It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Prioritate ? Nerăbdare ?

Adăugat de perole
Raportează ca șters! 18

23 comentarii

  1. Vilbroken

    Nu s-a asigurat , dar nici tu nu esti departe de el cu depasitul pe linia continua si-n curba !

    • Linia e continua in primele 4 metrii, dupa aceea e discontinua.

    • Daca te prindea politia iti lua permisul in primele 30 de zile, dupa aceea liber.

      La tine se potriveste proverbul: rade ciob de oala sparta.

    • Nu neg ca am inceput manevra pe linie continua, e clar acest lucru. Scopul filmului e insa altceva.

    • Scopul filmului e insa altceva? Un fel de „Dau in cap cuiva, dar vreau sa va arat cum e in spiatal” :))

    • Scopul filmului nu e de a arata ca daca incepi depasirea la sfarsitul liniei continuu (lucru ce se intampla des, chiar daca nu e legal) poti avea un accident, ci:
      – ca trebuie sa te asiguri nu numai ca nu vine nimeni din sens opus, ci si ca nu sunt masini pe stradutele laterale din stanga inainte de a intra intr-o depasire
      – ca trebuie sa te asiguri atat spre stanga cat si spre dreapta cand iesi de pe o strada laturalnica spre dreapta

      Dar haideti, aruncati cu pietre. 🙂

    • perole:
      Aici ai spus foarte bine. Practic ai recunoscut ca ati gresit amandoi.
      Asta e mult diferit de titlu, din care reiese ca l-ai considera doar pe el vinovat (prioritate, si atat).
      Faptul ca o ilegalitate se intampla des nu e o scuza, ci doar o cauza mai mare pentru haosul din trafic si pentru tamponari.
      Deci da, nu trebuie sa aruncam cu pietre, dar trebuie sa invatam sa avem rabdare, si sa fim atenti la cat mai multe potentiale pericole.

    • Am schimbat putin titlul si nu cred ca am negat vreo clipa ca am gresit si eu.

  2. Aoleu… Ia spune tu, cam DE CE crezi tu ca e linie continua acolo? Sunt nenumarate locuri unde drumul e in curba, dar totusi e linie discontinua, existand vizibilitate.
    Botul masinii din fata ta ajunge la linia discontinua abia la secunda 0:17. Daca ai fi depasit corect, tu ai fi putut intra legal pe sensul opus abia cel mai devreme la secunda 0:19. Pune pauza in clip, si vezi unde era deja masina respectiva.
    Dar tu depasind din punctul ala, el s-a uitat probabil in stanga, apoi dreapta dar tu nu erai inca in campul lui vizual, si s-a asigurat din nou in stanga si a inceput deplasarea, si s-a trezit cu tine pe sensul lui, fara sa te fi putut vedea pana cand n-a fost prea tarziu. Pe drumul drept te poti asigura mult mai bine, de aia e linie discontinua. Tu il vezi pe el mai bine, iar el iti vede inclusiv semnalizarea stanga (deci stie din timp ce ai de gand sa faci), si astfel puteti fi ambii mai atenti.

    • ttclujnapoca

      ne uitam la clipuri diferite? Cel care a iesit era vinovat 100% in caz de accident.

    • @ttclujnapoca Pe procesul verbal, da. Era 100%. Dar atat!

    • Vilbroken

      Daca se lasa cu accident erau amandoi vinovati , culpa comuna , ala ca nu s-a asigurat , tu c-ai depasit in curba unde nu ai vizibilitate si cu linie continua.
      Intrebati un politist/asigurator despre acest scenariu in cazul de fata , o sa aveti o surpriza.

    • Scuze. Am inceput depasirea pe linie continua, dar la intersectia respectiva era de mult (cca. 50-70m potrivit google maps) linie discontinua.

    • perole Asa cum iti explica mai multi, fix asta e greseala care nu i-a acordat lui suficient timp sa te vada (asta daca chiar s-a uitat). Si exact de aia exista linie continua acolo, ca sa nu poti sa faci ceea ce ai facut tu, pentru ca e periculos pentru cei care ies din lateral (si implicit si pt tine).
      Cele 3 secunde in care ai parcurs cei 50-70m reprezinta timpul cat ar fi normal sa semnalizezi inaintea manevrei. Iar semnalizarea manevrei se face tocmai pentru a iti intelege ceilalti intentia. De aceea e crescuta distanta de semnalizare de la 50 la 100m in afara localitatii, pentru ca ruland cu viteza mai mare, sa le acorde suficient timp celorlalti sa te vada. Dar daca tu ai semnalizat in curba (unde nu te vedea), tot degeaba.

  3. Si ce se intampla daca incepea depasirea de unde era permis si boul acela iesea la fel?

    • Oare ce se intampla? Dupa tine asa, de ce crezi ca sunt zone cu linie continua? :))) Eu zic ca nu mai iesea asa si observa intentia autorului de a depasi, zic si eu, ca din curba e mai greu sa vezi ce face un nerabdator.

    • Ca sa nu mai vorbim ca avea timp sa vada si semnalizarea autorului, teoretic cu 150m inainte de inceperea manevrei, deci cel putin de la secunda 0:15, unde devine drumul mai drept (desi e inca linie continua).
      Atunci cand se respecta regulile de catre toti, sansele de a evita accidente cresc enorm.

    • Am semnalizat chiar de la secunda 15, se aude activarea manetei.

    • perole: Nu neg semnalizarea ta. Eu chiar am presupus ca ai semnalizat corect, cu 100m inainte! (nu 150, am scris gresit initial)
      Problema e ca nu avea cum sa o vada.
      Iar ca sa fie totul si mai nasol, tu la secunda 15 deja ai o roata pe sensul opus. Deci nici vorba de 100m inainte, adica semnalizarea intentiei cu cateva secunde inainte de manevra. Scopul semnalizarii nu e doar de „vedeti ca sunt in depasire/virez”, ci si de anuntare a intentiei, adica „vedeti ca urmeaza sa fac ceva care implica trasul de volan si iesirea de pe drumul drept normal” 🙂

    • Uite, am scris aproape in fiecare coment ca da, stiu ca am gresit acolo. Since nu stiu de ce trebuie sa revenim la acelasi lucru, dar … stiam ca asa se va intampla. 🙂 Uite, ca chiar se arunca cu pietre.

    • perole: am apreciat foarte mult ca ti-ai asumat greseala. Problema e ca in fiecare comentariu mi se pare ca vrei cumva sa fie un pic mai de vina celalalt decat tine. Poate ma insel, dar eu vad discutia cam asa:
      – am gresit amandoi
      – da, sa stii ca ar fi fost culpa comuna din cauza ca ai depasit aiurea
      – da, dar am inceput sa depasesc aiurea la 50m mai devreme
      – daca incepeai sa depasesti unde trebuie, cei 50m trebuiau sa fie mai mult semnalizare decat manevra, deci te-ar fi vazut
      – dar am semnalizat cand eram in curba
      – dar nu a avut suficient timp sa iti vada intentia, si practic asta e scopul liniei continue acolo
      – uite, ca aruncati cu pietre

      🙂 Nu vreau sa arunc cu nicio piatra. Vreau doar sa intelegi ca actiunile tale, chiar daca au fost cu 50m inainte, chiar daca ala din clip poate nici nu s-a asigurat, l-ar fi incurcat pe orice sofer, oricat de prevazator ar fi fost. L-ai fi incurcat si pe… Titi Aur, nu i-ar fi convenit depasirea ta. Statul a pus acolo linie continua fix pentru a preveni asta. Ceilalti te-au facut nerabdator pentru ca… chiar ai fost, ai anulat efectul de anuntare a intentiei, iar prin asta ai periclitat siguranta acolo.
      That’s all.

    • Fiecare incearca sa-l spele pe maini, nu?
      Eu simt in asa fel:
      – am inceput pe linie continua, unde vizibilitatea pentru mine era super clara (e o curba in coborarea)
      – am semnalizat in ultima clipa
      – aceasta probabil a redus posibilitatea de a ma vedea
      – aceste manevre care de fapt nu erau necesare, necastigand aproape nimic au contribuit la o situatie periculoasa unde cel mai probabil sufeream eu mai mult, deplasand in jur cu 90km/h cand celalalt era ca si oprit.
      – chiar daca eu am facut ceva prostesc, celalalt nu s-a asigurat corespunzator la patrunderea in intersectie, iar cauza principala al unui eventual contact ar fi fost manevra lui
      – faptul ca am scris ca e un obicei de a incepe in acest fel depasirea nu e o scuza, e o afirmatie a realtiatii. Eu rar (ce sa spun, 1-2 ori pe an?) depasesc pe linie continua in asa fel ca toata manevra e peste linie continua, dar multe ori incep depasirea in acest fel, mai ales in locuri unde linia dreapta.e mai scurta. Cea ce nu fac e sa *termin* pe linia continua. Nu pot sa spun ca nu voi mai face in acest fel niciodata in viitor, dar acum voi fi si mai atent.

      Cea ce nu-mi place aici (si nici in comentarii la alte clipuri) e stilul „ce s-ar fi intamplat daca…”. Nu stim. Poate vad intentia lui si nu intru in depasire, poate e deja pe banda drumul principal in acel moment si nu intru in depasire, poate nu-l vad si depasesc perfect legal si el tot intra in fata mea cu consecinte poate mai proaste, fiindca in acel caz sigur nu puteam termina depasirea. Toate aceste lucruri sunt presupuneri si se poate discuta, dar nu prea are rost. Ce are rost e sa luam clipu(rile) asa cum sunt si sa tragem concluzii din acela.
      Despre datul de pietre, am scris fiindca asa se practica pe forumuri. Oricine posteaza ceva, primul lucru care majoritatea se uita e ce a gresit cel care posteaza. Da, sunt greseli, da sunt postari cand e evident ca autorul e de vina, dar vad ca in multe cazuri oamenii nu se uita la problema principala, ci cauta cu ce pot prinde autorul, fie ceva relevant sau irelevant pentru clip.
      Acest motiv e pentru care rar scriu eu comentarii, si motiv pentru care am si blocat comentariile pe youtube.

    • perole Nu sunt genul care acuza autorul ca nu purta sepcuta, desi stiu la ce te referi. Nu incerc sa il spal pe maini, ci sa te fac pe tine sa constientizezi ca nu trebuie nici tu sa te speli, fiindca esti si tu de vina. Lipsa asigurarii cum trebuie e o contraventie grava, dar la fel este si depasirea pe linia continua.
      Tu tot insisti cu ideea ca „tot mai multi depasesc asa”, de parca asta ar face manevra mai putin periculoasa.
      Foarte multi trec pe rosu! E ok? Nu, e periculos! Rosu ala e aprins acolo pentru siguranta celorlalti.
      Foarte multi circula pe acostament! E ok? Nu, e periculos! Acostamentul este pentru manevre de evitare sau in cel mai bun caz pentru oprire in cazul unei defectiuni.
      Foarte multi depasesc pe trecerea de pietoni! E ok? Nu, e periculos! Este linie continua in apropierea trecerilor pentru a preveni surprize, exact ca in acest clip. Tu ai ignorat un element pus de autoritati fix pentru a preveni surprize, apoi ai avut parte de o surpriza, si totusi te simti atacat…
      In locurile unde vizibilitatea permite depasiri ca a ta, la iesirea din curba, acolo de obicei se aplica marcaj de genul asta:
      http://testauto.eu/sign/?url=/updocs/ut_sign/A00601FA-76D7-0008-9087-5A99AC1D992F/6.png

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!