Hey. Sunt de acord cu ceea ce spui, daca observi pe filmare, am lasat spatiu sa se incadreze. Dar eu personal consider ca el a super fortat, daca lasa Dacia sa treaca, intra in fata mea linistit ca i-am lasat loc. Nu cred ca era nevoie sa urce peste masina din fata mea…
PS: Zona este foarte cunoscuta ca loc de fortare. Noi ne-am incadrat din timp pe banda 2 iar multi vor sa ciuleasca pe Banda 1 fiind mai libera ( nu ma iau de cazul acestui Camion, informatie generala doar)
Nou
adrian.b
Cunosc foarte bine legislația dar nu vad ce treabă are una cu alta. Aici este vorba de obraz, educatie și logica. Este clar ca fermoarul nu numai ca este de bun simt dar este mai eficient. Daca autoritățile nu sunt destul de competente sa introducă aceasta recomandare ca si obligație, nu inseamna ca nu e frumos sa o si facem. Ceea ce este foarte ironic e că tot aici apar postari sub numele de ”fapte bune” unde toți ne arată ce binevoitori sunt ei, dar cand e sa lăsam un camion de câteva zeci de tone sa intre frumos o dam cu legislația.
În românia nu există fermoar nici măcar ca recomandare. În țările civilizate există indicatoare rutiere în zonele unde se aplică.
Că unul este binevoitor nu înseamnă că ai altădată dreptul să te bagi peste altul care circulă legal. Asta spune multe despre cele menționate de tine, obraz, educație și logică.
Că mai departe tu vii și spui „foarte bine a făcut” deja o duci la un nivel și mai ridicat.
TRIST că după 30 de ani românii tot nu înțeleg că dreptul lor se oprește acolo unde se intersectează cu al alutia și își impun cu forța „dreptatea lor”. Mai trist că sunt și aplaudați de alții – cine se aseamănă se adună.
Nou
DriveTM
adrian.b, oare de ce nu baga si la noi autoritatile regula fermoarului?… Pai e suficient sa te uiti la orice segment de drum ingustat (sau o simpla intersectie unde o banda este pentru viraj, iar alta e libera ca are obligatoriu inainte), unde se face o coada la care asteapta frumos 5 masini. Sansele sunt foarte mari ca a 6-a masina sa nu se puna si ea cuminte la coada, ci sa incerce sa fenteze depasind macar 2 masini din cele 5, fortand intrarea in coloana mai in fata. Nici nu mai vorbim despre faptul ca a „castigat” 8 secunde ca sa opreasca apoi dupa 300 de metri, pe prima strada la dreapta. Asa conduc unii zilnic, in lipsa amenzilor. Si conducand in felul asta zilnic, sunt deja obisnuiti sa se bage de pe alta banda si sa fie lasati, chiar fac scandal daca NU ii lasa cineva.
In momentul in care ar introduce fermoarul in legislatie, ne-am trezi imediat cu si mai multi bizoni care ar vira de pe banda de mers inainte sau de petrotuar, si ar face gura mare ca de ce nu le dai prioritate de fermoar.
Nou
adrian.b
Doar fiindca ai dreptul sa faci ceva nu inseamna automat ca ai si bun simt. Eu nu am zis sa dai prioritate la toti dar faptul ca din 5 soferi doar unul singur a lasat loc ptr acel camion mi se pare nesimtire deja, chiar si cu dreptatea in mana.
In tarile civilizate intr-adevar sunt acele semne unde se aplica fermoarul dar ghici ce, lumea o face in mare masura si unde nu sunt semnele prezente. Ce spune asta despre Romania atunci? Pana la urma tine sau nu de educatia omului?
Cunosc situatia din Romania si stiu cati smecherasi sunt pe drumuri dar nu este si cazul de fata. Faptul ca 4 oameni nu dau voie unui tir sa intre in fata ptr ca acum 2 zile le-a fost taiata calea de catre vre-un „smecheras profesionist” mi se pare lipsit de logica si provoaca si mai multe frustrari. Nu ajuta absolut pe nimeni.
Stiti ca e vb aia, ce semeni aia culegi? In acest sens animalux ai tot respectu meu ptr calm si bunavointa. Iar eu mai degraba „ma adun” cu soferul de tir decat cu acei 4 din 5 soferi.
Ce este de fapt cu adevarat trist este ca acei 4 din 5 oameni conduc dupa o legislatie invechita cu ego’ul cat casa, guvernul si politia dorm pe ei iar X si Y se cearta care are dreptate.
Nou
DriveTM
Cred ca nu ai inteles ideea mea. Ai dreptate ca lumea ar trebui sa lase oamenii civilizati sa intre, sa schimbe banda, sa iasa dintr-un loc de parcare sau de pe o straduta, etc. Nu ma intelege gresit, si eu las foarte des si ma bucur cand sunt lasat la randul meu. Singurul lucru pe care il am de completat aici este ca mi se pare ca exagerezi cu 4-5 masini (de la 0:10 din clip, camionul e in dreptul Daciei, si consider ca doar acel sofer putea sa vada clar ca TIR-ul intentiona sa schimbe banda… desi nu pare ca semnalizeaza decat intre 0:19 si 0:20). Ceea ce voiam eu sa spun in comentariul anterior este mai degraba ca NU sunt autoritatile 100% de vina pentru lipsa notiunii de fermoar in legislatie. Daca ar introduce-o, ar genera ALTE situatii (nu cea de fata) in care notiunea respectiva ar genera tamponari, comentarii, interpretari si declaratii false in cazuri pe care politistilor le-ar fi greu sa le rezolve. Acum 12 ani a trebuit sa dovedesc destul de greu in justitie faptul ca nu depaseam pe contrasens (cum a declarat nesimtitul care m-a lovit incercand sa intoarca de pe b1). In cazul unui fermoar, ar fi imposibil de demonstrat fara camera ca un cocalar a venit din spate cu viteza, desi el declara ca „era randul lui la fermoar”. Pur si simplu nu am ajuns inca la nivelul acela. Nici cu civilizatia, nici cu corectitudinea, nici cu amenzile, cu nimic.
Nou
adrian.b
Am si eu experiente si frustrari neplacute prin Romania. Inteleg perfect ce spui.
Si da, este putin exagerat ce zic dar chiar daca doar cel cu Dacia putea sa vada manevra, consider ca si restu puteau sa prevada intr-o anumita masura.
Ce foarte multi inteleg gresit despre fermuar este ca legislatia ramane in general aceeasi, doar se adauga anumite mentiuni. In principiu tot cel caruia i se termina banda trebuie sa cedeze trecerea si asta ramane general valabil peste tot in Europa. Asta inseamna ca tot cel ce schimba banda este de vina daca nu s-a asigurat.
Singura diferenta este ca cel care are prioritate trebuie sa faciliteze schimbarea benzii. Cel care are prioritate ramane nevinovat pana la proba contrarie. Deci in exemplul tau daca vine unul cu viteza din spate si produce un accident, tot el este 100% vinovat. Daca se poate dovedi ca schimbarea a fost intentionat ingreunata atunci poate duce la culpa comuna. Sa vezi apoi ce frumos intra unu dupa altul cand amandoi stiu ca pot fi buni de plata. Este un fel de „bun simt” cu forta.
Dar asta inseamna sa fie politia cu capul pe umeri iar justitia sa isi faca treaba. Stim amandoi ca nu este cazul. De aceea zic ca in fond si la urma urmei tot autoritatiile sunt de vina ptr situatia actuala.
Nou
adrian bulea
ai ma, auzi la el prioritate de fermoar.
Nou
adrian.b
Da, spre surprinderea ta sunt tari unde exista asa ceva. Mai mult, ai obligatia sa circuli pe banda care se termina pana la capat. Stai linistit, Romania nu este una din acele tari. Evident nu prea ai cu cine.
Nou
DriveTM
Cum ziceam si mai sus, Romania nu este o tara in care soferii sa astepte frumos la coada, sa se respecte reciproc fara sa se bage in fata. Ar fi tamponari in toate locurile respective, si toti cocalarii grabiti care fenteaza ar declara ca „era randu’ meu la fermuar bo$$! nu vezi ca vin?”.
12 comentarii
Foarte bine a facut. In fata lui inca 3 care n-au auzit de fermoar.
În ce țară crezi că trăiești? Tu cunoști legislația rutieră?
Hey. Sunt de acord cu ceea ce spui, daca observi pe filmare, am lasat spatiu sa se incadreze. Dar eu personal consider ca el a super fortat, daca lasa Dacia sa treaca, intra in fata mea linistit ca i-am lasat loc. Nu cred ca era nevoie sa urce peste masina din fata mea…
PS: Zona este foarte cunoscuta ca loc de fortare. Noi ne-am incadrat din timp pe banda 2 iar multi vor sa ciuleasca pe Banda 1 fiind mai libera ( nu ma iau de cazul acestui Camion, informatie generala doar)
Cunosc foarte bine legislația dar nu vad ce treabă are una cu alta. Aici este vorba de obraz, educatie și logica. Este clar ca fermoarul nu numai ca este de bun simt dar este mai eficient. Daca autoritățile nu sunt destul de competente sa introducă aceasta recomandare ca si obligație, nu inseamna ca nu e frumos sa o si facem. Ceea ce este foarte ironic e că tot aici apar postari sub numele de ”fapte bune” unde toți ne arată ce binevoitori sunt ei, dar cand e sa lăsam un camion de câteva zeci de tone sa intre frumos o dam cu legislația.
În românia nu există fermoar nici măcar ca recomandare. În țările civilizate există indicatoare rutiere în zonele unde se aplică.
Că unul este binevoitor nu înseamnă că ai altădată dreptul să te bagi peste altul care circulă legal. Asta spune multe despre cele menționate de tine, obraz, educație și logică.
Că mai departe tu vii și spui „foarte bine a făcut” deja o duci la un nivel și mai ridicat.
TRIST că după 30 de ani românii tot nu înțeleg că dreptul lor se oprește acolo unde se intersectează cu al alutia și își impun cu forța „dreptatea lor”. Mai trist că sunt și aplaudați de alții – cine se aseamănă se adună.
adrian.b, oare de ce nu baga si la noi autoritatile regula fermoarului?… Pai e suficient sa te uiti la orice segment de drum ingustat (sau o simpla intersectie unde o banda este pentru viraj, iar alta e libera ca are obligatoriu inainte), unde se face o coada la care asteapta frumos 5 masini. Sansele sunt foarte mari ca a 6-a masina sa nu se puna si ea cuminte la coada, ci sa incerce sa fenteze depasind macar 2 masini din cele 5, fortand intrarea in coloana mai in fata. Nici nu mai vorbim despre faptul ca a „castigat” 8 secunde ca sa opreasca apoi dupa 300 de metri, pe prima strada la dreapta. Asa conduc unii zilnic, in lipsa amenzilor. Si conducand in felul asta zilnic, sunt deja obisnuiti sa se bage de pe alta banda si sa fie lasati, chiar fac scandal daca NU ii lasa cineva.
In momentul in care ar introduce fermoarul in legislatie, ne-am trezi imediat cu si mai multi bizoni care ar vira de pe banda de mers inainte sau de petrotuar, si ar face gura mare ca de ce nu le dai prioritate de fermoar.
Doar fiindca ai dreptul sa faci ceva nu inseamna automat ca ai si bun simt. Eu nu am zis sa dai prioritate la toti dar faptul ca din 5 soferi doar unul singur a lasat loc ptr acel camion mi se pare nesimtire deja, chiar si cu dreptatea in mana.
In tarile civilizate intr-adevar sunt acele semne unde se aplica fermoarul dar ghici ce, lumea o face in mare masura si unde nu sunt semnele prezente. Ce spune asta despre Romania atunci? Pana la urma tine sau nu de educatia omului?
Cunosc situatia din Romania si stiu cati smecherasi sunt pe drumuri dar nu este si cazul de fata. Faptul ca 4 oameni nu dau voie unui tir sa intre in fata ptr ca acum 2 zile le-a fost taiata calea de catre vre-un „smecheras profesionist” mi se pare lipsit de logica si provoaca si mai multe frustrari. Nu ajuta absolut pe nimeni.
Stiti ca e vb aia, ce semeni aia culegi? In acest sens animalux ai tot respectu meu ptr calm si bunavointa. Iar eu mai degraba „ma adun” cu soferul de tir decat cu acei 4 din 5 soferi.
Ce este de fapt cu adevarat trist este ca acei 4 din 5 oameni conduc dupa o legislatie invechita cu ego’ul cat casa, guvernul si politia dorm pe ei iar X si Y se cearta care are dreptate.
Cred ca nu ai inteles ideea mea. Ai dreptate ca lumea ar trebui sa lase oamenii civilizati sa intre, sa schimbe banda, sa iasa dintr-un loc de parcare sau de pe o straduta, etc. Nu ma intelege gresit, si eu las foarte des si ma bucur cand sunt lasat la randul meu. Singurul lucru pe care il am de completat aici este ca mi se pare ca exagerezi cu 4-5 masini (de la 0:10 din clip, camionul e in dreptul Daciei, si consider ca doar acel sofer putea sa vada clar ca TIR-ul intentiona sa schimbe banda… desi nu pare ca semnalizeaza decat intre 0:19 si 0:20). Ceea ce voiam eu sa spun in comentariul anterior este mai degraba ca NU sunt autoritatile 100% de vina pentru lipsa notiunii de fermoar in legislatie. Daca ar introduce-o, ar genera ALTE situatii (nu cea de fata) in care notiunea respectiva ar genera tamponari, comentarii, interpretari si declaratii false in cazuri pe care politistilor le-ar fi greu sa le rezolve. Acum 12 ani a trebuit sa dovedesc destul de greu in justitie faptul ca nu depaseam pe contrasens (cum a declarat nesimtitul care m-a lovit incercand sa intoarca de pe b1). In cazul unui fermoar, ar fi imposibil de demonstrat fara camera ca un cocalar a venit din spate cu viteza, desi el declara ca „era randul lui la fermoar”. Pur si simplu nu am ajuns inca la nivelul acela. Nici cu civilizatia, nici cu corectitudinea, nici cu amenzile, cu nimic.
Am si eu experiente si frustrari neplacute prin Romania. Inteleg perfect ce spui.
Si da, este putin exagerat ce zic dar chiar daca doar cel cu Dacia putea sa vada manevra, consider ca si restu puteau sa prevada intr-o anumita masura.
Ce foarte multi inteleg gresit despre fermuar este ca legislatia ramane in general aceeasi, doar se adauga anumite mentiuni. In principiu tot cel caruia i se termina banda trebuie sa cedeze trecerea si asta ramane general valabil peste tot in Europa. Asta inseamna ca tot cel ce schimba banda este de vina daca nu s-a asigurat.
Singura diferenta este ca cel care are prioritate trebuie sa faciliteze schimbarea benzii. Cel care are prioritate ramane nevinovat pana la proba contrarie. Deci in exemplul tau daca vine unul cu viteza din spate si produce un accident, tot el este 100% vinovat. Daca se poate dovedi ca schimbarea a fost intentionat ingreunata atunci poate duce la culpa comuna. Sa vezi apoi ce frumos intra unu dupa altul cand amandoi stiu ca pot fi buni de plata. Este un fel de „bun simt” cu forta.
Dar asta inseamna sa fie politia cu capul pe umeri iar justitia sa isi faca treaba. Stim amandoi ca nu este cazul. De aceea zic ca in fond si la urma urmei tot autoritatiile sunt de vina ptr situatia actuala.
ai ma, auzi la el prioritate de fermoar.
Da, spre surprinderea ta sunt tari unde exista asa ceva. Mai mult, ai obligatia sa circuli pe banda care se termina pana la capat. Stai linistit, Romania nu este una din acele tari. Evident nu prea ai cu cine.
Cum ziceam si mai sus, Romania nu este o tara in care soferii sa astepte frumos la coada, sa se respecte reciproc fara sa se bage in fata. Ar fi tamponari in toate locurile respective, si toti cocalarii grabiti care fenteaza ar declara ca „era randu’ meu la fermuar bo$$! nu vezi ca vin?”.