ca cel cu bmw nu era obligat sa opreasca, ar fi trecut linistit fara sa incurce pietonul.
      cel cu seatul evident ca trebuia sa opreasca la pieton, avand in vedere dinamica.

  2. Fara indoiala vina ii aparatine berbecului din spate si nu exista dubii, dar:
    – cand pui frana un pic mai energic si nefiind ceva neprevazut, te mai uiti si in oglinda. Mai ales ca pe jos este ud !
    – bmw-ul putea trece linistit, pietonul nu era inca pe sensul lui de mers.

    • Nou

      1-Mai in fata era Hyundaiul de vroia sa faca stanga, deci oricum frana!
      2-Daca nu oprea la trecere aparea @glontul si spunea ca toti cocalarii cu BMW nu respecta regulile de circulatie!

    • Nu ar fi mai bine ca cel din spate sa lase telefonul si sa pastreze distanta, decat sa te uiti tu disperat in toate oglinzile pentru un dobitoc?

    • E extrem de periculos uitatul in oglinzi cand franezi, existand riscul sa nu vezi in acelasi timp un al doi-lea pieton mult mai aproape de tine, care te-ar obliga sa franezi chiar mai brusc, asa ca atunci cand franezi, te uiti in fata si te asiguri ca TU sa nu calci vreun om, iar cel din spate sa se asigure pentru el. Ori poate ar trebui sa ne punem senzori si radare pe masina sa franeze ele singure cand cred ca e necesar…

    • pug De ce să treacă bmw-ul? Avea un pieton în traversare și suficient timp să oprească, viteza destul de mică. Poate pietonul avea un impuls subit să o ia la sănătoasa pe la jumătatea sensului opus.
      De acord cu @danverab – poate ar fi bine să mai lase toți telefoanele.

    • Extrem de periculos sa te uiti in oglinzi ? Disperat ? Haida de, p’asta de unde ai scos-o. Spuneam de oglinda. Nu oglinzi ! Pentru ca oglinzi presupune si alea laterale, acolo n-ai pentru ce sa te uiti cand franezi eneregic si previzibil de altfel. Pentru ca exista un semn de presemnalizare pentru trecere de pietoni. O privire de o secunda, cu piciorul pe frana nu cred ca iti distrage atentia. Dar te salveaza de table indoite.
      „existand riscul sa nu vezi in acelasi timp un al doi-lea pieton mult mai aproape de tine, care te-ar obliga sa franezi chiar mai brusc”
      … Pai cand nu-l vezi nici pe primul, nici pe al doilea pieton (pe trecere !) atunci ce mai cauti la volan ?

    • scuze nu s-a postat tot
      Ana T… Hai s-o lamurim. Una este cand intampini ceva neprevazut si esti obligat sa pui frana, alta este cand vezi ca urmeaza o trecere pentru pietoni, ai deja un semn pentru presemnalizare si un semn de semnalizare, ai privire de ansamblu, pentru ca nu privesti la 2 metri de botul mainii, ai un carosabil umed. il vezi pe ala ca vrea sa traverseze . Asadar, ce faci ? Franezi energic in ultima secunda ? Asta voiam sa spun.
      In al doilea rand, desigur, este ideal ca a oprit dar, vreau sa spun ca legea ii dadea voie sa continuie. art 135 lit. h. Bine, acum putem lua in calcul ca pietonul o lua la fuga, ca il impingea o rafala de vant, ca intalnea un politist zelos ca… etc. etc.

    • Da da, te uiti in spate sa vezi daca ala din spate are gume din piata la 50 de lei sau daca sta pe facebook. Doar dupa tragi concluzia daca franezi sau nu.

  3. Pentru desteptul cu stiutul regulilor de circulatie din cartile de poker: daca nu exista scuar de departajare a benzilor sau linie dubla continua esti obligat sa opresti, chiar daca pietonul nu este pe sensul tau de mers.

    • Gigele, un articol de lege ceva ? Hai ca mor de nerabdare. Mai ales ala cu scuarul !

    • Eu stiu despre asta:
      Art. 135

      Conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere si in urmatoarele situatii:
      h) pietonului care traverseaza drumul public, prin loc special amenajat, marcat si semnalizat corespunzator ori la culoarea verde a semaforului destinat lui, atunci cand acesta se afla pe sensul de mers al vehiculului.”

      Hai, scoate-l pe ala cu scuarul.

    • nenea e de moda veche. el a luat carnetul dupa regulile alea, el asa circula. nu va mirati cand in giratoriu nu primiti prioritate

    • Ii dau dreptate lui Edi, pt ca am vazut cu ochii mei cum agenții au suspendat cateva permise acum ceva ani pentru neacordarea de prioritate pietonilor la un drum cu două benzi pe sens fără scolar, pietonul fiind angajat în traversare pe sensul opus. Faptă filmată din MCV.

    • Scuar

    • glontul, ca să-i poți da dreptate trebuie să ne comunici articolul și să ne explici ce semnificație are pentru tine expresia din articolul de mai sus: „atunci cand acesta (pietonul) se afla pe sensul de mers al vehiculului”.

      Practic îl contrazici. Din moment ce sunt două benzi pe sensul de mers, automat sensurile de mers trebuie să fie delimitate cu linie dublă continuă, iar el a spus: „dacă nu exista scuar de departajare a benzilor sau linie dubla continua esti obligat sa opresti”.

      Prezența unui scuar între sensurile de mers îi permite pietonului să se oprească din traversare și să se întoarcă dacă vrea. Asta este singura relevanță atunci când vorbim despre scuaruri și treceri de pietoni.

      Faptul că există unii agenți care aplică în mod greșit legea, uneori neintenționat, conștienții fiind că răspunderea lor este 0 în cazul unei contestații a PV și că îi va fi dificil conducătorului auto să demonstreze contrariul, e altă poveste. El în PV o să scrie că șoferul nu i-a acordat prioritate pietonului care se afla pe sensul lui de mers. Pentru constatarea acestei contravenții nu au nevoie de înregistrări așa că nu are relevanță unde era autospeciala.

    • Glonțul … Cu atât mai mult ca este filmată acțiunea polițiștilor, se poate dovedi în instanță dacă pietonul era, sau nu, pe sensul de mers. Articolul din Codul Rutier este foarte clar și nu lasă loc de interpretări. Iar dacă ai și o cameră pe parbriz, cu atât mai bine.

    • Mai citeste @edi…

    • edi a vrut sa faca pe desteptul dar si-a luat-o! :))

  4. Genul asta gresit, ca sa ma exprim elegant, de „acordare de prioritate pietonilor” il intalnesc zilnis pe Calea Grivitei… tot timpul se gaseste un sobolan de corporatie cu sifoane sa franeze pentru pietonul care e pe sensul opus al trecerii… undeva intre banda de parcare si b1, mai ramane b2 si b3 pana la axul strazii, dar el opreste, ce sofer bun e el, ce sofer slab sunt eu ca-i F un claxon sau ca trec pe langa el ca acceleratu’ iar pe de alta parte se plange ca sta in trafic. Pai normal ca o sa stati in trafic, daca e tzara plina de „soferi” care nu stiu cand/cui sa acorde prioritate.
    PS: singura certitudine e ca va e frica de politie, eu unul am trecut de nenumarate ori in situatii similare cu politia rutiera, niciodata n-am fost oprit. Odata am facut-o cu ei in spate, pe B2 si cu o leguma care oprise pe B3.. am redus, am vazut pietonul ca nici macar nu ajunsese la jumatea sensului opus si am trecut, AMANDOI. In retrovizoare am vazut cum pietonul ajunsese la ax cand masina politiei trecuse vreo 4m de trecere.

    • Fix asta e, ai nimerit-o: e vina BMW-ului ca a oprit aiurea. 🙄
      Stii ca, de obicei, daca ala din fata ta NU opreste la trecere, sunt foarte mari sansele ca tu oricum sa trebuiasca sa opresti, in functie de cat de sprinten e pietonul.
      In cazul asta, punctual, daca BMW-ul trecea, ala din spate sigur trebuia sa opreasca. Care erau sansele sa ia pietonul pe capota? Eu zic ca mari spre foarte mari, daca l-a luat prin surprindere o situatie lejera ca asta. In mod normal, si el ar fi trebuit sa vada pietonul pt ca nu era mascat de nimic.
      Asta daca ers atent la trafic….
      Fix de asta e f*t*t traficul in Bucuresti, ca sunt unii mai precauti si opresc la trecere si atunci cand ar putea sa treaca totusi.
      Si fix corporatistii sunt ciuma bubonica, sa-i ardem pe rug ca indraznesc sa lucreze intr-o corporatie. (Nu lucrez in corporatie, ca sa evitam discutii inutile)

    • Da Mihaela, a oprit aiurea… si eu daca eram in locul Seatului vedeam pietonul pe contrasens si ma pregateam sa opresc si dozam frana in asa fel incat sa opresc la marcajul pietonal… si ma trezesc ca locul unde vroiam sa opresc e ocupat de masina din fata, care a oprit fara motiv.
      Am tamponat din spate o cucoana in primii ani dupa ce am luat carnetul, dimineatza, umed pe jos, aveam cel putin 20m pana la ea, vreo 50km/h. Pe B1 circula o dubitza care a tras putin stanga sa incadreze un capac de canal, o eschiva minora si extrem de previzibila, fara sa ajunga macar la marcajul dintre benzi… femeia a calcat frana, am ridicat piciorul de pe acceleratie suficient cat sa reduc in ideea ca renunta la frana si ii da bice… pe dracu, ea a franat pana la oprire si i-am dat un branci. Nu poti sa prevezi asa ceva…
      Asa cum lumea isi permite sa aiba categorii de masini/soferi pe care ii detesta din motive pur subiective, am pretentia sa beneficiez si eu de acelasi drept.

    • „ideea ca renunta la frana si ii da bice… pe dracu, ea a franat pana la oprire si i-am dat un branci.”

      Dacă nu te cheamă Nostradamus ÎNTOTDEAUNA presupui ce e mai rău. De aia te învață aia de conduită preventivă la școală.

  5. Eu am obiceiul să pun piciorul pe frână după ce trec de indicatorul de atenționare pentru a-l determina din timp pe cel din spate să facă același lucru în cazul în care sunt nevoit să opresc. Un alt avantaj este că voi avea deja picorul pe pedala de frână dacă apare un pieton lansat de pe trotuar printre mașinile parcate în dreptul marcajului.

    Da, putea trece analizând ulterior situația. Întrebarea relevantă este…era obligat să treacă?
    Trebuie să țineți cont că cel din fața lui frâna și semnaliza stânga, nu putea să știe exact dacă va avea loc să treacă de marcaj și pe urmă să oprească în spatele lui așa că a ales varianta sigură având în vedere și pietonul care traversa în pas vioi. Comportamentul conducătorului auto trebuie să nu pună în pericol viaţa sau integritatea corporală a persoanelor.

    • Eu unul am obiceiul sa ridic piciorul de pe acceleratie si sa fiu pregatit sa-l mut pe frana… frana de motor din timp e suficienta sa ajung la o viteza care-mi permite sa observ un pieton. Exceptie situatiile cand vizibilitatea e o problema atat de care incat chiar cere frana.
      Articolul legat de comportamentul conducatorului auto e valabil doar pentru aia care circula in spate? Ca daca e asa, jigodiile alea care franeaza intentionat in fata ta (gen E85) inseamna ca sunt ingerasi si n-au nicio vina.

  6. Degeaba ii dai dreptate lui Edi pt ca ai vazut tu ca politia dat amenda. Se contestea la tribunal si conform codului rutier ,citit cuvant cu cuvant( o saptamana,doua ,trei pana se intelege exact) ii va da dreptate celui care contesta.

  7. Clar ala cu BMW e de vina :))))))))))))))))))))) Multi oameni cu probleme sunt pe aici

    • 😀 eu unul ti-as ura sa ai parte la fiecare trecere de pietoni numai de din astia
      PS: si toti sa aiba carlig… just for the lolz

  8. As vrea sa va vad pe astia de mai sus cum demonstrati voi in fata lui nenea politistu’ ca ala era pe sensul opus de mers cand voi ati decis sa va continuati deplasarea. Camera video? Cati au? Am vazut de cel putin 3 ori in fata mea soferi opriti de politie pentru ca nu au oprit la trecerea de pietoni. Si este cuvantul politistului vs cuvantul tau. Cati dati in judecata politia pentru asta? Aveti bani de tribunale si pierdut ani la judecati? Mda, numai zmei pe aici…

    • „Camera video? Cati au? ”
      eu am, tocmai din cauza asta…(plus multe altele)

  9. Nou

    Va rog nu mai vorbiti din auzite. Daca norocul a facut ca un anume politist sa nu va amendeze, nu sunt 2 la fel!
    Am ramas fara permis desi pietonul era pe celalt sens de mers, prima amenda in 10 ani.
    Ba chiar am fost amenintat ca imi mai da inca 17 mii de puncte si pentru neoprirea la semnalele polititstului.
    Autospeciala nu era dotata nici cu girofar nici cu semnale acustice, am fost oprit cu flashuri si semnalizare. Daca nu era vacanta judecatoreasca imi cautam dreptatea in justitie, dar stiti foarte bine ce face pesedeul si din aia…
    Am un prieten care a ramas fara permis iar pietonul nici nu calcat pe sosea, dar astepta sa traverseze.
    Mai nou m-au oprit ca si biciclist si m-au ”iertat” de amenda pt nepurtarea vestei noaptea desi bicicleta este Foarte bine echipata, iar in modificarile codului rutier din 2017, in loc de vesta , scrie ca bicicleta trebuie sa aibe elemente reflectorizante(are vreo 20 , 6 de mari dimensiuni).
    In tot acest timp toti cretinii au voie sa mearga cum vor prin oras fara sa ii vada nimeni. Nu se mai respecta nici culorile semaforului cu politia de fata…

  10. una la mana – politia te poate lua cand vrea , si pe sensul tau si pe trotuar si daca e pietonul in magazinul de la coltul strazii – asa ca daca nu aveti 2 permise sau sunteti masochisti cu ratb ul mai bine opriti
    doi la mana – cum e plin traficul in bucuresti de nebuni care se sperie sau isi aduc aminte ca aici e banca si are nevoie de bani sau vede o farmacie sa ii ia supramax soacrei tu trebuie sa poti opri in siguranta oriunde si oricand

  11. Ce i-a dat-o la poponet… am crezut ca iar facusi poc 😆

Vezi si...